Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2009, 20:55
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
yugo1990

Grappig dat je ottomaanse rijk noemt. Eerlijk gezegt is ottomaanse rijk een van de meeste beste rijken die de geschiednis had. Je typt dat albanezen moslims werden toen ze aan de kant stonden te kijken? Raar dat bijna 80 procent van de bevolking overwoog om te bekeren tot een moslim. Dat geld zowel als in Bosnie en delen van Servie en Kroatie. Sultan Hussein als ik het goed noem zei dat niemand de christelijke en mensen met ander geloof mogten onderdrukken. ( Je kan het zo intypen in Wikipedia en van Google afhalen) Sultan hussein Ottoman empire. Verbazing wekkend vind ik dat de sultan 500 jaar heeft geregeerd op de balkan. En dat in 500 jaar volkeren met elkaar konden leven. Dat Tito het niet 25 jaar kon uithouden. Dat zet je toch aan denken hoe de sultan dat voorelkaar heeft gekregen. Als ie met geweld had geregeerd had ie makkelijkk in 500 jaar een volk uitroeien. Maar daarvoor was Bosnie onder Kotromoic in bezit. Zoek maar in wikipedia Kotromonic en het zal je verbazing dat de Bogomils de macht hadden over kroatie en servie dat waren de oeroude bewoners van Bosnie. Zelfs in die tijd bestond de haat van de christelijke kroaten en de orthodoxe serven tegenover de de bogomils.
Dat je over de mafia begint ben je wel een erge kneus. Niemand heeft iets aan de mafia. Mischien vindt jij het stoer om als een jugo door het leven gaan en dan als een mafia soort achtergrond. Genoeg geschiedenis.

De ottomanen werden verddreven door de albanezen als ik me goed heringen ik had het ergens gelezen. Spreek me aan als ik het fout heb.

ps Jugoslavia was de 4na sterskte leger van europa En als het in leven bleef zou het makkelijk de 2e plaats gehaald hebben. En zouden we groter geweest qua finacieel en maatschappelijk dan Duitsland daar durf ik om te wedden.

van wikipedia In de 16e eeuw maakte Sarajevo onder Gazi Husrev-beg een periode van grote bloei door. De stad werd een van de modernste steden van Europa. Aan het einde van de 16e eeuw was Sarajevo zelfs de tweede stad van de Balkan, na Istanboel. Het inwoneraantal was tegen die tijd toegenomen tot meer dan 80.000. Het was de Gouden Eeuw van Sarajevo.


Deze thread zal waarschijnlijk gesloten worden door een admin, omdat je na een bepaalde tijd geen oude topics mag uppen. Misschien kan je heel snel mijn vraag beantwoorden. Ik ben benieuwd wat jij als Bosniër vindt van de Amerikaanse vlaggen die tijdens de onafhankelijkheidsverklaring door Bosniërs werd gedragen. Sinds ik de beelden daarvan op tv zag, is mijn sympathie voor Bosnië sterk afgenomen...
Advertentie
Oud 11-05-2009, 21:06
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Waarom deze up van een jaar?

En waarom komen er toch zoveel nationalisten uit (ex-)Joegoslavië?
Je bent vast niet geïnteresseerd in complottheorieën waarin Duitsers hun buren op basis van etniciteit en geloof verdelen en heersen.
Oud 11-05-2009, 21:16
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
ps Jugoslavia was de 4na sterskte leger van europa En als het in leven bleef zou het makkelijk de 2e plaats gehaald hebben. En zouden we groter geweest qua finacieel en maatschappelijk dan Duitsland daar durf ik om te wedden.
Lijkt me sterk maar goed nu is nederland de 2e exportnatie van europa ook leuk

Dat dit topic al weer een jaar weg is :')
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 11-05-2009, 21:59
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Helaas. Dit is wel een beetje heel erg up....
__________________
Altijd nuchter
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Botsing Georgische en Ossetische troepen
hhendrikxx
500 02-10-2008 22:01
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap China neemt bijbels Amerikanen in beslag
Love & Peace
114 28-08-2008 18:39
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap België, hoe nu verder?
Gatara
224 09-08-2008 17:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Burgemeester Leers (M'tricht) , heeft kritiek op Balkenende
0oFZo0
83 05-07-2005 16:08
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Poetin herkozen
Saycheese
67 17-03-2004 12:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:43.