Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2012, 10:44
Inspire
Avatar van Inspire
Inspire is offline
Hoi allemaal,

Het viel mij op dat er eigelijk maar weinig te vinden is over homoseksualiteit op het forum. Dat terwijl volgens de statistieken minstens 10.000 gebruikers hier homo moeten zijn! Lijkt me een goed idee om hier een discussie te starten waar iedereen met vragen hierover terecht kan.

Ik ben 19 en homo. Heb het hele uit de kast komen al meegemaakt, al is het nog vers, en weet dus precies wat voor gevoelens er bij komen kijken. Tegenwoordig heb ik een een heel leuke vriend, het is serieus en voel me geweldig.

Brandt los zou ik zeggen! Alle vragen / opmerkingen over hoe / wat / waar / en nu, laat ze maar horen. Ook als je zelf niet homo bent en vragen / opmerkingen hebt, laat het weten! Wat vind je ervan? Of ken je iemand?

Mocht je me liever een PM sturen dan mag dat natuurlijk ook!

Inspire

Laatst gewijzigd op 10-05-2012 om 20:04.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2012, 11:16
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Goed initiatief, maar ik verplaats het topic wel even naar Liefde en Relatie want homoseksueel gaat veel verder dan seks alleen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 12:09
Inspire
Avatar van Inspire
Inspire is offline
Citaat:
Goed initiatief, maar ik verplaats het topic wel even naar Liefde en Relatie want homoseksueel gaat veel verder dan seks alleen.
Ja inderdaad, was ook niet zeker waar het te plaatsen. Thanks!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 13:55
RienoBieno
Avatar van RienoBieno
RienoBieno is offline
goed idee.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 08:11
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Er staan op dit forum (met name in liefde en relatie) best veel topics over 'help, ben ik homo?' en 'wat vind jij van homoseksualiteit?' op zich lijkt het me niet erg om 1 groot topic te hebben voor de onzekere 14 jarigen, maar waar wilde verder nog over discussieren dan?

Ik ben niet tegen je initiatief hoor, maar ik vraag me af of er zo ontzettend veel over homoseksualiteit te zeggen valt.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 11:18
xRoosje
xRoosje is offline
Ik vind dat je er niks aan kan doen als je homo bent, maar het wel graag voor jezelf houden. Andere mensen zien het gewoon liever niet( mij maakt het niet uit hoor ) maar bijv. klasgenoten wel
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Er staan op dit forum (met name in liefde en relatie) best veel topics over 'help, ben ik homo?' en 'wat vind jij van homoseksualiteit?' op zich lijkt het me niet erg om 1 groot topic te hebben voor de onzekere 14 jarigen, maar waar wilde verder nog over discussieren dan?

Ik ben niet tegen je initiatief hoor, maar ik vraag me af of er zo ontzettend veel over homoseksualiteit te zeggen valt.
Dit wilde ik eigenlijk ook zeggen, maar wist niet zo goed hoe!

Citaat:
Ik vind dat je er niks aan kan doen als je homo bent, maar het wel graag voor jezelf houden. Andere mensen zien het gewoon liever niet( mij maakt het niet uit hoor ) maar bijv. klasgenoten wel
En dit vind ik een beetje vreemd. Jij vindt het niet erg maar anderen wel dus mogen homo's niet openbaar zoenen/hand vasthouden? Denk je daar bij hetero's hetzelfde over? Het klinkt een beetje als: Ik vind blond haar niet lelijk, maar anderen wel dus kun je je blonde haar beter wegstoppen. Als je het mij vraagt een beetje een idiote redenering.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 11:50
Verwijderd
Gayparade werkt in het nadeel van homo's. Doe er wat aan.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Dit wilde ik eigenlijk ook zeggen, maar wist niet zo goed hoe!


En dit vind ik een beetje vreemd. Jij vindt het niet erg maar anderen wel dus mogen homo's niet openbaar zoenen/hand vasthouden? Denk je daar bij hetero's hetzelfde over? Het klinkt een beetje als: Ik vind blond haar niet lelijk, maar anderen wel dus kun je je blonde haar beter wegstoppen. Als je het mij vraagt een beetje een idiote redenering.
Ze geeft gewoon een reactie. Dan hoef je tog nog niet gelijk zo idioot te gaan redeneren???
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 13:35
Verwijderd
^Ik geef toch ook gewoon reactie? Wat is er mis mee om verduidelijking te vragen?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 15:46
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
Ik vind dat je er niks aan kan doen als je homo bent, maar het wel graag voor jezelf houden. Andere mensen zien het gewoon liever niet( mij maakt het niet uit hoor ) maar bijv. klasgenoten wel
Denk je er bij hetero's ook zo over? Anders is het een vreemde redenering.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 16:14
Verwijderd
Lesbo's mogen best tongen op straat. Homo's is heel wat anders natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 17:31
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
ja, daar ben ik het mee eens. Zo ontstaat er toch nog een discussie .
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 18:47
Verwijderd
Ik accepteer homo's, maar ik snap best dat mensen zich eraan kunnen ergeren als ze op straat een stelletje zien zoenen ofzo, bij lesbisch hetzelfde....
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 18:49
Verwijderd
Maar dan nogmaals de vraag: heb je dat alleen bij homoseksuelen of ook bij hetero's?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 18:55
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik heb geen problemen met homo's, of ze nu man of vrouw zijn. Tegen openbaar zoenen heb ik ook niks, als het maar een beetje beschaafd blijft, dat geldt ook voor hetero's.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Maar dan nogmaals de vraag: heb je dat alleen bij homoseksuelen of ook bij hetero's?
Vraag aan jou: Waarom hebben mensen niks tegen hetro's?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Vraag aan jou: Waarom hebben mensen niks tegen hetro's?
Ik snap je reactie niet zo goed, ik kan het toch wel vragen? Je benoemt heel duidelijk dat mensen zich zouden kunnen storen aan homoseksuelen die zoenen op straat en ik vraag me af of dat alleen is bij homoseksuelen of ook bij hetero's? Reageer eens niet zo aangebrand, dat is helemaal nergens voor nodig.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-05-2012, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Ik snap je reactie niet zo goed, ik kan het toch wel vragen? Je benoemt heel duidelijk dat mensen zich zouden kunnen storen aan homoseksuelen die zoenen op straat en ik vraag me af of dat alleen is bij homoseksuelen of ook bij hetero's? Reageer eens niet zo aangebrand, dat is helemaal nergens voor nodig.
tuurlijk niet bij hetro's, er zijn tog veel meer mensen hetro dan homo?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 19:11
xRoosje
xRoosje is offline
Citaat:
Denk je er bij hetero's ook zo over? Anders is het een vreemde redenering.
Ik denk er bij hetero's anders over , omdat die voor elkaar zijn bedoeld. Jongen hoort bij meisje. Man hoort bij vrouw. Niet anders. Als je die gevoelens wel heb(kan je niks aan doen) hou het dan voor jezelf.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Ik denk er bij hetero's anders over , omdat die voor elkaar zijn bedoeld. Jongen hoort bij meisje. Man hoort bij vrouw. Niet anders. Als je die gevoelens wel heb(kan je niks aan doen) hou het dan voor jezelf.
bammm!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 19:13
Verwijderd
Citaat:
tuurlijk niet bij hetro's, er zijn tog veel meer mensen hetro dan homo?
En omdat er meer hetero's zijn, is dat normaler/nemen mensen er minder aanstoot aan?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 19:13
xRoosje
xRoosje is offline
Citaat:
tuurlijk niet bij hetro's, er zijn tog veel meer mensen hetro dan homo?

Ja zo is het !
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 19:13
xRoosje
xRoosje is offline
Citaat:
En omdat er meer hetero's zijn, is dat normaler/nemen mensen er minder aanstoot aan?
Jaa, zo is het gedrag nou eenmaal van vele mensen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat je er niks aan kan doen als je homo bent, maar het wel graag voor jezelf houden. Andere mensen zien het gewoon liever niet( mij maakt het niet uit hoor ) maar bijv. klasgenoten wel
Citaat:
Ik denk er bij hetero's anders over , omdat die voor elkaar zijn bedoeld. Jongen hoort bij meisje. Man hoort bij vrouw. Niet anders. Als je die gevoelens wel heb(kan je niks aan doen) hou het dan voor jezelf.
Je spreekt jezelf tegen, eerst zeg je dat je homo's accepteert en daarna moeten ze het vooral voor zichzelf houden? Wat bedoel je nou?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2012, 19:29
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Laat homo's lekker tongen op straat, doen we bij hetero's toch ook niet moeilijk over?
Dat je zelf hetero bent geeft je geen reden om die mensen te verbieden lekker te tongen op straat.
De meesten vallen op het andere geslacht, sommigen op hetzelfde geslacht, dat geeft ze niet minder recht om iets te doen of laten op straat, omdat ze niet bij de meerderheid horen.
__________________
Zo beter?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 19:43
Inspire
Avatar van Inspire
Inspire is offline
Ok, wat ik me dan afvraag is waarom mensen het erg zouden vinden als twee mannen zoenen op straat. En dan niet overdreven, maar gewoon, zoals een doorsnee verliefd koppeltje zou doen. Daarnaast, waarom horen mannen en vrouwen per ce bij elkaar?

Wat gaat er precies door je heen als je homo's handen vast ziet houden? En wat vonden jullie van bijvoorbeeld die GTST scene waar heel het land in rep en roer van was?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 20:06
EZBlade
Avatar van EZBlade
EZBlade is offline
Citaat:
Ik denk er bij hetero's anders over , omdat die voor elkaar zijn bedoeld. Jongen hoort bij meisje. Man hoort bij vrouw. Niet anders. Als je die gevoelens wel heb(kan je niks aan doen) hou het dan voor jezelf.
Ik zie je zondag bij de mis
Met citaat reageren
Oud 12-05-2012, 07:51
Verwijderd
Van mij mag iedereen zoenen op straat, zo lang ze het een beetje netjes houden en me niet in de weg staan
Met citaat reageren
Oud 12-05-2012, 08:05
Denise_kaas
Avatar van Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Pff wat maakt het nou uit of homo's/lesbi's of hetero's zoenen. Als ze gewoon normaal zoenen maakt het niets uit, maar als ze elkaar overdreven staan af te lebberen kan ik me daar bij hetero's net zo goed aan ergeren als bij homoseksuele mensen.
__________________
Als je je doelen hebt bereikt, heb je de lat te laag gelegd.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2012, 09:21
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
Ik denk er bij hetero's anders over , omdat die voor elkaar zijn bedoeld. Jongen hoort bij meisje. Man hoort bij vrouw. Niet anders. Als je die gevoelens wel heb(kan je niks aan doen) hou het dan voor jezelf.

Wie zegt dat een jongen bij een meisje hoort en een man bij een vrouw? En nu alsjeblieft niet aankomen met: dat staat in de Bijbel.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2012, 09:32
Zeppelin
Avatar van Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
Ik denk er bij hetero's anders over , omdat die voor elkaar zijn bedoeld. Jongen hoort bij meisje. Man hoort bij vrouw. Niet anders. Als je die gevoelens wel heb(kan je niks aan doen) hou het dan voor jezelf.
hoe kom je daarbij? en als je je gevoelens onderdrukt maakt dat je toch niet minder homo? Ik snap serieus niet dat er nog mensen zijn vandaag de dag van jouw leeftijd die er zulke bekrompen meningen op na houden
__________________
Allem voran die Tat.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2012, 10:05
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Als je homo bent idd hoef je niet uitgebreid te gaan zoenen. Dat zelfde heb ik met lesbo's. Maar dat heb ik óók bij hetero's. Maar volgens jullie mag je als homo zijnde alleen als je met je partner bent zoenen enz. met elkaar, dat vind ik onredelijk. Smakelijk is het niet volgens sommigen maar wat denken die homo's dan? Probeer je maar eens te verplaatsen in de homo's en lesbo's!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2012, 10:11
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
Als je homo bent idd hoef je niet uitgebreid te gaan zoenen. Dat zelfde heb ik met lesbo's. Maar dat heb ik óók bij hetero's. Maar volgens jullie mag je als homo zijnde alleen als je met je partner bent zoenen enz. met elkaar, dat vind ik onredelijk. Smakelijk is het niet volgens sommigen maar wat denken die homo's dan? Probeer je maar eens te verplaatsen in de homo's en lesbo's!
Wie bedoel je precies met 'jullie'?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2012, 11:10
Verwijderd
Overigens reageer ik in mijn hoofd wel anders op een homostel dat hand in hand loopt dan op een heterostel; namelijk dat ik even denk 'he goh dat zijn allebei mannen' terwijl ik er bij een heterostel niet bij stil sta.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2012, 12:36
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Mèn, in plaats van een gezellig 'wie is er hier nog meer homoseksueel'-topic moet dit topic weer per se ontaarden in zo'n zinloze discussie waarin iedereen klakkeloos nog maar eens neerzet hoe smerig het wel niet is als twee mannen of vrouwen gaan tongen op straat. Dat is ook meteen het antwoord op het topic van de ts: er zijn zat mensen homoseksueel hier, of ze openen topics op L&R waarin dan discussie wordt gevoerd of je wel of niet mag zoenen, of ze vinden het niet zo'n issue en hebben niet zo'n zin in zulke discussies.
En ik ben getrouwd met een vrouw en nee, ik zoen nooit op straat.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-05-2012, 12:37
Verwijderd
Citaat:
hoe kom je daarbij? en als je je gevoelens onderdrukt maakt dat je toch niet minder homo? Ik snap serieus niet dat er nog mensen zijn vandaag de dag van jouw leeftijd die er zulke bekrompen meningen op na houden
Dit ja, ik ben echt verbaast en een beetje kwaad.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2012, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Mèn, in plaats van een gezellig 'wie is er hier nog meer homoseksueel'-topic moet dit topic weer per se ontaarden in zo'n zinloze discussie waarin iedereen klakkeloos nog maar eens neerzet hoe smerig het wel niet is als twee mannen of vrouwen gaan tongen op straat.
Ja nou, het hele topic staat er vol mee.


:')
Met citaat reageren
Oud 12-05-2012, 13:16
Inspire
Avatar van Inspire
Inspire is offline
Het doel van dit topic is juist om daar over te discussiëren, dat is ook het doel van een forum Daarnaast is het aantal positieve reacties juis heel hoog als ik hier kijk..

Als ik met mijn vriend bijvoorbeeld gearmd over straat loop, dan voelt dat nog steeds een beetje ongemakkelijk, ook al boeit het me eigenlijk geen reet wat iedereen ervan vindt. Mensen vinden het toch opmerkelijk, beetje net zoals er iemand langs komt lopen met een geel blauwe hanenkam ofzo...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2012, 13:35
Verwijderd
Minderheden zijn per definitie opvallend. Het jammere van homoseksualiteit is dat het eeuwen geplaagd is door de zelfzuchtige kerk met hun domme boekje.

Daarvoor werd homoseksualiteit altijd heel anders bekeken. Leukste verhaal was toch wel een, ik meen romeinse, keizer die opviel door zijn seksualiteit. De beste man was namelijk een uitzondering op de regel; hij wilde alleen maar met vrouwen naar bed. Iets waar in die tijd de wenkbrauwen omhoog deed gaan.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2012, 15:15
Inspire
Avatar van Inspire
Inspire is offline
Ja dit is inderdaad wel een goeie.

In de zin van voortplanting is het homo-zijn natuurlijk niet heel handig. In die zin kan ik best begrijpen dat er ooit is besloten dat we beter kunnen afspreken dat het een zonde is om homo te zijn, aangezien er anders geen kindjes komen. Nu echter is de voortplanting niet meer zo belangrijk, en staat het gevoel voorop.

Mensen zijn intelligente wezens, waardoor wij dus van iemand kunnen houden afhankelijk van de drang tot voortplanting. In die zin zijn hetro koppels zonder kinderen even 'erg' als homo koppels zonder kinderen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2012, 15:28
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
Overigens reageer ik in mijn hoofd wel anders op een homostel dat hand in hand loopt dan op een heterostel; namelijk dat ik even denk 'he goh dat zijn allebei mannen' terwijl ik er bij een heterostel niet bij stil sta.
Ja, dit heb ik ook. Maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik dat gewoon minder vaak zie.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2012, 17:23
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Citaat:
Wie bedoel je precies met 'jullie'?
Sommigen reacties boven mij geven dat duidelijk aan.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2012, 19:17
Inspire
Avatar van Inspire
Inspire is offline
Wat vinden jullie bijvoorbeeld van die seksscene in GTST waar zo'n ophef over was? Vind je dat kunnen of gaat dat te ver?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2012, 21:25
Verwijderd
Prima. Het is de realiteit. Snap de ophef niet want er zijn ook wel seks scènes geweest tussen een man en een vrouw. Wat in mijn ogen toch echt gelijkwaardig is.

Ik ben wel benieuwd wat hetero's er van vonden?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2012, 22:14
Verwijderd
Ik ben hetero en heb niet gekeken. Ik weet wel nog dat er de dag erna in de metro/spits breed uitgemeten werd dat er zo'n scene in gtst was geweest en dat ik me er een beetje aan stoorde. Ik snap namelijk niet waarom er zo;n ophef over gemaakt moet worden, als er wérkelijk hetzelfde tegen homo's aan werd gekeken als tegen hetero's, zou dat namelijk nie tzo zijn. Dan zou het gewoon 'een van de vele seksscenes' zijn geweest. Hetzelfde geldt voor het nieuws dat de minister homoseksueel was. Jemig, wat een ophef om iets waarvan ik denk, pfff, doe normaal, als Nederland echt zo tolerant zou zijn, zou dat imho niet zo'n ophef veroorzaken.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2012, 00:28
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Ik snap zelf niet hoe en waarom mensen zich kunnen storen aan een homokoppel die zoent op straat, of sowieso homoseksualiteit. Als je er niet tegen kan kijk dan niet, maar accepteer het. Hoe kan diegene persoonlijk last hebben van twee mensen die van elkaar houden? Ik begrijp er niks van. Geef mensen hun rechten.
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2012, 07:15
Verwijderd
Ik kijk geen gtst, maar ik snap de ophef niet want volgens mij hadden er al lang eerder mannen op tv gezoend?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2012, 12:12
Verwijderd
In gtst waren de homo's voor zover ik heb gezien ook wel weer verschrikkelijk irritante valse nichten.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2012, 16:10
RienoBieno
Avatar van RienoBieno
RienoBieno is offline
Doe normaal jo het zijn ook gewoon mensen. En wat maakt het uit dan ze op het zelfde geslacht vallen. Homo's zijn meestal veel gezelliger dan hetro mannen, dan bedoel ik met kletsen enz
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Homoseksualiteit, keuze of aangeboren?
DAH
31 16-05-2013 08:15
Liefde & Relatie Homoseksualiteit !!!
robert222
4 02-12-2012 13:23
Levensbeschouwing & Filosofie Homoseksualiteit en de bijbel (vrij) letterlijk nemen
Verwijderd
129 11-04-2007 14:20
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [Iran] homoseksualiteit
Gatara
17 03-09-2005 01:31
Seksualiteit Word of ben je homo?
Prune
110 15-02-2004 23:54
Psychologie homosexualiteit is een geestelijke ziekte
Verwijderd
266 11-04-2003 13:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.