Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2007, 17:38
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Het Lucht-Je-Hart topic wordt door veel mensen op psychologie gebruikt, maar heeft vaak meer de functie je eigen hart te luchten dan te reageren op elkaar. Het leek mij leuk om te benoemen (positief dan wel opbouwend, in ieder geval niet afbrekend want daar heeft niemand wat aan) wat je opvalt aan iemand. Je mag hierbij natuurlijk goede raad geven, maar alleen observeren en benoemen is ook prima.

Mijn ervaring is dat anderen met één opmerking net kunnen doorprikken waar jij eigenlijk al een tijdje mee worstelt. Daarbij is het interessant om te zien hoe je eigenlijk overkomt, zeker wanneer je vaak in het LJH topic post. Het valt me ook op dat veel mensen daar een negatief zelfbeeld hebben en denken dat iedereen altijd vindt dat ze zeuren, terwijl dat in de praktijk vaak erg mee blijkt te vallen. Meerdere redenen dus waarom het me gewoon interessant lijkt om wat observaties te horen.

TS wil best beginnen, mits dit topic is toegestaan en er animo voor is.

De "regels"
1. Post over wie je wil, wat je wil. Kritiek mag, maar wel opbouwend. Eerlijkheid staat natuurlijk wel voorop.
2. Zorg een beetje voor een overzicht, niet één hele lange post maar dan liever twee verschillende posts.
3. Als je niets te zeggen hebt over iemand, zeg dan ook niets. Post niet enkel om zoveel mogelijk mensen te analyseren. Kwaliteit boven kwantiteit.
4. Op elkaar reageren is toegestaan en zelfs het doel van dit topic, maar houdt het ontopic. Wanneer je uitgebreid met iemand van gedachte wil wisselen over een bepaalde analyse, doe dit dan via PM. De grote lijnen mogen hier besproken worden, details via PM.
5. Noem zo nu en dan eens DIKGEDRUKT een nieuw persoon die nog niet/weinig is besproken. Een verzoek om analyse mag ook, op voorwaarde dat je eerst iemand anders een kwalitatief goede beoordeeling hebt gegeven.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows

Laatst gewijzigd op 09-02-2007 om 18:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2007, 17:51
Verwijderd
Lijkt mij een gaaf topic! ik ben wel benieuwd wat anderen opvalt aan mij.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 18:00
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik snap niet goed wat je wilt. Wil je alle regulars bespreken ofzo, zodat er dus een aantal mensen niet besproken worden en er buiten vallen? Of algemeen dingen noemen? Of er een kantine topic van maken dat iedereen op de volgende moet reageren ofzo?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 09-02-2007 @ 19:00 :
Ik snap niet goed wat je wilt. Wil je alle regulars bespreken ofzo, zodat er dus een aantal mensen niet besproken worden en er buiten vallen? Of algemeen dingen noemen? Of er een kantine topic van maken dat iedereen op de volgende moet reageren ofzo?
Volgensmij bedoelt ze wat je (positief) opvalt aan iemand die ook in het LJH post.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 18:04
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Citaat:
Gothic schreef op 09-02-2007 @ 19:00 :
Ik snap niet goed wat je wilt. Wil je alle regulars bespreken ofzo, zodat er dus een aantal mensen niet besproken worden en er buiten vallen? Of algemeen dingen noemen? Of er een kantine topic van maken dat iedereen op de volgende moet reageren ofzo?
Dat weet ik niet zo goed. Het lijkt me niet zo nuttig om "om en om" te reageren. Misschien dat we kunnen afspreken dat er sowieso gereageerd wordt op mensen die hier posten en het interessant vinden.. en verder gewoon wie je wil en wie je opvalt

Misschien zijn er ook mensen die liever niet geanalyseerd willen worden, daar moet natuurlijk ook ruimte voor zijn.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 18:09
Verwijderd
Van mij mag je best al posten hoor, want het lijkt me een leuk en positief onderwerp!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 18:14
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Het lijkt me wel handig als er eerst even 'regels' hiervoor worden vastegelegd? Anders krijg je mensen die misschien niet weten wat nou precies de bedoeling is. Misschien handig om even een forumbaas te vragen oid?

Verder vind ik het een leuk idee .
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 18:19
Verwijderd
Mij lijkt het een leuk idee dat ieder voor zichzelf post welke forumer bij diegene "opvalt" + redenen waarom. Af en toe reageren op elkaar, maar niet teveel offtopic.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 18:19
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Ok, ik begin even bovenaan... even denken hoor.

Lentekriebel!

Waar ik als eerste bij jou aan denk, is je naamswijziging! Lekker zonnig klinkt die. Ten tweede denk ik aan je strijd tegen de kilo's, die je nu volgens mij erg gezond probeert aan te pakken. Vind ik erg knap van je, want ik weet uit ervaring dat gezond eten best wat moeite vergt . Volgens mij heb je het niet altijd makkelijk, maar heb je ouders die er voor je zijn. Je posts beginnen steeds positiever te klinken en dat vind ik leuk om te lezen .

Dat is het even voor nu . Als me meer te binnen schiet, dan zeg ik het wel .
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 18:24
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Citaat:
Faded-Away schreef op 09-02-2007 @ 19:19 :
Mij lijkt het een leuk idee dat ieder voor zichzelf post welke forumer bij diegene "opvalt" + redenen waarom. Af en toe reageren op elkaar, maar niet teveel offtopic.
Inderdaad, maar het is juist wel de bedoeling dat er "wat" interactie mag zijn. Binnen de perken natuurlijk.

Laten we het zo doen:

1. Post over wie je wil, wat je wil. Kritiek mag, maar wel opbouwend. Eerlijkheid staat natuurlijk wel voorop.
2. Zorg een beetje voor een overzicht, niet één hele lange post maar dan liever twee verschillende posts.
3. Als je niets te zeggen hebt over iemand, zeg dan ook niets. Post niet enkel om zoveel mogelijk mensen te analyseren. Kwaliteit boven kwantiteit.
4. Op elkaar reageren is toegestaan en zelfs het doel van dit topic, maar houdt het ontopic. Wanneer je uitgebreid met iemand van gedachte wil wisselen over een bepaalde analyse, doe dit dan via PM. De grote lijnen mogen hier besproken worden, details via PM.

Voorstel goedgekeurd?
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows

Laatst gewijzigd op 09-02-2007 om 18:33.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Yana schreef op 09-02-2007 @ 19:24 :
Voorstel goedgekeurd?
Ik vind het goed. Van de forumbazen merken we het anders wel.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 18:35
Ann
Avatar van Ann
Ann is offline
Wie mij altijd heel erg opvalt in het ljh topic is Roosje, omdat ze zo extreem gelukkig en verliefd is/doet. Omdat we zo ook positiviteit in dat topic krijgen!
__________________
It's not always rainbows and butterflies
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 18:44
Verwijderd
Citaat:
MiniTokje schreef op 09-02-2007 @ 19:35 :
Wie mij altijd heel erg opvalt in het ljh topic is Roosje, omdat ze zo extreem gelukkig en verliefd is/doet. Omdat we zo ook positiviteit in dat topic krijgen!
+

Yana, omdat ze blijft doorzetten en dat is een mooi iets!

Zao, omdat hij net als Roosje (doh) ook zo optimistisch reageert!

Redhair, vanwege veel ingrijpende gebeurtenissen (niet lullig bedoeld, maar ik post het omdat ik haar posts bijna altijd wel lees).
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 18:44
Mariekje*
Mariekje* is offline
Let op!

Gaaf topic.. Ik durf het als forumbaas zijnde wel aan, alleen lijkt het me wijs om het zo nu en dan een beetje bij te sturen. Als een bepaald persoon al meerdere keren is genoemd, is het misschien handig om zo nu en dan dikgedrukt een nieuw persoon te noemen net zoals in het 'wat-roept-het-bij-je-op-topic'. Zo voorkomen we dat er mensen worden buitengesloten en kan iedereen gezellig mee doen.

Even een herhaling van de regels:
1. Post over wie je wil, wat je wil. Kritiek mag, maar wel opbouwend. Eerlijkheid staat natuurlijk wel voorop.
2. Zorg een beetje voor een overzicht, niet één hele lange post maar dan liever twee verschillende posts.
3. Als je niets te zeggen hebt over iemand, zeg dan ook niets. Post niet enkel om zoveel mogelijk mensen te analyseren. Kwaliteit boven kwantiteit.
4. Op elkaar reageren is toegestaan en zelfs het doel van dit topic, maar houdt het ontopic. Wanneer je uitgebreid met iemand over gedachte wil wisselen over een bepaalde analyse, doe dit dan via PM. De grote lijnen mogen hier besproken worden, details via PM.
5. Noem zo nu en dan eens DIKGEDRUKT een nieuw persoon die nog niet/weinig is besproken. Een verzoek om analyse mag ook, op voorwaarde dat je eerst iemand anders een kwalitatief goede beoordeeling hebt gegeven.

Veel plezier! Bij eventuele conflicten tussen forummers kunnen jullie je naar mij richten.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 18:50
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Citaat:
HvJ schreef op 09-02-2007 @ 19:44 :
Bij eventuele conflicten tussen forummers kunnen jullie je naar mij richten.
haha, dat is niet de bedoeling. De bedoeling is juist om het positief te houden.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 18:51
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Yana schreef op 09-02-2007 @ 19:50 :
haha, dat is niet de bedoeling. De bedoeling is juist om het positief te houden.
Uhu, maar even voor de duidelijkheid.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 18:52
Saarah
Saarah is offline
Ik wil ook wel een analyse!
En morgen ga ik andere mensen analyseren, want ik moet zo dadelijk weg.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 18:55
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Overigens wil ik *Nijn hier ook even noemen, vanwege haar doorzettingsvermogen. Ik herken wel wat in haar, vanwege het perfectionisme en het moeten accepteren níet perfect te zijn. Haar posts vind ik getuigen van een groot analytisch vermogen...en dat terwijl ze toch nog helemaal niet zo oud is. Ze komt over als iemand die wijs is voor haar leeftijd.

Hup voor *Nijn!
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-02-2007, 19:30
Verwijderd
De personen die moeten weten wat ik over ze denk weten dat wel al.

Props voor Yana en Sidhe.

Als mensen iets over mij kwijt willen laat ik ze daar volledig vrij in.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2007, 17:19
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Wat zijn props?

Verder vind ik Roosje inderdaad ook een fijn persoon in dat topic. Lekker positief, zelfs als ze iets negatiefs post. Reageert ook altijd lief op andere mensen en heeft duidelijk het geluk gevonden .

Redhair schrijft heel erg mooi, echt een talent. Ik vind het knap hoe ze eigenlijk op eigen kracht zo door het leven heen gaat, en toch voor een groot gedeelte de drugs heeft kunnen loslaten. (Not totally, though. Maar daar heeft ze wel de kracht voor, als ze het echt wil.) Veel meegemaakt, maar geeft toch niet op. Goede eigenschap, vind ik.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Oud 10-02-2007, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Yana schreef op 10-02-2007 @ 18:19 :
Wat zijn props?
Proper respect

Laat ik er eens een urban woordje tussendoor gooien dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2007, 17:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Roosje
Grappig, ik vind Roosje vaak juist negatief over komen. Dan denk ik: meid, je hebt het zo goed getroffen, je hebt het leuk met je vriend en dan maak je je druk om dingen als een dag naar school moeten. Besef je eens vaker hoe goed je het hebt. Eerlijk is wel: een tijdje terug las ik dat vaker als tegenwoordig, maar blijkbaar heeft dat mijn beeld van je toch wel erg gevormd toen, omdat ik nog steeds zo over je denk (en scheldt en vloek toch wat minder ).

Redhair
Redhair schrijft idd erg mooi, maar ik denk altijd: lees je stukje nog eens na en besef hoe ver je eigenlijk in alles gaat! Ik ben best geschokt als ik haar stukjes lees, ze komt vrij extreem over.

Leonoor
Leonoor vind ik erg positief en vooral behulpzaam. Dat valt me erg op. Veel mensen (ook ik) komen er alleen om hun ei kwijt te kunnen en ff te spuien. Maar zij lijkt juist veel vaker in dat topic te komen om anderen te helpen. Totaal niet egoïstisch en dat vind ik erg mooi.

Lentekriebel
Wat ik fijn vind aan je posts is dat ze nooit zo extreem zijn. Veel mensen willen meteen dood als het tegen zit, of schelden direct als ze een slechte dag hebben. En jouw posts zijn gewoon rustig, ook al zit het even tegen. Dan beschrijf je dat, maar is het niet direct het einde van de wereld. Volgens mij kan je wel goed relativeren.


Misschien wel handig om te zeggen: ik lees nooit alles, slechts bij vlagen een paar bladzijdes. Dus misschien lees ik nét bepaalde posts die op elkaar lijken, waardoor mijn beeld van iemand anders wordt dan als ik alles zou lezen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2007, 17:56
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Wat betreft Leonoor ben ik het trouwens helemaal met je eens! Nou moet ik zeggen dat mijn beeld van haar ook een beetje gekleurd is, maar ik vind haar aardig en behulpzaam. Heeft het beste voor met de mensheid (En is hét voorbeeld dat je zelfs met wat voor ziekte dan ook gewoon tevreden kunt doorleven. Helpt mij om mijn lichamelijke klachten te relativeren)
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Oud 10-02-2007, 18:04
Saarah
Saarah is offline
Heksjuh
Vind ik een heel vriendelijk meisje, reageert vaak op anderen en het lijkt haar echt wat te interesseren wat andere mensen schrijven.
Ze heeft volgens mij ook nooit extreem ongelukkige posts ofzo.

Nijn*
Ik ben het met Yana eens, ik denk ook dat ze een echt doorzettertje is. Ze heeft het zeker niet gemakkelijk. Ik heb veel respect voor haar.

Roosje en Zao
Zijn echt stapelverliefd.
Roos is denk ik echt wel een actief persoon, en dan is klierkoorts natuurlijk erg lastig.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2007, 19:25
Verwijderd
Leuk topic! Ben benieuwd wat andere aan mij opvalt. Hinthint...

Als ik de posts van Rare kwast lees wil ik haar altijd (zachtjes vooruit) schoppen. Het is zo zonde dat ze altijd in hetzelfde negatieve cirkeltje blijft ronddwalen terwijl ze hartstikke leuk is. Ik wil het haar duidelijk maken, maar dat lukt niet.

Nijn* kan zo heerlijk extreem zijn. Maar toch krijg ik altijd de neiging een arm om haar heen te slaan en haar te troosten. Was ze maar wat minder wijs en kon ze dingen een beetje loslaten.

Eigenlijk wil ik Darkfairy ook eventjes noemen. Ze heeft altijd korte nietszeggende post als "pffft" en "". Ik vraag me altijd af wat er met haar aan de hand is en hoop dat ze wat meer kon vertellen zodat anderen haar miss kunnen helpen.

Helpen doet vooral Leonoor heel goed. Ze probeert mensen anders te laten denken, als is het maar een ietsiepietsie klein beetje. Daarnaast probeert ze volgens mij positiviteit in het forum te brengen.

Yana valt mij ook altijd op, deels omdat ik veel in dr herken maar ook door de sterk wisselende berichten. Van het gaat heel goed, tot het gaat heel slecht. En ze moet wat minder streng voor zichzelf worden...

~~dolce~~ komt hier al heel lang en haar posts zijn een stuk positiever geworden. Ze zet soms heel veel smiley's in haar berichtjes en is zeer uitgesproken in haar emoties. Ze is wel heel erg verandert en doet enorm haar best en dat is ook wel te zien, ze doet zoveel dingen zo goed. Voor haar heb ik echt wel bewondering (voor heel veel mensen, maar bij dolce wilde ik het even noemen).

De discipline van Lentekriebel qua schoolwerk valt mij op. Of, je hebt het er vaak over en je doet je echt je best voor. Dat vind ik heel knap. Sowieso doe je het denk ik heel erg goed.

Roosje en Zao zijn soms best irritant met hun té verliefde posts, maar eigenlijk vind ik het stiekem alleen maar leuk voor ze.

Nou, dit vond ik voor nu wel eventjes genoeg...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2007, 19:50
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
sonho schreef op 10-02-2007 @ 20:25 :
Leuk topic! Ben benieuwd wat andere aan mij opvalt. Hinthint...

Als ik de posts van Rare kwast lees wil ik haar altijd (zachtjes vooruit) schoppen. Het is zo zonde dat ze altijd in hetzelfde negatieve cirkeltje blijft ronddwalen terwijl ze hartstikke leuk is. Ik wil het haar duidelijk maken, maar dat lukt niet.

Nijn* kan zo heerlijk extreem zijn. Maar toch krijg ik altijd de neiging een arm om haar heen te slaan en haar te troosten. Was ze maar wat minder wijs en kon ze dingen een beetje loslaten.

Eigenlijk wil ik Darkfairy ook eventjes noemen. Ze heeft altijd korte nietszeggende post als "pffft" en "". Ik vraag me altijd af wat er met haar aan de hand is en hoop dat ze wat meer kon vertellen zodat anderen haar miss kunnen helpen.

Helpen doet vooral Leonoor heel goed. Ze probeert mensen anders te laten denken, als is het maar een ietsiepietsie klein beetje. Daarnaast probeert ze volgens mij positiviteit in het forum te brengen.

Yana valt mij ook altijd op, deels omdat ik veel in dr herken maar ook door de sterk wisselende berichten. Van het gaat heel goed, tot het gaat heel slecht. En ze moet wat minder streng voor zichzelf worden...

~~dolce~~ komt hier al heel lang en haar posts zijn een stuk positiever geworden. Ze zet soms heel veel smiley's in haar berichtjes en is zeer uitgesproken in haar emoties. Ze is wel heel erg verandert en doet enorm haar best en dat is ook wel te zien, ze doet zoveel dingen zo goed. Voor haar heb ik echt wel bewondering (voor heel veel mensen, maar bij dolce wilde ik het even noemen).

De discipline van Lentekriebel qua schoolwerk valt mij op. Of, je hebt het er vaak over en je doet je echt je best voor. Dat vind ik heel knap. Sowieso doe je het denk ik heel erg goed.

Roosje en Zao zijn soms best irritant met hun té verliefde posts, maar eigenlijk vind ik het stiekem alleen maar leuk voor ze.

Nou, dit vond ik voor nu wel eventjes genoeg...
ik weet nooit goed wat ik in lange stukken moet schrijven
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Met citaat reageren
Oud 10-02-2007, 20:06
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Zo, ik post niet zoveel, maar lees wel alles.

Heel veel dingen zijn al genoemd en ik ben bang dat ik een beetje in herhaling val.
De posts van Roosje en Zao zijn altijd erg grappig en vrolijk. Yana is veelte slim en is veelte goed om in zich zelf analyseren, volgens mij maakt ze het zich zelf daar moeilijk door. Nijn* moet denk ik maar een tijdje lekker op vakantie en verwend worden want als ik in haar posts leest wat zij op een dag doet word ik er al moe van. Rare kwast en Darkfairy komen altijd een beetje erg down over op mij, jammer dat zij niet in zien hoe gelukkig te zijn. Redhair doet me denken aan kennissen die ook een beetje met drugs aan het knoeien zijn. Ze schrijft super mooi, ik ben dan ook wel heel erg qua huilen bij films en boeken (ik huil nog steeds bij bambi en als ik varkens zie die worden afgevoerd naar de slagerij word ik heel verdrietig ), maar vaak krijg ik tranen in mijn ogen van haar stukjes. Ik denk dat ze net als Yana érg érg érg goed is in zichzelf analyseren. Misshcien de volgende keer meer.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2007, 20:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Oh, ik ben echt heeeel benieuwd wat jullie van mij vinden Ik zal ook even mijn best doen over jullie omdat het gewoon heel leuk is om zoiets over jezelf te lezen

Ik kom hier al een hele tijd en zodoende heb ik een aantal mensen ook al een tijdlang gevolgd.

Leonoor is iemand die me heel erg boeit omdat ze meestal zo positief in het leven staat, zoveel ervaring lijkt te hebben en vaak behulpzaam is en adviezen geeft waar je echt wat aan hebt. Ze weet me vaak dingen anders in te laten zien waardoor ik er weer heel anders over nadenk. Echt knap vind ik dat.

Lentekriebel is iemand die ik echt heb zien opbloeien en dat vind ik zo leuk. Ik vind het echt leuk om tussen alle ellende hier haar vaak zo positieve berichten te lezen en te merken dat het ook echt goed kan komen met iemand. Tof!

Gothic is iemand waarvan de post mij ook altijd heel erg aanspreken. Vaak gewoon heel eenvoudig geschreven maar wel leuk om iemand zo te kunnen 'volgen' vind ik.

Yana is volgens mij echt iemand die vooral de laatste tijd hier is. Iemand van extremen wel vind ik. Óf hele positieve posts, óf hele negatieve. Wel leuk om te zien hoe het naar mijn idee toch langzaam beter met haar gaat.

Sonho is iemand die hier ook al langer komt en waar het naar mijn idee ook steeds beter mee gaat, wel eens waar met ups en downs maar ze komt er wel.

Voor Nijn* heb ik echt bewondering dat ze zo doorzet met therapie enzo, dat is voor mij soms ook een steuntje in de rug.

~dolce~ is iemand waarvan ik de posts ook al heel lang volgt en die ik ook echt heb zien opknappen. Ik vind dat echt heel erg knap als dat je lukt.

Van Redhair heb ik vooral in de tijd rond het overlijden van haar vader (?) (sorry als ik het fout zeg ) haar posts heel erg gevolgd en ik vind het echt onwijs knap hoe ze met alles omgaat en haar leven toch weer op de rails probeert te krijgen.

Thoughtful komt hier niet vaak maar heeft vaak wel hele leuke posts om te lezen vind ik. Daar kan ik soms echt heel blij van worden.

rare kwast vind ik ook wel een boeiend persoon. Ondanks dat ze vaak zo negatief over zichzelf denkt komt ze er denk ik toch wel omdat ik er van overtuigd ben dat ze het uiteindelijk allemaal wel kan.

De posts van Saarah vind ik ook altijd leuk om te lezen omdat ze zo druk bezig is met d'r school altijd en het me heel erg doet denken aan m'n Leuven-tijd.

Ik hoop niet dat ik nou veel mensen vergeten ben. Let verder op: dit is mijn mening he, don't blame on me
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2007, 21:11
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Hihi, gek hoor, om die dingen over jezelf te lezen.
Dan ga ik jullie nu ook maar even analyseren..

Te beginnen met Yana , de topiquestarter, iemand waarmee ik me soms helaas te veel kan indentificeren. De problemen om en rond haar al-dan-niet eetstoornis, doen me vaak denken aan mezelf, en helaas zie ik ook vaak de lange weg die zij (en ik) nog moet afleggen. Ik denk dat Yana iemand is die heel erg koppig kan volhouden in iets, en dat kan ook koppig volhouden zijn in een eetstoornis (negatief dus) en ik hoop dat ze dat kan omschakelen en snel koppig kan volhouden in het oplossen van haar problemen. Ben ik nog te volgen?

rare kwast doet me altijd een beetje aan -Flip- denken, iemand die de meesten hier niet meer zullen kennen denk ik, maar die voor mij nog veel betekend. Ik zie de vaak droevige posts en wil dan zo graag een knuffel komen geven, haar moed inspreken en vooral proberen haar te helpen uit de eeuwige vicieuze cirkel waarin ze blijft verkeren.

~~dolce~~ en Eend zijn mensen met heel veel kracht, maar die hun gebreken nog niet kunnen accepteren, het moeilijkste van alles, dat weet ik ook wel. Vooral van ~~dolce~~ weet ik dat ze al zover gekomen is, zover gegroeid is en van Eend weet ik dat ze het ook kan. (Eend, het verhaal dat jij een hele tijd geleden op Letteren plaatste 'De gele deur' vond ik ook zo prachtig,, je hebt zoveel talenten!) Voor hen hoop ik zo dat ze eindelijk kunnen gaan genieten..

Over Redhair kan ik een heel lang stuk schrijven (maar dat doe ik niet!), omdat ik haar een heel intrigerend persoon vind. Haar stukken doen mij misschien nog wel het meest van allemaal, helaas ook omdat ik veel in ze kan herkennen. Ik ben ontzettend trots op haar, om waar ze nu is gekomen, hoe ze telkens probeert haar leven weer op te bouwen, door te gaan, door te knokken.

Sonho vind ik een rustig persoon, met veel verstand. Ik denk ook dat zij een introvert persoon is, en heel hulpzaam. Ik denk dat je iemand bent die veel voor anderen zorgt, en zichzelf af en toe vergeet. Neem af en toe een pauze, sta toe iets voor jezelf te doen. Verder wil ik haar een enorme knuffel geven, wat altijd mijn neiging is als ik haar posts lees. *knuffel!*

Daantje_0705 is voor mij iemand die het niet altijd even makkelijk heeft, maar probeert er iets van te maken. Jammer dat ze steeds minder post, maar ik weet nog dat ik toen ik net hier op het forum verscheen, ik ontzettend veel aan haar posts had. Zij gaf me steun, tips en positieve dingen mee en zo'n positief persoon is zij ook altijd voor mij gebleven.

Leonoor is voorlopig de laatste waar ik iets over ga zeggen, ik merk bij mezelf dat ik haar vaak zie als de 'moeder' van dit forum. En dat is alleen maar positief!! Leonoor probeert niet alleen te helpen, maar ook mensen dingen van een andere kant in te laten zien. En hoewel ik nog steeds van mening ben dat ze IRRITANT vaak gelijk heeft, en ik het daardoor soms express niet eens met haar wil zijn, verdient ze alleen maar lof!


Nu ga ik weer hard aan het werk, want ik vraag me af wat ik op dit gele forum zit te doen. Erg nuttig weer.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*

Laatst gewijzigd op 10-02-2007 om 21:14.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2007, 21:34
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-02-2007 @ 21:58 :
Oh, ik ben echt heeeel benieuwd wat jullie van mij vinden
Ik vind jou altijd heel aardig over komen (en dat was je ook in het echt ). Gewoon vriendelijk tegen iedereen.
Alleen heb ik wel vaak het idee dat je het jezelf heel moeilijk maakt. Volgens mij ben je perfectionist-ten-top en probeer je 30 uur in een dag te stoppen. Ik lees zo vaak over slaaptekort, nog moeten leren, nog boodschappen moeten doen, nog met de trein moeten etc. Heel gehaast. Dan denk ik: ga een keer voor een 5,5 ipv een 8 en eet een keer brood als avondeten ipv nog snel naar de winkels en koken. Geniet wat meer dan alsmaar gehaast zijn.

Ik weet natuurlijk niet of je echt zo druk-druk bent, maar zo komt het soms wel over
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2007, 23:10
Verwijderd
Wat grappig om te lezen allemaal!
Wat Yana zegt klopt allemaal, hoewel de strijd tegen de kilo's niet altijd aanwezig is. Dat gaat bij mij in periodes, maar het klopt wel dat het is afval-periodes een big issue is en ik kan er soms ook heel erg mee zitten.
Wat balance zegt klopt redelijk. Laat ik het zo zeggen, ik probeer altijd te relativeren, vooral in het LJH-topic omdat ik zie dat andere mensen dat niet goed kunnen. Toch kan ik soms best in extremen vallen. Dat deed ik vooral vroeg heel erg, maar ik ben dat nu hard aan het leren .
Sohno heeft helemaal gelijk. Ik ben erg gefocust op schoolwerk. Ik wil het per se dit jaar halen, ik heb al te lang erover gedaan. En het klopt ook dat het goed gaat op school (stiekem een beetje trots is )
En Daantje heeft ook helemaal gelijk, ik ben de afgelopen 2 jaar zo enorm veranderd in positieve zin. Ik heb wel even een terugval gehad maar dat was toch snel weer over!

Ok. Nu zal ik wat over andere posten

Allereerst Yana .
Ik zie haar gevecht dag in dag uit. De ene keer kijkt ze een stuk positiever de wereld in dan de andere, maar ze blijft vechten. Volhouden meis!
Leonoor valt mij ook elke keer weer op. Hoe open, nuchter en altijd vriendelijk en behulpzaam ze is. Ik vind haar ook echt een goede forumbaas! Ze behandelt iedereen met respect en rechtvaardigheid.
rare kwast is iemand die het heel moeilijk heeft en nog op zoek is naar een fijne manier van leven. Haar posts zijn vaak heel negatief en ik herken mezelf erin toen ik nog diep in de put zat. Ik hoop dat voor jou, net als voor mij, het zonnetje binnenkort weer gaat schijnen!
Ik heb de verhalen van Red hair altijd gevolgd. Ze heeft geen makkelijk leven. Toen haar vader overleed heb ik de tranen in mijn ogen gehad. Ik vind het heel knap hoe ze zich er toch doorheen heeft gesleept, hoewel het rouwproces natuurlijk nog lang niet voorbij is. En een applausje voor haar gevecht tegen de drugs!


Later meer...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 09:14
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
darkfairy valt me op vanwege haar korte geheimzinnige posts in het LJH-topic. Ik denk dat ze het moeilijk vindt om anderen dingen te vertellen waar ze echt mee zit. Ze komt vaak redelijk onzeker over, wat volgens mij niet eens nodig is want ze lijkt me hartstikke aardig en begripvol.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 09:47
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
leuk topic yana (punt voor jou )

leonoor ik heb soms moeite met al die adviezen omdat ik (misschien ook andere) daar net even niet op zitten te wachten maar ik weet 2 sec later wel dat ze gewoon gelijk heeft. waardeer is zeer..

sonho nog steeds een harde strijd aan t leveren, vind het moeilijk om te zien en zou dr soms flink door elkaar willen schudden om te zeggen dat ze zoooo leuk is hoe ze nu is en daarna uiteraard een flinke knuffel geven

meissiej die een lang gevecht heeft gehad en nu probeert om weer boven water te blijven wat haar de ene keer een stuk beter afgaat dan een andere keer

en verder heb ik alleen maar bewondering voor iedereen, red hair die een weg zoekt om op te pakken en daar hard aan werkt.
yana die diep van binnen weet wat nu eigenlijk 'goed' en wat 'fout' is maar nu nog de juiste weg daar in moet zoeken. en volgens mij is het een hele leuke meid
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 09:48
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Red hair
Ik lees alles wat zij schrijft. Ze kan alles zo goed beschrijven. Verder is het ook een beetje het big-brother-effect, ik wil alles volgen, weten hoe het verder gaat. Ik ken niemand die zo met drugs om gaat, daarom ben ik ook heel nieuwsgierig. Een soort soap om te volgen. Heel interessant. Soms vraag ik me wel af waarom ze dit haarzelf aan doet en waarom ze het zichzelf zo ontzettend moeilijk maakt, maar ja, het is haar leven...

Daantje
Ik ben een beetje beinvloed omdat ik haar ontmoet heb. Maar ik vind haar echt een lief meisje, die het zichzelf wat minder moeilijk zou moeten maken. Ik herken het ook wel, ik was ook zo perfectionistisch, maar je maakt jezelf zo ontzettend moe, je vraagt teveel van jezelf. Het mag ook wel eens wat minder. Verder de strijd met je astma. Soms kan iets gewoon niet. Dat is helemaal niet erg. En ik vind je zeker geen aansteller. Het lijkt wel alsof je bang bentdat mensen dat denken. Je doet zo erg je best om sterk over te komen ente zijn, maar dat hoeft niet, dat is niet menselijk. Laat gewoon alles een keer gaan en denk: wat is nou het ergste dat er kan gebeuren. Dan blijkt alles waar je je zo druk om maakte, vast erg mee te vallen.

Sonho
Ik vind jou heel teer overkomen. Ik heb het idee dat als er wat gebeurt dat meteen alles eruit zal komen. Ik heb ook het idee da je hetzelf heel moeilijk maakt. En dat je veel te negatief over jezelf denkt. Hoe je eruit ziet, bepaald niet wie je bent en ik heb het idee dat jouw lichaam voor jou bepaald wie je bent...

rare kwast
Ik vind je heel negatief te laatste tijd. Je denkt veel te min over jezelf en ik snap dat echt niet. Kies eens voor jezelf. Ga doen wat jij wil, niet wat er verwacht wordt. En probeer mensen niet zo af te stoten...

lentekriebel
Je komt laatste tjd heel positief over. Op smmige momenten vraag ik me af of je niet teveel je best doet. Je hoeft niet altijd vrolijk te zijn. Maar misschien zit ik er naast en herinner ik me nog teveel van je oude nick name.

Eend
Daar heb ik laatste een groot stuk over geschreven. Lieve meid, moet zichzelf leren accepteren. Maar ik geloof nog steeds dat het gaat lukken. Je bent sterk genoeg, je moet alleen met jezelf leren samenwerkn.

Nijn*
Ze lijkt ontzettend op mij, paar jaar terug. Zo jong en doet zo erg haar best om dat niet te zijn. Probeer lekker jong te zijn, te genieten, oud kun je je hele leven nog zijn. Maak het jezelf niet zo moeilijk. Ik vind je een leuke meid, snap niet waarom je zo negatief naar jezelf bent...

Ik vind het jammer dat je niet compleet eerlijk mag zijn hier. Ik moet dingen niet schrijven, vanwege het feit dat ik hier op psychologie ben... en dat is jammer. Over Yana zou ik ook wat willen schrijven, maar ik vind dat er op psychologie een vervelende sfeer hangt. Een vervelend soort van censuur, alsof je niet mag zeggen wat je denkt. Jemag alleen maar kusjes geven enz en dat vind ik erg jammer. Als je een keer je menig geeft, word je meteen door 26 man aangevallen. Er wordt hier een soort schijnwereld gecreeert. Zo is RL niet, je kunt wel blijven zeggen wat iedereen wil horen, maar dat heb je uiteindelijk niets aan.

Leonoor
Ook hier bevooroordeeld. Omdat ik haar ken, al best lang onderhand. Iemand die niet egoistisch genoeg is. Ze zou veel meer tijd voor zichzelf moeten nemen. Mensen maken gemakkelijk gebruik van haar en zien niet dat ze zichzelf wegcijfert. Je moet echt wat meer tijd voor jezelf gaan nemen. Je wat minder druk maken om andere mensen. Jij bent namelijk net zo belangrjk, zelfs belangrijker dan andere mensen. Die kunnen best wel eens zonder je... kom wat meer voor jezelf op.
Ik vind har ook ontzettend sterk. Wat zij allemaal niet heeft doorgemaakt en doormaakt en toch maar doorgaat en elke ochtend opstaat. Ik heb het idee dat je soms teveel van jezelf vraagt, zeker op studieniveau, maar je vindt het leuk, dus ik snap het wel... ik heb op dat punt overgens geen recht van spreken ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 11:12
Verwijderd
Ben stiekem toch wel benieuwd of er al mensen zich een mening over mij gevormd hebben nav het ljh-topic.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 11:24
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 11-02-2007 @ 12:12 :
Ben stiekem toch wel benieuwd of er al mensen zich een mening over mij gevormd hebben nav het ljh-topic.
Ik een duidelijke. Alleen kan ik die vanwge de knuffelcultuur hier niet posten. En omdat ik niet weet of jij het kan hebben, aangezien je behoorlijk depressief over komt, puur door een verbroken relatie...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-02-2007, 11:46
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Gothic schreef op 11-02-2007 @ 12:24 :
Ik een duidelijke. Alleen kan ik die vanwge de knuffelcultuur hier niet posten. En omdat ik niet weet of jij het kan hebben, aangezien je behoorlijk depressief over komt, puur door een verbroken relatie...
"Kritiek mag, maar wel opbouwend. Eerlijkheid staat natuurlijk wel voorop. "


Dus hier komt mijn mening DarkSide: je komt erg afhankelijk over. Wat Gothic al zegt, je bent enorm depressief in dat topic, puur door een verbroken relatie. Dat je down bent snap ik, maar je hebt het over dingen als dood willen en je doet alsof het het einde van de wereld is, alsof jouw leven nu over is. Maar komop, je bent 22. Je zou toch wel beter moeten weten. Je mag best verdrietig zijn omdat je haar mist, maar je weet ergens in je achterhoofd toch wel dat het leven doorgaat? Dat het geen zin heeft om te roepen dat jouw leven geen zin meer heeft, want je weet heus wel dat je over een tijdje weer nieuwe mensen gaat ontmoeten, weer dingen gaat waarderen.
Probeer wat minder afhankelijk te zijn. Jouw leven bestaat ook zonder haar. Sterker nog, als je echt zo verschrikkelijk afhankelijk van d'r was (blijkbaar) denk ik dat het voor jouw persoonlijke ontwikkeling alleen maar goed is dat je nu leert zonder haar te leven. Relativeer en houd moed voor de toekomst ipv wegzakken in je huidige verdriet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 11-02-2007 @ 12:24 :
Ik een duidelijke. Alleen kan ik die vanwge de knuffelcultuur hier niet posten. En omdat ik niet weet of jij het kan hebben, aangezien je behoorlijk depressief over komt, puur door een verbroken relatie...
Niet puur door een verbroken relatie. Er speelt veel meer mee en ja, die mag je van mij posten hoor. Ik kan wel iets hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 11:53
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Ik post niet megaveel, maar zo lang als ik op het forum zit lees ik geloof ik het topic.

Yana : ontzettend herkenbaar.. daarom lees ik je stukjes en zou ik willen dat ik je kon helpen.. Niet dat ik de andere niet wil helpen, maar omdat het zo herkenbaar is komt het dieper binnen, denk ik... Ik hoop echt dat het snel goed met je gaat!
Leonoor : jou vind ik zo behulpzaam en gemeend overkomen. Lange tijd terug wou ik niets van je aannemen (op L&G) maar jouw posts hebben mij zeker aan het denken gezet.
Redhair : zoals velen al gezegd hebben: je kan zo mooi schrijven. Ik lees je stukjes altijd en soms rolt er een traan over mijn wang. Je hebt zoveel meegemaakt, maar volgens mij ben je echt een vechtertje!
Roosje : ik vind het leuk dat je zo verliefd bent, en dat je dat ook iedereen laat weten. Soms vind ik het wel lastig dat je jezelf zo weinig rust gunt, maar ik begrijp het volledig, ik heb het ook gehad, en daarom vind ik het waarschijnlijk ook lastig .
Pim/Zao : van jouw posts word ik gewoon blij .
Gothic : Af en toe schrijf je iets wat ik herkenbaar vindt. Ik vind vaak dat je in je reacties op anderen gelijk hebt, maar dat je te heftig bent. Maar dat is waarschijnlijk jou manier van je uiten en daar heb je recht op. Als ik niet goed in me vel zit kan ik daar alleen wat minder goed mee omgaan.
Nijn* schrijft ook mooi, een doorzettertje, en idd heel wijs volgens mij...
Lentekriebel ik vind je positieve posts leuk om te lezen, ik blij dat jij wel gezond bezich bent!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 11:54
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 11-02-2007 @ 12:52 :
Niet puur door een verbroken relatie. Er speelt veel meer mee en ja, die mag je van mij posten hoor. Ik kan wel iets hebben.
Op mij komt het ook zo over (wat gothic en balance zeggen), maar dat komt omdat uit je posts niet blijkt dat er ook nog andere dingen spelen...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 11-02-2007 @ 12:46 :
"Kritiek mag, maar wel opbouwend. Eerlijkheid staat natuurlijk wel voorop. "


Dus hier komt mijn mening DarkSide: je komt erg afhankelijk over. Wat Gothic al zegt, je bent enorm depressief in dat topic, puur door een verbroken relatie. Dat je down bent snap ik, maar je hebt het over dingen als dood willen en je doet alsof het het einde van de wereld is, alsof jouw leven nu over is. Maar komop, je bent 22. Je zou toch wel beter moeten weten. Je mag best verdrietig zijn omdat je haar mist, maar je weet ergens in je achterhoofd toch wel dat het leven doorgaat? Dat het geen zin heeft om te roepen dat jouw leven geen zin meer heeft, want je weet heus wel dat je over een tijdje weer nieuwe mensen gaat ontmoeten, weer dingen gaat waarderen.
Probeer wat minder afhankelijk te zijn. Jouw leven bestaat ook zonder haar. Sterker nog, als je echt zo verschrikkelijk afhankelijk van d'r was (blijkbaar) denk ik dat het voor jouw persoonlijke ontwikkeling alleen maar goed is dat je nu leert zonder haar te leven. Relativeer en houd moed voor de toekomst ipv wegzakken in je huidige verdriet.
Ik waardeer het dat je zo duidelijk je mening geeft.

Dat ik zo depressief ben geraakt etc. heeft niet alleen te maken met m'n relatie die uit is gegaan. Het lijkt wss zo omdat ik op het moment dat dat slecht ging ben begonnen te posten etc. Er zijn echter meer dingen in m'n leven die me het gevoel gaven dat het geen zin meer had. Ben al veel langer depressief etc. Nu probeer ik die andere dingen (studie die neuk gaat) echter weer op te pakken, zodat m'n leven weer zin krijgt. En laten we eerlijk zijn, mag iemand na een relatie van anderhalf jaar een paar weken in de put zitten?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 11-02-2007 @ 12:54 :
Op mij komt het ook zo over (wat gothic en balance zeggen), maar dat komt omdat uit je posts niet blijkt dat er ook nog andere dingen spelen...
Misschien komt dat omdat ik de neiging heb om m'n posts op een ding tegelijk te focussen en die verbroken relatie nu even de hoofdzorg is naast die andere dingen etc.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 12:12
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 11-02-2007 @ 13:00 :
En laten we eerlijk zijn, mag iemand na een relatie van anderhalf jaar een paar weken in de put zitten?
Er is wel een verschil tussen in de put zitten en in de put zitten...

Ik wil te veel zeggen over bepaalde mensen, het lukt me niet echt om het in één post proppen. Bovendien is het geen 'heen-en-weer' gesprek, waardoor ik het ook wat lastig vind...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 11-02-2007 @ 13:12 :
Er is wel een verschil tussen in de put zitten en in de put zitten...
Leg eens uit wat ik dan verkeerd doe? Volgens mij ben ik al aardig bezig door na minder dan 2 weken de boel weer bij elkaar te rapen en verder te gaan.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 12:21
moon
Avatar van moon
moon is offline
rare kwast
Wil ik altijd heel veel knuffels aan uitdelen. Ik herken me soms in gevoelens die je beschrijft en leef daardoor ook zo met je mee. Het is heel invoelbaar voor me. Vergeet niet dat niet alles zo'n hel is als het soms lijkt, zie ook de kleine mooie dingen die er zijn! (natuur, vriendinnen, famillie enz.)

redhair
Heftig wat je altijd schrijft. Je kunt wel heel goed verwoorden wat er in je omgaat en ik denk dat schrijven bij jou ook een klein beetje een therapeutische werking kan hebben. Verlies je er alleen niet helemaal in. Verder vind ik dat je ontzettend sterk bent, 'een vechtertje' zoals iemand hier al eerder schreef.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 12:26
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 11-02-2007 @ 13:18 :
Leg eens uit wat ik dan verkeerd doe? Volgens mij ben ik al aardig bezig door na minder dan 2 weken de boel weer bij elkaar te rapen en verder te gaan.
Het is geen kwestie van iets verkeerd doen. In het begin vond ik dat je wel erg ver ging, wat je je op een gegeven moment zelf gelukkig ook gedeeltelijk leek te realiseren, de laatste paar dagen valt me inderdaad op dat je de boel weer bij één probeert te rapen en verder probeert te gaan.

[edit]En Balance legt hieronder heel goed uit wat ik ook bedoelde. [/edit]

Laatst gewijzigd op 11-02-2007 om 12:36.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 12:32
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 11-02-2007 @ 13:00 :
Ik waardeer het dat je zo duidelijk je mening geeft.

Dat ik zo depressief ben geraakt etc. heeft niet alleen te maken met m'n relatie die uit is gegaan. Het lijkt wss zo omdat ik op het moment dat dat slecht ging ben begonnen te posten etc. Er zijn echter meer dingen in m'n leven die me het gevoel gaven dat het geen zin meer had. Ben al veel langer depressief etc. Nu probeer ik die andere dingen (studie die neuk gaat) echter weer op te pakken, zodat m'n leven weer zin krijgt. En laten we eerlijk zijn, mag iemand na een relatie van anderhalf jaar een paar weken in de put zitten?
Oke, dat van die andere dingen was mij niet echt duidelijk geworden uit het LJH topic. Maar dan nog, blijf hoop houden.

En natuurlijk mag je in de put zitten. Nog wel veel langer dan een paar weken. Maar er zit een verschil tussen 'ik voel me zo rot' en 'ik wil dood'. En ook een verschil tussen ''t gaat zo slecht nu. Ik wou dat ik makkelijker over haar heen kon komen' en 'ik kom nooit meer over haar heen, m'n leven heeft geen zin meer'.
(dat zijn niet jouw letterlijke woorden, maar de algemene rode lijn die ik denk te lezen in jouw posts).

Uit het eerste voorbeeld blijkt steeds een besef dat het ook wel weer een keer goed gaat komen. En uit de tweede voorbeelden blijkt steeds een gedachte dat het leven nooit meer goed komt. Dat is wat ik bedoel eigenlijk. Dat jij vooral die tweede soort reacties lijkt te hebben.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 11-02-2007 @ 13:32 :
Oke, dat van die andere dingen was mij niet echt duidelijk geworden uit het LJH topic. Maar dan nog, blijf hoop houden.

En natuurlijk mag je in de put zitten. Nog wel veel langer dan een paar weken. Maar er zit een verschil tussen 'ik voel me zo rot' en 'ik wil dood'. En ook een verschil tussen ''t gaat zo slecht nu. Ik wou dat ik makkelijker over haar heen kon komen' en 'ik kom nooit meer over haar heen, m'n leven heeft geen zin meer'.
(dat zijn niet jouw letterlijke woorden, maar de algemene rode lijn die ik denk te lezen in jouw posts).

Uit het eerste voorbeeld blijkt steeds een besef dat het ook wel weer een keer goed gaat komen. En uit de tweede voorbeelden blijkt steeds een gedachte dat het leven nooit meer goed komt. Dat is wat ik bedoel eigenlijk. Dat jij vooral die tweede soort reacties lijkt te hebben.
Mensen lezen ook echt wat ze willen lezen hier. Echt, heb de posts doorgelezen en er klopt gewoon echt geen ene fuk van die hele kritiek van je. Twee dagen dat ik echt helemaal ingestort was en echt negatieve posts had. En tussendoor nog een keer een half-gemeende post over nooit meer wakker worden. Net alsof ik rekening houd met de mogelijkheid dat dat überhaupt zomaar kan gebeuren. Voor de rest allemaal posts die echt wel hoop voor de toekomst uitspraken. En als mensen een beetje beter gelezen hadden hadden ze ook geweten dat het helemaal niet alleen om m'n ex gaat, maar ook om een studie waarin ik in drieënhalf jaar echt geen reet verder ben gekomen en die ik nu moet stoppen en dat ik al jaren depressief ben.

Edit: Als dit nogal fel overkomt was dat niet mijn bedoeling. Het is niet mijn insteek om stennis te gaan lopen schoppen hier op het forum.

Laatst gewijzigd op 11-02-2007 om 13:38.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 13:19
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 11-02-2007 @ 14:13 :
Mensen lezen ook echt wat ze willen lezen hier. Echt, heb de posts doorgelezen en er klopt gewoon echt geen ene fuk van die hele kritiek van je. Twee dagen dat ik echt helemaal ingestort was en echt negatieve posts had. En tussendoor nog een keer een half-gemeende post over nooit meer wakker worden. Net alsof ik rekening houd met de mogelijkheid dat dat überhaupt zomaar kan gebeuren. Voor de rest allemaal posts die echt wel hoop voor de toekomst uitspraken. En als mensen een beetje beter gelezen hadden hadden ze ook geweten dat het helemaal niet alleen om m'n ex gaat, maar ook om een studie waarin ik in drieënhalf jaar echt geen reet verder ben gekomen en die ik nu moet stoppen en dat ik al jaren depressief ben.
Euhm...volgens mij zegt Balance dat het op haar zo overkomt, niet dat het het een feit is. Het kan dus dat jij het anders hebt bedoeld, maar zo kwam het op haar (en ook op mij) dus niet over. Ik vind je reactie dus niet echt terecht.

Mocht het niet duidelijk zijn: het enige wat mensen hier kunnen posten is een indruk die ze van iemand hebben. En een indruk kan niet kloppen, dat is nu eenmaal zo, en de oorzaak daarvan kan aan beide kanten liggen.

Jij vraagt naar de indruk die mensen van jou hebben op basis van het LJH, Balance vertelt je haar indruk en dan krijgt ze zo'n reactie terug...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 11-02-2007 @ 14:19 :
Euhm...volgens mij zegt Balance dat het op haar zo overkomt, niet dat het het een feit is. Het kan dus dat jij het anders hebt bedoeld, maar zo kwam het op haar (en ook op mij) dus niet over. Ik vind je reactie dus niet echt terecht.

Mocht het niet duidelijk zijn: het enige wat mensen hier kunnen posten is een indruk die ze van iemand hebben. En een indruk kan niet kloppen, dat is nu eenmaal zo, en de oorzaak daarvan kan aan beide kanten liggen.

Jij vraagt naar de indruk die mensen van jou hebben op basis van het LJH, Balance vertelt je haar indruk en dan krijgt ze zo'n reactie terug...
Laat ik duidelijk zijn. Ik heb er idd om gevraagd of mensen een oordeel over me hadden en dat oordeel mag ook negatief zijn van mij. Maar waar ik niet tegen kan is mensen die over me oordelen op basis van dingen die simpelweg niet kloppen. En misschien was m'n reactie tegenover Balance idd een beetje te fel. Dat spijt me dan. Ik wil geen ruzies veroorzaken hier.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Onduidelijkheid omtrent de definitie van beledigingen en de toegestane vocabulaire.
Verwijderd
392 04-04-2011 16:19
De Kantine Ranking the Scholieren #3
Geel
500 16-10-2010 14:57
De Kantine Weerwolfspel #56
Fantôme
500 17-02-2009 21:33
Verhalen & Gedichten Dit-wil-ik-even-kwijt-topic!
Nijn*
501 24-09-2005 21:28
Beleidszaken Screening fb's deel II
Nona
311 27-06-2005 20:46
Verhalen & Gedichten Mijn verhaal: Afscheid
tiram
71 20-12-2003 13:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21.