Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2003, 19:36
niemand
Avatar van niemand
niemand is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Nu we het toch over programmeurs en grote monden hebben; wat hebben jullie allemaal eigenlijk gecodeerd?

Nonwerk/school gerelateerd, want die database systemen en maffe registratie systemen boeien me nou echt geen ruk, eigenlijk. Ik ga jullie ook besparen van wat ik geprogrammeerd heb voor mijn werk, want interessant is het nou niet echt voor jullie
de niet schoolrelated lijst van projects met code:
-php webserver
-php irc stat bot
-php script om smb shares opgegeven in een ini file te mounten mits de pc online is
-qbasic/c/mswlogo/vb besturing voor mn robot(je)
-php irc bot die oa info van de teletekst haalt over wat er op tv is en die uitleest wat het weer was op een tijdstip
-een php pagina die een irc chan joint en iets stuurt
-een stuk van een php irc server
-een website waarin je een php pagina hebt met 3 array's van active, suspended en discontinued projects waaruit dan een tabel gegenereerd word met links naar een page met uitgebreidere info die de info over het project doorkrijgt via een GET, en nog wat dingen
daarnaast staan er ook de draaiende services op, via een link die je niet ziet als de betreffende pc offline is
ik had ook nog dat je kon zien of ik online was op msn en mn vaste irc servers
-aanpassing op de standaard blur scope plugin van xmms, zodat ie ook meer dan 1024 pixels breed aankan, een 2e lijntje erbij tekent wat iets verschoven is tov het andere en dat ie elke keer gaat faden naar een kleur die random bepaald word, als ie daar is bepaalt ie weer een andere random kleur
-aanpassing op de simple spectrum analyzer plugin van xmms, hij fade nu in van onder en hij de rest fade elke keer naar een random kleur zoals bij de blur scope, daarnaast heeft ie nu ook 125 bands ipv 16

en dat was het wel zo'n beetje, ben ook nog niet zo lang actief bezig met proggen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2003, 21:51
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
Citaat:
eddie schreef:
Visueel = zien/kijken.
Of, zoals LB06 al aangaf: Drag 'n' Drop (of 'Sleur en Pleur')
jah ok zover was ik ook nog, maar wat heeft dat te maken met object georienteerd programmeren?
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 22:13
LB06
LB06 is offline
Citaat:
McMotion schreef:
jah ok zover was ik ook nog, maar wat heeft dat te maken met object georienteerd programmeren?
Niks
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 22:23
LB06
LB06 is offline
Ik ben zelf begonnen met OOP (JAVA) begonnen en ik heb er niet om getreurd dat ik niet ben begonnen met een taal als Visual Basic, een taal die je een beetje laat aanrommelen en het meestal wel doet. Ik merk dat ik een stuk gestructureerder werk dan de gemiddelde VB-progger van ongeveer gelijk niveau als ik.

Maar we wijken af van de vraag van de topicstarter. Als je zomaar een progje voor de lol wilt maken, kun je idd net zo goed met VB of Delphi of Pascal ofzo beginnen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 07:59
Verwijderd
Citaat:
McMotion schreef:
jah ok zover was ik ook nog, maar wat heeft dat te maken met object georienteerd programmeren?
Alles.

Een visuele taal is per definitie OO.
form, knopje, label, textbox: allemaal objecten...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 08:25
LB06
LB06 is offline
???????

Dus als ik in Emacs een 'Hello World' applet schrijf ben ik niet OO bezig? En als ik die text ib een textvak (gui) pleur, ben ik wel OO bezig?

Volgens jouw redenering is dus alles met een gui OO?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 08:28
Verwijderd
Citaat:
LB06 schreef:
???????

Dus als ik in Emacs een 'Hello World' applet schrijf ben ik niet OO bezig? En als ik dat in Visual Cafe doe ben ik wel OO bezig?
Nee, dat zeg ik niet.
Ik zeg de wanneer je visueel bezig bent, je automatisch ook OO bezig bent.

Je kun een JAVA programma ook in kladblok schrijven (niet visueel dus) en toch ben je OO bezig.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 08:41
LB06
LB06 is offline
Als je in C een GUI schrijft ben je toch niet echt Object Oriented bezig. OOP is wel wat meer dan knopjes en veldjes.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 08:42
LB06
LB06 is offline
Citaat:
eddie schreef:
Nee, dat zeg ik niet.
Ik zeg de wanneer je visueel bezig bent, je automatisch ook OO bezig bent.

Je kun een JAVA programma ook in kladblok schrijven (niet visueel dus) en toch ben je OO bezig.
Mja, ik wilde dat ook niet zeggen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 13:22
L@CuTu$
Avatar van L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Citaat:
LB06 schreef:
???????

Dus als ik in Emacs een 'Hello World' applet schrijf ben ik niet OO bezig? En als ik die text ib een textvak (gui) pleur, ben ik wel OO bezig?

Volgens jouw redenering is dus alles met een gui OO?

Emacs gebruikt LISP , en LISP is niet OO.

Dat zegt niet dat (van wat ik heb gehoord) LISP een zeer goede taal blijkt te zijn.
__________________
Nerds met Borsthaar coden in EV8 ASM || Lid van het Alpha promotie team
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 13:23
L@CuTu$
Avatar van L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Nu we het toch over programmeurs en grote monden hebben; wat hebben jullie allemaal eigenlijk gecodeerd?

Nonwerk/school gerelateerd, want die database systemen en maffe registratie systemen boeien me nou echt geen ruk, eigenlijk. Ik ga jullie ook besparen van wat ik geprogrammeerd heb voor mijn werk, want interessant is het nou niet echt voor jullie
Huidige project is een modulaire assembly interpreter geschreven in 68060 assembly die in zijn eigen VM achtige omgeving functioneerd.
__________________
Nerds met Borsthaar coden in EV8 ASM || Lid van het Alpha promotie team
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 16:27
niemand
Avatar van niemand
niemand is offline
Citaat:
eddie schreef:
Alles.

Een visuele taal is per definitie OO.
form, knopje, label, textbox: allemaal objecten...
OO is meer dan werken met objecten, daar horen ook klassen bij en relaties tussen een aantal klassen en tussen klassen en objecten, interfaces, overerving, en zo zijn er nog wat dingen
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 16:57
* ^_^ *
* ^_^ * is offline
Citaat:
eddie schreef:
Daarna C++, dan een OO taal (JAVA is daar zeer geschikt voor)
C++ = object oriented, net zoals Java
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 19:40
LB06
LB06 is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
Emacs gebruikt LISP , en LISP is niet OO.

Dat zegt niet dat (van wat ik heb gehoord) LISP een zeer goede taal blijkt te zijn.
Emacs is gewoon notepad, maar dan met een heleboel neat features, waaronder ook JAVA support (code highlighting etc.)
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 19:41
LB06
LB06 is offline
Citaat:
niemand schreef:
OO is meer dan werken met objecten, daar horen ook klassen bij en relaties tussen een aantal klassen en tussen klassen en objecten, interfaces, overerving, en zo zijn er nog wat dingen
Dat bedoelde ik dus.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 19:50
L@CuTu$
Avatar van L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Citaat:
LB06 schreef:
Emacs is gewoon notepad, maar dan met een heleboel neat features, waaronder ook JAVA support (code highlighting etc.)
Mij hoef je niet te onderwijzen in Emacs ;-) , want dat doe je zowiezo fout.

Emacs is *niet* gewoon een heel uitgebrijde Notepad, in tegendeel.

Emacs is een LISP interpreter VM met daarop als primaire functie dan een Editor gebouwt, verder heb je dan nog de honderde extra Major en Minor modes die extra functionaliteit leveren (en niet alle zijn text editing gerelateerd) .

Emacs heeft dus zijn *eigen* Programeer taal , daarom kun je ook terecht zeggen "Ik code dat in Emacs" .
__________________
Nerds met Borsthaar coden in EV8 ASM || Lid van het Alpha promotie team
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 19:52
LB06
LB06 is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
Mij hoef je niet te onderwijzen in Emacs ;-) , want dat doe je zowiezo fout.

Emacs is *niet* gewoon een heel uitgebrijde Notepad, in tegendeel.

Emacs is een LISP interpreter VM met daarop als primaire functie dan een Editor gebouwt, verder heb je dan nog de honderde extra Major en Minor modes die extra functionaliteit leveren (en niet alle zijn text editing gerelateerd) .

Emacs heeft dus zijn *eigen* Programeer taal , daarom kun je ook terecht zeggen "Ik code dat in Emacs" .
Emacs had er ook niks mee te maken... Ik had net zo goed notepad kunnen zeggen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 19:53
LB06
LB06 is offline
Het ging er mij om dat Eddie beweerde dat alles wat een GUI heeft Object Oriented is, en dat ik beweerde van niet.

En ik weet niet wat je precies bedoelt, maar ik weet wel dat ik JAVA code in emacs.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 19:53
L@CuTu$
Avatar van L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Je veronderstelde toch echt net dat "Emacs maar Notepad was met extra functionaliteit zoals Highlighting etc." ;-)
__________________
Nerds met Borsthaar coden in EV8 ASM || Lid van het Alpha promotie team
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 19:55
LB06
LB06 is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
Je veronderstelde toch echt net dat "Emacs maar Notepad was met extra functionaliteit zoals Highlighting etc." ;-)
Ja weet ik veel, zo komt het wel op mij over. Als een heeeeel uitgebreide notepad.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 01:31
L@CuTu$
Avatar van L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Citaat:
LB06 schreef:
Ja weet ik veel, zo komt het wel op mij over. Als een heeeeel uitgebreide notepad.
Och , het heeft meer overeenkomsten met een OS


(ik ken lui die linux draaien met init=/usr/bin/emacs )
__________________
Nerds met Borsthaar coden in EV8 ASM || Lid van het Alpha promotie team
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 07:13
LB06
LB06 is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
Och , het heeft meer overeenkomsten met een OS


(ik ken lui die linux draaien met init=/usr/bin/emacs )
Ja, zal best. Ik kan mijn JAVA brouwseltjes in emacs wel compilen en zo zullen er nog wel meer van die dingen zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 11:51
Verwijderd
Citaat:
niemand schreef:
OO is meer dan werken met objecten, daar horen ook klassen bij en relaties tussen een aantal klassen en tussen klassen en objecten, interfaces, overerving, en zo zijn er nog wat dingen
Heb je wel eens de object hiearchy gezien van een Visueel OO taal (Delphi)?

Alle objecten zijn afstammelingen van het moeder object ('object'). En zie hier je relatie tussen de classes/objecten.

Citaat:
* ^_^ * schreef:

C++ = object oriented, net zoals Java
C++ hoeft niet OO te zijn. Je kan ook 'gewoon' met functies werken. In JAVA kan dit weer niet; je functies moeten in een classe/object liggen.

En nu stop ik met het offtopic geblaat
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 18:15
be062603
be062603 is offline
Citaat:
PCRodent schreef:
Ik wil een eenvoudig Windows-programmaatje kunnen schrijven, het eerste waar ik nu zoëven aan denk is een eigen venstertje met een paar veldjes die je in kunt vullen en een knopje om een actie uit te voeren.

Mijn vragen: in welke taal doe ik dit, en wat heb ik nodig om in die taal te schrijven?? (behalve kennis van die taal )

Even voor de duidelijkheid: het moet niet afhankelijk zijn van een browser, en het liefst een .exe opleveren.

Bij voorbaat dank

~JOOST
Ik zou , beging eerst is wat met Visual Basic for Applications . Dat moet niet perse in VB geschreven worden , je kan evengoed Access nemen en daar wat in zitten schrijven . Dan kan je later nog met sql etc gaan combineren

Groetjes

Samuel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Boek Ruby
Caviamax
11 27-06-2013 06:40
Huiswerkvragen: Exacte vakken [IN] Leren programmeren
Anika
18 20-01-2008 15:06
Software & Hardware [Server-side scripting] PHP of JSP?
DZHAW
45 16-07-2007 15:06
Software & Hardware [Programmeren] Welke taal zal ik gaan leren?
forum.scholieren.com
46 24-11-2002 08:41
Games wat vinden jullie v/d xbox
reuffneck
57 20-08-2002 06:45
Software & Hardware Welke computertalen ken je?
PCBOY
81 23-04-2002 17:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.