Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2013, 10:32
Verwijderd
Hoi. Ik schrijf sinds een tijdje fanfictie op fanfiction.net. Gewoon verhalen dus, maar gebaseerd op tv series/boeken/vul in. In het Engels.

Telkens als ik mijn werk nalees, dan krijg ik het gevoel dat een zin niet lekker loopt. Bijvoorbeeld: ik lees en lees en ineens gebeurt het, ik loop vast. Wat niet gebeurt als ik verhalen lees van andere. Dan denk ik, die zin loopt niet lekker. Terwijl als ik het aan andere mensen laat zien of mensen op het internet, zij weer zeggen dat het makkelijk leest.

Hoe komt dat? Zit het tussen mijn oren of is het iets dat iedere auteur heeft?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2013, 11:51
dwildkev
Avatar van dwildkev
dwildkev is offline
Ja, ik heb het ook vaak. Dan moet je het eens aan anderen laten lezen en dan hun mening vragen. Ik denk dat het vooral aan perfectionisme bij jezelf ligt. Nooit genoeg...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2013, 11:44
Verwijderd
Heb je dat ook als je in het Nederlands schrijft?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2013, 11:45
highplaces
Avatar van highplaces
highplaces is offline
Je leest het zelf steeds over, dus als je nou echt begint te twijfelen kun je het beste iemand er met een frisse blik naar laten kijken.
__________________
One good thing about music, when it hits you, you feel no pain. - Bob Marley
Met citaat reageren
Oud 27-06-2013, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik heb het ook vaak. Dan moet je het eens aan anderen laten lezen en dan hun mening vragen. Ik denk dat het vooral aan perfectionisme bij jezelf ligt. Nooit genoeg...
Klopt wel.

Citaat:
Heb je dat ook als je in het Nederlands schrijft?
Nee=o. Maar ik heb nog nooit een korte verhaal in het Nederlands geschreven o.i.d.

Citaat:
Je leest het zelf steeds over, dus als je nou echt begint te twijfelen kun je het beste iemand er met een frisse blik naar laten kijken.
Dat deed ik dus, maar diegene kon niets fouts vinden.

Laatst gewijzigd op 27-06-2013 om 14:22.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 03:55
Verwijderd
Ja dit is zeer herkenbaar. Dat is idd een soort onnastreefbare perfectie. Als ik net klaar ben met een artikel of verhaal, en dat doorlees, heb ik vaak dat het lijkt alsof het echt grammaticaal bullshit is.

Wat wel helpt is om dan niet meteen na het schrijven je ding na te lezen, maar de dag erna, ofzo. Dan kijk je er namelijk weer fris naar.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2013, 10:05
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Probeer het eens door iemand anders te laten lezen, dat wil soms ook helpen. Toen ik van het Nederlands naar het Engels schrijven overging werd me ook vaak verteld dat hoewel onze grammatica correct is, het soms niet wordt gebruikt in de engelse spreektaal op die manier. Vandaar dat het ons soms ook vreemd in de oren klinkt. Ik laat het daarom meestal even door iemand na lezen.
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.