Oud 25-01-2005, 21:50
Verwijderd
Nawijn begint eigen partij

Gepubliceerd op dinsdag 25 januari 2005

Tweede-Kamerlid Hilbrand Nawijn (LPF) begint zijn eigen Lijst Hilbrand Nawijn. Hij wil met deze partij in maart 2006 meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen in zijn woonplaats Zoetermeer.
Nawijn streeft ernaar minstens tien van de 39 raadszetels in Zoetermeer behalen. De politicus kan tegelijkertijd Tweede-Kamerlid blijven. Hij praat momenteel met diverse partijen of aan een gezamenlijke landelijke partij kan worden gebouwd. De verkiezingen in 2006 moeten daarvoor een graadmeter worden, meldde hij dinsdag in Antwerpen, waar sprak voor het Vlaams Belang van Filip Dewinter.

Nawijn werd in 2002 minister van Vreemdelingenzaken voor de Lijst Pim Fortuyn (LPF). Hij wil echter niets meer te maken hebben met deze partij. Wel is hij lid van de LPF-fractie in de Tweede Kamer. Voorheen was hij CDA-raadslid in Zoetermeer.

Nederlanderschap voorop zetten
Nawijn vindt dat in Nederland het Nederlandschap voorop moet staan. Pas daarna is men Europeaan of wereldburger. “Nederland moet af van het principe 'eigen volk laatst'. Nederland moet voor Nederland kiezen”, sprak Nawijn dinsdagavond. Om die reden is hij tegen de Europese Grondwet en Turkije bij de Europese Unie.

Volgens Nawijn jaagt Balkenende de boeren het land uit en ouderen naar steeds kleinere verpleeghuiskamers. “De belastingdienst pakt nu het tweede huis in Frankrijk en Spanje aan. Maar hoe zit dat in Turkije of Marokko. Geven onze medeburgers hun tweede huis daar ook netjes aan?”

Nawijn stelde ook dat de ziektekosten flink zijn gestegen door de komst van tienduizenden immigranten. “De Turken en Marokkanen kun je dat niet verwijten. Wel de regerende politici”, aldus Nawijn. “Nederland heeft 55 duizend gastarbeiders gehaald. Maar door gezinshereniging, gezinsvorming en andere natrek zijn er nu meer dan een miljoen immigranten.”

Nawijn wil strenge integratie-eisen, criminele allochtonen terugsturen en een verbod op hoofddoekjes bij overheid en bedrijven. Islamitische scholen mogen niet meer worden gesticht.

Nawijn zei dit dinsdagavond bij de nieuwjaarsreceptie van het Vlaams Belang van Filip Dewinter. Nawijn zegt veel te kunnen leren van het Vlaams Belang, dat vorig jaar ongeveer een kwart van de stemmen kreeg in Vlaanderen.

Bron: ANP

Het is een rage aant worden, nadat die kale flikker is begonnen...

Achja, het is eigenlijk een onbenullige verschijning. Maar ik denk deel het even mee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2005, 21:52
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Hij doet maar. Hij kan Wilders tóch nooit overtreffen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 21:54
Verwijderd
Hilbrand Nawijn vond ik altijd wel een inspirerende figuur.

Maar ja, hij heeft geen charisma, dus zal hij niet ver komen met z'n gekopieerde populistische gezwets.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-01-2005 @ 22:54 :
Hilbrand Nawijn vond ik altijd wel een inspirerende figuur.

Maar ja, hij heeft geen charisma, dus zal hij niet ver komen met z'n gekopieerde populistische gezwets.
Inspirerend in wat?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-01-2005 @ 22:52 :
Hij doet maar. Hij kan Wilders tóch nooit overtreffen.
Nee, hoe hij met de dommen der nederlanders omgaat, is bijna geniaal te noemen
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Solero schreef op 25-01-2005 @ 22:57 :
Inspirerend in wat?
Sorry, ik vergat de roloog.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-01-2005 @ 22:58 :
Sorry, ik vergat de roloog.
Ja, je weet nooit met jou


Ik kreeg al een redelijke hartverzakking
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 21:59
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Om imam Van de Ven maar even te quoten: 'Ik hoop dat hij spoedig sterft aan een ongeneeslijke ziekte'.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 21:59
professor2
professor2 is offline
jammer van die 11 duizend euro voor hem
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 21:59
Donny must die
Donny must die is offline
Nawijn
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-01-2005 @ 22:59 :
Om imam Van de Ven maar even te quoten: 'Ik hoop dat hij spoedig sterft aan een ongeneeslijke ziekte'.
Nu nog sterven
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 22:00
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-01-2005 @ 22:59 :
Om imam Van de Ven maar even te quoten: 'Ik hoop dat hij spoedig sterft aan een ongeneeslijke ziekte'.
je qote dan eigenlijk andries knevel he
het enige wat je die van de ven kan quotte is ''ja ''
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 22:00
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Op z'n Jan Mulder's gezegd, uiteraard.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 22:00
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 25-01-2005 @ 22:59 :
jammer van die 11 duizend euro voor hem
Dat heette, ''begrotingstekort''
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 22:16
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Solero schreef op 25-01-2005 @ 23:00 :
Dat heette, ''begrotingstekort''


dat is wat het kost om eennieuwe partij op te richten en tis een beetje weg gegooid geld
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 22:35
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
De Turken en Marokkanen kun je dat niet verwijten.
Wat lief van hem
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 22:35
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 25-01-2005 @ 23:34 :


Nawijn trok bij de gelegenheid fel van leer. Hij pleitte voor strenge integratie–eisen, een verbod op hoofddoekjes bij overheid en bedrijven. Criminele allochtonen wil hij terugsturen. Islamitische scholen mogen niet meer worden gesticht, omdat ze integratie belemmerend werken. Als de Grondwet daarvoor moet worden aangepast, dan moet dan maar, zo zei Nawijn. Die Grondwet is nog van de 19e eeuw, dus hard toe aan vernieuwing.
*zucht*
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 22:37
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 25-01-2005 @ 23:35 :
*zucht*
Zeg dat wel! Ik walg van al die Islamofoben in Nederland; op straat en in de politiek al helemaal! Ik kots op die vieze extreem-rechtse populisten!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-01-2005, 22:37
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-01-2005 @ 23:37 :
Zeg dat wel! Ik walg van al die Islamofoben in Nederland; op straat en in de politiek al helemaal! Ik kots op die vieze extreem-rechtse populisten!
Nouja door boos te doen los je het probleem niet op, we moeten juist met ze in dialoog gaan
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 22:40
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 25-01-2005 @ 23:37 :
Nouja door boos te doen los je het probleem niet op, we moeten juist met ze in dialoog gaan
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 22:40
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 25-01-2005 @ 23:37 :
Nouja door boos te doen los je het probleem niet op, we moeten juist met ze in dialoog gaan
ach ja
Je kan ze ook laten voor wat ze zijn. Stakkers.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 22:40
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 25-01-2005 @ 23:37 :
Nouja door boos te doen los je het probleem niet op, we moeten juist met ze in dialoog gaan
Ze moeten dood! (Sorry, ik radicaliseer. Straks kom ik nog op de lijst van de AIVD )
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 22:42
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-01-2005 @ 23:37 :
Zeg dat wel! Ik walg van al die Islamofoben in Nederland; op straat en in de politiek al helemaal! Ik kots op die vieze extreem-rechtse populisten!
Wat versta jij precies onder islamofobie? En wanneer is iemand islamofoob? Ik wil dat nu eigenlijk wel eens weten, want iedereen schijnt een andere standaard te hanteren.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 22:44
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-01-2005 @ 23:42 :
Wat versta jij precies onder islamofobie? En wanneer is iemand islamofoob? Ik wil dat nu eigenlijk wel eens weten, want iedereen schijnt een andere standaard te hanteren.
Nawijn, Wilders, Eerdmans en hun volgelingen zijn Islamofoob! Ze zijn nergens anders op uit dan de Islam kapot te maken! En hoe doen ze dat? Dat doen ze door holle, inhoudsloze retoriek, die de domme Nederlandse 'Telegraaf'-lezer opzet tegen de moslims in ons land.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 22:45
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 25-01-2005 @ 23:40 :
serieus sommige lonsdale jongens zijn vet chill, en zooo makkelijk te manipuleren
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2005, 22:46
Verwijderd
Och, hij komt van de LPF, dus de verwachtingen zijn niet hooggespannen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 22:46
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-01-2005 @ 23:40 :
Ze moeten dood! (Sorry, ik radicaliseer. Straks kom ik nog op de lijst van de AIVD )
neuh, de grote bazen moeten in debat gaan met wat goedgebekte moslims, zal hun reputatie 'goed' doen
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-01-2005 @ 23:42 :
Wat versta jij precies onder islamofobie? En wanneer is iemand islamofoob? Ik wil dat nu eigenlijk wel eens weten, want iedereen schijnt een andere standaard te hanteren.
Een islamofoob is, mijns inziens, iemand die bang is dat "de islam" de dominante cultuur wordt in Nederland en/of de macht over gaat nemen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 22:50
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-01-2005 @ 23:44 :
Nawijn, Wilders, Eerdmans en hun volgelingen zijn Islamofoob! Ze zijn nergens anders op uit dan de Islam kapot te maken! En hoe doen ze dat? Dat doen ze door holle, inhoudsloze retoriek, die de domme Nederlandse 'Telegraaf'-lezer opzet tegen de moslims in ons land.
Ik vind het ook trieste figuren(vooral Wilders, I might add), maar vind jij bijvoorbeeld dat Paul cliteur en Afshin Elian tot dezelfde catergorie behoren?
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 22:52
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-01-2005 @ 23:50 :
Ik vind het ook trieste figuren(vooral Wilders, I might add), maar vind jij bijvoorbeeld dat Paul cliteur en Afshin Elian tot dezelfde catergorie behoren?
Weet ik veel. Ik geef eerlijk toe dat ik die mensen alleen van naam ken. Cliteur is toch een bekende politiek rechtse hoogleraar en was Elian geen Islam-kritische schrijver? Ik heb van geen van hen iets gelezen, moet ik eerlijk zeggen. Ik heb over hen dan ook geen mening.

Laatst gewijzigd op 25-01-2005 om 22:56.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 22:53
Verwijderd
Cliteur is hoogleraar Encyclopedie van de rechtswetenschap en rechtsfilosofie aan de Universiteit Leiden. Het is een slimme man, maar hij is wel zo islamofoob als de pest. Bang zijn voor moslims komt wel vaker voor bij 'domme' mensen, maar het is absoluut niet zo dat 'slimme' mensen nooit bang zijn voor moslims.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 22:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 25-01-2005 @ 23:46 :
met wat goedgebekte moslims, zal hun reputatie 'goed' doen
Uhm, goedgebekte moslims die in een rationeel debat gaan, en ook liefst nog eens een bekende smoel hebben zodat iedereen niet direct denkt 'wtf is dat nou weer'.....

uhm...

*denkt* Hirsi Ali, Abou Taleb en..... uhm...

shit, houston, we have a problem.



En voor Nawijn:

Nog meer vervuiling van het stembiljet, het kon er allemaal ook nog wel bij.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 22:57
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-01-2005 @ 23:56 :
Uhm, goedgebekte moslims die in een rationeel debat gaan, en ook liefst nog eens een bekende smoel hebben zodat iedereen niet direct denkt 'wtf is dat nou weer'.....

uhm...

*denkt* Hirsi Ali, Abou Taleb en..... uhm...

shit, houston, we have a problem.
Ali B.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 22:58
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 25-01-2005 @ 23:53 :
Cliteur is hoogleraar Encyclopedie van de rechtswetenschap en rechtsfilosofie aan de Universiteit Leiden. Het is een slimme man, maar hij is wel zo islamofoob als de pest. Bang zijn voor moslims komt wel vaker voor bij 'domme' mensen, maar het is absoluut niet zo dat 'slimme' mensen nooit bang zijn voor moslims.
Dat zijn juist de gevaarlijkste. Domme mensen kunnen toch alleen maar napraten.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 23:00
Dannemann
Dannemann is offline
xenofobie en islamofobie gaan hand in hand.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 23:01
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-01-2005 @ 23:57 :
Ali B.
Die dist ze allemaal

Verder doet het er niet toe of je een bekend gezicht hebt of niet, ik bedoel je moet toch ergens beginnen op het gebied van 'bekende gezichtheid'
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-01-2005, 23:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-01-2005 @ 23:57 :
Ali B.
Welke? we hebben er een die zich zingend afvraagt wat ie gaat doen en een die die vraag redelijk permanent heeft opgelost.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 23:04
Donny must die
Donny must die is offline
http://www.hilbrand-nawijn.nl/c_fotoboek1.asp

Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 23:05
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 26-01-2005 @ 00:02 :
Welke? we hebben er een die zich zingend afvraagt wat ie gaat doen en een die die vraag redelijk permanent heeft opgelost.
Niet Ali B verwarren met Ali El B, hè.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 23:07
Verwijderd
neee niet die idioot ook al

ik ga ook n eigen partij oprichten joh
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 23:15
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
koekjes schreef op 26-01-2005 @ 00:07 :
neee niet die idioot ook al

ik ga ook n eigen partij oprichten joh
Mag ik meedoen?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 23:15
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-01-2005 @ 23:53 :
Cliteur is hoogleraar Encyclopedie van de rechtswetenschap en rechtsfilosofie aan de Universiteit Leiden. Het is een slimme man, maar hij is wel zo islamofoob als de pest. Bang zijn voor moslims komt wel vaker voor bij 'domme' mensen, maar het is absoluut niet zo dat 'slimme' mensen nooit bang zijn voor moslims.
Ja, maar Cliteur komt op mij dan wel weer over als een redelijk genuanceerd en oprecht denker. Anders dan bij Wilders, zijn zijn betogen voor zover ik dat kan beoordelen niet echt populistisch van aard, tenzij je iedere vorm van kritiek afdoet als rechts-populistische islamofobie.

Als zelfs iemand als Cliteur al een islamofoob is, dan bestaat er zeker niet zoiets als gezonde kritiek? Toegegeven, ik heb net als Almighty niet bijster veel van hem gelezen ofzo, maar wel zijn columns zo veel mogelijk gevolgd.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 23:23
Verwijderd
Wat vertederend.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 23:25
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Hij was nota bene in het Journaal met Filip Dewinter op de achtergrond! Hij was op bezoek bij het Vlaams Belang (Vlaams Blok)! Hoe extreem-rechts kun je zijn?!!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 23:29
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 26-01-2005 @ 00:15 :
Ja, maar Cliteur komt op mij dan wel weer over als een redelijk genuanceerd en oprecht denker. Anders dan bij Wilders, zijn zijn betogen voor zover ik dat kan beoordelen niet echt populistisch van aard, tenzij je iedere vorm van kritiek afdoet als rechts-populistische islamofobie.

Als zelfs iemand als Cliteur al een islamofoob is, dan bestaat er zeker niet zoiets als gezonde kritiek? Toegegeven, ik heb net als Almighty niet bijster veel van hem gelezen ofzo, maar wel zijn columns zo veel mogelijk gevolgd.
Cliteur heeft in het laatste nummer van 2004 van het Nederlands Juristenblad (een themanummer 'Omtrent Theo van Gogh') een artikel geschreven. Daarin komt hij redelijk 'bang' over. Het verschil met gewone domme populisten als Wilders is dat Cliteur zichzelf veel beter kan uitdrukken, maar ik voel onder het oppervlak dezelfde irrationele angst.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 23:35
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-01-2005 @ 00:29 :
Cliteur heeft in het laatste nummer van 2004 van het Nederlands Juristenblad (een themanummer 'Omtrent Theo van Gogh') een artikel geschreven. Daarin komt hij redelijk 'bang' over. Het verschil met gewone domme populisten als Wilders is dat Cliteur zichzelf veel beter kan uitdrukken, maar ik voel onder het oppervlak dezelfde irrationele angst.
Staat het artikel ook op internet? zo ja, heb je een linkje? Ben wel benieuwd, eigenlijk.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 23:37
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 26-01-2005 @ 00:35 :
Staat het artikel ook op internet? zo ja, heb je een linkje? Ben wel benieuwd, eigenlijk.
De site van het NJB is alleen voor abonnees, maar als je het artikel wilt hebben kan ik het je wel sturen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 23:47
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-01-2005 @ 00:37 :
De site van het NJB is alleen voor abonnees, maar als je het artikel wilt hebben kan ik het je wel sturen.
Gaarne
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 23:49
Verwijderd
Doe ik morgen, oke? Ik ga nu pitten.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 09:22
Verwijderd
Ik lach me dood
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.