Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2008, 11:02
strontkind
Avatar van strontkind
strontkind is offline
hoi,

ik heb een kater uit het asiel. die had wormen toen hij daar kwam, en is toen daar ontwormd. een maand later kreeg hij van mij zn wormenkuur, en braakte daadwerkelijk levende wormen uit.
paar dagen die kuur dus volgehouden, op advies van de dierenarts. deze zei dat ik het dan volgende maand (wat dus nu is)
weer moet herhalen.
zo gezegd, zo gedaan.
na de kuur heeft mijn kater dus echt heel veel levende (en dode) wormen uitgebraakt.
ik heb hem vandaag en gisteren het kuurtje gegeven.
is het raadzaam om de kuur nu voort te zetten? het "spuitje" waar de kuur in zat is nu leeg.

en hoe vaak moet je een kat ontwormen? ik heb het idee dat, wat de dierenarts aanraadt, te weinig is.

verder geef ik mn beide katten dagelijks gist tabletten, dit tegen allerlei parasieten
__________________
ik zeg maar zo: ik zeg maar niks. dan kunnen ze ook niet zeggen dat ik iets gezegd heb.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2008, 15:59
Verwijderd
Mijn dierenarts zei dat ik mijn kat 2 tot 4 keer per jaar moest ontwormen, maar ze is ook al 8 jaar. Ik weet niet hoe het zit met een kat van 8 maanden, maar het lijkt me niet helemaal goed, als ze elke keer levende en dode wormen uitbraakt als je hem een wormenkuurtje hebt gegeven.
Als ik jou was zou ik toch nog een keertje naar de dierenarts gaan.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 19:22
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Of even een second opinion aanvragen bij een andere dierenarts.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 21:17
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
Of even een second opinion aanvragen bij een andere dierenarts.


Wormen planten zich zo vliegensvlug voort en het kan soms verrekte lastig zijn om er vanaf te komen.
Het is ook afhankelijk van wat voor soort worm je kat last heeft. Sommige wormen kunnen zelfs blijvende schade aanrichten in het lichaam dus snel naar een andere dierenarts!

En een knuffel voor de kat uiteraard
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 01:47
Verwijderd
waarschijnlijk is je huis niet wormenvrij en besmet je kat zichzelf elke keer weer. pas ook op voor je eigen gezondheid, trouwens. maak alles schoon met redelijk agressief schoonmaakmiddel, ga stofzuigen, koop desnoods anti-parasieten spray voor je huis (dit bestaat iig voor/tegen vlooien, misschien ook tegen wormen) en zorg dat je je schoenen bij de voordeur laat staan, zodat je ook van buiten niks mee naar binnen neemt. en ga naar een andere dierenarts. wormen uitbraken is sowieso niet normaal.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 07:23
Verwijderd
Wormen uitbraken lijkt me idd niet echt gezond...

Ik zou idd het huis schoonmaken en daarnaast met de dierenarts (dezelfde of een andere) overleggen. De meeste antiwormmiddelen werken trouwens maar tegen één of enkele soorten wormen, de dierenarts heeft ook een middeltje dat tegen vrijwel alle wormen (op één na, dacht ik) werkt.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 09:42
strontkind
Avatar van strontkind
strontkind is offline
hej,
bedankt voor jullie tips!
ik bel morgen meteen de dierenarts op! het huis maak ik inmiddels twee keer per week schoon met schoonmaakmiddel, en iedere dag stofzuigen. de katten zitten meestal in de keuken (soms komen ze er de hele dag niet vandaan, ze zijn angstig door hun verleden) dus ook het aanrecht doe ik een paar keer per dag nu, omdat ik anders zelf straks met een besmetting zit.
maargoed, bedankt iig!
__________________
ik zeg maar zo: ik zeg maar niks. dan kunnen ze ook niet zeggen dat ik iets gezegd heb.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 09:33
Verwijderd
Weet je zeker dat er geen restje rauw vlees of wat dan ook (oftewel: een wormenkolonie) onder je aanrecht zit ofzo?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 14:12
Elmoo
Avatar van Elmoo
Elmoo is offline
Wat naar joh, vooral voor zo'n klein katje... ik zou als ik jou was ook iedere dag de kattenbak even grondig schoonmaken (ookal is hij niet heel vies). Zo houd je de wormen ook een beetje buiten de deur. Sterkte en ik hoop dat hij er snel vanaf is!
__________________
Huiswerk?? Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school?!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.