Oud 11-02-2002, 21:24
Verwijderd
Hahaha zegt de titel niet genoeg?

Even serieus: dat meent ie toch niet hè?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2002, 21:30
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Pim Fortuyn komt met eigen lijst

Uitgegeven: 11-2-2002 21:12

HILVERSUM - Pim Fortuyn, oud-lijsttrekker van Leefbaar Nederland, zal met een eigen lijst deelnemen aan de Kamerverkiezingen van 15 mei. De voorbereidingen daarvoor zijn in volle gang gezet, zo maakte hij maandagavond in het NOS-Journaal bekend.

Voorzitter Jan Nagel van Leefbaar Nederland had enkele uren eerder gezegd het onmogelijk te achten dat de breuk tussen Fortuyn en Leefbaar Nederland kan worden hersteld. Fortuyn zei het "respectabel" te vinden dat het bestuur van de partij zijn toegestoken hand om een lijmpoging te wagen, kennelijk niet wil honoreren.

Volgens Fortuyn is het een "hell of a job" en kort dag om nu nog met een eigen lijst te komen. Hij krijgt daarbij steun van 'bekwame mensen' zoals notarissen, advocaten en ondernemers, zo zei hij.

--------------------------------------
''hij is echt gek geworden''
gewoon een partij voor zijn 'maatjes' die geen verstand van politiek hebben, zo een partij met 10 zetels ofzo en dan een beetje gaat zitten klote in de politiek, ik bedoel, dat zie je zo, hij zegt zelf al dat t een ''hell of a job'' (gadver wat een walgelijke taal spreekt ie soms) is om nu nog met een lijst te komen, kortom, 10 zetels haalt ie
LN haalt er 14 denk ik
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 21:32
Verwijderd
wat een aap...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 21:49
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Hij is echt rijp voor een inrichting
__________________
*stuiter*
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 23:55
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Er zijn genoeg mensen die Pim in de kamer willen hebben. Alleen, wie wil die andere lui nou hebben? Wil pim echt veel stemmen krijgen, dan moet ie zichzelf klonen :/

(oja ik ben antipim)
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 00:45
Joepie
Joepie is offline
Citaat:
Minnitje schreef:
Hahaha zegt de titel niet genoeg?

Even serieus: dat meent ie toch niet hè?
Uiteraard meent die dat. Gelukkig maar. Er zijn in dit land maar weinig politici die menen wat ze ons wijs proberen te maken.
Ook zijn er bijna geen zittende politici te vinden die zeggen waar het op staat.
Dat mag volgens hun immers niet. Dat is niet politiek correct.
Een voorbeeldje? Jarenlang was het door deze lieden VERBOTEN om eens een onderzoek in te stellen naar de uitkeringen van allochtonen.
Dat was immers "racisme", "discriminatie" en meer van die kreten.
Totdat, op aandringen van Henk Kamp (VVD), er toch (in 2000) een onderzoek kwam.
De cijfers uit dat onderzoek waren schokkend.
Het bleek, dat een meerderheid van de allochtonen in dit landje van een uitkering leeft.
Iets, wat velen al wisten maar nooit gezegd mocht worden.
En nu is er opeens die brutale Pim Fortuyn die zich geen reet aantrekt van dat jarenlange politiek correcte gekonkel en de dingen gewoon bij de naam noemt.

Tja, het is maar waar je voorkeur ligt. Bij een stelletje struisvogels of bij iemand die zijn bek durft open te doen, ook al trapt die daar ettelijke heiligenhuisjes mee omver.
Ik geef de voorkeur aan de laatste. Ik heb het niet zo op lieden die bewust een heleboel onaangename zaken onder het vliegende tapijt proberen te vegen. En al helemaal niet op lieden die zo slapjes zijn om telkens weer met Hitler & Co op te komen draven zodra iemand iets zegt wat niet in hun (veelal) linkse straatje past.
Discussiëren doe je met feiten en argumenten. Niet met demagogisch geleuter zoals we nu zien bij al die "brave" gevestigde partijen. Toch ?


Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 08:24
Verwijderd
Ik respecteer je mening (vanzelfsprekend), maar: Omdat je de andere partijen minder vindt, kies je dan maar voor iemand die dingen roept als: "laten we artikel 1 van de grondwet verbieden!" en "dit land is te vol, alle allochtonen er uit!". Ik weet niet wat jij daarvan vindt, maar mijn antwoord is: ja! dat vindt ik dus wél erger dan mensen die niet zo veelzeggend zijn. In andere woorden: Je hebt gelijk, veel goede partijen met duidelijke standpunten en ideeën zijn er niet, maar Pim Fortuyn is níet de oplossing. Maar nog even on-topic: Ach, het zielige hondje is er uit gekickt, dus in een land met 16 miljoen mensen gaat meneer zn eigen lijst met zn eigen ideeën beginnen. T lijkt de jaren '60 wel... Groetjes
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 08:37
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Alleen maak jij de grootste fout, Minnitje, door hem uit te lachen.

Want die man is GEHAAID. Met LN had hij zo'n 20 zetels, die zal nu op 15 komen. Pim zelf haalt er ook wel 15. Dan zit je dus totaal op 30. Hetgeen meer is dan 20, en dus heeft hij gewonnen.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 08:51
Verwijderd
Maar met LN heeft hij nu toch 'niets' meer mee te maken? Hoezo: stem LN=Fortuyn gewonnen? Ik ben het met je eens dat die man veel macht krijgt/kan krijgen

BTW, tussenstand internetpoll :

(47 %)
Ja, ik stem op Fortuyn.

(43 %)
Nee, ik stem op een andere partij.

(7 %)
Ik weet nog niet op welke partij ik ga stemmen.

(3 %)
Ik ga niet stemmen.


Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 11:14
Just Me
Just Me is offline
Citaat:
Joepie schreef:
Uiteraard meent die dat. Gelukkig maar. Er zijn in dit land maar weinig politici die menen wat ze ons wijs proberen te maken.
Ook zijn er bijna geen zittende politici te vinden die zeggen waar het op staat.
Dat mag volgens hun immers niet. Dat is niet politiek correct.
Een voorbeeldje? Jarenlang was het door deze lieden VERBOTEN om eens een onderzoek in te stellen naar de uitkeringen van allochtonen.
Dat was immers "racisme", "discriminatie" en meer van die kreten.
Totdat, op aandringen van Henk Kamp (VVD), er toch (in 2000) een onderzoek kwam.
De cijfers uit dat onderzoek waren schokkend.
Het bleek, dat een meerderheid van de allochtonen in dit landje van een uitkering leeft.
Iets, wat velen al wisten maar nooit gezegd mocht worden.
En nu is er opeens die brutale Pim Fortuyn die zich geen reet aantrekt van dat jarenlange politiek correcte gekonkel en de dingen gewoon bij de naam noemt.

Tja, het is maar waar je voorkeur ligt. Bij een stelletje struisvogels of bij iemand die zijn bek durft open te doen, ook al trapt die daar ettelijke heiligenhuisjes mee omver.
Ik geef de voorkeur aan de laatste. Ik heb het niet zo op lieden die bewust een heleboel onaangename zaken onder het vliegende tapijt proberen te vegen. En al helemaal niet op lieden die zo slapjes zijn om telkens weer met Hitler & Co op te komen draven zodra iemand iets zegt wat niet in hun (veelal) linkse straatje past.
Discussiëren doe je met feiten en argumenten. Niet met demagogisch geleuter zoals we nu zien bij al die "brave" gevestigde partijen. Toch ?


Je haalt me de woorden uit de mond. Die gasten die nu in Den Haag zitten bakken er totaal niks van, en dat weten ze zelfs ook wel want het enige dat ze kunnen doen is Fortuyn zwart maken etc. De politiek heeft iemand nodig die zegt waar het op staat, en het blijkt wel dat als je dat doet in de huidige politiek, wordt je de mond gesnoerd, voorbeeldje Rob van Gijzel.....

Laat Fortuyn maar in de tweede kamer komen, liefst met zoveel mogelijk zetels.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 11:19
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
jah ik denk dat als pimmetje met een eigen lijst komt, er heleboel, vooral domme mensen zullen denken:"misschien heeft die Pim wel gelijk"..

Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 11:46
rickert
rickert is offline
Ik vind hem echt een gestoorde gek hoor....

Met al zijn vage ideeen

hij is zelf homo en dan wil ie dat punt 1uit de grondwet weg moet dan ben je toch niet wijs!?!?


Ik hoop echt dat ie 0 zetels krijgt maar volgens mij kannie nog best wel een veel zetels krijgen en errug gevaarlijk worden met zijn plannen
__________________
het nare van spijt het is het is altijd te laat en nooit op tijd
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 11:50
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Hoewel ik het eerst jammer vond dat LN en Pim uitelkaar gingen, denk ik dat het misschien nog wel beter is (qua zetels betreft). Want veel mensen die op Leefbaar Nederland stemden (zo'n 75%) deed dit omdat Pim bij die partij zat. Nu hij weg is neemt hij die 75% mee. Hij zou daarmee op 16 zetels komen. De overige 25% blijft bij LN, maar wat je nu zult zien is dat de PvdA- stemmers (die twijfelden omdat Pim bij LN zat) nu over de streep zullen worden getrokken. Ditzelfde geldt voor VVD stemmers. Dus daarmee zouden ze wel eens op zo'n 15 tot 20 zetels kunnen komen. Opgeteld met die van Pim is dat een plus van 10 zetels. Bovendien verlies links op die manier. En zijn ze straks in een overtuigende minderheid.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 12:30
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Joepie schreef:
Uiteraard meent die dat. Gelukkig maar. Er zijn in dit land maar weinig politici die menen wat ze ons wijs proberen te maken.
Als ie in de kamer komt, zal ie ook veranderen. Het is moeilijk om eerlijk te zijn als politicus omdat je met heel veel dingen rekening moet houden. Het zit vol van de leugentjes om bestwil.


Citaat:
Ook zijn er bijna geen zittende politici te vinden die zeggen waar het op staat.
Dat mag volgens hun immers niet. Dat is niet politiek correct.
Citaat:
Misschien is daar reden toe. En als ik beweer dat een banaan krom is, mag dat misschien wel waar zijn, ik verklaar daar nog niet mee WAAROM de banaan krom is. Dus je kunt wel feiten opnoemen... zonder stevige argumenten en oplossingen voor problemen, slaan ze nergens op.


Citaat:
En al helemaal niet op lieden die zo slapjes zijn om telkens weer met Hitler & Co op te komen draven zodra iemand iets zegt wat niet in hun (veelal) linkse straatje past.
Citaat:
Hitler was iemand die niet veel om bepaalde groepen mensen gaf (homosexuelen, zigeuners en joden). En als je dan een persoon hebt die intolerant overkomt jegens een bepaalde bevolkingsgroep, dan heb je die vergelijking al snel.

En wat dat "links" betreft: er zijn genoeg linksen die het niet eens zijn met het huidige beleid en Fortuyn in sommige uitspraken steunen en genoeg rechtsen die wat Fortuyn zegt puur racisme vinden.


Citaat:
Discussiëren doe je met feiten en argumenten. Niet met demagogisch geleuter zoals we nu zien bij al die "brave" gevestigde partijen. Toch ?
Juist. Alleen ontbreekt het aan argumenten en daadwerkelijke oplossingen bij Fortuyn.

Suzan

__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 12:30
japie
japie is offline
Citaat:
rickert schreef:
Ik vind hem echt een gestoorde gek hoor....

Met al zijn vage ideeen

hij is zelf homo en dan wil ie dat punt 1uit de grondwet weg moet dan ben je toch niet wijs!?!?
Dat betekent dat je hem in dat geval ook gewoon voor een vuile homo mag uitschelden...
__________________
Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze geld
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 12:31
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Alleen maak jij de grootste fout, Minnitje, door hem uit te lachen.

Want die man is GEHAAID. Met LN had hij zo'n 20 zetels, die zal nu op 15 komen. Pim zelf haalt er ook wel 15. Dan zit je dus totaal op 30. Hetgeen meer is dan 20, en dus heeft hij gewonnen.
Zou de boel opgezet zijn???

Suzan

__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 12:35
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Nieuwe Nationale Partij schreef:
Dus daarmee zouden ze wel eens op zo'n 15 tot 20 zetels kunnen komen. Opgeteld met die van Pim is dat een plus van 10 zetels. Bovendien verlies links op die manier. En zijn ze straks in een overtuigende minderheid.
Zou kunnen, ja. Btw. Links verliest? Misschien PvdA, maar volgens mij staat SP op winst. GroenLinks blijft ongeveer hetzelfde.
Ik denk dat de grootste verliezer door LN de VVD is.

Suzan

__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 13:32
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
DruidessI schreef:
Zou de boel opgezet zijn???

Suzan

tuurlijk hoe krijg je anders zo snel een lijst? Dit wist iedereen al lang van te voren. en t is die stakker nog gelukt ook, kvind het een misselijke man.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-02-2002, 13:54
soulless
soulless is offline
Citaat:
Joepie schreef:
Tja, het is maar waar je voorkeur ligt. Bij een stelletje struisvogels...
Tijdens bijna 85 jaar van observatie onder enkele tienduizenden struisvogels is er nog nooit ook maar EENTJE waargenomen die zijn hoofd in het zand steekt.

Jij bent hier dus weer eens met een ongefundeerde negative generalisatie bezig.

Ik denk dat dat wel model staat voor een groot gedeelte van de mensen die op Pim Fortuyn stemmen.

Een tweede punt, ik vind die hele hype rond Pim Fortuyn op het moment maar onzin. Wat hij zei is volgens mij gewoon: "Als een imam homo's vieze honden mag noemen mag ik ook zeggen dat de islam achterlijk is, en zo niet dan moet artikel 1 maar weg, op het gebied waar deze uitspraken beperkt."

En daar haalt hij gewoon Voltaire aan, dus ga maar even lekker weg met dat gezeur. Je zag de hele groep hongerige hyenas er gewoon opspringen, de hele linkse kliek en media had nou eventjes iets om op te zeuren.

Ikzelf ben over het algemeen zeer links maar ben het ABSOLUUT niet eens met de Nederlandse politiek, en vooral niet het kleffe klimaatje wat er heerst. Bah.

__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 15:00
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Joepie schreef:
Uiteraard meent die dat. Gelukkig maar. Er zijn in dit land maar weinig politici die menen wat ze ons wijs proberen te maken.
Ik ben dat helaas met je eens, maar daaruit wil ik niet concluderen wat jij wil concluderen.

Citaat:
Ook zijn er bijna geen zittende politici te vinden die zeggen waar het op staat.
Dat zei je al.

Citaat:
Dat mag volgens hun immers niet. Dat is niet politiek correct.
Neuh, het heeft meer te maken met stemmenwinst. Het is allemaal niet zo'n Grote Linkse Samenzwering als jij schijnt te denken.

Citaat:
Een voorbeeldje? Jarenlang was het door deze lieden VERBOTEN om eens een onderzoek in te stellen naar de uitkeringen van allochtonen.
Jij bent echt lachwekkend, met je 'verboten'... Denk je nu werkelijk dat niemand opmerkt hoe je probeert te manipuleren?

Citaat:
Dat was immers "racisme", "discriminatie" en meer van die kreten.


Citaat:
Totdat, op aandringen van Henk Kamp (VVD), er toch (in 2000) een onderzoek kwam.
De cijfers uit dat onderzoek waren schokkend.
Het bleek, dat een meerderheid van de allochtonen in dit landje van een uitkering leeft.
Undoubtedly.

Citaat:
Iets, wat velen al wisten maar nooit gezegd mocht worden.
Je valt in herhaling.

Citaat:
En nu is er opeens die brutale Pim Fortuyn die zich geen reet aantrekt van dat jarenlange politiek correcte gekonkel en de dingen gewoon bij de naam noemt.
Nee, nu hebben we de demagoog Fortuyn die de groeiende onrust over 'de allochtonen' bij de burgerbevolking, vaak gebaseerd op overdreven eigen ervaringen, probeert te gebruiken (of misbruiken?) om daarmee zelf een hoop stemmen te krijgen en het land richting extreem-rechts te duwen. Nu is hij bepaald niet extreem-rechts, dat ben ik dan ook niet met Rosenmöller eens, maar extreem rechts is ie wel. (let op de spatie)

Citaat:
Tja, het is maar waar je voorkeur ligt. Bij een stelletje struisvogels of bij iemand die zijn bek durft open te doen, ook al trapt die daar ettelijke heiligenhuisjes mee omver.
Stromanredenatie en ontwijken van de argumentatie. Wederom populistische manipulatie van jouw kant, en dat heb je zelf ook heel goed door.

Citaat:
Ik geef de voorkeur aan de laatste.
Surprise, surprise.

Citaat:
Ik heb het niet zo op lieden die bewust een heleboel onaangename zaken onder het vliegende tapijt proberen te vegen.
Metaforen maken kun je ook al niet.

Citaat:
En al helemaal niet op lieden die zo slapjes zijn om telkens weer met Hitler & Co op te komen draven zodra iemand iets zegt wat niet in hun (veelal) linkse straatje past.
Dat ben ik ook met je eens. Laten we afspreken dat jij dan ook over Stalin ophoudt ok?

Citaat:
Discussiëren doe je met feiten en argumenten. Niet met demagogisch geleuter zoals we nu zien bij al die "brave" gevestigde partijen. Toch ?
Idd, dat doen we dus niet met demagogisch geleuter
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 15:51
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
Joepie schreef:
Uiteraard meent die dat. Gelukkig maar. Er zijn in dit land maar weinig politici die menen wat ze ons wijs proberen te maken.
Ook zijn er bijna geen zittende politici te vinden die zeggen waar het op staat.
Dat mag volgens hun immers niet. Dat is niet politiek correct.
Een voorbeeldje? Jarenlang was het door deze lieden VERBOTEN om eens een onderzoek in te stellen naar de uitkeringen van allochtonen.
Dat was immers "racisme", "discriminatie" en meer van die kreten.
Totdat, op aandringen van Henk Kamp (VVD), er toch (in 2000) een onderzoek kwam.
De cijfers uit dat onderzoek waren schokkend.
Het bleek, dat een meerderheid van de allochtonen in dit landje van een uitkering leeft.
Iets, wat velen al wisten maar nooit gezegd mocht worden.
En nu is er opeens die brutale Pim Fortuyn die zich geen reet aantrekt van dat jarenlange politiek correcte gekonkel en de dingen gewoon bij de naam noemt.

Tja, het is maar waar je voorkeur ligt. Bij een stelletje struisvogels of bij iemand die zijn bek durft open te doen, ook al trapt die daar ettelijke heiligenhuisjes mee omver.
Ik geef de voorkeur aan de laatste. Ik heb het niet zo op lieden die bewust een heleboel onaangename zaken onder het vliegende tapijt proberen te vegen. En al helemaal niet op lieden die zo slapjes zijn om telkens weer met Hitler & Co op te komen draven zodra iemand iets zegt wat niet in hun (veelal) linkse straatje past.
Discussiëren doe je met feiten en argumenten. Niet met demagogisch geleuter zoals we nu zien bij al die "brave" gevestigde partijen. Toch ?

1.Hoe kan dat ooit verboden zijn geweest?
Dan zou eerst de wet moeten zijn aangepast en dat hadden de linkse politici dan nooit toegelaten aangezien ze met politiek correct gekonkel wel een meerderheid tegen het veranderen van die wet hadden gekregen.

2.Wat is de bron waarop jij je zinnen
"De cijfers uit dat onderzoek waren schokkend. Het bleek, dat een meerderheid van de allochtonen in dit landje van een uitkering leeft. Iets, wat velen al wisten maar nooit gezegd mocht worden." baseerd?
Onderzoeksrapporten graag.

3.Ik vind de Nederlandse politiek ook niks maar dhr. Fortuyn vind ik nog minder.
Gezien de mening die hij erop nahoudt.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 15:53
kootjezzz
kootjezzz is offline
Tja het klopt natuurlijk dat ze in de politiek niet zeggen waar het op staat. Ik ben ook er ook voor dat ze dat wel doen. Maar wat Fortuyn doet is dat niet. Hij discrimineert ook nog eens "Islam is een minderwaardige cultuur" en nog meer van dat soort uitspraken die hij in de Volkskrant heeft gedaan. Dat artikel 1 zou moeten worden afgeschaft vind ik helemaal achterlijk. Het is natuurlijk wel zo dat we eigenlijk weinig mogen zeggen (toch gebeurt dat toch wel) maar als er ook geen grens is dan gaat het steeds verder. Fortuyn zegt ook wel dat er geen fysiek geweld van moet komen maar daarvoor zijn dus duidelijke grenzen nodig.
Verder vind ik het maar een machtsbelust mannetje wie het niks uitmaakt in welke partij hij zit als hij maar macht heeft. Daarom kan hij beter maar een eigen lijst hebben. Kan hij zeggen wat hij vindt, weten die kiezer precies waar ze op stemmen en heeft LN geen last van iemand die toch niet helemaal bij hun ideen past. Iedereen blij.
__________________
*ikka springt, huppelt, dans het leven en de forums door*
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 17:47
Angelleyes
Avatar van Angelleyes
Angelleyes is offline
Wat me erg tegenvalt van de mensen die zo strak achter Pim Fortuyn staan is dat ze met argumenten komen als: 'iemand zecht eindelijk eens waar het op staat en dat is dús beter dan de mensen die alles zogenaamd 'politiek correct' proberen te brengen'. Op zich ben ik het hier helemaal mee eens, maar ik ben het er niet mee eens dat je dáárom maar achter de eerste de beste racistische klootzak moet gaan staan! het lijkt wel of zijn opvattingen er niet meer toe doen, het enige wat nog telt is dat pimmetje zegt wat hij vind, wát hij zecht is bijzaak....
tjah, twee hoera'tjes voor de democratie dan maar?
xxx
__________________
*Zoutloos is het leven zonder zee, gelukkig ben ik er vol van*engeltjes bestaan niet*kiss goodbye*
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 17:55
bram_05
bram_05 is offline
Iedereen loopt fortuyn te citeren met: "NL is vol, grenzen dicht", maar volgens mij zei hij, dat de binnenkomst van vluchtelingen van 40.000 moest worden beperkt naar 10.000.

En hij heeft niet gezegd: alle buitenlanders het land uit,maar meer iets in de trant van: alle criminele buitenlanders het land uit! en naar mijn mening is dat teregt. Ze mogen hier verblijven, worden ze een beetje crimineel......tssssssj
__________________
I've got two(2) words for you: Keep it Real!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 18:41
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
bram_05 schreef:
Iedereen loopt fortuyn te citeren met: "NL is vol, grenzen dicht", maar volgens mij zei hij, dat de binnenkomst van vluchtelingen van 40.000 moest worden beperkt naar 10.000.

En hij heeft niet gezegd: alle buitenlanders het land uit,maar meer iets in de trant van: alle criminele buitenlanders het land uit! en naar mijn mening is dat teregt. Ze mogen hier verblijven, worden ze een beetje crimineel......tssssssj
Lees de volkskrant zou ik zeggen.

"de Volkskrant, Forum, 9 februari 2002
LIJSTTREKKER Pim Fortuyn van Leefbaar Nederland laat er geen misverstand over bestaan. Wat hem betreft komt er geen vluchteling Nederland meer in. Opvang in de regio betekent voor Fortuyn dat in ons land slechts plaats is voor politieke vluchtelingen uit België, Denemarken en Duitsland."

Intro van "het" artikel uit de Volkskrant en dhr. Fortuyn heeft verklaard het met de tekst eens te zijn, het is dus een geauthoriseerd artikel.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2002, 19:01
dutch lion
dutch lion is offline
Citaat:
Minnitje schreef:
Maar met LN heeft hij nu toch 'niets' meer mee te maken? Hoezo: stem LN=Fortuyn gewonnen? Ik ben het met je eens dat die man veel macht krijgt/kan krijgen

BTW, tussenstand internetpoll :

(47 %)
Ja, ik stem op Fortuyn.

(43 %)
Nee, ik stem op een andere partij.

(7 %)
Ik weet nog niet op welke partij ik ga stemmen.

(3 %)
Ik ga niet stemmen.


heb je ook de nieuws-poll van het nieuws van sbs6 gezien gisteren?
de stelling was:bent u het eens met Pim Fortuyn?
4000 mensen hadden gebeld.
86% eens
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 19:05
Undeclinable
Avatar van Undeclinable
Undeclinable is offline
Citaat:
dutch lion schreef:
Citaat:
Minnitje schreef:
Maar met LN heeft hij nu toch 'niets' meer mee te maken? Hoezo: stem LN=Fortuyn gewonnen? Ik ben het met je eens dat die man veel macht krijgt/kan krijgen

BTW, tussenstand internetpoll :

(47 %)
Ja, ik stem op Fortuyn.

(43 %)
Nee, ik stem op een andere partij.

(7 %)
Ik weet nog niet op welke partij ik ga stemmen.

(3 %)
Ik ga niet stemmen.


heb je ook de nieuws-poll van het nieuws van sbs6 gezien gisteren?
de stelling was:bent u het eens met Pim Fortuyn?
4000 mensen hadden gebeld.
86% eens
Sbs6 ....

__________________
Western civilization? That would be a good idea! | Don't confuse the major opinion with the truth..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 19:11
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
dutch lion schreef:
Citaat:
Minnitje schreef:
Maar met LN heeft hij nu toch 'niets' meer mee te maken? Hoezo: stem LN=Fortuyn gewonnen? Ik ben het met je eens dat die man veel macht krijgt/kan krijgen

BTW, tussenstand internetpoll :

(47 %)
Ja, ik stem op Fortuyn.

(43 %)
Nee, ik stem op een andere partij.

(7 %)
Ik weet nog niet op welke partij ik ga stemmen.

(3 %)
Ik ga niet stemmen.


heb je ook de nieuws-poll van het nieuws van sbs6 gezien gisteren?
de stelling was:bent u het eens met Pim Fortuyn?
4000 mensen hadden gebeld.
86% eens
sbs6...
bovendien bellen al die fanatieke aanhangers van fortuyn dat hoort bij fanatisme..
zegt genoeg.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 19:26
Arita
Arita is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Alleen maak jij de grootste fout, Minnitje, door hem uit te lachen.

Want die man is GEHAAID. Met LN had hij zo'n 20 zetels, die zal nu op 15 komen. Pim zelf haalt er ook wel 15. Dan zit je dus totaal op 30. Hetgeen meer is dan 20, en dus heeft hij gewonnen.
Dit was één en al voorgepland.....Nu krijgt LN zetels en Pimmie ook...bijelkaar worden dat er meer

Een kuddeboel!

btw. het verbaasd me nog dat Pim nog niet vervolg wordt met zijn 'oh-toch-eerlijke-uitlatingen'
__________________
Mag ik een foto van je? Ik spaar namelijk natuurrampen!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 20:14
apart persoontje
apart persoontje is offline
Citaat:
RuffThugg schreef:
Lees de volkskrant zou ik zeggen.

"de Volkskrant, Forum, 9 februari 2002
LIJSTTREKKER Pim Fortuyn van Leefbaar Nederland laat er geen misverstand over bestaan. Wat hem betreft komt er geen vluchteling Nederland meer in. Opvang in de regio betekent voor Fortuyn dat in ons land slechts plaats is voor politieke vluchtelingen uit België, Denemarken en Duitsland."

Intro van "het" artikel uit de Volkskrant en dhr. Fortuyn heeft verklaard het met de tekst eens te zijn, het is dus een geauthoriseerd artikel.


Ja en de volkskrant zou NOOOOOOOOIT zoiets verdraaien, terwijl het dan toch veel meer heisa op zou leveren, waardoor ze nog veel verder kunnen blijven zeuren
__________________
'Frank' ..... 'Frank? ...... 'BOEIEN'
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 20:20
apart persoontje
apart persoontje is offline
Ik ben echt tegen discrimineren, maar als je geen halt legt op het aantal mensen dat hier komt profiteren van onze economie, is binnen de kortste keren Nederland uit gegroeid tot een mierenhoop.

Okeey als zij een baan kunnen vinden, zal ik niet snel commentaar geven, maar zodra ze lekker op hun luie reet de boel hier onveilig gaan maken (ik zeg nie da ze da allemaal doen, maar zodra .....), dan zeg ik weg met die mensen. Buitenlanders die hier een misdaad plegen moeten ze gewoon naar hun eigen land terug sturen (en als ik nou discrimineer, dan discrimineer ik maar)

Vluchtelingen hebben alle recht om hierheen te komen, maar zodra het toch goed gaat in hun land is er toch geen enkele reden om hier van onze uitkeringen te blijven profiteren?

Het is idd moeilijk om een grens te leggen, en eigenlijk zou je het van geval tot geval moeten bekijken, maar ja dat zou een enorme bult werk opleveren......
__________________
'Frank' ..... 'Frank? ...... 'BOEIEN'
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 20:22
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Joepie schreef:
Uiteraard meent die dat. Gelukkig maar. Er zijn in dit land maar weinig politici die menen wat ze ons wijs proberen te maken.
Ook zijn er bijna geen zittende politici te vinden die zeggen waar het op staat.
Dat mag volgens hun immers niet. Dat is niet politiek correct.
Een voorbeeldje? Jarenlang was het door deze lieden VERBOTEN om eens een onderzoek in te stellen naar de uitkeringen van allochtonen.
Dat was immers "racisme", "discriminatie" en meer van die kreten.
Totdat, op aandringen van Henk Kamp (VVD), er toch (in 2000) een onderzoek kwam.
De cijfers uit dat onderzoek waren schokkend.
Het bleek, dat een meerderheid van de allochtonen in dit landje van een uitkering leeft.
Iets, wat velen al wisten maar nooit gezegd mocht worden.
En nu is er opeens die brutale Pim Fortuyn die zich geen reet aantrekt van dat jarenlange politiek correcte gekonkel en de dingen gewoon bij de naam noemt.

Tja, het is maar waar je voorkeur ligt. Bij een stelletje struisvogels of bij iemand die zijn bek durft open te doen, ook al trapt die daar ettelijke heiligenhuisjes mee omver.
Ik geef de voorkeur aan de laatste. Ik heb het niet zo op lieden die bewust een heleboel onaangename zaken onder het vliegende tapijt proberen te vegen. En al helemaal niet op lieden die zo slapjes zijn om telkens weer met Hitler & Co op te komen draven zodra iemand iets zegt wat niet in hun (veelal) linkse straatje past.
Discussiëren doe je met feiten en argumenten. Niet met demagogisch geleuter zoals we nu zien bij al die "brave" gevestigde partijen. Toch ?

mij gaat het niet direct om wat hij zegt, in feite zou dat in nederland ongevaarlijk moeten zijn. het is alleen hóe hij het zegt. kijk maar eens naar jezelf, je gaat er gewoon van uit dat hij alles doet wat ie zegt! hij weet de mensen zo goed in te palmen, en dat geeft mij de creeps. het zijn bij mij niet zn rechtse ideeën die me aan hitler doen denken, maar de manier waarop hij toespraken houdt, waarop hij de mensen benadert.

en het stomme is dat er weer een heleboel mensen zijn die er gewoon intrappen....

ik snap dat echt niet, he's a joke, dont fall for him....

adieu peuple! sublime
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 20:24
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Alleen maak jij de grootste fout, Minnitje, door hem uit te lachen.

Want die man is GEHAAID.
dit is dus ook waar ik enigzins bang voor ben, tenminste zoals ik geloof ik al zei, het geeft me de creeps dat zo veel mensen hem niet door hebben...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 20:28
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
DruidessI schreef:
Zou kunnen, ja. Btw. Links verliest? Misschien PvdA, maar volgens mij staat SP op winst. GroenLinks blijft ongeveer hetzelfde.
Ik denk dat de grootste verliezer door LN de VVD is.

Suzan

laten we hopen dat sp meer zetels krijgt; die willen tenminste goeie dingen. ik weet niet hoe ze het voor elkaar willen krijgen, maar ze willen goeie dingen...

als ik mocht stemmen hadden zu mun stem

Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 20:38
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
apart persoontje schreef:

Ja en de volkskrant zou NOOOOOOOOIT zoiets verdraaien, terwijl het dan toch veel meer heisa op zou leveren, waardoor ze nog veel verder kunnen blijven zeuren
Heb ik dat gezegd?
Lees verder dan je neus lang is dan had je dit niet neer hoeven zetten.
Ik zal het hier even voor je herhalen zodat je niet hoeft te zoeken.

"en dhr. Fortuyn heeft verklaard het met de tekst eens te zijn, het is dus een geauthoriseerd artikel."

...waardoor je niet nog veel verder kan blijven zeuren
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 00:43
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
RuffThugg schreef:
Lees de volkskrant zou ik zeggen.

Intro van "het" artikel uit de Volkskrant en dhr. Fortuyn heeft verklaard het met de tekst eens te zijn, het is dus een geauthoriseerd artikel.
Hij heeft verklaard het met de volledige tekst eens te zijn, NIET met de intro ofwel samenvatting

__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-02-2002, 08:51
Verwijderd
Citaat:
bram_05 schreef:
Iedereen loopt fortuyn te citeren met: "NL is vol, grenzen dicht", maar volgens mij zei hij, dat de binnenkomst van vluchtelingen van 40.000 moest worden beperkt naar 10.000.

En hij heeft niet gezegd: alle buitenlanders het land uit,maar meer iets in de trant van: alle criminele buitenlanders het land uit! en naar mijn mening is dat teregt. Ze mogen hier verblijven, worden ze een beetje crimineel......tssssssj

Wie denk je wel dat je bent?? Het rijke Nederlandse kindje dat denkt dat ie alles mag zeggen? Waar slaat dat nou weer op, mogen ze hier verblijven, worden ze crimineel. JA!!! Er ZIJN criminele buitenlanders ja, maar niet genoeg Nederlandse dan? Als een 18 jarige Marokkaan (bijv.) een oude vrouw beroofd, is de hele bevolking van die stad geshockeerd, als het zelfde door een Nederlander wordt gedaan, hij wordt natuurlijk niet juichend ontvangen maar je hoort er véél minder over. Het moet nu eens afgelopen zijn met dat hypocriete gedoe. Jullie die het hebben over buitenlanders kunnen hun misschien beter meteen 'turken, marokkanen en asielzoekers' noemen, want dat is het enige waar jullie op doelen. Ik hoor nooit wat over Amerikanen, Duitsers, Fransen, enz. Hebben die dan wel goed bloed?? Omdat ze uit het 'rijke' Europa komen? Kom op mensen wordt wakker...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 09:44
Butterfly7
Butterfly7 is offline
Pim en LN hebben echt wel een deal hoor. Dit is allemaal een opgezet plan. Je hoorde altijd over LN in combinatie met Pim Fortuyn. Zonder Pim werd er nauwelijks over LN gesproken.
Fortuyn is degene die durft te zeggen waar het op staat. Dat hij artikel 1 wil schrappen gaat VEEL TE VER, maar hij heeft wel gelijk op het gebied van andere zaken. Veel mensen vinden dit ook, er wordt gezegd wat ze zelf denken. In de tijd van Bolkenstein was dit ook, maar die man heeft zn ideeen niet waargemaakt. Fortuyn heeft het lef om dat wel te gaan doen.
Fortuyn en LN maken een goede kans om een coalitie te gaan vormen. Hopelijk worden dan eindelijk een paar dingen echt waargemaakt...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 15:58
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
Hij heeft verklaard het met de volledige tekst eens te zijn, NIET met de intro ofwel samenvatting
Oke en dan ook nog een keer voor de mensen die ofwel traag van begrip zijn of mij niet willen begrijpen.

Hij heeft verklaard het met de hele tekst eens te zijn ja.

Ik gaf de intro omdat die, zoals je al zegt, het geheel samenvatte incluis het standpunt waarvan bram 05 zich afvroeg of het wel zo was en of dhr. Fortuyn het wel zo gezegd had en waarna apart persoontje dacht slim te zijn met zijn opmerking.

Moeilijk he!?!?!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 18:13
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
nou wil ik niet heel lullig doen maar hij zegt niet dat artiekel één moet worden geschrapt, tenzij het OOIT een belemmering van vrije menings uiting is. voor vrijheid van meningsuiting dus, niet voor racisme lijkt mij.

(ik zeg hiermee niet dat hij geen rechtse ideeën kan hebben want als dat zo is dan is hij gewoon fout bezig)
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 19:55
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
DruidessI schreef:
Zou de boel opgezet zijn???

Suzan
Is de paus katholiek?
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 21:23
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
Hij heeft verklaard het met de volledige tekst eens te zijn, NIET met de intro ofwel samenvatting

dus? als je het met de VOLLEDIGE tekst eens bent, dan sta je toch achter al je uitspraken??
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 23:41
Euforian
Euforian is offline
Hmm... Pim Fortuyn.. is een slim mannetje !

Hij straalt wel de waarheid uit zoals hij die ziet. Ik begrijp hem.

Maar .. ik wil niet weg .. !!?
Op mijn paspoort staat Nederlandse .. de rest doet mij er niet toe !!

ik zou best wel een keertje eff een praatje met m wille maken .. !



[Dit bericht is aangepast door Euforian (13-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 12:42
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Minnitje schreef:

Wie denk je wel dat je bent?? Het rijke Nederlandse kindje dat denkt dat ie alles mag zeggen? ..
Helaas voor jou mag je in Nederland inderdaad (bijna) alles zeggen. Misschien dat jij liever in Saudie-Arabië woont waar iedereen met een afwijkende mening op het dorpsplein wordt onthoofd, hier mag je gelukkig wel je mond open doen.

__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 16:31
Razor - Blade
Avatar van Razor - Blade
Razor - Blade is offline
Het valt mij op dat mensen die "tegen " P.Fortuyn zijn , niet verder komen dan wat lompe grappen of zinloze opmerkingen. Terwijl de mensen die er voor zijn (misschien ook niet 100%)nog wel de moeite nemen om te verklaren wat hij bedoelt met zijn uitspraken.

Probeer je standpunt te beredeneren, vanuit je leefomgeving en wat jezelf belangrijk vind. Ik ben het grotendeels met Pim fortuyn eens, alhoewel hij het soms "Te" gek maakt of dingen fout zegt.

De laatste jaren is het Nederlandse beleid te neerbuigend geweest, zonder daadkracht,,en dat moet gewoon veranderen, je moet hard zijn (zo nu en dan) anders komt er niks terecht van een land..
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 16:37
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Razor - Blade schreef:
Het valt mij op dat mensen die "tegen " P.Fortuyn zijn , niet verder komen dan wat lompe grappen of zinloze opmerkingen. Terwijl de mensen die er voor zijn (misschien ook niet 100%)nog wel de moeite nemen om te verklaren wat hij bedoelt met zijn uitspraken.
volgens mij is er iets mis met je ogen..
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 16:45
Razor - Blade
Avatar van Razor - Blade
Razor - Blade is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
volgens mij is er iets mis met je ogen..


inderdaad - 1.25 - 1.75

Dit was een opmerking voor een andere pim fortuyn topic (die alweer gesloten is) ik heb hem dus maar even hier geplaatst. Alhoewel ik wel vind dat deze topic het beter doet,word de kwaliteit met gang van meerdere post minder, en totaal zinloos.

Op SBS6 was pasgeleden een poll, vraag:
Pim zegt wat wij denken

antwoord:
eens: 87% oneens: 13%


Conclusie nederlanders denken hetzelfde maar durfen er niet vooruit mee te komen.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 16:52
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Je kan zeggen wat je wil, maar Pimmetje zegt wel wat veel mensen denken, alleen niet zeggen (helaas).
Door zijn actie's en publiciteit, gaat hij het erg ver schoppen, hij heeft de politiek een beetje wakker gemaakt.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 17:05
verwijderen_aub
verwijderen_aub is offline
Ik mag Pim zelf verder niet echt, maar wat ie doet en sommige dingen die ie denkt staan mij wel aan
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Helaas voor jou mag je in Nederland inderdaad (bijna) alles zeggen. Misschien dat jij liever in Saudie-Arabië woont waar iedereen met een afwijkende mening op het dorpsplein wordt onthoofd, hier mag je gelukkig wel je mond open doen.
Je weet best wat ik bedoel...

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Op wie ga je stemmen? #2
Mark Almighty
500 27-10-2006 21:26
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nawijn begint nieuwe partij.
Verwijderd
90 28-01-2005 22:25
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Formatie
NN
357 03-05-2003 04:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap waarom uit eerbetoon stemmen op LPF??!
just~me
147 14-05-2002 12:59
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Fortuyn scoort ook bij allochtonen
Verwijderd
3 27-03-2002 14:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.