Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2011, 22:00
TBSpatient
TBSpatient is offline
Ik heb gister middag geld overgemaakt van een ABN rekening naar een Rabobank rekening. Dit voor een aankoop op marktplaats. Hij zou terug mailen als het geld binnen was. Nu heb ik nog geen mail ontvangen.

- Kan het zijn dat het langer duurt dan een dag voordat het geld bij hem overgeschreven is?
-Als je het rekening nummer juist hebt ingevoerd, maar de bank niet in "omschrijving" hebt vermeld, kan het dan zijn dat het geld niet aankomt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2011, 23:12
Verwijderd
Volgens mij hoort van abn naar rabo niet heel erg lang te duren, het zijn beide gewoon bankrekeningen, geen girorekeningen oid. Als je het rekening nummer goed hebt ingevoerd, en gewoon de juiste naam erbij hebt gezet zou het geen probleem moeten zijn. Voor zover ik weet komt geld goed aan op het moment dat de naam juist is, en het rekeningnummer.

Als je je er echt zorgen overmaakt zou ik gewoon die persoon even bellen / mailen om te vragen of zij even kunnen checken of het geld binnen is gekomen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2011, 23:26
TBSpatient
TBSpatient is offline
Citaat:
Volgens mij hoort van abn naar rabo niet heel erg lang te duren, het zijn beide gewoon bankrekeningen, geen girorekeningen oid. Als je het rekening nummer goed hebt ingevoerd, en gewoon de juiste naam erbij hebt gezet zou het geen probleem moeten zijn. Voor zover ik weet komt geld goed aan op het moment dat de naam juist is, en het rekeningnummer.

Als je je er echt zorgen overmaakt zou ik gewoon die persoon even bellen / mailen om te vragen of zij even kunnen checken of het geld binnen is gekomen.
Nou heb ik dus alleen de voornaam van de persoon gedaan . . .
Met citaat reageren
Oud 08-07-2011, 00:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nou heb ik dus alleen de voornaam van de persoon gedaan . . .
Kreeg je dan geen foutmelding? Het overboeksite ding van de ING geeft dan een grote rode tekst dat de naam en rekening niet overeenkomen, ze geven de officiële rekeninghouder weer, en de vraag of dat de juiste persoon is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-07-2011, 08:59
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Bij abn maakt dat volgens mij niet zo heel veel uit welke naam je invoert..
Misschien heeft die persoon nog geen tijd gehad om zijn rekening of mail te kijken gisteren?
Ik zou me na 1 dag nog niet zo'n zorgen maken..
Met citaat reageren
Oud 08-07-2011, 16:34
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
ABN doet dacht ik niet aan zo'n strenge controle als ING dat doet. Zou wel fijn zijn, overigens.
Dus wanneer het rekeningnummer klopt hoort het gewoon snel aan te komen.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2011, 20:04
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Maar officieel zeggen ze dat het een dag of 2 / 3 kan duren. En dan tellen de weekenddagen niet mee natuurlijk.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 10:32
TBSpatient
TBSpatient is offline
Nice, gister voicemail gestuurd dat ie t ontvangen heeft
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 20:36
Verwijderd
1 werkdag meestal!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2011, 09:13
alisonnn
alisonnn is offline
bij mij en mijn vriend duurt het een hele dag tot 2 dagen. soms langer.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2011, 15:03
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Een collega heeft afgelopen vrijdag geld overgemaakt naar mij en dat stond pas vanochtend op mn rekening (daar zat dan wel een weekend tussen). Wist niet dat het zo lang kon duren.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:40.