Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2004, 14:14
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Chimera schreef op 11-03-2004 @ 15:08:
Ze hebben ook typische 'ETA koffertjes' gevonden met explosieven naar 't schijnt, en ik acht de kans vrij klein dat er islametisten achter zitten, die pakken dan wel een doelwit in de UK ofzo.
Nee spanje lijkt me een beter doelwit of nederland nog beter. De UK is niet zo bijzonder en beter beveiligd denk ik.

En in spanje was er laatst een al qaida man aangehouden toch?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2004, 14:16
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
TechXP schreef op 11-03-2004 @ 15:14:
Nee spanje lijkt me een beter doelwit of nederland nog beter. De UK is niet zo bijzonder en beter beveiligd denk ik.
Leg uit?

Citaat:
TechXP schreef op 11-03-2004 @ 15:14:

En in spanje was er laatst een al qaida man aangehouden toch?
Ja en?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 14:31
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
verschrikkelijk allemaal...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 14:38
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Chimera schreef op 11-03-2004 @ 15:08:
Ze hebben ook typische 'ETA koffertjes' gevonden met explosieven naar 't schijnt, en ik acht de kans vrij klein dat er islametisten achter zitten, die pakken dan wel een doelwit in de UK ofzo.
Of iets waar Joden of Amerikanen smaenkomen. Ik vermoed dat het werk van dat ETA-tuig is.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 15:08
Verwijderd
Dit is echt vreselijk...

Ben ik trouwens de eerste hier die opmerkt dat tussen 11 maart en 11 september precies een half jaar zit? Dat viel me net namelijk op. Ook de tijdstippen liggen vrij dicht bij elkaar.

[edit]

Dat met die tijdstippen is in mijn ogen toch niet zo relevant, want het gaat er natuurlijk om dat zulke aanslagen in het spitsuur worden gepleegd.

Laatst gewijzigd op 11-03-2004 om 15:33.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 15:21
Demiurge
Avatar van Demiurge
Demiurge is offline
Top van de ETA schijnt te hebben gemeld niet achter de aanslagen te zitten...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 15:21
angel4
Avatar van angel4
angel4 is offline
jemmig wat erg
__________________
free tibet
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 15:28
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Joostje schreef op 11-03-2004 @ 12:11:
Sadomaochisten.

Ach, waren wij maar allemaal bonobo's...
Jaaaaaaaaaa dat zou mooj zijn!

They just make sweet love, not war!
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 15:33
darklight
darklight is offline
Ik zit hier in spanje (300 km van madrid) en voor zover ik begrepen heb zijn er 5 bommen verdeelt over 3 treinstations ontploft.
Allemaal tussen 7.39 en 7.55 (dus leerlingen en werknemers die om 8 uur beginnen) de treinen waren stoptreinen en kwamen uit guadalajara en alcalá de Henares.
Alle treinen van en naar Atocha (grootste treinstation madrid) zijn gecanceled.

Ze hebben geen "officieele eta-koffertjes" gevonden, ze verwachten dat het hoogstwaarschijlijk grote rugzakken waren. Deze rugzakken waren door mensen achtergelaten in de trein.
Ook zijn er nog verschillende andere tassen gevonden met tijdbommen (aldus het nieuws) die later dan de eerste bommen zouden ontploffen.

Er is niet gewaarschuwd voor de aanslagen (doet eta normaal wel) en eta heeft de aanvallen niet ontkend of toe gegeven. De grootste aanval van eta tot nu toe was in barcelona en een jaar of 15 geleden (bijna 50 doden).

ER zijn nu veel valse bommeldingen in de omstreken van het station.

Er zijn officieel al 186 doden en meer dan duizend gewonden.

Er zijn ook 3 dagen van nationale rouw verklaard

VOOR MENSEN DIE OOK IN SPANJE ZITTEN MORGEN 19:00 UUR IN ALLE GROTE STEDEN, MARS TEGEN TERRORISME
__________________
jessica: Es mejor estar callado y parecer tonto, que hablar y despejar las dudas definitivamente.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 15:50
joopie
Avatar van joopie
joopie is offline
Verschrikkelijk. Echt verschrikkelijk.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 16:13
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
RIP



misschien lijkt dit nieuws btje tiswah maar tiswelwah want dit laat maar eens zien warom turkije bij voorbeeld WEL in de EU zou mogen.
als je zegt dat ze mensen onderdrukken daar enzo, dan moeten de mensne uit de EU eerst kijken naar hun eigen gebieden, waar ook groeperignen worden onderdrukt, zoals de basken.

geen rechtvaardiging voor de aanslagen natuurlijk.
je moet alleen wel zien WAROM de aanslagen zijn gedaan, voordat je ze in de toekomst kan voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 16:20
joopie
Avatar van joopie
joopie is offline
Citaat:
ConcordDawn schreef op 11-03-2004 @ 17:13:
misschien lijkt dit nieuws btje tiswah maar tiswelwah want dit laat maar eens zien warom turkije bij voorbeeld WEL in de EU zou mogen.
Ohja, dat laat dit idd zien.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 16:22
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
ja idd dat laat het zien ja.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 16:34
Verwijderd
Precies 2.5 jaar? Hebben ze wel rekening gehouden met schrikkeljaren dan?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 16:39
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
t lijkt me niet logsich dat de ETA dit heeft gedaan.

want ze hebben er totaal geen baat bij en ik denk niet dat ze zo'n groot aantal doden op hun geweten zouden willen hebben (niet meer, niet anno 2004), dat is niet europees meer.
ik ben niet graag nationalistisch, maar ik moet zeggen dat we in europa, althands dat dacht ik dus, niet meer tot zulk soort aanslagen instaat waren. ik dacht dat we eindelijk ECHT in vrede zouden leven hier. het lijkt me ook niet mogelijk dat in deze tijden van eenheid in europa (misschien een beetje verrechtsing op nationaal niveau, maar zeker niet nationalisering in de zin van ons land eerst, europa later!!).

over een halve eeuw bestaad spanje niet eens meer zoals we het nu zien waarshcijnlijk, net zo min baskenland ofzo. dan zijn het allemaal provincies/staten van het grote land europa.

ik kan me niet indenken dat wat voor groepering dan ook in europa anno 2004 nog zo veel doden zouden willen met een aanslag.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 16:44
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
het lijkt wel of men niet verder dan de ETA en Al-qauiaiaiaia( kutnaam) kijkt, maar zijn er niet veel meer groeperingen die voor rechten strijden? ik moet zeggen dat ik niet zo op de hoogte ben van de afscheidings-en terreurbewegingen in spanje, maar het lijkt me toch sterk dat alleen de ETA of al-moeilijke naam erachter kunnen zitten...?
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 16:58
brinta
brinta is offline
Concorddawn: goeie post.

We zijn helemaal niet goed op de hoogte in NL van wat er rond de ETA gebeurt in Spanje.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 17:01
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
nee, idd. ik heb zojuist eens ( geprobeerd) info gezocht, maar er is haast niets te verkrijgen over de achtergronden en beweegredenen van de ETA. daar wordt je ook geen reet wijzer van.
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 17:08
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Dit krijg je met je gedoogbeleid. Ik hoop dat ze die basken / ETA / Whatever nu gewoon eens goed aanpakken. Elk land met een opstandige minderheid moet gewoon extreem ingrijpen bij dit soort acties. Die (terrorische) groeperingen bereiken hun doel toch niet, dus desnoods met geweld oplossen.

groepering weg, geen onschuldige slachtoffers meer, en gewoon dikke pech voor degene die wel lopen te huilen om hun stukje derderangs flutgrond.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 17:12
Verwijderd
Citaat:
grandmommy schreef op 11-03-2004 @ 18:01:
nee, idd. ik heb zojuist eens ( geprobeerd) info gezocht, maar er is haast niets te verkrijgen over de achtergronden en beweegredenen van de ETA. daar wordt je ook geen reet wijzer van.
Er zullen volgende week toch verkiezingen zijn in Spanje?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 17:13
Thijs085
Thijs085 is offline
Tis daarnaast onlogisch dat de ETA het gedaan heeft. Waarom zouden ze het doen vlak voor de parlementsverkiezingen in Spanje?? Dit heeft grote invloed daarop, voor hun gezien zal dat vooral negatief zijn. Daarnaast staat de ETA nou niet echt bekend om zulke bloederige aanslagen. Meestal is het auto en kondigen ze het nog van te voren aan ook om slachtoffers te voorkomen...

En het is wel toevallig dat het weer op de 11e is. Daarnaast is Spanje een sterke bondgenoot van Amerika en behoort Aznar tot de politieke vriendengroep van Bush. Tel daarbij op dat Bin Laden's grootste metgezel nog maar kort geleden heeft aangekondigd met een grote aanslag te komen en ik weet wel wie achter de aanslag is...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 17:15
darklight
darklight is offline
voor de mensen die wat willen leren over de historische achtergrond van de eta..
http://clientes.vianetworks.es/perso...istoriaETA.htm
__________________
jessica: Es mejor estar callado y parecer tonto, que hablar y despejar las dudas definitivamente.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 17:17
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
maakt het uit wie er achter zit? het is gewoon het hele "leven en laten leven" beleid wat dit soort dingen toelaat. Als je elke terrorist netjes een spuitje geeft en onder de zoden legt, dan kom je volgens mij al een heel eind, ipv die beste mannen na een paar jaar weer op straat te zetten.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 17:18
darklight
darklight is offline
voor de gene die het andere topic niet lezen en serieuze informatie over de eta willen (en die het niet erg vinden om een flink stuk te lezen)

http://clientes.vianetworks.es/perso...istoriaETA.htm
__________________
jessica: Es mejor estar callado y parecer tonto, que hablar y despejar las dudas definitivamente.

Laatst gewijzigd op 11-03-2004 om 17:26.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 17:19
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
het blijft gewoon een vermomde vorm van nazisme; je eigen ras verheerlijken en boven anderen stellen. mooi in de zee schuiven die malloten.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 17:21
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
carn, door mensen zoals jou en bush etc, zal terrorisme eeuwig blijven bestaan.

terroristen hebben vaak een verdomde goede reden om een aanslag te plegen (zie palestina, of misschien ook wel spanje/baskenland maar vooral tsjetjenië).

er zijn natuurlijk ook mensen die omwille van godsdienst ofzo aanslagen plegen (osama bin laden)... maar werkelijk eerlijk gezegt... WE WETEN NIET warom bv 9/11 gebeurde!
en dat is het jammere!

niet terroristen moeten worden aangepakt, maar de redenen warom we terroristen hebben moeten worden aangepakt (bv bevrijding van tsjetjenië en palestina en baskenland en koerdistan)!!!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 17:22
Thijs085
Thijs085 is offline
Citaat:
CharismaticBass schreef op 11-03-2004 @ 16:58:
ja tering en ook op 11-3, alweer 11....

Zou het iets met elkaar te maken kunnen hebben?

al 186 doden en bijna 1000 gewonden.

Ik denk niet dat het de ETA is.

Mmm...

Het is steeds op de 11e, een 6 maandenverschil en een 3 jaren verschil.

Volgens het patroon is de volgende grote aanslag op:

11-12-07

Zorg dat je ook op 11-06-10 thuis zit...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 17:23
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
Citaat:
Carn schreef op 11-03-2004 @ 18:19:
het blijft gewoon een vermomde vorm van nazisme; je eigen ras verheerlijken en boven anderen stellen. mooi in de zee schuiven die malloten.
wat een onzin.

dus als je vecht tegen de onderdrukking van je volk, dan ben je automatisch een fascist?
rot toch op man.
ik ben het met je eens dat zo iets als dit niet kan, maar zo'n reactie is totaal onlogisch en zonder onderbouwing
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 17:27
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Ik vind het nogsteeds krom. Stel, onze lieven Friezen gaan in de rest van nederland van alles op lopen blazen, omdat men vind dat Friesland een eigen land moet worden omdat het ook een eigen taal heeft?

Uiteindelijk blijft het toch een steekspel om te kunnen claimen dat dit en dat stukje land van jou is, en dat heeft gewoon het IQ van een kleuter in het zandbak. Dan kan je wel met moralistische normen en waarden komen maar het blijft gewoon moord en doodslag om wille van "grond". En dat kan ik niet respecteren.

"een goede reden om een aanslag te plegen"

Het doden van medemensen is nooit goed, wat je drijfveer ook mag zijn. Ik ben het wel eens als je zegt, "2 mensen vechten, dus 2 mensen schuld", maar als dat op landelijk niveau gaat dan gaat het recht naar de meerderheid.

Zo niet, geef die minderheid dan hun stukje land, en bouw er een muur omheen. Dan zul je zien hoe goed ze het zullen hebben, met al hun eigen wijsheid en motieven.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 17:37
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Chimera schreef op 11-03-2004 @ 15:16:
Leg uit?

Nou de grote landen zijn de VS en UK. Daaromheen zitten allerlei kleinere landen (in de zin van die helpen de grote). Wat is de beste manier om je 'vijand' te treffen? Door zijn helpertjes bang te maken, denk ik zo.

En ik weet niet hoe het in spanje zit, maar denk dat de beveiliging ook niet zo groot is. In de treinen worden geen controles gehouden of iig niet in zo hoge mate.
In de UK word dacht ik scherpere controles gehouden. In NL is men heel vrij. Daar kan ook elke terrorist rond lopen en wat bommen plaatsen.

Citaat:
Ja en?
Nou het schijnt dat er veel al qaida activiteit is in Spanje.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 17:42
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
CharismaticBass schreef op 11-03-2004 @ 17:16:

Gaan we de staat van absolute terreur in?
ja absoluut, merk je het niet al overal??
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 17:44
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ik zie niet echt het nut van een vrijwel identiek topic.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 17:45
AirRaid
Avatar van AirRaid
AirRaid is offline
die figuren moeten opgepakt wordt. of nu het nu de ETA is of Al Quaida of een andere terroristische beweging.

dat zooitje in een container zetten en midden in de zee dumpen
__________________
Now light our darkest hour. Till all are one!!!!!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 17:52
Thijs085
Thijs085 is offline
Citaat:
ConcordDawn schreef op 11-03-2004 @ 18:21:
carn, door mensen zoals jou en bush etc, zal terrorisme eeuwig blijven bestaan.

terroristen hebben vaak een verdomde goede reden om een aanslag te plegen (zie palestina, of misschien ook wel spanje/baskenland maar vooral tsjetjenië).

er zijn natuurlijk ook mensen die omwille van godsdienst ofzo aanslagen plegen (osama bin laden)... maar werkelijk eerlijk gezegt... WE WETEN NIET warom bv 9/11 gebeurde!
en dat is het jammere!

niet terroristen moeten worden aangepakt, maar de redenen warom we terroristen hebben moeten worden aangepakt (bv bevrijding van tsjetjenië en palestina en baskenland en koerdistan)!!!


Al die landen en bijv. ook Corsica ed die zelfstandigheid willen, zouden daar recht op moeten hebben. Probleem is altijd echter de financieele kant. Op al die grondgebieden valt voor de huidige machthebber wel wat te halen, iets wat meer meetelt als de vele slachtoffers. Tsjetjenie en Koerdistan bijv. zijn volgens mij rijk aan oliebronnen. Daarom zullen deze gebieden nooit op een vreedzame manier zelfstandigheid krijgen. Dus pakken ze de wapens. Geeft een oorlog niet het benodigde succes, proberen ze het wanhopig door aanslagen...

Wat ik onterecht vind is dat deze strijders onder 1 hoedje worden geplaatst met het Al-Qaeda netwerk als terroristen. Zeker is het meeste geweld niet acceptabel, maar wel begrijpelijk gezien de achtergrond. Bij Al-Qaeda is dat niet zo, die hebben enkel tot doel om de wereld te Islamatiseren waar elk middel in de naam van Allah geoorloofd is. Alleen bendes als die brengen de vrijheid, de democratie in gevaar.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 17:54
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Juichtoon schreef op 11-03-2004 @ 18:52:
Al die landen en bijv. ook Corsica ed die zelfstandigheid willen, zouden daar recht op moeten hebben.
Dat zou een goede vraag zijn, wanneer heeft een groep mensen recht op zelfstandigheid?
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 17:54
professor2
professor2 is offline
Citaat:
CharismaticBass schreef op 11-03-2004 @ 17:16:
Er is al een topic over, maar dat is veels te vaag.

Ik heb net de Spaanse TV gekeken en niemand is er zeker van of het een ETA aanslag is.

denk ik ook niet de eta blaast meestal iemand vande regering op als hoofd doel en haalt de schouders op als er nog een paar andere slachtoffers fallen maar wat zou de eta hier mee opschieten ?

Er zijn 186 doden (nu) wat waarschijnlijk nog klimt, en 1000 gewonden (zover).

Zou het een verband kunnen hebben met 11-09? Zou dan precies 2.5 jaar later zijn...

alles kan natuurlijk maar ik denk het niet



Als de ETA het zou doen, waarom dan een burgerdoel? Meestal zoekt de ETA wel een doelwit uit waar alleen politici en politie slachtoffer van is.

dat bedoel ik daaromdenk ik neit dat het de eta is ze hebben het al zo moelijk (de meerderheid vande basken steunt ze niet)

Op TVE openden ze met 11-M Terroristas en Madrid, waarnaast ze zeiden dat ze ETA ontkent dat ze het hebben gedaan.

Wordt hiermee aangegeven dat ze Al Quaida verdenken? Wordt hierdoor nu elke Europese hoofdstuk binnenkort zo gecontroleerd en doorzocht als NY en de VS sinds 11-09-2001?

ik hoop het niet wan ik dnek neit dat het zin heeft

Gaan we de staat van absolute terreur in?
wat bedoel je ingodsnaam emt de absolute staat van terreur ?


Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 17:57
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ach, "globale vrede" is toch onmogelijk, je kan mischien een heel eind komen maar er zullen altijd factoren en groeperingen blijven bestaan die zodra hun eisen ingewilligd(sp?) zijn, nieuwe eisen zullen stellen.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 17:59
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
AirRaid schreef op 11-03-2004 @ 18:45:
die figuren moeten opgepakt wordt. of nu het nu de ETA is of Al Quaida of een andere terroristische beweging.

dat zooitje in een container zetten en midden in de zee dumpen


Als je iets wil bereiken, doe het dan op een politieke en civiele manier, en als je dat niet lukt, dan heb je gewoon pech. Onschuldige mensen de pijp uit helpen zal je echt niks helpen, en dan verdien gewoon een mooi zeemansgraf.

En als de baskische spanjaarden zichzelf niet zo rebels op stelden, dan waren ze ook niet "onderdrukt".
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 18:01
Thijs085
Thijs085 is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 11-03-2004 @ 18:54:
Dat zou een goede vraag zijn, wanneer heeft een groep mensen recht op zelfstandigheid?

Als op een bepaald grondgebied de meerderheid van de inwoners (+51%) dmv een referendum te kennen geven dat ze voor zelfstandigheid zijn dan moet dat altijd boven de wil (vrijwel altijd vanwege financieele redenen) van de bezetter gaan.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 18:11
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Juichtoon schreef op 11-03-2004 @ 19:01:
Als op een bepaald grondgebied de meerderheid van de inwoners (+51%) dmv een referendum te kennen geven dat ze voor zelfstandigheid zijn dan moet dat altijd boven de wil (vrijwel altijd vanwege financieele redenen) van de bezetter gaan.
friesland en limburg worden onafhakelijk ik richt e staat kning ik op en stem voor mezelf ?

neit mee eens dan krijg je duizend staten maar inde meeste gevallen ben ik er voor dat naties ook natiestaten worden
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 18:12
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Juichtoon schreef op 11-03-2004 @ 19:01:
Als op een bepaald grondgebied de meerderheid van de inwoners (+51%) dmv een referendum te kennen geven dat ze voor zelfstandigheid zijn dan moet dat altijd boven de wil (vrijwel altijd vanwege financieele redenen) van de bezetter gaan.
Maar wat geeft hen dat recht? Waarom zou de wil van zo'n kleine groep boven die van de rest gaan? En wat schiet men er mee op om elk land in wellicht honderden mini-staatjes te verdelen? Dat is toch totaal niet werkbaar? Hoe zorg je dat in al die staatjes de mensenrechten gewaarborgd blijven?
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 18:13
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 11-03-2004 @ 19:12:
Maar wat geeft hen dat recht? Waarom zou de wil van zo'n kleine groep boven die van de rest gaan? En wat schiet men er mee op om elk land in wellicht honderden mini-staatjes te verdelen? Dat is toch totaal niet werkbaar? Hoe zorg je dat in al die staatjes de mensenrechten gewaarborgd blijven?
mijn punt
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 18:18
tinus11
Avatar van tinus11
tinus11 is offline
mooi dat jullie het allemaal bij het foute eind hebben:

waarschijnlijk zit al quida hier achter:
minister bot (en zijn collega's in andere landen) hebben verklaard dat hier een 'oosters-tintje' aan zit.
voor de Spaanse overheid is het wel makkelijk om de ETA de schuld te geven want dan blijven zij tenminste zitten. zoek het daar eens
__________________
"Uit goude korenaren schiep God de Schaijkenaren, en uit het restant de rest van Nederland"
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 18:28
Thijs085
Thijs085 is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 11-03-2004 @ 19:12:
Maar wat geeft hen dat recht? Waarom zou de wil van zo'n kleine groep boven die van de rest gaan? En wat schiet men er mee op om elk land in wellicht honderden mini-staatjes te verdelen? Dat is toch totaal niet werkbaar? Hoe zorg je dat in al die staatjes de mensenrechten gewaarborgd blijven?
Niet overdrijven. Iedereen realiseert zich dat wanneer bijv. elke stad een eigen land wordt dat het economisch onverantwoord is, maar vooral onleefbaar, die wil zou er dan ook nooit zijn. Bovendien is het niet nodig, jij hebt binding met het Nederlandse volk. De Nederlandse cultuur, de Nederlandse taal is onze connectie. Dat bindt zo'n groep. Een stad is niets meer dan een verzameling gebouwen dat een verzamelnaam heeft gekregen om een geografisch- en herkenningspositie aan te geven. Maar ons allemaal bij elkaar maakt ons het Nederlandse volk. Niet vergeten dat ons gebied in vroegere tijden ook een provincie, een grondgebiedje was van de Romeinen, Spanjaarden en Fransen. En zo'n volk heeft altijd al een eigen stuk grond willen hebben waar zij het te bepalen hebben. Waar zij geboren en getogen zijn. Hun eigen taal en cultuur hebben en van oudsher dat stuk van kwaden van buitenaf hebben verdedigd...

Waarom zouden wij als Nederlands volk dat recht wel mogen hebben en het Baskische of Koerdische volk niet? Zou jij het fijn vinden als ons volk nog steeds gecontroleerd zou worden vanuit Parijs of Berlijn?

Dat onze cultuur door de jaren heen kapot gaat omdat Frans als nationale voertaal werd ingevoerd? Dat jouw belastingsgeld wordt gebruikt voor een tunnel in het Alpengebergte? Dat we als volk net een zetel bij elkaar kunnen schrapen voor het parlement? Dat de inkomsten van onze tulpen naar de Franse schatkist gaat?

Ik denk niet dat jij daar voorstander voor zou zijn. Maar het is allerdaagse realiteit voor andere volken...

Kolonieen bestaan nog steeds, alleen niet meer in Azie, Afrika of (Zuid)- Amerika maar gewoon in Europa. Het gaat allemaal enkel om het geld. Oliebronnen in Tsjetjenie, staalindustrie in Baskenland...

Of ben je ook nog van mening dat we nog steeds zouden moeten heersen in Indonesie omdat we zo nog veel aan kruiden/specerijen kunnen verdienen?

Laatst gewijzigd op 11-03-2004 om 18:47.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 18:31
thebbb
thebbb is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-03-2004 @ 17:34:
Precies 2.5 jaar? Hebben ze wel rekening gehouden met schrikkeljaren dan?
Hmm anders geformuleerd:
Tussen de aanslagen van 11-9-2001 en 11-3-2003 zitten... 911 dagen.
111 in 2001, 365 in 2002, 365 in 2003 en 70 in 2004. Wat ik van zulk soort "getallengrapjes" moet denken, weet ik niet. Ik heb er ook veel gezien rond 9/11.

Maar wie zit erachter, Al-Qaeda of de ETA? Even wat punten die voor de ETA, of juist voor Al-Qaeda pleiten (verzameling van wat ik vandaag heb gehoord en/of gelezen).

Voor de ETA:
- Enkele maanden geleden zijn twee ETA-leden opgepakt die explosieven wilden plaatsen in een trein naar Madrid
- Amper een maand geleden is een vrachtwagen met 500 kg ETA-explosieven op weg naar Madrid onderschept. Dat had ook een on-ETA'achtige aanslag kunnen zijn geworden.
- De jongere generatie ETA-leden zou radicaler zijn, ook al brokkelt de steun voor de ETA steeds verder af.
- De vandaag aangetroffen explosieven zijn van hetzelfde soort dat de ETA-vaker gebruikte
- Het gebruik van tijdbommen

Tegen de ETA en eventueel vóór Al-Qaeda:
- Extreem goed gecoördineerd (meer dan tien zware bommen op vrijwel hetzelfde moment)
- Geen telefoontje vooraf (tenzij de Spaanse regering dat achterhoudt)
- Gericht tegen de burgerbevolking (niet meer op grote schaal voorgekomen sinds de ETA-aanslag op een supermarkt in Barcelona in 1987 waarbij ruim 20 doden vielen)
- Onbekende islamitische organisatie ("De Leeuwen van Al-Mufridoon") eist de aanslag op volgens Vlaamse media (uiterst dubieuze claim)
- Politieke tak van de ETA ontkent betrokkenheid ETA (maar in hoeverre is Batasuna op de hoogte van wat er gebeurt in de terroristische cellen?)
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 19:09
Dannemann
Dannemann is offline
Het was de CIA die ervoor wil zorgen dat rechts aan de macht blijft.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 19:11
Forum Enemy #1
Avatar van Forum Enemy #1
Forum Enemy #1 is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 11-03-2004 @ 20:09:
Het was de CIA die ervoor wil zorgen dat rechts aan de macht blijft.
__________________
You know who we are...| Steun Kenjirro|2-0 voor Israel.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 19:24
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Forum Enemy #1 schreef op 11-03-2004 @ 20:11:
Waarom niet, hebben ze in de afgelopen 60 jaar elders in de wereld vaak genoeg gedaan dat ze de verkiezingen een eindje in de voor hun het meest gunstige richting hebben geholpen
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 19:28
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Juichtoon schreef op 11-03-2004 @ 19:28:
Niet overdrijven. Iedereen realiseert zich dat wanneer bijv. elke stad een eigen land wordt dat het economisch onverantwoord is, maar vooral onleefbaar, die wil zou er dan ook nooit zijn.
Tuurlijk wel. Al die mensen die emmeren "als er zus-en-zo gebeurt, dan emigreer ik". Welnu, straks hoef je niet te verhuizen, maar je richt gewoon je eigen mini-staatje op. Als de ene groep het mag, mag de andere het ook.

Citaat:
Juichtoon schreef op 11-03-2004 @ 19:28:

Bovendien is het niet nodig, jij hebt binding met het Nederlandse volk. De Nederlandse cultuur, de Nederlandse taal is onze connectie. Dat bindt zo'n groep. Een stad is niets meer dan een verzameling gebouwen dat een verzamelnaam heeft gekregen om een geografisch- en herkenningspositie aan te geven. Maar ons allemaal bij elkaar maakt ons het Nederlandse volk.
Ik heb maar weinig binding met 90% van het Nederlandse "volk". Het zijn anti-intellectuele paupers, zonder smaak, fatsoen, rationeel denkvermogen of enige vorm van niveau. Een verzameling mensen dat een verzamelnaam heeft gekregen op basis van taal en geografie.

Citaat:
Juichtoon schreef op 11-03-2004 @ 19:28:
Waarom zouden wij als Nederlands volk dat recht wel mogen hebben en het Baskische of Koerdische volk niet? Zou jij het fijn vinden als ons volk nog steeds gecontroleerd zou worden vanuit Parijs of Berlijn?
Het is een illusie om te denken dat de gemiddelde Bask of Koerd meer verschildt van de landen waar ze wonen dan ik van de gemiddelde Nederlander. Om over Corsicanen maar niet te spreken. Waarom heb ik geen recht op een eigen staat met gelijkdenkenden en de Koerden wel?

Citaat:
Juichtoon schreef op 11-03-2004 @ 19:28:
Dat onze cultuur door de jaren heen kapot gaat omdat Frans als nationale voertaal werd ingevoerd?
Tweetaligheid is de oplossing. Doen ze in zat landen al.

Citaat:
Juichtoon schreef op 11-03-2004 @ 19:28:
Dat jouw belastingsgeld wordt gebruikt voor een tunnel in het Alpengebergte?
Sinds wanneer heeft het volk te bepalen waar het belastinggeld naar toe gaat?

Citaat:
Juichtoon schreef op 11-03-2004 @ 19:28:
Dat we als volk net een zetel bij elkaar kunnen schrapen voor het parlement?
Mensen die denken als ik worden ook praktisch niet gerepresenteerd in het parlement. Mogen wij nu ook een eigen staat?

Citaat:
Juichtoon schreef op 11-03-2004 @ 19:28:
Dat de inkomsten van onze tulpen naar de Franse schatkist gaat?
Je zou er dan net zoveel van terugzien als in de huidige situatie.

Citaat:
Juichtoon schreef op 11-03-2004 @ 19:28:
Of ben je ook nog van mening dat we nog steeds zouden moeten heersen in Indonesie omdat we zo nog veel aan kruiden/specerijen kunnen verdienen?
Nee, wat zijn de overeenkomsten tussen Nederland en Indonesië? Praktisch geen. Totaal wat anders.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind best dat er in sommige gevallen een zekere mate van autonomie mag bestaan, maar ik zie niet in waarom men op basis van willekeur zich zou kunnen afscheiden van de staat.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 19:29
darklight
darklight is offline
aldus minister binnenlandse zaken is er een gestolen busje gevonden met drie ontploffings mechanismes en casette bandjes met versen uit de coran...

we sluiten geen onderzoek richtingen


zo juist ff snel vertaald... was net life op telecinco
__________________
jessica: Es mejor estar callado y parecer tonto, que hablar y despejar las dudas definitivamente.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07.