Oud 07-01-2004, 16:38
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Nou ja, mijn ouders zijn al een poos uit elkaar en mijn moeder heeft dus een nieuwe vriend.
Ik heb die vriend, die ze nu al heel lang heeft, nog nooit ontmoet.

Mijn moeder zegt tegen mij dat ze nog niet met die vriend had, toen ze nog met mijn vader was, maar da is dus wel zo (dat weet ik via mijn broer, waaraan mijn moeder dat wel heeft verteld).
Ze is dus eigenlijk vreemdgegaan en als er één ding is waar ik een hekel aan heb is het mensen die vreemdgaan....

Maar goed, ik heb haar daar laatst mee geconfronteerd, mede omdat ik het zo lullig voor mijn vader vindt, die het heel erg vindt dat mijn moeder de beslissing heeft genomen om bij mijn vader weg te gaan.
Maar ze ontkent gewoon nog steeds!! Zelfs als ze eigenlijk naar d´r vriend toegaat, zegt ze dat ze gewoon ergens anders heengaat...

Waarom liegt ze er nou over???
Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2004, 16:50
Verwijderd
Het is meestal niet echt te achterhalen waarom iemand liegt, misschien is ze bang voor je reactie, bang voor je vaders reactie. Vraag haar anders waarom ze het nog niet tegen jou verteld had. Heel direct daarin zijn hoor. Ik vind het nml ook niet eerlijk dat het je broer wel heeft verteld en jou dan niet. Slaat nergens op. Succes iig!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 16:54
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Citaat:
Tsu schreef op 07-01-2004 @ 17:38:
1. Waarom liegt ze er nou over???
2. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
1. Omdat ze zich schaamt denk ik. Ze weet dat jij zo tegen vreemdgaan bent en is misschien bang voor je reactie. Of ze vindt dat het jou niets aangaat, omdat dat zaken zijn tussen haar en jouw vader (hoewel jij er wel de dupe van bent geworden). Ik weet het ook niet, maar misschien kan het één van deze dingen zijn.

2. Haar samen met je broer confronteren. Blijkbaar heeft ze het tegen je broer wel verteld. Als jij dat dan vraagt en zij ontkent, dan kan hij mooi zeggen: "Tegen mij zei je wat anders..."
Lijkt me dat ze dan nog moeilijk kan ontkennen. Maar wil je haar echt per se dwingen om het toe te geven? Ik kan me voorstellen dat je het niet leuk vindt dat ze tegen je liegt, maar je weet toch hoe het zit en opzich schiet je met haar bekentenis niet zoveel op toch? En als je haar zeg maar toch 'dwingt', dan heeft het lijkt me ook weinig waarde, omdat ze jou dan niet 'in vertrouwen neemt' omdat ze dat zo graag wil.
__________________
Mommy, that salesman's on TV!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 17:22
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
AragornElessar schreef op 07-01-2004 @ 17:54:
1. Omdat ze zich schaamt denk ik. Ze weet dat jij zo tegen vreemdgaan bent en is misschien bang voor je reactie. Of ze vindt dat het jou niets aangaat, omdat dat zaken zijn tussen haar en jouw vader (hoewel jij er wel de dupe van bent geworden). Ik weet het ook niet, maar misschien kan het één van deze dingen zijn.

2. Haar samen met je broer confronteren. Blijkbaar heeft ze het tegen je broer wel verteld. Als jij dat dan vraagt en zij ontkent, dan kan hij mooi zeggen: "Tegen mij zei je wat anders..."
Lijkt me dat ze dan nog moeilijk kan ontkennen. Maar wil je haar echt per se dwingen om het toe te geven? Ik kan me voorstellen dat je het niet leuk vindt dat ze tegen je liegt, maar je weet toch hoe het zit en opzich schiet je met haar bekentenis niet zoveel op toch? En als je haar zeg maar toch 'dwingt', dan heeft het lijkt me ook weinig waarde, omdat ze jou dan niet 'in vertrouwen neemt' omdat ze dat zo graag wil.
Het gaat mij erom dat ze gewoon liegt over alles.
Ze weet wel dat ik weet dat zij een vriend heeft en ze weet ook dat ik weet dat ze er heel veel heengaat... maar ik wil gewoon dat ze eerlijk tegen me is en dat ze stopt met dat gelieg.

Ze zegt bijvoorbeeld: "Ik ga ff langs een vriendin" terwijl ze gewoon naar d'r vriend gaat.
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 17:59
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik zou als ik jou was gewoon vragen waarom ze niet gewoon eerlijk tegen je is, op deze manier stelt ze jou alleen maar meer teleur...

Succes.
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 18:18
het dappere meisje
Avatar van het dappere meisje
het dappere meisje is offline
Ja confronteer haar er eens mee.
__________________
Stoot je hoofd niet tegen de wolken
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 14:32
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
Mijn advies is inderdaad ook: Praat gewoon met haar daarover en hoe jij je daarbij voelt over het feit dat ze tegen je liegt.

Wat je misschien ook kan doen (Ik weet niet zeker of het zou kunnen werken) is toch een keer ook kijken of je haar vriend kan ontmoeten. Misschien kan je op die manier ook je moeder begrijpen.

Mijn derde tip is: Praat nog eens ook met je broer. Ik weet niet of hij een andere relatie met je moeder heeft dan jij maar misschien heeft hij verder nog tips voor je over hoe je ermee om kan gaan
__________________
Sorry als mijn reacties bot zijn. Heb geen blad voor mijn mond. Soms!!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 16:35
Suzcka
Suzcka is offline
Je kunt ook aan je broer vragen of hij eens aan je moeder wil vragen waarom ze tegen jou liegt.

Maar het beste lijkt mij inderdaad om je moeder ermee te confronteren. En als ze er weer over liegt, maak je haar gewoon heel duidelijk dat je weet dat ze op dat moment staat te liegen. En dat je dat erg vindt, omdat je graag een relatie met je moeder wil waarin jullie elkaar dingen kunnen vertellen en elkaar kunnen vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 16:43
Verwijderd
ouders die vreemdgaan is heel erg. mijn vader heeft het ook gedaan.

een keiharde confrontatie met feiten is meestal het meest doeltreffend. dus vraag het als je broer erbij is. dat lijkt me het beste. en je mag best kwaad worden in dit geval, niks mis mee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Vervelende liefdessituatie, willen jullie me helpen?
ezridebruin
12 25-12-2013 22:43
Liefde & Relatie Zusje
ikke niet
29 15-01-2005 18:41
Liefde & Relatie Mijn zusje (en moeder)
Verwijderd
28 16-05-2004 13:49
Liefde & Relatie Moeder liegt tegen me?
joopie12
20 13-01-2004 14:01
Verhalen & Gedichten [verhaal] Tanja.
Vlooienband
47 12-10-2002 13:15
Psychologie Mijn broertje naar een (gezinsvervangend)tehuis?
Snow White
26 28-07-2002 20:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.