Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2006, 12:13
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
In dit topic opperde ik het idee al voor een nieuwe wedstrijd, maar ik open er toch een nieuw topic voor zodat de discussie centraal blijft. De eerste opzet van het idee is als volgt:
Citaat:
Reynaert schreef op 06-10-2006 @ 11:54 :
(...)Het leek mij namelijk wel leuk om eens wat te doen met alle gedichten die al eens geplaatst zijn, een soort van 'beste DoP-gedicht' verkiezing dus. De wedstrijd zou als volgt opgezet kunnen worden: iedereen mag een x aantal gedichten nomineren, en de (tien, twintig?) gedichten met de meeste nominaties komen in een poll. Verder kan je dan gewoon het normale wedstrijd-beleid volgen, men kan stemmen en eventueel becommentariëren in dat topic. Laat maar weten of er animo voor is; als de forumbazen geen zin hebben om het te begeleiden wil ik de organisatie ook wel op me nemen.
Nu zijn er een aantal dingen die we moeten weten voordat we überhaupt kunnen beginnen met de organisatie:
  • Is er animo voor, vinden jullie het een leuk idee?
  • Hoeveel nominaties per persoon zou een reëel aantal zijn?
  • Hoeveel gedichten gaan uiteindelijk door?
  • Wie organiseert het? Ik vind het prima als de forumbazen dit willen doen, maar ik zou er ook graag aan meehelpen.
  • Hoe verloopt de stemprocedure? (Ik vond zelf de vorige procedure wel prima, verplicht posten waar je op stemt en optioneel commentaar)
Verder lijkt het me logisch dat je geen gedichten van jezelf mag nomineren. Andere regels en deelonderwerpen kan ik zo niet bedenken, maar als jullie nog vragen hebben post ze dan gerust.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2006, 19:07
Rita Pavlovic
Avatar van Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
Klinkt op zich wel gaaf, alleen wel een beetje tricky. Gezien het feit dat je hierbij natuurlijk wel met persoongebonden gedichten zit. Maar van de andere kant, we zijn hopelijk hier niet zo kinderachtig dat we populistisch gaan stemmen.

En is het niet beter om eerst even aan te geven welke gedichten je beschikbaar stelt/wie zich beschikbaar stelt. Ik ben een beetje bang dat ik mij namelijk niet helemaal elk gedicht kan herinneren (vaak blijven slechts fragmenten hangen, en ook die soms door elkaar heen), en vaak ook niet helemaal van wie het is of alleen het gevoel dat het gedicht zo sterk overbracht. En dan heb ik persoonlijk niet de zin of de tijd álles van 1 persoon (of meerderen) door te spitten. Eigenlijk.
Maar van de andere kant is het ook weer zo dat écht goede gedichten toch wel in het oog en het langetermijngeheugen springen. En dat als je zelf iets een beetje bent vergeten andere mensen je je er wel op wijzen. Want écht goede gedichten springen ook in meerdere ogen en langetermijngeheugens.

En mja, p.p. zo'n drie nominaties? Zoiets? Niet te veel in ieder geval, dan wordt het zo'n gehannes.

Nogmaals, klinkt gaaf ja. Wel een beetje een egostrelen-topic zou het worden ("oehoe, ik ben de ALLERBESTE! KING OF THE WORLD! Hahaaaa, jullie stelletje stumperds...!" gevolgd door een gemeen lachje) maar allée, kniesoor die daar op let.
__________________
Tem me dan als je kan, je kan me toch niet krijgen
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 20:08
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik vind het op zich een leuk idee, al vind ik wel dat je de aantallen écht in moet perken. Maximaal twee en zelfs een per persoon vind ik een goed idee. Want anders moet je tientallen gedichten doorspitten en dat is niet leuk.

Maar goed, ik zie wel wat de anderen ervan vinden. Ik vind het in principe een goed idee maar ik vind ook dat er wel regels aan verbonden moeten worden, wil je dit serieus doen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 22:48
Verwijderd
Nogmaals: Leuk idee.

Het ligt er natuurlijk aan hoeveel mensen er gedichten 'indienen'. Stel dat dat er een stuk of vijftien of twintig zijn (dat zou ik gokken), dan kun je er best iedereen twee of drie laten noemen. Eén gedicht noemen vind ik wel weinig (en lastig!). En dan inderdaad de meest genoemde in een poll zetten, stemmen, en dat natuurlijk wel met motivatie.

Ik denk dat mensen écht goede gedichten zich wel blijven herinneren, dat je die niet 'beschikbaar' hoeft te stellen of zo.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 12:26
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vind het een leuk idee, maar ik denk dat we wel even héél goed moeten gaan bepalen hoe we het gaan doen. Het punt is, als je maar één gedicht mag noemen, is dat waarschijnlijk ook het gedicht waar je op gaat stemmen. Ik bedoel, dan is de halve wedstrijd eigenlijk al gespeeld. Ik zou voor twee of drie gedichten per persoon gaan, ja. Maar misschien zou je juist wel jezelf ook mogen nomineren. Of je zou kunnen doen: eentje van jezelf en twee van een ander. En dan de meest genoemde in een poll zetten blabla wat Sarah ook al zegt.

Op jezelf stemmen of ongemotiveerd stemmen behoort verboden te zijn.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 14:56
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Is het misschien niet beter om dan maximaal iets van tien gedichten per persoon te doen, en alleen de gedichten die twee of meer keer zjin genomineerd in de poll te doen?
Ik zou zo gauw niet drie kunnen kiezen die ik de beste vind, maar tien die ik erg goed vind is al een stuk makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 15:07
Rita Pavlovic
Avatar van Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
Citaat:
Sketch schreef op 09-10-2006 @ 15:56 :
Is het misschien niet beter om dan maximaal iets van tien gedichten per persoon te doen, en alleen de gedichten die twee of meer keer zjin genomineerd in de poll te doen?
Ik zou zo gauw niet drie kunnen kiezen die ik de beste vind, maar tien die ik erg goed vind is al een stuk makkelijker.
Tien...?! Zoveel goede gedichten heb ik niet hoor.

En het lijkt mij inderdaad het beste als je zelf je gedichten uit kan kiezen en dat mensen daarna stemmen/nomineren. Zo heeft iedereen een kans. En als je dan iets/iemand in de lijst vindt ontbreken (om welke reden dan ook, er zullen mensen zijn die niet van de wedstrijd op de hoogte zijn (had ik zelf ook al de vorige keer) terwijl het toch leuk is als ook hun gedicht(en) meedoe(t/n)), dat je die dan naar voren mag brengen. Zoiets lijkt mij wel eerlijk.
__________________
Tem me dan als je kan, je kan me toch niet krijgen
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 15:23
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Rita Pavlovic schreef op 08-10-2006 @ 20:07 :
Nogmaals, klinkt gaaf ja. Wel een beetje een egostrelen-topic zou het worden ("oehoe, ik ben de ALLERBESTE! KING OF THE WORLD! Hahaaaa, jullie stelletje stumperds...!" gevolgd door een gemeen lachje) maar allée, kniesoor die daar op let.
Het idee was meer dat we een heleboel goede gedichten op dit forum hebben staan die eigenlijk geen aandacht meer krijgen. Op deze manier kom je misschien gedichten tegen die je nog nooit gelezen had. En daarbij draagt het bij aan de discussie van wat we echt goed vinden aan gedichten, waarom we dat vinden, enzovoorts. Winnen met deze wedstrijd zegt natuurlijk niet dat je de beste DoPper bent, het zegt alleen dat de mensen die nu actief zijn op dit forum jouw gedicht gemiddeld gezien op dit moment het beste vinden.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 15:26
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Rita Pavlovic schreef op 09-10-2006 @ 16:07 :
Tien...?! Zoveel goede gedichten heb ik niet hoor.

En het lijkt mij inderdaad het beste als je zelf je gedichten uit kan kiezen en dat mensen daarna stemmen/nomineren. Zo heeft iedereen een kans. En als je dan iets/iemand in de lijst vindt ontbreken (om welke reden dan ook, er zullen mensen zijn die niet van de wedstrijd op de hoogte zijn (had ik zelf ook al de vorige keer) terwijl het toch leuk is als ook hun gedicht(en) meedoe(t/n)), dat je die dan naar voren mag brengen. Zoiets lijkt mij wel eerlijk.
Sketch bedoelt volgens mij dat je tien gedichten mag nomineren. Het idee was oorspronkelijk niet dat je gedichten kan 'indienen', iedereen mag gewoon gedichten opzoeken die hem of haar het meeste aanspreken en die nomineren, ook al zijn die dichters niet eens meer actief op dit forum. Ik snap het voordeel van dat indienen eigenlijk ook niet. Stel iedereen nomineert 10 gedichten, dan kijken we bijvoorbeeld naar de 10 à 20 gedichten die de meeste nominaties hebben gehad, en die stoppen we dan in een poll. Daar kunnen mensen vervolgens op gaan stemmen. Dit lijkt me persoonlijk de eerlijkste methode, maar misschien zie ik wat dingen over het hoofd?

Verder vraag ik me af of het eerlijk is als je een bepaalde dichter meer dan één mag nomineren?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 15:27
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Als je het zo zou doen als Reynaert uitlegt zou ik een topic aanmaken waarin mensen overzichtelijk neerzetten welke gedichten zij nomineren. Ik zou zes gedichten per persoon nemen. Er moet wel een heel aanwezige organisator zijn (fb, of Reynaerts of een ander enthousiast iemand) die elke dag bijhoudt met bv excel welk gedicht is genomineerd en hoe vaak, anders wordt het gewoon een chaos. Die persoon maakt dan aan na een bepaalde periode een topic aan met een aanal meest genomineerde gedichten en dan gaan we verder als met een gewone wedstrijd.

Het is ook leuk als mensen gewoon een vrij gedicht schrijven (zonder thema/opdracht) zoals met een gewone wedstrijd, en dat je dan per persoon drie nominaties geeft.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 15:30
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Ja, ik bedoelde het zoals Reyn het uitlegt.

En Porce, jij bedoelt een soort eurovisiesongfestival manier van wedstrijd?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 15:41
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Nee eigenlijk. Je kiest de drie gedichten uit die je het beste vind, en die geef je dan ieder een 'stem'. Dus niet de één meer dan de ander.

Eigenlijk vind ik het toch ook wel leuk om een hele grote dopwedstrijd te houden. Wel vind ik het jammer dat bepaalde mensen dan vaak, en andere mensen niet genomineerd zullen worden. Ten eerste omdat je heel snel denkt aan de mensen die het meest op DoP komen en ten tweede omdat een aantal mensen gewoon erg goed zijn. Daar gaat het dan wel om in een wedstrijd, maar het is niet zo leuk als het zoiets is:

Kees- gedicht1
Kees- gedicht2
Kees- gedicht 3
Flip- gedicht 1
Flip- gedicht 2
Flip- gedicht 3

snap je.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 15:48
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Daarom 1 gedicht per dichter, bijvoorbeeld? En jouw idee is weer een hele andere wedstrijd eigenlijk (maar ook leuk).
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 16:27
Verwijderd
Ik zie dit in wedstrijdvorm niet zo zitten. Dan zie ik liever een mooie-gedichtentopic maar dan enkel voor doppers. Er zijn zat goede gedichten, maar niet iedereen zweeft hier al even lang rond en hoe goed een gedicht ook was, weet je zeker dat je dat nog weet na 2 jaar, terwijl je hier elke dag nieuwe gedichten leest?

Ik vind dit te subjectief en zeker ook nu onmogelijk nu de zoekfunctie nog steeds dienst weigert.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 16:35
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Mutant schreef op 09-10-2006 @ 17:27 :
Ik zie dit in wedstrijdvorm niet zo zitten. Dan zie ik liever een mooie-gedichtentopic maar dan enkel voor doppers. Er zijn zat goede gedichten, maar niet iedereen zweeft hier al even lang rond en hoe goed een gedicht ook was, weet je zeker dat je dat nog weet na 2 jaar, terwijl je hier elke dag nieuwe gedichten leest?

Ik vind dit te subjectief en zeker ook nu onmogelijk nu de zoekfunctie nog steeds dienst weigert.
Natuurlijk zweeft niet iedereen hier rond vanaf het begin, het gaat er ook om hoe de mensen die nu actief zijn erover denken. Als zij vinden dat alleen de meest recente gedichten heel goed zijn, dan is dat toch prima? Daarbij komt dat naar mijn mening elke wedstrijd even subjectief was, het enige verschil zal zijn dat er namen bij de gedichten staan. De zoekfunctie doet het prima bij mij, trouwens.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 16:47
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Ik wil net zeggen, bij mij doet de zoekfunctie het ook. Ik was al vast begonnen met de dopgeschiedenis uitpluizen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 17:20
Verwijderd
De zoekfunctie doet het niet prima, je kunt niet op woorden zoeken. En ik bedoelde subjectief op een andere manier. Natuurlijk is het altijd een mening, maar ik denk dat het uitkiezen van gedichten te subjectief is, niet eens door de mening, maar door de beperktheid en door de variatie in tijdsduur, het kennen van de namen, het slechte geheugen,... Te veel factoren die meespelen die weinig gaan zeggen over de kwaliteit van de gedichten.

En dat mensen die hier kort zijn denken dat de recentste de beste zijn, is gewoon niet correct, want wie gaat nu alle gedichten nalezen en kijken of er voor zijn/haar tijd misschien betere zijn geplaatst.

Ik vind dit geen goede grond voor een wedstrijd. Iets anders, fijn, maar een wedstrijd zie ik niet zitten. Misschien wel iets waardoor je om de zoveel tijd een oud gedicht in de schijnwerpers kunt zetten en daarvoor kunt nomineren, of iets anders.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 18:32
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Misschien moet je het meer als verkiezing dan als wedstrijd beschouwen? Maar ik begrijp wel wat je bedoelt, ik heb sowieso een beetje mijn twijfels over hoe goed ieders geheugen (oké, mijn geheugen) werkt om de geweldige gedichten te kunnen nomineren
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-10-2006, 23:32
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
De zoekfunctie doet het niet prima, je kunt niet op woorden zoeken.
? Op trefwoord zoeken doet het bij mij hoor.
Citaat:
En ik bedoelde subjectief op een andere manier. Natuurlijk is het altijd een mening, maar ik denk dat het uitkiezen van gedichten te subjectief is, niet eens door de mening, maar door de beperktheid en door de variatie in tijdsduur, het kennen van de namen, het slechte geheugen,... Te veel factoren die meespelen die weinig gaan zeggen over de kwaliteit van de gedichten.
Nou ja, volgens mij is dat gewoon een kwestie van je even inzetten. Je hoeft echt niet alles door te gaan lezen, volgens mij kan je gewoon tien gedichten uitzoeken die je erg goed vindt. Iedereen begrijpt wel dat de uitslag sowieso geen eeuwige waarde heeft.
Citaat:
En dat mensen die hier kort zijn denken dat de recentste de beste zijn, is gewoon niet correct, want wie gaat nu alle gedichten nalezen en kijken of er voor zijn/haar tijd misschien betere zijn geplaatst.
Ik lees af en toe wel eens wat terug, maar dat zal vast niet iedereen doen nee. Maar als het gaat om een wedstrijd waarbij je het beste DoP-gedicht uitkiest, lijkt het mij logisch dat de focus ligt op mensen die hier al langer zijn.
Citaat:
Ik vind dit geen goede grond voor een wedstrijd. Iets anders, fijn, maar een wedstrijd zie ik niet zitten. Misschien wel iets waardoor je om de zoveel tijd een oud gedicht in de schijnwerpers kunt zetten en daarvoor kunt nomineren, of iets anders.
Mja jammer, we hebben al zo'n opnieuw-in-de-schijnwerpers topic gehad waar iedereen in kon plaatsen maar dat werkte niet heel erg goed. Om daar nu voor te gaan nomineren lijkt me ook een beetje raar, maar het is wel een mogelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 17:29
Verwijderd
Het is misschien niet een goed idee voor een kwalitatief goede wedstrijd (om de redenen die Mutant opnoemt), maar moet dat een reden zijn om het niet te doen? Ik blijf het een leuk idee vinden, maakt het dan echt zoveel uit dat je niet écht het beste gedicht uiteindelijk zult vinden?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 10:51
Rita Pavlovic
Avatar van Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
En als we nou eens het beste gedicht van dit jaar deden? Dat is makkelijker te herinneren en minder van stof.
__________________
Tem me dan als je kan, je kan me toch niet krijgen
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 13:06
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Ook een idee ja. Eigenlijk zouden we dat dan aan het einde van 2007 moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 13:38
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Porcelain schreef op 13-10-2006 @ 14:06 :
Ook een idee ja. Eigenlijk zouden we dat dan aan het einde van 2007 moeten doen.
Omdat daar nog geen gedichten van bekend zijn?

Ik vind het ook wel een goed idee ja, neemt in ieder geval één bezwaar weg.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 09:01
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Porcelain schreef op 13-10-2006 @ 14:06 :
Ook een idee ja. Eigenlijk zouden we dat dan aan het einde van 2007 moeten doen.
Dat duurt nog wel lang hoor.
Waarom 2007? Omdat je dan vanaf januari kunt gaan bijhouden welke je eventueel de beste vindt? Ik denk niet dat mensen dat gaan doen, ik hou dat iig niet langer dan een maand vol.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 21:01
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Ehr ja ik kan quasi-intelligent gaan zeggen dat ik denk dat we dan goed kunnen bijhouden welk gedicht we mooi vinden en dat dan opschrijven in ons persoonlijke welk-dop-gedicht-vind-ik-mooi-dagboekje,

maar eigenlijk bedoelde ik eind 2006.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2006, 21:44
Sporadica
Sporadica is offline
Citaat:
Porcelain schreef op 14-10-2006 @ 22:01 :
(...)

maar eigenlijk bedoelde ik eind 2006.
Oftewel een soort van 'beste dop gedichten 2006' verkiezingen. Klinkt goed. Dan weet ik er zeker wel een paar.
__________________
jij <3
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 15:35
Rita Pavlovic
Avatar van Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
En in dit geval kunnen andere mensen prima nomineren. De kans dat een écht goed gedicht overgeslagen/vergeten wordt is klein. En dan inderdaad voorrondes en finales doen.
__________________
Tem me dan als je kan, je kan me toch niet krijgen
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 15:44
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Oké, 2006 dus? Wat willen jullie verder precies, voorrondes en finales, of nominaties en een uiteindelijke poll? Hoeveel nominaties per persoon? Hoeveel gedichten van dezelfde dichter maximaal?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 12:20
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Mutant, als je nog bezwaren hebt wil ik die graag horen. Want anders (aangezien er toch veel animo is) zou ik graag beginnen met het organiseren, zodat er in november genomineerd kan worden.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 13:56
Verwijderd
Ik zou eigenlijk mijn medefbs eens willen horen, want die zijn de laatste tijd nogal stil.

Als het alleen 2006 is, vind ik het wel te doen. Al hoop ik dat we daar geen verheven imago mee gaan kweken.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 15:04
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Ze hebben me allebei al laten weten dat ze het een leuk idee vonden om dit voor 2006 te organiseren. Dat verheven imago zal wel meevallen, bij de andere wedstrijden is er toch ook niemand geweest die zich arrogant gedroeg na de uitslag?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 16:45
Verwijderd
Ik denk dat het met dat verhevene wel meevalt. het is toch een gedicht dat wint, niet de schrijver?
verder vind ik het ook een leuk idee.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 16:50
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Alleen 2006 vind ik een goed idee, alle gedichten ooit niet. Ik zou het wel pas in december doen, 1 december beginnen met nomineren, rond de 31ste de uitslag? als jaarafsluiter. en dan iedereen 3 gedichten laten nomineren en de gedichten die 2 of meer keer zijn genomineerd in een poll zetten?
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 21-10-2006, 00:38
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
CSN schreef op 20-10-2006 @ 17:50 :
Alleen 2006 vind ik een goed idee, alle gedichten ooit niet. Ik zou het wel pas in december doen, 1 december beginnen met nomineren, rond de 31ste de uitslag? als jaarafsluiter. en dan iedereen 3 gedichten laten nomineren en de gedichten die 2 of meer keer zijn genomineerd in een poll zetten?
Vind ik ook goed, maar in december heb ik het meestal wel erg druk, en met mij vele anderen denk ik. Sinterklaas, kerstvakantie, wintersport, oud en nieuw, om een paar voorbeelden te noemen. Maar misschien is het toch mogelijk om dan tijd vrij te maken voor die wedstrijd.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 20:23
Verwijderd
Zullen we niet eens beginnen?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 20:42
wilookmeepraten
Avatar van wilookmeepraten
wilookmeepraten is offline
dat zou ik een goed idee vinden!
__________________
Alle gedichten en versjes van Wilookmeepraten op www.everyoneweb.com/wilookmeepraten
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-11-2006, 11:23
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Ik zal even kijken of ik het startschot kan krijgen van een van de fb's, en dan zal ik het topic maken . 3 nominaties p.p., iedereen mee eens?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 12:20
wilookmeepraten
Avatar van wilookmeepraten
wilookmeepraten is offline
Ik snap er inmiddels eigenlijk niks meer van.

Reynaert, zou jij de spelregels zoals je ze nu (evt. vooralsnog) in je hoofd hebt, nog even kort samengevat op willen schrijven?
__________________
Alle gedichten en versjes van Wilookmeepraten op www.everyoneweb.com/wilookmeepraten
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 12:38
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Het komt ook nog in dat nieuwe topic te staan, maar dit zijn de spelregels so far:
*In het eerste wedstrijdtopic mag iedereen drie gedichten nomineren die in 2006 op DoP geplaatst zijn. (Geen gedichten van jezelf natuurlijk!)
*De 10 gedichten met de meeste nominaties worden in een nieuwe poll gezet. Verder verloopt de wedstrijd dan zoals altijd, mensen kunnen becommentariëren en stemmen op het gedicht dat zij het beste vinden.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 13:00
wilookmeepraten
Avatar van wilookmeepraten
wilookmeepraten is offline
ok.. die drie gedichten gaat dus om andermans gedichten.
Ik denk dat er alleen heel veel mensen zijn die van zichzelf vinden nog ergens een heel mooi gedicht te hebben die maar erg weinig gezien is. Is het een idee, om 2/3 gedichten van een ander te nomineren en 1 van jezelf als optie?

dat motiveert denk ik ook wel: wil je dat je eigen gedicht meedoet, prima, maar zoek dan ook uit welke 2/3 andere gedichten jij ook al weer de beste vond
__________________
Alle gedichten en versjes van Wilookmeepraten op www.everyoneweb.com/wilookmeepraten

Laatst gewijzigd op 03-11-2006 om 13:03.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 18:23
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik vind het een fuik idee.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 08:27
Verwijderd
Ik vind het jammer dat het alleen van 2006 is, de meeste mooie gedichten die ik zou willen nomineren zijn van eerder.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 09:51
wilookmeepraten
Avatar van wilookmeepraten
wilookmeepraten is offline
daar ben ik het helemaal mee eens. Ik zou ook graag de mogelijkheid hebben om uit 2004 of 2005 te kiezen. Ligt het aan mij of was het toen ook drukker?
__________________
Alle gedichten en versjes van Wilookmeepraten op www.everyoneweb.com/wilookmeepraten
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 19:26
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Het is ook nooit goed
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 21:59
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
We gaan toch maar voor 2006, de bezwaren om een grotere omvang te nemen wegen m.i. op tegen de voordelen. En het bezwaar wat ik heb tegen het nomineren van een eigen gedicht: degenen die het snelst nomineren maken de meeste kans op meer nominaties, omdat ze het gedicht al 'bekend' hebben gemaakt. Dit zorgt ervoor dat mensen misschien gaan haasten en zo niet nauwkeurig de gedichten die in 2006 geplaatst zijn bekijken. Als niemand verder zwaarwegende bezwaren heeft, open ik het wedstrijdtopic.

Laatst gewijzigd op 05-11-2006 om 22:23.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18.