Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2013, 20:16
lieve vogel
lieve vogel is offline
Hallo,

Mannen onderdrukken vrouwen. Daarbij denk je misschien in eerste instantie aan Arabië. Of Afghanistan. Of nog zo'n land. Maar eigenlijk gebeurt het overal. Ook hier. Ook bij jou.

Zeg eerlijk: wie doet meestal het huishouden? De vrouw. Dat is omdat mannen hun vrouw willen afsloven. Zodat ze lelijk wordt en andere mannen haar niet willen.

Als een man met een meisje praat. Wat gebeurt er dan? Hij wil slimmer overkomen als zij. Zij probeert zich niet te slim op te stellen. Want dat is intimiderend. Meisjes leren vanaf dat ze klein zijn om dom te zijn. Hierom zijn er geen vrouwen in hoge posities. En verandert er niets.

Als vrouwen het met elkaar doen dan vinden mannen dat leuk. Als mannen het met elkaar doen is het vies. Dat is omdat vrouwelijke seksualiteit niet telt. Het is alleen leuk, maar geen bedreiging voor het traditionele gezin. Want het betekent toch niets. Alleen mannelijke liefde telt voor mannen. Daarom mogen homo's niet. Hun liefde kan het einde betekenen van onze maatschappij.

Waarom pikken we dit?
Waarom doen mannen dit?
We moeten het veranderen!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2013, 20:22
Gitte v
Avatar van Gitte v
Gitte v is offline
Wat doet de vrouw in dit topic? Heel hard roepen dat ze zielig is.
Wat lost de vrouw hiermee op? op dit moment niets.

Als je dit wil veranderen, moet je mensen zoeken die het met je eens bent en met een idee komen. En, bekijk het eens van de andere kant. Wat zou je als man denken als je dit las?
__________________
J'ai tendu des cordes de clocher à clocher ; des guirlandes de fenêtre à fenêtre ; des chaînes d'or d'étoile à étoile, et je danse. -Arthur Rimbaud
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 20:24
lieve vogel
lieve vogel is offline
Citaat:
Wat doet de vrouw in dit topic? Heel hard roepen dat ze zielig is.
Wat lost de vrouw hiermee op? op dit moment niets.

Als je dit wil veranderen, moet je mensen zoeken die het met je eens bent en met een idee komen. En, bekijk het eens van de andere kant. Wat zou je als man denken als je dit las?
Vrouwen zijn fysiek zwakker. Dat maakt het moeilijker. Maar ik probeer in mijn omgeving meisjes bewust te maken van dit probleem. Zodat we samen weerbaarder zijn. En het probleem oplossen.

Mannen moeten dit juist lezen om te begrijpen wat ze doen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 20:28
Gitte v
Avatar van Gitte v
Gitte v is offline
Dat vroeg ik niet. Als je iets wilt bereiken, zul je je moeten inleven in de man. Je kunt wel zeggen de 'de man' ( wat een vrij rare term is, om dat er geen man in het algemeen bestaat, net zoals dat je niet kunt zeggen dat alle vrouwen hetzelfde doen en denken.) vanalles fout doet, maar dan zal 'hij' niet meewerken.
__________________
J'ai tendu des cordes de clocher à clocher ; des guirlandes de fenêtre à fenêtre ; des chaînes d'or d'étoile à étoile, et je danse. -Arthur Rimbaud
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 20:29
Verwijderd
Heb jij dikke tieten?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 20:31
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Ik ben met Ertur in deze.

/gender traitor.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 20:43
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Je hebt gelijk, ik moet maar eens stoppen met het onderdrukken van mijn baas.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 20:43
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Hoe ben je van plan dit te veranderen?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 21:30
Sommerfugl
Avatar van Sommerfugl
Sommerfugl is offline
Ík heb nooit geleerd me dommer voor te doen dan ik ben en mijn vader doet meer in het huishouden dan mijn moeder. Verandering gaat meestal langzaam maar wanneer je kijkt hoe het tientallen jaren geleden was met de man/vrouw verhouding in Europa dan gaat het nu flink snel. Over nog tientallen jaren hebben we enkel vrouwen aan de top. Moet er niet aan denken wat voor wereld dat wordt met al die bitches die roddelcampagnes houden en elkaar langzaam kapot maken in plaats van simpelweg neerschieten.
__________________
And the moon it leaves silver but never sleep / And then the silver turns to gray / Oh, stay with me Arienette / Until the wolves are away (Bright Eyes)
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 21:48
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Ik denk zelf dat dit eerder komt omdat jongens intelligentie en macht endatsoort dingen veel meer boeit, vrouwen maakt het miss niet zoveel uit.. Denkik dan tenminste
sommige vrouwen natuurlijk wel
En tuurlijk, vrouwen zijn het zwakkere geslacht maar we zijn wel degene die het meeste bijdragen aan de voortplanting en volgensmij zijn mannen wel nuttelozer xD
en in die nare landen weten vrouwen gewoon niet beter en kunnen ze er helaas niks aan doen..
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 22:36
Verwijderd
Ik vind het wat paranoide om te denken dat mannen willen dat vrouwen het huishouden doen omdat de vrouwen daar lelijk en van worden; ik denk eerder dat mannen willen dat anderen het huishouden doen omdat het nu eenmaal saai werk is.

That being said: als jij vindt dat het anders moet, gewoon anders doen bij de dingen die jij noemt, kun je prima besluiten om er gewoon zelf niet aan mee te doen. Verandering begint bij jezelf.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Ik denk zelf dat dit eerder komt omdat jongens intelligentie endatsoort dingen veel meer boeit, vrouwen maakt het miss niet zoveel uit..
Zeg je nou indirect dat vrouwen dommer zijn dan mannen, op zich wel slimmer zouden kunnen worden, maar dat niet doen omdat hun intelligentieniveau ze niets interesseert? Of wat?

Citaat:
En tuurlijk, vrouwen zijn het zwakkere geslacht maar we zijn wel degene die het meeste bijdragen aan de voortplanting en volgensmij zijn mannen wel nuttelozer xD
Zonder mannen geen voortplanting, hoor.

Citaat:
in die nare landen weten vrouwen gewoon niet beter en kunnen ze er helaas niks aan doen..
Het is niet zozeer 'niet beter weten', als wel 'doodgemaakt worden als je er iets van zegt'. Geldt overigens net zo goed voor mannen die kritiek hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 22:45
Padzorz
Padzorz is offline
Feministe?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 22:45
Verwijderd
Lieve vogel snapt er niet zoveel van zo te lezen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 22:49
Verwijderd
Nee.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 22:50
lieve vogel
lieve vogel is offline
Citaat:
Dat vroeg ik niet. Als je iets wilt bereiken, zul je je moeten inleven in de man. Je kunt wel zeggen de 'de man' ( wat een vrij rare term is, om dat er geen man in het algemeen bestaat, net zoals dat je niet kunt zeggen dat alle vrouwen hetzelfde doen en denken.) vanalles fout doet, maar dan zal 'hij' niet meewerken.
Hij zal nooit meewerken. Mensen houden van macht. Hij wil de macht houden ten kosten van ons. Daarom zal hij nooit meewerken. Wij moeten dit inzien.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Mensen houden van macht.
Vrouwen dus ook?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 22:51
lieve vogel
lieve vogel is offline
Citaat:
Heb jij dikke tieten?
Dit is precies wat ik bedoel!! Je kan als vrouw slim zijn. En doortastend. En sportief. Maar als je niet mooi bent, maakt dat allemaal niets uit. De helft van de wereldbevolking telt maar voor een half mens mee. Dat is goed voor de overbevolking. Maar verder is het verschrikkelijk.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-01-2013, 22:51
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Ik vind mannen vieze klootzakken en we zouden beter af zijn zonder
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 22:51
lieve vogel
lieve vogel is offline
Citaat:
Je hebt gelijk, ik moet maar eens stoppen met het onderdrukken van mijn baas.
Hoe onderdruk je je baas?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Dit is precies wat ik bedoel!! Je kan als vrouw slim zijn. En doortastend. En sportief. Maar als je niet mooi bent, maakt dat allemaal niets uit. De helft van de wereldbevolking telt maar voor een half mens mee. Dat is goed voor de overbevolking. Maar verder is het verschrikkelijk.
Tellen lelijke mannen wel voor vol mee?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 22:54
lieve vogel
lieve vogel is offline
Citaat:
Hoe ben je van plan dit te veranderen?
Door vrouwen bewust te maken. Het is als de communistische revolutie: waar het proletariaat opstaat, wordt de macht omver geworpen. Wij vrouwen moeten opstaan. Ik maak mensen in mijn omgeving hiervan bewust.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 22:55
lieve vogel
lieve vogel is offline
Citaat:
Ík heb nooit geleerd me dommer voor te doen dan ik ben en mijn vader doet meer in het huishouden dan mijn moeder. Verandering gaat meestal langzaam maar wanneer je kijkt hoe het tientallen jaren geleden was met de man/vrouw verhouding in Europa dan gaat het nu flink snel. Over nog tientallen jaren hebben we enkel vrouwen aan de top. Moet er niet aan denken wat voor wereld dat wordt met al die bitches die roddelcampagnes houden en elkaar langzaam kapot maken in plaats van simpelweg neerschieten.
Dat heb je onbewust geleerd. We zijn allemaal te sterk beïnvloed door onze onderdrukkingscultuur om te zien wat er aan de hand is.

Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar de waarheid laat anders zien.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 22:56
lieve vogel
lieve vogel is offline
Citaat:
Ik denk zelf dat dit eerder komt omdat jongens intelligentie en macht endatsoort dingen veel meer boeit, vrouwen maakt het miss niet zoveel uit.. Denkik dan tenminste
sommige vrouwen natuurlijk wel
En tuurlijk, vrouwen zijn het zwakkere geslacht maar we zijn wel degene die het meeste bijdragen aan de voortplanting en volgensmij zijn mannen wel nuttelozer xD
en in die nare landen weten vrouwen gewoon niet beter en kunnen ze er helaas niks aan doen..
Wat Paranoide zegt...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 23:10
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ik heb liever een lieve, slimme meid. Ik zou zo enkele dagen per week.voor haar koken, de was doen, schoonmaken, maar zij moet natuurlijk ook wat doen, 50/50.

Ik vind je heel generaliserend bezig en ik voel me aangevallen door je uitspraak. Mannen moeten opkomen voor hun rechten!
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2013, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Hoe onderdruk je je baas?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 23:31
Verwijderd
Citaat:
Ik vind je heel generaliserend bezig en ik voel me aangevallen door je uitspraak. Mannen moeten opkomen voor hun rechten!
De motivatie voor de Men's Rights Movement in een notendop.

Je hebt trouwens ook groepen die zich serieus inzetten voor 'heterosexuality awareness'. Ik vind dat heel erg grappig.

Verder vind ik ook dat lieve vogel het bepaald niet handig aanpakt en ik ga zometeen in een heel lange post uitleggen waarom en hoe het beter kan.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 00:19
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Ik geloof dat mannen meer rechten nodig hebben. (sorry als mijn Nederlands vanavond slecht is, ik heb net een aantal glazen rode wijn op). Hier komt het. lieve vogel, je slaat de plank behoorlijk mis.

Mannen hebben naar mijn mening namelijk nog steeds de traditionele rol op zich terwijl vrouwen de kans hebben om voor 'de mannelijke rol' te kiezen, namelijk een carrière EN de traditionele vrouwelijke rol: kinderen krijgen en thuis blijven als huismoeder.
Mannen kunnen niet roepen dat ze later een vrouw willen die veel geld verdient zodat hij het huishouden kan doen, dit wordt namelijk opgevat als seksisme. Dus voelt hij de druk om alsnog het brood te verdienen voor het gezin, en heeft hierdoor minder opties dan de moderne vrouw.

Daarbij komen nog meer dingen. Stel je voor dat er in de Tweede Wereldoorlog alleen maar vrouwen gesneuveld waren? Laten we zeggen 50 miljoen? (in totaal 60 miljoen doden, ik ga ervan uit dat 5/6 man is)
Blijkbaar is het natuurlijk voor een man om voor zijn land te sterven, als we zouden eisen dat er vanaf nu alleen maar vrouwen in het leger mochten zou dat schrikbarend zijn. Ik zou er maar dankbaar voor zijn.

Bovendien krijgen de meeste vrouwen de voogd over de kinderen.

Ik hoor feministen niet klagen als een man ze mee uitvraagt op een date, of betaalt voor het eten (want dat is zijn taak), of de eerste zoen moet geven.. etc etc. Dit wordt namelijk van hen verwacht. Door vrouwen. Als je voor gelijke rechten bent kunnen vrouwen ook het eerste etentje betalen, meenemen naar de bioscoop, en zijn nummer vooraf vragen, of zijn hand pakken, de eerste kus geven, ga zo maar door.

Dus vrouwen, neem de verantwoordelijkheid en wees voorzichtig met haat zaaien jegens mannen.
__________________
The revolution will not be televised.

Laatst gewijzigd op 12-01-2013 om 00:28.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 00:23
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
En kijk alsjeblieft deze link.

http://www.youtube.com/watch?v=5pPGijYBaVE

Het is maar een paar minuten, ik heb veel respect voor deze man.
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 00:56
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Het rolpatroon is gewoon zo, Man werkt en vrouw doet huis en kinderen. In de 21 eeuw is daar wel wat in verandert maar de basis blijft altijd hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 01:01
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
En kijk alsjeblieft deze link.

http://www.youtube.com/watch?v=5pPGijYBaVE

Het is maar een paar minuten, ik heb veel respect voor deze man.
Interessant filmpje.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 01:08
Verwijderd
Je kan beter gaan doneren aan de koala beren vereniging want dit gaat nergens over.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 01:10
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Citaat:
Interessant filmpje.

Kijk meer van Warren Farrell. Ik raad het iedereen aan, of je nu feminist bent of niet.
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 01:16
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Citaat:
Het rolpatroon is gewoon zo, Man werkt en vrouw doet huis en kinderen. In de 21 eeuw is daar wel wat in verandert maar de basis blijft altijd hetzelfde.
Blijkbaar werkt dit niet voor veel mensen. 50% van de huwelijken (spel ik dit zo?) strandt. Dit rolpatroon is niet meer noodzakelijk in de moderne wereld.
Vrouwen willen ook werken, mannen willen ook voor de kinderen kunnen zorgen als de vrouw werkt, voor elk koppel is dat namelijk anders. En die keuze moet er voor beide partijen zijn. Niet alleen voor de vrouw.
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 01:23
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Er zijn vrouwen die niet willen werken en het werk in het huishouden goed vinden, en vice versa.
Mijn moeder werkt en zorgt voor het grootste deel voor het huishouden. Mijn vader werkt ploegendienst en houdt de financien bij. ik kkook soms, als mijn moeder het niet kan. Mijn vader onderhoudt de voertuigen. Zo werkt het voor ons, alleen is er soms iets teveel druk voor mn ouders. Zo is het afgesproken. Mijn moeder ziet het niet als onderdrukking ofzo.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 01:25
Verwijderd
Dus.

Mannen onderdrukken vrouwen niet. Ze zijn gewoon hun ding aan het doen en grapjes aan het maken en aan het studeren en aan het werken en kinderen aan het krijgen en aan het hopen op wereldvrede zonder dat zijzelf er al te veel voor hoeven te doen, net als vrouwen.

Máár.

De blanke heteroseksuele man is in onze samenleving eeuwenlang de standaard geweest, de 'neutrale' positie, de maat waarmee gemeten wordt. Zelfstandigheid, gelijkheid, persoonlijke vrijheid voor iedereen, het idee dat mannen en vrouwen niet fundamenteel anders zijn, 't niet verbinden van kunnen aan geslacht of seksuele oriëntatie, dat zijn allemaal vrij nieuwe denkbeelden.

Hoe nieuw? Het vrouwenkiesrecht bestaat nog geen honderd jaar. Het is pas sinds twintig jaar illegaal om je vrouw te verkrachten. Het eerste homohuwelijk ter wereld was in 2001. Transgenders worden nog steeds (!!) verplicht gesteriliseerd. Zo nieuw.

En omdát het zo nieuw is, zijn er nog een hele hoop restanten van zo'n manier van denken in onze cultuur verweven en ingesleten. Voorbeelden:

Iedere man zal zeggen dat verkrachting verkeerd is, maar zijn eigen dronken charmeoffensief mag niet bekritiseerd worden - dan had de vrouw maar duidelijker moeten zijn. "Ze vroeg erom" is bovendien in veel gevallen nog steeds een geaccepteerd excuus.

Vrouwen die 'ja' zeggen zijn hoeren, vrouwen die 'nee' zeggen zijn preuts, vrouwen die 'nee' zeggen maar wel onschuldig willen flirten zijn bitches die je in de friendzone stoppen, vrouwen die mensen hierop wijzen stellen zich aan. Voor mannen bestaat zo'n classificatie niet; die mogen op dit gebied zelf weten wat ze doen.

Als je geen zin hebt om naar iemand te luisteren, om iemand te leren kennen, om begrip op te brengen, om aandachtig naar hun argumenten te kijken, om ze uit te leggen waarom ze ongelijk hebben, etc, is het sociaal geaccepteerd om dat niet te wijten aan jouw onwil maar aan hun geslacht. Constructief communiceren is moeilijker dan 'pfffff, vrouwen/mannen' verzuchten. Een beter mens worden is moeilijker dan 'tsja, ik blijf een man/vrouw, he' zeggen. Soms is dat een leuk grapje. Maar veel vaker is het een excuus.

Niet alleen vrouwen worden hierdoor benadeeld, maar mannen ook. Aseksuele mannen, mannelijke maagden en mannen met een laag libido worden harder aangepakt dan vrouwen die 't zelfde hebben. Mensen doen neerbuigend of lacherig over mannen die verkracht worden, terwijl dat natuurlijk schrijnend is. Gescheiden mannen worden makkelijker benadeeld bij regelingen omtrent hun kinderen (want "vrouwen horen thuis te zitten met de kinderen, dus jij mag ze niet"). Als je als man liever níet de leiding neemt in een relatie, wat vaak zat voorkomt, ben je pussywhipped. Als je een zekere interne menselijkheid toont - gevoelens, affectie, ijdelheid, liefde voor je kinderen - ben je een mietje. Zoals vrouwen mooi en volgzaam 'moeten' zijn, op precies dezelfde manier 'moeten' mannen ook sterk en initiatiefrijk zijn.

Al deze dingen zijn net zo problematisch als de problemen waar vrouwen tegenaan lopen.

Waar TS dus gelijk in heeft, is dat er nog genoeg scheve verhoudingen zijn, en dat wij als samenleving nog veel te veel dingen 'moeten'. Er zijn ook nog een hele hoop beperkingen, misstanden en verplichtingen, ook op politiek en juridisch gebied. Verder denk ik ook dat ze deels gelijk heeft met haar voorbeeld over homo's en lesbiennes.

Waar ze géén gelijk in heeft is zeggen dat het 'de schuld van de mannen' is, alsof ze dagelijks handenwrijvend stilstaan bij hoe ze jou vandaag 'ns goed kunnen onderdrukken. Als er al een schuldige aan te wijzen valt dan ligt het aan ons collectieve bewustzijn. Doen alsof het aan de mannen ligt gaat voorbij aan het werkelijke probleem en dus ook aan de werkelijke oplossing. Vijandigheid werkt bovendien alleen maar averechts.

En waar ze ook geen gelijk in heeft, is denken dat ze constructief bezig is door te schreeuwen over een opstand. Dat is ook nergens voor nodig: dat proces van 't rechttrekken van al die pieken en dalen in onze algemene perceptie van biologisch geslacht (M/V) is al ruim 100 jaar aan de gang en gaat voorlopig ook niet stoppen.

We liggen best op schema.

Tot slot, wat je wél kunt doen als je wil helpen? Streven naar redelijkheid, objectiviteit en wederzijds begrip is een goed begin.

Laatst gewijzigd op 12-01-2013 om 04:27.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-01-2013, 02:49
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Para, ik ben op je.

Overigens, sneeuwzwart, ik wil je er ook even op wijzen dat de 'feministes' die jij noemt, de types die mannen haten, maar toch alles lekker betaald willen krijgen, omdat dat zo hoort, geen echte feministes zijn. Feministes zijn geen mannenhaters, maar mensen die streven naar gelijkheid.
Zo ben ik namelijk het soort vrouw die niet voor zich laat betalen en zelf initiatief neemt, en zo zijn er velen met mij. We zijn niet allemaal 'Sex & the city' feministes.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 07:15
Verwijderd
Citaat:
Para, ik ben op je.
Iedereen!

Citaat:
Daarbij komen nog meer dingen. Stel je voor dat er in de Tweede Wereldoorlog alleen maar vrouwen gesneuveld waren? Laten we zeggen 50 miljoen? (in totaal 60 miljoen doden, ik ga ervan uit dat 5/6 man is).
Ik denk eigenlijk dat juist in de Tweede Wereldoorlog deze verhouding heel anders was.

Citaat:
Het rolpatroon is gewoon zo, Man werkt en vrouw doet huis en kinderen. In de 21 eeuw is daar wel wat in verandert maar de basis blijft altijd hetzelfde.
'Het is nou eenmaal zo'? Dus er kan/moet niets aan worden veranderd?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 08:30
Verwijderd
Citaat:
Dit is precies wat ik bedoel!! Je kan als vrouw slim zijn. En doortastend. En sportief. Maar als je niet mooi bent, maakt dat allemaal niets uit. De helft van de wereldbevolking telt maar voor een half mens mee. Dat is goed voor de overbevolking. Maar verder is het verschrikkelijk.
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Typisch vrouwelijk. Je hebt dus kleine tieten en bent daarom gefrustreerd. Duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 08:47
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:

Mannen hebben naar mijn mening namelijk nog steeds de traditionele rol op zich terwijl vrouwen de kans hebben om voor 'de mannelijke rol' te kiezen, namelijk een carrière EN de traditionele vrouwelijke rol: kinderen krijgen en thuis blijven als huismoeder.
Toch is dit niet helemaal waar, want ik als ik zeg dat ik liever werk en studeer en voor mijn kind zorg in plaats van alleen maar thuis voor mijn zoontje te zorgen, krijg ik van mijn collega's vreemde blikken. Ik heb een half jaar thuis gezeten waarvan ik ruim vier maanden voor mijn zoon heb gezorgd en ik ben nog nooit zo ongelukkig geweest. Maar als ik dat zeg, dan vinden mensen (zowel mannen als vrouwen) mij over het algemeen raar. Het wordt op de een of andere manier wel geaccpteerd dat je als vrouw werkt en kinderen hebt, maar dat je liever werkt dan voor de kinderen zorgt is vreemd.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 08:48
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Citaat:
Zeg je nou indirect dat vrouwen dommer zijn dan mannen, op zich wel slimmer zouden kunnen worden, maar dat niet doen omdat hun intelligentieniveau ze niets interesseert? Of wat?

Zonder mannen geen voortplanting, hoor.

Het is niet zozeer 'niet beter weten', als wel 'doodgemaakt worden als je er iets van zegt'. Geldt overigens net zo goed voor mannen die kritiek hebben.
Ik zeg niet dat vrouwen dommer zijn >.>
Alleen dat mannen het belangrijker vinden om slim te zijn, dus proberen ze dat zoveel mogelijk te uiten..

En nee dat is waar

en ik zeg toch ook dat ze er niks tegen kunnen doen omdat ze dan wss afgeslacht worden..
Jij hebt wel veel kritiek op wat mensen zeggen ofniet
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 09:50
Gitte v
Avatar van Gitte v
Gitte v is offline
Citaat:
Hij zal nooit meewerken. Mensen houden van macht. Hij wil de macht houden ten kosten van ons. Daarom zal hij nooit meewerken. Wij moeten dit inzien.
Dus je wil de vrouw laten inzien dat ze zielig is en onderdrukt wordt, maar hier niets aan kan doen omdat ze fysiek zwakker is etc. ?
__________________
J'ai tendu des cordes de clocher à clocher ; des guirlandes de fenêtre à fenêtre ; des chaînes d'or d'étoile à étoile, et je danse. -Arthur Rimbaud
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 09:59
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Para, ik ben ook op je.

Maar eh..
Citaat:
Transgenders worden nog steeds (!!) verplicht gesteriliseerd.
..is dit echt zo? Ik zat dit met verbazing te lezen en de enige vraag die bij me opkwam was "Wtf? Waarom in godsnaam?"
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 10:03
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Toch is dit niet helemaal waar, want ik als ik zeg dat ik liever werk en studeer en voor mijn kind zorg in plaats van alleen maar thuis voor mijn zoontje te zorgen, krijg ik van mijn collega's vreemde blikken. Ik heb een half jaar thuis gezeten waarvan ik ruim vier maanden voor mijn zoon heb gezorgd en ik ben nog nooit zo ongelukkig geweest. Maar als ik dat zeg, dan vinden mensen (zowel mannen als vrouwen) mij over het algemeen raar. Het wordt op de een of andere manier wel geaccpteerd dat je als vrouw werkt en kinderen hebt, maar dat je liever werkt dan voor de kinderen zorgt is vreemd.
Ja precies. Mijn tante en oom hebben een omgekeerd rollenpatroon. Zij werkt, hij doet het huishouden en zorgt voor de kinderen, maar mijn tante wordt daar vaak op aangekeken. Ze heeft ook wel eens van die opmerkingen gehad als "lekker makkelijk hoor, wel kinderen nemen, maar er niet voor willen zorgen," of "hoe heb jij je vent zo onder de duim gekregen?" En mijn oom wordt toch redelijk vaak als sissy gezien, alsof er iets mis is met hem. Ik denk dat het voor beide geslachten nog niet probleemloos is wat betreft het breken met dit soort "traditionele" patronen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 10:11
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Hoe onderdruk je je baas?
Niet, dat was mijn punt. Maar mijn baas zit ook niet te huilen over o zo slechte mannen en heeft gewoon hard gewerkt om te komen waar ze is in een wereld die voor 90% uit mannen bestaat.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Ik denk eigenlijk dat juist in de Tweede Wereldoorlog deze verhouding heel anders was?
Is ook zo.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 10:45
Verwijderd
Citaat:
Toch is dit niet helemaal waar, want ik als ik zeg dat ik liever werk en studeer en voor mijn kind zorg in plaats van alleen maar thuis voor mijn zoontje te zorgen, krijg ik van mijn collega's vreemde blikken. Ik heb een half jaar thuis gezeten waarvan ik ruim vier maanden voor mijn zoon heb gezorgd en ik ben nog nooit zo ongelukkig geweest. Maar als ik dat zeg, dan vinden mensen (zowel mannen als vrouwen) mij over het algemeen raar. Het wordt op de een of andere manier wel geaccpteerd dat je als vrouw werkt en kinderen hebt, maar dat je liever werkt dan voor de kinderen zorgt is vreemd.
Moet je ze zien kijken als je zegt dat je bewust geen kinderen wil ^^

Er zijn overigens ook vrouwen die graag dat patroon in stand houden, net als er mannen zijn die dat graag willen. Dat zijn spijtige dingen natuurlijk, maar als iemand in die situatie gelukkig is, dan moeten ze dat helemaal zelf weten.

Verder ben ik het met Para eens.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 10:48
Verwijderd
@liefdesverklaringen:

@Vowel: Ja. Ik ben ook blij dat je ernaar vraagt, want het is zelfs nog erger, en het is dat 't m'n betoog minder gefocust maakte, anders had ik er direct meer over verteld.

Het volledige verhaal is dat FtM-transgenders zonder medische oorzaak hun baarmoeder eruit moeten laten snijden. Bij MtF's worden de testikels verwijderd. Dat laatste willen transvrouwen zelf natuurlijk ook ontzettend graag, dus daar is alleen die verplichting bitter, maar bij transmannen is het een heel ingrijpende operatie die bovendien complicaties kan opleveren door verschuivende organen.

Nog schever is dat dit pas verplicht wordt als je de letter in je paspoort wil wijzigen, niet om hormoontherapie te krijgen of cosmetische operaties te ondergaan ofzo. Dus een transman kan er gewoon volledig uitzien als man, zware stem, dikke baard, sigaar in de hand, clichébeeld van een mannelijke man, maar in z'n paspoort toch een V hebben staan, omdat hij (nogal begrijpelijk) geen zin heeft om interne organen in te leveren. Cue moeilijkheden bij douanes, sollicitatiegesprekken, politiecontroles, etc.

Een rechtenstudent die ik ken heeft een tijdje terug opgezocht wat de officiële reden is, en zei er dit over:

Citaat:
Ik ben even gaan opzoeken waarom die eis toentertijd (1981-1982) is ingevoerd. Allereerst is het blijkbaar helemaal geen 'sterilisatie-eis', maar de eis dat er nimmer meer kinderen verwekt kunnen worden. Schijnbaar geeft sterilisatie deze absolute zekerheid niet. Volgens de wetgever toentertijd kan "Alleen door het verwijderen van testikels c.q. ovaria of baarmoeder deze absolute zekerheid worden gegeven." De reden? "Het belang van het kind staat voorop. Voorkomen moet worden dat kinderen geboren worden uit ouders die een juridisch geslacht hebben dat tegengesteld is aan hun biologische geslacht."
Dit is gewoon in Nederland. Er is al jaren een plan om dit te veranderen, maar net zoals wel vaker met zulk soort zaken heeft het geen prioriteit. GroenLinks heeft er laatst weer op aangedrongen dus nu ligt het wetsvoorstel wel bij Raad van State, maar er zit nog weinig schot in de zaak.

Mensenrechtenorganisaties hebben Nederland hier overigens al meermaals op aangesproken.

Absurd, he.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 10:50
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 11:42
lieve vogel
lieve vogel is offline
Citaat:
Ik zeg niet dat vrouwen dommer zijn >.>
Alleen dat mannen het belangrijker vinden om slim te zijn, dus proberen ze dat zoveel mogelijk te uiten..

En nee dat is waar

en ik zeg toch ook dat ze er niks tegen kunnen doen omdat ze dan wss afgeslacht worden..
Jij hebt wel veel kritiek op wat mensen zeggen ofniet
Jij bent eigenlijk precies een voorbeeld van wat ik bedoel. Jij zegt dat vrouwen liever dom blijven. Dat het hoort hoe het gaat. Dat is discriminatie. Jij bent inderdaad duidelijk dom. Als je dat wil blijven, dan wens ik je veel succes. Maar zeg niet dat iedereen zo is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit omgaan met verkrachting vriendin
Haagent
54 12-11-2013 16:39
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Klacht moslima omdat huisarts toegang weigerde
Joostje
500 23-02-2010 15:41
Algemene schoolzaken Hoofddoek op school
Sofia.
72 04-07-2009 20:57
De Kantine Wat staat er onder je ctrl+veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee?
Briseïs
500 09-11-2004 16:49
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap VVD'er Wilders haalt uit naar de islam.
JantjePietje
220 17-02-2004 17:40
Levensbeschouwing & Filosofie Zijn wij wel zo vrij?
Vage Harry
25 22-09-2003 19:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47.