Oud 25-09-2010, 22:02
Krekkie
Avatar van Krekkie
Krekkie is offline
Hallo, school is al weer een aantal weken aan de gang en zo heb ik ook weer mijn eerste cijfers binnen gekregen. Ze vallen me heel erg tegen. Ik heb één 9 voor duits, een 5 voor wiskunde en een 4,2 voor aardrijkskunde en een 6 voor aardrijkskunde en er volgen nog wel 1 of 2 onvoldoende's. Ik heb voor al die opgegeven dingen goed geleerd. Alleen dan krijg ik de toets voor me en dan maak ik hem heel slecht. Ik zit in een drukke, rumoerige klas. Ik kan me moeilijk concentreren. Vaak begin ik een aantal dagen van te voren met leren, 3 of 4 dagen. Vorigjaar scoorde ik echter beter, aangezien ik toen in een klas zat met 14 leerlingen. Nu is dat verdubbeld naar 28. Als het zo doorgaat, gaat het niet goed met mij op school en zou ik dus moeten afstromen of blijven zitten in het begin van de 2e jaar! Ik voel mezelf erg rot en als ik de slechte cijfers tegen mn ouders zeg, vinden ze dat niet leuk. Ik ben nu al begonnen te leren voor een duits repetitie die ik aanstaande vrijdag heb. Heeft iemand enige tips voor mij, zodat ik de draad weer kan oppakken en dus weer hoge en goeie cijfers kan halen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2010, 11:55
Verwijderd
woordjes leren kun je heel gemakkelijk doen via www.wrts.nl dan kun je jezelf echt goed overhoren en de spelling enzo ook heel makkelijk checken.
dingen als Aardrijkskunde enzo kun je leren via teach2000(moet je alleen wel ff downloaden) dan kun je bijvoorbeeld vragen of je ouders daar vragen willen typen, of je doet t zelf en dan kun je ook heel gemakkelijk leren.
Teach 2000 is trouwens ook heel gemakkelijk voor Topografie, of biologie, als je moet weten waar bepaalde plaatsen liggen of voor bio waar bepaalde organen enzo zitten, dan kun je een afbeelding zoeken op internet en het zelf instellen waar wat zit en overhoort het programma je automatisch.
met wiskunde kun je ook de wiskunde oefen toets automaat eens gebruiken, dat gaat alleen niet bij alles en is ook weer iets wat je moet downloaden maar is ook echt n handig programma.
ik gebruik ze zelf ook alle drie en het is echt veel gemakkelijker om via die programma's te leren.

als je het te druk vind in de klas kun je ook eens oordopjes proberen.
doe ik ook wel eens, de school merkt hier ws niet veel van, en het is toch n stuk stiller dan.

Suc6!!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2010, 13:03
Krekkie
Avatar van Krekkie
Krekkie is offline
Citaat:
woordjes leren kun je heel gemakkelijk doen via www.wrts.nl dan kun je jezelf echt goed overhoren en de spelling enzo ook heel makkelijk checken.
dingen als Aardrijkskunde enzo kun je leren via teach2000(moet je alleen wel ff downloaden) dan kun je bijvoorbeeld vragen of je ouders daar vragen willen typen, of je doet t zelf en dan kun je ook heel gemakkelijk leren.
Teach 2000 is trouwens ook heel gemakkelijk voor Topografie, of biologie, als je moet weten waar bepaalde plaatsen liggen of voor bio waar bepaalde organen enzo zitten, dan kun je een afbeelding zoeken op internet en het zelf instellen waar wat zit en overhoort het programma je automatisch.
met wiskunde kun je ook de wiskunde oefen toets automaat eens gebruiken, dat gaat alleen niet bij alles en is ook weer iets wat je moet downloaden maar is ook echt n handig programma.
ik gebruik ze zelf ook alle drie en het is echt veel gemakkelijker om via die programma's te leren.


als je het te druk vind in de klas kun je ook eens oordopjes proberen.
doe ik ook wel eens, de school merkt hier ws niet veel van, en het is toch n stuk stiller dan.

Suc6!!
Hey bedankt voor die progamma's, ik had er nog nooit van gehoord. Ik ga ze zekers gebruiken. Wrts gebruikte ik al wel. Bedankt.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2010, 21:44
BN
BN is offline
Wellicht huiswerkbegeleiding zoeken?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2010, 19:23
Krekkie
Avatar van Krekkie
Krekkie is offline
Citaat:
Wellicht huiswerkbegeleiding zoeken?
Dat vind ik niet nodig aangezien ik altijd goed m'n huiswerk maak en ik leer er altijd goed voor.. Misschien ben ik nu ook wel te eigenwijs.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 23:21
Kate_1221
Kate_1221 is offline
Je kunt altijd overwegen om bijles te nemen voor de vakken die echt niet gaan. Ik heb zelf twee jaar wiskunde bijles gekregen, en dat heeft me erg goed geholpen.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 23:42
Picidae
Picidae is offline
Ja dat kan erg goed helpen mits de klas daar wel een beetje klein is.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 21:11
Kate_1221
Kate_1221 is offline
Bij mij op school is er geen bijles in klasverband - tenminste niet normaal gesproken. Je krijgt bij ons hulp van een leerling in de bovenbouw, gewoon één op één. Dat is heel aangenaam omdat je dan al je vragen kan stellen en de dingen waarop je vastloopt kan oefenen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Slecht cijfer goed geleerd
scholier1234567
6 03-11-2013 22:53
Algemene schoolzaken Slechte cijfers !
Selda x
5 24-05-2012 10:17
Algemene schoolzaken Help! Slechte cijfers! Iemand tips?
Gina!
20 03-10-2011 19:48
Algemene schoolzaken Help, slechte cijfers
martijnvld
3 14-11-2008 21:10
Algemene schoolzaken help, wat te doen bij slechte cijfers
djfati
25 13-12-2005 20:56
Algemene schoolzaken Slechte cijfers
20marianne12
14 16-11-2002 16:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02.