Oud 22-05-2005, 15:02
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Sketch schreef op 22-05-2005 @ 13:11 :
Heeft iemand toevallig The Tai Chi Master van Jet Li gezien? Dat lijkt me ook een hele goede film.
Nog niet, is hij al (lang) uit? Kan je hem al/nog in de winkel kopen? Als dat zo is dan koop ik hem gelijk denk ik ^^.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2005, 15:12
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 22-05-2005 @ 15:02 :
Nog niet, is hij al (lang) uit? Kan je hem al/nog in de winkel kopen? Als dat zo is dan koop ik hem gelijk denk ik ^^.
Hij is uit 1993, dus...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 15:49
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Sketch schreef op 22-05-2005 @ 15:12 :
Hij is uit 1993, dus...
Ahem, okey xD
Maar dan moet ik wel even gaan zoeken of ze hem nog in de winkel hebben denk ik, maar ik denk dat ze hem wel hebben in de grote Media Markt in Rotterdam.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 16:46
Shakeje15
Shakeje15 is offline
Hallo,

Ik zit zelf nu 3 jaar op karate en ben groene band...
Zelf vind ik het de leukste vechtsport maar dat komt waarschijnlijkl doordat ik er zelf op zit.
'k Heb laatst nog meegedaan in Utrecht met het Nederlands kampioenschap jeugd (kata).
Iemand uit mijn klas is daar 2e geworden. Zelf ben ik niet verder gekomen dan de vierde ronde.

See yah, Shakeje15

PS: ff reclame: www.tomvanderkolk.nl, is de site van mijn sportschool!
__________________
Proberen is de eerste stap naar mislukking
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 21:24
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Je moet even de komma uit je link halen ^^
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 17:47
Verwijderd
Ik vind het irritant dat iedereen denkt dat je met judo heel goed kan vechten
Ik begin dan altijd over dat je zoveel meer leert van een vecht/verdedigingsport... zoals discipline, respect, krijgt meer zelfvertrouwen, betere moteriek, reactievermogen, geheugentraining, conditie, gebruik maken van de ander enz enz Je moet de sport wel serieus nemen dan. En al die dingen erom heen, die vind ik juist prachtig. Wedstrijden vind ik niks (persoonlijk), ik vind het veel leuker om de technieken te leren.

Juij jitsu of hoe je het ook schrijft vind ik wel een mooiere sport om naar te kijken, die kata's enzo
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 17:52
Verwijderd
oh ja en ik irriteer me echt kapot aan de idioot grote koreaan tegen een piepklein mannetje in de k1 op tv, want ze wegen evenveel.. en dan gaat die kleine maar bij de knie ergens trappen, zodat ie nie meer kan staan op dat been, suffe wedstrijden zijn dat, erg jammer denk ik dan.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 14:16
Verwijderd
Citaat:
lindaaaa schreef op 13-05-2006 @ 17:52 :
oh ja en ik irriteer me echt kapot aan de idioot grote koreaan tegen een piepklein mannetje in de k1 op tv, want ze wegen evenveel.. en dan gaat die kleine maar bij de knie ergens trappen, zodat ie nie meer kan staan op dat been, suffe wedstrijden zijn dat, erg jammer denk ik dan.
ze wegen alle 2 boven een bepaald gewicht bedoel je...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 14:18
Verwijderd
Citaat:
lindaaaa schreef op 13-05-2006 @ 17:47 :
Ik vind het irritant dat iedereen denkt dat je met judo heel goed kan vechten
een goede judo'er kan heel goed knokken, hij hoeft maar even dichtbij te komen en je vliegt door de lucht metje hoofd tegen de stoeptegels.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 18:02
KMBA
KMBA is offline
Ja en een judoka maakt een rol op straat en breekt zijn eigen benen...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 15:57
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
gladde aal schreef op 16-05-2006 @ 14:18 :
een goede judo'er kan heel goed knokken, hij hoeft maar even dichtbij te komen en je vliegt door de lucht metje hoofd tegen de stoeptegels.
of je tikt m n paar keer tegen zn hoofd
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 16:11
JOOST1337
JOOST1337 is offline
HEHEHE ik ken gladde aal IRL en als hij keertje stopt met jointjes roken en een keer komt trainen sloopt ie mischien zijn zusje

Maar hij heeft wel gelijk die oosterse vechtsporten enzo zijn wel leuk met technieken enzo MAAR,
Bij boksen/kickboksen word je gewoon hard klaar. Al die oosterse technieken werken niet als er gewoon hard doorheen geslagen word. Tis heel simpel iemand die boks/kickboksed heeft door het sparren etc gewoon meer inzicht ,conditie , taaiheid , kracht ETC. MAJA GARY IK GA SLOPEN HAHAHAHAHA VOLGENDE WEEK DINSDAG SPORTCENTRUMKOPS HALF7 RAWR
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 16:47
Verwijderd
Citaat:
JOOST1337 schreef op 18-05-2006 @ 16:11 :
HEHEHE ik ken gladde aal IRL en als hij keertje stopt met jointjes roken en een keer komt trainen sloopt ie mischien zijn zusje

Maar hij heeft wel gelijk die oosterse vechtsporten enzo zijn wel leuk met technieken enzo MAAR,
Bij boksen/kickboksen word je gewoon hard klaar. Al die oosterse technieken werken niet als er gewoon hard doorheen geslagen word. Tis heel simpel iemand die boks/kickboksed heeft door het sparren etc gewoon meer inzicht ,conditie , taaiheid , kracht ETC. MAJA GARY IK GA SLOPEN HAHAHAHAHA VOLGENDE WEEK DINSDAG SPORTCENTRUMKOPS HALF7 RAWR
ik ben gestopt met blowen joost, je komt erg intelectueel over met deze post moet ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 16:52
JOOST1337
JOOST1337 is offline
gary kom vnaaf ff fitnessen ik krijg me msn niet aan enzo HALP
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 17:06
Verwijderd
ok mensen, hier een wijze les in vechten.

BJJ (braziliaanse jiu jitsu) tegen kung fu

http://video.google.com/videoplay?do...gracie+kung+fu




BJJ (braziliaanse jiu jitsu) tegen kung fu, andere 'grootmeester'

http://video.google.com/videoplay?do...gracie+kung+fu



BJJ (braziliaanse jiu jitsu) tegen Hapkido grootmeester
http://video.google.com/videoplay?do...49354&q=gracie



Taekwondo tegen een worstelaar, kooigevecht, heel erg pijnlijk
http://www.youtube.com/watch?v=QoSFk...ma%20taekwondo


Een judo'er kan in principe ook worstel/bjj moves, ik heb vaak genoeg tegen kungfu mensen en 'zwarte banders' gespard, je hoeft ze alleen naar de grond te brengen en het is game over. en nee 'een paar tikken geven' gaat niet. Voor je het weet lig je op de grond



Als afsluiting, de wereldkampioen van prideFC (grootste freefightorganisatie ter werled) 'fedor emelianenko'. Hij is een judo'er en een russische sambo worstelen. niemand blijft staan tegen hem. (k1 kampioen semmy schilt niet, mirko crocop niet)
http://video.google.com/videoplay?do...561043&q=fedor



Daarom een waarschuwing aan mensen die echt vechtsporten trainen voor hun eigen veiligheid, als je niet grondaspecten van vechten meetraint negeer je gewoon 70% van het totaalplaatje.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 17:24
KMBA
KMBA is offline
Gewoon rammen als je op de grond ligt, ik bedoel, vooral niet stoppen lijkt mij he .. oke, je kan moeilijk in een vriendschappelijk gevecht iemand in elkaar trimmen, maar in het echtwel natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 00:35
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
gladde aal schreef op 18-05-2006 @ 17:06 :
Daarom een waarschuwing aan mensen die echt vechtsporten trainen voor hun eigen veiligheid, als je niet grondaspecten van vechten meetraint negeer je gewoon 70% van het totaalplaatje.
Ik negeer het helemaal niet; maar als je het goed aanpakt (op straat) dan is grondvechten niet nodig. Ik vind wel dat als je idd een vechtsport voor je zelfverdediging doet dat je op zn minst wat klemmen en basisworpen moet leren. Zelf wil ik wel nog ooit iets van Jiu Jitsu of Hapkido doen, maar goed...tijd tijd tijd..
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 19-05-2006 @ 00:35 :
Ik negeer het helemaal niet; maar als je het goed aanpakt (op straat) dan is grondvechten niet nodig. Ik vind wel dat als je idd een vechtsport voor je zelfverdediging doet dat je op zn minst wat klemmen en basisworpen moet leren. Zelf wil ik wel nog ooit iets van Jiu Jitsu of Hapkido doen, maar goed...tijd tijd tijd..
het belangrijkste om te leren is hoe je posities op de grond reversed, dus hoe je een mount kan ontsnappen (als iemand bovenop je borstkas zit) en de guard is ook handig om te kennen. (als je je tegenstander tussen je benen klemt op de grond, jij met je rug naar de grond, zo neutraliseer je iemand)

en 'goed aanpakken' op straat is bs. Als je op de grond komt ben je echt gefuckt als je tegenstander toevallig bovenop je komt. Al mijn straatgevechten die langer dan een paar min duurde eindigde uiteindeljik daar, het is ook vrij natuurlijk om in een gevecht te gaan grapplen en aan elkaar te trekken.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 13:04
JOOST1337
JOOST1337 is offline
Naja op straat enzo denk ik persoonlijk dat boksen het beste is.
Niemand gaat door als hij/zij net een paar goeie hoeken heeft gekregen. Niemand heeft zin in gebroken neus of kaak of om te ver door te gaan anyway. Op straat is degene die het verst durft te gaan de winner.

Laatst gewijzigd op 19-05-2006 om 13:11.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 13:40
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
JOOST1337 schreef op 19-05-2006 @ 13:04 :
Naja op straat enzo denk ik persoonlijk dat boksen het beste is.
Niemand gaat door als hij/zij net een paar goeie hoeken heeft gekregen. Niemand heeft zin in gebroken neus of kaak of om te ver door te gaan anyway. Op straat is degene die het verst durft te gaan de winner.
precies. En de kans dat je iemand tegenkomt die je even goed in de knoop legt lijkt me ook vrij minimaal.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 19-05-2006 @ 13:40 :
precies. En de kans dat je iemand tegenkomt die je even goed in de knoop legt lijkt me ook vrij minimaal.
daarom is het handig om te kunnen judo'en/worstelen. hoe goed iemand ook is met slaan, je kan ze op de grond krijgen en zo neutraliseer je hun hele offence.

Maarja, ik ben het verder met joost eens, als iemand een uppercut op zn muil krijgt is het vaak afgelopen ;x
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 18:54
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
naast het op de grond kunnen vechten is het natuurlijk ook een kunst om niet op de grond terecht te komen en afstand weten te houden. Maar goed..als je bezopen bent dan wordt het altijd rommelwerk
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 01:03
Verwijderd
Houd nou eens op met het vergelijken van vechtsporten. Er is geen vechtsport die "beter" is dan de ander, slechts "efficienter". We gaan tafeltennis toch ook niet vergelijken met tennis en dan beweren dat tennis beter is, omdat tennis wat bewegelijker is, of zo...

Ik wil nog even benadrukken dat de meeste oosterse vechtsporten niet gericht zijn op het slopen van iemand zijn penis. Ze zijn gericht om jezelf te verbeteren en om iets voor jezelf te bereiken.

Bla bla bla..

Taekwon-do rules!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 03:53
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 20-05-2006 @ 01:03 :
Er is geen vechtsport die "beter" is dan de ander, slechts "efficienter".
nu spreek je jezelf tegen

Citaat:
DarkSavior schreef op 20-05-2006 @ 01:03 :
Taekwon-do rules!
eens
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 08:15
Leeghoofd
Avatar van Leeghoofd
Leeghoofd is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 20-05-2006 @ 01:03 :
Taekwon-do rules!
Zeker mee eens!
__________________
He died for me, i live for Him!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 17:31
Verwijderd
ik ben het er niet mee eens; x
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 22:16
KMBA
KMBA is offline
Trouwens het gaat niet alleen om de effectiviteit van een vechtstijl, maar ook om de betekenis erachter (als je die erachter zoekt/wilt) de Budo zeg maar
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 04:24
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 06-03-2005 @ 20:45 :
Vrijwel alle sensei's van alle Chinese/Japanse zeggen dat je het alleen mag gebruiken voor zelfverdediging.

Als je op straat niks aan judo hebt, waar kun je je dan wel tegen verdedigen?
dit is echt een misconceptie, judo op straat is zeer effectief. Met een paar kleine weizigingen en kennis van een straatgevecht, is judo echt een dodelijke 'vecht'sport

Judo in amerikaanse kooigevechten:
http://video.google.com/videoplay?do...276&q=parisyan

Laatst gewijzigd op 21-05-2006 om 04:39.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 10:08
Fides
Fides is offline
Citaat:
gladde aal schreef op 21-05-2006 @ 04:24 :
dit is echt een misconceptie, judo op straat is zeer effectief. Met een paar kleine weizigingen en kennis van een straatgevecht, is judo echt een dodelijke 'vecht'sport

Judo in amerikaanse kooigevechten:
http://video.google.com/videoplay?do...276&q=parisyan
Indrukwekkend filmpje, die judoka gooit m de hele kooi door
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 14:44
Rambo
Avatar van Rambo
Rambo is offline
ik judo zo een 15 jaar en heb op straat nog nooit verloren van een kickboxer of wat voor grapjas dan ook.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 17:42
Leeghoofd
Avatar van Leeghoofd
Leeghoofd is offline
Citaat:
Rambo schreef op 21-05-2006 @ 14:44 :
ik judo zo een 15 jaar en heb op straat nog nooit verloren van een kickboxer of wat voor grapjas dan ook.
heb je dan wel eens op straat gevochten?
__________________
He died for me, i live for Him!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 23:05
Rambo
Avatar van Rambo
Rambo is offline
Citaat:
Leeghoofd schreef op 21-05-2006 @ 17:42 :
heb je dan wel eens op straat gevochten?
nee dat nooit natuurlijk beetje rare vraag lijkt me
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 23:14
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Rambo schreef op 21-05-2006 @ 23:05 :
nee dat nooit natuurlijk beetje rare vraag lijkt me
Ja, pff. Ik doe al 18 jaar niet aan jiu jitsu en heb ook nog nooit op straat van een kickboxer of ander soort grapjas verloren.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 00:07
Rambo
Avatar van Rambo
Rambo is offline
Citaat:
Sketch schreef op 21-05-2006 @ 23:14 :
Ja, pff. Ik doe al 18 jaar niet aan jiu jitsu en heb ook nog nooit op straat van een kickboxer of ander soort grapjas verloren.
volgens mij begrijp je het sarcasme niet uit mn post.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 17:20
Verwijderd
Citaat:
gladde aal schreef op 16-05-2006 @ 14:16 :
ze wegen alle 2 boven een bepaald gewicht bedoel je...
ze doen dus een wedstrijd tegen elkaar omdat ze boven een bepaald gewicht wegen? gaat het dan niet op gewicht?
(ik weet er echt niks van, ik vind alleen raar dat een veel kleiner persoon tegen een veel groter iemand een wedstrijd moet)
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 17:34
ZeistWest
ZeistWest is offline
capoera is heel fraai,

Ook de stunts van team ryouko zijn fraai, download is wat(niet echt een vechtsport, meer show.)
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 18:58
Verwijderd
Citaat:
lindaaaa schreef op 22-05-2006 @ 17:20 :
ze doen dus een wedstrijd tegen elkaar omdat ze boven een bepaald gewicht wegen? gaat het dan niet op gewicht?
(ik weet er echt niks van, ik vind alleen raar dat een veel kleiner persoon tegen een veel groter iemand een wedstrijd moet)
zwaargewicht is alles boven de 87 kilo in k1 geloof ik. Je hebt dunne lange mensen, lange brede mensen, kleine dikke mensen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 21:09
Verwijderd
Citaat:
gladde aal schreef op 22-05-2006 @ 18:58 :
zwaargewicht is alles boven de 87 kilo in k1 geloof ik. Je hebt dunne lange mensen, lange brede mensen, kleine dikke mensen.
Imo hebben de lange dunne mensen het meest profijt om zwaargewicht te zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 21:44
wilhelmus
Avatar van wilhelmus
wilhelmus is offline
Citaat:
ZeistWest schreef op 22-05-2006 @ 17:34 :
capoera is heel fraai,

Ook de stunts van team ryouko zijn fraai, download is wat(niet echt een vechtsport, meer show.)
Ikzelf doe nu zo'n 2 jaar capoeira, echt heel leuk. maar of het zo effectief is om jezelf te verdedigen ofzo, niet echt. Je krijgt er wel betere reflexen, beter inzicht en betere traptechnieken van. Voor zelfverdedeging kan je toch beter een andere sport kiezen.
__________________
Joechei :D, joechei :D wat zijn wij heden blij XD
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 12:22
Verwijderd
Citaat:
DarkSavior schreef op 22-05-2006 @ 21:09 :
Imo hebben de lange dunne mensen het meest profijt om zwaargewicht te zijn.
'imo'
zijn mensen van alle soorten lichamen kampioen geowrden
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 13:16
Q
Avatar van Q
Q is offline
Wat een up trouwens maar die filmpjes tja.. Bij Kung Fu leer je idd geen grond technieken, beetje flauw dan dat die ene alleen maar grond technieken doet, net als een vis op het droge. Kung Fu is ook niet het type vechtkunst om helemaal iemand de grond in te rammen. Het is ook een manier van leven (Shaolin). Maar wat ik wel opmerk is dat ik de dingen van Sanda (Chinees kickboxen) helemaal niet terug zie komen, waarbij je wel full contact hebt. Toen ik zo deed als die gast in het zwart zei mn Sifu "Je beweegt teveel"
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Q schreef op 23-05-2006 @ 13:16 :
Wat een up trouwens maar die filmpjes tja.. Bij Kung Fu leer je idd geen grond technieken, beetje flauw dan dat die ene alleen maar grond technieken doet, net als een vis op het droge. Kung Fu is ook niet het type vechtkunst om helemaal iemand de grond in te rammen. Het is ook een manier van leven (Shaolin). Maar wat ik wel opmerk is dat ik de dingen van Sanda (Chinees kickboxen) helemaal niet terug zie komen, waarbij je wel full contact hebt. Toen ik zo deed als die gast in het zwart zei mn Sifu "Je beweegt teveel"
ja, sanda is gewoon een soort muay thai bijna, maar die hebben evenveel kans als de mensen op het filmpje
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 15:16
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
gladde aal schreef op 23-05-2006 @ 13:21 :
ja, sanda is gewoon een soort muay thai bijna, maar die hebben evenveel kans als de mensen op het filmpje
Mja het is de bedoeling dat wanneer mensen zo op je af komen stormen je opzij stapt, mee gaat met zijn beweging, een knieetje geeft en een voet zet achter in zijn enkel. Maar volgens mij heb je daar te weinig tijd voor bij zo'n BJJ kerel.

Maar goed ik vind het niet zo goed om te vergelijken eigenlijk, want BJJ is meer gericht om mensen uit te schakelen terwijl veel andere vechtsporten dit niet zijn. Vooral Wushu / (Shaolin) Kung Fu niet, al leer je wel zelfverdediging.

MAAAAR!!! Dan moet je eerlijk zijn om de Kung Fu kerel een stok of zwaard (of andere Kung Fu wapens) te geven en dan eens kijken

edit: Ja Sanda is gewoon chinees kickboxen, te vergelijken met thai boxen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Oosterse vechtsporten (again)..
Lucipher
22 22-10-2007 00:26
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom hebben sommige Christenen toch zo'n hekel aan accupuntuur enzo?
KMBA
149 29-06-2005 09:57
Lichaam & Gezondheid Chi Kung, Bates-methode
KMBA
26 13-06-2005 09:37
Vrije tijd [Vechtsport] Maar welke?
aap777
50 15-12-2004 15:55
Films, TV & Radio Nieuw Anime Topic..
Ninpo Otaku
500 11-06-2004 20:52
Vrije tijd Oosterse vechtsport suggesties???
Systematica
2 19-03-2003 20:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.