Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2014, 15:43
Verwijderd
Hallo!

Mijn haar groeit slecht. Het komt nu ongeveer tot halverwege mijn tetten, maar ik wil het langer. Er zijn vast meer forumsters (of forumers) met dit probleem. Daarom hier een topic om tips uit te wisselen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2014, 15:52
Verwijderd
Vandaag heb ik een aantal tips gehoord:
- Voorkom wrijving. Tussen je trui en de leuning van een stoel, je sjaal en je jas, alles. Het is het beste om je haar zo vaak mogelijk in een knot te dragen. Ook slapen is beter met een vlecht.
- Niet borstelen. Dat wil zeggen, niet met een borstel. Borstel je haar met je vingers.
- Haarmaskers gebruiken. Ik gebruik sinds een paar maanden af en toe een masker van dove, en dat helpt inderdaad heel goed: mijn haar wordt er veel zachter en mooier van. Je kan ze ook zelf maken.
- Je haar in kleine dingetjes draaien en de uitspringende haartjes en dode puntjes eraf knippen. Per haartje, zo ongeveer, niet zelf echt een nieuw kapsel erin gaan knippen.
- Goede shampoo gebruiken. Dat wil vooral zeggen, shampoo zonder 'sls'.
- Niet verven.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2014, 16:59
Verwijderd
Niet naar de kapper gaan.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2014, 17:15
Verwijderd
Hakuna naamzoek!

En ik heb ook wat slecht nieuws voor je: mensen hebben vaak een uiterste lengte die ze kunnen halen. Mijn haar werd op een gegeven moment gewoon niet meer langer en er zijn ook mensen waarbij het niet langer groeit dan de schouders. Dat wist mijn kapster iig te vertellen.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2014, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Hakuna naamzoek!

En ik heb ook wat slecht nieuws voor je: mensen hebben vaak een uiterste lengte die ze kunnen halen. Mijn haar werd op een gegeven moment gewoon niet meer langer en er zijn ook mensen waarbij het niet langer groeit dan de schouders. Dat wist mijn kapster iig te vertellen.
Ja, weet ik. Maar ik denk dat het wel langer zou moeten kunnen groeien - althans, het groeit sinds ik er beter voor zorg echt een stuk beter, dus ik heb hoop dat het met deze dingen erbij nog wel een stuk langer moet kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2014, 19:10
Verwijderd
Mja, ietsig hoop moet er wel zijn, ik had toen opeens, na jaren stil staan, paar cm er bij. Ik zag het omdat de gekleurde extensions toen een stukje korter vielen dan de rest terwijl het normaal redelijk gelijk was. Maar waar dat dan aan te danken was, geen idee. Ik had iig niets speciaals gedaan.

Succes iig. Hakuna heeft vast een boekwerk aan tips ^^
Met citaat reageren
Oud 02-04-2014, 02:13
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Niet naar de kapper gaan.
Dit lijkt voor de hand liggend om je haar langer te krijgen, maar toch zul je regelmatig de punten moeten bijknippen. Ik ga zelf nooit naar de kapper omdat ze naar mijn gevoel telkens veels te veel erafknippen, maar knip wel zelf met een echte kappersschaar regelmatig mijn haarpunten bij. Maar gebruik erbij ook enkele (bewezen) medicijnenen en supplementen om mijn haar te verbeteren (lees langer te krijgen) en te behouden. Als je je haar toch wilt verven gebruik dan het liefst Henna, dat is de enige nartuurlijke haarverf die je haar ook nog eens sterker maakt.

Veel andere tips zijn hier al gegeven.

Lees dit maar eens.

http://plazilla.com/page/4294993534/...-gezonder-haar
__________________
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.

Laatst gewijzigd op 02-04-2014 om 02:20.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2014, 07:32
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Waarschuwing: pure henna is heel goed voor je haar, maar ook extreem permanent! De oranje gloed die het geeft is prachtig als het je staat, maar het kleurresultaat kan erg verschillen per persoon en inwerktijd. Henna moet echt uit je haar groeien mocht het niet bevallen. Gewone haarverf over henna heen pakt niet en kan ook voor een chemische reactie zorgen. Weet dus waar je aan begint!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-04-2014, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Waarschuwing: pure henna is heel goed voor je haar, maar ook extreem permanent! De oranje gloed die het geeft is prachtig als het je staat, maar het kleurresultaat kan erg verschillen per persoon en inwerktijd. Henna moet echt uit je haar groeien mocht het niet bevallen. Gewone haarverf over henna heen pakt niet en kan ook voor een chemische reactie zorgen. Weet dus waar je aan begint!
Dit is niet helemaal waar. Tenminste, niet bij iedereen. Ik heb mijn haar eens met Henna geverfd (die overigens ook in veel meer kleuren te krijgen is dan alleen maar oranje), maar vond het niet mooi. Ik heb daarna een ochtend met een hoofd vol agressieve anti-roosshampoo rondgelopen en de ergste kleur was er al weer af. Het hele felle was er al uit. Het heeft nog een tijd geduurd voor het er helemaal uit was, maar het fijne aan henna vond ik destijds dat het juist niet uit je haar hoefde te groeien, maar langzaam vervaagde. Net zoiets als kleurspoeling, maar dan VEEL langzamer.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2014, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Vandaag heb ik een aantal tips gehoord:
- Voorkom wrijving. Tussen je trui en de leuning van een stoel, je sjaal en je jas, alles. Het is het beste om je haar zo vaak mogelijk in een knot te dragen. Ook slapen is beter met een vlecht.
- Niet borstelen. Dat wil zeggen, niet met een borstel. Borstel je haar met je vingers.
Wat heb je aan lang haar als het altijd ongeborsteld in een knot zit
Met citaat reageren
Oud 03-04-2014, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Wat heb je aan lang haar als het altijd ongeborsteld in een knot zit
Dan kan je langere vlechten!!!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2014, 19:16
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Wat heb je aan lang haar als het altijd ongeborsteld in een knot zit
Maar op de momenten dat ik het los draag is het wel 200 % genieten.
__________________
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2014, 19:42
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dit is niet helemaal waar. Tenminste, niet bij iedereen. Ik heb mijn haar eens met Henna geverfd (die overigens ook in veel meer kleuren te krijgen is dan alleen maar oranje), maar vond het niet mooi. Ik heb daarna een ochtend met een hoofd vol agressieve anti-roosshampoo rondgelopen en de ergste kleur was er al weer af. Het hele felle was er al uit. Het heeft nog een tijd geduurd voor het er helemaal uit was, maar het fijne aan henna vond ik destijds dat het juist niet uit je haar hoefde te groeien, maar langzaam vervaagde. Net zoiets als kleurspoeling, maar dan VEEL langzamer.
Ik nodig je van harte uit mijn haar te komen bekijken
Wanneer je er niet gelijk bij bent is het echt onmogelijk om er uit te krijgen of overheen te verven. Ik heb wel een poging gedaan eroverheen te verven, maar de oranje henna-gloed kwam er bijna direct weer doorheen.
Daarnaast heb ik bij voorgemengde henna (mahonie, bruin) gemerkt dat die na een paar wasbeurten weer gewoon oranje werd. Het extra kleurtje verdween dan gewoon, terwijl de echte henna bleef.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-04-2014, 17:57
love-in-the-air
Avatar van love-in-the-air
love-in-the-air is offline
Ik doe eigenlijk niks speciaals met mijn haar, maar het groeit heel snel. Ik was het om de 2 dagen ong. misschien dat dat helpt. Verder geen idee.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2014, 18:30
Miss.Jazz.
Avatar van Miss.Jazz.
Miss.Jazz. is offline
Juist regelmatig knippen, dat houdt het gezond.
__________________
Meetwaterkan.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2014, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Ik nodig je van harte uit mijn haar te komen bekijken
Wanneer je er niet gelijk bij bent is het echt onmogelijk om er uit te krijgen of overheen te verven. Ik heb wel een poging gedaan eroverheen te verven, maar de oranje henna-gloed kwam er bijna direct weer doorheen.
Daarnaast heb ik bij voorgemengde henna (mahonie, bruin) gemerkt dat die na een paar wasbeurten weer gewoon oranje werd. Het extra kleurtje verdween dan gewoon, terwijl de echte henna bleef.
Dan verschillen onze ervaringen dus wel ontzettend. Scheelt misschien wel dat ik oranje henna heb gebruikt en ik van mezelf rood haar heb, dus de geverfde klear lag vrij dichtbij mijn eigen kleur. Ik was er in ieder geval wel vrij aardig over te spreken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Hoe zagen je ouders er vroeger uit? Had je pa vroeger ook lang haar?
DAH
51 06-06-2011 07:08
Lifestyle Lang haar eraf
Stereo
13 27-10-2010 14:01
Lifestyle Half lang haar, welke gel/wax/mousse/lak?
Jones
26 24-03-2004 21:30
Lifestyle Lange haren bij mannen...
MM2
140 20-01-2004 22:02
Lifestyle (foto's van)Jongens met lang haar
Sailingthemoon
210 30-05-2003 22:17
Lifestyle Lang haar bij meisjes
miep
62 22-06-2002 16:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.