Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2014, 19:11
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben zo iemand die haar haar al jaaaaaaren hetzelfde heeft, gewoon omdat dat makkelijk is. Als het net geknipt is (net boven de schouders en in laagjes, geen pony) heb ik het meestal los, als het langer wordt vaak in een paardenstaart of halve staart met los haar. Redelijk fantasieloos dus. Ik zou graag eens wat anders willen, waardoor ik er vlotter uit ga zien. Maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen.
Hoe weet ik wat haalbaar is met mijn haar (megasteil haar wat een beetje stug is door het zwemmen in chloorwater) en mijn onhandigheid met styling, past bij mijn gezicht en ook nog voldoet aan mijn eisen zodat het praktisch genoeg is voor het werk en het sporten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2014, 09:48
Verwijderd
proberen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2014, 14:17
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ga naar een goede kapper. Daar betaal je waarschijnlijk wat meer voor, maar een goede kapper kan meer dan eentje die fantasieloos knipt voor een tientje. Kijk in boeken, vraag om advies van de kapper, en probeer wat uit. Ga niet gelijk heel kort, want als het nog iets te lang is, kan er best een stukje af. Als het te kort is, moet je wachten tot het weer een goede lengte heeft.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2014, 05:19
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
En hoe vind ik een goede kapper?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2014, 08:59
Verwijderd
Citaat:
En hoe vind ik een goede kapper?
Hoe vind je een goede bioscoop, bakker, loodgieter? Gewoon, door aan vrienden te vragen waar zij naartoe gaan, door op internet recensies te lezen van kappers. Het kan natuurlijk tegenvallen, maar ja, dat kan altijd.

Verder zou ik eens rondzoeken in tijdschriften/internet naar verschillende kapsels. Probeer ook te letten op het model: wat bij de een leuk staat, kan de ander helemaal niet hebben. Als je een leuk kapsel vindt, kijk dan of het meisje op de foto op jou lijkt. Let vooral op de vorm van het gezicht, of ze niet veel dikker of dunner is dan jij en vorm en plaats van de ogen en wenkbrauwen.

Je kan ook zelf kapsels maken met het saaie haar dat je nu hebt, ingewikkelde vlechten enzo. Ik heb geen idee of je dat leuk vindt, maar er is heel veel te vinden, van heel moeilijk tot vrij makkelijk en subtiel.

En je kan om advies vragen bij vrienden (die jouw smaak en karakter kennen) en de kapper (die al veel meer hoofden en haren heeft gezien), die kunnen vaak ook wel iets nuttigs zeggen.

Onhandigheid met styling kan je trouwens wel wat aan doen. Gewoon oefenen. Je wordt er vanzelf beter in.

Tegen het chloor is ook wel het een en ander te doen. Smeer je haar in met bepaalde olieën - wat weet ik ook niet precies, maar daar is wel iets voor te verzinnen. Het helpt ook om een tijdje onder de douche te gaan voor en na je het zwembad ingaat. Probeer je haar droog te deppen i. p. v. wrijven en slaap met een vlecht in. Haarmaskertjes (die je ook zelf kan maken) en conditioner helpen ook om je haar mooi, gezond en glanzend te houden. Blondeer je haar niet, ik heb wel eens gelezen dat het kan verkleuren als je in het chloor gaat zwemmen.

Wat Reverend zegt is misschien wel het belangrijkste: probeer het gewoon. In het ergste geval is het lelijk. Nou, dan loop je even met lelijk haar rond, boeiend. Alsof het nu zo mooi is. Met haar kan je makkelijk dingen proberen, het groeit toch wel weer aan.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2014, 09:08
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Als ik zelf in de vakantie veel zwem probeer ik m'n haar na het zwemmen alleen uit te spoelen en te voeden met een fijne conditioner. Gewoon zonder shampoo wassen dus eigenlijk. Chloor droogt uit, maar elke dag shampoo versterkt dat effect.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 06-07-2014, 06:44
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Dank voor alle tips!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2014, 18:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kijk eens om je heen wat je leuk vindt, plaatjes in tijdschriften, op internet, foto's van vrienden, etc. Die kan je uitprinten en meenemen naar de kapper. Belangrijk is dan wel dat je een goede kapper hebt, liefst een waar je al vaker of langer komt en die jouw haar en jou zelf een beetje kent. Zo wilde ik jaren geleden iets anders en heb toen een schuine pony laten knippen wat me heel erg leuk leek. Het werkte alleen niet omdat ik aan de voorkant een kruin heb waardoor het alsnog steeds in een middenscheiding viel. Heel erg onhandig en dat had niet hoeven gebeuren als de kapper eerst goed naar mijn haar gekeken had denk ik.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2014, 20:08
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ja, dat is dus lastig, want ik ga nu nooit naar een (goede) kapper toe
Met citaat reageren
Oud 06-07-2014, 20:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En hoe goed ken je zelf je haar? Weet je zelf wat wel en niet kan en haalbaar is? Dat kan natuurlijk ook. Ik heb er gewoon niet goed genoeg over nagedacht. Anders eerst proberen met je huidige haar wat meer te variëren zoals Etmakas ook zegt. Ik heb een collega met vrij simpel haar maar die wel altijd heel mooi ingevlochten haar enzo heeft.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2014, 21:18
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik wou dat ik handig was met mijn haar... ik kom niet verder dan eenvoudige dingen, invlechten kan ik niet strak en zo... Daarom zou het handiger zijn om een niet te moeilijk, vlot kapsel te nemen, dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2014, 17:02
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik ben ook echt totaal niet handig of creatief met mijn haar (los of staart, dat is't wel zo'n beetje).
Af en toe kijk ik wel eens op beautyblogs, zoals deze en daar staan dan wel leuke ideetjes in die stap voor stap worden uitgelegd. Veel soorten vlechten, maar ook bijvoorbeeld manieren van een staart maken, je haar naar binnenrollen, plukjes haar op andere manieren vastzetten ed.

Qua kapsel ben ik meestal van het 'doe maar wat, als het maar een netjes zit'. Dat pakte niet altijd goed uit, maar ik heb dankzij een vriendin een goede kapper gevonden die luistert naar wat ik wil en me ook goed advies geven over wat wel of niet staat. Tot nu toe ben ik erg tevreden over hun.
Maar wat al eerder werd gezegd: Zoek plaatjes van kapsel die je tof vind en neem die eens mee naar de kapper.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Bouw of verbouw je eigen pc.
AgenaX
18 05-01-2009 14:35
Psychologie Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer.
SpaRood
28 19-08-2004 02:11
Verhalen & Gedichten Dreamland, deel 1
Verwijderd
28 23-05-2004 18:35
Verhalen & Gedichten Nina & Sara
Giles
18 24-07-2003 22:37
ARTistiek Achter de werkelijkheid
Inemine
7 11-10-2001 20:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04.