Oud 07-03-2013, 18:18
xjuliette.
xjuliette. is offline
Ik heb binnenkort examen, in mei pas maarja. En ik heb ook een proefwerkweek binnenkort. Maar hoe kan ik nu echt goed leren voor economie. Want steeds de stof doorlezen helpt niet bij mij, ik moet dat kunnen oefenen zeg maar.

Alvast thanks x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2013, 21:46
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Ik denk dat je facultatief les gaat krijgen; je kan dan kiezen om te gaan. Ga daar heen bij economie, waarschijnlijk kan de docent je dan 1 op 1 helpen. In mijn ervaring met bijlessen ben ik gestopt in het bijles geven van economie, op de havo en vwo is die literatuur is extreem slecht geschreven met warrige verhaallijnen door de opgaven (en/of andersom). Het kost gewoon heel veel tijd om een opgave te gaan maken omdat ze verwijzen naar een klein gedeelte ergens eerder uit de tekst. Je docent doet dat echter al jaren, dus die zal de opgaven zo ongeveer uit zijn hoofd kennen.

Er zijn vaak ook kleine examenbundels te koop, die vatten de essentie samen, deze zijn taai want alles is puur de informatie, maar het geeft wel beknopter weer wat je nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 13:38
Heer Wil
Heer Wil is offline
Ik heb zelf weleens bijles gegeven in economie, met leerlingen die met lesbrieven in plaats van met echte boeken werkten. In die lesbrieven mag je gewoon aantekeningen maken en daarvan moet je zeker gebruik maken. Als in een zin een begrip wordt gedefiniëerd moet je dat begrip in die zin onderstrepen, zodat je die woorden later makkelijk kan opzoeken en ze er makkelijk tussenuit pikt. Daarnaast moet je ze ook nummeren als ze deel uitmaken van een opsomming, en als het over bijvoorbeeld de keynessiaanse visie gaat schrijf je in de kantlijn: Keynes.

Daarnaast ook veel oefenen met opgaven, wat je makkelijk vindt vooral overslaan en wat je moeilijk vindt een paar keer doen, en vooral geen moeilijke woorden gebruiken in je antwoorden. Vaak proberen mensen de begrippen die ze ooit gehoord hebben erin te verwerken omdat ze denken dat het ermee te maken heeft, maar dat is uiteindelijk dan wel, maar doordat ze neit precies weten wat het woord betekent is het dan toch fout, zelf geef ik altijd de makkelijkste antwoorden van de hele klas met de allersimpelste woorden en haal alsnog een zeer bovengemiddeld punt

Als je nog vragen hebt over specifieke opgaven of over andere studietips kun je me ook een pm sturen want weet er naar eigen mening best wel wat van
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 14:19
Verwijderd
Hee

Ik heb hetzelfde als jij! ook binnekort toetsweek, en over poosje examen.
Ik was dit jaar echt mega slecht in economie, maar toen ben ik met iemand die havo doet
er naar gaan kijken, en die heeft me er erg mee geholpen!
Wat ook erg kan helpen, is dat je een examenbundel koopt van economie (marktplaats)
en dan het onderwerp zoekt waar je moeite mee hebt, en vragen oefenen!
Vaak heb je in je examenjaar in je toetsweken ook examenvragen in je toets zitten, dus dan herken je
de manier van vragen stellen!
Succes!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [BIO] Huiswerk eiwitten: dringend hulp gevraagd aub
14587541254
1 10-04-2014 17:19
Verhalen & Gedichten Hulp gevraagd - Wat doe ik fout?
Kitten
8 18-07-2012 15:10
Werk, Geld & Recht [hulp gevraagd] Oprichten Vereniging
Jantinexx
11 01-12-2007 11:59
Levensbeschouwing & Filosofie hulp
Susan17
6 17-04-2003 16:05
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Hulp gevraagd bij werk over jeugdliteratuur
Ellen82
0 22-10-2002 08:18
Software & Hardware Webcam bevriest de hele tijd! Hulp gevraagd
Chanel no. 5
2 17-10-2001 00:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.