Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2009, 17:57
Moow17
Moow17 is offline
Hi allemaal,

Ik weet echt even niet meer wat ik als studie moet kiezen. Ben net gestopt met het MIM (Media Informatie Management), vond ik dus echt een verschrikkelijke opleiding en nog totaal geen spijt van het stoppen gehad. Maar nu ben ik op zoek naar een studie die wel bij mij past. Ik weet alleen niet precies welke. Misschien dat hier iemand mij kan helpen.

Ik heb veel interesse voor kunst(geschiedenis), geschiedenis en muziek. Zelf teken/vormgeef en schrijf ik graag, ook luister ik vaak naar muziek. Ik ben goed in vakken als geschiedenis, Nederlands, maatschappijwetenschappen en tekenen. Slechte vakken van mij zijn wiskunde, economie en scheikunde. Als ik aan een baan voor mezelf denk, denk ik altijd als eerste aan iets creatiefs. Ik hou er van om zelf dingen te bedenken, te organiseren. Les geven lijkt mij leuk, maar dan niet op de middelbare school, maar basisschool (of buitenschoolse opvang). Het liefst zou ik kinderen creatieve lessen willen geven.

Zelf kwam ik op de opleiding Docent Beeldende Vorming uit. Maar ik ben bang dat dat qua talentniveau te hoog gegrepen is. Ik noem mezelf namelijk geen kunstenaar. Ook zit ik te kijken naar Docent Geschiedenis, maar aangezien je daar alleen les kan geven op het middelbaar onderwijs spreekt me dat weer wat minder aan..

Iemand tips of advies?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2009, 18:07
Verwijderd
Wat dacht je van docent Kunstgeschiedenis?
Of docent Tekenen oid.
Er bestaat geloof ik ook een opleiding die Creatieve Therapie heet, misschien iets voor jou?
Of Muziekhistoricus als zoiets bestaat
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 20:18
Moow17
Moow17 is offline
Docent kunstgeschiedenis lijkt me wel super, maar dat is er zeker niet op hbo niveau?
En creatieve therapie, daar heb ik ook vaak aan gedacht, maar ik denk niet dat ik het type voor de hulpverlening ben. Iig erg bedankt voor je tips!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 16:11
Verwijderd
Ik denk juist van wel? Denk niet dat je academisch geschoold moet zijn om dat te kunnen worden. Ik zou gewoon goed zoeken, denk dat het er vast wel is.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 20:38
Teddy-chan
Teddy-chan is offline
Is docent handenarbeid niet wat? Ik weet niet wat je daarvoor moet studeren, maar het is een creatief beroep, met jonge kinderen en je hoeft er niet enorm kunstzinnig voor te zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 23:07
Verwijderd
Vraag je nu aan een forum waarop je maar een paar posts hebt welk beroep je moet doen?

doe een paar beroepskeuzetests ofzo.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 11:11
Moow17
Moow17 is offline
@ Barabas: Ja, wat is daar zo erg aan? (en net alsof ik 100 keer moet posten om dit te mogen plaatsen.. omg)
Ik heb al veel beroepskeuzetesten gedaan, zelfs eentje van een hele dag. Ik snap niet waar je zo'n drama van maakt, op dit forum zitten namelijk genoeg studenten die een opleiding volgen en kunnen zij door dit topic reageren als zij zien dat hun opleiding bij mij past. Het heet namelijk niet voor niets Studiekeuze. En als je het zo erg vind, dan negeer je dit topic toch gewoon in plaats van zinloos te reageren.

Docent kunstgeschiedenis en handvaardigheid is er niet op HBO, maar je hebt dat wel op de Uni en dan master. Misschien dat ik het zo ga doen!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 11:33
Verwijderd
Citaat:
@ Barabas: Ja, wat is daar zo erg aan? (en net alsof ik 100 keer moet posten om dit te mogen plaatsen.. omg)
Nee, meer dat wij jou niet kennen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 11:47
Verwijderd
Kijk eens op www.schoolweb.nl en vul in 'hbo bachelor' en 'taal/kunst/cultuur' of 'gedrag/maatschappij'. Dan krijg je een hele lijst opleidingen die iets met jouw interesses te maken hebben . De informatie over de opleidingen is niet altijd even volledig op die site, maar de lijst met welke opleidingen er bestaan wel.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 21:37
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Hi allemaal,
Zelf kwam ik op de opleiding Docent Beeldende Vorming uit. Maar ik ben bang dat dat qua talentniveau te hoog gegrepen is. Ik noem mezelf namelijk geen kunstenaar.
Degenen die Docent Beeldende Vorming bij mij op school volgen, zijn voor het merendeel totaal geen kunstenaars. Ze houden van het ermee bezig zijn, maar het niveau ligt echt beduidend lager t.o.v. van Fine Art (uitzonderingen daargelaten). Laat je daar dus niet door afschrikken. Als ik het bovenstaande lees, weet je heel goed wat je wil. Als je Docent Beeldende Vorming wordt, heb je tevens bevoegdheid tot het geven van CKV vakken.

Misschien een goeie match? Is wel middelbare school niveau.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 22:15
Verwijderd
als je twijfelt aan het "kunst"- niveau van de studie beeldende vorming
Ga je toch gewoon een dagje meelopen met een student?? kan je je meestal gewoon voor opgeven op internet, dan zie je snel genoeg of het iets voor je is.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 14:23
Moow17
Moow17 is offline
Bedankt!
Ik ga me zeker opgeven voor een open dag.. en ik hoor idd dat het niet echt een kunstenaarsniveau heeft, maar meer dat je er mee bezig bent. Dus dat is wel een opluchting.. hoewel ik weer wel heel benieuwd ben of ik die toelatingsdag overleef
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 14:23
Moow17
Moow17 is offline
ik bedoel natuurlijk een meeloopdag ipv open dag
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 18:09
Shaunice
Shaunice is offline
Misschien is docent beeldende vorming inderdaad wat voor jou en je hoeft daar echt geen kunstenaar voor te zijn. Maar je moet natuurlijk wel wat kunnen, en bovendien leer je een heleboel. Een meeloopdag lijkt mij ook dé oplossing.
Ikzelf zit in de 5e en ik heb een beetje dezelfde intresse qua vakken als jij. Ik ga waarschijnlijk de SPH (sociaal pedagogische hulpverlening) doen. Daar krijg je ook muziek, beeldende vorming, drama.. En je hebt keuze uit een heleboel beroepen. Bijvoorbeeld begeleiding bij kinderen die uit huis zijn geplaatst, mensen helpen in de maatschappij. Omdat jij ook van muziek en beeldende vorming houdt dacht ik misschien moet je iets over de SPH gaan opzoeken, heel misschien is het wat voor jou.
Ja het is moeilijk om te kiezen, ikzelf ben er ook nog niet 100% uit.

Heel veel succes nog
Met citaat reageren
Oud 19-12-2009, 18:03
girlieeeee
girlieeeee is offline
pfffffff ik ben blij dat ik niet de enige ben die hier moeite mee heeft, maar nog liever had ik het zelf gewoon wel geweten haha

hopelijk klinkt dat niet te egoïstisch, maar ik weet het echt niet...

heeft iedereen er zo veel moeite mee?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2009, 17:11
Moow17
Moow17 is offline
@ Shaunice:
Ja ik heb al eens gekeken bij SPH. Maar in Nijmegen is de opleiding veel creatiever gericht toch? Daar krijg je ook allerlei creatieve vakken er bij, in andere steden niet. Ik weet ook niet of ik een type ben voor de hulpverlening.. maar ik zal nog even kijken!!

@ girlie
heel veel mensen hebben er moeite mee. Vaak is de studiebegeleiding op de middelbare school ook niet helemaal goed. Ook ik heb achteraf misschien niet goed genoeg nagedacht, maar ik wilde de opleiding al vanaf de 3e klas doen en dat beeld is er nooit uit gegaan.. totdat je beseft dat het eigenlijk helemaal niet iets is wat je wilt.

Van mijn oude opleiding ging maar 63% door naar het eerste jaar, wat betekent dat 37% afvalt en dat is echt veel!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2009, 14:25
Verwijderd
Wat let je om toelating te doen op een kunstacademie voor docent beeldende kunst en vormgeving?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2009, 14:27
Verwijderd
je kunt daarmee eerstegraads docent worden en je mag dus ook kunstgeschiedenis geven. Eindexamenklassen handvaardigheid, tekenen en CKV. En natuurlijk ook de onderbouw..
je kunt daarna altijd nog kijken of je misschien lesprogramma's op kunt zetten voor kunstonderwijs op de basisschool en iets in die richting zoekt. Weet niet of dat haalbaar is hoor, want daar heb ik me niet in verdiept.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-12-2009, 16:46
Moow17
Moow17 is offline
@ Miekepieke
Nou, ik weet niet wat ik moet verwachten qua niveau.
Maar het weerhoudt me niet, het zal alleen wel spannend worden.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2009, 18:40
Verwijderd
ah oke.
Het is natuurlijk goed om lekker veel tekeningen te hebben, waarin je laat zien dat je dingen onderzoekt. Tekeningen naar de waarneming, tekeningen waarin je het materiaal onderzoekt, etc. Je hebt wel degelijk talent nodig en ook uit je gesprek moet blijken het echt is wat je wilt. Ik kan natuurlijk niet in jouw portfolio kijken, maar je kunt niet met drie kleine dingetjes aankomen zetten. nouja, dat kan natuurlijk wel, maar dan acht ik de kans dat je toegelaten zult worden klein
Met citaat reageren
Oud 22-12-2009, 19:02
Verwijderd
Ik kan je aanraden die link niet te openen, ik vertrouw die site niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Geen idee welke opleiding. *help*
gertjetop
7 27-02-2012 11:23
Studeren welke hbo opleiding?
Ma.vl
8 17-08-2009 10:12
Studeren Welke opleiding :O
Verwijderd
52 16-02-2008 13:36
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Studeren wat past bij mij?
Sterretje86
3 13-04-2005 15:13
ARTistiek [oproep] Multimedia, design, technology, art
aquafemme
16 01-10-2003 12:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15.