Oud 23-01-2019, 21:47
girl2004
girl2004 is offline
Hoi iedereen,

Ik ben redelijk nieuw op dit forum, maar ik had een vraag over de profielkeuze dus ik wou het even stellen. Sorry als hier al topics over waren trouwens.

Ik zit nu in 3vwo en ik moet over een paar weken mijn profielkeuze inleveren. Ik weet al dat ik voor natuur&gezondheid ga, maar ik twijfel tussen aardrijkskunde en natuurkunde. Ik vind ze allebei niet zo leuk, maar aardrijkskunde vind ik makkelijker. Voor natuurkunde is het dan wel weer handig met opleidingen, want een paar opleidingen die me leuk lijken moet met natuurkunde. Ik heb echter wel heel veel moeite met natuurkunde: mijn cijfers zijn tussen de 5-6.5.

Ik twijfel dus erg wat ik moet kiezen natuurkunde of aardrijkskunde.


Kan iemand die aardrijkskunde/natuurkunde heeft de mening over het vak vertellen en hoe het in de bovenbouw is?

Alvast bedankt voor de moeite van het lezen en reageren iedereen.

Groetjes girl2004
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2019, 21:51
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Hoi iedereen,

Ik ben redelijk nieuw op dit forum, maar ik had een vraag over de profielkeuze dus ik wou het even stellen. Sorry als hier al topics over waren trouwens.

Ik zit nu in 3vwo en ik moet over een paar weken mijn profielkeuze inleveren. Ik weet al dat ik voor natuur&gezondheid ga, maar ik twijfel tussen aardrijkskunde en natuurkunde. Ik vind ze allebei niet zo leuk, maar aardrijkskunde vind ik makkelijker. Voor natuurkunde is het dan wel weer handig met opleidingen, want een paar opleidingen die me leuk lijken moet met natuurkunde. Ik heb echter wel heel veel moeite met natuurkunde: mijn cijfers zijn tussen de 5-6.5.

Ik twijfel dus erg wat ik moet kiezen natuurkunde of aardrijkskunde.


Kan iemand die aardrijkskunde/natuurkunde heeft de mening over het vak vertellen en hoe het in de bovenbouw is?

Alvast bedankt voor de moeite van het lezen en reageren iedereen.

Groetjes girl2004
Het ligt er ook aan wat je later wilt doen voor baan. Wil je iets met elektriciteit doen ofzo, dan is natuurkunde logischer. Als je bijvoorbeeld seismoloog wilt worden, kan je beter voor aardrijkskunde gaan
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2019, 21:54
MeisjeLisa
MeisjeLisa is offline
Citaat:
Hoi iedereen,

Ik ben redelijk nieuw op dit forum, maar ik had een vraag over de profielkeuze dus ik wou het even stellen. Sorry als hier al topics over waren trouwens.

Ik zit nu in 3vwo en ik moet over een paar weken mijn profielkeuze inleveren. Ik weet al dat ik voor natuur&gezondheid ga, maar ik twijfel tussen aardrijkskunde en natuurkunde. Ik vind ze allebei niet zo leuk, maar aardrijkskunde vind ik makkelijker. Voor natuurkunde is het dan wel weer handig met opleidingen, want een paar opleidingen die me leuk lijken moet met natuurkunde. Ik heb echter wel heel veel moeite met natuurkunde: mijn cijfers zijn tussen de 5-6.5.

Ik twijfel dus erg wat ik moet kiezen natuurkunde of aardrijkskunde.


Kan iemand die aardrijkskunde/natuurkunde heeft de mening over het vak vertellen en hoe het in de bovenbouw is?

Alvast bedankt voor de moeite van het lezen en reageren iedereen.

Groetjes girl2004
Ik zit in 3 havo dus ik kan je helaas niet helpen. Heb je al opgezocht wat je zou kunnen verwachten?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2019, 21:57
girl2004
girl2004 is offline
Citaat:
Het ligt er ook aan wat je later wilt doen voor baan. Wil je iets met elektriciteit doen ofzo, dan is natuurkunde logischer. Als je bijvoorbeeld seismoloog wilt worden, kan je beter voor aardrijkskunde gaan
Ik wil wel iets met gezondheidszorg, maar weet nog niet wat. Voor verloskunde of fysiotherapie is natuurkunde bijvoorbeeld niet verplicht maar beroepen als dierenarts wel.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2019, 21:59
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Dan kan je aardrijkskunde overwegen, zodat je ongeveer weet waar welke infecties/ziektes zijn, waar wel/niet wordt ingeent, en ook als je bijvoorbeeld op reis moet kan het helpen
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2019, 22:01
girl2004
girl2004 is offline
Citaat:
Ik zit in 3 havo dus ik kan je helaas niet helpen. Heb je al opgezocht wat je zou kunnen verwachten?
Nee, nog niet. Bij mijn school zeggen ze wel dat ze wiskunde B aanbevelen bij natuurkunde, maar ik wil voor wiskunde A gaan. Mijn natuurkunde docent is er pas een paar weken, dus die kan niet zo veel informatie geven of ik het aankan of niet.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2019, 22:04
MeisjeLisa
MeisjeLisa is offline
Citaat:
Nee, nog niet. Bij mijn school zeggen ze wel dat ze wiskunde B aanbevelen bij natuurkunde, maar ik wil voor wiskunde A gaan. Mijn natuurkunde docent is er pas een paar weken, dus die kan niet zo veel informatie geven of ik het aankan of niet.
Bij mij wordt er op school gezegd dat als je een talenmens bent het best voor A kan gaan. B is moeilijker en je moet wel van wiskunde houden. Dat wordt er bij mij gezegd.

Laatst gewijzigd op 23-01-2019 om 22:14.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2019, 22:04
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
een talentenshow? Wat bedoel je daar mee? XD
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2019, 22:08
girl2004
girl2004 is offline
Citaat:
Dan kan je aardrijkskunde overwegen, zodat je ongeveer weet waar welke infecties/ziektes zijn, waar wel/niet wordt ingeent, en ook als je bijvoorbeeld op reis moet kan het helpen
Ja, dat is waar. Alleen ik ben bang dat als ik aardrijkskunde neem en in de 4e of 5e kom ik er achterkom dat ik toch een studie wil doen waar natuurkunde verplicht is. Ik wil na mijn vwo namelijk gelijk door naar een hbo/universiteit en vakken inhalen zie ik niet echt zitten.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2019, 22:09
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
voor de universiteit zou ik echt voor natuurkunde gaan... Maar je haalt nu al matige cijfers... Het kan dus best zijn dat je het dan niet volhoudt
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2019, 22:14
MeisjeLisa
MeisjeLisa is offline
Citaat:
een talentenshow? Wat bedoel je daar mee? XD
Soms komt de autocorrectie gezellig langs.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2019, 22:15
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik neig n.a.v. je verhaal ook meer naar natuurkunde dan naar aardrijkskunde. Als je niet precies weet wat je wilt maar wel een aantal studies waarvoor natuurkunde een vereiste is interessant vindt, zou ik die opties niet zomaar dichtgooien.

Zou het evt. een optie zijn om bijv. bijlessen te gaan volgen wanneer natuurkunde toch hoog gegrepen blijkt te zijn?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2019, 22:15
girl2004
girl2004 is offline
Ja dat klopt inderdaad. En ik had ook gevraagd of ik ze allebei mocht, maar dat mag alleen als je het 1 jaar of langer erbij houdt. Ik snap dat wel, maar vind het wel jammer. En om een extra vak 1 jaar lang vol te houden is dan best moeilijk, voor mij in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2019, 22:17
girl2004
girl2004 is offline
Citaat:
Ik neig n.a.v. je verhaal ook meer naar natuurkunde dan naar aardrijkskunde. Als je niet precies weet wat je wilt maar wel een aantal studies waarvoor natuurkunde een vereiste is interessant vindt, zou ik die opties niet zomaar dichtgooien.

Zou het evt. een optie zijn om bijv. bijlessen te gaan volgen wanneer natuurkunde toch hoog gegrepen blijkt te zijn?
Bijlessen zou inderdaad een goede oplossing zijn. Ik ga dat binnekort met mijn ouders bespreken dan. Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2019, 22:19
MeisjeLisa
MeisjeLisa is offline
Citaat:
Bijlessen zou inderdaad een goede oplossing zijn. Ik ga dat binnekort met mijn ouders bespreken dan. Bedankt!
Je kan maybe ook naar het huiswerkuur als dat er is op je school. Misschien is daar iemand die jou uitleg kan geven...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2019, 22:24
girl2004
girl2004 is offline
Ja dat is er inderdaad wel, maar bij ons moet je dan 3 dagblokken van de 5 er zijn en dat lijkt me niet zo fijn. Ik heb een paar klasgenoten die dat wel doen, maar die vinden dat met die dagblokken ook een beetje onhandig.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2019, 22:26
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Kan je onderhandelen met de school?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2019, 22:29
girl2004
girl2004 is offline
Het word door een organisatie buiten school geregeld. Ik weet dus niet of ze daar makkelijk over gaan doen of dat ze er en probleem van maken. Hoe is huiswerkbegeleiding bij jullie scholen?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-01-2019, 22:33
MeisjeLisa
MeisjeLisa is offline
Citaat:
Het word door een organisatie buiten school geregeld. Ik weet dus niet of ze daar makkelijk over gaan doen of dat ze er en probleem van maken. Hoe is huiswerkbegeleiding bij jullie scholen?
Je mag je ervoor opgeven. Dan kom je in het straflokaal en daar zit 1 leraar dus ik zou geen uitleg kunnen vragen omdat er allemaal kindjes zitten te vervelen die straf hebben.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2019, 22:33
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Het word door een organisatie buiten school geregeld. Ik weet dus niet of ze daar makkelijk over gaan doen of dat ze er en probleem van maken. Hoe is huiswerkbegeleiding bij jullie scholen?
je kan het bij ons aanvragen, en dan woensdagmiddag en/of vrijdagmiddag 1 of 2 uur hw maken op school met een docent erbij
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2019, 22:36
MeisjeLisa
MeisjeLisa is offline
Citaat:
je kan het bij ons aanvragen, en dan woensdagmiddag en/of vrijdagmiddag 1 of 2 uur hw maken op school met een docent erbij
Zit je dan niet in het straflokaal?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2019, 22:36
girl2004
girl2004 is offline
Oh oke. Apart dat dat zo verschilt per school vooral met die van MeisjeLisa.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2019, 22:39
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Zit je dan niet in het straflokaal?
ik heb niet altijd straf slechts 23/7
nee, we pakken dan gewoon een random lokaal
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2019, 22:39
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Oh oke. Apart dat dat zo verschilt per school vooral met die van MeisjeLisa.
nou ja, zij woont in Brabant , en ik in Zuid-Holland
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2019, 22:40
girl2004
girl2004 is offline
Dat klopt, ik woon namelijk in Flevoland.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2019, 22:41
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
lang leve nederland! So close but yet so far
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2019, 22:45
girl2004
girl2004 is offline
Hahaha jaa!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2019, 22:49
MeisjeLisa
MeisjeLisa is offline
Citaat:
Oh oke. Apart dat dat zo verschilt per school vooral met die van MeisjeLisa.
Wij zijn ook niet een hele grote school. De tegels op een grote school zijn soms anders dan met een kleine school.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2019, 22:53
girl2004
girl2004 is offline
Dat klopt had ik niet echt over nagedacht..
Met citaat reageren
Oud 23-01-2019, 22:54
MeisjeLisa
MeisjeLisa is offline
Citaat:
Dat klopt had ik niet echt over nagedacht..
Is jouw school groot?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2019, 22:54
girl2004
girl2004 is offline
Mensen van de bovenbouw die dit lezen: kun je als je natuurkunde en/of aardrijkskunde hebt je mening hierover geven en aangeven hoe het in de bovenbouw gaat met moeilijkheid enzo?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2019, 22:55
girl2004
girl2004 is offline
Citaat:
Is jouw school groot?
Mijn school is niet heel groot, maar ook niet klein. Er zitten rond de 600-700 leerlingen op.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2019, 22:57
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
die van ons heeft 2000 leerlingen
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2019, 16:46
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Hoi iedereen,

Ik ben redelijk nieuw op dit forum, maar ik had een vraag over de profielkeuze dus ik wou het even stellen. Sorry als hier al topics over waren trouwens.

Ik zit nu in 3vwo en ik moet over een paar weken mijn profielkeuze inleveren. Ik weet al dat ik voor natuur&gezondheid ga, maar ik twijfel tussen aardrijkskunde en natuurkunde. Ik vind ze allebei niet zo leuk, maar aardrijkskunde vind ik makkelijker. Voor natuurkunde is het dan wel weer handig met opleidingen, want een paar opleidingen die me leuk lijken moet met natuurkunde. Ik heb echter wel heel veel moeite met natuurkunde: mijn cijfers zijn tussen de 5-6.5.

Ik twijfel dus erg wat ik moet kiezen natuurkunde of aardrijkskunde.


Kan iemand die aardrijkskunde/natuurkunde heeft de mening over het vak vertellen en hoe het in de bovenbouw is?

Alvast bedankt voor de moeite van het lezen en reageren iedereen.

Groetjes girl2004
Ik zou natuurkunde nemen, want dan heb je meer mogelijkheden qua opleidingen, maar ik kan geen mening geven wat makkelijker is, want ik doe 3 vmbo tl en jij doet 3 vwo.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2019, 18:01
girl2004
girl2004 is offline
Oke, bedankt voor je reactie!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Profielkeuze ( C&M of N&G )
Jessie463
1 10-06-2015 08:12
Studeren Profielkeuze ; NG/NT/CM/EM !!!
MRxSMITH
76 30-12-2009 17:25
Algemene schoolzaken Profielkeuze-crisis
Summerlover
36 05-07-2005 20:42
Studeren Profielkeuze probleem
dark*dizzie*
16 21-05-2005 12:43
Algemene schoolzaken Profielkeuze --> NT+NG zwaar?
Verwijderd
52 27-01-2004 23:06
Algemene schoolzaken profielkeuze in havo 3......
bram87
9 05-03-2003 17:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.