Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2005, 14:36
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 28-01-2005 @ 15:31 :
Ja, maar de burgemeester hoeft niet telkens langs te komen als een dergelijk iets gebeurt. Genoeg vrouwen die een aggressieve echtgenoot een mes tussen de ribben steken, maar daar gaat hij ook niet heen.
Bovendien is er een groot verschil in motief. De vrouw wilde haar tasje terug (en misschien wel meer ja), onze grote vriend B. wilde puur een moord plegen. Dat was zinloos geweld, een auto-ongeluk is, voor zover ik denk dus, geen zinloos geweld.
(Dus die stille tocht vond ik ook onzin).
Maar het gaat toch niet om de daders? Of heeft de burgemeester die meneer van gogh bezocht omdat de dader gestoord was? Of omdat hij vermoord was? Net als de tasjesdief...

Dan kan hij beter een bezoekje aan de gevangenis plegen, als het hem om de dader ging. Want qua slachtoffer zaten ze sowieso beide zelf fout.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2005, 14:36
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-01-2005 @ 15:34 :
Ik weet niet of het wettelijk mag. Als iemand hem voor de rechter had geslepen zouden we het weten. Ik denk dat het te discriminerend was volgens de wet.
Maar dat deed men niet. Men besloot een wapen (of twee) te pakken.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:37
PierdeRegenworm
Avatar van PierdeRegenworm
PierdeRegenworm is offline
Marokkanen moeten maar een keer wat toleranter worden tegenover andersdenkenden, zoals wijlen van Gogh.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:37
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 28-01-2005 @ 15:36 :
Maar dat deed men niet. Men besloot een wapen (of twee) te pakken.
Daar gaat het hier niet om.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:37
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-01-2005 @ 15:36 :
Maar het gaat toch niet om de daders? Of heeft de burgemeester die meneer van gogh bezocht omdat de dader gestoord was? Of omdat hij vermoord was? Net als de tasjesdief...

Dan kan hij beter een bezoekje aan de gevangenis plegen, als het hem om de dader ging. Want qua slachtoffer zaten ze sowieso beide zelf fout.
Gaat het dan wel om de slachtoffers? Iedereen die dood is is toch even dood? Dat is toch even zielig voor de nabestaanden?

Nee, het gaat niet om de daders, het gaat om het motief en het principe, en vooral om wat dat over de maatschappij zegt.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:39
Naïveling
Avatar van Naïveling
Naïveling is offline
Ik vind het beetje onzin dat Marokanen zo slecht in het nieuws komen.
Er is hier een jongen doodgereden en dat wordt gerechtvaardigt met: hij heeft een tas gestolen, eigen schuld...
Als de automobilist een marokkaan was en de tasjesdief een Nederlander was lagen de zaken heel anders!!!
dat is tog belachelijk en zielig...

Heeft iemand hier iets gezien op het nieuws over de moord in Geleen (ergens in Limburg? Of dat iemand door de straat reed en op een huis schoot (ook in Geleen)????

Dat was allebei waarschijnlijk door een Nederlander gedaan, wordt dat zo breed uitgemeten in het nieuws als dit? nee...

En dan roept iedereen: "die marrokaan is het zelf schuld.."
Sorry hoor maar dit vind ik dus egt bullshit!!!
Je mag in dit land niet voor eigen rechter spelen en daar moeten Nederlanders zich ook aan houden, niet alleen Marokanen...
Geen wonder dat (sommige) Marokanen Haat tegen Nederlanders hebbe...

En de Marokaanse gemeenschap hoeft zich egt niet verantwoordelijk te voelen voor een marokaanse crimineel zoals ik hier net heb geleze...jij (als nederlander) voelt je tog ook niet verantoowrdelijk voor de moorde/diefstallen die andere Nederlanders plegen???of wel
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:40
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-01-2005 @ 15:29 :
Ten eerste is er een groepje kut-Marokkanen dat zich niet kan gedragen en het dus voor de rest verpest.

Ten tweede zijn de Marokkanen nu de zondebok. alles wat misgaat moet immers op iemand afgeschoven worden. eerst waren het de Surinamers, toen de Turken. nu de Marokkanen en de Moslims.
vooroordelen en stereotypen helpen de mensen om de samenleving te versimpelen..

er moet dus altijd wel een zondebok zijn... en hierin speelt de media een grote rol zoals er in dat filmpje gezegd word
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:40
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 28-01-2005 @ 15:37 :
Gaat het dan wel om de slachtoffers? Iedereen die dood is is toch even dood? Dat is toch even zielig voor de nabestaanden?

Nee, het gaat niet om de daders, het gaat om het motief en het principe, en vooral om wat dat over de maatschappij zegt.
Wat 1 persoon doet zegt heel veel over de maatschappij. Meneer van Gogh zat fout en wist wat de gevaren waren (anders was hij heel dom... oh dat was hij ook).
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:42
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 28-01-2005 @ 15:37 :
Marokkanen moeten maar een keer wat toleranter worden tegenover andersdenkenden, zoals wijlen van Gogh.
Marokkanen moeten toleranter worden? Of bedoel je Mohammed B.? Er waren op het nieuws daarna veel marokkanen en andere moslims gekomen die zich weer moesten verdedigen of bewijzen en maar bleven vertellen dat ze hier tegen waren en de islam dit niet goedkeurt etc.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:42
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Naïveling schreef op 28-01-2005 @ 15:39 :
***
Je vindt het, als ik het zo lees, vooral erg dat daden van Marokkanen zo uitvergroot worden in de media. Maar wie organiseert dan die stille tochten? Bij dat soort acties komen er nu eenmaal discussies op gang in de media. Dan is het ook niet aan de mensen die aan de stille tocht deelnamen om te piepen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:42
professor2
professor2 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-01-2005 @ 15:32 :
Schelden en beledigen. En die film... OMG je kon zien dat het door een Nederlander was gemaakt (wat doet een moslimvrouw met haar gezicht bedekt maar voor de rest naakt?).

Ik vond dit toch echt wel wat schokkerender en het trefte ook een boel meer mensen. Een tasjesdiefje tsja als er iets van je gestolen wordt altijd kut maar dit gebeurd dagelijks. Nou ja veel vaker dan dagelijks natuurlijk.
lol
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:43
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-01-2005 @ 15:40 :
Wat 1 persoon doet zegt heel veel over de maatschappij. Meneer van Gogh zat fout en wist wat de gevaren waren (anders was hij heel dom... oh dat was hij ook).
Wat is je punt? Dat het de schuld van Van Gogh was dat Mohammed B. zijn fikken niet thuis kon houden?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:44
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 28-01-2005 @ 15:32 :
Tja, je zult moeten toegeven dat hij regelmatig kwetsend overkwam en zich niet echt voorzichtig uitdrukte. Wettelijk gezien mag het, maar moreel gezien... Dat is nog maar de vraag.
moreel gezien ma het ook
ishet dan moreel om voordurent te letten op wat je zegt ?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:44
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-01-2005 @ 15:40 :
Wat 1 persoon doet zegt heel veel over de maatschappij. Meneer van Gogh zat fout en wist wat de gevaren waren (anders was hij heel dom... oh dat was hij ook).
Van Gogh had niet kunnen weten dat Submission heel erg beledigend en kwetsend t.o.v Moslims is. Hirsi Ali daarentegen weet dat. zij is immers zelf afkomstig uit Islamitische Kring. Zij is mede schuldig en zeker verantwoordelijk voor de dood van Theo.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:44
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
professor2 schreef op 28-01-2005 @ 15:44 :
moreel gezien ma het ook
ishet dan moreel om voordurent te letten op wat je zegt ?
Het is moreel om je zodanig uit te drukken dat je zo weinig mogelijk mensen kwetst zonder daarbij je standpunten te veranderen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:44
Naïveling
Avatar van Naïveling
Naïveling is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 28-01-2005 @ 15:42 :
Je vindt het, als ik het zo lees, vooral erg dat daden van Marokkanen zo uitvergroot worden in de media. Maar wie organiseert dan die stille tochten? Bij dat soort acties komen er nu eenmaal discussies op gang in de media. Dan is het ook niet aan de mensen die aan de stille tocht deelnamen om te piepen.
Het is een vrij land het mag, en die mensen wilden hun medeleven aan de familieleden van hem betuigen...Wat is daar mis mee? Dat mag tog?
Ik vind het gewoon onzin dat er een koelbloedige moord wordt gepleegd (in geleen) en dat dat niet uitvergroot wordt, en dat een tasjesroof die uitmondt in een moord wel wordt uitvergroot en dat de marokkaan dan ook nog eens "de schuld" krijgt...en dat ze hem verwijten gaan make....
dat is tog gestoord? of heb ik het nu helemaal fout?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:45
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Naïveling schreef op 28-01-2005 @ 15:39 :
Er is hier een jongen doodgereden en dat wordt gerechtvaardigt met: hij heeft een tas gestolen, eigen schuld...
Als de automobilist een marokkaan was en de tasjesdief een Nederlander was lagen de zaken heel anders!!!
dat is tog belachelijk en zielig...
Idd. Echt typisch of niet.
Citaat:
En de Marokaanse gemeenschap hoeft zich egt niet verantwoordelijk te voelen voor een marokaanse crimineel zoals ik hier net heb geleze...jij (als nederlander) voelt je tog ook niet verantoowrdelijk voor de moorde/diefstallen die andere Nederlanders plegen???of wel
Idd en elke keer als er 1 ding gebeurt waarbij een marokkaan of moslim bij betrokken is worden alle marrokkanen en moslims hierop aangesproken. En altijd moeten ze zich bewijzen tegenover de nederlandse bevolking. Ik kan me nog herinneren iets van een optocht door moslims ergens om de nederlanders te tonen dat ze tegen de moord van van gogh waren.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:45
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-01-2005 @ 15:29 :
Ten eerste is er een groepje kut-Marokkanen dat zich niet kan gedragen en het dus voor de rest verpest.

Ten tweede zijn de Marokkanen nu de zondebok. alles wat misgaat moet immers op iemand afgeschoven worden. eerst waren het de Surinamers, toen de Turken. nu de Marokkanen en de Moslims.
de groep die naar voren word gehaald heeft het idere keer we aan zichzelf te wijten
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:45
PierdeRegenworm
Avatar van PierdeRegenworm
PierdeRegenworm is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-01-2005 @ 15:42 :
Marokkanen moeten toleranter worden? Of bedoel je Mohammed B.? Er waren op het nieuws daarna veel marokkanen en andere moslims gekomen die zich weer moesten verdedigen of bewijzen en maar bleven vertellen dat ze hier tegen waren en de islam dit niet goedkeurt etc.
Dat je de moord op van Gogh en de tasjesroof vergelijkbaar vindt wat slachtoffers betreft, zegt al genoeg.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:46
koelieboelie
koelieboelie is offline
http://www.gladiool.demon.nl/noordafrikanen.avi


http://stream.2003.02.garnierproject...eschooldag.wmv

ik denk eerder dat het door dit soort filmpjes komt!
deze filmpjes zaaien alleen maar Marokkanenhaat.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:47
Naïveling
Avatar van Naïveling
Naïveling is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-01-2005 @ 15:44 :
Van Gogh had niet kunnen weten dat Submission heel erg beledigend en kwetsend t.o.v Moslims is. Hirsi Ali daarentegen weet dat. zij is immers zelf afkomstig uit Islamitische Kring. Zij is mede schuldig en zeker verantwoordelijk voor de dood van Theo.
Ze is zeker beetje verantwoordelijk, maar Theo had het ok kunnen weten, een beetje reseach over Moslims en je weet het zo: moslims hechten veel waarde aan hun geloof.
kom je aan het geloof kom je aan hun...
dit wilt nog niet zegge dat die moord goedgekeurd mag worden dat zeker niet!!! Maar klas net dat ze willen dat submission op het rotterdams filfestival ofzoiets willen vertonen....en dan vraag ik me af...hebbe we nix geleerd van de dood van theo?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:47
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Naïveling schreef op 28-01-2005 @ 15:44 :
Het is een vrij land het mag, en die mensen wilden hun medeleven aan de familieleden van hem betuigen...Wat is daar mis mee? Dat mag tog?
Ik vind het gewoon onzin dat er een koelbloedige moord wordt gepleegd (in geleen) en dat dat niet uitvergroot wordt, en dat een tasjesroof die uitmondt in een moord wel wordt uitvergroot en dat de marokkaan dan ook nog eens "de schuld" krijgt...en dat ze hem verwijten gaan make....
dat is tog gestoord? of heb ik het nu helemaal fout?
Zoals je zelf zegt: het is een vrij land en dat mag. Redelijk of objectief is het niet, maar dat is die stille tocht volgens mij ook niet.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:47
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
professor2 schreef op 28-01-2005 @ 15:42 :
lol
je antwoord draagt ook veel bij aan de discussie...
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:47
Verwijderd
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 28-01-2005 @ 15:37 :
Marokkanen moeten maar een keer wat toleranter worden tegenover andersdenkenden, zoals wijlen van Gogh.
Nederlanders mogen ook eens wat toleranter worden tegenover mensen van andere culturen. Leer van elkaar. begrijp elkaars manier van deneken en gewoontes. Zeg als Nederlander ook eens hallo tegen je Turkse of Marokkaanse buurman. Hou een praatje. Drink een bakje koffie samen. Dat wordt het met elkaar samenleven veel beter.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:48
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 28-01-2005 @ 15:45 :
Dat je de moord op van Gogh en de tasjesroof vergelijkbaar vindt wat slachtoffers betreft, zegt al genoeg.
Heb je het nu over mij of over marokkanen?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:48
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-01-2005 @ 15:47 :
Nederlanders mogen ook eens wat toleranter worden tegenover mensen van andere culturen. Leer van elkaar. begrijp elkaars manier van deneken en gewoontes. Zeg als Nederlander ook eens hallo tegen je Turkse of Marokkaanse buurman. Hou een praatje. Drink een bakje koffie samen. Dat wordt het met elkaar samenleven veel beter.
En wie zegt dat dit niet al gebeurt? Je scheert mensen over één kam.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:49
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 28-01-2005 @ 15:46 :
http://www.gladiool.demon.nl/noordafrikanen.avi


http://stream.2003.02.garnierproject...eschooldag.wmv

ik denk eerder dat het door dit soort filmpjes komt!
deze filmpjes zaaien alleen maar Marokkanenhaat.
dus omdat er enkele debielen zijn moet een hele bevolkingsgroep erover op worden aangesproken, door worden gediscrimineerd?
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:49
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 28-01-2005 @ 15:45 :
de groep die naar voren word gehaald heeft het idere keer we aan zichzelf te wijten
Waarom moet ik verantwoording afleggen voor de daden van een ander? We zijn toch allemaal Individuen die verantwoordelijk zijn voor hun eigen daden?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:50
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-01-2005 @ 15:47 :
Nederlanders mogen ook eens wat toleranter worden tegenover mensen van andere culturen. Leer van elkaar. begrijp elkaars manier van deneken en gewoontes. Zeg als Nederlander ook eens hallo tegen je Turkse of Marokkaanse buurman. Hou een praatje. Drink een bakje koffie samen. Dat wordt het met elkaar samenleven veel beter.
Aan één kant hardstikke waar. Maar er is ook een kant die mij vertelt dat ik mijn eigen Nederlandse normen en waarden heb en dat ik die ook niet in Marokko ga promoten om te verwachten dat mensen daar tolerant tegenover staan. Iemand veroordelen om iets waar je geen last van hebt is fout, maar Marrokkanen moeten, als ze in Nederland komen wonen, grotere aanpassingen maken dan Nederlanders.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:50
Naïveling
Avatar van Naïveling
Naïveling is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 28-01-2005 @ 15:47 :
Zoals je zelf zegt: het is een vrij land en dat mag. Redelijk of objectief is het niet, maar dat is die stille tocht volgens mij ook niet.
Ik vind het zeker redelijk en begrijpbaar dat ze voor die jongen een stille tocht houden, hij is slachtoffer..
Hij wordt doodgereden om een tasje en dan willen ze dan zijn moord rechtvaardigen, dit vind ik gewoon raar of staat het stelen van een tasje gelijk aan dood?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:50
PierdeRegenworm
Avatar van PierdeRegenworm
PierdeRegenworm is offline
Citaat:
Naïveling schreef op 28-01-2005 @ 15:47 :
Ze is zeker beetje verantwoordelijk, maar Theo had het ok kunnen weten, een beetje reseach over Moslims en je weet het zo: moslims hechten veel waarde aan hun geloof.
kom je aan het geloof kom je aan hun...
dit wilt nog niet zegge dat die moord goedgekeurd mag worden dat zeker niet!!! Maar klas net dat ze willen dat submission op het rotterdams filfestival ofzoiets willen vertonen....en dan vraag ik me af...hebbe we nix geleerd van de dood van theo?
Als je die film niet laat uitzenden, dan winnen de terroristen. En iedereen die het kwetsend vindt, moet niet kijken naar de film.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:51
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 28-01-2005 @ 15:50 :
Iemand veroordelen om iets waar je geen last van hebt is fout, maar Marrokkanen moeten, als ze in Nederland komen wonen, grotere aanpassingen maken dan Nederlanders.
Wat stoort jou dan aan Marokkanen?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 28-01-2005 @ 15:48 :
En wie zegt dat dit niet al gebeurt? Je scheert mensen over één kam.
Het gebeurd te weinig vanuit Nederlandse kant. Toevallig Kunnen allochtonen, van wat voor afkomst dan ook, prima met elkaar over weg terwijl hun culturen , enz ook verschillen t.o.v elkaar.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:52
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-01-2005 @ 15:45 :
Idd. Echt typisch of niet.
Ja, heel typisch. Vooral omdat die vrouw opgepakt is daarna en beschuldigd werd van doodslag. Ik vind het niet erg, dit moet nu eenmaal onderzocht worden. Maar doe niet of er geen repressailles komen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:52
PierdeRegenworm
Avatar van PierdeRegenworm
PierdeRegenworm is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-01-2005 @ 15:51 :
Het gebeurd te weinig vanuit Nederlandse kant. Toevallig Kunnen allochtonen, van wat voor afkomst dan ook, prima met elkaar over weg terwijl hun culturen , enz ook verschillen t.o.v elkaar.
Het komt zeker wel van de Marrokanen
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:53
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Naïveling schreef op 28-01-2005 @ 15:50 :
Ik vind het zeker redelijk en begrijpbaar dat ze voor die jongen een stille tocht houden, hij is slachtoffer..
Hij wordt doodgereden om een tasje en dan willen ze dan zijn moord rechtvaardigen, dit vind ik gewoon raar of staat het stelen van een tasje gelijk aan dood?
Zo is het maar net. Diefstal gebeurt dagelijks. Als al deze mensen vermoord zouden worden zou het goed zijn zeker? En jullie hebben zeker nog nooit iets gestolen?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:54
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-01-2005 @ 15:51 :
Het gebeurd te weinig vanuit Nederlandse kant. Toevallig Kunnen allochtonen, van wat voor afkomst dan ook, prima met elkaar over weg terwijl hun culturen , enz ook verschillen t.o.v elkaar.
En waar baseert gij dit op?
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:54
Naïveling
Avatar van Naïveling
Naïveling is offline
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 28-01-2005 @ 15:50 :
Als je die film niet laat uitzenden, dan winnen de terroristen. En iedereen die het kwetsend vindt, moet niet kijken naar de film.
Dat vind ik beetje zielig...
deze film is gemaakt om mensen te kwetsen om alleen de slechte kant van Moslims/ de islam te laten zien.
Alles wat de media uitzend heeft een doel!!!! en dit doel vind ik gewoon van iemand van een laag niveau...
En dan bedoel ik vooral Hirsi Ali...
dat mens heeft iets verschrikkelijks meegemaakt wat andere vrouwen nog steeds meemaken. maar om nu alle moslims over 1 kam te scheren en zo'n film te maken waar je ok de gewone goede moslims mee raakt...dat is vragen om problemen.
en dat niet kijken naar een film omdat ie beledigend is? sorry hoor maar als een imaam roept dat homo's van de duivel zijn of wat dan ook mag dat niet!!! en komt de politiek in actie..
en dan zown film en dan is het vrijheid van media/meningsuiting...gie me a break!!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:54
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 28-01-2005 @ 15:52 :
Ja, heel typisch. Vooral omdat die vrouw opgepakt is daarna en beschuldigd werd van doodslag. Ik vind het niet erg, dit moet nu eenmaal onderzocht worden. Maar doe niet of er geen repressailles komen.
Maar dat moest volgens de wet of justitie weet ik veel. Het grootste deel van de samenleving was het er niet mee eens dat zij echt een 'moordenaar' als het ware was. Maar hoe dan ook, dood, op welke manier dan ook verdiende hij niet gebaseerd op een gestolen tasje.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:55
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-01-2005 @ 15:51 :
Wat stoort jou dan aan Marokkanen?
De zoengeluidjes op straat als ik voorbij loop (dat zijn in 99% van de gevallen Marokkanen). Het gebrek aan respect voor onbekenden, die zich uit in dingen roepen, dat soort dingen (hoewel respect een kutwoord is). En de berichten in de media jagen me angst aan. Ik kan niet eerlijk zeggen dat ik nog met een gerust hart langs een groep Marokkanen loop in het donker. En dat zegt niets over een weloverwogen oordeel, maar wel over de algemene gang van zaken. Dat gevoel komt niet uit het niets,
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 28-01-2005 @ 15:50 :
Aan één kant hardstikke waar. Maar er is ook een kant die mij vertelt dat ik mijn eigen Nederlandse normen en waarden heb en dat ik die ook niet in Marokko ga promoten om te verwachten dat mensen daar tolerant tegenover staan. Iemand veroordelen om iets waar je geen last van hebt is fout, maar Marrokkanen moeten, als ze in Nederland komen wonen, grotere aanpassingen maken dan Nederlanders.
Ja, natuurlijk. Je hoeft je eigen normen en waarden ook niet overboord te gooien. leer gewoon van de ander. En natuurlijk moeten allochtonen zich aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden. Maar, je kunt niet van andere mensen verwachten dat ze van het ene op het andere moment maar ff hun normen en waarden aanpassen. Het belangrijkste is de wet. Daar moet iedereen zich aan houden. Daarna kunnen gewoontes, enz gaan veranderen. Maar dat kost tijd.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:56
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Naïveling schreef op 28-01-2005 @ 15:50 :
Ik vind het zeker redelijk en begrijpbaar dat ze voor die jongen een stille tocht houden, hij is slachtoffer..
Hij wordt doodgereden om een tasje en dan willen ze dan zijn moord rechtvaardigen, dit vind ik gewoon raar of staat het stelen van een tasje gelijk aan dood?
Nee. En staat een ongeluk gelijk aan moord?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:56
Bottler
Bottler is offline
Het valt me erg op dat veel vrouwen marokanen verdedigen, en mannen heel erg tegen ze zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:57
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-01-2005 @ 15:51 :
Het gebeurd te weinig vanuit Nederlandse kant. Toevallig Kunnen allochtonen, van wat voor afkomst dan ook, prima met elkaar over weg terwijl hun culturen , enz ook verschillen t.o.v elkaar.
Idd. Onze school is daar een goed voorbeeld van. Je hebt groepjes waarin een paar personen van elke cultuur zit en enkele nederlanders die wel relaxed zijn , en je hebt de typische nederlandse groepjes. Cultuur verschillen who cares als je gewoon normaal met elkaar omgaat is er geen probleem. Iedereen is anders...dus ja waarom zou een cultuur verschil zo'n big deal moeten zijn?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 28-01-2005 @ 15:54 :
En waar baseert gij dit op?
Op wat ik zie. Op straat en om me heen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:57
Naïveling
Avatar van Naïveling
Naïveling is offline
Citaat:
Bottler schreef op 28-01-2005 @ 15:56 :
Het valt me erg op dat veel vrouwen marokanen verdedigen, en mannen heel erg tegen ze zijn.
Wil je hiermee zeggen dat vrouwen meer Marokanen verdedige omdat ze er ged uit zoude kunnen zien of vat ik dit heel verkeerd op?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:57
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Bottler schreef op 28-01-2005 @ 15:56 :
Het valt me erg op dat veel vrouwen marokanen verdedigen, en mannen heel erg tegen ze zijn.
En jij?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:58
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-01-2005 @ 15:54 :
Maar dat moest volgens de wet of justitie weet ik veel. Het grootste deel van de samenleving was het er niet mee eens dat zij echt een 'moordenaar' als het ware was. Maar hoe dan ook, dood, op welke manier dan ook verdiende hij niet gebaseerd op een gestolen tasje.
* Marrokkanen keuren de moord op een mediafiguur goed.
Gebaseerd op enkele uitspraken van mensen die zich, helaas, erg duidelijk profileren.

* Nederlanders keuren de dood van een tasjesdief goed.
Gebaseerd op een representatief deel van de bevolking.

Wat klopt hier niet?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:58
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-01-2005 @ 15:55 :
Ja, natuurlijk. Je hoeft je eigen normen en waarden ook niet overboord te gooien. leer gewoon van de ander. En natuurlijk moeten allochtonen zich aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden. Maar, je kunt niet van andere mensen verwachten dat ze van het ene op het andere moment maar ff hun normen en waarden aanpassen. Het belangrijkste is de wet. Daar moet iedereen zich aan houden. Daarna kunnen gewoontes, enz gaan veranderen. Maar dat kost tijd.
Eens.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:58
Naïveling
Avatar van Naïveling
Naïveling is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 28-01-2005 @ 15:56 :
Nee. En staat een ongeluk gelijk aan moord?
Neeh maar is het bewezen dat het een ongeluk is? ik snap ook wel dat als ik eiamnd tegen een boom klemzet dat ie dan niet meer wegrent omdat zn bene ofzo gebroken zijn? dan ga ik er niet nog paar keer overheen ofzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:27.