Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2013, 12:25
degenenaastje
degenenaastje is offline
Helloo,

Mijn vraag is: Als ik de opleiding Maatschappelijk werk en dienstverlening doe (MWD) en k haal gelijk mijn eerste jaar mijn Propedeuse en ik ga dan naar de universiteit moet ik dan op de universiteit weer in het eerste jaar beginnen?

Mijn tweede vraag ( hier kon ik niet echt informatie krijgen op internet): Stel ik heb mijn MWD hbo - einddiploma. Hoeveel jaar moet ik dan nog criminologie studeren? Alleen de master? of moet ik dan gewoon de hele opleiding doen 0_o ?

Alvast thaanks voor de moeite om een reactie te plaatsen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2013, 12:45
Verwijderd
Ja, je zult vooraan moeten beginnen op de universiteit. Er zijn enkele opleidingen waar je met een voltooide HBO-opleiding een schakeljaar kunt volgen en vervolgens aansluitend de universitaire master, maar dat is sowieso niet met alleen een propedeuse. Ook zal de overlap tussen MWD en Criminologie zo minimaal zijn, dat je weinig aan je vooropleiding hebt en dus ook geen vrijstellingen krijgt.

Verder is het bij dit soort specifieke vragen (vraag 2) altijd het handigste om contact op te nemen met de betreffende universiteit. Zij weten precies aan welke eisen je vooropleiding moet voldoen om door te stromen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2013, 12:59
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Met een afgeronde hbo-opleiding word je nooit toegelaten tot een universitaire master criminologie, niet in Amsterdam, niet in Leiden en niet in Rotterdam (andere universiteiten bieden deze masteropleiding niet aan). Je moet dus beginnen in het eerste jaar van de bacheloropleiding. Ik denk niet dat een opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening je vrijstellingen oplevert, maar misschien is dat afhankelijk van de vakken die je in je opleiding gekozen hebt en de universiteit waar je wilt gaan studeren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:51.