Oud 13-01-2006, 07:24
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-01-2006 @ 02:03 :

Ik ben eventjes gebanned aldaar. Ik gebruikte de uitdrukking 'for the love of God' en dat is 'profanity'...
Haha, je weet ze wel uit te kiezen.
Citaat:
nare man schreef op 13-01-2006 @ 02:06 :
Haha, Amerikanen weer. Maarja, wat wil je ook van een volkje dat het woord 'butt' als een vies woord beschouwt.
Ik vind het kunstmatige onderscheid tussen 'crap' en 'shit' altijd wel vermakelijk. Volgens mij kun je voor dat laatste een boete krijgen van de FCC als je het in de publieke media gebruikt.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2006, 11:18
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-01-2006 @ 02:21 :
Maar goed, de meerderheid van de Amerikanen aldaar postte letterlijk honderden lachende en dansende smilies toen Tookie geëxecteerd werd. En daarna iedereen een vrolijk kerstfeest wensen, en 'God bless blabla kijk mij eens goed Christen zijn'. Echt, ik was shocked. En daar is wat voor nodig.
altijd leuk, Christenen die hun eigen geboden niet goed kennen. ('gij zult niet doden' lijkt me wel vrij duidelijk )
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 11:25
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 13-01-2006 @ 12:18 :
altijd leuk, Christenen die hun eigen geboden niet goed kennen. ('gij zult niet doden' lijkt me wel vrij duidelijk )
In de bijbel staat op verschillende plaatsen dat je juist wel moet doden.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 11:26
Verwijderd
Lat. 'biblium' ~inconsistentie, de
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:07
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-01-2006 @ 02:21 :
Maar goed, de meerderheid van de Amerikanen aldaar postte letterlijk honderden lachende en dansende smilies toen Tookie geëxecteerd werd. En daarna iedereen een vrolijk kerstfeest wensen, en 'God bless blabla kijk mij eens goed Christen zijn'. Echt, ik was shocked. En daar is wat voor nodig.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:14
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 13-01-2006 @ 12:18 :
altijd leuk, Christenen die hun eigen geboden niet goed kennen. ('gij zult niet doden' lijkt me wel vrij duidelijk )
Dat klopt niet helemaal, dieren mag je tenslotte wel weer offeren/opeten en sommige amerikanen zien het verschil niet tussen een dier en een niet-amerikaan. Ook is er een paus geweest die tijdens de kruistochten zei dat het vermoorden van een niet-christen niet telt als vermoorden, als je stierf terwijl je moslims vermoorde ging jezelfs direct naar de hemel. (wel zonder maagden)

Ik denk dat ik als linkse europeaan maar eens ga kijken op dat forum, daar word ik vast aangezien voor communist
__________________
Nothing is just satire
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:51
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-01-2006 @ 12:25 :
In de bijbel staat op verschillende plaatsen dat je juist wel moet doden.
de bijbel is vrij duidelijk in het 'niet doden'. Dat wil niet zeggen dat er in de bijbel niet gedood wordt, maar er wordt nergens in de bijbel opgedragen moorden te plegen.

mwa, tenzij je dieren mee gaat rekenen, maar het lijkt me duidelijk dat we het over mensen hebben.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:52
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
lawallan schreef op 13-01-2006 @ 14:14 :
Dat klopt niet helemaal, dieren mag je tenslotte wel weer offeren/opeten en sommige amerikanen zien het verschil niet tussen een dier en een niet-amerikaan. Ook is er een paus geweest die tijdens de kruistochten zei dat het vermoorden van een niet-christen niet telt als vermoorden, als je stierf terwijl je moslims vermoorde ging jezelfs direct naar de hemel. (wel zonder maagden)

Ik denk dat ik als linkse europeaan maar eens ga kijken op dat forum, daar word ik vast aangezien voor communist
ach ja, de paus. een leuke uitvinding van gestoorde katholieken die huilende mariabeeldjes vereren, maar ik weet toch echt zeker dat in de bijbel geen paus voorkomt. (katholieken halen wel meer onzin erbij, best knap van ze om dat ook echt te geloven. )
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:56
Verwijderd
Ah, ik zie dat een zekere forummer terug is.

Laatst gewijzigd op 13-01-2006 om 13:58.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:57
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 13-01-2006 @ 14:52 :
(katholieken halen wel meer onzin erbij, best knap van ze om dat ook echt te geloven. )
Dat is over de eeuwen zo geworden. Verandering met kleine stapjes die 'ingeburgerd' raken. Als je naar het geheel van het christendom kijkt steekt het katholicisme er wat vreemd bij af inderdaad, maar als je alleen naar het katholicisme zelf kijkt is er niets raars aan de hand.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 14:02
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 13-01-2006 @ 14:57 :
Dat is over de eeuwen zo geworden. Verandering met kleine stapjes die 'ingeburgerd' raken. Als je naar het geheel van het christendom kijkt steekt het katholicisme er wat vreemd bij af inderdaad, maar als je alleen naar het katholicisme zelf kijkt is er niets raars aan de hand.
nou ja, 'niets raars aan de hand met het katholicisme' zou ik niet zo durven stellen. kom op zeg, die lui verbieden condooms, ook handig.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 14:07
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 13-01-2006 @ 15:02 :
nou ja, 'niets raars aan de hand met het katholicisme' zou ik niet zo durven stellen. kom op zeg, die lui verbieden condooms, ook handig.

Ik zei nog zo...
Kijk naar het katholicisme vanuit de ogen van een katholiek en het is allemaal ganz normaal. Kijk naar het katholicisme vanuit de ogen van een niet katholiek en het is een beetje vreemd.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 14:15
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 13-01-2006 @ 14:51 :
de bijbel is vrij duidelijk in het 'niet doden'. Dat wil niet zeggen dat er in de bijbel niet gedood wordt, maar er wordt nergens in de bijbel opgedragen moorden te plegen.
Ex 22,17-19

Een tovenares mag niet in leven blijven.
Wie gemeenschap heeft met een dier, moet ter dood gebracht worden.
Wie aan andere goden offers brengt, en niet uitsluitend aan de HEER, moet onder de ban worden geplaatst en gedood worden.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 14:17
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
lawallan schreef op 13-01-2006 @ 14:14 :
Ik denk dat ik als linkse europeaan maar eens ga kijken op dat forum, daar word ik vast aangezien voor communist
Flamen!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 15:31
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-01-2006 @ 15:15 :
Ex 22,17-19

Een tovenares mag niet in leven blijven.
Wie gemeenschap heeft met een dier, moet ter dood gebracht worden.
Wie aan andere goden offers brengt, en niet uitsluitend aan de HEER, moet onder de ban worden geplaatst en gedood worden.
aldus de wetten die toen golden, inderdaad. je hebt gelijk, toen bestonden er ook achterlijke wetten.

(en dan kan ik t toch niet laten : verberg Harry Potter voor christen-fundamentalisten !)

normale christenen (je weet wel, die lui die gewoon proberen fatsoenlijk te zijn) nemem sowieso oude wetten niet serieus. (daar de bijbel ook stelt dat men niet meer volgens de wet hoeft te leven, en daar wordt dit soort gelul mee bedoelt.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 16:29
Poolsjewist
Avatar van Poolsjewist
Poolsjewist is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 13-01-2006 @ 14:57 :
Dat is over de eeuwen zo geworden. Verandering met kleine stapjes die 'ingeburgerd' raken.
Idd, en om het christendom (In het begin was er nog maar één kerk) aanvaardbaar te maken voor de wilde stammen. Het Katholicisme had vlak na het begin van onze jaartelling nog niet al die poes-pas. Dat is er pas in de eeuwen daarna erbij verzonnen.
__________________
Long live our Soviet motherland, built by the people's mighty hand
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 17:39
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Poolsjewist schreef op 13-01-2006 @ 17:29 :
Idd, en om het christendom (In het begin was er nog maar één kerk) aanvaardbaar te maken voor de wilde stammen. Het Katholicisme had vlak na het begin van onze jaartelling nog niet al die poes-pas. Dat is er pas in de eeuwen daarna erbij verzonnen.
Precies. Een bestudering van het ontstaan en ontwikkeling van het Christendom is heel interessant.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 18:23
Poolsjewist
Avatar van Poolsjewist
Poolsjewist is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-01-2006 @ 18:39 :
Precies. Een bestudering van het ontstaan en ontwikkeling van het Christendom is heel interessant.
Vind ik ook. Ik ben ook geinteresseerd in het ''oer-christendom''. Vlak na het onstaan ervan, waren de volgelingen eigenlijk nog joden, met alle tradities die daar bij horen.
__________________
Long live our Soviet motherland, built by the people's mighty hand
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 18:57
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Poolsjewist schreef op 13-01-2006 @ 19:23 :
Vind ik ook. Ik ben ook geinteresseerd in het ''oer-christendom''. Vlak na het onstaan ervan, waren de volgelingen eigenlijk nog joden, met alle tradities die daar bij horen.
Interessant is ook om te zien hoe het Christendom langzaam de Romeinse godsdienst overnam, niet omdat de Romeinen het Christendom zoveel beter vonden, maar uit louter praktische overwegingen. En hoe het uiteindelijk, na alle vervolging, Romeinse staatsgodsdienst werd. En natuurijk hoe vanuit die positie het Christendom aan de hele wereld is opgedrongen, want meestal ging het niet vrijwillig.

Ik vraag me wel af wat dit met Wouter Bos te maken heeft.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 19:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 13-01-2006 @ 14:51 :
maar er wordt nergens in de bijbel opgedragen moorden te plegen.
Deuteronomium, Exodus, etc etc. Hier zit je echt fout.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 19:35
Prof
Prof is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-01-2006 @ 20:13 :
Deuteronomium, Exodus, etc etc. Hier zit je echt fout.
maar in het nieuwe testament niet
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 19:41
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Prof schreef op 13-01-2006 @ 20:35 :
maar in het nieuwe testament niet
Dat wil niet zeggen dat er in de Bijbel niet opgedragen wordt te moorden.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 19:53
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 13-01-2006 @ 20:13 :
Deuteronomium, Exodus, etc etc. Hier zit je echt fout.
Inderdaad.

Op het moment dat de Israelieten Jericho innemen word hen opgedragen om alle inwoners uit te moorden.

Wat dat betreft vind ik de gebruiken en geboden in het OT behoorlijk barbaars en kan ik dit niet verdedigen hoewel ik wel Christelijk ben.

Voor de rest lijkt deze discussie me meer thuis te horen op Religie.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 21:20
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Weet er iemand misschien waarom Wouter Bos een kabinet wil vormen met CDA?
Het was het CDA die de PvdA tijdens de vorige verkiezingen had genaaid, toch?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 21:27
Poolsjewist
Avatar van Poolsjewist
Poolsjewist is offline
Inderdaad, ik snap er dan ook niks van Mja, tis wel Wouter Bos, he.

Misschien is hier een PVDA'er (niet Lawallan, die vindt Bos ook niet zo geweldig) die het ons kan uitleggen?
__________________
Long live our Soviet motherland, built by the people's mighty hand
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 21:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-01-2006 @ 22:20 :
Weet er iemand misschien waarom Wouter Bos een kabinet wil vormen met CDA?
Het was het CDA die de PvdA tijdens de vorige verkiezingen had genaaid, toch?
Ze vinden de ideeën van het CDA waarschijnlijk werkbaarder.

En als ik kijk naar de plannen van de SP, om maar de extreemste van de twee te pakken dan kan ik me daar ook wel iets bij voorstellen. Het zal gewoon makkelijker zijn coalitiebesprekingen te houden met het CDA, ook een goede kans dat ze daarmee een grotere meerderheid in de tweede kamer krijgen dan bij samenwerking met GL en SP.

Bovendien, als de conjunctuurbeweging van Nederland zich houdt aan zijn normale patroon dan zal tussen nu en de verkiezingen de economie zich verbeteren, wat minder stemmen voor extreem links betekent, en meer voor centrumlinks in de vorm van PVDA, en andere partijen, D'66 zal tenzij ze het nog bonter weten te maken ook nog wel stemmen terugwinnen denk ik.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 21:40
Poolsjewist
Avatar van Poolsjewist
Poolsjewist is offline
Serieus? Denk je dat echt (van D66)?? Die hebben zichzelf toch compleet belachelijk en ongeloofwaardig gemaakt? Eerst gingen ze absoluut niet meedoen aan het kabinet. Echt, helemaal nóóóóóóit. Toen opeens wel, maar dan alléén als er een gekozen burgermeester in...2005 (?) kwam. Is er ook (nog) niet. En ze houden tot nu toe nog wel voet bij stuk over de troepenuitzending naar Afghanistan, maar ik denk niet dat ze dat nog lang volhouden. Zullen ze ook wel weer op terugkomen.

--Gezegd moet worden dat ik minister Pechtold een goed en vooral betrouwbaar politicus vind--
__________________
Long live our Soviet motherland, built by the people's mighty hand
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 21:45
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Poolsjewist schreef op 13-01-2006 @ 22:40 :
Serieus? Denk je dat echt (van D66)?? Die hebben zichzelf toch compleet belachelijk en ongeloofwaardig gemaakt?
Dús mensen gaan op hen stemmen. Dat is nou het volk aan de macht.

Citaat:
--Gezegd moet worden dat ik minister Pechtold een goed en vooral betrouwbaar politicus vind--
Absoluut. De enige uit dit kabinet. Jammer dat hij bij de verkeerde partij zit.

Rn waarom Bos met het CDA wil, is mij ook een raadsel. Hoe ongeloofwaardig ben je als je eerst 4 jaar harde kritiek zit te geven op het CDA, om er daarna mee te willen regeren? En is Bos al vergeten wat er vorige keer gebeurde? CDA geeft nu al weer aan haar samenwerking met VVD voort te willen zetten.

Maar ach, Bos heeft een leuke kop dus er zullen wel genoeg mensen op hem stemmen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 21:54
Poolsjewist
Avatar van Poolsjewist
Poolsjewist is offline
Citaat:
Dús mensen gaan op hen stemmen. Dat is nou het volk aan de macht.
Je hebt gelijk. Beetje naief van mij om te denken dat de Nederlandse kiezers bij de komende verkiezingen opeens wél na gaan denken


Citaat:
Absoluut. De enige uit dit kabinet. Jammer dat hij bij de verkeerde partij zit.

Citaat:
Maar ach, Bos heeft een leuke kop dus er zullen wel genoeg mensen op hem stemmen.
Inderdaad. Uiterlijk en zeggen wat he volk wil horen, dáár gaat het om. Vreemd genoeg zijn er ook nog van die idioten die kijken naar wat voor ideeën iemand heeft...
__________________
Long live our Soviet motherland, built by the people's mighty hand
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 16:52
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-01-2006 @ 22:20 :
Weet er iemand misschien waarom Wouter Bos een kabinet wil vormen met CDA?
Het was het CDA die de PvdA tijdens de vorige verkiezingen had genaaid, toch?
Er zijn volgens Bos minder inhoudelijke verschillen. Persoonlijk zie ik dat helemaal niet zitten, dan heb ik nog liever dat de sociaal-liberale vleugel de macht overneemt bij de VVD en dat zij met de PvdA in zee gaan. Dan is er in sociaal opzicht tenminste een kans op een beetje progressief beleid, zonder dat dwazen als Donner de boel blokkeren.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 17:02
Verwijderd
Balkenende haalt uit naar PvdA

Uitgegeven: 14 januari 2006 16:26
Laatst gewijzigd: 14 januari 2006 17:52


ROTTERDAM - Premier Balkenende heeft zaterdag bij de start van de CDA-campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen in Rotterdam uitgehaald naar de PvdA. Hij noemde het "buitengewoon onverstandig" dat de Rotterdamse PvdA-lijstrekker Van Heemst in navolging van lijsttrekker Pastors van Leefbaar Rotterdam de islam op een hoop heeft gegooid met criminaliteit.

Balkenende uitte ook kritiek op PvdA-leider Bos, zonder overigens diens naam te noemen. Volgens de premier heeft Bos "de mond vol over samenhang in de samenleving", maar gaat hij voorbij aan de rol van familie en gezin. Volgens Balkenende is dat "bouwen zonder hoeksteen".


Overspannen samenleving

Ook in het pleidooi van Bos voor een sociale zekerheid volgens het Scandinavisch model ziet Balkenende niets. Dit model, dat gebaseerd is op een hoge arbeidsdeelname, brengt volgens de CDA-leider met zich mee dat ouders er niet aan toekomen zorgtaken te delen. Dat leidt tot "een overspannen samenleving".

De start van de CDA-campagne vond in Rotterdam plaats omdat daar belangrijke thema's als veiligheid en leefbaarheid volop spelen, aldus Balkenende. Balkenende verwacht dat zijn partij bij de raadsverkiezingen als grootste uit de bus komt, maar waarschuwde dat die verkiezingen niet gezien moeten worden als landelijke opiniepeilingen.

Afhanistan

Balkenende ging in Rotterdam niet in op de verdeeldheid in de coalitie over de uitzending van Nederlandse militairen naar het zuiden van Afghanistan. CDA-fractievoorzitter Verhagen zei er in de wandelgangen wel wat over. Hij heeft zich flink gestoord aan de "gênante vertoning" van de afgelopen weken. Zijn ergernis geldt zowel D66, dat de Afghanistan-missie al op voorhand afwijst, als de VVD. Deze partij heeft volgens hem door gesteggel over procedures een inhoudelijk debat wekenlang geblokkeerd.

http://www.nu.nl/news/656548/11/Balk...naar_PvdA.html

Ojeeej.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 17:20
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
En Bos wil met het CDA... Ja, ja... Nou, we kunnen alweer zien waar dat op uit gaat lopen..
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 17:22
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
...hoe 'overspannen' zijn de Scandinavische samenlevingen eignlijk?
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 17:35
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
akumabito schreef op 14-01-2006 @ 18:22 :
...hoe 'overspannen' zijn de Scandinavische samenlevingen eignlijk?
De enige die overspannen is, is Balkenende!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 17:37
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 14-01-2006 @ 18:02 :
Dit model, dat gebaseerd is op een hoge arbeidsdeelname, brengt volgens de CDA-leider met zich mee dat ouders er niet aan toekomen zorgtaken te delen. Dat leidt tot "een overspannen samenleving".
Lol, ik had de boodschap dat de vrouw achter het aanrecht moet kunnen blijven niet subtieler kunnen brengen, zelfs al was ik voorstander van dat soort denkbeelden geweest.

Ik weet trouwens niet hoe goed de Scandinavische landen het doen, het is niet alsof je met een hoge inkomensoverdracht prompt ten onder gaat, maar erg fantastisch ging het, zelfs met al die olie en al dat gas, nog niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 18:22
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
En dan hebben we het nog niet eens over kazige talking points als "het gezin als hoeksteen". Als dat het niveau van de komende verkiezingen wordt ga ik alsnog een winterslaap houden.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 18:35
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
Citaat:
Poolsjewist schreef op 13-01-2006 @ 22:27 :
Inderdaad, ik snap er dan ook niks van Mja, tis wel Wouter Bos, he.

Misschien is hier een PVDA'er (niet Lawallan, die vindt Bos ook niet zo geweldig) die het ons kan uitleggen?
Als je het niet erg vind ga ik het toch proberen

Wouter Bos wil met het CDA een coalitie vormen zodat ze een groot draagvlak hebben (een zo groot mogelijk % van het volk dat achter hun staat) dat kun je inderdaad het beste doen door als de 2 grootste partijen samen te gaan werken. Of je een goede regering krijgt is iets heel anders...
__________________
Nothing is just satire
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 14-01-2006 @ 19:22 :
En dan hebben we het nog niet eens over kazige talking points als "het gezin als hoeksteen". Als dat het niveau van de komende verkiezingen wordt ga ik alsnog een winterslaap houden.
Dat doe ik waarschijnlijk toch wel. Er is weinig verheffends aan de huidige politiek.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 21:22
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-01-2006 @ 20:13 :
Dat doe ik waarschijnlijk toch wel. Er is weinig verheffends aan de huidige politiek.
Vertel mij wat, de komende twee maanden vormt Leefbaar Utrecht het middelpunt van de lokale verkiezingsstrijd.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 09:54
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Als Bos zegt met het CDA te gaan samenwerken, wordt het natuurlijk per definitie géén "strategische stem" in 2007. Dan wordt het overigens wel moeilijk, want eigenlijk ben ik sowieso niet zo kapot van de rest van de partijen momenteel...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 09:56
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-01-2006 @ 10:54 :
Als Bos zegt met het CDA te gaan samenwerken, wordt het natuurlijk per definitie géén "strategische stem" in 2007. Dan wordt het overigens wel moeilijk, want eigenlijk ben ik sowieso niet zo kapot van de rest van de partijen momenteel...
Ja, precies zo bij mij.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 09:58
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
S. schreef op 16-01-2006 @ 10:56 :
Ja, precies zo bij mij.
D'66 trekt me nog het meest, maar die hebben ook punten waar ik m'n vraagtekens bij zet. Van de SP ben ik sowieso niet zo kapot en Groenlinks heeft z'n goede kanten, maar ik weet niet of ik erop zou willen stemmen. Ik vind het niet zo'n leuke partij.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 10:07
Verwijderd
Oh, ik heb weer helemaal niets met D'66. Als het ergens op neerkomt waar ze eigenlijk helemaal voor stonden/staan, draaien ze toch weer mee met andere coalitie partijen, wat gretig. Hoewel zij, toegegeven, wel een 'aantal' goede Kamerleden hebben.
SP is aan de ene kant wel oke, aan de andere kant heeft het van die drastische standpunten, waar ik niet altijd achter sta.
GL is wel oke, maar toch ook weer ergens niet.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 11:39
Verwijderd
Wat is er gebeurd met de Politieke Partij Rechtdoor?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 15:16
Poolsjewist
Avatar van Poolsjewist
Poolsjewist is offline
Bedoel je dat serieus? Is dat een partij geweest?
__________________
Long live our Soviet motherland, built by the people's mighty hand
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Die scheiding tussen kerk en staat he
AsianDF
34 25-12-2005 02:51
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Balkenende III?
firelizzard
216 15-03-2005 09:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:30.