Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Voor welke coalitie kies jij?
CDA-PVDA-VVD 14 8.54%
CDA-PVDA-CU 31 18.90%
CDA-PVDA-PVV 4 2.44%
CDA-PVDA-D66 7 4.27%
CDA-PVDA-SP 72 43.90%
CDA-VVD-CU-PVV 21 12.80%
anders, namelijk.... 15 9.15%
Aantal stemmers: 164. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2006, 22:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
PGWR schreef op 30-11-2006 @ 21:39 :
Dus jij denkt werkelijk dat Nederland over tien jaar onder water ligt? En wordt hier ijsberen of peentjes zweten? Of blijft het, wegens een nog niet te verklaren proces, gewoon hetzelfde?
Up close&personal voorbeeld: de laatste echte winter die we in Nederland hadden stamt van tien jaar geleden.

Toen ik geboren werd vroor het dat het kraakte, in oktober.

Nu is het bijna december en kan je met een beetje optimisme met alleen een t shirt (trek eventueel ook een broek aan ) naar buiten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2006, 22:29
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 30-11-2006 @ 23:22 :
Up close&personal voorbeeld: de laatste echte winter die we in Nederland hadden stamt van tien jaar geleden.

Toen ik geboren werd vroor het dat het kraakte, in oktober.

Nu is het bijna december en kan je met een beetje optimisme met alleen een t shirt (trek eventueel ook een broek aan ) naar buiten.
Gambler's Fallacy.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 22:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-11-2006 @ 23:29 :
Gambler's Fallacy.
Want? We weten dat meer CO2 een broeikaseffect geeft, we weten dat we veel CO2 de atmosfeer in pompen, we zien gevolgen.

Het enige dat nog niet bewezen is is het slappe excuus dat het door een natuurlijke klimaatverandering zou komen. (niet dat dat aannemelijk is aangezien het wereldklimaat niet in 10-20 jaar veranderd, maar ja)

Onderhand begint het ontkennen van de klimaatverandering creationisme-achtige proporties te krijgen, in arguentatiestructuur sowieso al.

Waar we echt over moeten discussiëren is over hoe we het aan gaan pakken, liefst over de grens kijkend.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 30-11-2006 om 22:40.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 22:39
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 30-11-2006 @ 23:36 :
Want? We weten dat meer CO2 een broeikaseffect geeft, we weten dat we veel CO2 de atmosfeer in pompen, we zien gevolgen.

Het enige dat nog niet bewezen is is het slappe excuus dat het door een natuurlijke klimaatverandering zou komen. (niet dat dat aannemelijk is aangezien het wereldklimaat niet in 10-20 jaar veranderd, maar ja)
Of er een strenge winter is of niet heeft weinig te maken met global warming. Bij global warming gaat het om een stijging van één à twee graden. Voor hetzelfde geld is de aankomende winter juist heel streng. En niet al te lang geleden (2003? 2004?) vroor het ook twintig graden ofzo, in maart.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 22:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-11-2006 @ 23:39 :
En niet al te lang geleden (2003? 2004?) vroor het ook twintig graden ofzo, in maart.
2003 was warm en droog met 11 tropische dagen tegen drie normaal. Een kleine toename in aantal vorstdagen. 2004 kende net als het jaar ervoor een hittegolf en bovengemiddeld veel warme en zomerse dagen tegenover ondergemiddeld weinig ijsdagen.

Een kleine blik op diezelfde statistieken van andere jaren leerde me dat dit ook gold voor 2005 en dat het laatste echt koude jaar 1996 is, met zes maanden de temperatuur onder het gemiddelde.

KNMI 1996, 2003 , 2004
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 30-11-2006 om 22:49.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 22:52
Verwijderd
Beste T_ID, dan nog is het een gambler's fallacy. Als je tien keer achter elkaar kop gooit, is er ook niets bijzonders aan de hand met munten.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 22:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-11-2006 @ 23:52 :
Beste T_ID, dan nog is het een gambler's fallacy. Als je tien keer achter elkaar kop gooit, is er ook niets bijzonders aan de hand met munten.
Daarom baseer ik me niet slechts op statistiek van de afgelopen jaren. Als je kijkt naar het temperatuurverloop 1800-nu dan zie je sinds de doorzetting van industrialisatie toename, en de laatste 20 jaar een extreme toename.


Bron: Climate Reserach Unit, University of East Anglia, in samenwerking met het Centrum Voor Klimaatonderzoek van het KNMI.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 22:59
Verwijderd
Maar daar heb je het over de globale temperatuur, niet over de temperatuur in Nederland de afgelopen jaren. Totaal iets anders, de globale temperatuur is veel minder onderhevig aan schommelingen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 23:05
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-11-2006 @ 23:59 :
Maar daar heb je het over de globale temperatuur, niet over de temperatuur in Nederland de afgelopen jaren. Totaal iets anders, de globale temperatuur is veel minder onderhevig aan schommelingen.
We moeten kijken naar wereldtemperatuur, omdat niet de temperatuur van Nederland, maar de temperatuur van de wereld beïnvloed of de zeespiegel stijgt of daalt, en hoeveel.

Mocht de golfstroom stilvallen door veranderende oceaantemperaturen, dan zal Nederland zelfs erg koud worden, maar dat doet niets af aan het feit dat wereldwijd landen in de problemen komen door klimaatverandering.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 23:06
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 01-12-2006 @ 00:05 :
We moeten kijken naar wereldtemperatuur, omdat niet de temperatuur van Nederland, maar de temperatuur van de wereld beïnvloed of de zeespiegel stijgt of daalt, en hoeveel.

Mocht de golfstroom stilvallen door veranderende oceaantemperaturen, dan zal Nederland zelfs erg koud worden, maar dat doet niets af aan het feit dat wereldwijd landen in de problemen komen door klimaatverandering.
No shit, maar dat maakt je opmerkingen over dat het de laatste jaren warmer was in Nederland wel een beetje zinloos. Dat is dus je gambler's fallacy.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 23:11
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-12-2006 @ 00:06 :
No shit, maar dat maakt je opmerkingen over dat het de laatste jaren warmer was in Nederland wel een beetje zinloos. Dat is dus je gambler's fallacy.
Mwo, je ziet dat die climate units zich beperken tot 1860-2000. Het verste dat ik ooit heb gevonden is 2004, ik vul dus in feite hun data aan met persoonlijke observatie.

Op zich is mijn aanname dat het de voortzetting van een trend is plausibel totdat daar echt bedenkingen op zijn voor de jaren waarover ik de aanname doe, want dat er sprake is van een doorlopende, versnellende stijging lijkt me duidelijk.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 23:12
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 01-12-2006 @ 00:11 :
Mwo, je ziet dat die climate units zich beperken tot 1860-2000. Het verste dat ik ooit heb gevonden is 2004, ik vul dus in feite hun data aan met persoonlijke observatie.

Op zich is mijn aanname dat het de voortzetting van een trend is plausibel totdat daar echt bedenkingen op zijn voor de jaren waarover ik de aanname doe, want dat er sprake is van een doorlopende, versnellende stijging lijkt me duidelijk.
De correlatie tussen de globale temperatuur en de temperatuur in Nederland is heel mager, hoor. Daar is het gewoon een te klein stukje van de aardkloot voor.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 23:12
Verwijderd
Ik denk dat sowieso je tijdsinterval te kort is, om er uberhaupt zinnige uitspraken over te doen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 23:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-12-2006 @ 00:12 :
De correlatie tussen de globale temperatuur en de temperatuur in Nederland is heel mager, hoor. Daar is het gewoon een te klein stukje van de aardkloot voor.
Maar ik zou wel eens willen schaatsen. Als Mao daarvoor minder kolen moet verstoken en ome Bush minder olie, so be it.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 23:17
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 01-12-2006 @ 00:14 :
Maar ik zou wel eens willen schaatsen. Als Mao daarvoor minder kolen moet verstoken en ome Bush minder olie, so be it.
De stijging van de globale temperatuur verkleint de kans op een koude winter maar een klein beetje, en dan alleen als je effecten/hypothesen als de vertraging van de Golfstroom etc. niet meerekent.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 21:05
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Informateur wil coalitie CDA, PvdA en SP
Informateur Rein Jan Hoekstra stuurt aan op een kabinet van CDA, PvdA en SP. Het CDA, dat tot dusver weigerde zich onomwonden uit te spreken voor samenwerking met PvdA en SP, ging er maandag mee akkoord dat de fractievoorzitters van deze partijen met elkaar om de tafel gaan zitten.

Onder leiding van Hoekstra vinden de komende dagen tweegesprekken plaats tussen de fractievoorzitters van de drie partijen. Daaruit moet blijken of er voldoende bereidheid bestaat te komen tot stabiele samenwerking.

De informateur gaat na de drie tweegesprekken om de tafel met alle drie fractieleiders tegelijk. Waarschijnlijk wordt woensdag een begin gemaakt met de tweegesprekken. Het ligt niet in de bedoeling dat Hoekstra na deze reeks van gesprekken met uitgeschreven compromissen komt, waarop de drie partijen elkaar zouden moeten vinden. Wel zal hij dan aangeven hoe de formatie voortgezet kan worden.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap www.stemmentracker.nl
pc nerd
204 22-11-2006 19:59
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Welke coalities zie jij op het toneel graag verschijnen & bepaalt dit je stemgedrag?
Gatara
230 21-11-2006 00:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Koers VVD
NN
193 08-02-2004 14:46
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap LPF uit de regering zetten?
Mackan
54 16-10-2002 12:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pim-Fortuynprijs ?
Not for Sale
101 28-06-2002 12:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.