Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2003, 09:50
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Martian schreef op 09-04-2003 @ 10:44:
Ja... Maar ik snap ze niet
Nee, ik ook niet, hoor.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2003, 10:00
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 09-04-2003 @ 09:04:
Die fucker is gewoon DOOD, ligt te ROTTEN, als je hem goed vindt dan leef en handel je naar de ideeën van het Fortuynisme maar hou alsjeblieft je klep een keer over die kerel zélf.
Mee eens.

Neemt trouwens niet weg dat ik de rest van je reacties hier net zo belachelijk en bespottelijk vind als de persoonsverheerlijking van wijlen Fortuyn door sommigen hier.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 10:04
Bendzj
Avatar van Bendzj
Bendzj is offline
Citaat:
lolacarolala schreef op 09-04-2003 @ 10:39:
Tsja, wat heeft ie nou gedaan, hij heeft wat dingetjes gezegd en toen ging ie dood. kunnen we niet beter een Wim Kok dag bedenken, die heeft tenminste wat gedaan voor dit landje.............
Hoor je mij zeggen dat er een Wim Kok dag moet komen? Nee, ik dacht het ook niet. Maar je haalt jezelf al meteen weer onderuit want Pim Fortuyn heeft in vergelijking tot Wim Kok al helemaal niks gedaan voor Nederland.

Laten we herdenkingsdagen reserveren voor echt belangrijke mensen/gebeurtenissen. Anders krijgen we straks nog een Kenneth en dat-andere-hondje-van-Pim-dag want zij hebben er ook zo onder geleden dat hun baasje dood is.
__________________
Such a riposte is a scandalous impertinence | Anders nog iets?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 10:55
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Hypochondriac schreef op 09-04-2003 @ 09:51:
Wat is dit erg zeg. En vooral het feit dat die persoonsverheerlijkers (want dat zijn de LPF'ers, de naam Lijst PIM FORTUYN zegt het al) nu ook proberen om aan 5 mei bevrijdingsdag, 6 mei Pimdag te koppelen. Wat heeft die vent nou weer gedaan om een dag te verdienen. Helemaal niks.

Het is sowieso een misvatting dat Pim Fortuyn zoveel betekend heeft voor Nederland. Daar kreeg ie de kans niet eens voor. Het enige wat ie (wel heel goed overigens) heeft gedaan is een gevoel van onvrede onder veel burgers onder woorden brengen en het tastbaar maken. Maar dat is zijn enige wapenfeit.

Kan iemand mij eigenlijk vertellen wat het fortuynisme is, behalve Pim's boeken gelezen hebben en roepen dat hij zo geweldig was?
Heb je er weer zo eentje met z'n persoonsverheerlijking! Maar deze gaat nog even een stapje verder, die beweert dat iedere LPF-er een persoonsverheerlijker is. Waar haal je dat nou weer vandaan?! Zoals ik al eerder zei, die vlag staat niet enkel voor Pim Fortuyn maar ook voor de vrijheid van spreken. Dus niks persoonsverheerlijking!

Dat Fortuyn niks zou hebben gedaan ben ik al helemaal niet met je eens. Hij heeft bijvoorbeeld de discussie over het vreemdelingenbeleid aangeslingerd, waarmee toch wel een taboe doorbroken is. Ook heeft hij menig burger een stem gegeven, door de gevestigde orde in Den Haag flink de oren te wassen en te laten zien dat het zo niet langer kan. Maar goed, ik zie net dat jij dat ook hebt geschreven...

Voor mij is Fortuynisme inderdaad de boeken lezen van Pim Fortuyn en de dingen proberen toe te passen in het dagelijks leven. Ik ben geen lid van de (J)LPF ofzo, want daar heb ik niet zo heel veel mee. Het gaat mij voornamelijk om Pim Fortuyn zelf.
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 11:08
Bendzj
Avatar van Bendzj
Bendzj is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 09-04-2003 @ 11:55:
Heb je er weer zo eentje met z'n persoonsverheerlijking! Maar deze gaat nog even een stapje verder, die beweert dat iedere LPF-er een persoonsverheerlijker is. Waar haal je dat nou weer vandaan?!

Sorry, dat was iets te generaliserend. Maar als het zoals jij zegt de meeste LPF'ers niet om persoonsverheerlijking gaat, verander dan de naam van de partij

Zoals ik al eerder zei, die vlag staat niet enkel voor Pim Fortuyn maar ook voor de vrijheid van spreken. Dus niks persoonsverheerlijking!

Pimmetje staat anders wel prominent op de vlag. Heeft toch wel iets met persoonsverheerlijking te maken denk ik dan.

Dat Fortuyn niks zou hebben gedaan ben ik al helemaal niet met je eens. Hij heeft bijvoorbeeld de discussie over het vreemdelingenbeleid aangeslingerd, waarmee toch wel een taboe doorbroken is. Ook heeft hij menig burger een stem gegeven, door de gevestigde orde in Den Haag flink de oren te wassen en te laten zien dat het zo niet langer kan. Maar goed, ik zie net dat jij dat ook hebt geschreven...

Precies wat je zegt. Ik erken dat Pim Fortuyn de politieke discussie weer tot leven heeft gebracht. Maar om daar nou iemand zo'n beetje om te gaan vereren

Voor mij is Fortuynisme inderdaad de boeken lezen van Pim Fortuyn en de dingen proberen toe te passen in het dagelijks leven. Ik ben geen lid van de (J)LPF ofzo, want daar heb ik niet zo heel veel mee. Het gaat mij voornamelijk om Pim Fortuyn zelf.

En je laatste zin is nou net het ultieme voorbeeld van de persoonsverheerlijking. Niks te maken willen hebben met de politieke beweging, maar wel roepen dat Pim zelf helemaal geweldig is
Om af te sluiten. Persoonsverheerlijking à la een 'PimFortuyn-vlag' (want zo zullen de meeste mensen hem zien en niet als een vlag voor de vrijheid van meningsuiting, dat is gewoon een politieke verantwoording voor persoonsverheerlijking) vind ik persoonlijk walgelijk en als ik zo'n vlag zie hangen op 5 of 6 mei, dan hangt hij daar niet veilig.

Er zijn ook andere, betere manieren om je respect te tonen voor een vermoord politicus. Bijvoorbeeld inderdaad een gewone Nederlandse vlag halfstok hangen. En niet zo'n in elkaar geflansd propagandastuk
__________________
Such a riposte is a scandalous impertinence | Anders nog iets?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 12:01
red_and_black
Avatar van red_and_black
red_and_black is offline
ja lekker!
een vlag van die kale nicht?
nooit! ik heb nog liever seks met een seropositief/ve dwerg!

die kerel is dood, get on with your life!
iedereen zou vlaggen van Che Guevara op moeten hangen, dat was pas een leider!
__________________
Da Zivota iman dva, ja bi obu tebi da!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 12:17
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Ja, Pim Fortuyn staat op de vlag en logisch, hij is tenslotte vermoord om zijn denkbeeld(en).
Natuurlijk gaat het ook om Pim Fortuyn, maar wat mij betreft ook om de vrijheid van het spreken.

Ik vond (en vind nog steeds) Pim Fortuyn een slimme man met ideeën die mij aanspreken. Een lolbroek, een grappenmaker, maar wel een intelligente lolbroek. Een man met een uitgesproken mening en die niet bang was deze te verkondigen. Vrijwel iedereen met dr. en prof. als titel zijn van die saaie mensen die ik voor geen eurocent vertrouw. Pim Fortuyn was juist het tegenovergestelde en daarom een man uit duizenden. En natuurlijk zal de man ook z'n slechte kanten hebben, net als ieder ander. Er zijn ook een aantal dingen waar ik het niet mee eens ben met Pim Fortuyn. De man is geen heilige, was het niet en moet het ook niet worden. Maar ik vind dat we hem (en de gebeurtenis op 6 mei) nooit mogen vergeten.

Vandaar dus dat ik die vlag een goed idee vind.
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 12:21
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
gegennazis schreef op 09-04-2003 @ 13:01:
ja lekker!
een vlag van die kale nicht?
nooit! ik heb nog liever seks met een seropositief/ve dwerg!

die kerel is dood, get on with your life!
iedereen zou vlaggen van Che Guevara op moeten hangen, dat was pas een leider!
Als je niets zinnigs te zeggen hebt en je toch maar aan het vervelen bent, kun je altijd nog naar deze sites toe:

www.richardkiel.com
www.pim-fortuyn.com
www.bassie-adriaan.nl
www.angelfire.com/nb2/richardkiel

Heb je ook even iets te doen!
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 12:24
Bendzj
Avatar van Bendzj
Bendzj is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 09-04-2003 @ 13:17:
Ja, Pim Fortuyn staat op de vlag en logisch, hij is tenslotte vermoord om zijn denkbeeld(en).
Natuurlijk gaat het ook om Pim Fortuyn, maar wat mij betreft ook om de vrijheid van het spreken.

Ik vond (en vind nog steeds) Pim Fortuyn een slimme man met ideeën die mij aanspreken. Een lolbroek, een grappenmaker, maar wel een intelligente lolbroek. Een man met een uitgesproken mening en die niet bang was deze te verkondigen. Vrijwel iedereen met dr. en prof. als titel zijn van die saaie mensen die ik voor geen eurocent vertrouw. Pim Fortuyn was juist het tegenovergestelde en daarom een man uit duizenden. En natuurlijk zal de man ook z'n slechte kanten hebben, net als ieder ander. Er zijn ook een aantal dingen waar ik het niet mee eens ben met Pim Fortuyn. De man is geen heilige, was het niet en moet het ook niet worden. Maar ik vind dat we hem (en de gebeurtenis op 6 mei) nooit mogen vergeten.

Vandaar dus dat ik die vlag een goed idee vind.
*kuch*persoonsverheerlijking*kuch*
__________________
Such a riposte is a scandalous impertinence | Anders nog iets?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 12:26
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Ja, dag hoor! Het is goed met jou. Zeker alleen maar de eerste twee regels gelezen?
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Hypochondriac schreef op 09-04-2003 @ 13:24:
*kuch*persoonsverheerlijking*kuch*
In het kader van politieke moord, iets wat in Nederland niet meer gebeurd is sinds.. 16nogwat vind ik herdenken terecht, hoewel 'herdenken' een verkeerde woordkeus is. Ik vind dat men het juk van Fortuyn (hoe ironisch ook) van 6 mei af moet halen, en het moeten zien als een dag van.. Tsja. Een echte invulling heb ik er nog niet voor bedacht, maar in historisch opzicht is het wel een dieptepunt. Nogmaals, niet zozeer dat 't Fortuyn betreft, maar wèl dat het een politicus was. Politieke moord mag per definitie nooit gebeuren. Staat haaks op het begrip 'democratie'.

Laatst gewijzigd op 09-04-2003 om 12:40.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 12:34
Bendzj
Avatar van Bendzj
Bendzj is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 09-04-2003 @ 13:26:
Ja, dag hoor! Het is goed met jou. Zeker alleen maar de eerste twee regels gelezen?
Nee, de eerste twee regels waren juist de verstandigste van je post. Daar ging het tenminste nog een béétje over vrijheid van menigsuiting.

De rest van je post gaat over 'een man uit duizenden' en een 'intelligente lolbroek'. Lees jij je eigen posts eigenlijk wel voordat je ze verstuurt?
__________________
Such a riposte is a scandalous impertinence | Anders nog iets?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 12:36
Bendzj
Avatar van Bendzj
Bendzj is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 09-04-2003 @ 13:27:
In het kader van politieke moord, iets wat in Nederland niet meer gebeurd is sinds.. 16nogwat vind ik herdenken terecht, hoewel 'herdenken' een verkeerde woordkeus is. Ik vind dat men het juk van Fortuyn (hoe ironisch ook) en 6 mei af moet halen, en het moeten zien als een dag van.. Tsja. Een echte invulling heb ik er nog niet voor bedacht, maar in historisch opzicht is het wel een dieptepunt. Nogmaals, niet zozeer dat 't Fortuyn betreft, maar wèl dat het een politicus was. Politieke moord mag per definitie nooit gebeuren. Staat haaks op het begrip 'democratie'.
Ben ik helemaal met je eens en daarom vind ik zo'n vlag ook niet passen bij zo'n gelegenheid. Want dan gaat het dus wél ineens weer over de persoon Fortuyn.
__________________
Such a riposte is a scandalous impertinence | Anders nog iets?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 12:56
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Hypochondriac schreef op 09-04-2003 @ 13:34:
Nee, de eerste twee regels waren juist de verstandigste van je post. Daar ging het tenminste nog een béétje over vrijheid van menigsuiting.

De rest van je post gaat over 'een man uit duizenden' en een 'intelligente lolbroek'. Lees jij je eigen posts eigenlijk wel voordat je ze verstuurt?
Fortuyn gedroeg zich niet als een saaie duffe professor/politicus. Er zit nu geen enkele politicus in Den Haag die de boel daar een beetje opfrist. Pim Fortuyn had dat tenminste wil in zich. Als ik kijk naar jeetje peteetje Balkenende, of naar die gluiperige Boskabouter, of naar kettingrookster Halsema... Weinig tot niets spreekt mij in hen aan. Altijd ontwijkende antwoorden, nooit eens duidelijk en zo ontzettend saai. Haast zonder enige bezieling.
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 13:04
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Ik ben ook niet bang om mijn mening te verkondigen, en volgens mij behoor ik eveneens niet tot de dommen en onwetenden. Zo nodig ben ook ik een lolbroek, misschien zelfs wel een intelligente lolbroek.

Waar is mijn vlag, mijn dag? Vereer mij, goddammit!

Ah, ik zie het al... Ik ben geen homosexueel
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Nate schreef op 09-04-2003 @ 14:04:
Ah, ik zie het al... Ik ben geen homosexueel
Zullen we anders samen homosexueel worden, anale liefde bedrijven en dan een politieke partij oprichten?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 13:07
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 09-04-2003 @ 14:06:
Zullen we anders samen homosexueel worden, anale liefde bedrijven en dan een politieke partij oprichten?
Als dat is wat het volk wil... Dan moeten wij, trouwe burgers, daar gehoor aan geven!
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Nate schreef op 09-04-2003 @ 14:07:
Als dat is wat het volk wil... Dan moeten wij, trouwe burgers, daar gehoor aan geven!
Agree. Jij scoort een flinke pot vaseline, dan ga ik vast even mezelf helemaal leegschijten. Poep aan je snikkel is niet je van het, hè :>
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 13:13
Bendzj
Avatar van Bendzj
Bendzj is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 09-04-2003 @ 13:56:
Fortuyn gedroeg zich niet als een saaie duffe professor/politicus. Er zit nu geen enkele politicus in Den Haag die de boel daar een beetje opfrist. Pim Fortuyn had dat tenminste wil in zich. Als ik kijk naar jeetje peteetje Balkenende, of naar die gluiperige Boskabouter, of naar kettingrookster Halsema... Weinig tot niets spreekt mij in hen aan. Altijd ontwijkende antwoorden, nooit eens duidelijk en zo ontzettend saai. Haast zonder enige bezieling.
Nog steeds hoor ik je niets zeggen over politieke opvattingen, maar praat je wel over de 'superieure' uitstraling (over andere politici althans) van Pim Fortuyn.

Corrigeer me als ik me vergis, maar volgens mij is dát nou persoonsverheerlijking. En die persoonsverheerlijking, dat is nu precies waar ik van walg. Als je de sterfdag van Pim Fortuyn wil verheffen tot een dag waarop de vrijheid van meningsuiting in de belangstelling staat. Ga vooral je gang. Maar laat Fortuyn erbuiten! En vooral die vlag!

Bos en Balkenende zijn inderdaad vervelende draaikonten. Als je Halsema veroordeeld op het feit dat ze rookt, heb ik zo mijn bedenkingen bij je beoordelingsvermogen. Zij is namelijk in tegenstelling tot Bos en Balkenende en overeenkomstig met Fortuyn wél duidelijk. Maar het gaat er niet om hoe andere politici zich verhouden tot Fortuyn. Het gaat erom dat de 'Pimvlag' een belachelijk stuk propagandamateriaal is voor de LPF en dat Fortuyn door dit soort initiatieven op een soort voetstuk wordt geplaatst door zijn aanhangers. En het spijt me heel erg, maar ik denk niet dat hij dat heeft verdiend
__________________
Such a riposte is a scandalous impertinence | Anders nog iets?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 13:21
Jamais_Vu
Avatar van Jamais_Vu
Jamais_Vu is offline
Citaat:
Hypochondriac schreef op 09-04-2003 @ 11:04:
Hoor je mij zeggen dat er een Wim Kok dag moet komen? Nee, ik dacht het ook niet. Maar je haalt jezelf al meteen weer onderuit want Pim Fortuyn heeft in vergelijking tot Wim Kok al helemaal niks gedaan voor Nederland.

Laten we herdenkingsdagen reserveren voor echt belangrijke mensen/gebeurtenissen. Anders krijgen we straks nog een Kenneth en dat-andere-hondje-van-Pim-dag want zij hebben er ook zo onder geleden dat hun baasje dood is.
oke, wat ik zeg is dat Wim Kok wel iets heeft gedaan voor dit landje en Pim niet, wat jij zegt is dat Wim Kok wel iets heeft gedaan voor dit landje en Pim niet..................... Wie haalt nou wie onderuit????
__________________
the sound of ancient voices ringing soft upon your ear
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 13:23
Bendzj
Avatar van Bendzj
Bendzj is offline
Citaat:
lolacarolala schreef op 09-04-2003 @ 14:21:
oke, wat ik zeg is dat Wim Kok wel iets heeft gedaan voor dit landje en Pim niet, wat jij zegt is dat Wim Kok wel iets heeft gedaan voor dit landje en Pim niet..................... Wie haalt nou wie onderuit????
Sorry, dacht dat je sarcastisch bezig was omdat er zo'n ding in stond.

Zijn we het blijkbaar toch met elkaar eens
__________________
Such a riposte is a scandalous impertinence | Anders nog iets?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 14:32
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Nate schreef op 09-04-2003 @ 14:04:
Ik ben ook niet bang om mijn mening te verkondigen, en volgens mij behoor ik eveneens niet tot de dommen en onwetenden. Zo nodig ben ook ik een lolbroek, misschien zelfs wel een intelligente lolbroek.

Waar is mijn vlag, mijn dag? Vereer mij, goddammit!

Ah, ik zie het al... Ik ben geen homosexueel
Ik vind mezelf anders best grappig en ik voldoe verder ook aan de voorwaarden... ik eis dat ik een eigen vlag krijg en een dag om mij te vieren! Pim zou het zo gewild hebben!
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 15:10
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Wannneer een politicus vermoord wordt om zijn mening, ongeacht of het nu Ad Melkert, Paul Rossenmuller, of in dit geval dus Pim Fortuyn is, lijkt het me niet meer dan logisch om bij zo'n dag stil te staan. Het schijnt niet tot jullie door te willen dringen dat het hier helemaal niet gaat om of je nu slim, dom, homosexueel, hetero, of wat dan ook bent. Het gaat er om dat iemand is vermoord om zijn mening in een democratie! Daarom hangt de vlag bij mij uit op 6 mei en omdat Pim Fortuyn dit lot beschoren is, staat zijn gezicht op de vlag.
Dus hou op met die persoonsverheerlijking. De reden dat dit steeds gezegd wordt, komt gewoon omdat de meeste van jullie Pim Fortuyn niet mogen. Niks mis mee, maar zeg dat dan gewoon eerlijk en ga niet mensen die Fortuyn wel mochten beschuldigen van dit soort dingen.
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 15:12
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
McCaine schreef op 09-04-2003 @ 15:32:
Ik vind mezelf anders best grappig en ik voldoe verder ook aan de voorwaarden... ik eis dat ik een eigen vlag krijg en een dag om mij te vieren! Pim zou het zo gewild hebben!
Ik vind jou verre van grappig en als je aan de overige voorwaarden zou voldoen, had je deze post niet geplaatst.
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 15:32
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 09-04-2003 @ 16:10:
Wannneer een politicus vermoord wordt om zijn mening, ongeacht of het nu Ad Melkert, Paul Rossenmuller, of in dit geval dus Pim Fortuyn is, lijkt het me niet meer dan logisch om bij zo'n dag stil te staan. Het schijnt niet tot jullie door te willen dringen dat het hier helemaal niet gaat om of je nu slim, dom, homosexueel, hetero, of wat dan ook bent. Het gaat er om dat iemand is vermoord om zijn mening in een democratie! Daarom hangt de vlag bij mij uit op 6 mei en omdat Pim Fortuyn dit lot beschoren is, staat zijn gezicht op de vlag.
Dus hou op met die persoonsverheerlijking. De reden dat dit steeds gezegd wordt, komt gewoon omdat de meeste van jullie Pim Fortuyn niet mogen. Niks mis mee, maar zeg dat dan gewoon eerlijk en ga niet mensen die Fortuyn wel mochten beschuldigen van dit soort dingen.
Als t zonodig om de vrijheid gaat, dan kan je toch net zo goed een NLse vlag op hangen.
Maar nee, t gaat natuurlijk om de dode Pim, dus moet hij er ook op.

Ik vind t best dat er bij stilgestaan wordt, maar doe dat dan met een gewone NLse vlag, dan snapt iedereen heus wel wat je bedoelt. Daar hoef je niet per se een plaatje van Pims hoofd op te zetten
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 15:33
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Hypochondriac schreef op 09-04-2003 @ 11:04:
Hoor je mij zeggen dat er een Wim Kok dag moet komen? Nee, ik dacht het ook niet. Maar je haalt jezelf al meteen weer onderuit want Pim Fortuyn heeft in vergelijking tot Wim Kok al helemaal niks gedaan voor Nederland.

Laten we herdenkingsdagen reserveren voor echt belangrijke mensen/gebeurtenissen. Anders krijgen we straks nog een Kenneth en dat-andere-hondje-van-Pim-dag want zij hebben er ook zo onder geleden dat hun baasje dood is.

Je zegt t zelfde als haar
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 16:14
Verwijderd
Zeg Fortuynistje, wanneer snap je nu eens dat Pim Fortuyn niet vermoord is omdat hij zijn mening verkondigde, maar omdat hij een gevaarlijke mening verkondigde. Dat is een wezenlijk verschil.

Als Volkert een anarchist of een antidemocraat was geweest, of gewoon iemand die er niet tegen kan dat mensen hun mening geven, dan had hij half Nederland moeten afknallen. Miljoenen mensen geven dagelijks hun mening in het maatschappelijk verkeer. De politiek valt daar ook onder. Voor zover niets nieuws onder de zon. Paul Rosenmöller gaf ook zijn mening, Gerrit Zalm gaf zijn mening, need I go on?

Het feit dat juist Pim eraan moest volgens Volkert was de ínhoud van hetgeen hij verkondigde, niet het enkele feit dát hij iets verkondigde. Democratie wil niet zeggen dat je zomaar mag zeggen wat je wilt, daar zijn terecht grenzen aan gesteld. Om iemand daarvoor overhoop te knallen is misschien een beetje overdreven, maar dat romantische gewauwel over 'de democratie is vermoord' en 'blijkbaar mag je in dit land je mening niet geven' hing me anderhalf jaar geleden al de keel uit.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 16:14
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
lolacarolala schreef op 09-04-2003 @ 14:21:
oke, wat ik zeg is dat Wim Kok wel iets heeft gedaan voor dit landje en Pim niet, wat jij zegt is dat Wim Kok wel iets heeft gedaan voor dit landje en Pim niet..................... Wie haalt nou wie onderuit????
Goh Wim Kok hebben we veel aan gehad. De meest autistische premier in de Nederlandse geschiedenis.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 16:24
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
BARON schreef op 09-04-2003 @ 17:14:
Goh Wim Kok hebben we veel aan gehad. De meest autistische premier in de Nederlandse geschiedenis.
Dit vind ik wel een beetje weinig krediet voor Wim Kok. Onder zijn leiding zijn er zeer zeker ook goede dingen tot stand gekomen. De economische voorspoed waarin Nederland tot enkele jaren geleden verkeerde en de lage werkloosheid hebben we toch echt onder meer aan hem te danken.

De vergelijking met een autist raakt natuurlijk kant noch wal.

Maar BARON, mag ik jou eens een vraag stellen, gewoon uit louter nieuwsgierigheid? Als Pim Fortuyn er nou nooit was geweest, waarop had jij dan gestemd? Had je eigenlijk wel gestemd? Daar ben ik nou erg benieuwd naar.

Ook Fortuynist mag op deze vraag reageren.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 16:25
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-04-2003 @ 17:14:
Zeg Fortuynistje, wanneer snap je nu eens dat Pim Fortuyn niet vermoord is omdat hij zijn mening verkondigde, maar omdat hij een gevaarlijke mening verkondigde. Dat is een wezenlijk verschil.

Als Volkert een anarchist of een antidemocraat was geweest, of gewoon iemand die er niet tegen kan dat mensen hun mening geven, dan had hij half Nederland moeten afknallen. Miljoenen mensen geven dagelijks hun mening in het maatschappelijk verkeer. De politiek valt daar ook onder. Voor zover niets nieuws onder de zon. Paul Rosenmöller gaf ook zijn mening, Gerrit Zalm gaf zijn mening, need I go on?

Het feit dat juist Pim eraan moest volgens Volkert was de ínhoud van hetgeen hij verkondigde, niet het enkele feit dát hij iets verkondigde. Democratie wil niet zeggen dat je zomaar mag zeggen wat je wilt, daar zijn terecht grenzen aan gesteld. Om iemand daarvoor overhoop te knallen is misschien een beetje overdreven, maar dat romantische gewauwel over 'de democratie is vermoord' en 'blijkbaar mag je in dit land je mening niet geven' hing me anderhalf jaar geleden al de keel uit.
Zeg Naar Mannetje,

Of een mening gevaarlijk is, hangt natuurlijk er van af hoe je er over denkt. Dus een mening kan nooit gevaarlijk zijn, wel gevaarlijk gevonden worden.

Je bent wel weer lekker bezig met interessant overkomen en niets te melden hebben hè? Natuurlijk is Pim Fortuyn doodgeschoten om de inhoud van wat hij verkondigde. En de democratie is natuurlijk wel behoorlijk aangetast.

Om iemand neer te knallen is MISSCHIEN wat overdreven... Ach ja, dat hoort eigenlijk niet hè?
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 16:29
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 09-04-2003 @ 17:24:
Dit vind ik wel een beetje weinig krediet voor Wim Kok. Onder zijn leiding zijn er zeer zeker ook goede dingen tot stand gekomen. De economische voorspoed waarin Nederland tot enkele jaren geleden verkeerde en de lage werkloosheid hebben we toch echt onder meer aan hem te danken.

De vergelijking met een autist raakt natuurlijk kant noch wal.

Maar BARON, mag ik jou eens een vraag stellen, gewoon uit louter nieuwsgierigheid? Als Pim Fortuyn er nou nooit was geweest, waarop had jij dan gestemd? Had je eigenlijk wel gestemd? Daar ben ik nou erg benieuwd naar.

Ook Fortuynist mag op deze vraag reageren.
Ik denk niet dat ik gestemd zou hebben. De één vertrouw ik niet en de ander spreekt mij totaal niet aan.
Voordat Pim Fortuyn werd doodgeschoten bemoeide ik me totaal niet met politiek en dat was waarschijnlijk ook zo gebleven.
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 16:30
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Een gevaarlijke mening, nou nou, die gezoute mening van Marijnissen staat mij ook niet aan, die mening vind ik gevaarlijk voor mijn centen die ik later ga verdienen... in iedere mening kan een mens iets gevaarlijks zien en in die van pim dus ook. Ik zie dus absoluut het onderscheid niet hoor. Pim gaf gewoon zijn mening, maar die werd daarbij nog eens lekker verdraaid door de linkse media en wat linkse prominenten.

Als mensen met zo'n vlag willen lopen of op willen hangen, dan moeten ze dat lekker doen. De democratie heeft een deuk opgelopen, Pim is niet meer, hier krijgen we hem niet mee terug, maar de stem van deze mensen, die hem bewonderen, gaat niet, nooit, verloren en daarom mogen die een vlag ophangen.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 16:30
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 09-04-2003 @ 17:24:
Dit vind ik wel een beetje weinig krediet voor Wim Kok. Onder zijn leiding zijn er zeer zeker ook goede dingen tot stand gekomen. De economische voorspoed waarin Nederland tot enkele jaren geleden verkeerde en de lage werkloosheid hebben we toch echt onder meer aan hem te danken.

De vergelijking met een autist raakt natuurlijk kant noch wal.

Maar BARON, mag ik jou eens een vraag stellen, gewoon uit louter nieuwsgierigheid? Als Pim Fortuyn er nou nooit was geweest, waarop had jij dan gestemd? Had je eigenlijk wel gestemd? Daar ben ik nou erg benieuwd naar.

Ook Fortuynist mag op deze vraag reageren.
Die economische voorspoed is niet te danken aan de overheid, maar aan de mensen in dit land. De overheid kan slechts voorwaarden scheppen voor economische voorspoed, maar het werk wordt door de burger gedaan. En juist de dingen die alleen door de overheid geregeld kunnen worden, zoals hervormingen in zorg en onderwijs, immigratie en veiligheid, zijn door Wim Kok compleet verwaarloosd. Verder was Wim Kok altijd ziekelijk in zichzelf gekeerd, en dat heet autistisch.

En, om jouw vraag te beantwoorden, als Pim niet was gekomen had ik VVD gestemd, dat was ik vroeger, in de tijd van Bolkestien altijd al van plan. De VVD is echter nog steeds een partij van de elite en niet van de gewone burger, en toen Pim kwam was de keus voor mij eenvoudig. Iemand die VVD achtige standpunten combineerde met eenvoudige taal voor de gewone man.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 16:31
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
BARON schreef op 09-04-2003 @ 17:14:
Goh Wim Kok hebben we veel aan gehad. De meest autistische premier in de Nederlandse geschiedenis.
Je bent een idioot. Wim Kok is de beste politicus die we in Nederland ooit gehad hebben, we mogen blij zijn dat hijn hier geboren is en niet ergens anders, anders zou dit land misschien nog wel zo'n shitzooi zijn als het in de jaren '80 was. Er passen wel honderd Fortuyns in Wim Kok.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 16:34
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 09-04-2003 @ 10:50:
Nee, ik ook niet, hoor.
Heb je dat stel randdebielen op de SP bijeenkomst met de verkiezingen gezien? Het leek mij op de josti-band die "stem voor, stem SP" aan het zingen was. Hoezo ik snap ze niet! Alsof alleen rechtse mensen zulke dingen doen, kom op zeg!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 16:37
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
McCaine schreef op 09-04-2003 @ 17:31:
Je bent een idioot. Wim Kok is de beste politicus die we in Nederland ooit gehad hebben, we mogen blij zijn dat hijn hier geboren is en niet ergens anders, anders zou dit land misschien nog wel zo'n shitzooi zijn als het in de jaren '80 was. Er passen wel honderd Fortuyns in Wim Kok.
Wat heeft Wim Kok nu voor dit land gedaan, ben je soms z'n zoontje ofzo? Ik den k dat Lubbers dan heel wat meer heeft gedaan!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 16:41
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Martian schreef op 09-04-2003 @ 00:26:
Baron: dat je Pim wilt herdenken, ok, kan ik me voorstellen. Maar dat je daarvoor geld uit gaat geven aan zoiets doms als een vlag, kan ik me werkelijk niet voorstellen. Pim herdenken ok, een vlag met zijn hoofd erop ophangen en daar 25 euro (14 bier!!!) aan uit te geven niet.
Wie zegt dat ik die vlag ga kopen? Ik heb al Pim's boeken al, dus ik zal die dag voornamelijk anekdotes uit Pim's geschriften mijmeren en bij de klaagmuur van zijn huis staan. Ook zal ik nog wel een traantje wegpinken. Kortom: het wordt een melodramatische dag voor mij, met een spirituele inslag.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 16:43
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
McCaine schreef op 09-04-2003 @ 17:31:
Je bent een idioot. Wim Kok is de beste politicus die we in Nederland ooit gehad hebben, we mogen blij zijn dat hijn hier geboren is en niet ergens anders, anders zou dit land misschien nog wel zo'n shitzooi zijn als het in de jaren '80 was. Er passen wel honderd Fortuyns in Wim Kok.
Dat vind ik nou wel weer erg veel krediet voor Kok.

@BARON: Lubbers was ook niet bepaald geweldig. Zijn beleid leek op veel punten op dat van Kok. Verder heeft hij bepaalde zeer foute beslissingen genomen, zoals bijvoorbeeld het goedkeuren van de plaatsing van Amerikaanse kruisraketten in Nederland.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 16:53
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 09-04-2003 @ 17:43:
Dat vind ik nou wel weer erg veel krediet voor Kok.

@BARON: Lubbers was ook niet bepaald geweldig. Zijn beleid leek op veel punten op dat van Kok. Verder heeft hij bepaalde zeer foute beslissingen genomen, zoals bijvoorbeeld het goedkeuren van de plaatsing van Amerikaanse kruisraketten in Nederland.
Dat was ook weer zoiets waar die linksen zich zo in vergist hebben; er stonden tientallen kernraketten in Rusland, maar een paar kernraketjes hier, nee dat kon toch niet! Naieve idioten.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 17:27
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
BARON schreef op 09-04-2003 @ 17:53:
Dat was ook weer zoiets waar die linksen zich zo in vergist hebben; er stonden tientallen kernraketten in Rusland, maar een paar kernraketjes hier, nee dat kon toch niet! Naieve idioten.
Dat kon inderdaad niet. Op die manier los je het probleem namelijk niet op, maar maak je het nog erger. De bewapeningswedloop zou daardoor alleen maar verder gaan, en er zouden steeds meer kernraketten komen (en af en toe zou er weer een steeds geavanceerdere en steeds dodelijkere bom worden ontwikkeld), en als het dan echt uit de hand was gelopen, dan zaten wij hier nu niet meer. Er moest worden ONTwapend in plaats van BEwapend, maar dat drong niet echt door tot Reagan en de zijnen. Gorbatsjov snapte dat gelukkig wel, en het is voor een groot deel aan hem te danken dat de Koude Oorlog nu verleden tijd is.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 17:27
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
blij
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 18:06
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 09-04-2003 @ 10:43:
Als mensen zich er goed bij voelen zo'n vlag op te hangen, moeten ze dat vooral doen. Ze doen er niemand kwaad mee, en het lijkt me een toegestane manier om je mening te uiten.
Mwah. Er zijn ook situaties waar mensen hun mening dmv. een vlag niet mogen uiten.

Een nationale persoonsverheerlijking van Saddam is slecht, een van Hitler is ook slecht, en van andere dictators.. maar bij Fortuyn is het dan weer goed, terwijl het bij Fortuyn en z'n partij ook allemaal om Fortuyn gaat.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs

Laatst gewijzigd op 09-04-2003 om 18:08.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 18:11
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
McCaine schreef op 09-04-2003 @ 17:31:
Je bent een idioot. Wim Kok is de beste politicus die we in Nederland ooit gehad hebben, we mogen blij zijn dat hijn hier geboren is en niet ergens anders, anders zou dit land misschien nog wel zo'n shitzooi zijn als het in de jaren '80 was. Er passen wel honderd Fortuyns in Wim Kok.
Hehe dit is wel ietsje te overdreven denk ik

Maar idd, Wim Kok is de beste politicus die we in NL hebben gehad ja!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 18:22
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
dystopia schreef op 09-04-2003 @ 19:06:
Een nationale persoonsverheerlijking van Saddam is slecht, een van Hitler is ook slecht, en van andere dictators.. maar bij Fortuyn is het dan weer goed, terwijl het bij Fortuyn en z'n partij ook allemaal om Fortuyn gaat.
Het is ten eerste helemaal geen persoonsverheerlijking. Er worden ook beelden enzo van andere figuren gemaakt. Bovendien is persoonsverheerlijking zoals jij het beschrijft, bij Saddam en Hitler, en dan hebben we Mao ook nog, opgelegd door de leider zelf, het is verplicht, maar je wilt toch niet zeggen dat Pim... ... ... ...
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 18:29
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
dystopia schreef op 09-04-2003 @ 19:06:
Mwah. Er zijn ook situaties waar mensen hun mening dmv. een vlag niet mogen uiten.

Een nationale persoonsverheerlijking van Saddam is slecht, een van Hitler is ook slecht, en van andere dictators.. maar bij Fortuyn is het dan weer goed, terwijl het bij Fortuyn en z'n partij ook allemaal om Fortuyn gaat.
Kom op zeg! Pim Fortuyn was toch geen Hitler of Hussein!
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 19:06
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 09-04-2003 @ 18:27:
Gorbatsjov snapte dat gelukkig wel, en het is voor een groot deel aan hem te danken dat de Koude Oorlog nu verleden tijd is.
Ik denk eerder dat Gorbatsjov inzag dat het communisme compleet gefaald had. Rusland was bankroet en die kernraketten waren gewoon veel te duur.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 19:16
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
BARON schreef op 09-04-2003 @ 20:06:
Ik denk eerder dat Gorbatsjov inzag dat het communisme compleet gefaald had.
Kleine rectificatie: Gorbatsjov wilde het communisme nog wel in stand houden. Jeltsin wilde dat echter niet.
Citaat:
Rusland was bankroet en die kernraketten waren gewoon veel te duur.
En dat is nog een reden waarom die kernraketten hier in Nederland nooit geplaatst hadden hoeven worden.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 19:20
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 09-04-2003 @ 20:16:
En dat is nog een reden waarom die kernraketten hier in Nederland nooit geplaatst hadden hoeven worden.
Ja, maar hoe konden wij toen weten hoe de situatie in Rusland was? Realiseer je bovendien wel dat we dankzij kernwapens meer vrede hebben in de wereld dan er anders ooit geweest zou zijn. Niemand durft ze immers te gebruiken en ze dienen als prima repressie middel.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 19:24
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
BARON schreef op 09-04-2003 @ 20:20:
Ja, maar hoe konden wij toen weten hoe de situatie in Rusland was? Realiseer je bovendien wel dat we dankzij kernwapens meer vrede hebben in de wereld dan er anders ooit geweest zou zijn. Niemand durft ze immers te gebruiken en ze dienen als prima repressie middel.
Wel een heel extreem en gevaarlijk repressiemiddel dan...

Maar goed, we wijken af.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 19:33
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 09-04-2003 @ 17:37:
Wat heeft Wim Kok nu voor dit land gedaan, ben je soms z'n zoontje ofzo? Ik den k dat Lubbers dan heel wat meer heeft gedaan!

Je zal t nooit geloven, maar Lubbers heeft de slechte integratiepolitiek ingeleid.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine pim fortuin een jaar dood..
punkyfun
223 11-05-2003 16:20
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap ChristenUnie/SGP
geen punt.
285 30-04-2003 17:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58.