Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2003, 09:11
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
hey

Als iemand dus een grapje of op merking maakt over zelfmoord dan raakt mij dat, zelfmoord is altijd een gevoelig onderwerp geweest, mijn oma heeft zelfmoord gepleegd en mijn zus heeft een aantal pogingen gedaan, en nu ben k zelf met zelfmoord bezig..na een gapje/opmerking weet k niet hoe snel k weg moet komen of krijg gelijk een rooie kop, ff een paar voorbeeldjes:
- vorig jaar moesten wij van de gg&gd een enquete invullen, er waren ook een paar vraagjes over zelfmoord, en jah hoor tuurlijk moest een jongen uit mijn klas daar weer een opmerking overmaken.hij zei iets van"jezus he wat een vragen dat doet toch niemand dan ben je wel heel zielig" nou k kreeg dus gelijk een rood hoofd en het liefst had k dr wat op gezegd maar niet gedaan, de leraar wist wat er toen speelde met mijn zus dus die keek eerst naar mij, en daarna ging ie tegen die jongen in.
-laatst zat k buiten met een stel vrienden en k weet eigenlijk niet waar ze het overhadden, opeens gooit iemand dr een opmerking door:"nou dan was k allang voor de trein gesprongen" nou, k dus weer helemaal rood en zei maar niks..
-nog een voorbeeldje maar deze raakte me echt.. k vertelde aan een vriendin van mij dat mijn oma zelfmoord heeft gepleegd, ze is voor de trein gesprongen.. nou nog geen 5 min. later maakte ze gewoon een grapje daarover. we hadden het er al niet meer over en hadden het over amsterdam, k zei dat als k alleen naar amsterdam moest k nooit meer terug zou komen, k zou verdwalen, ze zei, "nee zeker niet als je met de trein moet"
k vond het een klote opmerking en ben toen ook snel naar huis gegaan.

maar goed, k vraag me dus af of k het me te erg aantrek en of er andere zijn die dit ook hebben,

kuzz mir

Laatst gewijzigd op 10-06-2003 om 12:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2003, 09:14
Dark Psycho
Avatar van Dark Psycho
Dark Psycho is offline
naar mijn mening trek jij je daar nix te erg van aan hoor dat onderwerp ligt gewoon gevoelig bij jou, wat bij andere dus niet is. die mensen die er grapjes over maken hebben een laag IQ en denken niet eens na over andermans gevoelens daarover. ikzelf vind het ook niet leuk als iemand over zelfmoord domme opmerkingen zit te maken. over zulk onderwerp moet je eigenlijk ook geen grapjes maken. een geintje op zn tijd vind ik wel kunnen, maar het moet niet te erg worden.
__________________
No fear is my weakness I hear when faith has been denied
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 10:58
Verwijderd
ik vind dat écht niet kunne hoor, grapjes maken over zelfmoord, das echt onglooflijk serieus.. en okee.. ik zeg ook wel eens een keer iets lulligs, geef ik ook wel toe, maar niet op die manier dat het kwetsent kán zijn voor mensen... ik vind ook niet dat je het je teveel aantrekt....
sterkte
Charlotte
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 11:24
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Zo weet ik ook nog iets, dat ik met wonden op mijn polsen de klas in kwam lopen en mijn trui er niet goed overheen zat. Een jongen zag dat en riep keihard door de klas: "Eend wilt zelfmoord plegen!!!!!!"
Nah...was erg grappig
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 12:05
diane
Avatar van diane
diane is offline
Met opmerkingen over zelfmoord heb ik het altijd al moeilijk gehad.Maar toen ik er hele dagen mee bezig was en iemand van het jan van egmond college in purmerend afsprong en er werd opschool discussies over gevoerd was ik van de wereld.
Maar ook opmerkingen van hij nam vliegles enzo deed mij een hoop pijn.Na mijn ziekenhuis ontslag in maart kan ik het helemaal niet meer velen.Thuis maken ze graag de opmerking als je zelfmoord wil plegen doe het dan goed en dat je dan laf en egoistich bent enzo.Niemand kijkt echt verder dan zijn eigen gebeuren en kijken niet naar de reden waarom.
Tis en het was een rot onderwerp

Je stelt je dus niet aan
__________________
Langs het strand galopperen op een mooi paard is een droom van mij
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 12:16
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ik denk niet dat je je aanstelt. Want het is een heel logische reactie (die ik toch wel een beetje herken...). Je voelt je (ik iig) door die opmerkingen persoonlijk aangevallen. Ik zie het als een belediging en bovendien is het een heel serieuse zaak vind ik... dus grapjes erover... Nee, daar kan ik écht niet tegen.
naja, je bent dus niet de enige...

knuffol!!! Wendy
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 12:24
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Ligt aan het moment en bij wie.
Edith (sevortrin) en ik samen die vinden dat het op zijn tijd wel eens moet kunnen. (maar goed, we zijn zelf zo 'ziek' dus ligt ook aan het moment)
Als mensen ons vragen hoe we er geintjes over kunnen maken of zelfs zeggen dat het niet serieus is OMDAT we er geintjes over maken zijn we heel simpel: juist de humor die wij er over kunnen hebben weerhoud ons ervan om er per direct een einde aan te maken. Als we er voor onszelf geen geintjes meer over kunnen maken schiet ons dan gelijk af.

Bij anderen houd ik me altijd wel in. Ik wil eerst weten hoever ik kan gaan voor ik zoiets doe want ik weet dat anderen er anders over kunnen denken en het voor hun pijnlijk kan zijn als ik zoiets zeg. Maar mij verbieden kun je het niet. Juist die luchtigheid die ik er over heb werkt als een soort uitlaadklep.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 13:02
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef op 10-06-2003 @ 13:24:
Juist die luchtigheid die ik er over heb werkt als een soort uitlaadklep.
De oorspronkelijke betekenis van humor wás ook alleen maar om bepaalde taboes en pijnlijke aangelegenheden te verlichten. Vroeger bestond alleen zwarte humor, humor die bedoeld was om mensen hun fouten, zwakheden en angsten onder ogen te laten zien en vooral te laten accepteren.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 13:05
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-06-2003 @ 14:02:
De oorspronkelijke betekenis van humor wás ook alleen maar om bepaalde taboes en pijnlijke aangelegenheden te verlichten. Vroeger bestond alleen zwarte humor, humor die bedoeld was om mensen hun fouten, zwakheden en angsten onder ogen te laten zien en vooral te laten accepteren.
Zodra ik er niet meer om KAN lachen ben ik dood
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 13:11
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef op 10-06-2003 @ 14:05:
Zodra ik er niet meer om KAN lachen ben ik dood
Inderdaad. Lachen en humor zijn eigenlijk de enige twee dingen die je altijd moet blijven kunnen. Zodra je ergens niet meer om kunt lachen zit er iets fout. Het helpt je accepteren, hoe moeilijk dat soms ook is.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 13:18
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-06-2003 @ 14:11:
Inderdaad. Lachen en humor zijn eigenlijk de enige twee dingen die je altijd moet blijven kunnen. Zodra je ergens niet meer om kunt lachen zit er iets fout. Het helpt je accepteren, hoe moeilijk dat soms ook is.
Het lullige is; zelfmoord is zo'n gevoelig onderwerp, dat zodra het fout zit het ook echt goed fout zit. Op dat moment moet je voorzichtig zijn met je grapjes, tenzij je het niet erg vindt mensen te kwetsen...

Ik kan zelf ook wel grapjes maken over zelfmoord, maar ik weet heel goed hoe serieus dat soort dingen kunnen zijn. Ik ben altijd voorzichtig en kijk goed bij wie ik in de buurt ben.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 13:18
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-06-2003 @ 14:11:
Inderdaad. Lachen en humor zijn eigenlijk de enige twee dingen die je altijd moet blijven kunnen. Zodra je ergens niet meer om kunt lachen zit er iets fout. Het helpt je accepteren, hoe moeilijk dat soms ook is.
daar heb je gelijk in en zowiezo zou het altijd moeilijk zijn met die en die rekening te houden om iets te zeggen wat gevoelig kan liggen... hierbij moet wel een duidelijk verschil gemaakt worden tussen een grapje en spot en dat verschil is niet altijd zo zuiver...
__________________
zien doe je met je hartje, niet met je oogjes
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 13:25
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik maak zelf er ook veel grappen over hoor, maar dat is mijn manier van uiten. Alles moet bij mij met een smile geuit worden, want dan lijkt het minder erg...mahjah...
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 13:47
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-06-2003 @ 14:11:
Inderdaad. Lachen en humor zijn eigenlijk de enige twee dingen die je altijd moet blijven kunnen. Zodra je ergens niet meer om kunt lachen zit er iets fout. Het helpt je accepteren, hoe moeilijk dat soms ook is.
je hebt wel gelijk, maar toch snap k niet hoe je nou kunt lachen over zelfmoord? nou jah, het lukt me niet echt op te schrijven wat k bedoel , k vind alleen dat je er gewoon echt geen grapjes over kunt maken, het is namelijk niet leuk!!
kuzzies
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 14:39
Verwijderd
bij dit onderwerp moet ik meteen denken aan kanker en de grappen die daar over gemaakt worden. ik heb veel met kanker te maken gehad en nog steeds.
mij persoonlijk doet t niet zoveel, maar ken wel mensen die er echt boos om kunnen worden of heel erg gekwetst.

maar weten die mensen dat dan niet? zodat ze er in het vervolg misschien rekening mee kunnen houden?
maar nog ffies: je reageert absoluut niet abnormaal.
sterkte!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 14:50
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Eend schreef op 10-06-2003 @ 14:25:
Ik maak zelf er ook veel grappen over hoor, maar dat is mijn manier van uiten. Alles moet bij mij met een smile geuit worden, want dan lijkt het minder erg...mahjah...
Mee eens
Dat heb ik ook

Offtopic: ik heb een enorm blije bui opeens, mijn excuzes alvast
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 15:09
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
Eend schreef op 10-06-2003 @ 15:50:
Mee eens
Dat heb ik ook

Offtopic: ik heb een enorm blije bui opeens, mijn excuzes alvast

__________________
zien doe je met je hartje, niet met je oogjes
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 16:12
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Een grapje kan, maar zeker niet op deze kwetsende manier. En degenen die zo "lollig" zijn met grapjes over zelfmoord piepen wel anders als ze zelf zoiets in hun directe omgeving meemaken. En hoe dan ook, ze moeten gewoon beter weten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-06-2003, 16:23
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 10-06-2003 @ 17:12:
Een grapje kan, maar zeker niet op deze kwetsende manier. En degenen die zo "lollig" zijn met grapjes over zelfmoord piepen wel anders als ze zelf zoiets in hun directe omgeving meemaken. En hoe dan ook, ze moeten gewoon beter weten.
Wat is kwetsend?
Het is kwetsend voor sommigen maar ik lach er liever om want janken heb ik er al teveel om gedaan.

Ik heb al meerdere mensen verloren aan zelfmoord.
En ik ben zelf suicidaal.
Dus waarom zou ik dan anders moeten piepen en waarom moet ik het beter weten?
ZOals ik al zei het is mijn manier van het te uiten en los te laten en te voorkomen dat het mijn leven zo gaat beheersen dat ik het werkelijk ook doe.
Zoals ik al zei: zodra ik er niet meer over kan lachen is het voor mij afgelopen.

Dus waarom moet ik dan beter weten?
Ik weet goed genoeg om niet te gaan lopen geinen wanneer er mensen bij zijn die het kunnen horen en waarvoor het kwetsend kan zijn. (dat houd dus in dat ik het alleen doe in de buurt van mensen waarvan ik weet dat ze het kunnen hebben of er zelf aan meedoen)
Als iemand er niet tegen kan doe ik het ook niet maar ga het me niet helemaal verbieden of zeggen dat ik beter moet weten want dan moet jij beter weten.
Het is mijn manier van uiten en er mee omgaan.
Het is alleen een manier die niet door anderen altijd even goed geaccepteerd wordt dus ik doe het alleen bij mensen die er met me om kunnen meelachen.

@loontjuh
Wat is abnormaal reageren?
NOrmaal is voor jezelf lijkt me. Kanker is voor mij een pijnlijk onderwerp (en voor een hoop anderen ook).
Maar zelfmoord juist weer niet (komt doordat ik er zelf al jaren mee loop)
Ben ik dan ineens abnormaal als ik om zo'n geintje (mits 'normaal' gedaan) helemaal mee lig te gieren van het lachen?
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 16:26
Verwijderd
ik vind dat je er een grapje over kunt maken maar wel op een manier waaruit blijkt dat je weet hoe het werkelijk zit.
met mensen uit de kliniek hadden we er ook wel lol om. ja soms was het zieke humor (samen een zelfmoordplan opstellen met de meest rare manieren enzo), maar vaak ook gewone grappen enzo. ik kan af en toe best lol maken om mijn zelfmoordpogingen enzo maar zoiets doe je niet in een serieus gesprek ofzo.
van die opmerkingen zou ik ook boos worden, het ligt echt aan de sfeer en de context wanneer zon grap gemaakt wordt.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 16:33
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 10-06-2003 @ 17:26:
ik vind dat je er een grapje over kunt maken maar wel op een manier waaruit blijkt dat je weet hoe het werkelijk zit.
met mensen uit de kliniek hadden we er ook wel lol om. ja soms was het zieke humor (samen een zelfmoordplan opstellen met de meest rare manieren enzo), maar vaak ook gewone grappen enzo. ik kan af en toe best lol maken om mijn zelfmoordpogingen enzo maar zoiets doe je niet in een serieus gesprek ofzo.
van die opmerkingen zou ik ook boos worden, het ligt echt aan de sfeer en de context wanneer zon grap gemaakt wordt.
Die laatste zin klopt helemaal
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 17:03
Verwijderd
hmz, noem me een klootzak, maar zelfmoord (geen euthanasie, dat is meestal ook een andere situatie) vind ik vaak wel triest.

waarom?
omdat het weglopen is.
en weglopen is altijd laf.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 17:15
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Havock schreef op 10-06-2003 @ 18:03:
hmz, noem me een klootzak, maar zelfmoord (geen euthanasie, dat is meestal ook een andere situatie) vind ik vaak wel triest.

waarom?
omdat het weglopen is.
en weglopen is altijd laf.
hmm, jaja.. k heb nu ff geen tijd, maar k denk dat k hier later nog ff op reageer....

kuzzies
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 17:16
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Kan er niet goed tegen als zelfmoord belachelijk
oid gemaakt wordt, omdat ik jarenlang heb gezien
hoe iemand op het randje balanceerde,
en het uiteindelijk ook uitgevoerd heeft.

Hoe ik erop reageer hangt ervan af,
mijn mening erover is niet erg helder ed,
kan me heel goed voorstellen waarom mensen het doen,
en heb er wel een soort van bewondering voor,
maar aan de andere kant is het idd een soort van opgeven..

Als zelfmoord aanstellerij ed wordt genoemd,
reageer ik meestal wèl heel heftig, zeker irl.

Maar het hangt er ook van af door wie en op
welke manier het gezegd wordt denk ik..
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 17:24
fib
Avatar van fib
fib is offline
Citaat:
Dark Tish schreef op 10-06-2003 @ 10:14:
die mensen die er grapjes over maken hebben een laag IQ en denken niet eens na over andermans gevoelens daarover.
Het IQ heeft hier niet zo veel mee te maken vrees ik meer het EQ
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2003, 17:41
Verwijderd
dat raakt mij ook altijd heel erg... met zo'n stomme kutgrappen, dan ja heb ik net al jij, krijg ik rooie kop ofzo... nahjah of soms zeg ik dat ze daar niet mee moeten spotten... en meestal komt dat er dan ook nog best hard uit, en dan houden ze wel meteen stil...
maar vinnut niet leuk
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 19:50
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Havock schreef op 10-06-2003 @ 18:03:
hmz, noem me een klootzak, maar zelfmoord (geen euthanasie, dat is meestal ook een andere situatie) vind ik vaak wel triest.

waarom?
omdat het weglopen is.
en weglopen is altijd laf.
nou ja, sorry hoor, maar hier ben k het echt niet mee eens. dus je bedoelt dat zelfmoord plegen triest is?? of heb k het nou verkeerd begrepen??
zelfmoord is niet triest, die persoon was op dat moment gewoon zo wanhopig en zag geen andere oplossing meer, en zag zelfmoord als de enige uitweg..

kuzz mir
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef op 10-06-2003 @ 18:03:
hmz, noem me een klootzak, maar zelfmoord (geen euthanasie, dat is meestal ook een andere situatie) vind ik vaak wel triest.

waarom?
omdat het weglopen is.
en weglopen is altijd laf.
Totaal niet mee eens, maar dat is een te lang verhaal om hier neer te schrijven en het gaat er ook in dit topic niet om.

Zelf heb ik geen problemen met het gebruik van het woord kankeren of grapjes rond zelfmoord, ondanx dat ik daar al ontzettend veel mee te maken heb gehad en rond heb gezien. Als iemand grof wordt, is, zal ik hem terecht wijzen, ook als ik merk dat iemand er niet tegen kan. Zelf kan ik die dingen scheiden en nog vaker weet ik dat het met onwetendheid te maken heeft. Het woord kankeren onvalt me dus wel es en iets van 'Dalijk spring ik uit het raam hoor' kan me weinig doen.
Mocht ik echter merken dat iemand zoiets zegt om iemand te kunnen raken, zal die niet veel goeds meer kunnen doen bij mij.

Maar ik begrijp ook volkomen dat niet iedereen daar tegen kan, misschien heb ik op dat gebied wel gewoon geluk.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 20:12
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 10-06-2003 @ 17:23:
Wat is kwetsend?
Het is kwetsend voor sommigen maar ik lach er liever om want janken heb ik er al teveel om gedaan.
ik bedoel dat je er met mensen die er ook om kunnen lachen gewoon grapjes erover kan maken, maar niet als je er iemand mee kan kwetsen die op dat moment aanwezig is.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 20:41
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 10-06-2003 @ 21:12:
ik bedoel dat je er met mensen die er ook om kunnen lachen gewoon grapjes erover kan maken, maar niet als je er iemand mee kan kwetsen die op dat moment aanwezig is.
Zoals ik dus ook al zei. Ik doe het alleen maar als ik weet dat er mensen bij zijn die met me meelachen en die ik er niet mee kwets. Ik weet namelijk ook als geen ander hoe kwetsend zelfmoord kan zijn. (gezien hoe vaak ik die discussie al wel niet heb moeten voeren)


@havock
Ik had laatst een gesprek met mijn beste vriendin.
En daarin zei ze mij dat ze zich een egoist voelde omdat ze zichzelf zag als de belemmering die mij er van weerhield dit leven te verlaten alleen omdat zij het niet wilde hebben.
JIj hebt de gevoelens niet. Jij kent duidelijk de problemen niet. Niet in de ernst dat ik ze had. Ik loop al bijna 9 jaar met de problemen rond te zeulen en eerlijk gezegd heb ik het gehad. Maar ik zit hier nog juist voor mijn vriendin en mijn beste vriendin.

Ik zit hier nog omdat ik juist zoveel om hun geef dat ik mijn eigen pijn doorbijt.
Niemand anders betekend zoveel voor mij dan die 2 mensen.
Wie is er dan de egoist als ik hier blijf?
Ik blijf voor een ander terwijl een ander mij hier houd voor zichzelf.
En laf. Ga jij maar eens 9 jaar lang dag in dag uit rondlopen met het idee dat jij hier absoluut niet hoort. Blijkbaar ken jij dat niet maar juist uit het leven stappen is op het punt waar ik zit al lang niet laf meer.
Er is een verschil tussen willen leven en kunnen leven uit jezelf. En voor mezelf ben ik de grens tussen willen en kunnen al lang over gegaan.
Nu is er voor mij nog van het kunnen leven over. En ik kan het alleen nog maar voor Edith en voor Ester maar al lang niet meer voor mezelf.
Dus kom niet aan over hoe laf het wel niet is want ik heb 8 jaar geknokt en het wil gewoon niet meer.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:14
Freestyler*
Freestyler* is offline
over alles moet je grapjes kunnen maken..
dus ook over zelfmoord

Alleen niet in zo'n soort situatie natuurlijk. Het was gewoon een klote-opmerking.


In een (vrienden)groep vind ik het echter iets anders, als men niet op de hoogte is van jouw situatie, kan je het ze niet kwalijk nemen dat ze er iets over zeggen. Ookal is dat voor jou zeer kwetsend. Anders zou je vrijwel nooit meer een grap kunnen maken, of je mening kunnen verkondigen.

Jij kwetst (zeer waaraschijlijk) ook mensen met jouw opmerkingen, alleen weet je dat niet.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:22
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 23-06-2003 @ 19:14:
over alles moet je grapjes kunnen maken..
dus ook over zelfmoord

Alleen niet in zo'n soort situatie natuurlijk. Het was gewoon een klote-opmerking.


In een (vrienden)groep vind ik het echter iets anders, als men niet op de hoogte is van jouw situatie, kan je het ze niet kwalijk nemen dat ze er iets over zeggen. Ookal is dat voor jou zeer kwetsend. Anders zou je vrijwel nooit meer een grap kunnen maken, of je mening kunnen verkondigen.

Jij kwetst (zeer waaraschijlijk) ook mensen met jouw opmerkingen, alleen weet je dat niet.
hmm, ja.
hier zit wel wat in natuurlijk.
maar, zoals je ook al aangeeft, grapjes maken over iets, waarin iemand anders (zeker als die persoon erbij is) in verkeerd... dat moet niet kunnen. dat is gemeen... vind ik.
mir... die grapjes moet je ook met 'een korreltje' zout nemen. ze zijn vaak niet gemeend en meer 'bij wijze van spreken'.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:23
Verwijderd
iedereen heeft een andere manier om zn gevoelens te uiten, en de een doet dat met een huilbui, de ander d.m.v. grapjes maken. kijk naar de rampen zoals volendam en Enschede. t is natuurlijk verschrikkelijk wat daar gebeurd is, maar door die grapjes van iederen blijft het onderwerp bespreekbaar.

ik snap dat het voor jou absoluut niet fijn is om grappen te horen over zelfmoord, dus misschien is het een optie om te zeggen dat je je er niet gemakkelijk bij voelt als iemand er iets over zegt?
je hoeft echt niet meteen te verklaren waarom, maar als jij zegt dat je er moeite mee hebt, moeten ze dat begrijpen.

je kan het ze niet verbieden grapjes te maken, je kan wel vragen of ze rekening met je willen houden.

succes
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:27
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
*jeej, ik blijf reageren = verslaafd *
maar inderdaad... wat Woof zegt zou je kunnen vragen.
ikzelf heb het ook wel eens gevraagd of ze er niet zo over wilde grappen (toevallig zelfde onderwerp) toen ze bleven vragen waarom heb ik verteld dat ik het er moeilijk mee heb omdat mijn oma zelfmoord heeft gepleegd. hiermee loog ik niet... maar het was niet de volledige waarheid. dus idd, je hoeft niet per se te vertellen waarom.
liefs, wendy
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 19:42
raarbeestje
raarbeestje is offline
ik vind het ook altijd kei erg..
ik zow altijd NIET SPOTTEN MET ZELFMOORD als ze grappen maken
en dan kijke ze me altijd heel stom aan..
ik kan het NIET uitstaan..
shit je hebt ook van die mense die zegge van ow ow ow wat is mijn leven toch kut ik ga dadelijk zelfmoord plegen
ja flikker dan gewoon op ga dan doe ut dan...
echt zo'n aandacht trekkerij..
echt om ziek van te worden...
ze gaan zelf moord plegen omdat er een vlek in hun klere zitte ofzow echt zow zielig...
of als ze 1 keer ruzie hebbe met hun beste vriendin
ow ow ik wil niet meer leven blablabla
nou ik haat ut...

sorry liet me beetjuh gaan *bloos*
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 20:30
posthuman
Avatar van posthuman
posthuman is offline
ik heb dat als mensen over auto-mutilatie spotten.
__________________
(wallflower) Tous que je serai jamais, vous pouvez toujours me couvrir de maquillage.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-06-2003, 20:36
ne0
Avatar van ne0
ne0 is offline
kep ook altijd moeite dermee, als mensen grapjes over zelfmoord maken Vorig jaar is een meisje uit ons vast vrienden groepje voor de trein gesprongen...zij en ik waren de enige 2 meiden uit ons groepje. Er werd over ons 2 altijd gezegd dat we net 2 zusjes waren.....allebei indo...allebei maffe humor die nergens op sloeg...dezelfde soort opmerkingen soms...ze was altijd ontzettend vrolijk, kep der in de korte tijd dat ik der kende (kende der pas een paar maanden, maar we waren heel hecht geworden in die korte tijd) nooit sjaggerijnig meegemaakt ofzow.

Ik vind dat je je totaal niet aansteld ofzow, want het voelt egt klote als je iemand op zo'n manier verliest En als iemand in jou omgeving opmerkingen maakt, moet je daar gewoon duidelijk iets van zeggen. (naja proberen)
__________________
Achterh0ek Arena 0wnZ ! :D
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 20:40
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
xSTaRx schreef op 23-06-2003 @ 21:36:
kep ook altijd moeite dermee, als mensen grapjes over zelfmoord maken Vorig jaar is een meisje uit ons vast vrienden groepje voor de trein gesprongen...zij en ik waren de enige 2 meiden uit ons groepje. Er werd over ons 2 altijd gezegd dat we net 2 zusjes waren.....allebei indo...allebei maffe humor die nergens op sloeg...dezelfde soort opmerkingen soms...ze was altijd ontzettend vrolijk, kep der in de korte tijd dat ik der kende (kende der pas een paar maanden, maar we waren heel hecht geworden in die korte tijd) nooit sjaggerijnig meegemaakt ofzow.

Ik vind dat je je totaal niet aansteld ofzow, want het voelt egt klote als je iemand op zo'n manier verliest En als iemand in jou omgeving opmerkingen maakt, moet je daar gewoon duidelijk iets van zeggen. (naja proberen)
dit raakt me echt
({)
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 20:53
ne0
Avatar van ne0
ne0 is offline
Citaat:
... schreef op 23-06-2003 @ 21:40:
dit raakt me echt
({)
(})
Het hele rare vond ik nog....toen me telefoon ging (toen kregen we et slechte nieuws te horen), en me vriend opnam, schoot meteen de ged88 door me heen van "er is toch niks met Berthilde he, dalijk is er wat met der gebeurt ofzow.." en 5 sec later bleek het nog zo te zijn ook...
Maja, kben er ondertussen (jaartje later) al over heen aant komen. Veel praten helpt gelukkig Het onderwerp ligt wel heel gevoelig Als iemand een rotopmerking maakt over zelfmoord, krijg ik egt zown steek in me maag ofzo.. ik snap dus wel hoe mir_1986 zich dan voelt
__________________
Achterh0ek Arena 0wnZ ! :D
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 20:59
Verwijderd
Citaat:
... schreef op 23-06-2003 @ 21:40:
dit raakt me echt
({)
mij ook.. heel erg
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 21:32
Verwijderd
Als iets het waard is om serieus genomen te worden, dan is het 't ook waard om er om te kunnen lachen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 21:36
mourad
mourad is offline
Ik ook hoor !!!!
__________________
lang leve de marocboy
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 21:17
snoops
Avatar van snoops
snoops is offline
Het raakt mij ook heel erg als mensen daar grapjes over maken. Er is niets grappig aan, het is heel serieus.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ik weet niet hoe ik me moet voelen.
jarne55555
5 28-05-2015 16:37
De Kantine Je saai Charlie #1932
ßuerp
500 05-02-2015 18:18
De Kantine Weerwolfspel #95.3
Dark Phoenix
261 12-12-2013 07:38
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd 2: Kies uw winnende verhaal.
Ieke
102 04-01-2004 00:20
Software & Hardware Daar is-ie weer! De IRC-funnies!
Verwijderd
40 28-06-2002 07:48
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.