Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2008, 16:31
martijnvld
martijnvld is offline
Hey,

Ik zit in 3 gymnasium en we hebben deze week de toetscijfers terug gehad. Ik had een aantal slechte cijfers. Een 3 voor wiskunde, 4 voor nederlands, 4 voor duits, 4 voor engels, 4 voor Grieks en 5'en voor natuurkunde, latijn en frans.

Voor de toetsweek heb ik echt keihard geblokt. Alleen heb ik mijn huiswerk niet goed bijgehouden, vandaar heb ik(denk ik) deze slechte cijfers. Ik heb moeite om me te concentreren. Maar ik heb mijn instelling veranderd en wil echt goed(en dan ook echt goed) mijn best gaan doen. Ik wil voor ieder vak minstens een 8 halen volgend kwartaal, dan kan ik de onvoldoendes ook nog een beetje compenseren. Die acht wil ik niet alleen dit kwartaal halen maar heel mijn schoolcarriere zodat ik zo door kan stromen naar de geneeskunde. Alleen weet ik niet goed hoe ik dit doel het beste kan bereiken. Tijd speelt geen rol en mijn motivatie is heel erg hoog. Hebben jullie tips om hoge cijfers te halen? Of misschien leertips hoe ik bijvoorbeeld het beste kan leren voor toetsen. Dit heb ik zelf maar een beetje uitgezocht aangezien ik dit nooit uitgelegd heb gekregen.

Alvast bedankt,

Martijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2008, 17:36
1208
1208 is offline
Nou, als je zorgt dat je in ieder geval voor natuurkunde, scheikunde enz. goed staat, dan valt het nog allemaal wel mee..
Voor geneeskunde heb je toch geen frans, duits enz.. nodig!!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2008, 11:53
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Hoe je moet leren kan per vak (en per persoon!) erg verschillen. Wat je zelf al zegt: huiswerk bijhouden werkt sowieso goed, dan ben je in ieder geval bij en als je dan iets niet begrijpt, kun je het meteen vragen. Als leraren merken dat je graag wilt, zijn ze vaak bereid extra uitleg te geven; maak daar gebruik van als je denkt dat je het nodig hebt.

Verder is actief met de stof bezig zijn de beste manier om het te begrijpen en te onthouden. Dus bij de talen: niet alleen lezen en woordjes stampen, maar ook de oefeningen maken. Wat ik altijd deed was naar een stuk tekst kijken, en mezelf dan uit te leggen hoe de grammatica in elkaar zat en waarom de woorden in die volgorde staan, etc. Zo herhaal je de stof en pas je toe wat je al geleerd hebt.

Wat ook erg helpt is leren leuk maken. Stel, je wilt graag beter worden in Engels, maar woordjes leren vind je saai. Ga dan eens tijdens het kijken van een film proberen extra te letten op het woordgebruik, kijk wat je herkent, en zoek woorden op die je niet kent.

Met exacte vakken heb ik niet veel ervaring, maar ik herinner me van wiskunde dat je vooral veel moet doen. Soms werkt het om het goede antwoord ernaast te houden, zodat je weet wat de uitkomst van een som of formule moet zijn, en je je kunt concentreren op het oplossen ervan.

Om te weten hoe jij het beste leert, is het ook handig om te weten wat niet werkt. Je merkte de afgelopen toetsweek dat het niet helemaal goed ging. Probeer te ontdekken hoe dat kwam. Je weet al dat je beter moet bijhouden; kun je misschien ook nog kijken naar welke leertechnieken je gebruikte? Misschien heb je heel lang achter elkaar gezeten, terwijl je beter onthoudt als je steeds korte tijd met de stof bezig bent. Of misschien heb je één keer heel intensief gelezen, terwijl je beter een aantal keer kunt herlezen en samenvattingen maken.
Vind je het fijn om met iemand samen te werken, of doe je dat liever alleen? Onthoud je dingen misschien beter als je er een afbeelding bij ziet, of als je het kunt horen? Gebruik dat!

Succes ermee!
__________________
Dear enemy, may your head fall off at an akward moment.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2008, 20:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Mwo, voordat je begint met blokken moet je de lessen goed genoeg gevolgt hebben om een idee te hebben waar het over gaat. Heb je dat niet, dan kan oneindig blokken slechts beperkt helpen. Het is gewoon een kwestie van bijhouden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Slechte cijfers VWO 3..
RielReijun
7 18-03-2017 07:34
Algemene schoolzaken HELP: Ik leer maar slechte cijfers!
Decebal
6 13-10-2016 07:30
Algemene schoolzaken Slecht cijfer goed geleerd
scholier1234567
6 03-11-2013 21:53
Algemene schoolzaken Help! Slechte cijfers! Iemand tips?
Gina!
20 03-10-2011 18:48
Algemene schoolzaken help, wat te doen bij slechte cijfers
djfati
25 13-12-2005 19:56
Liefde & Relatie hopeloos verliefd!!! help!!!
xxbyilona
7 18-05-2004 18:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:25.