Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2003, 14:29
NN
NN is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 30-08-2003 @ 13:05:
Oplossingen

van Rechts
Minder allochtonen in Rotterdam toelaten.

van Links
Aanpakken 'harde kern van kut-Marrokanen


Whaha heerlijk hoe mensen het zo kunnen draaien dat links het goede is dat tegen het kwade vecht (rechts).

Links wilt helemaal niet de kut-marokkaantes aanpakken, ze willen miljoenen euro's pompen in de integratie projecten wat geen moer helpt, en ze (links) geven ons ook nog de schuld dat ze niet goed integreren in Rotterdam omdat wij autochtonen uit Rotterdam gingen, hoe is het mogelijk met zoveel misdaad en criminaliteit, wie wilt daar nog leven?
PrealK, met alle respect hoor, maar "allochtonen" (feitelijk mensen van een andere etnische afkomst dan de Nederlandse) zijn toch geen varkens ofzo waar je een quotum op kunt stellen???

Kun je ook met voorbeelden komen waarom integratieprojecten niet slagen? Er zijn namelijk og nooit voldoende van deze projecten van een goed niveau geweest.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2003, 14:41
Prea|K
Avatar van Prea|K
Prea|K is offline
Waarom ze niet slagen? Sla de krant open bv (Volkskrant) , kijk op tv. (bv Opsporing Verzocht)
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 14:42
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-08-2003 @ 14:56:
Je hebt natuurlijk rechts en rechts. Economisch liberalisme kan heel goed samengaan met een rechtvaardig en verantwoord asielbeleid en een goede aanpak van het allochtonenvraagstuk.

Vroeger stond rechts gelijk aan onbeperkte persoonlijke vrijheid, een terugtredende overheid, materiële economische vrijheid, etcetera. Tegenwoordig wordt rechts als synoniem gebruikt met xenofobie en kleinburgerlijkheid. In Vrij Nederland hebben enige tijd geleden een paar goede artikelen gestaan over 'nieuw rechts' (dat eigenlijk populistisch links is): een sterke en actieve overheid, meer aandacht voor de grote (laaggeschoolde) massa, 'de straat teruggeven aan de burger', meer democratie.

Pim was niet rechts, Pim was eerder populistisch links.
Je hebt gelijk, het tegenwoordige simplistische denken van links vs. rechts is niet (meer) mogelijk. Maar om Pim links te noemen gaat mij wat ver, daar denk ik toch meer aan wat maatschappelijke betrokkenheid en niet van die 'allochtonen moeten oprotten'-taal. Een partij is toch niet per defenitie links als deze voor wat overheidsingrijpen is (bv. op veiligheidsgebied)?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 14:42
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 30-08-2003 @ 15:41:
Waarom ze niet slagen? Sla de krant open bv (Volkskrant) , kijk op tv. (bv Opsporing Verzocht)
vertel eens wat dara gezegd wordt
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 14:47
NN
NN is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 30-08-2003 @ 15:41:
Waarom ze niet slagen? Sla de krant open bv (Volkskrant) , kijk op tv. (bv Opsporing Verzocht)
Er wordt onvoldoende aan gedaan! Ik kan me niet voorstellen dat als we jou bijvoorbeeld in Irak zouden neerzetten jij, na lang wachten, het geluk hebt op een inburgeringscursus te mogen binnen korte tijd (na lesjes één keer in de week ofzo) Arabisch spreekt, kennis hebt van de Islamitische wereld, etc.. Probeer je ook eens te verplaatsen in een ander!

(Fantastisch dat jij de Volkskrant leest. )
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 14:47
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 30-08-2003 @ 15:42:
Je hebt gelijk, het tegenwoordige simplistische denken van links vs. rechts is niet (meer) mogelijk. Maar om Pim links te noemen gaat mij wat ver, daar denk ik toch meer aan wat maatschappelijke betrokkenheid en niet van die 'allochtonen moeten oprotten'-taal. Een partij is toch niet per defenitie links als deze voor wat overheidsingrijpen is (bv. op veiligheidsgebied)?
Dat hangt er natuurlijk van af hoe je links of rechts definiëert. In de meest traditionele definitie is rechts vooral voorstander van economisch en sociaal liberalisme en vooral gericht op het behoud van het geld bij degenen die het toch al hebben, links was meer gericht op sterker overheidsingrijpen omdat er mensen zijn die het niet op eigen kracht kunnen bolwerken.

Pim was op zijn manier ook wel maatschappelijk betrokken, hij wilde ook opkomen voor een bepaalde groep mensen die in zijn ogen achtergesteld werd en die in de steek gelaten was door de overheid.

Ik ben ook niet tegen veel 'rechtse' standpunten omdat ze rechts zijn, maar omdat ze vaak zo belabberd onderbouwd zijn en ontzettend ééndimensionaal.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 15:06
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
NN schreef op 30-08-2003 @ 15:47:

(Fantastisch dat jij de Volkskrant leest. ) [/B]
Ja , echt geweldig.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 18:19
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 30-08-2003 @ 13:05:
Oplossingen

van Rechts
Minder allochtonen in Rotterdam toelaten.

van Links
Aanpakken 'harde kern van kut-Marrokanen


Whaha heerlijk hoe mensen het zo kunnen draaien dat links het goede is dat tegen het kwade vecht (rechts).
Niemand draait hier iets om, en niemand noemt de rechtse oplossing slecht. Het is alleen een droge constatering, links wil de problemen bij de bron aanpakken, rechts doet uitsluitend aan symptoombestrijding. Zie het kut-marokkanenprobleem als onkruid, met wortels (de oorzaak van het gedrag) en takken (het gedrag zelf). Onkruid moet je, zoals je weet, met wortel en tak uitroeien. (Populistisch) rechts wil alleen maar als een idioot takken uit de grond rukken, maar laat daarbij de wortels zitten. Links haalt de wortels weg, waarna de takken een zachte dood zullen sterven.
Citaat:
Links wilt helemaal niet de kut-marokkaantes aanpakken,
Jawel hoor. Ik kan wel merken dat jij alleen maar andere ´rechtsen´ napraat, die al evenmin de meoite hebben genomen zich even te verdiepen in de methoden van´links´. Dus onthou het voortaan: eerst jezelf informeren, en dan pas gaan blaten.
Citaat:
ze willen miljoenen euro's pompen in de integratie projecten wat geen moer helpt,

1) Die 'miljoenen' zijn natuurlijk een slag in de lucht. Je praat weer anderen na. Hou daar toch eens mee op!
2) Als er mensen blijven bestaan zoals jij, dan zal het inderdaad niet zoveel helpen. Je moet allochtonen wel het idee geven dat ze na zo'n integratiecursus worden geaccepteerd. Mensen zoals jij blijven gewoon op ze neerkijken. Ja, dan zou ik er ook geen moeite meer voor willen doen.
Citaat:
en ze (links) geven ons ook nog de schuld dat ze niet goed integreren in Rotterdam omdat wij autochtonen uit Rotterdam gingen, hoe is het mogelijk met zoveel misdaad en criminaliteit, wie wilt daar nog leven?
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 18:30
Prea|K
Avatar van Prea|K
Prea|K is offline
rechts wil alleen maar als een idioot takken uit de grond rukken, maar laat daarbij de wortels zitten

Wat nou dan blijven de wortels zitten? Als alle Marokkaantjes weg zouden zijn dan zijn er geen wortels meer over slimmerd.

En over dat laatste kan je nou wel dom lachen maar het is wel zo, een of andere Hassan van Groen-Links zei dat laatst.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 18:45
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 30-08-2003 @ 19:30:
rechts wil alleen maar als een idioot takken uit de grond rukken, maar laat daarbij de wortels zitten

Wat nou dan blijven de wortels zitten? Als alle Marokkaantjes weg zouden zijn dan zijn er geen wortels meer over slimmerd.
Ik bedoel dat rechts met repressie probeert het criminele gedrag de kop in te drukken. Dat is takken uit de grond rukken, maar de wortels laten zitten. Je neemt de oorzaak voor hun gedrag immers niet weg.

Rechts wil helemaal niet alle Marokkanen weg hebben. Dat willlen alleen partijtjes als de NVU en de NN, oftewel extreem-rechts. Die partijen rechts noemen vind ik een belediging voor de VVD.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 18:58
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 30-08-2003 @ 19:19:
[Links haalt de wortels weg, waarna de takken een zachte dood zullen sterven.
dus je bent nu ook al voor de doodstraf?!
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 19:35
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 30-08-2003 @ 19:45:
Ik bedoel dat rechts met repressie probeert het criminele gedrag de kop in te drukken. Dat is takken uit de grond rukken, maar de wortels laten zitten. Je neemt de oorzaak voor hun gedrag immers niet weg.
Om de oorzaak van het gedrag aan te pakken zul de criminelen onder verplichte psychiatrische behandeling moeten stellen. Alleen zo krijg je het gestoorde idee dat als je naar jouw mening niet voldoende in het handje gelegd krijgt, dat je dan iemand een mes op zijn keel mag zetten en het mag pakken uit hun hoofd. Mochten ze zich hierna nog steeds niet normaal gedragen dan geef je ze na het derde of vierde criminele feit gewoon levenslang. Heb je van dat specifiek figuur tenminste geen last meer.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 18:14
Verwijderd
Assasin schreef op 28-08-2003 @ 16:01:

Citaat:
Dan zit je alleen met financieen.
Tja, als je preventief te werk wilt gaan...

Ik vraag me af waarom het woord drugsdealer met sterretjes aangegeven is.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 18:22
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 01-09-2003 @ 19:14:
Ik vraag me af waarom het woord drugsdealer met sterretjes aangegeven is.
Ik vroeg me al af wat daar stond.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Prea|K schreef op 30-08-2003 @ 13:05:
Oplossingen

van Rechts
Minder allochtonen in Rotterdam toelaten.

van Links
Aanpakken 'harde kern van kut-Marrokanen


Whaha heerlijk hoe mensen het zo kunnen draaien dat links het goede is dat tegen het kwade vecht (rechts).

Links wilt helemaal niet de kut-marokkaantes aanpakken, ze willen miljoenen euro's pompen in de integratie projecten wat geen moer helpt, en ze (links) geven ons ook nog de schuld dat ze niet goed integreren in Rotterdam omdat wij autochtonen uit Rotterdam gingen, hoe is het mogelijk met zoveel misdaad en criminaliteit, wie wilt daar nog leven?
Je snapt het nog steeds niet hè? Ik heb het idee dat ik m'n tijd verdoe met reageren op jouw niet- of matig onderbouwde, populistische posts. Ben je nou echt zo dom dat je niet begrijpt wat wij je duidelijk willen maken of wìl je het gewoon niet snappen opdat je je als zielige blanke in zelfmedelijden kan wentelen en vanuit je ivoren toren kan pissen op alles wat niet uit jouw schone Holland komt? Neem een voorbeeld aan Assasin, die tenminste wel op een normale wijze de discussie aangaat.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 18:28
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 01-09-2003 @ 19:25:
Neem een voorbeeld aan Assasin,
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Proces Geert Wilders
Verwijderd
213 12-02-2010 14:49
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
499 12-11-2007 18:22
Algemene schoolzaken Geen LONSDALE!
E Che Guevara
73 14-12-2004 21:56
Lifestyle LoNsDaLe
Paulo Nuñez
180 17-11-2004 13:21
Lifestyle Karl Kani...
Upke
88 30-05-2004 22:37
Lifestyle White power, steelo indo, fubu niggah wear and so on.
Verwijderd
105 18-05-2004 17:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.