Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2009, 19:28
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Ik wil er gewoon niks over zeggen!
__________________
Yoloswag 420
Advertentie
Oud 23-10-2009, 19:28
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
OmG popstars
__________________
Yoloswag 420
Oud 23-10-2009, 19:33
Verwijderd
hahahaaa robert kranenborg heeft de spelfout van zijn tegeltje gehaald
Oud 23-10-2009, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Wie zegt dat ik dat niet wil?

En omg dat meen je toch niet? :')
Oh, dat nam ik aan.

En ja, dat meen ik wel. Het zijn óf spelfouten, óf gruwelijk pretentieus elitair taalgebruik. Of allebei. En je leert ook helemaal niks nuttigs over literatuur, je leert alleen maar het trucje voor slim praten ('het discours', heet dat dan) zodat je daarna de elitaire kut kunt gaan uithangen bij een krant of uitgeverij, terwijl je werk doet dat verder niets te maken heeft met je daadwerkelijke studie.

Maar, literatuurwetenschappen is wel anders dan Nederlandse Taal en Cultuur. Denk ik. En ook anders dan Nederlands op universitair niveau. Maar ik weet niet hoe leuk je dát allemaal gaat vinden, want daar krijg je ook heel veel syntaxis en een stuk logica (like so) en cognitieve linguïstiek en bovendien nog een hoop postmoderne nonsens van verwarde oude mannen zoals Derrida. Vervolgens is het de bedoeling dat je ofwel teksten gaat vertalen/corrigeren (maar dan moet je er een andere taal naast doen of native speaker zijn) of zelf rare teksten gaat schrijven. Nouja, of goede teksten, natuurlijk. Maar de meeste moderne geesteswetenschappers willen dat niet, die praten liever over nonsens.

Ik weet niet wat je precies zou willen leren, maar als je 'gewoon' meer wil weten over taal en literatuur dan ben je denk ik meer op je plaats op het HBO.
Oud 23-10-2009, 19:37
sauerpraum
sauerpraum is offline
ik nie snappie doen
Oud 23-10-2009, 19:37
Verwijderd
Citaat:
hahahaaa robert kranenborg heeft de spelfout van zijn tegeltje gehaald
Hahaha omg echt Ik kan niet kijken want Uice en ik kijken het altijd samen, maar zo, nou, plottwistje. Ik ben benieuwd!

Ik wilde Robert trouwens misschien nog mailen over die spelfout, jammer dat het nu al te laat is.
Oud 23-10-2009, 19:37
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Oh, dat nam ik aan.

En ja, dat meen ik wel. Het zijn óf spelfouten, óf gruwelijk pretentieus elitair taalgebruik. Of allebei. En je leert ook helemaal niks nuttigs over literatuur, je leert alleen maar het trucje voor slim praten ('het discours', heet dat dan) zodat je daarna de elitaire kut kunt gaan uithangen bij een krant of uitgeverij, terwijl je werk doet dat verder niets te maken heeft met je daadwerkelijke studie.
*beaamt*

Al leer ik wel enigszins over de literaire achtergronden, maar ik ben er ook al achtergekomen dat je met een hoop uit je nek lullen gewoon een 8,5 kunt halen voor Literatuur zonder ook maar één boek gelezen te hebben.

En ik heb goede punten gescoord met een essay over niksdoen genaamd 'Procastinators: The leaders of tomorrow'.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 23-10-2009, 19:37
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Oh, dat nam ik aan.

En ja, dat meen ik wel. Het zijn óf spelfouten, óf gruwelijk pretentieus elitair taalgebruik. Of allebei. En je leert ook helemaal niks nuttigs over literatuur, je leert alleen maar het trucje voor slim praten ('het discours', heet dat dan) zodat je daarna de elitaire kut kunt gaan uithangen bij een krant of uitgeverij, terwijl je werk doet dat verder niets te maken heeft met je daadwerkelijke studie.

Maar, literatuurwetenschappen is wel anders dan Nederlandse Taal en Cultuur. Denk ik. En ook anders dan Nederlands op universitair niveau. Maar ik weet niet hoe leuk je dát allemaal gaat vinden, want daar krijg je ook heel veel syntaxis en een stuk logica (like so) en cognitieve linguïstiek en bovendien nog een hoop postmoderne nonsens van verwarde oude mannen zoals Derrida. Vervolgens is het de bedoeling dat je ofwel teksten gaat vertalen/corrigeren (maar dan moet je er een andere taal naast doen of native speaker zijn) of zelf rare teksten gaat schrijven. Nouja, of goede teksten, natuurlijk. Maar de meeste moderne geesteswetenschappers willen dat niet, die praten liever over nonsens.

Ik weet niet wat je precies zou willen leren, maar als je 'gewoon' meer wil weten over taal en literatuur dan ben je denk ik meer op je plaats op het HBO.
Aha. Nou ik zie het allemaal nog wel ofzo. Ik wil al vanaf dat ik een heel klein Miekje ben schrijfster worden, maar met vmbo gaat dat moeilijk worden, vrees ik.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 23-10-2009, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Hahaha omg echt Ik kan niet kijken want Uice en ik kijken het altijd samen, maar zo, nou, plottwistje. Ik ben benieuwd!

Ik wilde Robert trouwens misschien nog mailen over die spelfout, jammer dat het nu al te laat is.
uhuh
Oud 23-10-2009, 19:39
Verwijderd
en Martine is een rozig gnoompje
Oud 23-10-2009, 19:40
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Aha. Nou ik zie het allemaal nog wel ofzo. Ik wil al vanaf dat ik een heel klein Miekje ben schrijfster worden, maar met vmbo gaat dat moeilijk worden, vrees ik.
Je kunt ook altijd nog wachten en op je 21ste een toelatingsexamen doen voor het HBO/Universiteit. Worked for me.
Het voordeel daarvan is dat je eerst wat 'levenservaring' op kunt doen en geld kunt sparen, waardoor je later als eerstejaars student een streepje voor hebt op de kiddo's die net uit school komen en nog nooit iets zelf hebben moeten doen.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 23-10-2009, 19:40
Verwijderd
Citaat:
*beaamt*

Al leer ik wel enigszins over de literaire achtergronden, maar ik ben er ook al achtergekomen dat je met een hoop uit je nek lullen gewoon een 8,5 kunt halen voor Literatuur zonder ook maar één boek gelezen te hebben.
Exact. Ik ben nu ook de strijd begonnen met die hele traditie, ik wil wel daadwerkelijk iets núttigs leren. Dus nu schrijf ik constant óf over heel praktische dingen die ik daadwerkelijk eerst moet gaan zitten onderzoeken, zoals dat hoort op een universiteit, óf over hoe kut die hele psychoanalytische methode is. Opfokken met interpretatie en dat slappe gewauwel
Oud 23-10-2009, 19:41
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Exact. Ik ben nu ook de strijd begonnen met die hele traditie, ik wil wel daadwerkelijk iets núttigs leren. Dus nu schrijf ik constant óf over heel praktische dingen die ik daadwerkelijk eerst moet gaan zitten onderzoeken, zoals dat hoort op een universiteit, óf over hoe kut die hele psychoanalytische methode is. Opfokken met interpretatie en dat slappe gewauwel
Dat is stoer van je .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 23-10-2009, 19:41
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Oh, dat nam ik aan.

En ja, dat meen ik wel. Het zijn óf spelfouten, óf gruwelijk pretentieus elitair taalgebruik. Of allebei. En je leert ook helemaal niks nuttigs over literatuur, je leert alleen maar het trucje voor slim praten ('het discours', heet dat dan) zodat je daarna de elitaire kut kunt gaan uithangen bij een krant of uitgeverij, terwijl je werk doet dat verder niets te maken heeft met je daadwerkelijke studie.

Maar, literatuurwetenschappen is wel anders dan Nederlandse Taal en Cultuur. Denk ik. En ook anders dan Nederlands op universitair niveau. Maar ik weet niet hoe leuk je dát allemaal gaat vinden, want daar krijg je ook heel veel syntaxis en een stuk logica (like so) en cognitieve linguïstiek en bovendien nog een hoop postmoderne nonsens van verwarde oude mannen zoals Derrida. Vervolgens is het de bedoeling dat je ofwel teksten gaat vertalen/corrigeren (maar dan moet je er een andere taal naast doen of native speaker zijn) of zelf rare teksten gaat schrijven. Nouja, of goede teksten, natuurlijk. Maar de meeste moderne geesteswetenschappers willen dat niet, die praten liever over nonsens.

Ik weet niet wat je precies zou willen leren, maar als je 'gewoon' meer wil weten over taal en literatuur dan ben je denk ik meer op je plaats op het HBO.
Nou je krijgt gewoon allerlei letterkunde en dat is saai en idd, boekje lezen en uit je nek lullen op het tentamen. Je krijgt taalbeheersing en dat heeft alles te maken met COMMUNICATIE en dat is ook allemaal hartstikke kut. Dan krijg je ook taalkunde en dat gaat over Chomsky en klankleer en dat is vet interessant. Dat je dan ook semantiek en syntaxis erbij krijgt moet je maar voor lief nemen.

Citaat:
Aha. Nou ik zie het allemaal nog wel ofzo. Ik wil al vanaf dat ik een heel klein Miekje ben schrijfster worden, maar met vmbo gaat dat moeilijk worden, vrees ik.
Schrijfster worden is geen opleiding. Als jij het leuk vindt om te schrijven gewoon blijven doen en je manuscripten opsturen! Daar heb je geen bepaald niveau voor nodig!
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 23-10-2009, 19:43
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Omg, vorig jaar moesten we een verhaal schrijven over een pijnboompit. Voor Nederlands. Ik had er een horror-fantasyverhaal van gemaakt met de grote en gemene pijnboompitten die de kleinere op gingen eten en vervolgens een bloedbad maakte van Pijnboompitstad. Ik had een 9 .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 23-10-2009, 19:44
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Exact. Ik ben nu ook de strijd begonnen met die hele traditie, ik wil wel daadwerkelijk iets núttigs leren. Dus nu schrijf ik constant óf over heel praktische dingen die ik daadwerkelijk eerst moet gaan zitten onderzoeken, zoals dat hoort op een universiteit, óf over hoe kut die hele psychoanalytische methode is. Opfokken met interpretatie en dat slappe gewauwel
Ik zou ook graag het systeem opfucken from ze insaaid, maar wij krijgen voornamelijk voorgeschreven essay onderwerpen, waar niet heel veel mee op te fucken valt. Zo moest ik bijvoorbeeld Joseph Conrad's Heart of Darkness uitpluizen en 2 bronnen zoeken zodat ik kon aantonen dat dat boek vol zit met racisme.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 23-10-2009, 19:44
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Schrijfster worden is geen opleiding. Als jij het leuk vindt om te schrijven gewoon blijven doen en je manuscripten opsturen! Daar heb je geen bepaald niveau voor nodig!
Oh wistikveel dat het zo werkte .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 23-10-2009, 19:45
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Oh wistikveel dat het zo werkte .
J.K. Rowling was ook maar een arme alleenstaande moeder en kijk 'r nu es!
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 23-10-2009, 19:45
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
260€ per maand Nederland hier kom ik
Oud 23-10-2009, 19:45
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Oh wistikveel dat het zo werkte .
Heb jij wel meegedaan met de verhalenwedstrijd?
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 23-10-2009, 19:46
Verwijderd
Als Kluun en Heleen van Royen het kunnen, I rest my case.
Oud 23-10-2009, 19:47
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Christopher paolini niet te vergeten die begon op zijn 15de
__________________
Yoloswag 420
Oud 23-10-2009, 19:47
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Heb jij wel meegedaan met de verhalenwedstrijd?
Ja, één keer. Maar ik schrijf niet zo goed onder druk.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 23-10-2009, 19:47
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Als Kluun en Heleen van Royen het kunnen, I rest my case.
Kluun .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 23-10-2009, 19:48
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Als Kluun en Heleen van Royen het kunnen, I rest my case.
Precies! Ik schrijf nu al beter, dus moet je nagaan wat een glansrijke carrière ik tegemoet ga. :laisve:

Citaat:
Ja, één keer. Maar ik schrijf niet zo goed onder druk.
Ja maar die van nu op letteren?
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 23-10-2009, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Aha. Nou ik zie het allemaal nog wel ofzo. Ik wil al vanaf dat ik een heel klein Miekje ben schrijfster worden, maar met vmbo gaat dat moeilijk worden, vrees ik.
Om schrijfster te worden heb je überhaupt geen opleiding nodig, alleen talent en doorzettingsvermogen. Uitzonderlijk talent, bovendien. Schrijver of schrijfster word je niet, je bent het. Welke studie je doet is irrelevant, hooguit doe je daar wat goede connecties op.

En als je het toch 'wordt' via het pad van literatuurwetenschappen en braaf ja-knikken tegen de dogma's die je daar gevoerd krijgt, dan word je vaak geen goede schrijver. Neem maar van mij aan, het bárst bij ons op de faculteit van de mensen die allemaal flamboyante beroepen zoals (toneelstukken-/scenario-/whatever-)schrijver, regisseur, programmamaker etc willen hebben. Maar slechts een enkeling wordt het ook daadwerkelijk. En wie het wordt, die kun je er vaak ook direct uitpikken, omdat je kunt zien dat ze die hele studie eigenlijk helemaal niet nodig hebben.
Oud 23-10-2009, 19:50
Verwijderd
Oh lals Tink was me voor met dit zeggen.
Oud 23-10-2009, 19:51
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ja maar die van nu op letteren?
Nee, dat is niet gelukt.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 23-10-2009, 19:51
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Hey trutjes! hebben jullie allemaal vakantie?
Oud 23-10-2009, 19:52
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ach er zijn echt debielen die boeken hebben geschreven over hun eigen pedofiliteit enzo het is idd connecties of net even op het goede moment de goede persoon aanspreken met je manuscript oid.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 23-10-2009, 19:52
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Nee, dat is niet gelukt.
Oke, mij ook niet hoor. Maar ik was wel benieuwd, ik heb nog nooit iets van je gelezen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 23-10-2009, 19:53
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Oke, mij ook niet hoor. Maar ik was wel benieuwd, ik heb nog nooit iets van je gelezen.
Ook niet mijn mislukte verhaal van de vorige verhalenwedstijd?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 23-10-2009, 19:54
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Oh die hele verhalenwedstrijd heb ik überhaupt gemist dan.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 23-10-2009, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Hey trutjes! hebben jullie allemaal vakantie?
Alleen mensen op middelbare scholen en hogescholen maar alle uni-nerdjes doen het zonder herfstvakantie
Oud 23-10-2009, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Hey trutjes! hebben jullie allemaal vakantie?
Nee Ik heb een dikke tentamenweek vol dikke tentamens, alleen hebben ze de tentamens niet allemaal in die ene week kunnen proppen (ze waren te dik) dus nu heb ik volgende week feitelijk nóg een tentamenweek, alleen dan met allemaal colleges tussendoor. Fail.
Oud 23-10-2009, 19:55
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
wat een heldentitel
Oud 23-10-2009, 19:58
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Oh die hele verhalenwedstrijd heb ik überhaupt gemist dan.
Ik denk het . Met het thema Middeleeuwen?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 23-10-2009, 20:00
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Omg, Have I Got News For You over een uurtje met David Mitchell als host. <33333

Ik begin echt een beetje verliefd op 'm te worden. (Okee, niet 'beginnen' maar meer 'doorzetten'. meh)
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 23-10-2009, 20:03
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Hé, vriendjes! Dag forumers!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 23-10-2009, 20:05
Verwijderd
I just got rickrolled.
Oud 23-10-2009, 20:06
Verwijderd
Citaat:
ow godogodogodogod ik voel weer een tijdelijke maktone verslaving aankomen

[filmpje]
klinkt als oude nintendo muziek.
Citaat:
hahahaaa robert kranenborg heeft de spelfout van zijn tegeltje gehaald
Oud 23-10-2009, 20:08
Verwijderd
Ahahaha ik ben m'n oude bestanden aan het opruimen en net vond ik opeens Freya's telefoonnummer terug. Het bestandje is aangemaakt in 2003 Ik weet nog wel dat we heel lang geleden allebei dronken waren en dat we toen met elkaar gingen bellen, maar wtf, 2003.

En ook uit 2003: een lijstje met netwerkinstellingen. Awww, toen was ik net twee maanden vijftien, mini-nerd <3
Oud 23-10-2009, 20:08
Verwijderd
Totaal niet slim om dat allemaal te gaan bekijken nu, want ik was eigenlijk van plan om te gaan slapen.
Oud 23-10-2009, 20:11
Verwijderd
hallo
Oud 23-10-2009, 20:13
Verwijderd
het is verdacht vroeg
Oud 23-10-2009, 20:15
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
*puts on suspence music*
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 23-10-2009, 20:21
Verwijderd
ik luister 10ft Ganja Plant (8)
Oud 23-10-2009, 20:22
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
het is verdacht vroeg
__________________
Yoloswag 420
Oud 23-10-2009, 20:22
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Ik luister wow muziek
__________________
Yoloswag 420
Oud 23-10-2009, 20:25
Verwijderd
Ik luister Hazel Dickens & Alice Gerrard.

Mooie muziek dit.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.