Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2006, 21:35
Anki
Avatar van Anki
Anki is offline
Ik heb dit al wel eerder gepost en heb het toen weglaten halen om de jongen in dit verhaal het niet goed vond dat het hier stond.
Nu maakt het toch niks meer uit, en ik MOET het gewoon kwijt, het is snel opgeschreven en het moest gewoon weg.
Commentaar is altijd welkom.




Ik stap op de fiets en fiets weg, hij de andere kant op. Ik kijk nog een keer achterom, zwaai naar hem en veeg een traan uit mijn gezicht. Ik zet mijn muziek op en probeer mezelf groot te houden. Als de muziek inzet met het nummer wat we samen altijd luisterden, schiet ik vol. Ik laat los wat ik bij hem niet durfde. Alsof een waterval ineens stopt met stromen en wind ineens stopt met waaien. Alles beweegt langs mij heen als een waas. Ik fiets door een landschap waar ik elke dag doorheen fiets en toch lijkt het allemaal zo onbekend.
Het bankje waar we samen opgezeten hebben is weggehaald. Misschien is tegelijkertijd met het bankje, ‘ons’ ook verwijderd.
Eenmaal thuis gekomen stap ik van mijn fiets en sjok ik door de neergestreken bladeren. Bladeren die eerst zo groen waren zijn bruin gekleurd. Alles wat eerst zo mooi was, is nu lelijk.
Hij was mijn lichtpuntje in het donker, mijn pispaaltje waar ik tegenaan kon schelden, en mijn grote steun. Zomaar een kusje, zomaar een knuffel, en zomaar een heleboel liefde. Tijden waarin ik mij moeilijk voelde, sloeg hij een arm om me heen en bleef net zolang zitten totdat het over was.
Als we over straat liepen was het altijd hand in hand en vrolijke gezichten. Gezichten van geluk. Door mij is dat allemaal weg. Hij zal zich voelen als een blad dat vergaat in de herfst. Eerst veilig en gelukkig maar dan ineens laat de boom los, en ligt het alleen.
Zelf voel ik me leeg. Ik weet het niet meer. Zullen onze wegen ooit nog dichtbij elkaar komen of kruisen? Zal ik als klein blaadje ooit nog op hem kunnen neer vallen?

Je probeert ergens uit te komen en nu is alles doorgestreept en weggegooid.
Toch blijft er geen leeg papier over. Ik heb mijn herinneringen en die zal ik altijd blijven koesteren. We zullen andere toekomst krijgen maar daarin zal hij niet ontbreken, hoop ik.
__________________
Tsja...nou zeg...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-01-2006, 21:56
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik heb dit al gelezen, heb er toen ook commentaar opgegeven. Het komt me in elk geval redelijk bekend voor. Kun je het niet beter in het Dit-wil-ik-even-kwijt-topic posten?
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 22:22
Anki
Avatar van Anki
Anki is offline
Citaat:
Roosje schreef op 01-01-2006 @ 23:56 :
Ik heb dit al gelezen, heb er toen ook commentaar opgegeven. Het komt me in elk geval redelijk bekend voor. Kun je het niet beter in het Dit-wil-ik-even-kwijt-topic posten?
Ja en nee, maar op zich vind ik dat het wel een eigen post verdiend... Niet in de zin dat het goed is, maar gewoon, ik weetniet..
__________________
Tsja...nou zeg...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 08:20
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Anki schreef op 01-01-2006 @ 23:22 :
Ja en nee, maar op zich vind ik dat het wel een eigen post verdiend... Niet in de zin dat het goed is, maar gewoon, ik weetniet..
Ik vind het goed, hoor, maar ik ga er nu geen commentaar meer op geven.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 10:58
Anki
Avatar van Anki
Anki is offline
Citaat:
Roosje schreef op 02-01-2006 @ 10:20 :
Ik vind het goed, hoor, maar ik ga er nu geen commentaar meer op geven.
nee, is goed heb je toen al gedaan bedankt in ieder geval
__________________
Tsja...nou zeg...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 21:46
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Hehe, en ik hoef er ook al geen comment meer op te geven...
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 22:49
Verwijderd
Herkenbaar.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 12:32
Gravin
Avatar van Gravin
Gravin is offline
ik vind het eigenlijk niet echt mooi
het komt nogal krampachtig over. alsof je té graag mooi wilt schrijven.

maar ik snap het best dat dit een snel neergeschreven stukje is om je gevoelens even te uiten.

Liefs Gravin
__________________
Mozart rulez! Klassiek is de nieuwe pop!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 17:52
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Eigenlijk een beetje cliché, niet alleen het onderwerp (hoewel, dat soort dingen zijn voor ieder weer net iets anders, en dus niet echt cliché, maar toch) ook de woorden/zinnen die je gebruikt hebt, zeker op het laatst.

Maar zoals Gravin al zei: sommige stukken gaan gewoon om het gevoel dat even weg moet. Mijn eigen weg-gevoel-stukjes zijn ook niet briljant
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Een relatie van anderhalf jaar plotseling voorbij
Ratrom
2 15-01-2013 16:06
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] Een Duik in het Verleden
flyaway
0 30-05-2009 20:49
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] Anders dan eergister
flyaway
0 14-11-2008 13:05
Verhalen & Gedichten [verhaal] Een leven na de dood
duivelaartje
9 22-01-2006 12:52
Psychologie Ongeluk tijdens de buitenrit, weer een paard verloren...
Eend
41 12-04-2004 16:01
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.