Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2003, 14:50
thunic
thunic is offline
We moeten voor ons werkstuk van economie de mening van de consument weten over het branden van cd's dus willen we aan jullie vragen wat jullie mening is over het branden van cd's en of jullie de cd prijzen in de winkel te hoog vinden.
alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-10-2003, 14:55
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
We zouden natuurlijk tegen moeten zijn, gezien de catastrofale gevolgen voor de industrie. Gelukkig heb ik geen scrupules en doe ik het lekker wel En ja, de prijzen zijn verhoudingsgewijs TE hoog, heb ik me laten vertellen door een kennis die werkzaam is bij een platenmaatschappij. Zeker in vergelijking met de rest van Europa of Amerika.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 14:56
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Tegen al doe ik het wel eens.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 15:05
dystopia
dystopia is offline
Het branden van CD's? Dat is in beginsel legaal. Het is legaal een backup te maken van je bestanden. Het is legaal een originele CD te kopieren. Het is legaal je CD's te rippen en hier vervolgens OGG/MP3 van te maken en deze vervolgens weer te branden.

Wellicht bedoel je iets anders...
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 15:06
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Voor. Op deze manier krijgen kleine bandjes namelijk meer kansen, doordat de muziek vrij verspreid (en daarna gebrand) wordt. In een platenzaak liggen alleen cd's van Britney en The Backstreetboys enzo en die verdienen hun geld toch wel door hun airplay en door concerten. Bovendien maken de meeste muzikanten muziek om mensen te vermaken, niet om geld te verdienen. Het doel is fans krijgen en daarvoor concerten geven, dat is het ultieme gevoel gewoon. Als de fans je echt mogen kopen ze die cd wel, maar daarvoor moeten veel bands dus eerst bekendheid op internet krijgen.

Wat betreft de prijs van de cd in een winkel... voor veel mensen maakt dat iets uit, voor mij niet. Als ik een nummer leuk vind download ik eerst de cd en vind ik die (of de band) echt te gek, dan koop ik 'm alsnog. Meestal zitten er zelfs lokkertjes als een enhanced part of een dvd bij, erg leuk voor de echte fans.

Aan de andere kant is het niet echt goed voor de platenindustrie, maar degenen die je er het meest mee hebt zijn de platenbazen en daar geef ik niet zoveel om. Wat wel een nadeel is, is dat de muziek die ze moeten maken steeds goedkoper zal worden, om de kostprijs te drukken. Wat je dan overhoudt is alleen maar trance en techno muziek (lekker goedkoop)
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 15:41
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Cd's, Dvd's, films, spellen ik brand het allemaal. (duidelijke mening denk ik )
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 15:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik ben t eens met meelman


Echter maak ik wel bezwaar tegen de hoogte van de prijzen van cd'tjes in de winkels. Als ze deze nu wat lager zouden doen, kan ik twee cd'tjes kopen in plaats van 1 of beter gezegd: geen. Ik koop bijna nooit een cd.

(tenzij bij Kruidvat )
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 15:45
herbalpower
Avatar van herbalpower
herbalpower is offline
ik ben voor het illigaal branden van cd's
we moeten doorgaan met branden tot dat ze ons een eerlijke prijs vragen voor cd's
nu er steeds meer gebrand wordt gaan de prijzen omlaag dus al die tijd hebben we veel te veel betaald voor de legale cd in de winkel
__________________
ik zit op dit forum met de intentie een bekende nederlander te worden
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 15:52
ganralph
ganralph is offline
*dat ik zo naief kon zijn om te denken dat de muziekindustrie over MUZIEK ging ipv geld*
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 16:09
Verwijderd
Citaat:
ganralph schreef op 25-10-2003 @ 16:52:
*dat ik zo naief kon zijn om te denken dat de muziekindustrie over MUZIEK ging ipv geld*
hoe toepasselijk bij je huidige sig...

anyway, ik ben voor omdat de prijzen abominabel zijn. Sommige cd´s koop ik origineel ivm de band an sich.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 16:19
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Buiten dat Cd's abnormaal duur zijn, vind ik meestal niet alle nummers goed op een CD, als je je eigen cd's brand kan je zelf bepalen welke goeie nummers je er op zet.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 16:22
Verwijderd
Ik ben het eens met meelman

Hoe toevallig dat ik net een zelfgebrand cd'tje op heb staan.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef op 25-10-2003 @ 17:19:
Buiten dat Cd's abnormaal duur zijn, vind ik meestal niet alle nummers goed op een CD, als je je eigen cd's brand kan je zelf bepalen welke goeie nummers je er op zet.
Precies.
En het is gewoon heel gemakkelijk om een cd'tje te branden
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 16:32
Go
Avatar van Go
Go is offline
Het verschil is te groot. Een cd kost al snel 20 euro; je hebt voor nog geen twee euro het op een cd gebrand. Zoals al gezegd kunnen die zangers/zangeressen hun geld wel met concerten e.d. verdienen.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 18:02
PV
PV is offline
Voor, omdat de prijzen in de winkel voor mij inderdaad te hoog zijn. Als ik een artiest echt goed vind koop ik er wel een of meerdere cd's van, maar voor 1 nummer ga ik dat niet doen.. en singles zijn helemaal asociaal duur.

DVD's en pc-spellen vind ik iets anders, daar vind ik het leuk van om het origineel te hebben. Bij een cd hoeft dat voor mij niet zo nodig.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 18:54
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
gezien de huidige situatie: voor
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 21:17
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 25-10-2003 @ 09:56:
Tegen al doe ik het wel vaak.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 21:17
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 25-10-2003 @ 19:02:
Voor, omdat de prijzen in de winkel voor mij inderdaad te hoog zijn. Als ik een artiest echt goed vind koop ik er wel een of meerdere cd's van, maar voor 1 nummer ga ik dat niet doen.. en singles zijn helemaal asociaal duur.

DVD's en pc-spellen vind ik iets anders, daar vind ik het leuk van om het origineel te hebben. Bij een cd hoeft dat voor mij niet zo nodig.
Dat heb ik juist bij muziek cd's, daar moet ik het origineel van hebben. PC spellen koop ik alleen als ik weet dat ik er een lange tijd mee doe. Gaat mij erom dat ik uiteindelijk een cent per minuut of minder betaal.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-10-2003, 23:24
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Het is het logische gevolg van een starre markt waar de prijs opgedreven werd. In feite hadden ze het zelf in de hand.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 23:43
concito
Avatar van concito
concito is offline
Branden die hap.
Al het geld gaat toch naar de platenmaatschappij en de free record shop.
Ze doen wel zo zielig dat hun artiesten dadlijk niks meer verdienen, maar dat komt, omdat ze zelf alles in de zak steken.

Die hele overbodige tussenhandel moet weg.
Kan mooi met ene jaar of 10 via internet.
Dan kunnen de cd's goedkoper en de artiesten kunnen er toch meer aan verdienen.

De prijzen van cd's worden hier ook kunstmatig hoog gehouden, we zijn een van de landen met de hoogste cd prijzen ter wereld.
En lui die eronder gaan zitten (een winkel een aantal jaar geleden) door bijvoorbeeld import worden genaaid met de levering enzo om ze weg te krijgen.

Muziek industrie zijn bloedzuigers die leven van ander mans kwaliteiten en de consument maar ff wat door de strot duwen wat ze lekker tijdens een brainstorm sessie in elkaar geflanst hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 00:00
juliettebinoche
Avatar van juliettebinoche
juliettebinoche is offline
CD's zijn duur.
Ik koop ze ook niet altijd.
Wij hebben lekkere goede computers en andere hulpmiddelen. Maar het opzetten van een "brand-handeltje" vind ik een beetje flauw. Iedereen moet maar op zijn eigen manier aan dingen komen, zo ook CD's.
__________________
http://roospleonasmes.blogspot.com | ~rosacrouch
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 09:00
Verwijderd
We zitten in een downward spiral. Platenmaatschappijen kunnen prijzen niet verlagen omdat er zoveel mensen zijn die nooit een cd kopen. Die mensen willen geen cd's kopen omdat ze het te duur vinden.
Ofwel: er moet iets drastisch veranderen, anders loopt het voor beide partijen heel slecht af.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 10:52
funkypunk
Avatar van funkypunk
funkypunk is offline
tenzij ik een bepaalde band heel goed vind koop ik geen cd's
vaak brand ik ze dan, maar weet dat die cd's van mindere kwaliteit zijn, dus als ik de muziek leuk blijf vinden koop ik het uiteindelijk in de winkel.
de platenmaatschappijen lopen dus geen geld mis aan mij, want de cd's die ik nu brand zou ik anders gewoon niet kopen en dus hebben
__________________
nooit meer
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 10:54
Verwijderd
Citaat:
herbalpower schreef op 25-10-2003 @ 16:45:
ik ben voor het illigaal branden van cd's
we moeten doorgaan met branden tot dat ze ons een eerlijke prijs vragen voor cd's
nu er steeds meer gebrand wordt gaan de prijzen omlaag dus al die tijd hebben we veel te veel betaald voor de legale cd in de winkel
in amerika is de prijs van een normale cd al van 20 naar 13 dollar gegaan. maar is nog te duur.

Je kunt tegenwoordig beter een bedrijf beginnen die lege cd'tjes maken dan dat je popartiest (zanger/zangeres) word.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 10:58
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Dukko schreef op 26-10-2003 @ 11:54:
in amerika is de prijs van een normale cd al van 20 naar 13 dollar gegaan. maar is nog te duur.

Je kunt tegenwoordig beter een bedrijf beginnen die lege cd'tjes maken dan dat je popartiest (zanger/zangeres) word.
Je wil niet weten hoeveel ik verdien
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2003, 11:24
Verwijderd
legaliseren --> hoe meer cd's mensen hebben --> hoe meer muziek dus --> hoe meer plezier mensen hebben --> hoe beter dus.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 12:37
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
wouszer schreef op 26-10-2003 @ 10:00:
We zitten in een downward spiral. Platenmaatschappijen kunnen prijzen niet verlagen omdat er zoveel mensen zijn die nooit een cd kopen. Die mensen willen geen cd's kopen omdat ze het te duur vinden.
Ofwel: er moet iets drastisch veranderen, anders loopt het voor beide partijen heel slecht af.
Nee, juist niet. Er is teveel aanbod bij de huidige vraag, dus dan kun je de vraag maar op één manier stimuleren...
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 19:42
Verwijderd
Citaat:
meelman schreef op 26-10-2003 @ 13:37:
Nee, juist niet. Er is teveel aanbod bij de huidige vraag, dus dan kun je de vraag maar op één manier stimuleren...
En waar gaan ze het geld daarvoor vandaan halen?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 19:55
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Ik vind het wel handig. Dus stem ik me ook maar in bij meelman.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 20:01
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
wouszer schreef op 26-10-2003 @ 20:42:
En waar gaan ze het geld daarvoor vandaan halen?
Dat geld komt er vanzelf als ze de prijs omlaag brengen en de vraag stijgt Dat is economie uit de vierde klas...
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 20:08
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
het is handig en voordelig
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 21:01
Ricootje
Avatar van Ricootje
Ricootje is offline
Niet illegaal cd'tjes branden? Geen leven zonder dat.
__________________
kom ff mee in mijn gedachtengang, kan je lachen man!
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 21:18
RayMania
Avatar van RayMania
RayMania is offline
Voor.
Onder andere wat meelman verteld.

Vind het wel stom van mensen in dit topic die zeggen dat ze het leuk vinden om het origineel te hebben.
Je hebt verschillende site's/programma's waarmee je spellen/cd's download en dat gewoon helemaal gelijk is aan het spel/cd in de winkel.
Enkel .cue/.bin branden en klaar, alles zit erbij zoals crack/info etc..
Het enige verschil is dus dat je nu geen plaatje op je cd-voorkant hebt (achh), en geen voorkantje op je cd-hoesje (damnz).
__________________
http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ !!!
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 21:59
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Het gaat om het gevoel dat je bij die band/die muziek hebt. Het gevoel naar de band toe (ook al is het marginaal) en het gevoel het origineel te hebben. Vooral als je groot fan bent en dingen spaart, dan mogen originele cd's niet ontbreken. Bij spellen kan ik het me minder goed voorstellen.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 22:13
Pax Eversor
Avatar van Pax Eversor
Pax Eversor is offline
Lastig ..
Aan de ene kant ben ik voor, maar dat idee is vooral geboren uit het feit dat ik er zelf naar streef zoveel mogelijk originele CD's aan te schaffen. Ik kan de illegale downloads voor mezelf op die manier verantwoorden.
Voor anderen kan ik dat niet. Zodoende zal ik men nooit aansporen tot het overgaan op dergelijke illegale praktijken en ik keur het dan ook niet direct goed. Er moet mijns inziens iets tegenover het downloaden staan om het te rechtvaardigen.

Wat betreft de aanpak die men nu middels internetrazzia's op grootverbruikers wil uitvoeren (waar ik overigens de laatste tijd al niks meer over hoor): Dat vind ik gewoon ontzettend dom. Potentieele klanten de stuipen op het lijf jagen door met boetes en dergelijke te gaan dreigen werkt nu niet bepaald motiverend kan ik me zo indenken en zal de verkopen dus allerminst stimuleren. Want daar ging het toch om, de dalende verkopen tegengaan en die weer opkrikken?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 17:57
Verwijderd
Ik vind dat het branden van CD's moet mogen.

De uitgevers en auteurs van CD's zeggen dat ze hierdoor grote verliezen maken. Het is echter bewezen dat maar een klein gedeelte van de verliezen te wijten valt aan het illegaal kopieëren. (Ze geven bijvoorbeeld bijna iedereen die er een beetje leuk uit ziet een platencontract.)
Wat we ook niet moeten vergeten is dat we bij het kopen van CD-R's een accijnz betalen. Het geld wat die accijnzen opleveren worden verzamelt door een instantie die de inkomsten vervolgens weer over de rechthebbende verdeelt. Dus ook aan de uitgevers en de auteurs. Je betaalt dus als het ware om te mogen kopieëren.

Bovendien zijn de prijzen van CD's gewoon achtelijk hoog. Het winstpercentage is veel te groot en kan kleiner.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-10-2003, 16:38
Scarlet-Q
Avatar van Scarlet-Q
Scarlet-Q is offline
Zolang die sterren lopen te pimpen met hun geweldige huis/levensstijl/kleding/enz. ga ik geen cdtje kopen .

En dan moet het ook nog zo zijn dat zij maar een paar procent krijgen van de opbrengst? En dan hebben ze alsnog zoveel geld?
Nee hoor, als ik ze in een doos zie zitten en ze maken leuke muziek dan wil ik ze wel 20 euro geven, anders pech gehad.

Een ander verhaal is het bij muzikanten die je niet om de zoveel minuten op tmf ziet voorbijkomen, daarvan wil ik nog wel cds kopen ofzo...
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 17:01
Beryll
Beryll is offline
Veel mensen hebben gewoonweg geen geld om CD's te betalen. Jongeren raken steeds meer uitgekeken op steeds dezelfde dingen en willen constant vernieuwen. Daarom zouden zij dus aan enkele CDs niet voldoende hebben. MP3/CD's branden is dé oplossing. CDs zijn niet meer modern. Ze bevatten twintig nummers van meestal dezelfde artiest, en vaak moet je handmatig doorspoelen om de drie of vier nummers te horen die je wilt horen...MP3 daarentegen kun je in een lijst zetten van duizenden nummers en rangschikken naar je eigen wens. Als je ze dan op CD brandt, heb je een prachtige verzamel-CD.

Natuurlijk is dit illegaal, maar er zijn best veel nummers die ik graag luister. Oudere nummers, de meeste alleen nog maar op het album verkrijgbaar van die artiest. Moet ik dan dat album gaan kopen voor één nummer? Als ik graag naar Michael Jackson luister, Billy Jean, moet ik dan zijn album kopen daarvoor, voor 20 euro? Of download ik dat nummer dan? Dat laatste dus.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 01:55
Verwijderd
100% tegen klaor
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 04:59
Verwijderd
Als het om mainstream CD's gaat ben ik VOOR. 22 euro is een absurde prijs voor een "CD". Waarom "CD"? Omdat de mainstream CD's vaak uitgevoerd worden met beveiligingen die dèrmate ingrijpend zijn ten aanzien van de definitie CD, door Philips een jaar of 20 geschreven, dat ze soms amper leesbaar zijn in discmans of auto-CD spelers. Ik ga niet de hoofdprijs betalen voor een verminkt produkt dat ik met een beetje mazzel misschien wèl kan afspelen op mijn stereo. Voor de mensen die dit niet zomaar willen geloven een voorbeeid: http://www.tweakers.net/nieuws/28588/ -- het meest trieste van dit verhaal is nog wel dat die beveiligingen niet eens werken voor iemand die een beetje clue heeft en een kopietje wilt maken voor distributie over het net. In feite pakken ze er alleen de n00b mee die zijn zuurverdiende uurloon in een CD stopt.

Wanneer het niet-mainstream betreft ben ik wel gematigd; downloaden/branden is okay, zolang je ooit maar eens een keer de knip trekt en wat je ècht goed vind koopt. Op die manier help je de industrie niet om zeep. Bovendien zijn de meeste non-mainstream-CD's niet beveiligd met allerlei rare fratsen en kosten ze vaak maar een euro of 14/15. Dat vind ik schappelijk.

Edit:

Trouwens ben ik wel heel erg tegen illegale muziekhandelaars, die dus geld verdienen over de rug van de artiest. Als jij een FTP-servertje runt waar geen ratio op zit of CD'tjes voor je collega brandt in ruil voor louter lege CD's terug heb ik daar geen moeite mee. Maar wanneer je -bijvoorbeeld- €100 per week verdient aan 't verkopen van illegale dingen mag je wat mij betreft keihard aangepakt worden door justitie.

Laatst gewijzigd op 29-10-2003 om 15:20.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 09:11
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 11:17
Beryll
Beryll is offline
Ik heb ook een tijd een goedlopende warez-site onderhouden. Ik zie het probleem niet.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 11:43
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Beryll schreef op 29-10-2003 @ 12:17:
Ik heb ook een tijd een goedlopende warez-site onderhouden. Ik zie het probleem niet.
je verdient geld met de kunsten van een ander; iemand anders maakt muziek en steekt daar tijd en moeite in en jij verdient ermee.
hoe kan je dat nou niet zien??
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 11:46
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-10-2003 @ 16:43:
Ik ben t eens met meelman


Echter maak ik wel bezwaar tegen de hoogte van de prijzen van cd'tjes in de winkels. Als ze deze nu wat lager zouden doen, kan ik twee cd'tjes kopen in plaats van 1 of beter gezegd: geen. Ik koop bijna nooit een cd.

(tenzij bij Kruidvat )
Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik heb het idee dat cd's de afgelopen twee jaar iets in prijs afgenomen zijn.

't Kan ook dat ik andere muziek ben gaan waarderen hoor.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 11:53
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 29-10-2003 @ 12:46:
Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik heb het idee dat cd's de afgelopen twee jaar iets in prijs afgenomen zijn.

't Kan ook dat ik andere muziek ben gaan waarderen hoor.
zal t tweede wel zijn
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 11:56
Verwijderd
Ik kan natuurlijk alleen een vergelijking trekken tussen muziek die ik vroeger kocht en waarvan ik nu nog kan kijken hoe duur het is. Dan kom ik tot de conclusie dat vroeger (1994) een verzamel-CD van Arcade of de Mega Top 50 (Yabba Dabba Dance, Now Dance Hits) vroeger 42,95 gulden kostte en tegenwoordig 22 euro 95. Een prijsstijging van bijna achttien procent.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 11:58
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-10-2003 @ 12:56:
Ik kan natuurlijk alleen een vergelijking trekken tussen muziek die ik vroeger kocht en waarvan ik nu nog kan kijken hoe duur het is. Dan kom ik tot de conclusie dat vroeger (1994) een verzamel-CD van Arcade of de Mega Top 50 (Yabba Dabba Dance, Now Dance Hits) vroeger 42,95 gulden kostte en tegenwoordig 22 euro 95. Een prijsstijging van bijna achttien procent.
Hm, tja. Ik had het over de afgelopen twee jaar. 1994 is toch een tikkie langer geleden dan twee jaar hè?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 29-10-2003 @ 12:58:
Hm, tja. Ik had het over de afgelopen twee jaar. 1994 is toch een tikkie langer geleden dan twee jaar hè?
Oke. Moet ik maar eens wat beter gaan lezen denk ik
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 12:27
Beryll
Beryll is offline
Citaat:
little nemo schreef op 29-10-2003 @ 12:43:
je verdient geld met de kunsten van een ander; iemand anders maakt muziek en steekt daar tijd en moeite in en jij verdient ermee.
hoe kan je dat nou niet zien??
Ik zie het wel in principe maar deel echter gewoon niet je mening. Feit is dat ook software veel te duur is. Wie koopt Microsoft Office voor 500 euro? Ík niet! Anderen zijn dat met me eens maar hebben niet genoeg internetkunst in huis aan hun eigen software te komen. Ik heb wel die kunst. Ook dat is kunst. Begrijp je.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 10:13
Geel Badeendje
Geel Badeendje is offline
Ben het met die gozer eens van die kleine bandjes!
Ik bedoel wie op dit forum heeft ooit gehoord van 37 stabwoundz, contradefused, rimmshot enz?
allemaal stuk voor stuk goeie bands, maar hun cd's zijn niet in een cd-winkel te koop!
en ze moeten niet zeiken als ik een spel kopieer, als hun de prijzen verlagen naar 10 euro ofzo, koop ik alleen nog maar originele spellen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Boekbespreking "La vie à reculons"
designerfox
5 18-04-2007 13:57
Liefde & Relatie Het is wel over, maar nog niet voorbij..
Verwijderd
111 10-03-2005 08:20
Muziek Tekstbattle
spire
259 01-02-2004 11:40
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: De Overhand
Ieke
0 07-12-2003 18:43
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 07:46
ARTistiek Begin van iets
zand
5 07-11-2001 13:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:39.