Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2014, 14:31
lanastar
Avatar van lanastar
lanastar is offline
Ik denk er al een tijdje over om een jaar high school te gaan doen in Amerika. Ik zit nu in de 2de gymnasium. Nu wil ik dat aan mijn ouders brengen. Dit is wat ik uitgestippeld had: De 3de en 4de in een jaar doen. Dan in mijn 4de jaar naar USA. En daarna verder met de 5de Ik weet dat het best wat kost, maar als mijn ouders dat een probleem vinden dan wil ik alles zelf betalen, moet het dan wel in de eerste instantie lenen van mijn ouders. Ook weet ik dat het niet zomaar kan om 3de en 4de in een jaar te doen. Maar ik doe nu toch bijna niks voor school omdat het zo simpel is. Ik vind het niet erg om dan extra hard te moeten werken voor mijn droom. Ik ben op het moment dat ik ga (begin 4de) 15,5 jaar oud. Ik zou graag met sts of travel active willen. Heeft iemand tips hoe ik dit aan mijn ouders moet brengen en ze over kan halen? Ook zodat ik serieus overkom? Want ik wil dit echt!
__________________
the sea is my home... the ocean is my life... the water is my element....
some times I just will wish that I can be a mermaid....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2014, 14:42
Verwijderd
Gewoon zeggen? Het is niet alsof je zwanger bent en niet weet welke neger de vader is. Lijkt me een vrij normaal onderwerp om te kunnen bespreken met je oudjes.

Wat er verder zo interessant is aan middelbare school in amerika ontgaat me, maargoed.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2014, 14:53
lanastar
Avatar van lanastar
lanastar is offline
Ik ben bang dat het niet mag.

Wat er zo leuk aan is:
Het is leuk, ik heb echt interesse in amerika
ik maak kennis met andere cultuur
Leer vloeiend engels
het staat geweldig op je ff
Je leert erg zelfstandig te zijn
Het is een geweldige ervaring!!
__________________
the sea is my home... the ocean is my life... the water is my element....
some times I just will wish that I can be a mermaid....
Met citaat reageren
Oud 30-05-2014, 15:02
la_petite_moi
Avatar van la_petite_moi
la_petite_moi is offline
Ik zou je persoonlijk willen afraden om 3e en 4e gymnasium in 1 jaar te doen.
Zeker omdat de onderbouw heel anders is dan in bovenbouw en het echt heel veel werk is.
Ik zit nu in 4 gym en ik moet veel moeite doen om over te gaan nu. Maar dat ligt natuurlijk aan mij,
maar toch ik zou niet weten hoe je 3e en 4e in 1 jaar moet proppen als je ook nog enigszins iets van
een sociaal leven wil hebben. Want ik vrees dat je dan 24/7 aan het leren bent.

Maar ik ken je natuurlijk niet, het zou kunnen dat je echt heel slim bent en super snel leert. Dat zou ik wel heel knap van je vinden. Vraag anders eerst aan leraren op school of ze denken dat je dat aan kunt.
Je kunt er toch ook voor kiezen om tussendoor een jaar naar Amerika te gaan, dan doe je wel een jaartje langer over school, maar een mooie ervaring in Amerika is dat toch wel waard?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2014, 15:09
lanastar
Avatar van lanastar
lanastar is offline
Citaat:
Ik zou je persoonlijk willen afraden om 3e en 4e gymnasium in 1 jaar te doen.
Zeker omdat de onderbouw heel anders is dan in bovenbouw en het echt heel veel werk is.
Ik zit nu in 4 gym en ik moet veel moeite doen om over te gaan nu. Maar dat ligt natuurlijk aan mij,
maar toch ik zou niet weten hoe je 3e en 4e in 1 jaar moet proppen als je ook nog enigszins iets van
een sociaal leven wil hebben. Want ik vrees dat je dan 24/7 aan het leren bent.

Maar ik ken je natuurlijk niet, het zou kunnen dat je echt heel slim bent en super snel leert. Dat zou ik wel heel knap van je vinden. Vraag anders eerst aan leraren op school of ze denken dat je dat aan kunt.
Je kunt er toch ook voor kiezen om tussendoor een jaar naar Amerika te gaan, dan doe je wel een jaartje langer over school, maar een mooie ervaring in Amerika is dat toch wel waard?
Ik ga pas met school overleggen als het van,mijn ouders mag, maar bedankt voor je tips. Als het niet kan met 3 en 4 in 1 jaar ga ik een jaar tussendoor. Maar het fijnst zou dat eerste zijn. Ik leer best snel en doe nu per dag maar half uurtje aan school, soms dat nog niet eens.
__________________
the sea is my home... the ocean is my life... the water is my element....
some times I just will wish that I can be a mermaid....
Met citaat reageren
Oud 30-05-2014, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Ik ben bang dat het niet mag.
Die kans is er altijd natuurlijk en wat dat betreft hebben je ouders het laatste woord. Maar je hebt meer kans te mogen als je je ouders tijdig hierover inlicht. Als je last-minute opeens zegt dat je naar Amerika wilt om daar school te doen zullen ze het sneller zien als een spontaan hersenspinsel dan als je er langer om 'zeurt'.
Citaat:
Wat er zo leuk aan is:
Het is leuk, ik heb echt interesse in amerika
Ben je er wel eens geweest?
Citaat:
ik maak kennis met andere cultuur
Ja mja, qua cultuur verschilt het maar erg weinig van Nederland hoor. Het is allemaal iets faker dan hier.
Citaat:
Leer vloeiend engels
Dat is waar.
Citaat:
het staat geweldig op je ff
Je ff?

Ervanuitgaand dat je CV bedoelt: Een paar jaartjes middelbare school in Amerika interesseert werkgevers weinig hoor. Vervolgopleidingen en werken in het buitenland kan wel een positieve invloed hebben.
Citaat:
Je leert erg zelfstandig te zijn
Dat leer je in theorie ook als je een dorp verderop op jezelf gaat wonen.
Citaat:
Het is een geweldige ervaring!!
Speculatie.

Als ik jou was, wat ik natuurlijk niet ben verder, zou ik lekker naar Amerika gaan als je iets ouder bent en dan eventueel tijdens je vervolgopleiding.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2014, 08:03
Verwijderd
In Amerika hebben ze een heel ander schoolsysteem dan hier. Daar is het ook belangrijk om naast schoolwerk aan activiteiten en sport te doen.


Heb je je er wel in verdiept? .
Met citaat reageren
Oud 03-06-2014, 15:43
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Het schoolsysteem is daar idd heel anders. Het opleidingsniveau lijkt me ook niet bijster hoog, aangezien ze daar iedereen bij elkaar in een klas gooien (terwijl het bij ons verdeeld is in vmbo/havo/vwo).
En het is nogal naief om te denken dat je na je jaartje daar hier de draad gewoon weer kunt oppakken. Dingen die je hier geleerd hebt zakken weg na een jaar, en als je er dan in de 5e mee verder moet heb je toch een probleem.
Ik zou als ik jou was me ook wat verder verdiepen in Amerikaanse toestanden, want het gaat er echt niet allemaal zo aan toe als in de films en op tv.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2014, 19:36
Verwijderd
Ik ben daar ook wel eens mee bezig geweest, maar verkijk je niet - het is tyfusduur. Als ik jou was, zou ik hier je middelbare school diploma halen en dan gaan. Als je echt zo graag wil, kun je ook nog wel een jaartje langer wachten. Verkijk je niet aan hoe anders het daar gaat alleen, ook al is het maar omdat je een hele tijd uit je vaste omgeving bent weggehaald.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2014, 21:50
InezLeeuwx
InezLeeuwx is offline
Omdat iedereen hier (uiteraard) een andere mening heeft en het lekker onduidelijk is, moet ik natuurlijk ook even mijn zegje kwijt

Ik vind het echt een fantastisch idee! Volgens mij kun je het wel aan, en dat meen ik echt. Je moet natuurlijk wel veel regelen (maar dat weet je zelf natuurlijk ookal).

Veel succes met het overhalen van je ouders ! (Sorry geen tips, je moet het zo serieus mogelijk vertellen en laten weten dat dit geen opvlieging is, maar iets is wat je echt wilt en waar je echt voor wilt gaan!)

Good luck
Met citaat reageren
Oud 05-06-2014, 12:46
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Het schoolsysteem is daar idd heel anders. Het opleidingsniveau lijkt me ook niet bijster hoog, aangezien ze daar iedereen bij elkaar in een klas gooien (terwijl het bij ons verdeeld is in vmbo/havo/vwo).
En het is nogal naief om te denken dat je na je jaartje daar hier de draad gewoon weer kunt oppakken. Dingen die je hier geleerd hebt zakken weg na een jaar, en als je er dan in de 5e mee verder moet heb je toch een probleem.
Ik zou als ik jou was me ook wat verder verdiepen in Amerikaanse toestanden, want het gaat er echt niet allemaal zo aan toe als in de films en op tv.
Het klopt dat, enkele uitzonderingen daar gelaten, het niveau op Amerikaanse middelbare scholen niet erg hoog is. Dat heeft echter niet zo veel te maken met de onderverdeling die in Nederland bestaat; in Finland kent de onderbouw ook maar één niveau, maar dat niveau is wel hoger dan vwo in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2014, 14:10
Verwijderd
In de VS hebben ze wel verschillende niveaus per vak op de meeste scholen, dan kun je bv. Engels op een soort havo niveau volgen en aardrijkskunde op een soort vmbo niveau. High schools in de steden zijn ook vaak enorm dus dan kan dat makkelijk uit.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2014, 09:40
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
ik denk sowieso dat het erg ambitieus is om te denken dat je het zelf wel kunt betalen, en daarnaast, studeren is al duur genoeg. Grote kans dat je ouders zeggen dat ze dat geld liever aan je studie besteden en dat je je studie dan maar in het buitenland gaat doen ofzo.
En zo makkelijk gaat het niet. Je hebt ook een visum nodig dat je niet altijd zult krijgen, je moet daar onderdak vinden en als 16 jarige zul je waarschijnlijk dus een gastgezin moeten zoeken.
Ik denk dat je wat te ambitieus bent en wat te gemakkelijk erover denkt.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2014, 19:33
American Psycho
Avatar van American Psycho
American Psycho is offline
duckdonkey, je hoeft het niet zelf te regelen je payed 10K aan zon bedrijf en hun regelen visum gastgezin vlucht etc
__________________
Where's Bizarre at?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2014, 00:29
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Oh ja, regel even 10k. :')
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 16:45
De_Groninger
De_Groninger is offline
Citaat:
Ik denk er al een tijdje over om een jaar high school te gaan doen in Amerika. Ik zit nu in de 2de gymnasium. Nu wil ik dat aan mijn ouders brengen. Dit is wat ik uitgestippeld had: De 3de en 4de in een jaar doen. Dan in mijn 4de jaar naar USA.
Onderbouw en bovenbouw in 1 jaar is vrij lastig te regelen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Tik je naam in en laat ons zien wat er gevonden wordt!
Verwijderd
103 06-09-2007 06:59
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding en gezondheids topic # 51
Daantje_0705
500 11-05-2005 18:45
Muziek Pats hier met je muziekcollectie
telluriet
216 05-09-2004 19:20
Muziek verukkelukkullukke 715
Kellie
39 27-12-2002 23:25
Algemene schoolzaken een jaar studeren in de VS? (ervaringen???!)
ikalto
6 14-01-2002 15:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14.