Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2011, 13:29
Jessica93
Jessica93 is offline
Hallo allemaal,

Een vriendin van mij wil misschien in Engeland gaan studeren aan Oxford of Cambridge ofzo, en ik weet het nog niet helemaal zeker.
Maar ik heb dus een vraagje: Wij willen graag samen ons profielwerkstuk maken, maar om toegelaten te worden op Oxford of Cambridge, eisen ze dan dat je een individueel profielwerkstuk maakt?

Alvast bedankt voor toekomstige reacties
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2011, 14:22
Verwijderd
misschien kun je elkaar wel helpen, en wel over hetzelfde onderwerp doen, maar allebei een ander deelonderwerp kiezen ofzo. dan heb je toch 2 aparte profielwerkstukken maar dan kunnen jullie elkaar vast wel goed helpen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 00:52
Verwijderd
Citaat:
Hallo allemaal,

Een vriendin van mij wil misschien in Engeland gaan studeren aan Oxford of Cambridge ofzo, en ik weet het nog niet helemaal zeker.
Maar ik heb dus een vraagje: Wij willen graag samen ons profielwerkstuk maken, maar om toegelaten te worden op Oxford of Cambridge, eisen ze dan dat je een individueel profielwerkstuk maakt?

Alvast bedankt voor toekomstige reacties

Sinds wanneer is een profielwerkstuk maken een vereiste om naar Cambridge or Oxford te gaan?

Het engelse systeem kent geen profielwerkstukken zoals ze dat in Nederland hebben dus daar zal niet naar gekeken worden. Op je diploma komt verder ook alleen maar het cijfer te staan. Het gaat voornamelijk om je cijfer lijst in z'n algemeen en of je engels goed genoeg is om op academisch niveau een engelse studie te volgen.

Naast je gewone cijferlijst zal je bij de inschrijving ook een ''Personal statement'' moeten hebben en wat recenties van docenten of werknemers (geen familie).

Als je verder nog vragen hebt over studeren in Engeland kan je me altijd even een berichtje sturen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 12:08
Jessica93
Jessica93 is offline
Citaat:
Sinds wanneer is een profielwerkstuk maken een vereiste om naar Cambridge or Oxford te gaan?

Het engelse systeem kent geen profielwerkstukken zoals ze dat in Nederland hebben dus daar zal niet naar gekeken worden. Op je diploma komt verder ook alleen maar het cijfer te staan. Het gaat voornamelijk om je cijfer lijst in z'n algemeen en of je engels goed genoeg is om op academisch niveau een engelse studie te volgen.

Naast je gewone cijferlijst zal je bij de inschrijving ook een ''Personal statement'' moeten hebben en wat recenties van docenten of werknemers (geen familie).

Als je verder nog vragen hebt over studeren in Engeland kan je me altijd even een berichtje sturen.
Maar het maakt dus helemaal niks uit of je een individueel profielwerkstuk maakt of gezamenlijk? En mijn cijferlijst en engels zijn ook goed, dus het enige wat ik moest weten was over het profielwerkstuk.
Maar denken ze dan ook niet dat van: omdat het samen gemaakt is, hoeft dit helemaal niet haar werk te zijn...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Maar het maakt dus helemaal niks uit of je een individueel profielwerkstuk maakt of gezamenlijk? En mijn cijferlijst en engels zijn ook goed, dus het enige wat ik moest weten was over het profielwerkstuk.
Maar denken ze dan ook niet dat van: omdat het samen gemaakt is, hoeft dit helemaal niet haar werk te zijn...
Het is niet Cambridge die bepaald hoe jij je profiel werkstuk mag maken maar jouw school (of de Nederlandse overheid)! Als jouw school zegt dat je het gezamelijk (met z'n 2en) mag maken overtreed je geen enkele regel.

Als jullie het project gezamelijk doen mogen jouw docenten en andere er van uitgaan dat jullie er allebei even hard aan hebben gewerkt. Normaal gesproken, als een project individueel gemaakt moet worden maar jullie doen het toch met z'n tweeen dan wordt dat als collusie beschouwd en dat is een academische overtreding maar daar is in dit geval geen sprake van natuurlijk.

Zover ik weet komt er alleen maar op je diploma te staan, de naam van je profielwerkstuk en dan je cijfer en al stond er bij dat het gezamelijk was, niemand in engeland weet wat een profielwerkstuk is en het zal dus ook totaal geen bepalende/doorslag gevende factor zijn.

Mag ik vragen hoe je op het idee kwam dat Cambrdige/Oxford zoveel waarden zou hechten aan een profielwerkstuk?

Mag ik je ook aanraden om je niet helemaal te fixeren op cambrdige/oxford ^^ want ze staan er om bekend dat ze niet veel internationale studenten toelaten en de gene die ze binnenlaten moeten vaak hele hoge cijfers hebben. Ik sprak met een jongen een tijd geleden en die moest gemiddeld een 9 staan om binnen te komen. Als jij allemaal negens hebt is er geen probleem maar anders zou ik er rekening meehouden dat he niet gaat lukken.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 14:45
Jessica93
Jessica93 is offline
Citaat:
Mag ik vragen hoe je op het idee kwam dat Cambrdige/Oxford zoveel waarden zou hechten aan een profielwerkstuk?

Mag ik je ook aanraden om je niet helemaal te fixeren op cambrdige/oxford ^^ want ze staan er om bekend dat ze niet veel internationale studenten toelaten en de gene die ze binnenlaten moeten vaak hele hoge cijfers hebben. Ik sprak met een jongen een tijd geleden en die moest gemiddeld een 9 staan om binnen te komen. Als jij allemaal negens hebt is er geen probleem maar anders zou ik er rekening meehouden dat he niet gaat lukken.
Mijn vriendin wilt dus graag naar Oxford of Cambridge en we wilden samen een profielwerkstuk maken, maar onze school heeft nog niet zoveel ervaring met engelse universiteiten en wij moesten dus van onze decaan uitzoeken wat de eisen enzo zijn.

En ik wist idd al dat je hele hoge cijfers moet halen, en ik weet nu al bijna zeker dat ik toch liever lekker dichtbij huis in Amsterdam wil studeren, maarja mn vriendin die staat nu gemiddeld een 9.3 dus dat gaat haar wel lukken, en met een gemiddelde van een 8.3 denk ik niet dat ik aangenomen word.. Maarja ik wil het dan voor haar ook niet verpesten...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Mijn vriendin wilt dus graag naar Oxford of Cambridge en we wilden samen een profielwerkstuk maken, maar onze school heeft nog niet zoveel ervaring met engelse universiteiten en wij moesten dus van onze decaan uitzoeken wat de eisen enzo zijn.

En ik wist idd al dat je hele hoge cijfers moet halen, en ik weet nu al bijna zeker dat ik toch liever lekker dichtbij huis in Amsterdam wil studeren, maarja mn vriendin die staat nu gemiddeld een 9.3 dus dat gaat haar wel lukken, en met een gemiddelde van een 8.3 denk ik niet dat ik aangenomen word.. Maarja ik wil het dan voor haar ook niet verpesten...
Dat zal geen probleem zijn zolang jullie het samen wel goed doen natuurlijk! Want zij zal een hoog cijfer moeten hebben. Dus wellicht is het better dat jullie het apart doet zodat er geen ruzie onstaat of iets Zoals iemand anders ook al voorstelde wellicht is het een idee om het apart te doen maar op het zelfde gebied, zo kan je wel samen werken.
Als je je wilt inschrijven op een van die universiteiten moet dat of via UCAS (link: http://www.ucas.ac.uk/) of direct aan de universiteit zelf (vaak kan je een inschrijvings formulier downloaden).

Ze moet er ook rekening meehouden dat sommige opleidingen een interview hebben als deel van het inschrijvings process, dus ze zou dan naar engeland moeten om zich een beetje te presenteren en haar 'personal statement' uit te leggen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 17:13
Jessica93
Jessica93 is offline
Citaat:
Dat zal geen probleem zijn zolang jullie het samen wel goed doen natuurlijk! Want zij zal een hoog cijfer moeten hebben. Dus wellicht is het better dat jullie het apart doet zodat er geen ruzie onstaat of iets
Dat samenwerken wordt geen probleem, we zitten al bijna 5 jaar bij elkaar in de klas en doen vrijwel alle projecten samen maar bedankt voor het meedenken
Trouwens, even een hele andere vraag, weet je misschien of het wonen in Engeland duur is? Met OV, collegegeld, woning inbegrepen?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Dat samenwerken wordt geen probleem, we zitten al bijna 5 jaar bij elkaar in de klas en doen vrijwel alle projecten samen maar bedankt voor het meedenken
Trouwens, even een hele andere vraag, weet je misschien of het wonen in Engeland duur is? Met OV, collegegeld, woning inbegrepen?
Het collegegeld wordt met ingang van volgend jaar verhoogt tot minimaal £9000 (€10600) per academisch jaar. Daarnaast zijn studenten woningen tussen de £300 en £400 pond (€350 tot €470) per maad (gedeeld met andere). Als je een eigen apartement wil zit je rond de £600 tot £800 per maand.

Openbaar vervoer is over het algemeen vrij duur maar je zal toch in de stad wonen waar je studeert dus dat valt opzich wel te overzien. Meesten geven studenten korting op vertoning van je studenten ID.

Wat boodschappen betreft moet je denken aan zo'n £25 tot £35 per week.

Als je verder nog vragen hebt hoor ik het wel.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 20:50
Vici
Vici is offline
Citaat:
Het collegegeld wordt met ingang van volgend jaar verhoogt tot minimaal £9000 (€10600) per academisch jaar. Daarnaast zijn studenten woningen tussen de £300 en £400 pond (€350 tot €470) per maad (gedeeld met andere). Als je een eigen apartement wil zit je rond de £600 tot £800 per maand.
Onzin natuurlijk. Hangt volledig af in welke stad je studeert, kamers in Londen kosten al gauw vele malen meer en bepaal je zelf over het delen van je kamer of niet. In Cambridge en Oxford zit je intern bij de colleges en betaal je meestal per week. Die kosten zijn weer erg afhankelijk per college en varieren meestal tussen de 60 en 140 pond per week (meeste zitten rond de 90 voor een simpele een-persoonskamer). Appartementen zijn er simpelweg niet. OV zal je in Cambrdige en Oxford zelf niet nodig hebben, aangezien het zeer gecentreerd en geconcentreerd is, een fiets is genoeg. Echter, als je even een uitstapje naar Londen wilt maken (of met de trein naar het vliegtuig) ben je al gauw ontzettend veel geld kwijt (circa 40 pond al snel).

Daarnaast wil ik je even erop wijzen dat het ontzettend lastig is om binnen te komen bij een van de twee. De plaatsen vergeleken met aanmeldingen kunnen zo laag als 5% zijn voor bv. Economie & Management in Oxford, andere studies zijn gemakkelijker maar nog steeds ontzettend moeilijk. De competitie is groot en iedereen die zich voor die studies aanmeldt heeft hoogstwaarschijnlijk een straight A's lijst (vergelijkbaar met minimaal een 8 gemiddeld). Als je dit wilt moet je dus jezelf daar ook echt van overtuigen en dat vervolgens laten blijken (belangrijkste deel!) dmv het personal statement en het interview. Je zult een ware passie met je vak moeten hebben (bijna in te grote mate) en je zult je moeten onderscheiden van de massa (bv. door buitenschoolse activiteiten en ontzettend veel vakliteratuur te lezen). Wees er dus zeker van dat je dit wilt, anders is het bij voorbaat al bijna verloren moeite.

Ik wil je natuurlijk niet ontmoedigen, want het is een van de mooiste mogelijkheden die je in je leven zult krijgen en als je de ambitie en de wil hebt moet je die natuurlijk met beide handen aanpakken! Wees dus wel op de hoogte en zoek echt uit of het iets voor jou is, als je er echt voor wilt gaan dan zal ik je verzekeren dat je daar geen moment spijt van zult hebben!

Ik neem trouwens wel aan dat je in de vijfde zit, aangezien de deadline voor volgend jaar al lang voorbij is Die van volgend jaar is alweer in Oktober, dus lees je goed in alvast zou ik zeggen en maak al een keuze tussen Cambridge en Oxford (aangezien je je niet voor allebei mag aanmelden!), kies de juiste studie en lees je ook al in wat die studie inhoudt. Succes!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Onzin natuurlijk. Hangt volledig af in welke stad je studeert, kamers in Londen kosten al gauw vele malen meer en bepaal je zelf over het delen van je kamer of niet. In Cambridge en Oxford zit je intern bij de colleges en betaal je meestal per week. Die kosten zijn weer erg afhankelijk per college en varieren meestal tussen de 60 en 140 pond per week (meeste zitten rond de 90 voor een simpele een-persoonskamer). Appartementen zijn er simpelweg niet.
Pardon? Zei je nou werkelijk dat wat ik zei onzin is?

Tuurlijk hangt het volledig af in welke stad je woont, london is over het algemeen veel duurder, zoals je zelf ook al zei. Ik had het niet over het delen van de kamer maar het delen van de keuken/bad etc ofteweel gedeelde woon ruimtes maar zoals je zegt, je kan er ook voor kiezen je slaapkamer te delen(tuurlijk is de slaapkamer dan wel iets groter ).

Er zijn nouwelijks universiteiten die het toestaan dat je letterlijk per week je accommodatie betaald, dat zou veelste veel aan administratie kosten. Echter, de prijzen worden wel vaak aangeduid per week. Het meest gebruikelijk is dat je het volledige bedrag (voor het hele jaar) in 2 of 3 termijnen betaald. Ik dacht dat het duidelijker was om de bedragen per maand aan te geven..

Ik wil niet al te brutaal zijn maar Ik weet of jij ook kan rekenen maar 60×4= 240, 140×4=560 en 90×4=360. Ik vind dat mijn gemiddelde van 300 á 400 pond per maand prima indicaties zijn waar je wel zo'n beetje rekening mee moet houden. Wat is daar onzin aan? Jij hebt het meteen over het ene uiterste naar het andere, het was maar een gemiddelde ^^

''Appartementen zijn er simpelweg niet'', tuurlijk wel! Ik woon zelf in een apartement vlak bij. Uiteraard zit je dan niet op het universiteitsterrein maar dat maakt zoveel ook weer niet uit, het is nog steeds dicht bij. Net zoals in Nederland kiezen sommige studenten er voor om samen iets te huren ergens anders in de stad. In Cambrdigeshire/oxfordshire/bedfordshire/hertfordshire/essex (counties ten noorden van london), kan je voor 600 tot 800 pond per maand een goed 1 of 2 persoons apartement huren.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 22:16
Vici
Vici is offline
Dat kan dus niet, aangezien dat in de meeste gevallen (enkele uitzonderingen daargelaten) in Cambridge en Oxford niet is toegestaan. Die prijsindicatie klopt inderdaad wel over het algemeen (gemiddeld genomen), maar dat is dus helemaal de keuze aan jezelf, de range ligt niet tussen de 300 en 400, dat wilde ik er meer mee zeggen.

http://www.trin.cam.ac.uk/index.php?pageid=483
Overzichte wat Trinity rekent aan Undergraduates voor hun verschillende kamers (hier per 10 weken)
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Dat kan dus niet, aangezien dat in de meeste gevallen (enkele uitzonderingen daargelaten) in Cambridge en Oxford niet is toegestaan.

http://www.trin.cam.ac.uk/index.php?pageid=483
Overzichte wat Trinity rekent aan Undergraduates voor hun verschillende kamers (hier per 10 weken)
interesting Bedankt voor de opheldering.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 22:35
Vici
Vici is offline
Overigens wil ik aan de profielwerkstuk vraag nog wel wat toevoegen. Het maakt natuurlijk totaal niets uit of je het met z'n tweeën doet of alleen, aangezien het concept niet bij hen bekend is. Het kan echter wel handig zijn als jij bv. je voor economie bij hen hebt aangemeld en zegt dat je op je sec school je 'final dissertation' (of iets in die trant) over een diepgaand economisch onderwerp hebt gedaan (bv. oostenrijkse school) en die als 'hoogste van de school' is beoordeeld. Profielwerkstuk kan op die manier dus nooit in je nadeel werken, maar je kunt het wel in je voordeel gebruiken
Met citaat reageren
Oud 25-02-2011, 14:33
loveforfashion
loveforfashion is offline
welk profiel hebben jij en je vriendin gekozen?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 14:23
Jessica93
Jessica93 is offline
Citaat:
welk profiel hebben jij en je vriendin gekozen?
We hebben allebei een NT-profiel met biologie en natuurkunde, Frans, Duits en IB.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.