Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2001, 17:21
bacardi
bacardi is offline
mijn harde schijf wordt niet gedetecteerd in bios, geen enkele trouwens, en die harde schijf werkt wel in een andere computer. kan dit liggen aan het verkeerd verbonden hebben van de draden? maar als ik de draden anders steek start hij niet op, en het enige wat er dan gebeurt, is het lichtje van mijn scherm dat begint te flikkeren

help aub

thanx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2001, 18:18
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Je bedoelt dat als je je BIOS een autodetect uit laat voeren hij niks detecteerd?

Paar mogelijkheden:
Er zit een kabel los of verkeerd om. Check of je voedingskabel goed vast zit. Check ook je IDE kabel of íe vastzit en niet verkeerd om. Er zit meestal een rooie streep op, die moet aan de kant van pin 1. Waar pin 1 zit staat meestal op de HD aangegeven.

Kan ook zijn dat je de master/slave instellingen niet goed hebt staan. Check of je niet bijvoorbeeld 2 primary masters ingesteld hebt. Als je een autodetect op de PM doet terwijl je HD op de P kabel als S staat ingesteld vind je natuurlijk niks

Je HD is naar z'n grootje

------------------
One Ring to rule them all, One Ring to find them, One Ring to bring Them all and in the darkness bind them In the Land of Mordor where the Shadows lie
Met citaat reageren
Oud 16-02-2001, 18:22
Je kunt in het bios weleens checken voor primary master/slave en secondairy master/slave.
Dit zou je eens kunnen doen om te kijken of ie 'em dan vindt.

Bij de gewone instellingen moet je geen parameters handmatig instellen en het boeltje op auto detect zetten.
Als het dan niet werkt dan zou je de kabel uit de pc waar ie het wel mee doet eens kunnen gebruiken, het zou ook weleens aan de kabel kunnen liggen.

------------------
Dit is wel een erg persoonlijke signature he.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2001, 21:39
bacardi
bacardi is offline
heb een andere kabel( die zeker werkt ) gebruikt, maa dat helpt niets, de draad zit ook niet verkeerd, want als ik die anders steek, gaat gewoon het scherm niet aan, misschien helpt het als ik mijn bios opnieuw installeer ???
Met citaat reageren
Oud 16-02-2001, 23:20
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
bacardi schreef:
heb een andere kabel( die zeker werkt ) gebruikt, maa dat helpt niets, de draad zit ook niet verkeerd, want als ik die anders steek, gaat gewoon het scherm niet aan, misschien helpt het als ik mijn bios opnieuw installeer ???
Is het mogelijk de HD in een andere PC te proberen? Kan ook aan je HD, of aan je HD controller (het mobo dus) liggen.



------------------
One Ring to rule them all, One Ring to find them, One Ring to bring Them all and in the darkness bind them In the Land of Mordor where the Shadows lie
Met citaat reageren
Oud 17-02-2001, 14:25
bacardi
bacardi is offline
het ligt niet aan de hd, want die werkt in een andere computer, die mobus, of zoiets, wat is dat ?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2001, 15:51
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Je moet eens proberen om in twee keer te booten. Dus eerst met foutmelding geen HD laten komen, dan op de reset knop duwen. Wordt hij dan wel herkent dan is je HD inialisatie tijd te kort. Dit kun je in je BIOS instellen. Zit deze optie er niet in, dan moet je voor een uitgebreide POST kiezen in je BIOS.

-Desecrator

__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 17-02-2001, 17:32
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
bacardi schreef:
het ligt niet aan de hd, want die werkt in een andere computer, die mobus, of zoiets, wat is dat ?
Mobo: Moederbord. Kan zijn dat de controller naar z'n grootje is. Zit weinig anders dan alle onderdelen een voor een te testen (door ze uit te wisselen) op denk ik.



------------------
One Ring to rule them all, One Ring to find them, One Ring to bring Them all and in the darkness bind them In the Land of Mordor where the Shadows lie
Met citaat reageren
Oud 22-02-2001, 06:14
Da King
Da King is offline
Het zou kunnen dat je bios geen grote harde schijven ondersteunt
Met citaat reageren
Oud 22-02-2001, 15:44
KeeZ
KeeZ is offline
bios heeft geen last van detectie van grote schijven, misschien de jumpers even overzetten ?? klinkt stupid.... maar het kan toch zo zijn dat je dat vergeten bent

ff een layout :

.....
..... = interface op HD

..|..
..|.. = master

...|.
...|. = slave

waarbij |
| de jumper is

------------------
fryslân boppe, greetz 2 : xxsweetdreamxx en [t4o2b]
__________________
oh, wat is het toch fijn, om een tweakert te zijn.... wOOOOt !!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2001, 17:48
Vanargandr
Vanargandr is offline
Is dat op alle hd's zo keez?>

Ik heb nog wel eens last van oude hd's waar
de jumpers onder op de printplaat zit ..

M.V.G

Vanargandr
__________________
Voor de mensen die mij kennen of denken te herkennen, mijn nieuwe nickname is X
Met citaat reageren
Oud 22-02-2001, 18:42
bacardi
bacardi is offline
kan ik niet in dos mijn bios flashen en volledig opnieuw installeren ??
Met citaat reageren
Oud 26-02-2001, 19:22
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Vanargandr schreef:
Is dat op alle hd's zo keez?>
Nee. Op mijn beide Matrox schijven is het zo:

::: Master
::::: Slave



------------------
One Ring to rule them all, One Ring to find them, One Ring to bring Them all and in the darkness bind them In the Land of Mordor where the Shadows lie
Met citaat reageren
Oud 26-02-2001, 19:24
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
bacardi schreef:
kan ik niet in dos mijn bios flashen en volledig opnieuw installeren ??
BIOS flashen kun je proberen, maar heeft waarschijnlijk geen zin. Het OS opnieuw installeren heeft al helemaal geen zin omdat dat pas geladen wordt als de schijven al gedetecteerd zijn.



------------------
One Ring to rule them all, One Ring to find them, One Ring to bring Them all and in the darkness bind them In the Land of Mordor where the Shadows lie
Met citaat reageren
Oud 27-02-2001, 09:20
KeeZ
KeeZ is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Nee. Op mijn beide Matrox schijven is het zo:

::: Master
::::: Slave

goed oké dit waren voor 2 WD 20 GB schijffies voor mijn broertje

kdraai zelf op 2x40 gb op RAID en SCSI U160 10000 toeren duzzz

------------------
Fryslân boppe, du stront giet noi du jouru groetnis KeeZ
__________________
oh, wat is het toch fijn, om een tweakert te zijn.... wOOOOt !!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware harde schrijven
BBEM
13 17-02-2002 19:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.