Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2006, 22:12
Verwijderd
Ajax en het lijkt me duidelijk dat we volgend seizoen weer eens kampioen worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2006, 18:10
Strever
Strever is offline
Citaat:
MCH schreef op 15-05-2006 @ 23:12 :
Ajax en het lijkt me duidelijk dat we volgend seizoen weer eens kampioen worden.
Indeed
__________________
Dit Seizoen, Ajax Kampioen!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 19:35
Klitzy
Avatar van Klitzy
Klitzy is offline
Ja ik sta voor Ajax
Ja als ze volgend seizoen geen kampioen worden, dan weet ik het ook niet meer...
__________________
If you search long enough, you find that one thing you care about !
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 19:50
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Tuurlijk, Ajax wordt volgens Ajacieden elk jaar kampioen. Als je namelijk enige vorm van realiteitszin en geen overdosis arrogantie bezit ben je geen echte Ajacied.

Citaat:
[voetbal] 2005-2006 : Wie wordt er kampioen. De Poll!

Ajax 48 42.86%
Dit jaar zal het percentage nog wel hoger zijn...
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 19:54
Klitzy
Avatar van Klitzy
Klitzy is offline
Dat slaat ook nergens op !!
Ik zeg helemaal niet dat Ajax ieder jaar kampioen wordt, magoed...
__________________
If you search long enough, you find that one thing you care about !
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 20:03
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 16-05-2006 @ 20:50 :
Tuurlijk, Ajax wordt volgens Ajacieden elk jaar kampioen. Als je namelijk enige vorm van realiteitszin en geen overdosis arrogantie bezit ben je geen echte Ajacied.

Dit jaar zal het percentage nog wel hoger zijn...
Nou ja, PSV was afgelopen seizoen natuurlijk wel een twijfelgeval. Ajax heeft alleen gewoon de grootste nepsupportersschare van Nederland.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 20:13
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-05-2006 @ 21:03 :
Nou ja, PSV was afgelopen seizoen natuurlijk wel een twijfelgeval. Ajax heeft alleen gewoon de grootste nepsupportersschare van Nederland.
je snapt mijn punt
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 20:21
Fides
Fides is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-05-2006 @ 21:03 :
Nou ja, PSV was afgelopen seizoen natuurlijk wel een twijfelgeval. Ajax heeft alleen gewoon de grootste nepsupportersschare van Nederland.
Hoe komt het dan dat als Ajax 9e staat er dan nog meer dan 45 000 supporters in het stadion zitten?
Bij Feyenoord - Ajax liep de hele Kuip leeg toen het 0-2 stond. Dan zijn Feyenoordsupporters blijkbaar meer successupporters.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Fides schreef op 16-05-2006 @ 21:21 :
Hoe komt het dan dat als Ajax 9e staat er dan nog meer dan 45 000 supporters in het stadion zitten?
Bij Feyenoord - Ajax liep de hele Kuip leeg toen het 0-2 stond. Dan zijn Feyenoordsupporters blijkbaar meer successupporters.


echt waar ik lig naast mijn stoel

Laatst gewijzigd op 16-05-2006 om 20:33.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 20:31
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 20:37
Strever
Strever is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-05-2006 @ 21:03 :
Nou ja, PSV was afgelopen seizoen natuurlijk wel een twijfelgeval. Ajax heeft alleen gewoon de grootste nepsupportersschare van Nederland.
Dit bedoel ik nou weer.. Gimme more beer weet alles, tenminste dat denkt hij.. Oh jah joh, was psv een twijfelgeval?
__________________
Dit Seizoen, Ajax Kampioen!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Strever schreef op 16-05-2006 @ 21:37 :
Dit bedoel ik nou weer.. Gimme more beer weet alles, tenminste dat denkt hij.. Oh jah joh, was psv een twijfelgeval?
Als ik hem nu weer ga verdedigen zal ik zo meteen wel bij "zijn groepje" horen ofzo, maar goed.

Ja, PSV was een twijfelgeval. In de VI-seizoensgids voorspelde vrijwel iedereen 020 als kampioen, PSV werd nauwelijks genoemd wegens vertrek Park, Bommel, Vogel, Bouma en Lee.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 20:40
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Strever schreef op 16-05-2006 @ 21:37 :
Dit bedoel ik nou weer.. Gimme more beer weet alles, tenminste dat denkt hij.. Oh jah joh, was psv een twijfelgeval?
Ja, PSV was een twijfelgeval. Van Bommel, Park, Bouma, Lee, Vogel, het waren niet de minsten die vertrokken. Iedereen dacht dat ajax hem wel "even" zou pakken, want PSV zou geen kans maken.

Ik raad je aan me te negeren als je het vervelend vindt dat ik een aktief sportforummer ben, maar zo maak je jezelf niet bepaald populairder
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 20:41
Fides
Fides is offline
Citaat:
Ertur schreef op 16-05-2006 @ 21:22 :


echt waar ik lig naast mijn stoel
Nouja, eigenlijk meende ik het wel. Maar leg eens uit wat jij dan bedoelt met nepsupporters en successupporters?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-05-2006 @ 21:40 :
Ja, PSV was een twijfelgeval.
Citaat:
Ertur schreef op 16-05-2006 @ 21:39 :
Ja, PSV was een twijfelgeval.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 20:43
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Ertur schreef op 16-05-2006 @ 21:42 :


Ertur, mijn held
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Fides schreef op 16-05-2006 @ 21:41 :
Nouja, eigenlijk meende ik het wel. Maar leg eens uit wat jij dan bedoelt met nepsupporters en successupporters?
Ik heb er verder niet zoveel over gezegd, GMB zal wel antwoorden, maar ik vind 020publiek nogal sfeerloos, het lijkt meer bioscoopmuziek dat alleen maar kan zeiken en de eigen spelers afkraken. Maar dit is een generalisatie natuurlijk, er zijn ook echte 020fans.

Bijvoorbeeld 10 minuten voor tijd weggaan om de files te ontlopen, ik heb altijd het idee dat dat bij 020 veel erger is, bij samenvattingen is de sporthal altijd al tegen de 70e minuut leeg aan het lopen, en tegen de 90e minuut is het stadion bijna halfleeg En dat zelfs als 020 wint

Maar vooral ook het uitfluiten van eigen spelers ipv erachter gaan staan om ze proberen op te zwepen als het even wat minder gaat. Het na twee leuke wedstrijden tegen RBC en Sparta doen alsof 020 tovervoetbal speelt, maar dat dan alleen buiten het stadion, in het stadion zelf roeren maar twee vakken zich... De show erom heen, het is gewoon niet echt een voetbalclub voor mijn gevoel...


Qua sfeer vind ik AZ en Stillem II nog erger, overigens.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 20:55
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Fides schreef op 16-05-2006 @ 21:21 :
Hoe komt het dan dat als Ajax 9e staat er dan nog meer dan 45 000 supporters in het stadion zitten?
Bij Feyenoord - Ajax liep de hele Kuip leeg toen het 0-2 stond. Dan zijn Feyenoordsupporters blijkbaar meer successupporters.
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 20:55
Fides
Fides is offline
Citaat:
Ertur schreef op 16-05-2006 @ 21:48 :
Ik heb er verder niet zoveel over gezegd, GMB zal wel antwoorden, maar ik vind 020publiek nogal sfeerloos, het lijkt meer bioscoopmuziek dat alleen maar kan zeiken en de eigen spelers afkraken. Maar dit is een generalisatie natuurlijk, er zijn ook echte 020fans.

Bijvoorbeeld 10 minuten voor tijd weggaan om de files te ontlopen, ik heb altijd het idee dat dat bij 020 veel erger is, bij samenvattingen is de sporthal altijd al tegen de 70e minuut leeg aan het lopen, en tegen de 90e minuut is het stadion bijna halfleeg En dat zelfs als 020 wint

Maar vooral ook het uitfluiten van eigen spelers ipv erachter gaan staan om ze proberen op te zwepen als het even wat minder gaat. Het na twee leuke wedstrijden tegen RBC en Sparta doen alsof 020 tovervoetbal speelt, maar dat dan alleen buiten het stadion, in het stadion zelf roeren maar twee vakken zich... De show erom heen, het is gewoon niet echt een voetbalclub voor mijn gevoel...


Qua sfeer vind ik AZ en Stillem II nog erger, overigens.
Ik vind dat het altijd zo wordt overdreven. Ja, ik ben Ajax-supporter. Maar bovenal ben ik fan van voetbal. Ik ben de afgelopen jaren bij wedstrijden van ADO, Utrecht, Ajax en Feyenoord geweest. Kwa sfeer ontloopt het elkaar nauwelijks iets. Tuurlijk is het logisch dat er bij Ajax van de 50 000 supporters er in verhouding minder zijn de hele tijd lopen te zingen dan de pak hem beet 7 000 in het Zuiderpark wanneer ADO een wedstrijd speelt. Ik heb in de Kuip ook wedstrijden meegemaakt waar het 85 minuten stil was omdat men op achterstand stond. Maar zeggen dat maar 2 vakken zich roeren is natuurlijk niet waar. Dan ben je duidelijk niet vaak genoeg in de Arena geweest.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 21:02
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Fides schreef op 16-05-2006 @ 21:41 :
Nouja, eigenlijk meende ik het wel. Maar leg eens uit wat jij dan bedoelt met nepsupporters en successupporters?
Ik reageer even voor Ertur (als hij niet tegelijk met mij reageert nu ).

Het Ajaxpubliek staat erom bekend (ook naar eigen ervaring) vaak vroeg het stadion te verlaten. Als ze met 2 - 0 voorstaan, maar ook als de wedstrijd nog bilspierverkrampend spannend is. Sterker nog, ik heb meegemaakt in de wedstrijd Ajax - NEC in 2002 (6 - 0) dat het stadion in de 60e minuut gewoon nog maar voor 40% vol zat, gewoon omdat Ajax toen al met 3 - 0 voor stond en het dus gespeeld was. "Even de file ontlopen", zal ik maar zeggen. Dat hier en daar een gehaast zakenmannetje en een opa alvast de kortste weg kiezen, 30 seconden voor tijd, okee, maar 30 minuten voor het eind massaal weglopen is ronduit belachelijk.

Er komt dan ook nog eens bij dat wáár in Nederland (buiten Amsterdam dan hè) je ook om je heen kijkt, de kans dat het antwoord op de vraag "voor welke voetbalclub ben jij" van elke willekeurige voorbijganger "Ajax" is, gewoon groter is dan welke club dan ook. Maar vraag aan die mensen of ze wel eens in de Arena zijn geweest, dan zal er hier en daar ééntje z'n hand opsteken die "wel eens" geweest is. Veel van hun zullen niet eens weten bij welk station je moet uitstappen als je van bijvoorbeeld Nijmegen het snelst met de trein naar de Arena wilt.

Binnen het stadion is het niet veel meer, er worden spelers uitgefloten, supporters keren zich minstens drie keer per seizoen tegen het bestuur, er wordt relatief weinig gezongen, er is weinig sfeer et cetera.

Er zijn vast wel échte supporters bij (hoewel ik ze niet zo vaak tegenkom), maar dat deel is relatief gewoon het kleinst van alle clubs in Nederland.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 21:05
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
En dat supporters vijf minuten voor tijd weggaan als ze dik achter staan, is natuurlijk ook niet zo vreemd. Je zult het mij nooit zien doen, maar het gebeurt overal. Het is gewoon balen en ik heb in het verleden ook wel eens geneigd naar een "vroeg pilsje". Ik heb het nooit gedaan, maar dat is omdat ik misschien soms nog iets te veel vertrouwen heb. Het heeft trouwens één keer uitbetaald, tegen de Graafschap in 2002
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 21:07
Verwijderd
Ik ben als ik snel even tel sinds de opening van de Arena 8 keer daar geweest bij wedstrijden van Ajax. Verder verwijs ik naar GMB.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 21:11
Verwijderd
Maar ik kan me voorstellen dat het voor een échte ajaxfan wel vervelend is dat hij steeds wordt aangevallen op het gedrag van de supporters die afkomen op andere zaken dan voetbal en sfeer.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 21:11
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Ertur schreef op 16-05-2006 @ 22:07 :
Ik ben als ik snel even tel sinds de opening van de Arena 8 keer daar geweest bij wedstrijden van Ajax. Verder verwijs ik naar GMB.
Ik heb nu drie uitwedstrijden van NEC in de Arena gezien. Verder ben ik nog ongeveer vier keer in de Arena geweest voor andere wedstrijden.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 21:12
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Ertur schreef op 16-05-2006 @ 22:11 :
Maar ik kan me voorstellen dat het voor een échte ajaxfan wel vervelend is dat hij steeds wordt aangevallen op het gedrag van de supporters die afkomen op andere zaken dan voetbal en sfeer.
Natuurlijk, maar het is écht niet voor niets dat er met niémand discussie over is, behalve met de ajax-supporter zelf.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 21:19
Fides
Fides is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-05-2006 @ 22:02 :
-verhaal-
Er zijn inderdaad over heel Nederland verspreid Ajax-supporters. Maar als je iemand vraagt 'voor welke club ben jij?' hoeft dit natuurlijk niet te betekenen dat die persoon hardcore-Ajaxfan is, wanneer hij zegt dat hij voor Ajax is. Men is gewoon Ajaxfan vanwege de grote successen in midden-jaren '90 en begin jaren '70.
Deze supporters vinden waarschijnlijk Ajax interessanter dan elke andere club. Maar niet interessant genoeg om naar een seizoenskaart van 300 euro + bijkomende reiskosten voor te betalen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 21:21
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Fides schreef op 16-05-2006 @ 22:19 :
Er zijn inderdaad over heel Nederland verspreid Ajax-supporters. Maar als je iemand vraagt 'voor welke club ben jij?' hoeft dit natuurlijk niet te betekenen dat die persoon hardcore-Ajaxfan is, wanneer hij zegt dat hij voor Ajax is.
Nee, maar dat noem ik dus nepsupporters. En die heeft ajax bij lange na het meest.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 21:24
Fides
Fides is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-05-2006 @ 22:21 :
Nee, maar dat noem ik dus nepsupporters. En die heeft ajax bij lange na het meest.
Nouja, als iemand vraagt: 'Voor welke pingpongclub ben jij?' en ik beantwoord dat met Pingpongclub The Ballhitters uit Roelofarensveen, ben ik dan gelijk een nepsupporter van The Ballhitters?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 21:30
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Fides schreef op 16-05-2006 @ 22:24 :
Nouja, als iemand vraagt: 'Voor welke pingpongclub ben jij?' en ik beantwoord dat met Pingpongclub The Ballhitters uit Roelofarensveen, ben ik dan gelijk een nepsupporter van The Ballhitters?
Wel als je pretendeert supporter te zijn, terwijl je totaal geen idee hebt waar de club om draait. Daarnaast leeft voetbal meer dan pingpong, dus liggen die grenzen heel anders.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 21:59
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Ik zeg het niet graag, maar ik ben me sinds de playoffs nog erger gaan schamen voor het publiek van Vitesse. Een stadion nog niet eens half uitverkopen in de laatste wedstrijd van het jaar is gewoon beschamend
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 22:05
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 16-05-2006 @ 22:59 :
Ik zeg het niet graag, maar ik ben me sinds de playoffs nog erger gaan schamen voor het publiek van Vitesse. Een stadion nog niet eens half uitverkopen in de laatste wedstrijd van het jaar is gewoon beschamend
Maar bij vitesse hebben ze gewoon een te groot stadion geplant. Dat is de grootste fout geweest.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 22:06
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-05-2006 @ 23:05 :
Maar bij vitesse hebben ze gewoon een te groot stadion geplant. Dat is de grootste fout geweest.
Jep dat is ook zo, de ambities waren toen groot en konden deels waar worden, helaas stortte het toen in.
20.000 stadion was op dit moment inderdaad beter geweest
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 22:13
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 16-05-2006 @ 23:06 :
Jep dat is ook zo, de ambities waren toen groot en konden deels waar worden, helaas stortte het toen in.
20.000 stadion was op dit moment inderdaad beter geweest
Precies, ik ben blij dat ze het bij ons zo realistisch hebben aangepakt. Nu is het qua sfeer en gezelligheid echt prima te doen in de Goffert
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-05-2006 @ 23:13 :
Precies, ik ben blij dat ze het bij ons zo realistisch hebben aangepakt. Nu is het qua sfeer en gezelligheid echt prima te doen in de Goffert
Maar Van Delft wil toch als afscheidcadeau een tweede ring? dan gaan jullie richting de 25000 ofzo, hoop maar voor jullie dat dat ook vol zit...

Bij Utrecht bijvoorbeeld, is het stadion redelijk gevuld, maar de sfeer is toch echt minder dan voorheen... Midden/eind jaren negentig, toen er 14000 man in de Galgenwaard konden, was het iedere twee weken feest, echt geweldigde sfeer. Nu zitten er 20000 man, maar is het stiller en minder leuk
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 22:26
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Ertur schreef op 16-05-2006 @ 23:21 :
Maar Van Delft wil toch als afscheidcadeau een tweede ring? dan gaan jullie richting de 25000 ofzo, hoop maar voor jullie dat dat ook vol zit...
Laten we dat hopen ja. Maar ik denk niet dat het erdoor komt.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 23:12
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Ja bij ons is die 2de ring ook leuk een aardig, maar ik hoop niet dat het ten koste gaat van de sfeer. Wat dat betreft is ons stadionnetje een van de mooiste van Nederland, maar als ik naar Groningen kijk hoeft uitbreiding niet altijd negatief uit te pakken.
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 23:15
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
MCH schreef op 15-05-2006 @ 23:12 :
Ajax en het lijkt me duidelijk dat we volgend seizoen hopelijk eindelijk weer eens kampioen worden.
Lijkt me een betere versie.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 08:36
Verwijderd
Citaat:
Stom Konijn schreef op 17-05-2006 @ 00:12 :
Ja bij ons is die 2de ring ook leuk een aardig, maar ik hoop niet dat het ten koste gaat van de sfeer. Wat dat betreft is ons stadionnetje een van de mooiste van Nederland, maar als ik naar Groningen kijk hoeft uitbreiding niet altijd negatief uit te pakken.
Groningen is nu zelf al heel voorzichtig aan het kijken naar een uitbreiding van de Euroborg...

Die hebben vanwege financiële redenen het oorspronkelijke plan van 25000 teruggebracht naar 20000, daar hebben ze nu wel spijt van
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 12:28
Spelvout
Avatar van Spelvout
Spelvout is offline
Citaat:
Ertur schreef op 17-05-2006 @ 09:36 :
Groningen is nu zelf al heel voorzichtig aan het kijken naar een uitbreiding van de Euroborg...

Die hebben vanwege financiële redenen het oorspronkelijke plan van 25000 teruggebracht naar 20000, daar hebben ze nu wel spijt van
Dat lijkt me wel een beetje voorbarig, ik zou eerst willen zien dat Groningen (meerdere) jaren in de subtop mee kan draaien.

Zoals ze het bij SC Heerenveen hebben aangepakt is in mijn ogen perfect, en dan heb ik het over de technische kant van de uitbreidingen, niet over de sfeer in het stadion, al is die tegenwoordig ook een stuk beter.
__________________
To say you're sorry is pretty much the same as to apologize, unless you're at a funeral.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 13:06
Verwijderd
Citaat:
spelVout schreef op 17-05-2006 @ 13:28 :
Dat lijkt me wel een beetje voorbarig, ik zou eerst willen zien dat Groningen (meerdere) jaren in de subtop mee kan draaien.

Zoals ze het bij SC Heerenveen hebben aangepakt is in mijn ogen perfect, en dan heb ik het over de technische kant van de uitbreidingen, niet over de sfeer in het stadion, al is die tegenwoordig ook een stuk beter.
Daarom is het ook heel voorzichtig. Ze hebben zelfs nog een schuld van het Oosterpark liggen, die willen ze eerst rustig wegwerken etc etc. Maar het kan natuurlijk nooit kwaad om rekening te houden met verschillende mogelijkheden.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 14:55
Spelvout
Avatar van Spelvout
Spelvout is offline
Nederland komt zo langzamerhand vol met grote(re) stadions te staan

Kuip, Arena, PSV stadion, Gelredome, Abe Lenstra, Nieuw Galgenwaard, Euroborg..

En Als ze meteen die 2e ring op het DSB stadion (kots) doen, en dus misschien ook bij Twente.
__________________
To say you're sorry is pretty much the same as to apologize, unless you're at a funeral.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 15:39
Een Tweeling
Avatar van Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-05-2006 @ 22:02 :
Ik reageer even voor Ertur (als hij niet tegelijk met mij reageert nu ).

Het Ajaxpubliek staat erom bekend (ook naar eigen ervaring) vaak vroeg het stadion te verlaten. Als ze met 2 - 0 voorstaan, maar ook als de wedstrijd nog bilspierverkrampend spannend is. Sterker nog, ik heb meegemaakt in de wedstrijd Ajax - NEC in 2002 (6 - 0) dat het stadion in de 60e minuut gewoon nog maar voor 40% vol zat, gewoon omdat Ajax toen al met 3 - 0 voor stond en het dus gespeeld was. "Even de file ontlopen", zal ik maar zeggen. Dat hier en daar een gehaast zakenmannetje en een opa alvast de kortste weg kiezen, 30 seconden voor tijd, okee, maar 30 minuten voor het eind massaal weglopen is ronduit belachelijk.

Er komt dan ook nog eens bij dat wáár in Nederland (buiten Amsterdam dan hè) je ook om je heen kijkt, de kans dat het antwoord op de vraag "voor welke voetbalclub ben jij" van elke willekeurige voorbijganger "Ajax" is, gewoon groter is dan welke club dan ook. Maar vraag aan die mensen of ze wel eens in de Arena zijn geweest, dan zal er hier en daar ééntje z'n hand opsteken die "wel eens" geweest is. Veel van hun zullen niet eens weten bij welk station je moet uitstappen als je van bijvoorbeeld Nijmegen het snelst met de trein naar de Arena wilt.

Binnen het stadion is het niet veel meer, er worden spelers uitgefloten, supporters keren zich minstens drie keer per seizoen tegen het bestuur, er wordt relatief weinig gezongen, er is weinig sfeer et cetera.

Er zijn vast wel échte supporters bij (hoewel ik ze niet zo vaak tegenkom), maar dat deel is relatief gewoon het kleinst van alle clubs in Nederland.
Hier moet ik toch even op reageren, want je overdrijft verschrikkelijk. Ben het hele seizoen geweest en meestal gaan er rond de 85ste minuut altijd wel mensen weg, maar echt enkele procenten hoor als je het zo wilt tellen. Maar jij had het over 4 jaar geleden, toen was ik er nog niet. Zal wel té saai geweest zijn tegen NEC dan. Pluspunt: het hele seizoen zaten er 45.000 man +.

Dat stuk over dat iedereen zomaar zegt dat ze voor Ajax zijn: blijkbaar is het de meest aanspreekbare clubs, zal wel door de tal van geweldige spelers komen die Ajax voortgebracht heeft. Dat heb je bij de rest natuurlijk een stuk minder.
Maar ik hou er ook niet van hoor, als je dan doorvraagt om 3 spelers te noemen of idd, welk station je eruit moet. Die mensen heb je.

Het spelers uitfluiten klopt, en dat vind ik dan gelijk het ergste aan Ajax. Maarja, wat wil je doen als je er tussen zit, ik probeer in mijn eentje wel duidelijk te maken dat ze moeten stoppen met fluiten als Stekelenburg weer eens iets te lang wacht met uittrappen, maar dat werkt niet.
Sfeer is er daarentegen echt wel. Onzin dat dat er niet zou zijn, beter opletten als je er wel bent. Soms alleen minder, als het slecht gaat. Want zo gaat dat bij Ajax (ook een minpunt). Dat is beter bij een club als Feyenoord (behalve, idd, toen ze met 0 - 2 achterstonden tegen Ajax. Toen liep écht die halve Kuip leeg. Erg jammer van ze, had ik niet verwacht.)

En tsja, als je een wereldbekende club bent heb je idd een stuk meer supporters overal en nergens die er lauw iets mee te maken hebben. Goed gerekend. Maar daar hebben 'echte' supporters natuurlijk ook niet zoveel mee te maken. Toch?

Vind het een beetje makkelijk om al die standaard dingen maar steeds op te blijven noemen, voornamelijk vooroordelen. Of is het jalouzie?
__________________
De dokter zei: 'volgens mij ben je schizofreen.' Maar wij denken van niet.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Een Tweeling schreef op 17-05-2006 @ 16:39 :
Of is het jalouzie?
Hiermee doel je neem ik aan op de prijzen die jullie gewonnen hebben (overigens vaak genoeg met erg mooi voetbal)? De clubs waar ik fan van ben, zijn allemaal het tegenovergestelde van 020, maar ik zou voor geen goud dit willen inruilen voor minder sfeer etc, maar meer prijzen. Ik zou het uiteraard geweldig vinden als Everton ieder jaar de CL won, maar als dat ten koste van allerlei zaken zou gaan, zou ik dat vreselijk vinden. Nee, ik ben niet jaloers op 020, ondanks de succesen op sportief gebied.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 17:05
Spelvout
Avatar van Spelvout
Spelvout is offline
Er komt dan ook nog eens bij dat wáár in Nederland (buiten Amsterdam dan hè) je ook om je heen kijkt, de kans dat het antwoord op de vraag "voor welke voetbalclub ben jij" van elke willekeurige voorbijganger "Ajax" is.




Valt in Friesland wel mee.
__________________
To say you're sorry is pretty much the same as to apologize, unless you're at a funeral.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 17:43
Verwijderd
Citaat:
spelVout schreef op 17-05-2006 @ 18:05 :


Valt in Friesland wel mee.
Het ging over Nederland. *duikt weg*
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 18:06
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Een Tweeling schreef op 17-05-2006 @ 16:39 :
Hier moet ik toch even op reageren, want je overdrijft verschrikkelijk. Ben het hele seizoen geweest en meestal gaan er rond de 85ste minuut altijd wel mensen weg, maar echt enkele procenten hoor als je het zo wilt tellen. Maar jij had het over 4 jaar geleden, toen was ik er nog niet. Zal wel té saai geweest zijn tegen NEC dan. Pluspunt: het hele seizoen zaten er 45.000 man +.
Het was voor de neutrale supporter een fantastische wedstrijd. Er is nog de hele week over nagepraat toen. Dat is dus echt onzin.

Citaat:
Sfeer is er daarentegen echt wel. Onzin dat dat er niet zou zijn, beter opletten als je er wel bent. Soms alleen minder, als het slecht gaat. Want zo gaat dat bij Ajax (ook een minpunt). Dat is beter bij een club als Feyenoord (behalve, idd, toen ze met 0 - 2 achterstonden tegen Ajax. Toen liep écht die halve Kuip leeg. Erg jammer van ze, had ik niet verwacht.)
Er zijn meer clubs waar het nóg erger is dan bij Ajax, dat is wel waar. Met name AZ bijvoorbeeld, maar Feyenoord is ook bijvoorbeeld een club met prestige, die daar allemaal gewoon absoluut geen last van heeft. Een échte volksclub. Dáár houd ik van, dat is Ajax gewoon niet.

Citaat:
En tsja, als je een wereldbekende club bent heb je idd een stuk meer supporters overal en nergens die er lauw iets mee te maken hebben. Goed gerekend. Maar daar hebben 'echte' supporters natuurlijk ook niet zoveel mee te maken. Toch?
Nee, maar dat zeg ik ook nergens. Wat een feit is dat ze gewoon een enorme nepsupportersschare hebben, dat is alles wat ik zeg.

Citaat:
Vind het een beetje makkelijk om al die standaard dingen maar steeds op te blijven noemen, voornamelijk vooroordelen. Of is het jalouzie?
Ik ben, zoals Ertur ook al zegt, absoluut niét jaloers op Ajax. Als ik dat zou zijn, zou ik geen supporter van NEC zijn. NEC vind ik gewoon een veel en veel mooiere club dan Ajax. Het zou natuurlijk leuk zijn als ze ook zoveel prestige zouden hebben, maar ik ben trots op mijn cluppie en ik houd in hart en nieren van de club. Ik heb absoluut geen reden om jaloers op Ajax te zijn.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 18:59
Fides
Fides is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-05-2006 @ 19:06 :
Er zijn meer clubs waar het nóg erger is dan bij Ajax, dat is wel waar. Met name AZ bijvoorbeeld, maar Feyenoord is ook bijvoorbeeld een club met prestige, die daar allemaal gewoon absoluut geen last van heeft. Een échte volksclub. Dáár houd ik van, dat is Ajax gewoon niet.
Dat weet ik niet zo. Ik woon in een stad zonder profclub. De dichtsbijzijnde stad met profclub is Den Haag, en Rotterdam en Amsterdam liggen op zo'n 30 km. Er lopen hier dus vooral vanzelfsprekend fans van Ajax (40%), ADO(10%) en Feyenoord(40%) rond (,de overige 10% is voor andere clubs). De enige waar echt een groot deel regelmatig naar het stadion gaat zijn de ADOfans. Van de Ajax- én Feyenoordfans zijn er werkelijk nauwelijks mensen die tweewekelijks naar de Arena ofwel Kuip gaan. Dit 'nepsupporters' fenomeen zal echt elke club hebben die een nationale aanhang heeft.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 11:13
Een Tweeling
Avatar van Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-05-2006 @ 19:06 :
Het was voor de neutrale supporter een fantastische wedstrijd. Er is nog de hele week over nagepraat toen. Dat is dus echt onzin.
Misschien dat jullie er in Nijmegen een week over doorgepraat hebben, misschien vonden de Ajacieden die er waren het kut. Ik weet het niet, ik was er niet, kan er niet over oordelen. Alleen het feit dat er 40 % weg gelopen zou zijn geloof ik niet. En al was het tóch zo, nú is het iig niet meer het geval.

Het enige wat ik niet trek is het woord 'nepsupporter', want wat is dat volgens jou? Of volgens Ertur?
Als dat iedereen is die niet of nauwelijks naar zijn club toegaat vrees dat ik dat Nederlands elftal ERG veel nepsupporters heeft.

En ben je ook een nepsupporter als je nooit naar je club gaat omdat je het domweg niet betalen kan? (een van de redenen dat ik nooit naar uitwedstrijden ga). Een arme scholier / student die net zijn eten betalen kan maar die 3 meiers niet even op kan hoesten, maar dan wel 2 á 3 x per jaar de moeite neemt een kaartje te kopen voor een topper vind ik dus echt geen nepsupporters.
En dan de mensen die altijd hun club bekijken op tv, of internet of waar dan ook maar er nooit zijn omdat ze bijvoorbeeld moeten werken, of voetballen of wat dan ook. Ook nepsupporters?

En ik heb trouwens ook geen tijd en zin om elke week naar Ajax te gaan. Er is meer dan voetbal. Er is meer om je druk over te maken toch?

Ik dus allemaal niet. Dan houd je alleen nog het stuk supporters over dat alleen maar Ajax zegt omdat ze de naam kennen en het uit Amsterdam komt. Of wat voor reden ze dan ook hebben.
Die zijn puur voor Ajax omdat Ajax nou eenmaal een wereldwijde club is. Kan Ajax niks aan doen hè.
__________________
De dokter zei: 'volgens mij ben je schizofreen.' Maar wij denken van niet.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 11:21
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Een Tweeling schreef op 18-05-2006 @ 12:13 :
Misschien dat jullie er in Nijmegen een week over doorgepraat hebben, misschien vonden de Ajacieden die er waren het kut. Ik weet het niet, ik was er niet, kan er niet over oordelen. Alleen het feit dat er 40 % weg gelopen zou zijn geloof ik niet. En al was het tóch zo, nú is het iig niet meer het geval.
Neem het maar van me aan, ik was erbij. Daarnaast waren het écht niet wij, die nog dagen napraatten, wat denk je wel

Mensen als Jack van Gelder, ajax-prominenten en vrijwel elke ajax-supporter, dié praatten na. Het werd "gallery play" genoemd en iedereen genoot. Behalve wij, want wij waren Youssouf Hersi de volgende wedstrijd kwijt

Citaat:
Een Tweeling schreef op 18-05-2006 @ 12:13 :
En ik heb trouwens ook geen tijd en zin om elke week naar Ajax te gaan. Er is meer dan voetbal. Er is meer om je druk over te maken toch?
Ja, dat is ook niet erg, maar ik neem ook aan dat je jezelf geen supporter noemt? Weet je wel wat het woord supporter betekent? Het is iemand die de club actief steunt. Iemand die dus geld en tijd in de club investeert. Iemand die zich ajax-supporter noemt, maar nooit naar een wedstrijd gaat, noem ik een nepsupporter. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor Feyenoord, RKC of Top Oss.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 14:00
Verwijderd
Zie Gimme more beer over supporters.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Gedrag supporters ADO Den Haag niet zonder gevolgen?
Gatara
102 12-02-2004 17:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:29.