Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2003, 10:46
PJ
Avatar van PJ
PJ is offline
Het probleem is zo:
ik krijg internet binnen via een kabelmodem. dit kabelmodem hangt met een UTP kabel aan een UNEX router. vanuit die router heb ik 2 kabels: allebei naar een pc. nu heb ik een laptop die ik aan internet wil hangen via WiFi. kan ik gewoon een accespoint aan een aparte UTP kabel aan de router hangen en dan met een WiFi kaartje in mijn laptop verbinding maken met internet via die router?
__________________
If you can't beat it: cheat it...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2003, 10:51
Shock
Avatar van Shock
Shock is offline
ja
__________________
Bier is niet voor vrouwen, olé olé olé © Adore | Ik praat alleen maar lief: Huppel, huppel, seks, huppel, huppel. Kut. | Ik ben een gruwel.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 10:57
PJ
Avatar van PJ
PJ is offline
Citaat:
Shock85 schreef op 17-08-2003 @ 11:51:
ja
En als ik nu bereik wil hebben op het hele terrein om mijn huis? (Zo'n 4000 m2)
__________________
If you can't beat it: cheat it...
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 11:31
Shock
Avatar van Shock
Shock is offline
Citaat:
PJ schreef op 17-08-2003 @ 11:57:
En als ik nu bereik wil hebben op het hele terrein om mijn huis? (Zo'n 4000 m2)
daar heb ik eerlijkgezegd niet zoveel idee van
misschien denk ik nu teveel in telefoon-termen, maar wellicht dat er repeaters voor die dingen bestaan?
__________________
Bier is niet voor vrouwen, olé olé olé © Adore | Ik praat alleen maar lief: Huppel, huppel, seks, huppel, huppel. Kut. | Ik ben een gruwel.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 11:38
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
PJ schreef op 17-08-2003 @ 11:57:
En als ik nu bereik wil hebben op het hele terrein om mijn huis? (Zo'n 4000 m2)
Je kan een accespoint kopen dat voldoende bereik heeft en er evt. een signal-booster op zetten (Linksys).
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 11:49
PJ
Avatar van PJ
PJ is offline
Citaat:
Martin schreef op 17-08-2003 @ 12:38:
Je kan een accespoint kopen dat voldoende bereik heeft en er evt. een signal-booster op zetten (Linksys).
En wat kost zo'n signal booster? Ik weet wel dat ik niet meer dan 100dBa ofzoiets mag uitsturen (nederlandse wetgeving). Volgens Linksys werken hun accesspoints trouwens ook als repeater, dus dat zou ook een oplossing zijn.
__________________
If you can't beat it: cheat it...
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 12:16
unpopular
unpopular is offline
dit is er een voorbeeld je van : http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Sto...&sectionID=128
en ook de http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Sto...&productType=1

eerste is 3000meter
de 2de maar 1000meter.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 12:59
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
unpopular schreef op 17-08-2003 @ 13:16:
dit is er een voorbeeld je van : http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Sto...&sectionID=128
en ook de http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Sto...&productType=1

eerste is 3000meter
de 2de maar 1000meter.
de eerste is een sector antenne en de 2e een rondstralende antenne..
kijk bv op http://www.wifishop.nl/ voor meer antenne's, bij mycom hebben ze er duidelijk weinig verstand van
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 13:26
Yaris
Yaris is offline
Dit is nog wel aardig om te lezen:

Mensen zijn eigenlijk sinds het ontstaan van Wifi al bezig met het bedenken en bouwen van draadloze lange-afstanden 'linken'. Dit is mogelijk door het zendvermogen te verhogen. Dit kun je doen door:
- Het zendvermogen van de apparatuur hoger instellen (Kan maar heel soms!)
- Het zendvermogen versterken met een versterker
- Het zendvermogen centreren dmv een antenne.

- Versterker:
Dit werkt zeer goed, maar is niet aan te raden in Nederland. In Nederland geld namelijk een maximaal vermogen van 100mWatt. De meeste versterkers zenden 500+ mWatt uit, en zijn dus illegaal.
Met een 500mWatt versterker en een set goede antenne's zijn afstanden van 10KM of meer te halen.

- Antenne,
Dit is de meest gebruikte oplossing.
Een antenne 'versterkt' het signaal niet, het bundeld het alleen. Op die manier wordt op de plek van de bundel het signaal sterker.
Stel dat je een rondstraal-omni antenne gebruikt, en dat deze 100mWatt straalt. Door een andere antenne te gebruiken welke ipv 360 graden maar 180 graden straalt, zal het vermogen dus ook verdubbelen naar 200mWatt. Een antenne van 90 graden zal een vermoging tot 400mWatt veroorzaken etc etc

Soorten antenne's:
-Omni
- Richtantenne's

Omni antenne's zijn rondstraal antenne's. Ze verdelen het signaal dus over 360 graden in het rond.
"Hoe kan hij dan versterken?" zou je denken. Nou, dat is erg makkelijk te verklaren: Hij zend alleen in de rondte, en bijna niet omhoog en omlaag. Bij een goede omni antenne zal het eitgezonden signaal ook maar op 1 hoogte aanwezig zijn. (Maar dus wel 360 graden rondom.)
Hoe beter de antenne, hoe minder speling in hoogte er mogelijk is, maar hoe verder het signaal reikt.

Richtantenne's zijn er in vele vormen. Ze zorgen ervoor dat het signaal in 1 bundel verstuurd wordt, waardoor je verder kunt uitzenden. Hoe beter de antenne, hoe verder je zult kunnen komen, maar hoe smaller de 'straal' wordt. Dit betekend dus, dat je bij het installeren beide antenne's goed op elkaar zal moeten mikken. Als er eentje een klein beetje gedraait staat, zal hij 'naast' de ander stralen, en dus geen contact maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin [noob] router als switch gebruiken
Martiño
54 25-08-2018 18:58
Software & Hardware [Alg] Microsoft & beveiligingsproblemen
Dr HenDre
33 17-01-2005 16:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01.