Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2007, 17:13
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Citaat:
stokj schreef op 25-08-2007 @ 17:07 :
haha ik elke zaterdag 7:00-16:00 en in de vakantie ene dag tot sluit of openen.

Was zeker best zwaar als cassiere vandaag?
Nee het was goed te doen. Konden het allemaal goed behappen en regelen ondanks een gat van 2 uur. Baas is tevreden. Echt we hebben nog nooit zo'n probleemloze zaterdag gehad.

Ik werk normaal ook van 7:00-16:00 maar nu uurtje langer dan normaal. Ik vind dat een relaxde tijd.
Advertentie
Oud 26-08-2007, 18:28
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
Beste mede-forumleden,

Onze nieuwe baas is van mening dat ik en mijn collega's minimaal 2 koopavonden per week beschikbaar moeten zijn voor het verrichten van werkzaamheden. Volgens haar valt de zaterdag er niet onder, en dat maakt samen dus 3 dagen. Ik kan mij niet vinden in deze uitleg van de bepaling zoals opgenomen in artikel 6 lid 6 sub b CAO.

Kan ze ons werkelijk 3 koopavonden aansmeren?

Als ik op de vrijdag en de zaterdag werk, dan is dat toch voldoende om te voldoen aan de CAO- bepaling?

Alvast bedankt

Laatst gewijzigd op 26-08-2007 om 18:39.
Oud 26-08-2007, 19:06
Verwijderd
Uit de cao:

Citaat:
De werknemer kan niet worden verplicht om meer dan 2 avonden per week te werken, tenzij de werknemer op grond van de bepalingen in lid c en/of d verdergaande rechten heeft. Op individuele basis in overleg tussen de werkgever en de werknemer kunnen afwijkende afspraken worden gemaakt.
http://www.fnvbondgenoten.nl/media/d...?view=Standard

Dus ze kan je niet verplichten om 3 avonden in de week te werken.
Oud 27-08-2007, 07:23
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
Bedankt Sabje,
Dat had ik ook al gelezen, maar ze is en was vrij zeker van haar zaak

Wat te doen als ze niet luistert?
Oud 27-08-2007, 14:28
lrs
lrs is offline
Citaat:
marccc schreef op 27-08-2007 @ 08:23 :
Bedankt Sabje,
Dat had ik ook al gelezen, maar ze is en was vrij zeker van haar zaak

Wat te doen als ze niet luistert?
Ontslag nemen en op zoek gaan naar een fatsoenlijke baan .
Oud 27-08-2007, 19:51
Verwijderd
Citaat:
marccc schreef op 27-08-2007 @ 08:23 :
Bedankt Sabje,
Dat had ik ook al gelezen, maar ze is en was vrij zeker van haar zaak

Wat te doen als ze niet luistert?
Haar de CAO onder dr neus duwen en zeggen dat ze het fout heeft.
Oud 30-08-2007, 21:45
Selinaa
Selinaa is offline
Hoi ik had een vraagje,

Ik kreeg gisteren mijn salaris maar ik denk dat er een verschil van 22,5 uur is. Ik werk nu 9 weken bij de AH (6 juli begonnen) en heb gisteren voor het eerst betaald gekregen. voor de periode 16-07 tot 13-08. Als ik het goed heb moet ik toch voor die periode mn geld krijgen en de twee weken die ik daarvoor heb gewerkt er ook bij of niet? Ze konden die 2 weken eerst niet betalen omdat de rekeninggegevens nog niet op de computer stonden bij hun. ik weet dat ik 159 uur en 15 minuten heb gewerkt in die 6 weken maar op mijn loonstrook staat (gewerkte uren, ziekte uren en toeslaguren allemaal bij elkaar opgeteld) dat ik 136 uur en 45 minuten heb gewerkt heb ik nou iets fout gedaan of hebben hun het fout?

moet ik ADV er ook bijrekenen? En ook al moet dat. Dan is het nog niet genoeg.€31,20 ADV is 9 uur en 50 minuten of zo. Komt het nog niet goed uit.

En ben 16 jaar en k krijg 3,19 per uur btw. Voor als dat nodig is bij het helpen.

Alvast bedankt,

Selina.
Oud 31-08-2007, 01:49
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Hoi ik had een vraagje,

Ik kreeg gisteren mijn salaris maar ik denk dat er een verschil van 22,5 uur is. Ik werk nu 9 weken bij de AH (6 juli begonnen) en heb gisteren voor het eerst betaald gekregen. voor de periode 16-07 tot 13-08. Als ik het goed heb moet ik toch voor die periode mn geld krijgen en de twee weken die ik daarvoor heb gewerkt er ook bij of niet? Ze konden die 2 weken eerst niet betalen omdat de rekeninggegevens nog niet op de computer stonden bij hun. ik weet dat ik 159 uur en 15 minuten heb gewerkt in die 6 weken maar op mijn loonstrook staat (gewerkte uren, ziekte uren en toeslaguren allemaal bij elkaar opgeteld) dat ik 136 uur en 45 minuten heb gewerkt heb ik nou iets fout gedaan of hebben hun het fout?

moet ik ADV er ook bijrekenen? En ook al moet dat. Dan is het nog niet genoeg.€31,20 ADV is 9 uur en 50 minuten of zo. Komt het nog niet goed uit.

En ben 16 jaar en k krijg 3,19 per uur btw. Voor als dat nodig is bij het helpen.

Alvast bedankt,

Selina.
Even naar je teamleider, sm of asm gaan want die weten wel hoe of wat waarschijnlijk zit het hem in die 2 weken
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 31-08-2007, 11:08
Selinaa
Selinaa is offline
Citaat:
Even naar je teamleider, sm of asm gaan want die weten wel hoe of wat waarschijnlijk zit het hem in die 2 weken
Okeej bedankt
Oud 31-08-2007, 23:30
DjMax
DjMax is offline
Wanneer gaat de loonsverhoging van 2% van 1 augustus 2007 nou in?
Oud 01-09-2007, 11:23
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Wanneer gaat de loonsverhoging van 2% van 1 augustus 2007 nou in?
Per 1 augustus de bedrijven zijn van mening dat dit bij 4 weken loon dus 13 augustus is. Dat is dus in princiepe niet correct. Alleen is de vraag wat je er aan doet...

Groet
Ivo Jan
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 01-09-2007, 23:02
DjMax
DjMax is offline
Ja ok, maar ik heb mijn loonstrookje ontvangen en er staat nog steeds mijn oude uurloon. En het gaat hierbij over de periode van 16-07 tot 13-08, terwijl er staat dat vanaf 1 augustus iedereen een loonsverhoging krijgt van 2%, dat snap ik niet.

Laatst gewijzigd op 01-09-2007 om 23:34.
Oud 02-09-2007, 08:55
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Gister was ik om 16:00 klaar. Bleek het meisje dat achter de counter moest de helft niet te weten. Ik had al de hele dag al beetje door dat ze totaal niet op de rijen let, niet zorgt voor voldoende winkelwagentjes en helemaal geen taken/orders uitdeeld. Ze is pas nieuw maar beweert dat ze al jaren de counter doet in haar oude filiaal. Ik heb op dit moment het idee dat ze de boel mooier heeft gemaakt dan het is bij haar sollicitatie. Ze is (weer) ingewerkt bij ons filiaal, maar ik weet meer dan zij terwijl ik nooit echt ben ingewerkt en ik alles stukje bij beetje heb geleerd.
Ik kon gister ook niet direct om 16:00 naar huis want moest al haar vragen nog beantwoorden. Ik werd er gek van. Zelfs de cassieres vroegen toen alles aan mij en niet aan haar (ook al sta ik geen counter)...uiteindelijk kon ik om 16:15 naar huis.

Oh en laten we het maar niet hebben over haar omroepfobie...dat mag ik weer oplossen.

Ik zit heel erg te twijfelen wat ik moet doen, of ik hiermee naar mijn SM (die is nu op vakanie) moet gaan of dat ik het hem zelf moet laten uitzoeken (wat niet gebeurd aangezien een aantal van mijn collega's en ikzelf regelmatig voor haar bijspringen en dingen oplossen). Sinds kort vraagt hij vaak aan mij hoe het werken die dag was op de counter en of ik goed kon samenwerken met diegene waarmee ik de counter deed die dag. Ik wil ook geen klikspaan spelen. Ze heeft de tijd nodig maar als je de counter in het ene filiaal goed kan, dan is de overstap naar een ander filiaal toch niet ineens veel moeilijker?
Oud 02-09-2007, 10:47
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Ja ok, maar ik heb mijn loonstrookje ontvangen en er staat nog steeds mijn oude uurloon. En het gaat hierbij over de periode van 16-07 tot 13-08, terwijl er staat dat vanaf 1 augustus iedereen een loonsverhoging krijgt van 2%, dat snap ik niet.
Klopt dat zeg ik de bedrijven zijn er van uit gegaan dat het dus pas per periode 9 ingaat als ze met 4 weeksloon werken. Dat is natuurlijk niet zo.
Ik moet ook P&O nog even bellen denk ik zo.

Met vriendelijke groet,
Ivo Jan Schipper
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 02-09-2007, 10:49
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Gister was ik om 16:00 klaar. Bleek het meisje dat achter de counter moest de helft niet te weten. Ik had al de hele dag al beetje door dat ze totaal niet op de rijen let, niet zorgt voor voldoende winkelwagentjes en helemaal geen taken/orders uitdeeld. Ze is pas nieuw maar beweert dat ze al jaren de counter doet in haar oude filiaal. Ik heb op dit moment het idee dat ze de boel mooier heeft gemaakt dan het is bij haar sollicitatie. Ze is (weer) ingewerkt bij ons filiaal, maar ik weet meer dan zij terwijl ik nooit echt ben ingewerkt en ik alles stukje bij beetje heb geleerd.
Ik kon gister ook niet direct om 16:00 naar huis want moest al haar vragen nog beantwoorden. Ik werd er gek van. Zelfs de cassieres vroegen toen alles aan mij en niet aan haar (ook al sta ik geen counter)...uiteindelijk kon ik om 16:15 naar huis.

Oh en laten we het maar niet hebben over haar omroepfobie...dat mag ik weer oplossen.

Ik zit heel erg te twijfelen wat ik moet doen, of ik hiermee naar mijn SM (die is nu op vakanie) moet gaan of dat ik het hem zelf moet laten uitzoeken (wat niet gebeurd aangezien een aantal van mijn collega's en ikzelf regelmatig voor haar bijspringen en dingen oplossen). Sinds kort vraagt hij vaak aan mij hoe het werken die dag was op de counter en of ik goed kon samenwerken met diegene waarmee ik de counter deed die dag. Ik wil ook geen klikspaan spelen. Ze heeft de tijd nodig maar als je de counter in het ene filiaal goed kan, dan is de overstap naar een ander filiaal toch niet ineens veel moeilijker?
Lastig, omdat jullie de problemen steeds oplossen zal ze niet op der bek gaat, dus zal niemand van het kader het ooit door hebben dat het fout zit bij der. Jah jullie als kassaploeg merken het. Ik zou het dus als het ergerlijk word zeker met je SM of ASM bespreken, want dan kan je beter proberen zelf die counter te draaien op zaterdag.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!

Laatst gewijzigd op 02-09-2007 om 19:48.
Oud 02-09-2007, 12:14
Snuitje 1988
Snuitje 1988 is offline
hallo iedereen.
ik loop al vanaf Februari Stage bij Albert Heijn in Eindhoven filiaal 1250. heel erg leuk filiaal.

Groetjes
Oud 02-09-2007, 14:22
Verwijderd
Snuitje 1988 hallo iedereen.
ik loop al vanaf Februari Stage bij Albert Heijn in Eindhoven filiaal 1250. heel erg leuk filiaal.

Groetjes

He snuitje, werk jij toevallig ook nog bij een andere AH in Eindhoven?
Oud 02-09-2007, 19:44
Snuitje 1988
Snuitje 1988 is offline
Hoezo??
Oud 02-09-2007, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Hoezo??
Ik ken iemand die ook in 1250 stage loopt maar die ook in 1558 werkt. Dacht dat jij dat misschien was?
Oud 02-09-2007, 19:50
Verwijderd
Is het dak bij 1250 weer fatsoenlijk gerepareerd?
Oud 02-09-2007, 19:54
Snuitje 1988
Snuitje 1988 is offline
Hallo, idd ik werk bij 1558, maar vind het op de 1250 leuker, hoop dat ik ooit daar kan komen, maar het komt vaak niet uit wat ik wil,dus.
MAar wie ben jij als ik mag vragen?
Oud 02-09-2007, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Hallo, idd ik werk bij 1558, maar vind het op de 1250 leuker, hoop dat ik ooit daar kan komen, maar het komt vaak niet uit wat ik wil,dus.
MAar wie ben jij als ik mag vragen?
ik ben degene die op zaterdag bij 1558 zegt dat je niet moet vergeten om op tijd pauze te houden en die meestal voor je inlogt op de terminal
Ssst, niks verklappen he, moet aan mn image denken
Oud 02-09-2007, 20:07
Snuitje 1988
Snuitje 1988 is offline
Fijn dat ik weet wie je bent, dat praat wat fijner, ik hoop dat ik nog veel kan leren, ondanks mijn stage is afgelopen, en dat ik veel bijgeleerd heb
Oud 02-09-2007, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Fijn dat ik weet wie je bent, dat praat wat fijner, ik hoop dat ik nog veel kan leren, ondanks mijn stage is afgelopen, en dat ik veel bijgeleerd heb
Zal morgen mn msn adres in je postvakje leggen. Ben namelijk na morgen een week vrij. Kan ik ook eens al die vakantie uren gaan opmaken, joepie!
Heb je het al met Lilian/Stefanie/Vincent/Ronald gehad over daar blijven werken?
Oud 02-09-2007, 20:36
Snuitje 1988
Snuitje 1988 is offline
Nee, durf ik niet Zou het wel heel graag willen, maar ben altijd zo bang voor mensen, altijd al geweest,ik loop ook bij een kinderpsycoloog om te proberen om daar wat beter in te worden,maar dat komt vanzelf wel.

Groetjes
Oud 02-09-2007, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Nee, durf ik niet Zou het wel heel graag willen, maar ben altijd zo bang voor mensen, altijd al geweest,ik loop ook bij een kinderpsycoloog om te proberen om daar wat beter in te worden,maar dat komt vanzelf wel.

Groetjes
Nou, als je wilt en als het misschien makkelijker voor je is kun je een keertje met mij zo'n gesprek oefenen? En dan schrijf je eerst op wat je wilt zeggen/vragen?
Oud 02-09-2007, 21:00
Snuitje 1988
Snuitje 1988 is offline
ik kan het proberen,je hoeft niet zoveel moeite voor me te doen, dat ben ik echt niet waard,maar toch bedankt.
Oud 02-09-2007, 21:26
Verwijderd
Citaat:
ik kan het proberen,je hoeft niet zoveel moeite voor me te doen, dat ben ik echt niet waard,maar toch bedankt.
Tuurlijk ben je het wel waard! We gaan het gewoon eens proberen
Oud 03-09-2007, 15:49
Snuitje 1988
Snuitje 1988 is offline
In iedergeval harstikke bedankt, ik ben blij dat ik voor Handel&marketing heb gekozen anders was ik hier nooit binnen gekomen
Oud 03-09-2007, 17:54
haha444haha
Avatar van haha444haha
haha444haha is offline
Ik heb even een vraagje..

Ik werk nu 1,5 jaar als caissiere bij de AH en ik vroeg me af of het nu zo is dat je automatisch caissiere B wordt. Ik doe ondertussen al aardig wat counterwerk maar ben nog steeds A.

Dus mijn vraag is of dit automatisch na een jaar had moeten gebeuren (zoals bij ons wel bij verkopers geldt) of dat ik nog moet wachten?

Alvast bedankt
__________________
~~ Keep Smiling ~~
Oud 04-09-2007, 13:14
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Ik heb even een vraagje..

Ik werk nu 1,5 jaar als caissiere bij de AH en ik vroeg me af of het nu zo is dat je automatisch caissiere B wordt. Ik doe ondertussen al aardig wat counterwerk maar ben nog steeds A.

Dus mijn vraag is of dit automatisch na een jaar had moeten gebeuren (zoals bij ons wel bij verkopers geldt) of dat ik nog moet wachten?

Alvast bedankt
officieel zou het gewoon automatisch na een jaar moeten gebeuren, men stelt er over het algemeen wel eisen aan (o.a. counter). Dus misschien er even om vragen aangezien je al counter doet.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 05-09-2007, 16:37
Snuitje 1988
Snuitje 1988 is offline
Wie heeft nog meer Stage gelopen bij Albert heijn
Oud 05-09-2007, 16:58
stefan1989
stefan1989 is offline
Citaat:
Ze heeft de tijd nodig maar als je de counter in het ene filiaal goed kan, dan is de overstap naar een ander filiaal toch niet ineens veel moeilijker?
Irritant zeg... kan ik me goed in inleven.

Ik heb ook eens als countermedewerker in een ander filiaal ingevallen,
het werk was precies hetzelfde, dus zou ze geen probleem mee moeten hebben.
Maar misschien lette ze in haar oude filiaal ook al niet op de winkelwagens, rijen etc? Echt slordig soms, de leiding moet meer letten op wie counterwaardig is... pfff
Oud 05-09-2007, 17:24
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Citaat:
Irritant zeg... kan ik me goed in inleven.

Ik heb ook eens als countermedewerker in een ander filiaal ingevallen,
het werk was precies hetzelfde, dus zou ze geen probleem mee moeten hebben.
Maar misschien lette ze in haar oude filiaal ook al niet op de winkelwagens, rijen etc? Echt slordig soms, de leiding moet meer letten op wie counterwaardig is... pfff
Eigenlijk is er naar mijn mening nog iets wat een rol speelt maar dat kan ik niet hardop zeggen. positieve discriminatie. Mijn filiaalmanager is daar voorstander van dus zij heeft drie zusjes aangenomen. Ze plant dat meisje dat niet zo goed nog alles kan dus ook regelmatig in op de counter ten koste van anderen. Maar helaas kan ik met die gedachtes niks omdat dat een gevoelig punt is. Mijn SM is over twee weken weer terug en ik kan het goed met hem vinden dus ik zal een voorzichtig een balletje opgooien dat het niet zo lekker loopt op de afdeling.
Oud 10-09-2007, 17:08
ErwinD
ErwinD is offline
Misschien offtopic, maar het heeft wel met Albert Heijn en geld te maken...
Ik ben net uurtje terug van Ah, ontdek ik nog een emballagebon die ik vergeten ben in te leveren. Staat voor aardig wat euros op omdat ik behoorlijk wat ingeleverd heb. Heb eigenlijk ook geen zin dat eind terug te fietsen, kan ik die bon ook gewoon morgen of overmorgen oid inleveren?
Oud 10-09-2007, 18:45
justa
justa is offline
Citaat:
Misschien offtopic, maar het heeft wel met Albert Heijn en geld te maken...
Ik ben net uurtje terug van Ah, ontdek ik nog een emballagebon die ik vergeten ben in te leveren. Staat voor aardig wat euros op omdat ik behoorlijk wat ingeleverd heb. Heb eigenlijk ook geen zin dat eind terug te fietsen, kan ik die bon ook gewoon morgen of overmorgen oid inleveren?
Ja tuurlijk kan gewoon nog.. ik ben caissiere geweest dus ik kan het weten
Oud 10-09-2007, 21:32
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Dat kan gewoon Erwin alleen wel bij het filiaal waar je het hebt ingeleverd. Anders is het allemaal veel lastiger te regelen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 11-09-2007, 20:47
Ohmygosh!
Avatar van Ohmygosh!
Ohmygosh! is offline
Gisteravond gewerkt, alles ging fout! Wat is de maandagavond druk zeg. Gelukkig kon het meisje van het brood me helpen Ik vind deli/kaas wel echt leuk om te doen, alleen dat vlees snijden

Ook soms vervelend dat de winkel van 8 tot 22 open is.
__________________
Sorrow drips into your heart through a pinhole, just like a faucet that leaks and there is comfort in the sound.
Oud 12-09-2007, 12:51
timvl1987
timvl1987 is offline
hey hallo

volgend jaar moet ik ca. 5 maanden achterelkaar stage lopen waardoor ik dus tijdelijk niet bij AH kan werken. Heb een urencontract van 12uur.
Wil eigenlijk geen ontslaf nemen, want kan na die stage gewoon wel weer werken bij appie.
Is zoiets te regelen? en zo ja hoe?

Zetten ze mijn contract dan tijdelijk stil?

Groetjes en bedank,
Tim
Oud 12-09-2007, 16:21
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
hey hallo

volgend jaar moet ik ca. 5 maanden achterelkaar stage lopen waardoor ik dus tijdelijk niet bij AH kan werken. Heb een urencontract van 12uur.
Wil eigenlijk geen ontslaf nemen, want kan na die stage gewoon wel weer werken bij appie.
Is zoiets te regelen? en zo ja hoe?

Zetten ze mijn contract dan tijdelijk stil?

Groetjes en bedank,
Tim
Ondermeer een 0-uren contract. Ik heb toen ik stage moest lopen gewoon alleen op zaterdag gewerkt, is best te doen. Overweeg dat misschien ook eens.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 12-09-2007, 20:07
Bertje B.
Bertje B. is offline
Tot en met welke dag krijgen we op 26 september? Ik moet namelijk zondag voor de laatste keer werken en ben bang dit er net buiten valt.

Ik wil trouwens wel weer in de herfstvakantie werken, maar baas zeurt erg of ik niet eventueel op andere dagen kan en zo. Zou eventueel op de zaterdag ook nog kunnen maar daarnaast echt niet. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Oud 12-09-2007, 20:54
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Tot en met welke dag krijgen we op 26 september? Ik moet namelijk zondag voor de laatste keer werken en ben bang dit er net buiten valt.

Ik wil trouwens wel weer in de herfstvakantie werken, maar baas zeurt erg of ik niet eventueel op andere dagen kan en zo. Zou eventueel op de zaterdag ook nog kunnen maar daarnaast echt niet. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Deze week is ewr een nieuwe periode gestart dus dat valt er idd buiten en krijg je pas in oktober
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 12-09-2007, 21:19
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Citaat:
Tot en met welke dag krijgen we op 26 september? Ik moet namelijk zondag voor de laatste keer werken en ben bang dit er net buiten valt.

Ik wil trouwens wel weer in de herfstvakantie werken, maar baas zeurt erg of ik niet eventueel op andere dagen kan en zo. Zou eventueel op de zaterdag ook nog kunnen maar daarnaast echt niet. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Eerlijk zijn en zeker niet toegeven als je dat niet wil. Ik wil ook absoluut niet door de week werken (kan ook niet want dan moet ik een uur reizen) maar heb dat toentertijd in een nette brief gezet en dat ik studeer en daarom door de week niet kan...plus dat het zo'n uur reizen van mijn werk ligt.
Oud 12-09-2007, 22:07
Bertje B.
Bertje B. is offline
Citaat:
Deze week is ewr een nieuwe periode gestart dus dat valt er idd buiten en krijg je pas in oktober
En het geld van maandag? En t/m wanneer ontvang ik wanneer in oktober?
Oud 12-09-2007, 22:26
Lethe
Lethe is offline
- Kwartiertjes pauze krijg ik niet doorbetaald;
- Als ik pech heb zit ik 4 uur achter elkaar achter de kassa zonder pauze en/of rond te lopen;
- Ik word niet doorbetaald bij ziekte;
- Informatieavonden worden niet uitbetaald;
- Pas als ik drie weken van tevoren vrij vraag kan ik vrij krijgen;
- Als ik tot sluitingstijd werk en daardoor zo'n 15 tot 20 minuten langer bezig ben krijg ik dit niet uitbetaald;
- Ik heb geen vaste werktijden;
- Ik krijg nooit een kerstpakket of andere leuke extra's.

Zo, genoeg gezeurd wel
__________________
Nice
Oud 12-09-2007, 23:02
DjMax
DjMax is offline
Dat klopt, AH heeft zo zijn nadelen. Het mag dan wel zijn dat de klant koning is, maar het gaat toch ten koste van de medewerker in alle opzichten mogelijk
Oud 13-09-2007, 07:21
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
- Kwartiertjes pauze krijg ik niet doorbetaald;
- Als ik pech heb zit ik 4 uur achter elkaar achter de kassa zonder pauze en/of rond te lopen;
- Ik word niet doorbetaald bij ziekte;
- Informatieavonden worden niet uitbetaald;
- Pas als ik drie weken van tevoren vrij vraag kan ik vrij krijgen;
- Als ik tot sluitingstijd werk en daardoor zo'n 15 tot 20 minuten langer bezig ben krijg ik dit niet uitbetaald;
- Ik heb geen vaste werktijden;
- Ik krijg nooit een kerstpakket of andere leuke extra's.

Zo, genoeg gezeurd wel
Franchiser????

Ziekte word in princiepe namelijk doorbetaald tenzij je te laat ziekmeld.
Informatieavonden dienen (AH-beleid) ook betaald te worden
Vrijvragen klopt want de planningen worden 3 weken van te voren gemaakt. Dit staat ook in de huisregels.
Kerstpakket krijgen mensen bij filialen wel, dus dat maar eens overwegen?
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 13-09-2007, 07:23
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
En het geld van maandag? En t/m wanneer ontvang ik wanneer in oktober?
Maandag 10 september t/m Zondag 7 Oktober krijg je uitbetaald op 25 Oktober.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 13-09-2007, 12:41
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Zeg hoe weet je of een AH een Franchiser is of niet?

Ik ga namelijk over een jaar mijn vertrouwde AH verlaten omdat ik dan ga wonen in Amsterdam en zal daar dus een AH gaan uitzoeken om mij over te laten plaatsen... Nu zei mijn baas dat ik beter geen franchiser kan uitzoeken omdat ik dan mijn contract kwijtraak (die kan ik niet meenemen) en een nieuw contract krijgt. Wat dus inhoudt dat mijn loon omlaag gaat omdat ik dat nu opbouw met functiejaren etc. en dat wil ik dus niet... Maar moet ik dat dan gewoont tzt gaan vragen bij dat filiaal of ze franchiser zijn Dadelijk zitten er alleen maar franchisers in de buurt en dan ben ik wel even bezig
Oud 13-09-2007, 14:30
stokj
stokj is offline
De meeste AH's in Amsterdam zijn geen franchise. Binnenkort worden er wel 2 nieuwe franchises geopend, maar die liggen verspreid over de stad.
Natuurlijk zijn er in Amsterdam een paar filialen waar je beter niet kunt gaan omdat het daar slecht loopt.

Een franchise is idd nadelig voor jezelf. je hebt geen recht op winstuitkering etc. Zeg maar wat wij nu hebben als werknemer van AH, heb je in grote lijnen niet bij een franchise. (De manager betaalt in een franchise alles uit zijn eigen zak, en zal dus zijn werknemers nauwlettend in de gaten houden).
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Het grote Albert Heijn Topic (deel 5)
ikbenschipper1
500 04-02-2009 16:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26.