Oud 10-06-2012, 10:49
Verwijderd
Verder, ik weet niet of dit het gode topic is, als dat neit is, dan meld het maar! Hoe wordt hier gedacht over transgenders? Gisteren heb ik een hele discussie gevoerd met een jongen die van mening was dat geslachtsveranderende operaties veel te ver gaan en dat iedereen die moeite heeft met zijn of haar geslacht, naar een psychiater moest. Hij vond het onrespectvol naar ouders toe, want je hebt maar tevreden te zijn met het lichaam dat je hebt gekregen. Ik vind dat een hele vreemde gedachtengang en ben benieuwd naar hoe daar hier over gedacht wordt? Zit het allemaal maar tussen iemands oren en heb je je te voegen naar het lichaam dat je hebt gekregen of is het ingewikkelder dan dat? Daarnaast: Stel, jij staat in de kroeg en stapt op een leuke meid af. Na drie (of wat) dates, bekent zij dat ze geboren is als jongen. Hoe zou je reageren? Voor meiden andersom: Je hebt een leuke jongen leren kennen en na een aantal dates vertelt hij dat hij vroeger een meisje is geweest. Hoe zou je dan reageren?

Laatst gewijzigd op 13-06-2012 om 15:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2012, 12:28
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Dat terwijl volgens de statistieken minstens 10.000 gebruikers hier homo moeten zijn!
Je snapt niet hoe statistieken werken. Dit terzijde.

Citaat:
Gisteren heb ik een hele discussie gevoerd met een jongen die van mening was dat geslachtsveranderende operaties veel te ver gaan en dat iedereen die moeite heeft met zijn of haar geslacht, naar een psychiater moest. Hij vond het onrespectvol naar ouders toe, want je hebt maar tevreden te zijn met het lichaam dat je hebt gekregen.
Je gesprekspartner heeft geen kennis van zaken. Geslacht wordt deels bepaald door het brein, en het brein is deel van het lichaam. De fysieke structuur van je hersenen kun je niet zomaar veranderen. Als de Bed Nucleus van de Stria Terminalis -een hersengebiedje dat bij mannen en vrouwen verschilt- zegt dat je een man bent, dan ben je een man, ook al heb je een kut.

Naar de pyschiater van om transgenderisme af te komen, is net zo dom als naar de psychiater om van homoseksualiteit af te komen.


Citaat:
Daarnaast: Stel, jij staat in de kroeg en stapt op een leuke meid af. Na drie (of wat) dates, bekent zij dat ze geboren is als jongen. Hoe zou je reageren?
Ik zou het geen probleem vinden.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2012, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Verder, ik weet niet of dit het gode topic is, als dat neit is, dan meld het maar! Hoe wordt hier gedacht over transgenders? Gisteren heb ik een hele discussie gevoerd met een jongen die van mening was dat geslachtsveranderende operaties veel te ver gaan en dat iedereen die moeite heeft met zijn of haar geslacht, naar een psychiater moest. Hij vond het onrespectvol naar ouders toe, want je hebt maar tevreden te zijn met het lichaam dat je hebt gekregen. Ik vind dat een hele vreemde gedachtengang en ben benieuwd naar hoe daar hier over gedacht wordt? Zit het allemaal maar tussen iemands oren en heb je je te voegen naar het lichaam dat je hebt gekregen of is het ingewikkelder dan dat?
Wat Uice zegt. Plus: onrespectvol naar je ouders? Is het ook onrespectvol naar je ouders om geboren te worden met een hazenlip, en die dan recht te laten zetten?

Ik zou voor mijn kinderen in de eerste plaats willen dat ze gelukkig zijn, niet dat ze me 'dankbaar' waren omdat ik ze met het verkeerde gat op de wereld heb gezet ofzo.

En naar een psychiater gaan omdat je transgender bent is net zoiets als naar een psychiater gaan omdat je kanker hebt, of suikerziekte, of omdat je zwart haar hebt dat je rood wil gaan verven.

Citaat:
Daarnaast: Stel, jij staat in de kroeg en stapt op een leuke meid af. Na drie (of wat) dates, bekent zij dat ze geboren is als jongen. Hoe zou je reageren? Voor meiden andersom: Je hebt een leuke jongen leren kennen en na een aantal dates vertelt hij dat hij vroeger een meisje is geweest. Hoe zou je dan reageren?
Het zou me niets uitmaken.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2012, 16:21
Inspire
Avatar van Inspire
Inspire is offline
Ik kan me haast niet voorstellen dat het jullie écht niet zou uitmaken als je date een transgender is. Uiteindelijk is het toch apart als ik als hetero man met een vrouw zou praten, welke dan ineens een man is geweest. Ik zeg niet dat zoiets meteen het einde van de dates betekend, maar het is wel een keuze om een relatie te beginnen met deze persoon aangezien het simpelweg biologisch gezien anders ligt.

In dit hypothetische geval zou ik hier dus wel degelijk over na moeten denken. Het gevoel gaat dan boven de biologie, maar dan moet die persoon wel héél leuk zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2012, 16:54
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb wat met een transgender gehad, en het is echt geen probleem. Hij heeft ook nog nooit problemen gehad met meisjes. Hij heeft trouwens nog geen operaties ondergaan en is dus in principe nog een vrouw.
Ik wist dit van tevoren (al zijn vriendinnen ook) en de enige keer dat ik het eng/raar/whatever vond, was toen we voor het eerst seks gingen hebben. Maar dit heb ik uitgesproken, hij begreep het en toen hebben we het gewoon gedaan. Het was helemaal niet zo vreemd.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2012, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Ik heb wat met een transgender gehad, en het is echt geen probleem. Hij heeft ook nog nooit problemen gehad met meisjes. Hij heeft trouwens nog geen operaties ondergaan en is dus in principe nog een vrouw.
Ik wist dit van tevoren (al zijn vriendinnen ook) en de enige keer dat ik het eng/raar/whatever vond, was toen we voor het eerst seks gingen hebben. Maar dit heb ik uitgesproken, hij begreep het en toen hebben we het gewoon gedaan. Het was helemaal niet zo vreemd.
nee, maargoed, jij bent biseksueel toch? Ik kan me voorstellen dat dat het wel anders maakt.

Ik heb zelf geen idee hoe ik zou reageren als mijn date transseksueel zou blijken te zijn. Dat is echt te hypothetisch. Nouja, als ik diegene leuk vindt verder, zou ik het niet uitsluitend daarom verbreken, denk ik, maar het zou het wel wat compliceren.

Overigens moeten mensen die een ander geslacht willen zijn doorgaans wel naar een psychiater, niet voor behandeling maar om te kijken of er daadwerkelijk sprake is van transgenderisme en niet van bijvoorbeeld body dysmorphic disorder.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2012, 20:25
Verwijderd
Ik blijf ver weg van transies.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2012, 20:38
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
maar het is wel een keuze om een relatie te beginnen met deze persoon aangezien het simpelweg biologisch gezien anders ligt.
Zou je dan ook niet iemand willen daten die een kunstbeen heeft, omdat het biologisch gezien anders ligt?

De meeste mannen die zich tot vrouw hebben laten opereren, zijn neurologisch al hun hele leven biologisch vrouwen, of in ieder geval geen mannen. Nogmaals, er is geen sprake van geslachtsverandering; er wordt gekozen om het geslacht van het brein ook aan het lichaam te geven.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2012, 20:49
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Als mijn date transgender zou zijn zou ik daar eerst misschien vreemd van opkijken, maar het hoeft geen probleem te zijn. Het lijkt me ergens ook wel boeiend om een relatie te hebben met iemand die zo'n verandering heeft doorgemaakt.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 10-06-2012, 23:39
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ik.zou wel even schrikken, als mijn date het me zou vertellen, maar ik heb geen idee hoe het dan verder zou gaan. Ik durf het niet te zeggen.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2012, 10:52
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Daarnaast: Stel, jij staat in de kroeg en stapt op een leuke meid af. Na drie (of wat) dates, bekent zij dat ze geboren is als jongen. Hoe zou je reageren? Voor meiden andersom: Je hebt een leuke jongen leren kennen en na een aantal dates vertelt hij dat hij vroeger een meisje is geweest. Hoe zou je dan reageren?
Ik weet niet hoe ik zou reageren, maar ik heb geen enkel probleem met transgenders en ik zal er in ieder geval openminded mee omgaan. Of ik ook echt een relatie met een transgender man zou kunnen hebben weet ik niet, maar die situatie heeft zich ook nog nooit voorgedaan. Als ik me echt tot hem aangetrokken zou voelen zal dat niet opeens veranderen.

Maar dat is verder ook niet relevant voor mensen die transgender zijn. Ze zitten gewoon in het verkeerde lichaam, ervaren daardoor een zeer zware psychische last etc., en hebben daarbij gewoon hulp nodig. Het krijgen van dates zodra de transformatie voltooid is, is in feite een bijzaak.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 11-06-2012, 16:24
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Ik vind dat je er niks aan kan doen als je homo bent, maar het wel graag voor jezelf houden. Andere mensen zien het gewoon liever niet( mij maakt het niet uit hoor ) maar bijv. klasgenoten wel
O, o wat zijn we weer tolerant! "Ik vind het wel goed dat je het bent hoor maar een hoop andere mensen niet, dus gay zijn doe je maar lekker thuis." Denk niet dat het veel hypocrieter kan worden!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2012, 22:49
Inspire
Avatar van Inspire
Inspire is offline
Citaat:
Zou je dan ook niet iemand willen daten die een kunstbeen heeft, omdat het biologisch gezien anders ligt?

De meeste mannen die zich tot vrouw hebben laten opereren, zijn neurologisch al hun hele leven biologisch vrouwen, of in ieder geval geen mannen. Nogmaals, er is geen sprake van geslachtsverandering; er wordt gekozen om het geslacht van het brein ook aan het lichaam te geven.
Uiteraard is iemand die een kunstbeen heeft niet hetzelfde als een vrouw met een piemel, ik neem toch aan dat je de strekking van mijn punt begrijpt. Lijkt mij toch lastig, als hetero man. Overigens lijkt het me als homo ook niet echt iets.

Het is me nog nooit overkomen, maar ik zou toch wel flink over een relatie ment een transgender na moeten denken en dan moet die persoon wel echt geweldig zijn. En dan nog denk ik nu dat ik het niet echt zie zitten...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2012, 23:14
Inspire
Avatar van Inspire
Inspire is offline
Ter voortzetting uit http://forum.scholieren.com/showthre...#post32597244:

Citaat:
TythorZeth schreef:
Niet? Geen kind kunnen maken met je geliefde is geen nadeel? (...) Homoseksualtiteit is iets negatiefs
Wat een flauwe kul...

- Ik ben homo en ik vind dat helemaal niks negatiefs. Ik ben heel gelukkig met mijn vriend en heb me nog nooit zo goed gevoeld. Wat Turk... ook al aangaf, die negativiteit ligt niet bij het homo-zijn maar bij hoe de maatschappij erover nadenkt. Er zijn helaas nog steeds kortzichtige idioten die denken dat homoseksualiteit iets is waar de maatschappij zich druk over moet maken. Maarja, net zoals met het vrouwen kiesrecht en het rookverbod in vliegtuigen, ooit zal men tot bezinning komen. De conservatieven tegen het soort 'vernieuwingen' als het homo-huwelijk bijvoorbeeld, verliezen het (historisch gezien) toch altijd.

-'Homo's zijn meer met hun uiterlijk bezig'
Al kan ik niet ontkennen dat dit bij het steriotype inderdaad het geval is, toch zijn er ook heel veel (veel meer) homo's die dat helemaal niet overmatig zijn (zoals ik en mijn vriend). Dit is net zoiets als 'Alle buitenlanders stelen'

- Het niet krijgen van een kind
Ja, dit is voor mij persoonlijk een nadeel. Al zijn er zat mogelijkheden om dit op andere manieren te doen, en dan zal ik dat kind met heel veel liefde opvoeden. Er zijn overigens ook zat hetero stellen die geen kinderen willen / kunnen krijgen, dus dit is niet pe cé een homo ding.

Laatst gewijzigd op 11-06-2012 om 23:19.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2012, 23:32
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Op mijn leeftijd en alles zou ik het juist heel erg een voordeel vinden om geen kind te kunnen krijgen. Niet zwanger kunnen raken en seks kunnen hebben zonder maar één moment bang te zijn voor een zwangerschap lijkt mij een behoorlijk voordeel. En als je dan later tóch kinderen wilt, dan zijn daar inderdaad wel zat manieren voor (zeker als vrouw, trouwens ) - het enige wat je dan nog mist is dat je een kind kunt krijgen van het genenmateriaal van jou en je partner samen.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 12-06-2012, 00:06
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Uiteraard is iemand die een kunstbeen heeft niet hetzelfde als een vrouw met een piemel
Wat bedoel je met 'een vrouw met een piemel'?

Citaat:
Het is me nog nooit overkomen, maar ik zou toch wel flink over een relatie ment een transgender na moeten denken
Ik moet sowieso nadenken voordat ik een relatie met iemand begin.

Citaat:
Niet? Geen kind kunnen maken met je geliefde is geen nadeel?
Hangt ervan af of je een kind wil.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2012, 00:47
Inspire
Avatar van Inspire
Inspire is offline
Citaat:
Wat bedoel je met 'een vrouw met een piemel'?
Een man die zich vrouw voelt, daardoor dus vrouw 'is' maar wel een piemel heeft. Je snapt m'n punt. Of iemand een kunstbeen of plastic knie heeft, is wel heel wat anders dan een transgender in mijn ogen.

Ik val op mannen. Als ik een man tegen kom die plotseling een vagina heeft, dan zie ik dat niet echt zitten kan ik me zo voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2012, 01:00
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Een man die zich vrouw voelt, daardoor dus vrouw 'is' maar wel een piemel heeft. Je snapt m'n punt. Of iemand een kunstbeen of plastic knie heeft, is wel heel wat anders dan een transgender in mijn ogen.

Ik val op mannen. Als ik een man tegen kom die plotseling een vagina heeft, dan zie ik dat niet echt zitten kan ik me zo voorstellen.
Die geslachtsdelen kun je laten fixen. Het is er natuurlijk wel van afhankelijk hoe netjes dat gebeurt in hoeverre ik seksuele interesse ik voor zo iemand zou hebben. Maar als dat geen probleem is, zou ik niet weten waarom ik geen relatie met zo'n meisje zou willen.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!

Laatst gewijzigd op 12-06-2012 om 01:08.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-06-2012, 05:19
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Op mijn leeftijd en alles zou ik het juist heel erg een voordeel vinden om geen kind te kunnen krijgen. Niet zwanger kunnen raken en seks kunnen hebben zonder maar één moment bang te zijn voor een zwangerschap lijkt mij een behoorlijk voordeel.
Dit wilde ik ook al zeggen! Dus eigenlijk is hetero zijn voor mij een nadeel.

Citaat:
Een man die zich vrouw voelt, daardoor dus vrouw 'is' maar wel een piemel heeft.
Nou dat ligt er dus aan, hè. Een transgender die het hele proces al heeft doorlopen is geen "vrouw met een piemel". Dat is gewoon een vrouw.

Overigens denk ik sowieso dat het voor hetero's lastig is om op een transgender te vallen die vrij in het begin van een transformatie zit, omdat die nu eenmaal nog teveel hebben van hun "oude" uiterlijk (m.a.w.: een vrouw zal er nog te mannelijk uitzien; een man te vrouwelijk).

In mijn oude woonplaats woonde een vrouw die vroeger man was, maar dat was er écht niet meer aan af te zien, dus die zou ik niet classificeren als een vrouw met een piemel.

Laatst gewijzigd op 12-06-2012 om 05:24.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2012, 10:17
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Wat betreft die transgenders: ik zou daar toch wel enige moeite mee hebben. Niet zo zeer om het feit dat het een man is met een vagina of een vrouw met een piemel, maar meer omdat het een heel emotioneel en ingrijpend proces is. Dat lijkt mij wel zijn weerslag kunnen hebben in een relatie en ik weet niet of ik het aan zou kunnen om een relatie met iemand te beginnen die bezig is met zo'n enorm ingrijpende verandering. Ik zou totaal niet weten wat ik voor die persoon dan kan betekenen.

Het zou me verder niet zoveel uitmaken, omdat ik val op een persoon en niet (per se) op het geslacht .
Met citaat reageren
Oud 12-06-2012, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Die geslachtsdelen kun je laten fixen. Het is er natuurlijk wel van afhankelijk hoe netjes dat gebeurt in hoeverre ik seksuele interesse ik voor zo iemand zou hebben. Maar als dat geen probleem is, zou ik niet weten waarom ik geen relatie met zo'n meisje zou willen.
'laten fixen', je weet dat je al jaren in je proces zit voor dat ook maar aan bod komt he?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2012, 13:02
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
'laten fixen', je weet dat je al jaren in je proces zit voor dat ook maar aan bod komt he?
Ja, hoezo?
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2012, 13:41
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ik denk dat als een relatie wat verder gaat dan af en toe een drankje of de bios dat de ander er wel recht op heeft om dat te weten.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2012, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Ja, hoezo?
Dat 'kun je laten fixen' wel een erg kortzichtige opmerking is als je je bedenkt dat er weet ik hoeveel transgenders rondlopen die verder fysiek al helemaal het andere geslacht zijn maar al jaren wachten om zich te 'laten fixen'
Met citaat reageren
Oud 12-06-2012, 22:24
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Dat 'kun je laten fixen' wel een erg kortzichtige opmerking is als je je bedenkt dat er weet ik hoeveel transgenders rondlopen die verder fysiek al helemaal het andere geslacht zijn maar al jaren wachten om zich te 'laten fixen'
Wat is je punt precies? Dit bovenstaande doet toch niets af aan wat Turk zei?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2012, 22:52
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik val op mannen. Als ik een man tegen kom die plotseling een vagina heeft, dan zie ik dat niet echt zitten kan ik me zo voorstellen.
Huh, waarom? Je valt toch op de man niet op het geslachtsdeel? Ik zou nog net zo verliefd zijn als iemand ineens een vagina bleek te hebben ipv een piemel (of bleek te hebben gehad).

En, nou ja, als je als man op mannen valt doe je sowieso niet aan standaard seks zoals "De Natuur" het 'bedacht' heeft. Dus dan snap ik het eigenlijk nog minder dan als je als hetero zou zeggen dat je iemand zonder piemel niet zou zien zitten (want die kon nog zeggen dat je niet standaard piemel-vagina-seks kon uitvoeren en dat dat jammer is). Maar wellicht mis ik hier de hele aantrekkingskracht van geslachtsdelen omdat ik nooit seks gehad heb ofzo.

Hoewel ik me ergens ook wel kan voorstellen dat iemand die zich man vóelt niet z'n vagina wilt gebruiken (en er dus ook geen seks mee wilt hebben) en dan wordt het wel weer ingewikkelder ineens. Maar ik weet niet hoe dat zit. En ik denk eigenlijk ook dat als mijn date zou bekennen transgender te zijn, dat ik vooral heel nieuwsgierig zou zijn naar z'n verhaal en alles.

Citaat:
Dit wilde ik ook al zeggen! Dus eigenlijk is hetero zijn voor mij een nadeel.
Precies! Maar serieus, ik zou het wel echt een voordeel vinden als ik ineens op een meisje viel en daarmee gewoon seks kon hebben en alles zonder zwanger te worden. En ze hebben borsten. Eigenlijk is het maar oneerlijk dat ik hetero ben.

Spoiler


Ik bedenk me trouwens ineens dat dat ook opgelost zou zijn als ik een man in vrouwenlichaam zou hebben als partner. Van dat zwanger worden dan.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 12-06-2012, 23:00
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Maar transgender zijn heeft toch niet perse iets met homoseksualiteit te maken? Dan kun je nog steeds hetero of homo zijn. Toch?

Ik zou echt niet weten hoe ik zou reageren als mijn date ineens een vrouw blijkt te zijn. In eerste instantie zou ik zeggen dat het niet gaat werken, omdat ik geborgenheid en bescherming zoek in een relatie en voor mijn gevoel vind ik dat niet in een vrouw. Ik wil graag grote brede armen om mij heen. Maar dat wordt natuurlijk ook heel erg bepaald door gedrag, dus... Lastig.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 12-06-2012, 23:23
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Dat 'kun je laten fixen' wel een erg kortzichtige opmerking is als je je bedenkt dat er weet ik hoeveel transgenders rondlopen die verder fysiek al helemaal het andere geslacht zijn maar al jaren wachten om zich te 'laten fixen'
Nee. Dat 'kun je laten fixen' is een reactie op Inspires opmerking dat een MnV een vrouw met een piemel is, en daardoor wellicht minder seksueel aantrekkelijk dan een conventionele vrouw.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2012, 05:25
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Maar transgender zijn heeft toch niet perse iets met homoseksualiteit te maken? Dan kun je nog steeds hetero of homo zijn. Toch?

Ik zou echt niet weten hoe ik zou reageren als mijn date ineens een vrouw blijkt te zijn. In eerste instantie zou ik zeggen dat het niet gaat werken, omdat ik geborgenheid en bescherming zoek in een relatie en voor mijn gevoel vind ik dat niet in een vrouw. Ik wil graag grote brede armen om mij heen. Maar dat wordt natuurlijk ook heel erg bepaald door gedrag, dus... Lastig.
Hmm, ja maar we hebben het hier over een situatie waar jij iemand ontmoet, daar meerdere dates mee hebt gehad en er dán achterkomt dat hij/zij transgender is. Dat betekent dus dat die eerste aantrekkingskracht er wel degelijk is én dat je het uiterlijk dus op z'n minst acceptabel vindt (dat betekent dus dat die persoon er wel al vrouwelijk of mannelijk genoeg uitziet). Zou je er dán problemen mee hebben als je erachter komt dat die persoon eigenlijk een man/vrouw is?

Ik vraag me dan ook af of mensen hun antwoord laten afhangen van hoe ver iemand al is in het proces. Zouden jullie iemand bijvoorbeeld niet afwijzen als hij/zij ook de geslachtsverandering al is ondergaan, maar wél als dit nog niet is gebeurd?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2012, 08:42
Verwijderd
Citaat:
Maar transgender zijn heeft toch niet perse iets met homoseksualiteit te maken? Dan kun je nog steeds hetero of homo zijn. Toch?

Ik zou echt niet weten hoe ik zou reageren als mijn date ineens een vrouw blijkt te zijn. In eerste instantie zou ik zeggen dat het niet gaat werken, omdat ik geborgenheid en bescherming zoek in een relatie en voor mijn gevoel vind ik dat niet in een vrouw. Ik wil graag grote brede armen om mij heen. Maar dat wordt natuurlijk ook heel erg bepaald door gedrag, dus... Lastig.
Ja, uiteraard. Een kleine meerderheid van de transgenders is trouwens homoseksueel als je van hun genderidentiteit, dus niet hun genetische sekse, uitgaat. Dus simpeler gezegd: vóór de geslachtsverandering zijn ze hetero, ná de geslachtsverandering zijn ze homo. Biseksualiteit komt trouwens ook relatief veel voor. In tegenstelling tot wat veel mensen denken; mensen lijken er vaak van uit te gaan dat een transgender een soort extrapolatie van een homo is, maar dat staat er dus los van.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2012, 16:14
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Hmm, ja maar we hebben het hier over een situatie waar jij iemand ontmoet, daar meerdere dates mee hebt gehad en er dán achterkomt dat hij/zij transgender is. Dat betekent dus dat die eerste aantrekkingskracht er wel degelijk is én dat je het uiterlijk dus op z'n minst acceptabel vindt (dat betekent dus dat die persoon er wel al vrouwelijk of mannelijk genoeg uitziet). Zou je er dán problemen mee hebben als je erachter komt dat die persoon eigenlijk een man/vrouw is?

Ik vraag me dan ook af of mensen hun antwoord laten afhangen van hoe ver iemand al is in het proces. Zouden jullie iemand bijvoorbeeld niet afwijzen als hij/zij ook de geslachtsverandering al is ondergaan, maar wél als dit nog niet is gebeurd?
Ten eerste zou ik gewoon de piemel missen in bed, als die er nog niet "aangemaakt" is. Is die piemel er wel, dan denk ik dat ik het nog steeds een raar idee zal vinden. Maar ik hou een slag om de arm, omdat ik eerder ook dacht dat ik die geborgenheid niet zou vinden bij jongere jongens, en nu heb ik toch een vriendje die een paar jaar jonger is en ik voel me heel geborgen.

In principe zou ik zeggen dat ik er dan dus geen problemen mee zal hebben, maar ik kan het me gewoon niet voorstellen hoe ik echt zou reageren als ik in die situatie terecht zou komen.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 14-06-2012, 17:16
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
ik zou het waarschijnlijk wel kunnen. ik heb een paar keer gesproken met mensen die in dit proces zaten nog vrij in het begin dat wel, maar daar uit merkte ik eigenlijk dat die personen zich inderdaad meer gedraagte naar het andere geslacht en als je er een tijdje leuk mee zit te praten vergeet je soms nog wel eens dat die persoon een ander geslacht heeft dan zoals hij zich echt voelt.
en ergens vind ik het ook een interessant iets want het is niet iets wat je zomaar beslist enzo. en ik denk ook niet dat een transgender qua gedrag en gevoel minder man of vrouw zou zijn dan een "echte" man of vrouw om het zo maar te zeggen
Met citaat reageren
Oud 15-06-2012, 08:53
Verwijderd
Ik weet niet of ik een relatie zou kunnen hebben met iemand die echt midden in het overgansproces zit. Volgens mij is die hele overgang zoiets emotioneels en heftigs, dat k helemaal geen idee heb of ik dat wel zou kunnen handelen. Ik zou geen idee hebben of ik iemand daar in kan steunen en zo ja, hoe.
Verder zou ik er geloof ik geen problemen mee hebben als een jogen na een aantal dates vertelt dat hij als meisje geboren is. Wanneer hij (nog) geen piemel zou hebben, zou me dat denk ik niet zoveel uit maken als het op seks aankomt. Ik heb nog geen seks gehad waarbij geen piemel aan de orde kwam, maar zie niet in waarom dat geen succes zou kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2012, 09:17
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik heb er geen directe ervaring mee, maar zou je als transgender niet tijdens het proces juist redelijk goed in je vel zitten? Als je je hele leven daarvoor het gevoel hebt dat je in het verkeerde lichaam zit en je tijdens die verandering opeens merkt van, "ja, het komt toch goed!" zou je toch juist blij zijn en niet zo'n emotioneel wrak als daarvoor?
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 15-06-2012, 09:45
Verwijderd
Ja, maar je wordt wel volgestopt met hormonen (om het een en ander te vertragen of versnellen) en dat schijnt een hele grote impact te hebben op je gedrag. Het schijnt vergelijkbaar te zijn met de gedragsveranderingen/gevoelens e.d. die iemand in de puberteit doormaakt. Alleen ben je uiteraard geen puber meer, maar een volwassen iemand.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2012, 17:24
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
dat is natuurlijk ook heel afhankelijk vanaf welke leeftijd hier echt aangewerkt wordt met die hormonen. als het goed is mag dit vanaf de 14de of 16de. en wat ik er over gezien heb schijnt het inderdaad toch een best emotonele periode te zijn met grote stemmingswisseling (of te minste hele uiterste van stemmingen, ik weet niet of ze snel en makkelijk wisselen). dus dat lijkt me een lastig iets.
maar ik denk niet dat die mensen echt veel steun nodig zullen hebben want ze weten dat het naar hun zelf gewilde resultaat toe werkt en zullen dus best positief blijven eronder denk ik.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-06-2012, 18:00
Verwijderd
Ik denk hier al een tijdje over na. Ik val op mannen, maar heb wel het idee dat ik op een persoon val en niet de aanwezigheid van een lichaamsdeel. Ik vind vrouwen soms ook ontzettend leuk en kan me voorstellen dat ik los van het transgenderverhaal ook gevoelens zou kunnen krijgen voor een vrouw. Komt het neer op een vrouw die zich man voelt of andersom, dan denk ik dat ik het moeilijk zou vinden, maar ik zou wel gevoelens voor die persoon hebben en daarmee proberen gelukkig te worden.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2012, 18:02
Verwijderd
Oh en het hele extra-puberteit-verhaal is bullshit. Hoe je bent inclusief moodswings is onderdeel van wie je in totaal bent. En die moodswings kun je hebben door puberteit, maar ook door moeilijke gebeurtenissen in je leven, grote veranderingen, etc. Dat hoort dus ook bij een relatie tussen mensen zonder transgenderverhalen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2012, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Oh en het hele extra-puberteit-verhaal is bullshit. Hoe je bent inclusief moodswings is onderdeel van wie je in totaal bent. En die moodswings kun je hebben door puberteit, maar ook door moeilijke gebeurtenissen in je leven, grote veranderingen, etc. Dat hoort dus ook bij een relatie tussen mensen zonder transgenderverhalen.
Maar ik zou het persoonlijk denk ik moeilijk vinden om om te gaan met die moodswings terwijl ik ook nog zou moeten leren omgaan met het idee dat mijn vriend mijn vriendin of andersom wordt. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar ik zou er wel moeite mee hebben, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 01:43
Verwijderd
Citaat:
Maar ik zou het persoonlijk denk ik moeilijk vinden om om te gaan met die moodswings terwijl ik ook nog zou moeten leren omgaan met het idee dat mijn vriend mijn vriendin of andersom wordt. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar ik zou er wel moeite mee hebben, denk ik.
Ja maar dan horen de moodswings bij het leven (en het karakter) en is het teansgenderverhaal doorslaggevend, niet Het Leven. Dat is een mooie oppervlakkige oorzaak maar die shit heb je sowieso als je ervoor kiest met die persoon te zijn. Moeilijke tijden komen toch wel, het hele genderverhaal nekt de relatie.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 09:15
Verwijderd
Ik snap niet wat je zegt.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 12:13
Verwijderd
Dat je zegt dat die moodswings het verhaal stopzetten, maar eigenlijk is dat de oppervlakkige reden en komt het toch neer op het transgenderverhaal waar je aan moet wennen. Die moodswings of andere 'vervelende' dingen heb je ook als je geen transgender bent dus die streep ik weg.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 12:27
Verwijderd
Bedoel je het verhaal als in de relatie? Want dat bedoelde ik absoluut niet. Wanneer ik iemand echt leuk zou vinden, zou ik daar ook mee om leren gaan, zonder meer. Wat ik alleen wilde zeggen was dat het veel van mij zou vragen om én om te gaan met iemand die vrij onstabiel is en zelf een hele persoonlijke heftige indrukwekkende verandering zou doormaken én om zelf te wennen aan het idee dat mijn vriend mijn vriendin zou worden of andersom. Ik heb nergens gezged dat ik het daarom uit zou maken.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 13:46
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
én om zelf te wennen aan het idee dat mijn vriend mijn vriendin zou worden of andersom. Ik heb nergens gezged dat ik het daarom uit zou maken.
Ik heb zelf het idee dat dat niet zou gebeuren. Dat iemand als je hem of haar ontmoet al een jongen of meisje is en hooguit een mannelijker of vrouwelijker uiterlijk krijgt door hormonenspul en/of operaties. Als kind zie je er meestal vrij androgyn uit (en kinderen met jongenskleren zijn dan jongetjes en kinderen met meisjeskleren meisjes, alleen naakt is er een klein verschil) en dan later word je gewoon man of vrouw. En ik stel me bij transgenders dan ook geen mannen voor die vrouwen worden en andersom, maar kinderen/mensen met een verkeerd geslacht die zich vrouw voelen en zich als vrouw gedragen en kleden die dan meer vrouw worden, en mannen die dan op dezelfde manier meer man worden.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 15:21
Verwijderd
Ik heb pas de film "I am a woman now" gezien, over de eerste omgebouwde mannen, die eind jaren vijftig/begin jaren zestig zijn omgebouwd in Casablanca. Erg tof en een aanrader voor mensen die dit interessant vinden

Ik zou geen relatie willen met iemand die transgender is. Ik wil graag een relatie met iemand waarbij het lichaam goed functioneert, zeker op seksueel en reproductief gebied. Het hele proces lijkt me verschrikkelijk intens en heftig, ik weet niet of ik daar tegen opgewassen ben.
Neemt niet weg dat ik vast verliefd zou kunnen worden op iemand die transgender is en ik dan wellicht anders zou besluiten. Maar momenteel ken ik geen transgenders waar ik op een dergelijke manier voor voel en dat vind ik niet erg want het lijkt me verschrikkelijk ingewikkeld.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 16:31
Verwijderd
^Zou je dan ook een relatie verbreken of vermijden met iemand die om wat voor reden dan ook onvruchtbaar of verminderd vruchtbaar is? En wat als dat pas blijkt na een hele tijd relatie?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 10:44
Verwijderd
Ik val zelf op vrouwen maar ik zou geen relatie kunnen hebben met een transgender. Naar mijn idee blijf je het altijd wel iets zien. Althans ik zie het tot nu toe altijd nog en dat trekt mij gewoon niet.

Verder kan ik het niet omschrijven. Maar net zoals ik niet of nauwelijks op getinte mensen val, zal ik ook niet of nauwelijks op transgenders vallen. Misschien een rare vergelijking maar ja meer het uiterlijke aspect.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 11:00
Verwijderd
Enig idee hoeveel transgenders jij hebt gezien in je leven? Een nicht van mijn vader is zijn neef geworden en is een dikke vent met gigabaard en een lief poppig vriendinnetje ernaast. Een transgender is niet altijd androgyn of slecht verkleed.

edit; niet dat ik het niet snap hoor Maar ik wil alleen zeggen dat een deel ook niet 'geregistreerd' wordt.

Laatst gewijzigd op 17-06-2012 om 11:07.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 19:51
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Ik denk dat ik het altijd ongemakkelijk zou vinden, een partner die een biologische vrouw is geweest. Ik weet niet of ik dat meteen zou merken maar als ik er achter kom, is dat vast best wel een schok. Denk niet dat ik daaraan zou kunnen wennen. Als vrienden of een andere vorm van omgang die niet seksueel is, geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Ik val zelf op vrouwen maar ik zou geen relatie kunnen hebben met een transgender. Naar mijn idee blijf je het altijd wel iets zien. Althans ik zie het tot nu toe altijd nog en dat trekt mij gewoon niet.

Verder kan ik het niet omschrijven. Maar net zoals ik niet of nauwelijks op getinte mensen val, zal ik ook niet of nauwelijks op transgenders vallen. Misschien een rare vergelijking maar ja meer het uiterlijke aspect.
Dat eerste is gewoon echt zo'n verschrikkelijke hoeveelheid onzin. Je ziet het natuurlijk niet wanneer je het niet ziet he? Je kan niet de gevallen tellen waarbij je het 'niet ziet'.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Enquête profielwerkstuk over transgenders
LotteEnJeroen
2 25-12-2015 06:26
Liefde & Relatie Enquête transgenders
LotteEnJeroen
1 23-12-2015 22:08
Psychologie transgender male to female
jongen(16)
5 19-05-2015 20:16
Seksualiteit Fantasie over shemales
Otto-Jan
15 05-08-2013 18:42
Psychologie Liever een jongen zijn...?
xRoxy
40 09-04-2013 21:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.