Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2013, 18:30
Verwijderd
H

Laatst gewijzigd op 08-05-2017 om 21:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2013, 18:44
Verwijderd
Moet ik gaan flippen als hij irri doet???
ben er zo pissig over dat ik hem wel kan slaan
Met citaat reageren
Oud 13-12-2013, 21:40
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Punt 1 - Docenten die rare opmerkingen maken moet je altijd eerst benaderen 1-op-1. Krijg je daarbij geen positieve reactie, kan je bij je mentor terecht; zij gaan over jouw welzijn. Schiet dat ook niet op, probeer dan een coördinator etc. Als de school goed is, zal daar uiteindelijk wat mee gebeuren, vooral racisme. Er zijn ook steunpunten buiten school, maar die moet je als last resort zien. Met een goed gesprek kom je meestal verder.

Punt 2 - Als je een 4.1 hebt, dan heb je waarschijnlijk niet goed begrepen waar het over ging. Ook daar kan je docent debet aan zijn, maar het lijkt alsof er wel voldoende aandacht voor het vak is (of het is niet zo moeilijk in de toetsen), want anders zou je niet de enige zijn. Als een leerling beduidend lager scoort op toetsen duidt dit meestal op een van de volgende dingen:
  • De leerling let niet genoeg op
  • De leerling heeft niet voldoende overzicht op de stof, bijv. door onvoldoende aantekeningen te maken of de opdrachten achter wege te laten
  • De leerling heeft niet voldoende niveau om op VWO te zitten.

Een van deze zal waarschijnlijk bij jou van toepassing zijn.

Punt 3 - Klasgenoten die je uitlachen zijn niet netjes bezig. Ook hen kan je aanspreken op dit gedrag, of dit via je mentor doen. Als het goed is heeft jouw school een anti-pest protocol. Lees dit voor aanwijzingen wat je kan doen.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 14-12-2013, 14:58
Verwijderd
Bedankt, ik heb het er vrijdag met hem over gedacht en hij dacht dat ik het grappig vond. Hij zei verder ook dat hij dit soort opmerkingen niet meer gaat zeggen.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2013, 14:59
Verwijderd
Maar lost het andere probleem nogsteeds niet op hij zit continu over zijn privé leven te praten of hij laat een dagopening zien van een half uur. We krijgen ook geen huiswerk.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2013, 15:00
Verwijderd
Terwijl het andere cluster wel een goeie uitleg krijgt en ook huiswerk
Met citaat reageren
Oud 14-12-2013, 16:52
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Terwijl het andere cluster wel een goeie uitleg krijgt en ook huiswerk
Dat is ook iets wat je met hem kan bespreken. Je kan gewoon aangeven dat je behoefte hebt aan zijn uitleg en dat je graag je lestijd effectiever wil gebruiken. Daar kan geen enkele docent over klagen. Als hij dat negeert, dan stap je naar de coordinator; die houden niet van dit soort fratsen.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 14-12-2013, 18:04
Verwijderd
Bedankt, ik zal het maandag wel met hem erover hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Geneeskunde studeren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :confused: :confused:
Verwijderd
49 29-12-2011 13:40
Algemene schoolzaken Wie kent Charlotte vd Berg(docente Utrecht))
bretvee
3 09-04-2005 16:31
Algemene schoolzaken In hoeverre mag een docent zijn politieke mening uitdragen?
Verwijderd
28 16-11-2004 09:28
Algemene schoolzaken hoe heet de meest gehaate leraar bij jou op school???
minatjuh
33 05-06-2004 23:11
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Massamedia
sportbabe
25 10-03-2003 15:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.