Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2010, 14:25
Verwijderd
ennnn
misschien nemen mijn organen een stukje van mijn geest mee naar het volgende lichaam. Dan leef ik toch nog een beetje door. Eigenwijs zijn enzo
Advertentie
Oud 21-07-2010, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Hallooooo! Ik ben met mijn luie gezicht ook eens uit bed komen rollen.

En ik las net de hevige discussie over het doneren van organen en waarom iemand dat niet zou doen. Ik ben ook geen donor (nou ja, ik ben er nog niet uit). Toen ik op mijn 18e dat formulier binnen kreeg, was het een beetje een slap in the face en ik wil er helemaal niet aan denken dat ik dood ga
Dus vinden jullie mij nu ook stom
Ik vraag me vooral af hoe je er nu over denkt dan. Want je bent alweer even over die slap in the face heen neem ik aan, en ondertussen ben je nog geen donor terwijl je dat wel zou kunnen zijn...
Oud 21-07-2010, 14:26
Verwijderd
Ik ga werken. Ik heb niet eens heel veel tegenzin
Oud 21-07-2010, 14:26
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
jullie?

ik vind je niet dom. Je mag daar best even over nadenken...
ondanks wat de heftige meningen pro en contra ook zijn. Moet je je niet door laten afleiden.
Ik vind het gewoon eng denk ik. Het is wel een drastische beslissing, vind ik.

Citaat:
valt me van je tegen. Doe het nu dan gelijk ff met digid. Ik had me al aangemeld voordat ik uberhaupt dat papiertje kreeg, die kreeg ik toen ik bijna 19 was ofzo maar heb op m'n 18e dat al aangevraagd en opgestuurd.
Nee, niet nu.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 21-07-2010, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Mjah Theodoor heeft ook nog niets ingevuld omdat hij het vervelend vindt om erover na te denken. Dat kan ik me beter voorstellen dan mensen die het niet invullen omdat ze het zoveel moeite vinden .

(en nu is het dus zo dat zijn moeder en ik zouden moeten beslissen. Volgens mij komt dat wel goed)
Dat was bij mij initieel ook de reden dat ik nooit wat teruggestuurd heb, maar nu vind ik het eigenlijk wel prima.
Oud 21-07-2010, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Hallooooo! Ik ben met mijn luie gezicht ook eens uit bed komen rollen.

En ik las net de hevige discussie over het doneren van organen en waarom iemand dat niet zou doen. Ik ben ook geen donor (nou ja, ik ben er nog niet uit). Toen ik op mijn 18e dat formulier binnen kreeg, was het een beetje een slap in the face en ik wil er helemaal niet aan denken dat ik dood ga
Dus vinden jullie mij nu ook stom
nja ik vind dat je er best even over na mag denken, om dan tot de conclusie te komen dat je het natuurlijk doet. Verder heb ik mijn mening over niet donor zijn wel redelijk duidelijk gegeven volgens mij, dus ik verwijs je daar naar
Oud 21-07-2010, 14:27
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik vraag me vooral af hoe je er nu over denkt dan. Want je bent alweer even over die slap in the face heen neem ik aan, en ondertussen ben je nog geen donor terwijl je dat wel zou kunnen zijn...
Dat klopt, en op sommige momenten vind ik het heel erg slecht van mezelf, maar het is meer dat ik niet wil nadenken over wanneer en hoe ik dood ga.

Citaat:
Ik ga werken. Ik heb niet eens heel veel tegenzin
Werkze dan.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 21-07-2010, 14:28
Verwijderd
hier, een plaatje van een wankelmotor <3 <3 <3 <3
Oud 21-07-2010, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Dat klopt, en op sommige momenten vind ik het heel erg slecht van mezelf, maar het is meer dat ik niet wil nadenken over wanneer en hoe ik dood ga.



Werkze dan.
Dood ga je toch, dan kun je het maar beter goed geregeld hebben & zorgen dat anderen nog wat aan je dood hebben.
Oud 21-07-2010, 14:28
Verwijderd
Citaat:
hier, een plaatje van een wankelmotor <3 <3 <3 <3

[afbeelding]
4chan werkt niet voor mensen die het plaatje niet op 4 chan hebben gezien.
Oud 21-07-2010, 14:28
Verwijderd
oh en donor en het afstaan van organen alleen aan je geliefden en nabestaanden en familie. Wat nou als heel je familie kettingroker / drugsverslaafd / whiskeyzuipend is?
Oud 21-07-2010, 14:29
Verwijderd
Citaat:
4chan werkt niet voor mensen die het plaatje niet op 4 chan hebben gezien.
dat. dat doet mij pijn.
Oud 21-07-2010, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het gewoon eng denk ik. Het is wel een drastische beslissing, vind ik.


Snap ik.
Maar je moet maar zo denken: tenzij je plannen hebt, om gelijk jezus een vrolijke wederopstanding te doen, kan het geen kwaad. Je bent dood en je voelt er niks van. Sterker nog: je lichaam is dan wat minder zwaar, dus wellicht krijg je korting bij het cremeren...
Oud 21-07-2010, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Dat klopt, en op sommige momenten vind ik het heel erg slecht van mezelf, maar het is meer dat ik niet wil nadenken over wanneer en hoe ik dood ga.
Volgens mij hoef je daar niet over na te denken. Ik denk zelfs dat, als je dat ding eenmaal ingevuld hebt, je er niet meer over nadenkt omdat je je ook niet meer schuldig hoeft te voelen op sommige momenten. Het is gewoon een kwestie van invullen, niet van voorspellen hoe en wanneer het allemaal voor je afloopt.
Oud 21-07-2010, 14:30
Verwijderd
Citaat:
oh en donor en het afstaan van organen alleen aan je geliefden en nabestaanden en familie. Wat nou als heel je familie kettingroker / drugsverslaafd / whiskeyzuipend is?
ik kan beter afstaan aan vreemden dan aan mijn familie


Citaat:
dat. dat doet mij pijn.
mij ook
Oud 21-07-2010, 14:30
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Mjah Theodoor heeft ook nog niets ingevuld omdat hij het vervelend vindt om erover na te denken. Dat kan ik me beter voorstellen dan mensen die het niet invullen omdat ze het zoveel moeite vinden .
Ik vind het inderdaad geen moeite, gewoon onpretting.

Citaat:
Dood ga je toch, dan kun je het maar beter goed geregeld hebben & zorgen dat anderen nog wat aan je dood hebben.
Dat klopt. Het is niet zo dat ik niet wil of dat ik niet wil weten dat jullie gelijk hebben, want dat weet ik allemaal wel, ik wil er gewoon niet over nadenken wanneer ik dood ga en hoe en of ze dan nog wel wat met me kunnen en bah.
En ja, ik weet dat ik vanavond ook geschept kan worden door een bus, maar daar denk ik ook liever niet over na ik klop het ook even af.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 21-07-2010, 14:31
Verwijderd
Mja ik denk er ook niet over na. Dood is dood, ik hoef me niet allerlei scenario's in te beelden om te beslissen of ik donor wil zijn. Maar ik wilde deze discussie helemaal niet voeren!

Toch maar even het zkh gebeld, maar ze hebben geen gaatje meer vanmiddag of morgenmiddag, dus ik wacht wel gewoon tot vrijdag.
Oud 21-07-2010, 14:33
Verwijderd
Goed ik rook nog een sigaretje en dan op naar Utrecht. Ik vind dat mijn ouders toch maar dichter bij me in de buurt moeten gaan wonen
Oud 21-07-2010, 14:33
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Snap ik.
Maar je moet maar zo denken: tenzij je plannen hebt, om gelijk jezus een vrolijke wederopstanding te doen, kan het geen kwaad. Je bent dood en je voelt er niks van. Sterker nog: je lichaam is dan wat minder zwaar, dus wellicht krijg je korting bij het cremeren...
Ik was het niet van plan, tenzij ik ineens een teken van God krijg, maar daar heb ik weinig vertrouwen in.
Korting

Citaat:
Volgens mij hoef je daar niet over na te denken. Ik denk zelfs dat, als je dat ding eenmaal ingevuld hebt, je er niet meer over nadenkt omdat je je ook niet meer schuldig hoeft te voelen op sommige momenten. Het is gewoon een kwestie van invullen, niet van voorspellen hoe en wanneer het allemaal voor je afloopt.
Ik snap je punt, maar jij de mijne niet?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 21-07-2010, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Goed ik rook nog een sigaretje en dan op naar Utrecht. Ik vind dat mijn ouders toch maar dichter bij me in de buurt moeten gaan wonen
heyy je zou stoppen
Oud 21-07-2010, 14:35
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Goed ik rook nog een sigaretje en dan op naar Utrecht. Ik vind dat mijn ouders toch maar dichter bij me in de buurt moeten gaan wonen
Ik rook met je mee
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 21-07-2010, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Ik was het niet van plan, tenzij ik ineens een teken van God krijg, maar daar heb ik weinig vertrouwen in.
Korting

God flikkert je de hemel uit, want je geeft hem uiteraard een nespresso apparaat...
Oud 21-07-2010, 14:36
Verwijderd
Ik ga even de was in de machine doen.

Geheugenkaartje halen doe ik morgen wel, die buien komen veel te snel deze kant op.
Oud 21-07-2010, 14:36
Verwijderd
Enneh korting voor donoren is zo gek nog niet. Minder gewicht te ver-assen is minder hout op het vuur, dus minder onkosten, én minder vervuiling
Oud 21-07-2010, 14:36
Verwijderd
Citaat:
heyy je zou stoppen
ik zou er over nádenken om ná lowlands te stoppen.

en nu ben ik weg, toedels!
Oud 21-07-2010, 14:37
Verwijderd
En nu ik er zo over nadenk: die botten van mij, die hoeven ze ook niet te verbranden, want die kunnen ze vermalen en lijm van maken Hatseflats, nog meer korting
Oud 21-07-2010, 14:37
Verwijderd
Maar ik snap het serieus niet zo goed LP. Op het moment dat dat ding is ingevuld hoef je er toch júist niet meer over na te denken? Ik heb het idee dat, zolang je dat ding niet invult, je er juist vaker over nadenkt dan wanneer het gewoon achter de rug is. (het invullen, bedoel ik dan )
Oud 21-07-2010, 14:38
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
God flikkert je de hemel uit, want je geeft hem uiteraard een nespresso apparaat...
Als George het kan..
Citaat:
Enneh korting voor donoren is zo gek nog niet. Minder gewicht te ver-assen is minder hout op het vuur, dus minder onkosten, én minder vervuiling
Dat zou wel wat zijn ja, maar dan zouden dikkere mensen weer meer moeten betalen en dat is dan weer discriminatie (hetzelfde als dat dikkere mensen in een vliegtuig meer zouden moeten betalen).
Citaat:
ik zou er over nádenken om ná lowlands te stoppen.

en nu ben ik weg, toedels!
Wat?! Jij vieze opgever
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 21-07-2010, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Ik snap je punt, maar jij de mijne niet?
Nou ja, niet helemaal dus. Ik snap wel dat je het naar vindt om over de dood na te denken. Joh, dat vind ik ook! Tuurlijk. Maar ik snap niet dat je om die reden je formulier niet invult.
Oud 21-07-2010, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Als George het kan..

Dat zou wel wat zijn ja, maar dan zouden dikkere mensen weer meer moeten betalen en dat is dan weer discriminatie (hetzelfde als dat dikkere mensen in een vliegtuig meer zouden moeten betalen).


Nee, ik vind het kiloknallen best een optie, levert ook nog eens gezondere mensen op
Oud 21-07-2010, 14:42
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
En nu ik er zo over nadenk: die botten van mij, die hoeven ze ook niet te verbranden, want die kunnen ze vermalen en lijm van maken Hatseflats, nog meer korting
Ik zou zeggen, stuur een brief naar het niet bestaande kabinet

Citaat:
Maar ik snap het serieus niet zo goed LP. Op het moment dat dat ding is ingevuld hoef je er toch júist niet meer over na te denken? Ik heb het idee dat, zolang je dat ding niet invult, je er juist vaker over nadenkt dan wanneer het gewoon achter de rug is. (het invullen, bedoel ik dan )
Ja dat klopt, je hebt ook helemaal gelijk en dat weet ik en daarom is het ook zo erg dat ik het nog niet heb gedaan. Want mijn ouders willen er ook niet over nadenken en laten het aan mij over. Niet dat ze van mijn vader ook maar IETS kunnen gebruiken, maar goed, ik wil dat helemaal niet beslissen.
En natuurlijk zijn er een heleboel redenen om het in te vullen. Wat nou als ik een orgaan nodig heb, wat nou als mijn moeder/vader/zus een orgaan nodig heeft en de helft van de mensen die het wel zouden willen, hebben niks ingevuld om dezelfde redenen als ik?
En ik wil ook niet dat míjn kinderen erover moeten beslissen.
Maar ik word er nu al helemaal eng van, het is zo'n drastische beslissing om te maken. Ik snap best dat je dat niet begrijpt, ik begrijp mezelf ook niet helemaal als ik het zo teruglees.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 21-07-2010, 14:44
Verwijderd
Lieve LP: ga gewoon met kazet en pip naast je als morele support dat formuliertje invullen...
Drink je erna een borrel op. Klaar
Oud 21-07-2010, 14:45
Verwijderd
Toch hoop ik dat we allemaal in de praktijk geen donor worden omdat we 80+ zijn als we sterven
Oud 21-07-2010, 14:47
Verwijderd
*buienradar check* toch maar niet de was buiten hangen
Oud 21-07-2010, 14:49
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Lieve LP: ga gewoon met kazet en pip naast je als morele support dat formuliertje invullen...
Drink je erna een borrel op. Klaar
Dat is een half uur rijden, en Pip is werken als jullie nou even mijn morele support zijn..
En ik drink niet, dus dan rook ik wel een sigaret.

Juist omdat wat ik net typte en mezelf niet helemaal snap, zit ik nu op die site, maar ik weet mijn digid geloof ik niet
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 21-07-2010, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Lieve LP: ga gewoon met kazet en pip naast je als morele support dat formuliertje invullen...
Drink je erna een borrel op. Klaar
Goeie

En overigens ken ik wel heel goed het gevoel dat je dingen uitstelt waarvan je weet dat je ze eigenlijk moet doen, maar die je gewoon een heftig ding vind. Ik had laatst ook zoiets, waarbij 'iets' me de hele tijd tegenhield, terwijl ik het eigenlijk graag wilde.
Oud 21-07-2010, 14:50
Verwijderd
Ik heb bijvoorbeeld een week gewacht om mijn sollicitatiebrief op te sturen omdat het anders zo definitief was
Oud 21-07-2010, 14:51
Verwijderd
Oh ja, dat stomme DigiD ja. Ik vergeet ook iedere keer m'n gegevens...
Oud 21-07-2010, 14:51
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oh, ik weet hem toch wel.

Omg ik ga het doen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 21-07-2010, 14:52
Verwijderd
Zet 'm op
Oud 21-07-2010, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Ik heb bijvoorbeeld een week gewacht om mijn sollicitatiebrief op te sturen omdat het anders zo definitief was
Dat ken ik ook ja. En toen ik eenmaal een eerste sollicitatiebrief had verstuurd, had ik de smaak te pakken en ging ik er nog maar één versturen. Die tweede leverde me mijn eerste baan op
Oud 21-07-2010, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Oh, ik weet hem toch wel.

Omg ik ga het doen.
Super
Het lucht op als je hem ingevuld hebt
Oud 21-07-2010, 14:53
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Als ze nou niet die lijst geven met 'organen en weefsels die je niet wil afstaan' want nu ga ik erover nadenken hoe ik eruit zie zonder hoornvliezen.
Maar daar kan ik een blinde mee helpen, right?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 21-07-2010, 14:54
Verwijderd
Kijk... Dat zijn de berichten.

Rook er een lekkere peuk op, des te sneller kan je gaan doneren
Oud 21-07-2010, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Als ze nou niet die lijst geven met 'organen en weefsels die je niet wil afstaan' want nu ga ik erover nadenken hoe ik eruit zie zonder hoornvliezen.
Maar daar kan ik een blinde mee helpen, right?
Ja
en naderhand wordt alles netjes opgevuld en dichtgemaakt en je ogen worden gesloten, niets van te zien.
Oud 21-07-2010, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Ja
en naderhand wordt alles netjes opgevuld en dichtgemaakt en je ogen worden gesloten, niets van te zien.
krijg je dan wel de goeie kleur?
Oud 21-07-2010, 14:57
Verwijderd
Citaat:
krijg je dan wel de goeie kleur?
dat weet ik niet, ik denk eigenlijk niet dat het kunstoog net zo'n mooi plaatje van een iris erop heeft als een kunstoog voor levenden.
Oud 21-07-2010, 14:58
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ja
en naderhand wordt alles netjes opgevuld en dichtgemaakt en je ogen worden gesloten, niets van te zien.
Dat hielp, ik vind ogen toch altijd een eng idee.

Maar yay

Bedankt voor uw registratie

U ontvangt automatisch binnen enkele weken per post een registratiebevestiging ter controle. U kunt uw keuze altijd wijzigen.


Ik voel me wel beter inderdaad, maar ik heb nu wel echt een sigaret nodig.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 21-07-2010, 14:58
Verwijderd
hmm

Nou ja. Ik ben te lui om mijn donorschap hierom in te trekken
Oud 21-07-2010, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Dat hielp, ik vind ogen toch altijd een eng idee.

Maar yay

Bedankt voor uw registratie

U ontvangt automatisch binnen enkele weken per post een registratiebevestiging ter controle. U kunt uw keuze altijd wijzigen.


Ik voel me wel beter inderdaad, maar ik heb nu wel echt een sigaret nodig.
Goedzo
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:32.