Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2003, 18:15
DaaF
DaaF is offline
Wie vind deze regisseur nog meer zo geweldig?

Afgelopen vrijdag True Romance gezien? Was voor mij de eerste keer dat ik deze film zag. Echt een geweldige film.

Ok natuurlijk ook Pulp Fiction. Om maar even een discussie te beginnen. Wat zat er in het koffertje?

Mijn theorie. In Reservoir Dogs gaat Mr. Pink er uiteindelijk met een koffer vol diamanten vandoor. Zal dat in Pulp Fiction terugkomen?

Ook geweldig dat dezelfde acteurs in zijn film terug komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2003, 18:24
Orsino*
Orsino* is offline
Citaat:
DaaF schreef:

Mijn theorie. In Reservoir Dogs gaat Mr. Pink er uiteindelijk met een koffer vol diamanten vandoor. Zal dat in Pulp Fiction terugkomen?
Diamanten met een goud-gelige gloed..? Lijkt me meer iets van goud ofzo.

Maar ik vind Quentin Tarantino ook geweldig, vooral Pulp Fiction.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 19:17
superjip
Avatar van superjip
superjip is offline
Quentin is briljant...kijk nu al uit naar Kill Bill

Reservoir dogs laatst weer eens gezien...mr Pink verdwijnt met de diamanten en als je goed luistert hoor je hem zeggen dat ie van de politie is...Nu kan ie of bullshit lullen of echt van de politie zijn...briljant...
Jackie Brown alleen nog niet gezien, ben ook nog niet zo lang fanaat
__________________
Voetbalonline number one
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 19:31
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Tarantino...

True romance is trouwens niet van hem.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 20:42
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Citaat:
Juice schreef:
Tarantino...

True romance is trouwens niet van hem.
Script toch wel (of in ieder geval voor de helft)? Da's ook duidelijk te merken trouwens... zeker in die scene op het begin met de drie pimps die een goed gesprek over beffen hebben

Hij speelt zelf trouwens ook mee, als die kerel die dat blad (Time dacht ik) met een special over Elvis aan het lezen is.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 22:03
Verwijderd
Citaat:
konflict schreef:
Script toch wel (of in ieder geval voor de helft)? Da's ook duidelijk te merken trouwens... zeker in die scene op het begin met de drie pimps die een goed gesprek over beffen hebben

Hij speelt zelf trouwens ook mee, als die kerel die dat blad (Time dacht ik) met een special over Elvis aan het lezen is.
De conversatie tussen Dennis Hopper en Christopher Walken vind ik 't meest typische Tarantino in die film.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 09:49
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
konflict schreef:
Script toch wel
Ja. Dat van From Dusk Till Dawn ook, speelt ie ook in mee.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 10:02
R(e=mc2)O
Avatar van R(e=mc2)O
R(e=mc2)O is offline
Citaat:
DaaF schreef:

Ok natuurlijk ook Pulp Fiction. Om maar even een discussie te beginnen. Wat zat er in het koffertje?

Mijn theorie. In Reservoir Dogs gaat Mr. Pink er uiteindelijk met een koffer vol diamanten vandoor. Zal dat in Pulp Fiction terugkomen?
in die koffer met gloed zit de ziel/geest van die neger (ben ff zijn naam kwijt). Volgens mij hoor
__________________
My internal clock is on Tokyo time.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 10:07
Martijn
Avatar van Martijn
Martijn is offline
Ik heb net Pulp Fiction afgekeken:
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 11:34
TAFKAB
Avatar van TAFKAB
TAFKAB is offline
Quintin is

Mn susje heeft vorige week mn reservoir dogs dvd gemold..
"hij zat vast in t doosje" JA DUHUH!! DRUKKEN OP DE KNOP IN T MIDDEN!

zat er een scheur in t schijfje..
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 11:59
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
ja die gast maakt wel toffe films ja, alleen 4 rooms is een beetje vaag, maar die heeft hij ook niet alleen gemaakt
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 16:04
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
zoveelste tarantino topic
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 16:06
The Senna Fan
Avatar van The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
Daangerous schreef:
zoveelste tarantino topic
Idd, sorry DaaF, maar, SLOT!
__________________
Jusqu'ici tout va bien... jusqu'ici tout vas bien... Mais le plus important, c'est pas la chute... C'est l'atérissage. --- La Haine
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 10:06
joopie
Avatar van joopie
joopie is offline
mr. pink wordt neergeschoten en is neit van de politie, heb het script gelezen...

In het koffertje van Pulp Fiction zit volgens mij gewoon goud...waarom zou het iets vreemds zijn?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 15:05
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
joopie schreef:
mr. pink wordt neergeschoten en is neit van de politie, heb het script gelezen...

In het koffertje van Pulp Fiction zit volgens mij gewoon goud...waarom zou het iets vreemds zijn?
omdat het quentin tarantino is...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 16:42
joopie
Avatar van joopie
joopie is offline
Citaat:
Daangerous schreef:
omdat het quentin tarantino is...
Voor zover ik weet maakt hij films met geweldige dialogen, onverwachtse wendingen, humor en actie...Het is geen David Lynch bijv. Zoveel valt er niet achter te zoeken.Dat er een ziel in zit is leuk en aardig bedacht door iemand maar het slaat nergens op. Er is geen enkele reden om dat te geloven.


edit: Ik weet wat erin zit! Een McGuffin:

In his 1966 interview with director-film critic, Francois Truffaut, Alfred Hitchcock said:
It might be a Scottish name, taken from a story about two man in a train. One man says
"What's that package up there in the baggage rack?"
And the other answers, "O that's a McGuffin."
The first one asks "What's a McGuffin?"
"Well" the other man says, "Its an apparatus for trapping lions in the Scottish Highlands."
The first man says, "But there are no lions in the Scottish Highlands," and the other one answers "Well then that's no McGuffin!" So you see a McGuffin is nothing at all.
In other words a McGuffin is a term for the device or plot element that catches the viewer's attention or drives the logic of the plot, especially in suspense films. According to Hitchcock, the McGuffin can be ignored as soon as it has served its purpose. Examples are the mistaken identity at the beginning of North by Northwest (1959) and the entire Janet Leigh subplot of Psycho (1960).



Laatst gewijzigd op 27-02-2003 om 17:18.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 12:21
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
joopie schreef:
Voor zover ik weet maakt hij films met geweldige dialogen, onverwachtse wendingen, humor en actie...Het is geen David Lynch bijv. Zoveel valt er niet achter te zoeken.Dat er een ziel in zit is leuk en aardig bedacht door iemand maar het slaat nergens op. Er is geen enkele reden om dat te geloven.


edit: Ik weet wat erin zit! Een McGuffin:

In his 1966 interview with director-film critic, Francois Truffaut, Alfred Hitchcock said:
It might be a Scottish name, taken from a story about two man in a train. One man says
"What's that package up there in the baggage rack?"
And the other answers, "O that's a McGuffin."
The first one asks "What's a McGuffin?"
"Well" the other man says, "Its an apparatus for trapping lions in the Scottish Highlands."
The first man says, "But there are no lions in the Scottish Highlands," and the other one answers "Well then that's no McGuffin!" So you see a McGuffin is nothing at all.
In other words a McGuffin is a term for the device or plot element that catches the viewer's attention or drives the logic of the plot, especially in suspense films. According to Hitchcock, the McGuffin can be ignored as soon as it has served its purpose. Examples are the mistaken identity at the beginning of North by Northwest (1959) and the entire Janet Leigh subplot of Psycho (1960).


Quentin Tarantino is Quentin Tarantino, hij is precies zoals hij is, en ik vind dat koffertje echt iets voor hem
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.