Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2003, 18:24
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 12-04-2003 @ 19:08:
Als persoon lijkt het me helemaal een kwal

Of nee, dat is niet het goede woord. Een 'heel saai persoon'.
Een degelijke conservatieve vader.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2003, 20:15
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
halve banaan schreef op 12-04-2003 @ 15:42:
Eigenlijk is dat toch te zot voor woorden. Wij, Nderlanders, liepen met z'n allen te kankeren op de verkiezingen van George Bush die met minder stemmen dan Gore toch president werd.

En nu, nu gaat de minderheid hoogswaarschijnlijk regeren. CDA met VVD (en nog wat). En de PvdA staat totaal buitenspel met 42 zetels?!
Ach, CDA VVD en LPF hebben een meerderheid. Kom op, als je zo'n ruk systeem aanhangt waarin net iets meer dan de helft alles voor het zeggen heeft dan moet je daar de consequenties van aanvaarden.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 22:49
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef op 12-04-2003 @ 21:15:
Ach, CDA VVD en LPF hebben een meerderheid. Kom op, als je zo'n ruk systeem aanhangt waarin net iets meer dan de helft alles voor het zeggen heeft dan moet je daar de consequenties van aanvaarden.
Ik hang het systeem totaal niet aan (het Amerikaanse systeem dus). Ik zeg alleen dat we nu Amerikaanse taferelen gaan krijgen. En dat is te zot voor woorden. CDA en PvdA zijn per slot van rekening de grootste partijen. Nu gaat de minderheid over de meerderheid regeren. Net als in de Verenigde Staten. Daar gaat het met dus om.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 22:54
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
ach als het CDA-VVD-LPF wordt zijn we iig zeker van snel weer nieuwe verkiezinen.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 02:33
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 12-04-2003 @ 19:24:
Een degelijke conservatieve vader.
Een kleinzielig burgermannetje.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 04:39
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
halve banaan schreef op 12-04-2003 @ 23:49:
Ik hang het systeem totaal niet aan (het Amerikaanse systeem dus).
Het Amerikanisme komt hoe dan ook naar je toe deze zomer, al is het deze keer met rechts aan de macht
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 10:00
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Het is gewoon een beetje Balkenende belachelijk maken hier. Elkaar een beetje opstoken, met scheldwoorden gaan gooien, het steeds meer overdrijven...

Bos heeft er ook schuld aan, dat ten eerste.Maxime Verhagen heeft nog meer schuld dan Balkenende, hij is dat rechtse figuur uit het CDA naar mijn idee, niet Balkenende.

Ik snap bovendien niet hoe ze hadden kunnen tekenen voor een plan dat desastreus zou zijn voor de werkgelegenheid en de economie.

En kom op nou, de LPF is echt wel een geloofwaardige regeringspartner hoor. Ze krijgen hooguit twee ministers, waarvan één De Boer, dus daar zul je geen last van hebben. Bovendien is de partij nu echt een volwaardige partij met goede mensen (weer De Boer, van As, Herben (vind ik dan) en Nawijn is voor mij echt een held, maargoed). Mensen willen dit alleen niet zien.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 13:56
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
halve banaan schreef op 12-04-2003 @ 23:49:
Ik hang het systeem totaal niet aan (het Amerikaanse systeem dus). Ik zeg alleen dat we nu Amerikaanse taferelen gaan krijgen. En dat is te zot voor woorden. CDA en PvdA zijn per slot van rekening de grootste partijen. Nu gaat de minderheid over de meerderheid regeren. Net als in de Verenigde Staten. Daar gaat het met dus om.
CDA VVD en LPF hebben toch een meerderheid of ben ik nou gek

Daar heb ik het over, jij hangt een systeem aan waar de meerderheid beslist (die impressie wek je iig) en CDA, VVD en LPF hebben nou eenmaal een meerderheid, of je het leuk vind of niet.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 14:04
No return
No return is offline
balenende is gewoon een stuk tuig!
die kerel wist het van af het begin al dat het niks zou worden.
en hij wil veel liever met de vvd maar toch wacht hij er mee, zodat het lijkt van niet. conclusie balkenende heeft 2 kabinneten opgeneukt dus stuur die batard uit de politiek
__________________
Forever Bound To Chaos! Inhale Exhale
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 14:20
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 13-04-2003 @ 14:56:
CDA VVD en LPF hebben toch een meerderheid of ben ik nou gek

Daar heb ik het over, jij hangt een systeem aan waar de meerderheid beslist (die impressie wek je iig) en CDA, VVD en LPF hebben nou eenmaal een meerderheid, of je het leuk vind of niet.
maar pvda+cda hebben een nog GROTERE meerderheid.

pvda+vvd+d66 hebben ook een meerderheid.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 14:23
huytuneng
Avatar van huytuneng
huytuneng is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 13-04-2003 @ 15:20:
pvda+vvd+d66 hebben ook een meerderheid.
zie jij dat gebeuren?
__________________
läheb mööda...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 14:25
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
huytuneng schreef op 13-04-2003 @ 15:23:
zie jij dat gebeuren?

Die is volgens de peilingen wel t populairst nu.

En aangezien t eerder al goed is gegaan, en dat VVD en PvdA op financieel gebied wel tot elkaar kunnen komen, en aangezien t nu om de economie draait in deze tijd, worden andere punten minder belangrijk.
Paars heeft op economisch terrein een flinke vooruitgang geboekt, en precies DAT is nu nodig.

En ja, t kan echt wel.
Ik denk zelfs dat t makkelijker dan pvda-cda is...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 14:28
Kubstudent
Avatar van Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 13-04-2003 @ 15:25:
Die is volgens de peilingen wel t populairst nu.

En aangezien t eerder al goed is gegaan, en dat VVD en PvdA op financieel gebied wel tot elkaar kunnen komen, en aangezien t nu om de economie draait in deze tijd, worden andere punten minder belangrijk.
Paars heeft op economisch terrein een flinke vooruitgang geboekt, en precies DAT is nu nodig.

En ja, t kan echt wel.
Ik denk zelfs dat t makkelijker dan pvda-cda is...
Persoonlijk denk ik dat Paars 3 op dit moment niet de oplossing is. Er moet iets gedaan worden aan veel vraagstukken waaraan je in een paars kabinet niet kunt komen, omdat anders de regering zal klappen door andere gezichtspunten.

Persoonlijk zou ik graag CDA, VVD en D66 zien. LPF zou het denk ik goed voor zijn als ze vier jaar oppositie zouden doen... kunnen ze hun partij nog wat verder gaander construeren...
__________________
Spead my words like a preacher! Cut the crap! Get the slap!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 14:33
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
meelman schreef op 13-04-2003 @ 11:00:
Bos heeft er ook schuld aan, dat ten eerste.
Zeker, maar minder dan Balkenende.
Citaat:
Maxime Verhagen heeft nog meer schuld dan Balkenende, hij is dat rechtse figuur uit het CDA naar mijn idee, niet Balkenende.
Ik vind het een teken aan de wand dat die Verhagen zo invloedrijk is, en dat Balkenende blijkbaar naar zijn pijpen danst. Nog een argument waarom Balkenetter ongeschikt is als leider: hij te gemakkelijk beďnvloedbaar door andere hoge heren binnen zijn partij. Een beetje zoals Bush dus.
Citaat:
Ik snap bovendien niet hoe ze hadden kunnen tekenen voor een plan dat desastreus zou zijn voor de werkgelegenheid en de economie.
Ik snap bovendien niet waarom het CDA met dat plan is gekomen. Ik vind het dan ook volkomen logisch dat de PvdA niet voor dat plan heeft getekend. Het plan van het CDA van donderdag was inderdaad desastreus voor de werkgelegenheid en de economie. Het draaide alleen maar om het zo snel mogelijk aflossen van de staatsschuld. Zelfs Donner (CDA-er!) en Leijnse waren er boos over.

En de LPF is niet geloofwaardig als regeringspartner omdat de kiezers duidelijk hebben laten merken dat ze niet weer de LPF in de regering willen zien. Dat de LPF haar zaken inmiddels een beetje op orde heeft heeft er niets mee te maken.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:

Laatst gewijzigd op 13-04-2003 om 14:36.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 14:33
huytuneng
Avatar van huytuneng
huytuneng is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 13-04-2003 @ 15:25:
Die is volgens de peilingen wel t populairst nu.

En aangezien t eerder al goed is gegaan, en dat VVD en PvdA op financieel gebied wel tot elkaar kunnen komen, en aangezien t nu om de economie draait in deze tijd, worden andere punten minder belangrijk.
Paars heeft op economisch terrein een flinke vooruitgang geboekt, en precies DAT is nu nodig.

En ja, t kan echt wel.
Ik denk zelfs dat t makkelijker dan pvda-cda is...
Het kan wel, maar denk je dat ze ideologisch ook zo dicht bij elkaar kunnen komen? De vorige keer ging het goed, omdat er geen grote bezuinigingsbeslissingen gemaakt hoeven worden, maar dat moet nu wel en ik denk niet dat ze daarover tot een akkoord kunnen komen.
__________________
läheb mööda...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 16:52
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 13-04-2003 @ 15:33:
Ik snap bovendien niet waarom het CDA met dat plan is gekomen. Ik vind het dan ook volkomen logisch dat de PvdA niet voor dat plan heeft getekend. Het plan van het CDA van donderdag was inderdaad desastreus voor de werkgelegenheid en de economie. Het draaide alleen maar om het zo snel mogelijk aflossen van de staatsschuld. Zelfs Donner (CDA-er!) en Leijnse waren er boos over.
ten eerste: D'66 is dan net zo ongeloofwaardig als de LPF. Dan even op de quote ingaan: je hebt het over 'het plan van het CDA', maar er lagen plannen die desastreus waren, opgesteld door CDA, PvdA en de informateurs! De PvdA heeft met haar lastenverzwaringen, die vooral de PvdA voor ogen heeft, er zeker ook voor gezorgd dat het CPB tot die conclusie is gekomen. Dat van die staatsschuld en die 2 miljard extra bezuinigingen is bijzaak. Het feit is dat de plannen in z'n geheel desastreus waren en het is logisch dat de PvdA niet getekend heeft, maar de PvdA heeft er wél aan meegewerkt om tot dat plan te komen. Je gaat me toch niet vertellen dat alleen Balkenende wat te zeggen heeft en dat Bos met tape op z'n bakkes op de wc wordt gezet? Het cda zal meer te zeggen hebben gehad, dat zeker, maar lang niet alles.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 17:16
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
meelman schreef op 13-04-2003 @ 17:52:
maar de PvdA heeft er wél aan meegewerkt om tot dat plan te komen.

Duh, maar toen tijdens t opstellen van t plan wist de PvdA(en t CDA en de informateurs) toch niet dat het plan desastreus zou zijn!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 17:16
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
huytuneng schreef op 13-04-2003 @ 15:33:
Het kan wel, maar denk je dat ze ideologisch ook zo dicht bij elkaar kunnen komen? De vorige keer ging het goed, omdat er geen grote bezuinigingsbeslissingen gemaakt hoeven worden, maar dat moet nu wel en ik denk niet dat ze daarover tot een akkoord kunnen komen.

Op financieel terrein zitten VVD en PvdA naar mijn mening in dit geval dichter bij elkaar dan CDA en PvdA.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 17:19
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 13-04-2003 @ 15:33:
Ik vind het een teken aan de wand dat die Verhagen zo invloedrijk is, en dat Balkenende blijkbaar naar zijn pijpen danst. Nog een argument waarom Balkenetter ongeschikt is als leider: hij te gemakkelijk beďnvloedbaar door andere hoge heren binnen zijn partij. Een beetje zoals Bush dus.
Idd, bij andere partijen is er gewoon een fractievoorzitter en die leidt zowat zijn partij.

Maar bij t CDA is dat niet zo. Die Balkenende wordt veel te veel beinvloed door de mensen om hem heen.

Dit duidt er idd op dat hij niet boven zijn fractiemensjes staat en dat hij daarom ook slecht leiding kan geven. Hij is gewoon geen premier-type. Hij is wel slim, maar kan dus geen leiding geven.

Bos is jonger dan Balkenende, maar hij is wel een type die de uistraling heeft van '' ik ben de leider van mijn partij''

Zalm zou een veel betere MP zijn dan Balkenende.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 17:24
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
meelman schreef op 13-04-2003 @ 17:52:
Dan even op de quote ingaan: je hebt het over 'het plan van het CDA', maar er lagen plannen die desastreus waren, opgesteld door CDA, PvdA en de informateurs!
Inderdaad, maar het CDA vond het donderdagavond ineens nodig om met een heel ander plan te komen, waarmeee ze feitelijk al die onderhandelingen weer teniet deden. En daar waren dus zowel de PvdA als de informateurd kwaad over. Dat nieuwe plan was namelijk pas echt desastreus.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 17:51
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 13-04-2003 @ 18:24:
Inderdaad, maar het CDA vond het donderdagavond ineens nodig om met een heel ander plan te komen, waarmeee ze feitelijk al die onderhandelingen weer teniet deden. En daar waren dus zowel de PvdA als de informateurd kwaad over. Dat nieuwe plan was namelijk pas echt desastreus.
Nou, uh, in dat plan zullen andere cijfers en dergelijke hebben staan, maar dat plan is NOOIT door het CPB uitgerekend. Volgens mij heeft de media jou wijsgemaakt dat dit plan nog slechter is. Het zal niet goed zijn, dat zonder meer, want er heeft geen econoom naar gekeken, die zitten bij de VVD, maar je kunt niet zeggen dat het desastreuzer is dan dat eerste plan, dat kun je niet weten!
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 17:56
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
meelman schreef op 13-04-2003 @ 18:51:
Nou, uh, in dat plan zullen andere cijfers en dergelijke hebben staan, maar dat plan is NOOIT door het CPB uitgerekend. Volgens mij heeft de media jou wijsgemaakt dat dit plan nog slechter is. Het zal niet goed zijn, dat zonder meer, want er heeft geen econoom naar gekeken, die zitten bij de VVD, maar je kunt niet zeggen dat het desastreuzer is dan dat eerste plan, dat kun je niet weten!

Dat plan is wel degelijk door t CPB uitgerekend. Dit meldden de informateurs en Bos(die persoonlijk naar t CPB was gegaan om meer info te krijgen over dat CDA-plan)
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 18:05
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Als je me nu eens een bron laat zien, geloof ik je ook, helemaal.

Wat een feit blijft is dat eerste plan, wat ze samen hebben opgesteld.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 19:41
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-04-2003 @ 03:33:
Een kleinzielig burgermannetje.
Ja, dat is hetzelfde.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 19:55
Verwijderd
Balkenende is gewoon de stoorzender, de rotte appel in hedendaags Den Haag.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 19:56
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-04-2003 @ 20:55:
Balkenende is gewoon de stoorzender, de rotte appel in hedendaags Den Haag.
Maar vergeet dus vooral die enge Verhagen niet, die de grote man achter Balkeneneikel blijkt te zijn geweest.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 20:58
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 13-04-2003 @ 20:56:
Maar vergeet dus vooral die enge Verhagen niet, die de grote man achter Balkeneneikel blijkt te zijn geweest.
En nog steeds is.

Die kop van m ook, typisch CDA
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 20:59
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
meelman schreef op 13-04-2003 @ 19:05:
Als je me nu eens een bron laat zien, geloof ik je ook, helemaal.

Wat een feit blijft is dat eerste plan, wat ze samen hebben opgesteld.

Bel Bos maar, of 2vandaag.

edit: owja, het is ook door de informateurs onderzocht.


Mist blijft rondom breuk PvdA CDA

Uitgegeven: 13 april 2003 20:27

DEN HAAG - De mist rond de breuk in de kabinetsformatie is het afgelopen weekeinde niet opgetrokken. Prominente CDA'ers en PvdA'ers maakten elkaar via de media talrijke verwijten over de reden van de breuk.

De CDA-top houdt het op het groeiende wantrouwen en de te verschillende visies op de maatschappij. De informateurs Donner (CDA) en Leijnse (PvdA) daarentegen meenden dat op wezenlijke punten de geschillen oplosbaar waren en dachten juist dicht bij een akkoord te zijn.

PvdA-leider Bos bleef publiekelijk zijn woede uiten over de nieuwe maatregelen waarmee het CDA opeens kwam. Maandag praat de Tweede Kamer over het mislukken van de vorming van een nieuw kabinet.

Eindverslag

Donner en Leijnse gaven zaterdag hun opdracht aan koningin Beatrix terug en lichtten daarna hun eindverslag toe. De beide informateurs meenden dat er donderdag, de avond van de breuk, "voldoende bouwstenen lagen om binnen afzienbare tijd tot een akkoord te komen."

Zij hadden een paar dagen "geschaafd" aan gezamenlijke voorstellen van CDA en PvdA die het Centraal Planbureau had doorgerekend. De ongunstige effecten daarvan waren verminderd. Het was volgens Leijnse een pakket geworden waarin beide partijen zich voldoende zouden kunnen herkennen en waarvan ook de economie en de werkgelegenheid beter zouden zijn geworden. Deskundigen hadden dat bevestigd.

Uitgewerkt plan

De informateurs wilden daarom donderdagavond knopen doorhakken en vrijdag het plan verder uitwerken. Ze voelden zich overvallen toen het CDA donderdagavond weigerde verder te praten over dat pakket. CDA-leider Balkenende en zijn secondanten wilden met "een frisse blik" helemaal opnieuw beginnen. Ze legden een eigen voorstel op tafel. "Meer een overzicht van maatregelen dan een uitgewerkt plan", betitelde Leijnse dit lijstje.

Het CDA-voorstel bevatte maatregelen die de PvdA eerder had afgewezen en ook elementen die niet zouden leiden tot gunstige economische effecten, constateerden de informateurs. Ze kwamen tot de conclusie dat het CDA-stuk geen basis bood om hun opdracht voor Pasen af te ronden, zoals ze zich hadden voorgenomen. Ze zagen dan ook geen andere mogelijkheid dan hun informatiepoging te staken.


Balkenende zei de afgelopen dagen dat vooral het gebrek aan "chemie" tussen zijn partij en de PvdA de formatie parten heeft gespeeld. Leijnse zei dat geen zinnig argument te vinden. "Formeren is proberen compromissen te sluiten. Daarbij hoeft geen grote liefde te ontstaan. Af en toe ruzie hoort erbij. Het hoeft allemaal niet zo gezellig te zijn. Dit was het beste kabinet voor het land geweest en het land heeft dringend een regering nodig", aldus Leijnse.

Lijmpoging

Dat vindt ook de bevolking. Uit een enquęte van Bureau Intomart voor RTL Nieuws blijkt dat tweederde van de Nederlanders het erg of heel erg vindt dat de formatiebesprekingen zijn mislukt. Het CDA krijgt van 38 procent de schuld daarvan en 13 procent legt die schuld bij de PvdA. De meesten (42 procent) menen dat beide partijen schuldig zijn. Slechts 14 procent hoopt op een lijmpoging tussen CDA en PvdA. Ruim de helft wil nu liever een ander kabinet.

Tweede-Kamervoorzitter Weisglas vindt dat het vertrouwen van de kiezers een deuk oploopt door de stukgelopen formatie. Hij is ook bezorgd over de economische schade die Nederland hierdoor oploopt. Dat zei hij na afloop van zijn bezoek aan koningin Beatrix, die zaterdag ook Eerste-Kamervoorzitter Braks en vice-voorzitter van de Raad van State ontving. De vorstin wacht met de ontvangst van de fractieleiders van alle politieke partijen tot na het Kamerdebat van maandag.

Begrip

Het ziet er vooralsnog niet naar uit dat de partijen de voorstellen en de doorrekeningen van het CPB krijgen. Donner en Leijnse gaan niet in op die wens van met name VVD-leider Zalm. Volgens hen is dat niet in het belang van een goed verloop van de rest van de kabinetsformatie. Zalm heeft begrip voor het standpunt van de informateurs. Hij zal de stukken opvragen bij Balkenende en Bos. De PvdA wil dat niet en het CDA gaat daar vooralsnog ook niet op in.

Laatst gewijzigd op 13-04-2003 om 21:34.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 21:40
Atje85
Atje85 is offline
Balkenende koerst aan op kabinet met VVD

Uitgegeven: 13 april 2003 21:30
Laatst gewijzigd: 13 april 2003 21:36

HILVERSUM - CDA-leider Balkenende koerst openlijk en rechtstreeks aan op een toekomstig kabinet met de VVD. In het tv-programma Netwerk benadrukte hij zondag dat het goed is nu met de liberalen verder te gaan. "We hebben de afgelopen maanden goed samengewerkt met de VVD. We kunnen snel verder."

Balkenende zal maandag verantwoording afleggen in de Tweede Kamer over de breuk tussen zijn partij en de VVD. "En dinsdag kunnen we verder met de VVD", aldus de CDA-leider.


Niet geloofwaardig

Als derde partij sluit Balkenende de LPF niet uit, al wil hij nu nog geen keuze maken. "We moeten eerst weten hoe de VVD hier tegenaan kijkt." De premier wijst op de dubbele situatie rondom de LPF. Problemen in deze partij waren de oorzaak van de snelle val van het kabinet-Balkenende. Voor de verkiezingen stelde Balkenende nieuwe deelname van de LPF niet geloofwaardig te vinden. Nu zegt hij dat de samenwerking goed is.

Balkenende sloeg terug naar PvdA-leider Bos, die volgens hem bezig is op de man te spelen. "Daaruit blijkt al dat het niet over de inhoud gaat." De CDA'er zegt zelf "dat het niet zijn stijl is met modder te gooien." -whaha-

Hij noemt de beschuldigingen van Bos "niet erg waarachtig en niet integer."

Doodlopend spoor

Balkenende zegt de brede kritiek op de breuk, onder meer afkomstig van CDA-prominenten als Bert de Vries en Hans van den Broek, wel te begrijpen. "Maar we zaten op een doodlopend spoor. Leiderschap betekent ook ergens een punt achter durven te zetten." --dat hebben we gemerkt ja --

Ook forse kritiek op zijn persoon schudde Balkenende van zich af. En ook trok hij zich niet veel aan van suggesties van de VVD dat zij wel met het CDA in zee willen maar niet met Balkenende aan het roer. "Het CDA en Balkenende zijn niet los verkrijgbaar." Hij wees erop dat hij als premier de afgelopen maanden meer ingewikkelde kwesties te verduren heeft gekregen dan menig andere premier in vele jaren.
---ja dat zal wel, maar hij is er wel erg slecht mee omgegaan. Slechter dan elke andere premier.



Gadverdamme, wat een arrogantie zeg
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 21:42
Atje85
Atje85 is offline
Balkenende voelt zich onbeschadigd

***************************************
DEN HAAG Premier Balkenende heeft in
Netwerk laten weten opnieuw premier te
zullen worden als het CDA gaat regeren.
"Het CDA en ik zijn niet los van elkaar
verkrijgbaar",zei Balkenende.Hij voelt
zich niet te zeer aangetast door de
mislukte formatiepoging met de PvdA.

Balkenende verwierp de kritiek op zijn
optreden.Het verwijt van Wouter Bos dat
Balkenende geen onderhandelingsmandaat
had,noemde hij "op de man spelen".

Balkenende wil graag regeren met de
VVD.Als derde partij sluit hij de LPF
niet uit,al vond hij dat eerder nog een
ongeloofwaardige optie.Nederland moet
weer geregeerd worden,aldus Balkenende.
------------

Dus hij vindt t niet eens erg?

Ja, NL moet geregeerd worden, nou nog een paar kleine stapjes en t land had weer een regering!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 22:18
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Atje85 postte:
*stortvloed aan artikelen*
Wat een kwal is die Balkenhufter toch!

Nee, dan dit:
Citaat:
Balkenende zei gisteren in het NOS-Journaal:
'Mijn positie komt niet ter discussie, daarvoor is de situatie in Nederland op dit moment te ernstig.'
Goh Balkenende, zie je oorzaak en gevolg niet een beetje over het hoofd? Hoe zou die situatie nou zo ernstig komen?
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:

Laatst gewijzigd op 13-04-2003 om 22:27.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 04:41
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-04-2003 @ 20:55:
Balkenende is gewoon de stoorzender, de rotte appel in hedendaags Den Haag.
Daar ligt een mooie taak voor je weggelegd, me dunkt.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 08:35
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 13-04-2003 @ 22:42:
Balkenende voelt zich onbeschadigd


"Het CDA en ik zijn niet los van elkaar
verkrijgbaar",zei Balkenende.
Dan rotten ze allebei toch op
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 09:32
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Balkenende kiest voor VVD en LPF
Van onze verslaggever

DEN HAAG - CDA-leider Balkenende wil morgen al met de VVD gaan praten over de vorming van een nieuw kabinet. 'We hebben de afgelopen maanden goed samengewerkt met de VVD. We kunnen snel verder.'


De demissionaire premier zei zondagavond in het tv-programma Netwerk dat hij de huidige coalitiepartner LPF als noodzakelijke derde partij niet uitsluit. CDA en VVD hebben geen meerderheid in de Tweede Kamer. Ook de VVD doet de LPF niet in de ban. 'Ze kunnen zich niet veroorloven weer een kabinetscrisis te veroorzaken. Dat betekent het einde van die partij', aldus een prominent VVD'er.

CDA en VVD kijken met spanning uit naar de opstelling van de LPF in het Kamerdebat van vandaag. Tot dusverre toonde de LPF geen belangstelling voor deelname aan een nieuw kabinet, evenmin als een andere potentiële partner, D66.

SP-leider Marijnissen pleit voor nieuwe verkiezingen. Hij noemt het 'ongeloofwaardig' dat het CDA de steven wendt richting VVD en LPF. Dat doet geen recht aan de verkiezingen van januari, toen CDA en PvdA als verreweg de grootste partijen uit de bus kwamen. Marijnissen: 'Het zou bovendien raar zijn de LPF voor haar grote verlies van achttien zetels te belonen met een plaats in de regering'.

De informateurs Donner (CDA) en Leijnse (PvdA) hebben zaterdag hun taak neergelegd. In hun eindverslag voor de koningin stelt het duo vast dat het CDA de spoedige vorming van een kabinet met de PvdA onmogelijk heeft gemaakt.


BRON: VOLKSKRANT, 14 APRIL 2003


Marijnissen pleit dus voor nieuwe verkiezingen. Hoe denken wij hierover?

Ik begin steeds meer een échte hekel aan Balkenende te krijgen zeg... die arrogantie!
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 10:06
Kubstudent
Avatar van Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
Anneee schreef op 14-04-2003 @ 10:32:
Balkenende kiest voor VVD en LPF
Van onze verslaggever

DEN HAAG - CDA-leider Balkenende wil morgen al met de VVD gaan praten over de vorming van een nieuw kabinet. 'We hebben de afgelopen maanden goed samengewerkt met de VVD. We kunnen snel verder.'


De demissionaire premier zei zondagavond in het tv-programma Netwerk dat hij de huidige coalitiepartner LPF als noodzakelijke derde partij niet uitsluit. CDA en VVD hebben geen meerderheid in de Tweede Kamer. Ook de VVD doet de LPF niet in de ban. 'Ze kunnen zich niet veroorloven weer een kabinetscrisis te veroorzaken. Dat betekent het einde van die partij', aldus een prominent VVD'er.

CDA en VVD kijken met spanning uit naar de opstelling van de LPF in het Kamerdebat van vandaag. Tot dusverre toonde de LPF geen belangstelling voor deelname aan een nieuw kabinet, evenmin als een andere potentiële partner, D66.

SP-leider Marijnissen pleit voor nieuwe verkiezingen. Hij noemt het 'ongeloofwaardig' dat het CDA de steven wendt richting VVD en LPF. Dat doet geen recht aan de verkiezingen van januari, toen CDA en PvdA als verreweg de grootste partijen uit de bus kwamen. Marijnissen: 'Het zou bovendien raar zijn de LPF voor haar grote verlies van achttien zetels te belonen met een plaats in de regering'.

De informateurs Donner (CDA) en Leijnse (PvdA) hebben zaterdag hun taak neergelegd. In hun eindverslag voor de koningin stelt het duo vast dat het CDA de spoedige vorming van een kabinet met de PvdA onmogelijk heeft gemaakt.


BRON: VOLKSKRANT, 14 APRIL 2003


Marijnissen pleit dus voor nieuwe verkiezingen. Hoe denken wij hierover?

Ik begin steeds meer een échte hekel aan Balkenende te krijgen zeg... die arrogantie!
Maar Anneeee, je gaat me toch niet serieus vertellen dat je werkelijk dacht dat Balkenende met de PvdA verder wilde?? Je kunt natuurlijk ook te goed gelovig zijn...

Balkenende roept al vanaf het begin dat hij met de VVD wil, welnu daar heeft hij nu de kans toe. Hoe het gespeeld is, is misschien niet netjes, maar het is wel politiek. Dat is onderhandelen!!! Je bent het eens op enkele punten en op het laatst gooi je nog snel een voorstel op tafel waar iedereen wild van word en dan maar kijken hoe ver de PvdA werkelijk wil gaan.

Nogmaals, de PvdA kan wel zo moeilijk doen, maar ik denk dat het voor hun het beste is als zij eventjes niet gaan regeren en de partij eens gaan reorganiseren.

Voor de verkiezingen zei Bos nog: "Eerst de partij reorganiseren en dan pas regeren". En vorige week hoorde ik hem opeens roepen: "Er viel te regeren, dus dan is de PvdA van de partij". Ik dacht dat de PvdA verandert was en niet meer die regeringsgeile partij was? Nou ja, blijkt maar weer dat Bos weer een verkiezingsbelofte heeft gebroken... beetje jammer...
__________________
Spead my words like a preacher! Cut the crap! Get the slap!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 10:10
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 14-04-2003 @ 05:41:
Daar ligt een mooie taak voor je weggelegd, me dunkt.
Ben je nou zo in je wiek geschoten dat je me constant gaat citeren?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 10:36
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Kubstudent schreef op 14-04-2003 @ 11:06:
Maar Anneeee, je gaat me toch niet serieus vertellen dat je werkelijk dacht dat Balkenende met de PvdA verder wilde?? Je kunt natuurlijk ook te goed gelovig zijn...


Nee hoor, dat dacht ik niet. Ik wist vanaf het begin al (en dat was ook overduidelijk) dat Balkenende niet met de PvdA wilde en alleen maar ging onderhandelen, omdat 'het volk' dat wilde. En nu is het mislukt, en nu is hij blij, en nu kan hij gewoon weer verder met de VVD en eventueel de LPF en waren die verkiezingen dus helemaal niet nodig geweest.
Zijn ook wel sukkels daar in Den Haag.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 10:37
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 14-04-2003 @ 11:36:
En nu is het mislukt, en nu is hij blij, en nu kan hij gewoon weer verder met de VVD en eventueel de LPF en waren die verkiezingen dus helemaal niet nodig geweest.
Ze hebben wel enig nut gehad. Ik zie liever dat de regering gecontroleerd wordt door een parlement waarin de LPF acht zetels heeft dan zesentwintig.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 10:39
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-04-2003 @ 11:37:
Ze hebben wel enig nut gehad. Ik zie liever dat de regering gecontroleerd wordt door een parlement waarin de LPF acht zetels heeft dan zesentwintig.
Ja oké. Nuttig waren ze inderdaad in dat opzicht wel. Alleen jammer dat GroenLinks zetels verloor.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 14-04-2003 @ 11:39:
Ja oké. Nuttig waren ze inderdaad in dat opzicht wel. Alleen jammer dat GroenLinks zetels verloor.
Ja, dat was inderdaad jammer. Maar er kan nu wel beter oppositie gevoerd worden met een bijna-verdubbeling van het aantal PvdA-zetels in vergelijking met de vorige parlementsperiode.

Hoeveel is CDA+VVD+LPF nu eigenlijk? 45+24+8 geloof ik? Samen zevenenzeventig zetels...wel een heel krappe meerderheid. Met een beetje geluk zitten er nog een paar meer naar links neigende CDA'ers in het parlement met hun hart op de juiste plaats, die af en toe op strategische momenten hun stem zullen laten horen
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 10:49
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-04-2003 @ 11:48:
Met een beetje geluk zitten er nog een paar meer naar links neigende CDA'ers in het parlement met hun hart op de juiste plaats, die af en toe op strategische momenten hun stem zullen laten horen
Of LPF-ers die de stemming niet goed begrijpen en op het verkeerde moment hun hand opsteken.

Nee, flauw.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 14-04-2003 @ 11:49:
Of LPF-ers die de stemming niet goed begrijpen en op het verkeerde moment hun hand opsteken.

Nee, flauw.
Ach, je weet het nooit. Ik hoop dat Nawijn in de Kamer komt in ieder geval, dat is er zéker eentje waarvan je werkelijk álles kunt verwachten. Wordt politiek misschien op de valreep toch nog leuk.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 12:31
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
meelman schreef op 13-04-2003 @ 11:00:
Het is gewoon een beetje Balkenende belachelijk maken hier. Elkaar een beetje opstoken, met scheldwoorden gaan gooien, het steeds meer overdrijven...

Bos heeft er ook schuld aan, dat ten eerste.Maxime Verhagen heeft nog meer schuld dan Balkenende, hij is dat rechtse figuur uit het CDA naar mijn idee, niet Balkenende.

Dus jij vindt Balkenende die zich, naar jouw zeggen, te veel laat beinvloeden door de fractieleider, geschikt om het minister-presidentsschap op zich te nemen? Dat is een belachelijk idee. Het is reuze handig als een premier een mening heeft, die verkondigt, waardoor mensen die het met hem eens zijn, op 'm kunnen stemmen, en anderen op een andere partij met een andere mening. Balkenende blijft altijd maar een beetje in het midden hangen, geeft (bijna) nooit antwoord op vragen; als er een persoon een draaikont is, is hij het wel.
Balkenende maakt de ene na de andere fout, dan is het niet zo vreemd dat we hem belachelijk maken.

Citaat:
Ik snap bovendien niet hoe ze hadden kunnen tekenen voor een plan dat desastreus zou zijn voor de werkgelegenheid en de economie.

Dat wisten ze toen nog niet; eerst hadden ze het plan gemaakt, toen lieten ze het doorrekenen. Het nieuwe plan, opgesteld door de informateurs, pakte niet zo desastreus uit voor de economie en liet de standpunten van beide partijen ook een beetje heel.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 13:18
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-04-2003 @ 11:52:
Ach, je weet het nooit. Ik hoop dat Nawijn in de Kamer komt in ieder geval, dat is er zéker eentje waarvan je werkelijk álles kunt verwachten. Wordt politiek misschien op de valreep toch nog leuk.
Ik hoop Nawijn terug op zijn huidige ministerie. Hij is misschien politiek nog niet meteen het meest bekwaam, maar ik vind dat hij duidelijk iemand is, die ondanks zijn rechtse gedachten, hart heeft voor de immigranten.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 14-04-2003 @ 14:18:
Ik hoop Nawijn terug op zijn huidige ministerie. Hij is misschien politiek nog niet meteen het meest bekwaam, maar ik vind dat hij duidelijk iemand is, die ondanks zijn rechtse gedachten, hart heeft voor de immigranten.
Ik hoop Nawijn terug op zijn huidige ministerie, maar dan met de algemeen geaccepteerde regel: één keer verneuken, tweede keer opzouten. Het speelkwartier is nu voorbij voor de LPF. Ik geloof best dat hij het beste voorheeft met mensen die híj als 'mensen' beschouwt, het komt alleen niet altijd even goed uit de verf.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 15:45
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Anneee schreef op 14-04-2003 @ 10:32:
Marijnissen pleit dus voor nieuwe verkiezingen. Hoe denken wij hierover?
Ik ben het als SP'er zijnde meestal eens met Marijnissen, maar dit keer niet.

Ik voorspel bij wéér nieuwe verkiezingen een aanzienlijk lagere opkomst omdat de gemiddelde Nederlander het 'gezeik in Den Haag' meer dan zat is. En daar kan ik ze niet ongelijk in geven. Ze zijn nu twee keer min of meer voor Jan *** naar de stembus gegaan, en nňg is er geen fatsoenlijke regering voor dit land!

Dus ik denk dat de meeste mensen zullen denken: 'ze zoeken het maar uit in Den Haag, ik ga mooi niet stemmen! Naar mij wordt toch niet geluisterd!' Dat zou ik een kwalijke ontwikkeling vinden. Daarom vind ik dat we toch maar weer CDA-VVD-LPF moeten proberen. Het klinkt vreemd uit het toetsenbord van een SP'er, maar het is zo'n beetje de enige optie.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 16:55
Atje85
Atje85 is offline
BalkenendevdA vertraagde formatie

***************************************
DEN HAAG CDA-leider Balkenende beweert
dat het de PvdA was die de besprekingen
over het financieel beleid "als een
hete aardappel" voor zich uit schoof.
Daardoor sleepte de formatie zich te
lang voort,zei hij in de Tweede Kamer.

Balkenende vindt dat een kabinet met
de PvdA er "onder deze omstandigheden"
niet in zit.Hij voelt daarom niets voor
het D66-voorstel om "een proeve van een
regeerakkoord" te schrijven,en die ook
aan de PvdA voor te leggen.

Balkenende wilde niet zeggen of hij nu
wil formeren met de LPF,met D66 of met
de ChristenUnie.Samenwerking met de LPF
vindt hij niet langer ongeloofwaardig.


bron: NOS teletekst
-----------------
Wat een vuile kl**tzak zeg
En weer geeft ie geen antwoord he!!
Ik vond zelfs Fortuyn beter!


cda+vvd+cu=75 dus dat kan niet eens
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 17:08
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 14-04-2003 @ 16:45:
Het klinkt vreemd uit het toetsenbord van een SP'er, maar het is zo'n beetje de enige optie.
Inderdaad. Het labiele lawaaipartijtje LPF is nu stukken minder groot: meer dan gehalveerd. Hun macht is dus stukken minder groot en dat houdt in dat ze vanzelfsprekend minder te zeggen hebben.

Minderheidskabinet lijkt me het beste. Kan de LPF mooi meestemmen wanneer ze het eens zijn met de ehhh.. geweldig rechtse ideeen van Tovenaar en Potvis
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 18:55
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
Balkenende sluit PvdA uit, LPF niet

Uitgegeven: 14 april 2003 17:55

DEN HAAG - CDA-leider Balkenende heeft maandag in de Tweede Kamer glashard gezegd dat er geen kabinet van zijn partij en de PvdA komt. "Lijmen heeft geen zin." Het CDA en de VVD moeten nu de basis gaan vormen voor een nieuwe regering, vindt Balkenende. De keuze voor een derde partij wil hij nog niet maken.

Balkenende "doet er niets aan af" dat hij regeren met de LPF "ongeloofwaardig" heeft genoemd, omdat het vorige kabinet viel wegens de slechte samenwerking met de Lijst Pim Fortuyn. "Maar Nederland moet wel geregeerd worden", stelde de CDA-leider. "Voor uitsluiten is daarom geen plaats."

Een voordeel van een kabinetsformatie met de VVD en de LPF zou volgens hem zijn, dat die besprekingen relatief snel klaar kunnen zijn. Balkenende houdt echter ook de mogelijkheid van een coalitie met D66 of de ChristenUnieopen.
Let op de dikgedrukte stukjes... ben ik nou de enige die dat niet logisch vind?
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 19:48
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 12-04-2003 @ 12:42:
Zoals voor mij gevraagd: Welke onredelijke eisen? Volgens mij heeft het CDA min of meer toegegeven dat ze niks met de PvdA te maken willen hebben. Dat van de steun van het volk ben ik wel met je eens, zei het een hele krappe. Dat laatste dan weer absoluut niet, weliswaar hebben we een demissionaire kabinet dat z'n gang gaat, dat is absoluut niet de wenselijke gang van zaken
Even antwoord geven op de vraag die iedereen stelde:

De PvdA stelt in mijn ogen onredelijke eisen, omdat ze niet willen bezuinigen, althans niet genoeg. Het CDA wil wel flink bezuinigen en heeft het rechts om haar poot stijf te houden. Als de PvdA dat niet wil begrijpen is dat dus hun probleem en is het dus hun schuld dat de formatie mislukt is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Formatie 2012
Martińo
80 06-11-2012 09:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap NRC: CDA geen gevangene van PvdA in formatie
Atje85
29 10-06-2003 14:22
Verhalen & Gedichten Formatie
Evito
3 07-05-2003 12:31
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap formatie mislukt
hippie jesse
2 10-04-2003 23:51
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Formatie: Een grote leugen?
horsepills
1 26-03-2003 10:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.