Oud 04-05-2009, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Oftewel, de struisvogelstrategie.

Geef eens één reden waarom we die zouden toepassen als er in verschillende etnische en religieuze groepen duidelijke patronen waarneembaar zijn die van groot belang zijn bij aanpak van problemen.

Want ik snap niet waarom je zo defensief reageert. Net alsof die paar geslaagde Marrokanen zouden vallen onder de probleemfiguren en zich aangesproken moeten voelen, en net alsof hun bestaan het bestaan van grote integratieproblemen ongedaan zou maken. Überhaupt, de enige manier waarop een geslaagde Marrokaan zich aangevallen zou kunnen voelen door de discussie over integratieproblemen is als hij/zij denkt in een racistisch 'zij tegen wij'-kader, en dan ligt het probleem dus veel elementairder, namelijk in hun wereldbeeld.
Ik probeer je net duidelijk te maken, dat Marokkanen als groep het steeds beter doen. Het gaat allang niet meer om die " paar geslaagde Marokkanen" , maar juist om die groep " die paar Marokkanen die nog rottigheid uithalen" . Zodra men dat inziet, dan hebben ze de Marokkanen met zich. Dit heeft niets met racisme te maken. Dit is gewoon een verkeerde instelling waar we in Nederland mee kampen. Als ik onze situatie voorleg aan professoren hier in Hong Kong, dan zijn ze allen verbaasd. Hoe kan het toch gebeuren dat we nu praten over inferieure en superieure culturen, deportatie van Marokkaanse gezinnen als het kind rottigheid uithaalt, de grenzen sluiten en alle bekende moslims goed in de gaten houden zelfs al ze slechts gebruik maken van de vrijheid van meningsuiting? Daar kunnen we van de Hongkongers nog wat leren, die nauwelijks kampen met criminaliteit van minderheidsgroepen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2009, 13:16
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
1Hong Kong has one of the highest rates of imprisonment in the region at 163 per 100,000 only Singapore at 290, Thailand at 270 and, Mongolia at 253 exceed this level. Japan [40], Australia [100] Canada [114] and New Zealand [143 per 100,000] and most other Asian countries had much lower rates [APCCA 1998]. Imprisonment rates have declined from levels above 200 per 100,000 during 1991-1996 due to fluctuations in the numbers of illegal immigrants.
http://www.crime.hku.hk/rb-crimetrends.htm

uhhuh.

Citaat:
‘Autochtone Rotterdammers bijna minderheid’
Uitgegeven: 4 mei 2009 10:58
AMSTERDAM – In 2012 zullen er in Rotterdam meer allochtonen dan autochtonen zijn. Dat voorspelt het Centrum voor Onderzoek en Statistiek (COS) als de huidige trend van immigratie en geboorten doorzet. Dat meldt het AD.

Het aantal inwoners in Rotterdam stijgt met meer dan 400 per maand. Het aantal autochtone Rotterdammers neemt echter af.

Inmiddels is nog slechts 52 procent van de inwoners van de havenstad autochtoon, in 1990 was dit nog 60 procent.

Jonge inwoners

Met name onder jonge inwoners neemt het percentage allochtonen toe. In de leeftijdscategorie 0-14 is 38 procent autochtoon.

Volgens het COS is moeilijk te voorspellen of de trend zal doorzetten. “De groei van het aantal allochtonen wordt deels verklaard door immigratie. De laatste jaren vestigen zich relatief veel Roemenen, Polen en Chinezen hier.”

“De economische crisis heeft vooralsnog geen invloed op die trend. Maar wat niet is, kan nog komen”, stelt het COS.

Kleinkinderen

“Ook het geboortecijfer laat zich moeilijk voorspellen. De kleinkinderen van migranten worden bovendien gedefinieerd als autochtoon. Deze groep groeit de komende jaren.’’

De bevolkingsgroei is het sterkst onder Antillianen en Marokkanen. Naast de autochtone Nederlanders vormen Marokkanen en Turken de grootste etnische groep.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 04-05-2009 om 13:39.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 14:48
Verwijderd
Inprisonment rates zeggen niet. HK trekt veel meer illegale migranten aan dan Nederland, en die worden dan (langer) vastgehouden.

Vergelijk deze cijfers maar eens:

http://www.nationmaster.com/country/...ands/cri-crime
http://www.nationmaster.com/country/...kong/cri-crime
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 14:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik probeer je net duidelijk te maken, dat Marokkanen als groep het steeds beter doen.
Je verwacht hopelijk toch niet dat ik in ga op dergelijk offtopic?
Citaat:
Zodra men dat inziet, dan hebben ze de Marokkanen met zich.
Ik denk om te beginnen niet in zij versus wij en denk dus niet dat zoiets überhaupt een rol speelt buiten kringen van allochtone racisten (die toch niet openstaan voor een oplossing en dus buiten de scope vallen), maar het staat jou natuurlijk vrij om dat wel te doen.
Citaat:
Dit heeft niets met racisme te maken. Dit is gewoon een verkeerde instelling waar we in Nederland mee kampen.
Vanuit haat een andere bevolkingsgroep, in dit geval autochtonen, de schuld geven van problemen die gewoon door de migranten zelf ontstaan zijn, omdat kritiek op het allochtone 'eigen' not done is, is nu juist de definitie van racisme.

Dat is precies het racisme waar ik het over heb. Allochtoon contraracisme om het subtype te noemen.
Citaat:
Als ik onze situatie voorleg aan professoren hier in Hong Kong, dan zijn ze allen verbaasd. Hoe kan het toch gebeuren dat we nu praten over inferieure en superieure culturen, deportatie van Marokkaanse gezinnen als het kind rottigheid uithaalt, de grenzen sluiten en alle bekende moslims goed in de gaten houden zelfs al ze slechts gebruik maken van de vrijheid van meningsuiting?
Geen idee. Buiten jou om heb ik nog niemand hier daarover horen praten.
En ik kan op basis van alleen jouw geval alleen een ruwe inschatting maken over het hoe en waarom er dergelijke termen gebezigd worden.
Citaat:
Daar kunnen we van de Hongkongers nog wat leren, die nauwelijks kampen met criminaliteit van minderheidsgroepen.
Wat een mirakel aangezien er daar ook geen grote minderheidsgroepen zijn en men dus nooit een vergelijking kan maken.

En in ander vergelijkbaar nieuws: de ruimtelijke ordening van Nederland is beter dan die in Hongkong omdat we meer weilanden hebben.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 15:15
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Inprisonment rates zeggen niet. HK trekt veel meer illegale migranten aan dan Nederland, en die worden dan (langer) vastgehouden.
Goh, knap dat jij dat weet aangezien illegale immigratie niet bepaald goed bijgehouden kan worden, heb je het bovendien gecorrigeerd voor bevolkingsaantal?

Daarnaast staat er nergens op die site dat alle gedetineerden ook illegale immigranten zijn, er staat dat imprisonment varieert met de mate van illegale immigratie, waarmee jouw claim dat er nauwelijks criminaliteit zou zijn in Hong Kong ontkracht is.

Citaat:
Illicit drugs
major European producer of synthetic drugs, including ecstasy, and cannabis cultivator; important gateway for cocaine, heroin, and hashish entering Europe; major source of US-bound ecstasy; large financial sector vulnerable to money laundering; significant consumer of ecstasy
Dit maakt de vergelijking overigens vrij onmogelijk.

Maar ja in hong kong is er de schijn dat er minder criminaliteit is.

Citaat:
Ethnic groups:
Definition Field info displayed for all countries in alpha order
HK
Chinese 95%, Filipino 1.6%, Indonesian 1.3%, other 2.1% (2006 census)

NL:
Ethnic groups:
Definition Field info displayed for all countries in alpha order
Dutch 80.7%, EU 5%, Indonesian 2.4%, Turkish 2.2%, Surinamese 2%, Moroccan 2%, Netherlands Antilles & Aruba 0.8%, other 4.8% (2008 est.)
CIA world fact book.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 16:12
Verwijderd
Citaat:
De discriminatie tegen, ik noem maar een paar voorbeelden, Chinezen en Indonesiers, die er ongetwijfeld ook geweest zal zijn, heeft toch ook niet geleid tot een dergelijk fenomeen wat je nu bij marokkanen aantreft? Rondhangende groepjes chinezen vallen toch over het algemeen geen meisjes lastig, en ze roven geen tasjes en ze hebben geen last van massale schooluitval. En van Surinamers las ik gisteren nog dat ze hun imago in de jaren 70 van messentrekkende luiwammesen zijn kwijtgeraakt maar integendeel juist prima meedoen in de samenleving.
Nee, beweer ik dat dan? Het is een zelfversterkend effect. Jongeren van Marokkaanse afkomst zijn, gecorrigeerd voor sociaal-economische factoren, ongeveer twee keer zo crimineel als autochtone jongeren. Dit leidt tot extra vooroordelen, wat de jongeren weer extra crimineel maakt, etc.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 16:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dit leidt tot extra vooroordelen, wat de jongeren weer extra crimineel maakt, etc.
Dat is niet waar. Daar zit wederom de culture of poverty tussen, en mislukken omdat je denkt buitengesloten te worden is een keuze.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Goh, knap dat jij dat weet aangezien illegale immigratie niet bepaald goed bijgehouden kan worden, heb je het bovendien gecorrigeerd voor bevolkingsaantal?

Daarnaast staat er nergens op die site dat alle gedetineerden ook illegale immigranten zijn, er staat dat imprisonment varieert met de mate van illegale immigratie, waarmee jouw claim dat er nauwelijks criminaliteit zou zijn in Hong Kong ontkracht is.



Dit maakt de vergelijking overigens vrij onmogelijk.

Maar ja in hong kong is er de schijn dat er minder criminaliteit is.


CIA world fact book.
Het is off topic om Hong Kong en Nederland verder te vergelijken. Wat ik geconstateerd heb is dat er in Hong Kong veel migranten zijn (veel mainland chinezen bijvoorbeeld ook), maar dat er vrij weinig criminaliteit is, ook onder de groep migranten, in vergelijking met Nederland. Ook kent men in Hong Kong minder vreemdelingenhaat, en ik zie een correlatie. Je hoeft mijn mening niet te delen, maar verder discusseren over Hong Kong is off topic.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 17:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het is off topic om Hong Kong en Nederland verder te vergelijken. Wat ik geconstateerd heb is dat er in Hong Kong veel migranten zijn (veel mainland chinezen bijvoorbeeld ook), maar dat er vrij weinig criminaliteit is, ook onder de groep migranten, in vergelijking met Nederland. Ook kent men in Hong Kong minder vreemdelingenhaat, en ik zie een correlatie. Je hoeft mijn mening niet te delen, maar verder discusseren over Hong Kong is off topic.
Dit is niet correct. Het is óf je twijfelachtige vergelijking intrekken, óf de kritiek daarop beantwoorden. Eerst een stelling onderbouwen met iets dat waarschijnlijk niet klopt en kritiek ontduiken door het offtopic te noemen kan niet.

Überhaupt, lees eens terug wat je schrijft. Chinese migranten in Hongkong? Da's evenveel een migrant als een Amsterdammer in Diemen een migrant is. Het is niet zoveel moeite om eerst te overdenken wat je probeert te vergelijken en waarom, en of dat wel klopt.



Het ging hier meer over integratieproblemen, en hoe Marrokanen nog steeds de grootste groep veroorzakers van problemen in de vorm van criminaliteit, geweld en overlast zijn.

Wat kunnen beleidsmakers doen om de controle over de buurt terug te krijgen van dergelijke bendes? Dat is wellicht een interessante vraag om onszelf te stellen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 17:16
Verwijderd
@T_ID, nogmaals het is off topic om over Hong Kong door te zwammen, maar er zijn inderdaad chinese migranten in Hong Kong, Hong Kong is compleet anders dan de rest van China, het is zelfs een autonome regio. Een chinees komt Hong Kong zonder visum niet binnen.

Marokkanen veroorzaken wellicht problemen, maar ik zou zeggen wacht nog 10 jaar, dan zijn de snotjochies van nu volwassen geworden, en zeiken we met zn allen op een andere etnische groep in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 17:18
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Marokkanen veroorzaken wellicht problemen, maar ik zou zeggen wacht nog 10 jaar, dan zijn de snotjochies van nu volwassen geworden, en zeiken we met zn allen op een andere etnische groep in Nederland.
Dus nog tien jaar straatterreur en daarna een nieuwe generatie met precies dezelfde problemen. Talloze slachtoffers en jarenlang zullen mensen in hun eigen land gediscrimineerd worden door mensen die van zichzelf buitenstaanders hebben gemaakt..

Waarom zouden we de problemen niet moeten aanpakken en laten doorgaan, zoals jij hier voorstelde?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 17:22
Verwijderd
Op dit moment is er een positieve ontwikkeling waarneembaar in de Marokkaanse gemeenschap. Steeds meer Marokkanen gaan het hoger onderwijs is en zijn sociaal betrokken. Als ik een sociaal betrokken niet-westerse allochtone groep zou moeten noemen, zouden dat wel de Marokkanen zijn. Anders dan andere etnische minderheden zoals Turken, Chinezen en Molukkers, zijn zij minder gesloten en actief bezig in het land op elk niveau.

In de jaren 80 waren het de Turken en Surinamers, in de jaren 70 de Molukkers en daarvoor de arbeiders. Daarom zeg ik, geef het zn tijd. Van overlast op straat (straattereur is echt een onzin term) is op wat zelf gecreerde probleemwijken na, weinig sprake.

Ik zou het helemaal niet erg vinden om mijn kinderen op te voeden in Kanaaleiland, Lombok of Overvecht. Veel liever zelfs dan in een middenklasse buurt waar men geen multi culturele samenleving kent.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 17:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Op dit moment is er een positieve ontwikkeling waarneembaar in de Marokkaanse gemeenschap. Steeds meer Marokkanen gaan het hoger onderwijs is en zijn sociaal betrokken.
Zoals al eerder aangegeven doet dit ter zake voor de problemen die er nu zijn. De vraag was: hoe pakken we die aan?
Citaat:
Ik zou het helemaal niet erg vinden om mijn kinderen op te voeden in Kanaaleiland, Lombok of Overvecht. Veel liever zelfs dan in een middenklasse buurt waar men geen multi culturele samenleving kent.
Als ze aan je dochtertje hebben gezeten en je ruiten hebben ingegooid omdat je ze daar op aansprak, denk je daar zonder twijfel anders over.

Persoonlijk woon ik namelijk gewoon graag ergens zonder dat mijn vriendin semi-bezorgd over straat moet omdat de kroost van de 17% allochtonen die hier woont het nog presteert om haar voor hoer uit te maken, en mij al in mijn eerste week racistisch te beledigen (in het Arabisch overigens) en dan te gaan matten als ik ze te verstaan geef dat ze op moeten rotten (uiteraard was ik een racist omdat ik ze toen ze binnendrongen in mijn huis hen met geweld verwijderde). Ga je een paar kilometer verderop in Hilversum aan de rand van kakkerville Het Gooi zitten, dan nog krijg je als vrouw in het donker een auto met Marrokaantjes achter je aan die denken dat ze elke vrouw zomaar oneerbare voorstellen mogen doen, en sex eisen in ruil voor een onvrijwillige lift.

Mensen die dat niet als een probleem ervaren neem ik eigenlijk niet eens serieus. Die roepen maar wat vanaf de zijlijn en weten duidelijk niet wat er speelt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Zoals al eerder aangegeven doet dit ter zake voor de problemen die er nu zijn. De vraag was: hoe pakken we die aan?
Meer educatie en die jongeren een toekomstperspectief bieden, maar uiteindelijk gaat het vanzelf over.

Citaat:
Als ze aan je dochtertje hebben gezeten en je ruiten hebben ingegooid omdat je ze daar op aansprak, denk je daar zonder twijfel anders over.
Ach, als een autochtoon dat deed, zou ik ook niet ineens autochtonen gaan haten.


Citaat:
Persoonlijk woon ik namelijk gewoon graag ergens zonder dat mijn vriendin semi-bezorgd over straat moet omdat de kroost van de 17% allochtonen die hier woont het nog presteert om haar voor hoer uit te maken, en mij al in mijn eerste week racistisch te beledigen (in het Arabisch overigens) en dan te gaan matten als ik ze te verstaan geef dat ze op moeten rotten. Ga je een paar kilometer verderop in Hilversum aan de rand van kakkerville Het Gooi zitten, dan nog krijg je als vrouw in het donker een auto met Marrokaantjes achter je aan die denken dat ze elke vrouw zomaar oneerbare voorstellen mogen doen, en sex eisen in ruil voor een onvrijwillige lift.
Ik was en ben vaak te vinden in Hilversum en Utrecht, heb deze problemen eerlijk gezegd niet meegemaakt. Maargoed, tis jammer dat het je overkomen is, maar het is slechts een incident.

Citaat:
Mensen die dat niet als een probleem ervaren neem ik eigenlijk niet eens serieus. Die roepen maar wat vanaf de zijlijn en weten duidelijk niet wat er speelt.
Maargoed, voor hetzelfde geld roep jij vanuit de zijlijn.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 17:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Meer educatie en die jongeren een toekomstperspectief bieden, maar uiteindelijk gaat het vanzelf over.
Mensen die zijn mislukt verbeteren zichzelf niet. Bovendien zorgen fenomenen als importbruiden ervoor dat het probleem steeds wordt vernieuwd. Het is wel heel naïef om te denken dat het uit zichzelf goed zou komen.

Überhaupt klopt er al niks van de onderliggende gedachten dat de problemen van Marrokanen zouden komen door te weinig kansen.
Citaat:
Ach, als een autochtoon dat deed, zou ik ook niet ineens autochtonen gaan haten.
En als een autochtoon dat deed omdat zijn cultuur dat actief goedkeurt en veroorzaakt? Nu al zijn er intolerante racistische allochtonen die een hekel hebben aan autochtonen. Ik denk als je daar nog een portie negatieve ervaringen aan toe zou voegen dat het helemaal fout zou gaan.
Citaat:
Ik was en ben vaak te vinden in Hilversum en Utrecht, heb deze problemen eerlijk gezegd niet meegemaakt. Maargoed, tis jammer dat het je overkomen is, maar het is slechts een incident.
Maar goed, jij bent natuurlijk geen mikpunt voor racistische Marrokanen. Ik blijf ook relatief uit de wind als ik vergelijk met sommige kennissen omdat ik niet uitstraal dat ik makkelijk te schofferen ben.

Wat me trouwens het ergste doet vrezen voor de situatie van degenen die dat wel zijn. Als er figuren rondlopen die zo losgeslagen zijn dat ze denken dat je achter meisjes aan kunt rijden terwijl je hen seks aanbied en dan vlakbij ze blijven hangen als ze je negeren, dan is er iets radicaal mis.

Vandaar dus mijn vraag wat voor oplossingen we voor het corrigeren of verwijderen van dergelijke figuren gaan verzinnen.
Citaat:
Maargoed, voor hetzelfde geld roep jij vanuit de zijlijn.
Je noemt me dus een leugenaar? Ik denk dat je niet zo respectloos moet zijn tegenover andere forummers.

Als je op geen manier die beschuldiging kunt hard maken denk ik eigenlijk dat je die woorden beter in kunt trekken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 17:59
Allochthony
Avatar van Allochthony
Allochthony is offline
"Onze" cultuur keurt dat helemaal niet goed, en veroorzaken doen we het ook niet. Misschien ben ik even bevooroordeeld als jij, T_ID, maar dan aan de andere kant, maar ik ken eigenlijk geen racistische Marokkanen? Hier in de buurt is het prachtig gemixed, autochtonen kopen bij de de kleine Marokkaanse/Koerdische/Turkse hoekwinkels, allochtonen lopen de Supercoop in. Autochtonen en allochtonen praten voor het Marokkaans consulaat etc.

Ik kom nooit in Hilversum, dus daar kan ik geen uitspraken over doen, maar ik krijg het gevoel alsof je eigenlijk als persoon erg ver van de door jou waargenomen problemen staat. Loops eens een fabriek binnen, ga een kijken in de haven, daar zijn genoeg hardwerkende autochtonen en allochtonen die het goed met elkaar kunnen vinden en goed werk leveren.

Dat er bepaalde jongeren voor overlast zorgen wil ik niet ontkennen, maar om de oorzaak bij afkomst en cultuur te leggen is onzin.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Dat is niet waar. Daar zit wederom de culture of poverty tussen, en mislukken omdat je denkt buitengesloten te worden is een keuze.
Crimineel zijn/overlast veroorzaken is altijd een keuze. Wat een sterk staaltje non-argumenteren, weer.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 18:04
Verwijderd
Citaat:
"Onze" cultuur keurt dat helemaal niet goed, en veroorzaken doen we het ook niet. Misschien ben ik even bevooroordeeld als jij, T_ID, maar dan aan de andere kant, maar ik ken eigenlijk geen racistische Marokkanen? Hier in de buurt is het prachtig gemixed, autochtonen kopen bij de de kleine Marokkaanse/Koerdische/Turkse hoekwinkels, allochtonen lopen de Supercoop in. Autochtonen en allochtonen praten voor het Marokkaans consulaat etc.

Ik kom nooit in Hilversum, dus daar kan ik geen uitspraken over doen, maar ik krijg het gevoel alsof je eigenlijk als persoon erg ver van de door jou waargenomen problemen staat. Loops eens een fabriek binnen, ga een kijken in de haven, daar zijn genoeg hardwerkende autochtonen en allochtonen die het goed met elkaar kunnen vinden en goed werk leveren.

Dat er bepaalde jongeren voor overlast zorgen wil ik niet ontkennen, maar om de oorzaak bij afkomst en cultuur te leggen is onzin.
Tja, ik heb in Den Haag, één van de meest "allochtone" steden van het land, nooit problemen gehad met allochtonen. Volgens mij zijn het in de regel de racisten en xenofoben die er problemen mee hebben. Zal wel iets met hun houding te maken hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 18:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik kom nooit in Hilversum, dus daar kan ik geen uitspraken over doen, maar ik krijg het gevoel alsof je eigenlijk als persoon erg ver van de door jou waargenomen problemen staat. Loops eens een fabriek binnen, ga een kijken in de haven, daar zijn genoeg hardwerkende autochtonen en allochtonen die het goed met elkaar kunnen vinden en goed werk leveren.
Ik ontken toch nergens dat het er is. Het doet alleen niet ter zake voor het feit dat er grote problemen zijn. Het ene maakt het andere niet ongedaan.
Citaat:
Dat er bepaalde jongeren voor overlast zorgen wil ik niet ontkennen, maar om de oorzaak bij afkomst en cultuur te leggen is onzin.
Waarom niet? Cultuur is in sommige gevallen samen met religie duidelijk de oorzaak.

Bijvoorbeeld het idee dat de man de baas is, waardoor moeders hun zoons niet corrigeren, en de ouders het überhaupt wel prima vinden als hun kroost de hele dag uit zwerven is.

Om maar een paar van de vele voorbeelden van google te plukken:
http://www.managementissues.com/over...071020468.html
http://www.refdag.nl/artikel/1298690...n+de+goot.html
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Mensen die zijn mislukt verbeteren zichzelf niet. Bovendien zorgen fenomenen als importbruiden ervoor dat het probleem steeds wordt vernieuwd.

Het is wel heel naïef om te denken dat het uit zichzelf goed zou komen.
Geloof mij nou maar dat Turken veel meer bruiden importeren dan Marokkanen. En van hen heb je steeds minder last. Net zoals overigens van de Marokkanen die het ook steeds beter doen.

Citaat:
Überhaupt klopt er al niks van de onderliggende gedachten dat de problemen van Marrokanen zouden komen door te weinig kansen.
Racisme komt veel voor onder andere bij sollicitatie voor stages en banen. Ik heb er zelfs onderzoek naar gedaan. Daarnaast hebben ze ook weinig kansen omdat hun ouders niet hoog opgeleid zijn. Daarom zeg ik wacht nog een paar jaar, totdat de hoogopgeleidde Marokkanen zelf kinderen gaan krijgen.

Citaat:
En als een autochtoon dat deed omdat zijn cultuur dat actief goedkeurt en veroorzaakt? Nu al zijn er intolerante racistische allochtonen die een hekel hebben aan autochtonen. Ik denk als je daar nog een portie negatieve ervaringen aan toe zou voegen dat het helemaal fout zou gaan.
Cultuur is zoiets ontastbaars, dus zulke uitspraken kun je al helemaal niet maken. Uit het jaarboek van racisme 2008, is trouwens waar te nemen dat de meeste mensen die lijden onder racisme, niet-westerse/islamitische allochtonen zijn.

Citaat:
Maar goed, jij bent natuurlijk geen mikpunt voor racistische Marrokanen. Ik blijf ook relatief uit de wind als ik vergelijk met sommige kennissen omdat ik niet uitstraal dat ik makkelijk te schofferen ben.
Waarom zou ik geen mikpunt zijn? Mensen denken meestal dat ik Nederlands of Joods ben. Daarnaast heb ik genoeg autochtone vrienden in die probleemwijken wonen, die de problemen ook niet kennen. Zoals ik al zei, tis een incident en het is jammer dat het gebeurt is.

Citaat:
Wat me trouwens het ergste doet vrezen voor de situatie van degenen die dat wel zijn. Als er figuren rondlopen die zo losgeslagen zijn dat ze denken dat je achter meisjes aan kunt rijden terwijl je hen seks aanbied en dan vlakbij ze blijven hangen als ze je negeren, dan is er iets radicaal mis.
Tsja de rotte appels heh. Heb je onder Nederlanders ook.

Citaat:
Vandaar dus mijn vraag wat voor oplossingen we voor het corrigeren of verwijderen van dergelijke figuren gaan verzinnen.
Gewoon consequent de wet handhaven. Volgens mij is het nu ook al verboden om mensen lastig te vallen, of zie ik dat verkeerd?

Citaat:
Je noemt me dus een leugenaar? Ik denk dat je niet zo respectloos moet zijn tegenover andere forummers.
Als ik je een leugenaar zou noemen, had ik je een leugenaar genoemd. Maar het feit dat jij wat nare ervaringen achter de rug hebt met vermoedelijk Marokkanen, wil niet zeggen dat je er dan midden in zit.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 13:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Geloof mij nou maar dat Turken veel meer bruiden importeren dan Marokkanen. En van hen heb je steeds minder last. Net zoals overigens van de Marokkanen die het ook steeds beter doen.
Bij Turken uit het zich wellicht minder in straatterreur, maar waar haal je vandaan dat er geen schade of overlast zou zijn? Als daar patriarchaal denken wordt voortgezet en vrouwen fungeren als geïmporteerde huishoudster/sekslavin en eventueel optuioneel nog iets van liefde of een relatie, zoals de traditionele rolverdeling het graag ziet, dan is dat een groot probleem dat net zo goed onaangepaste kinderen voort zal brengen.

Bij Marrokanen zijn de problemen echter urgenter omdat ze een concreet gevaar voor de openbare orde vormen, en zoals bewezen in verscheidene incidenten, zelfs eerder dan de politie de macht hebben in sommige wijken.
Citaat:
Racisme komt veel voor onder andere bij sollicitatie voor stages en banen. Ik heb er zelfs onderzoek naar gedaan.
Dan weet je ook dat anoniem solliciteren en andere initiatieven op kosten van de gemeenschap een totale mislukking waren, waarmee effectief bewezen werd dat discriminatie geen rol speelt.

Men wíl in sommige allochtone en apologistische kringen graag dat discriminatie een rol speelde, want dan hadden ze een verklaring die ze de blanke man in de schoenen konden schuiven, in plaats van bij zichzelf te rade te gaan.

Ik stel voor die pseudowetenschap ten volle te negeren om het debat niet te vertroebelen.
Citaat:
Cultuur is zoiets ontastbaars, dus zulke uitspraken kun je al helemaal niet maken. Uit het jaarboek van racisme 2008, is trouwens waar te nemen dat de meeste mensen die lijden onder racisme, niet-westerse/islamitische allochtonen zijn.
Logisch, de registratie van racisme tegen autochtonen is zeer slecht, en tegen islamieten juist overdreven goed, waarbij men niet let op de daadwerkelijke motivatie. De door religieuze haat en racisme ingegeven aanval op Ehsan Jami is geen hatecrime volgens zo'n monitor, maar de puur uit baldadigheid tegen de blinde muur van de Turkse moskee gegooide brandende lap is opeens een 'racistische brandstichting'

Verder zijn veel data waardeloos. De racisme monitor betrapt ik op gebruik van de Antifa als bron. Ik bedoel, jezus, wikipedia levert betere resultaten dan zij.

Cultuur is overigens wel degelijk bewijsbaar. Ik gaf eerder al twee links waarin dat werd aangehaald als verklaring. Überhaupt, alleen al de rol die de traditionele islamitische rollenpatronen spelen in het creëren van ontspoorde kinderen is echt al jaren en jaren bekend.
Citaat:
Tsja de rotte appels heh. Heb je onder Nederlanders ook.
Dat gedrag is onder Nederlanders niet tot nauwelijks waarneembaar. Die zijn ook niet opgebracht in een schizofrene cultuur waar seks aan de ene kant een groot taboe is, en vrouwen aan de andere kant inferieure wezens zijn die je best lastig mag vallen als dat je als door allah als superieur aangewezen man (koran 4 en nog wat) zin in hebt.

Maar da's allemaal de bekende weg, de vorm van asociaal en crimineel gedrag wordt nu eenmaal bepaald door etnische achtergrond, cultuur en religie.
Citaat:
Gewoon consequent de wet handhaven. Volgens mij is het nu ook al verboden om mensen lastig te vallen, of zie ik dat verkeerd?
Waarna we weer stuiten op de onwil van de politie om minderheden achter de broek te zitten door cultureel bepaalde overtredingen van de wet.

Wat ons brengt op de noodzaak van een politiebeleid op basis van gelijke behandeling in plaats van de huidige status quo waar minderheden voor bepaalde misdrijven vrijuit gaan.
Citaat:
Als ik je een leugenaar zou noemen, had ik je een leugenaar genoemd. Maar het feit dat jij wat nare ervaringen achter de rug hebt met vermoedelijk Marokkanen, wil niet zeggen dat je er dan midden in zit.
En dus komt het aan op de rest van de argumentatie, waar het aan mijn kant stapels rapporten en studie over culturele oorzaken, racisme en problemen tot aan het plafond is, en van jouw kant weinig anders dan de niet ter zake doende constatering dat sommige Marrokanen en steeds meer wel succesvol zijn.



En dan uit het topic waar dit ook ter sprake kwam, maar te ver offtopic was eigenlijk dezelfde vraag opnieuw:
Citaat:
Het zijn snotjochies die niets beters te doen hebben. Je blaast het op, omdat er verder geen zak gebeurt in Nederland.
Okay, je hebt nu meermalen de discussie gefrustreerd met zulke kreten. Het is tijd dat je ze hard gaat maken. Bewijs maar dat er geen haat betrokken was bij de wegpestzaken bijvoorbeeld.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Dat gedrag is onder Nederlanders niet tot nauwelijks waarneembaar
Nee dat klopt, want als het om nederlandse etters gaat, word de nationaliteit niet genoemd...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 13:21
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nee dat klopt, want als het om nederlandse etters gaat, word de nationaliteit niet genoemd...
En waaruit blijkt dat dat de oorzaak is, en niet het feit dat het gedrag gewoon minder voorkomt, zoals je hiermee beweerde?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 13:40
Verwijderd
Citaat:
En waaruit blijkt dat dat de oorzaak is, en niet het feit dat het gedrag gewoon minder voorkomt, zoals je hiermee beweerde?

Ik beweer alleen maar wat er staat. Het is een feit dat als het om witte nederlandse ettertjes gaat, er niks bij staat, of dat het de krant niet eens haalt. Had ik geen achterliggende gedachte bij... alleen maar een stukje info. Waarmee iedereen het zijne kan doen in deze discussie.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Bij Turken uit het zich wellicht minder in straatterreur, maar waar haal je vandaan dat er geen schade of overlast zou zijn? Als daar patriarchaal denken wordt voortgezet en vrouwen fungeren als geïmporteerde huishoudster/sekslavin en eventueel optuioneel nog iets van liefde of een relatie, zoals de traditionele rolverdeling het graag ziet, dan is dat een groot probleem dat net zo goed onaangepaste kinderen voort zal brengen.
En daarom stel ik terecht mijn twijfels of je er uberhaupt wel midden in zit. Mannen worden net zo goed uit Turkije geimporteerd. Sterker veel familieleden en kennisen bestaan uit " import", geen van je constateringen zijn daarom waar. Natuurlijk is het niet altijd even kosjer, maar een bruid of bruidegom importeren hoeft niet per definitie slecht te zijn, of gedaan te worden door mensen met slechte intenties. Daar doe je de vele succesvolle gezinnen en geen eer mee aan. Weetje wat walgelijker is? De oude westerse mannen die hier in de Filipijnen achter de 18jarige meisjes aangaan. Helaas hoor ik je daar nooit over.

Citaat:
Bij Marrokanen zijn de problemen echter urgenter omdat ze een concreet gevaar voor de openbare orde vormen, en zoals bewezen in verscheidene incidenten, zelfs eerder dan de politie de macht hebben in sommige wijken.
Oja in welke wijken dan? Op basis van wat constateer je dat dan?


Citaat:
Dan weet je ook dat anoniem solliciteren en andere initiatieven op kosten van de gemeenschap een totale mislukking waren, waarmee effectief bewezen werd dat discriminatie geen rol speelt.
Dat is wat anders dan de mensen van ROC in Utrecht beweren en het jaarboek van racisme 2008.

Citaat:
Men wíl in sommige allochtone en apologistische kringen graag dat discriminatie een rol speelde, want dan hadden ze een verklaring die ze de blanke man in de schoenen konden schuiven, in plaats van bij zichzelf te rade te gaan.

Ik stel voor die pseudowetenschap ten volle te negeren om het debat niet te vertroebelen.
Doe je niet precies hetzelfde als je het over de overlast van Marokkaanse jongeren hebt? Het is geen blank-niet blank probleem. Racistische Marokkanen hebben eerder wat tegen zwarten, dan tegen blanke mensen.

Citaat:
Logisch, de registratie van racisme tegen autochtonen is zeer slecht, en tegen islamieten juist overdreven goed, waarbij men niet let op de daadwerkelijke motivatie. De door religieuze haat en racisme ingegeven aanval op Ehsan Jami is geen hatecrime volgens zo'n monitor, maar de puur uit baldadigheid tegen de blinde muur van de Turkse moskee gegooide brandende lap is opeens een 'racistische brandstichting'

Verder zijn veel data waardeloos. De racisme monitor betrapt ik op gebruik van de Antifa als bron. Ik bedoel, jezus, wikipedia levert betere resultaten dan zij.
Vind je het erg als ik het jaarboek als meer autoritaire bron zie?

Citaat:
Cultuur is overigens wel degelijk bewijsbaar. Ik gaf eerder al twee links waarin dat werd aangehaald als verklaring. Überhaupt, alleen al de rol die de traditionele islamitische rollenpatronen spelen in het creëren van ontspoorde kinderen is echt al jaren en jaren bekend.
Islamitische rolpatronen bestaan niet, omdat moslims onderling ontzettend verdeeld, divers en verschillend zijn. Zo is ook de " islamitische cultuur" een non begrip. ik heb meer met jou gemeen op cultureel gebied, dan met een moslim uit Indonesie, Kenia etc.

Citaat:
Dat gedrag is onder Nederlanders niet tot nauwelijks waarneembaar .
bron?

Citaat:
Die zijn ook niet opgebracht in een schizofrene cultuur waar seks aan de ene kant een groot taboe is, en vrouwen aan de andere kant inferieure wezens zijn die je best lastig mag vallen als dat je als door allah als superieur aangewezen man (koran 4 en nog wat) zin in hebt..
ik weet niet naar welke cultuur je refereert


Citaat:
Waarna we weer stuiten op de onwil van de politie om minderheden achter de broek te zitten door cultureel bepaalde overtredingen van de wet.

Wat ons brengt op de noodzaak van een politiebeleid op basis van gelijke behandeling in plaats van de huidige status quo waar minderheden voor bepaalde misdrijven vrijuit gaan.
Wiens schuld is dat (als het uberhaupt waar is, wat ik betwijfel).?


Citaat:
En dus komt het aan op de rest van de argumentatie, waar het aan mijn kant stapels rapporten en studie over culturele oorzaken, racisme en problemen tot aan het plafond is, en van jouw kant weinig anders dan de niet ter zake doende constatering dat sommige Marrokanen en steeds meer wel succesvol zijn.
Ohja, welke studies en rapporten?


Citaat:
Okay, je hebt nu meermalen de discussie gefrustreerd met zulke kreten. Het is tijd dat je ze hard gaat maken. Bewijs maar dat er geen haat betrokken was bij de wegpestzaken bijvoorbeeld.
Vraag een willekeurige politiechef maar uit een probleemwijk, wie de probleemmakers zijn. Ze spreken altijd over een kleine harde kern. Dat betekent dus dat toch minstens 95% van alle Marokkaanse jongeren te helpen is.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 14:08
Verwijderd
eigenlijk vind ik dat al die ettertjes gewoon verplicht anderhalf jaar in militaire dienstplicht moeten. afgeblaft worden door een drilsergeant. Desnoods met grof geweld wat respect en discipline aangeleerd krijgen.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 14:22
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
eigenlijk vind ik dat al die ettertjes gewoon verplicht anderhalf jaar in militaire dienstplicht moeten. afgeblaft worden door een drilsergeant. Desnoods met grof geweld wat respect en discipline aangeleerd krijgen.
Glen Mills?

probleem is dat (schijnbaar) veel oud-"leerlingen" van GM het leger inwillen, omdat ze zich beter voelen in een strak regime, maar dat je met een strafblad weer niet het leger inkomt...
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Glen Mills?

probleem is dat (schijnbaar) veel oud-"leerlingen" van GM het leger inwillen, omdat ze zich beter voelen in een strak regime, maar dat je met een strafblad weer niet het leger inkomt...

Nee ik bedoel heel letterlijk de dienstplicht weer invoeren...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 14:50
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Nee ik bedoel heel letterlijk de dienstplicht weer invoeren...
geen idee hoe dat werkt met een strafblad...
en ik weet ook niet hoe veel van de overlastveroorzakers Nederlands staatsburger zijn (misschien wel genoeg om de groep te "breken", echt geen idee)

het zou voor die jongens idd niet per se slecht zijn. maar defensie zit niet te wachten om opvoedertje te moeten spelen natuurlijk... er moet wel rendement inzitten.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 15:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En daarom stel ik terecht mijn twijfels of je er uberhaupt wel midden in zit.
Nee, je wilt me in het diskrediet brengen. Een veel gebruikte drogreden tegen critici van integratieproblemen. Schiet op de boodschapper, dan gaat de boodschap vanzelf wel weg.
Citaat:
De oude westerse mannen die hier in de Filipijnen achter de 18jarige meisjes aangaan. Helaas hoor ik je daar nooit over.
Misschien moet je daar eens naar vragen in plaats van er een leugenachtige persoonlijke aanval van te maken, dan zou je zien dat ik er voorstander van ben om via de immigratieregels dat onmogelijk te maken.

Tweemaal in één post al dat je de persoonlijke aanval drogreden gebruikt. Kennelijk is je punt in deze discussie heel zwak.
Citaat:
Oja in welke wijken dan? Op basis van wat constateer je dat dan?
Onder andere Utrecht Overvecht. Aangetoond is dat daar een criminele bende actief is die bepaald of jij daar mag wonen of niet, en hen is dusver nog geen strobreed in de weg gelegd.
Citaat:
Dat is wat anders dan de mensen van ROC in Utrecht beweren en het jaarboek van racisme 2008.
Wat je natuurlijk niet doorlinkt of laat zien. Waarschijnlijk omdat je het verkeerd citeert. Aangezien dat boek niet eens opvraagbaar lijkt te zijn voor Nederland als land ziet het er naar uit dat je het concreter zult moeten maken of het in moet trekken als bron.
Citaat:
Doe je niet precies hetzelfde als je het over de overlast van Marokkaanse jongeren hebt? Het is geen blank-niet blank probleem. Racistische Marokkanen hebben eerder wat tegen zwarten, dan tegen blanke mensen.
Nee, dat doe ik niet. Dat is de zoveelste poging om me in het diskrediet te brengen. Het is trouwens inderdaad geen kwestie van blank versus niet-blank.
Alleen voor eerder genoemde racistische Marrokanen is wel een kwestie van blank versus niet-blank.
Citaat:
Vind je het erg als ik het jaarboek als meer autoritaire bron zie?
Eigenlijk wel, aangezien je geen bronnen hebt, maar slechts een kreet, waarin je net doet alsof je namens een bepaalde autoriteit spreekt.
Citaat:
Islamitische rolpatronen bestaan niet, omdat moslims onderling ontzettend verdeeld, divers en verschillend zijn.
Met als bindende factor.... juist ja. Islamitische rollenpatronen dus.

Geen struisvogeltactieken graag.
Citaat:
bron?
Omgekeerde bewijslast ga ik natuurlijk niet op in. Jouw bewering was dat er geen verschil is per cultuur, aan jou te bewijzen dat er losgeslagen autochtone bendes rondzwerven die vanuit het idee dat vrouwen inferieur zijn, vrouwen belagen op straat.
Citaat:
k weet niet naar welke cultuur je refereert
De Marrokaans-islamitische cultuur. Dat weet je wel degelijk, maar je probeert de discussie vast te laten lopen op haarkloverijen.
Citaat:
Wiens schuld is dat (als het uberhaupt waar is, wat ik betwijfel).?
De schuld van de politiek-correcte beleidsmakers die weigeren de problemen aan te pakken. In Utrecht bijvoorbeeld Aleid Wolfsen.
Citaat:
Ohja, welke studies en rapporten?
Vragen naar de bekende weg is vermoeiend, maar uiteraard baseer ik me wél ergens op.
http://www.nrc.nl/nieuwsthema/marokk...en_kort_lontje

Madeleine de Boer, 2008, Culturele diversiteit in opvattingen over misdaad en straf onder leerlingen van het VMBO.

http://www.scp.nl/publicaties/persbe...37702376.shtml
http://www.scp.nl/publicaties/persbe...37702252.shtml
http://www.scp.nl/publicaties/persbe...37701604.shtml

http://hetkenniscentrum.nl/nicis/dos...gens_1161.html

http://www.kennislink.nl/publicaties...rn-van-de-zaak

Een onderzoek van de RuG bewees zelfs de schuld van de culture of poverty als oorzaak:
http://www.regioplan.nl/gfx/content/...trouw_fun1.pdf

Citaat:
Vraag een willekeurige politiechef maar uit een probleemwijk, wie de probleemmakers zijn. Ze spreken altijd over een kleine harde kern. Dat betekent dus dat toch minstens 95% van alle Marokkaanse jongeren te helpen is.
Moeten we uit deze ontwijking maar concluderen dat je niet weet hoe erg het met de situatie gesteld is?

Ik geloof namelijk dat bovenstaande lijstje het op een groot aantal argumenten van mijn kant, versus nul bronnen van jouw kant brengt.

Het groeit een beetje scheef voor een serieuze discussie. Je kunt niet zomaar feiten blijven verwerpen op basis van niet-onderbouwde kreten omdat je wilt dat het zo is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Nee ik bedoel heel letterlijk de dienstplicht weer invoeren...
Kosten, baten... Niet bepaald een goedkope maatregel.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Kosten, baten... Niet bepaald een goedkope maatregel.

Hmm. Die berekening zou ik eigenlijk wel eens voor me willen zien.

De kosten die dit tuig met zich meebrengt, en ik bedoel dan ook alle kosten. Tegen de kosten die de dienstplicht zou betekenen...

Goedkoop zal het niet zijn, maar als je op die manier van de ettertjes af bent ( en ettertjes kunnen wat mij betreft alle soorten huidskleur hebben ) en je krijgt er nuttige mensen voor terug. Dan denk ik dat het de moeite waard is... En: ze hoeven uiteraard niet betaald te worden voor die dienstplicht...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 16:19
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
ik denk dat dienstplicht erg aardig kan werken als we willen dat de culturen in onze maatschappelijke smeltkroes (kots) daadwerkelijk samensmelten.

iedereen heeft dan een aanzienlijk deel van zn jeugd gemeen met de rest. zie het als een ontgroening. het delen van een negatieve ervaring schept een band.

israel is wel een aardig voorbeeld denk ik, mannen en vrouwen diensplichtig. wat is precies het nadeel?
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 16:36
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Überhaupt, de enige manier waarop een geslaagde Marrokaan zich aangevallen zou kunnen voelen door de discussie over integratieproblemen is als hij/zij denkt in een racistisch 'zij tegen wij'-kader, en dan ligt het probleem dus veel elementairder, namelijk in hun wereldbeeld.
zit een beetje na te lezen in dit topic en wou deze opmerking even quoten. scherpe observatie!
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 16:40
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
"het jaarboek van racisme 2008
Is dat een boek met de uitspraken die gevallen zijn tijdens de World Conference against Racism 2008?
Ik kan niet wachten op de 2009 versie.. gniffel..
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Nee, je wilt me in het diskrediet brengen. Een veel gebruikte drogreden tegen critici van integratieproblemen. Schiet op de boodschapper, dan gaat de boodschap vanzelf wel weg.
Je benoemde niet eens het feit dat er minstens evenveel mannen als vrouwen worden " geimporteerd" . Dat wist je niet eens, vind je het raar dat ik denk dat je er niet midden in zit? Ik heb geen behoefte je in het diskrediet te brengen.

Citaat:
Misschien moet je daar eens naar vragen in plaats van er een leugenachtige persoonlijke aanval van te maken, dan zou je zien dat ik er voorstander van ben om via de immigratieregels dat onmogelijk te maken.
*kuch* westerse-nederlandse cultuur en de positie van de (niet-westerse) vrouw *kuch*

Citaat:
Onder andere Utrecht Overvecht. Aangetoond is dat daar een criminele bende actief is die bepaald of jij daar mag wonen of niet, en hen is dusver nog geen strobreed in de weg gelegd.
Mij is niet bekend dat daar de Marokkanen het skepter zwaaien.

Citaat:
Wat je natuurlijk niet doorlinkt of laat zien. Waarschijnlijk omdat je het verkeerd citeert. Aangezien dat boek niet eens opvraagbaar lijkt te zijn voor Nederland als land ziet het er naar uit dat je het concreter zult moeten maken of het in moet trekken als bron.
Kijk eens in een willekeurige boekhandel.


Citaat:
Nee, dat doe ik niet. Dat is de zoveelste poging om me in het diskrediet te brengen. Het is trouwens inderdaad geen kwestie van blank versus niet-blank.

Alleen voor eerder genoemde racistische Marrokanen is wel een kwestie van blank versus niet-blank.
Noch een kwestie niet-blank versus blank. Racisme is een non-issue. Homohaat, ok'e, maar niemand die ik ken heeft een hekel aan autochtonen omdat ze blank zijn.

Citaat:
Eigenlijk wel.
Dat is dan jammer, maargoed dat is je goed recht natuurlijk.

Citaat:
Met als bindende factor.... juist ja. Islamitische rollenpatronen dus.

Geen struisvogeltactieken graag.
Ik kan je nu vragen ze op te noemen, ik bevestig het tegendeel uit mijn eigen omgeving, die zich ook baseert op Islamitische rollenpatronen, en dan komen we tot de conclusie, dat de islamitische rollenpatronen niet bestaan!

Citaat:
Omgekeerde bewijslast ga ik natuurlijk niet op in. Jouw bewering was dat er geen verschil is per cultuur, aan jou te bewijzen dat er losgeslagen autochtone bendes rondzwerven die vanuit het idee dat vrouwen inferieur zijn, vrouwen belagen op straat.
Aangezien het mij nieuw is, dat de Marokkaanse cultuur geweld zou rechtvaardigen, is het vragen naar bronnen helemaal niet onredelijk. Het is natuurlijk jouw goed recht dat niet te doen, maar dan leggen we het verder terzijde.

Citaat:
De Marrokaans-islamitische cultuur. Dat weet je wel degelijk, maar je probeert de discussie vast te laten lopen op haarkloverijen.
Bestaat die dan? Er zijn geen regionale verschillen? Geen verschillen tussen berber-arabische cultuur? Stad en platteland? Nomaad en niet-nomaad? Geen overname van de Nederlandse cultuur? Zij zijn bewijs van spreke nog steeds dezelfde mensen als dat hen voorouders 50 jaar terug waren?

Citaat:
De schuld van de politiek-correcte beleidsmakers die weigeren de problemen aan te pakken. In Utrecht bijvoorbeeld Aleid Wolfsen.
Wat is er mis met politiek correctheid? In hoeverre is het juist om politiek incorrect te zijn? Wanneer ben je dat? Als je mede-nederlanders wil deporteren als ze de mist in gaan?

Citaat:
Vragen naar de bekende weg is vermoeiend, maar uiteraard baseer ik me wél ergens op.
http://www.nrc.nl/nieuwsthema/marokk...en_kort_lontje

Madeleine de Boer, 2008, Culturele diversiteit in opvattingen over misdaad en straf onder leerlingen van het VMBO.

http://www.scp.nl/publicaties/persbe...37702376.shtml
http://www.scp.nl/publicaties/persbe...37702252.shtml
http://www.scp.nl/publicaties/persbe...37701604.shtml

http://hetkenniscentrum.nl/nicis/dos...gens_1161.html

http://www.kennislink.nl/publicaties...rn-van-de-zaak

Een onderzoek van de RuG bewees zelfs de schuld van de culture of poverty als oorzaak:
http://www.regioplan.nl/gfx/content/...trouw_fun1.pdf
Bedankt voor je bronnen, kan het waarderen. Maar nergens kan ik eruit concluderen dat " Marokkanen-gedrag" niet of nauwelijks onder autochtonen voortkomt. De meeste rapporten rammen juist op sociale uitsluiting, en dat cultuur het fenomeen onvoldoende kan verklaren.

Citaat:
Moeten we uit deze ontwijking maar concluderen dat je niet weet hoe erg het met de situatie gesteld is?

Ik geloof namelijk dat bovenstaande lijstje het op een groot aantal argumenten van mijn kant, versus nul bronnen van jouw kant brengt.

Het groeit een beetje scheef voor een serieuze discussie. Je kunt niet zomaar feiten blijven verwerpen op basis van niet-onderbouwde kreten omdat je wilt dat het zo is.
Ik kan natuurlijk flink googlen naar uitspraken van politiechefs die stellen dat slechts een kleine harde kern problemen veroorzaakt, maar je weet ook wel dat die gedaan zijn.

Maargoed wil niet kinderachtig zijn:
http://www.google.com.ph/search?hl=t...Maghanap&meta=

Ja er zijn problemen in de Marokkaanse gemeenschap, maar naar weten kent elke gemeenschap problemen in Nederland. Turken eerwraak, Hindoestanen hoge zelfmoordpercentage, Chinezen, de maffia, Antilianen, tienermoeders en autochtonen hebben van alles wel wat. Ik zie liever de problemen in elke gemeenschap, als mijn probleem, aangezien we allemaal Nederlanders zijn. Vingers wijzen heeft geen zin, mijn beste.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 17:50
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
met jouw search gevonden:
http://www.heemland.nl/hl21-Criminal...llochtonen.htm

maar goed dat is 8 jaar geleden, zal wel niets meer van kloppen...?
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 18:43
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Het is off topic om Hong Kong en Nederland verder te vergelijken.
Omg :') jij komt zeiken over hong kong, ik bewijs dat jouw stellingname dat er in hong kong nauwelijks criminaliteit is, foutief is en dan ga IK offtopic?

mooier moet het niet worden.

Citaat:
Wat ik geconstateerd heb is dat er in Hong Kong veel migranten zijn (veel mainland chinezen bijvoorbeeld ook)
Dat zijn amper immigranten (migranten zijn degene die weggaan )
Citaat:
maar dat er vrij weinig criminaliteit is
Niet waar, het enige dat nationmaster aantoond is dat de politie daar kennelijk minder efficient is, aangezien er minder mensen worden opgepakt maar praktisch hetzelfde aantal per capita wordt vrijgesproken (+/- 4500)

Dus die bewijsvoering ontbreekt nog steeds.

Citaat:
ook onder de groep migranten, in vergelijking met Nederland. Ook kent men in Hong Kong minder vreemdelingenhaat,
Zoals aangetoond zijn er veel minder immigrantengroepen daar en komen ze ook nog vooral uit de buurlanden, uiteraard is er dan minder frictie.

Citaat:
en ik zie een correlatie. Je hoeft mijn mening niet te delen, maar verder discusseren over Hong Kong is off topic.
Nee een causaal verband.

en als het offtopic is KOM ER DAN NIET MEE!

Citaat:
ben schreef:
ik denk dat dienstplicht erg aardig kan werken als we willen dat de culturen in onze maatschappelijke smeltkroes (kots) daadwerkelijk samensmelten.
hmm wie was dat ook al weer.
The problem with the so called melting pot we call the US is that it stopped melting.

Citaat:
kenj schreef:
hekel aan autochtonen omdat ze blank zijn.
Wie beweert dat dan?

en die zullen er vast ook wel zijn, met recht overigens.

Citaat:
je mede-nederlanders wil deporteren als ze de mist in gaan?
Nederlanders zijn niet te deporteren, het gaat om personen die ook nog de buitenlandse nationaliteit vasthouden.

de mist in gaan is overigens een aardige bagetalisering van de problematiek.
Citaat:
Bedankt voor je bronnen, kan het waarderen. Maar nergens kan ik eruit concluderen dat " Marokkanen-gedrag" niet of nauwelijks onder autochtonen voortkomt.
Nou bijvoorbeeld mijn bron in het topic taakstraffen waarbij wordt opgemerkt dat het ong 50/50 is wat veroordeeld wordt terwijl autochtonen toch nog altijd 80% van de bevolking uit maken in nederland.

het feit dat 20% van de bevolking even veel wordt veroordeeld als 80% van de bevolking wil wat zeggen niet?

waarom; omdat het kan, omdat de eerste die er tegeningaat met grote woorden uit wordt gemaakt voor gek of erger wordt omgelegd.

en nee, je hebt absoluut gelijk dat er geen reden is aan te nemen dat vergelijkbare problematiek voor komt onder autochtonen, maar je kan wel een conclusie of 2 trekken.
Citaat:
Rellen in Oud-Krispijn 'incident'

Ze weet dat iedereen het zich na de rel van vrijdag afvraagt: valt de Dordtse wijk Oud-Krispijn terug in het geweld dat vorig jaar de buurt teisterde? Maar wethouder Gerda Bosdriesz kenschetst de gevechten tussen de politie en zestig Antilliaanse jongeren als 'een incident'.

,,Gisteren bezocht ik nog een jongereninformatiemarkt in Krispijn en dat ging hartstikke goed'', zegt Bosdriesz, die Antillianenzaken in haar portefeuille heeft. ,,We zitten zeker niet in die enorme geweldsspiraal van een jaar geleden.'' Van de politie begreep ze dat op de infomarkt deels dezelfde jongeren rondliepen die amok maakten toen agenten vrijdag een arrestatie in de wijk wilden verrichten voor vuurwapenbezit. ,,Iedereen die ik sprak vond het heel vervelend dat dit is gebeurd.'' Gisterochtend werd nog een man gearresteerd wegens openlijke geweldpleging. Dat maakt in totaal acht arrestaties. Nog vier arrestanten zitten vast.

Buurtbewoners hebben de indruk dat de politie in Krispijn de laatste weken een extra hard lik-op-stuk-beleid voert, speciaal gericht op Antillianen. ,,Je voelde de spanning de laatste dagen oplopen'', zegt een van hen. De politie ontkent intensiever te controleren. Bosdriesz: ,,Ik hoor wel van jongeren, uit álle wijken, dat de politie ze te dicht op de huid zit. Maar dat is één signaal. Het andere komt van Dordtenaren die juist willen dat de politie harder optreedt.''

Sinds vorig jaar ernstige onlusten uitbraken in Dordrecht, en bij schietincidenten doden vielen, is de politieverordening in probleembuurten zo uitgebreid dat makkelijk kan worden opgetreden tegen 'samenscholingen'. Toch moest de politie zich vrijdag even terugtrekken, maar volgens een woordvoerder is deze nu weer 'de baas in de wijk'.

© Trouw 2009, op dit artikel rust copyright.
Beetje oud maar is mijn buurt dus dan sta je er wat dichterbij
bezetten van een wijk politiebureau, is dat voldoende voor je?

Leuk feitje de gemeente dordt heeft de wijk plat gegooid om de problemen op te lossen en de antillianen verplaatst naar een beter te controleren deel van de stad (namelijk een wijk ernaast met maar 4 ipv. 20 uitvalswegen)
Citaat:
'Rellen wijk Krispijn zijn géén incident'

De gemeente Dordrecht doet de rellen van afgelopen vrijdag met Antilliaanse jongeren in de wijk Krispijn, ten onrechte af als een incident.

,,De gemeente wekt daarmee de indruk dat ze de zaak onder controle heeft en dat doet geen recht aan de realiteit'', zegt Gerrit Jan van der Kolm van het oecumenisch centrum De Buitenwacht, een belangrijke ontmoetingsplaats in Krispijn.

Van der Kolm was jarenlang actief in bewonersorganisaties en woont zelf ook in de wijk. In Krispijn woedt een 'veenbrand' die elk moment weer kan opvlammen, vreest hij. Vorige zomer waren er ook rellen in Krispijn, waarbij de politie zich ook al tijdelijk terug moest trekken om versterking te halen. De gemeente zou er volgens Van der Kolm wijzer aan doen te erkennen dat zij niet bij machte is de problemen in Krispijn op te lossen.
© Trouw 2009, op dit artikel rust copyright.
http://www.volkskrant.nl/archief_gra..._na_arrestatie
man, heb je uberhaupt welleens een politiebureau ontzet zien worden door de ME?
http://www.carienoverdijk.nl/werk/ar...denbeleid.html
http://www.verhalenvandordrecht.nl/v...php?nummer=456 (in de woorden van een wijkagent )
Citaat:
We lopen naar het hoekje Vincent van Goghstraat-Neuhuysstraat, waar vroeger het politiepostje Krispijn stond; de huisvesting van de politie voor de wijk. Nu ziet het er wat vreedzamer uit: het is inmiddels een kinderopvang geworden.
In de tijd dat het bij de politie in gebruik was, gold het als doelwit voor eenieder die niets op had met de politie. En dat waren er klaarblijkelijk nogal wat.
Er werd door de ruiten geschoten; keer op keer vlogen er stenen door de ramen of ze werden met een moker kapotgeslagen; het interieur werd opgeblazen met zwaar vuurwerk; fietsen werden uit de stalling gestolen en banden lekgeprikt.
Om te voorkomen dat voertuigen te dicht bij de post kwamen, werd het gebouw afgeschermd met betonblokken. Bij de eeuwwisseling was de wijkpost enkele uren onbereikbaar doordat er rondom rellen gaande waren. De mobiele eenheid moest de post ten slotte ontzetten. Maar het postje hield stand en de mensen die er werkten ook.
man ga fietsen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 05-05-2009 om 19:08.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 20:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
*kuch* westerse-nederlandse cultuur en de positie van de (niet-westerse) vrouw *kuch*
Blame the white man!
Citaat:
Mij is niet bekend dat daar de Marokkanen het skepter zwaaien.
Vreemd. Dat ze straffeloos bepalen wie daar wel en niet mag wonen heeft toch echt in alle kranten gestaan.
Citaat:
Kijk eens in een willekeurige boekhandel.
Oftewel, je hebt geen bronnen en probeert het met een dooddoener af te doen.
Citaat:
Noch een kwestie niet-blank versus blank. Racisme is een non-issue. Homohaat, ok'e, maar niemand die ik ken heeft een hekel aan autochtonen omdat ze blank zijn.
De haat oftewel het contraracisme ontstaat dan ook via de culture of poverty.
Citaat:
Ik kan je nu vragen ze op te noemen, ik bevestig het tegendeel uit mijn eigen omgeving, die zich ook baseert op Islamitische rollenpatronen, en dan komen we tot de conclusie, dat de islamitische rollenpatronen niet bestaan!
Nee, daaruit volgt dat er meerdere bestaan. Jouw denkfout, die je maakt omdat je niet kunt accepteren dat iets islamitisch geassocieerd wordt met iets negatiefs, is dat je denkt dat omdat er ook islamitische rollenpatronen bestaan waarin het niet fout gaat, dat er ook geen rollenpatronen bestaan waarin het wel fout gaat.

Terwijl niet-patriarchale moderne islamieten in de context van Nederland juist een kleine minderheid vormen.
Citaat:
Aangezien het mij nieuw is, dat de Marokkaanse cultuur geweld zou rechtvaardigen, is het vragen naar bronnen helemaal niet onredelijk.
Me geen woorden in de mond leggen is een slechte tactiek. Ik ga er ook natuurlijk niet op in.
[QUOTE=Kenjirro;29201072]Bestaat die dan? Er zijn geen regionale verschillen? Geen verschillen tussen berber-arabische cultuur? Stad en platteland? Nomaad en niet-nomaad? Geen overname van de Nederlandse cultuur? Zij zijn bewijs van spreke nog steeds dezelfde mensen als dat hen voorouders 50 jaar terug waren?
Citaat:
Wat is er mis met politiek correctheid?
Het verergert alle integratieproblemen en bevordert polarisatie. Tevens leidt het tot schending van de grondrechten van burgers omdat men de behoefte ontwikkeld om onheilsprofeten de mond te snoeren. Zie het politieke proces tegen Wilders bijvoorbeeld.

Feitelijk heeft het alleen maar nadelen.
Citaat:
Maargoed wil niet kinderachtig zijn:
http://www.google.com.ph/search?hl=t...Maghanap&meta=
Je bent hiermee wel kinderachtig bezig. Ik zoek het netjes op, jij geeft een google link. Ik onderbouw, jij geeft dooddoeners.
Voeren we nu een discussie, of ben je bezig met vertragingstactieken om te voorkomen dat men de juiste verbanden legt omdat die verbanden je slecht uitkomen? Ik twijfel onderhand wel.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-05-2009, 08:21
Verwijderd
Citaat:
Bij Turken uit het zich wellicht minder in straatterreur, maar waar haal je vandaan dat er geen schade of overlast zou zijn? Als daar patriarchaal denken wordt voortgezet en vrouwen fungeren als geïmporteerde huishoudster/sekslavin en eventueel optuioneel nog iets van liefde of een relatie, zoals de traditionele rolverdeling het graag ziet, dan is dat een groot probleem dat net zo goed onaangepaste kinderen voort zal brengen.

Bij Marrokanen zijn de problemen echter urgenter omdat ze een concreet gevaar voor de openbare orde vormen, en zoals bewezen in verscheidene incidenten, zelfs eerder dan de politie de macht hebben in sommige wijken.
Dan weet je ook dat anoniem solliciteren en andere initiatieven op kosten van de gemeenschap een totale mislukking waren, waarmee effectief bewezen werd dat discriminatie geen rol speelt.
En dit snap ik dus niet zo goed. Hiermee verschuif je, althans het "turkse deel" van het probleem op naar de volgende generatie. Dat is natuurlijk exact wat er met de huidige generatie marokkaanse etterbakjes ook gebeurde. Dus is het "turkse deel" van die onaangepaste kindjes een net zo urgent probleem.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2009, 09:39
Verwijderd
@Arpos, ik kom later met een reply op jouw post, internet is vandaag ontzettend traag

Citaat:
Blame the white man!
Voor iets wat ze zelf doen? Sure. Maar vind je het heel raar dat ik dit argument aanvoer? Immers jij komt met importbruiden en het gebrek aan respect voor vrouwen in de Marokkaanse gemeenschap. Maar ik mag niet hetzelfde doen (gewoon om aan te tonen, dat wij allemaal mensen zijn, met dezelfde gebreken) door het grote aantal westerse sekstoeristen te benoemen? Leg eens uit, waarom dat niet mag?

Citaat:
Vreemd. Dat ze straffeloos bepalen wie daar wel en niet mag wonen heeft toch echt in alle kranten gestaan.
Iemand wegpesten, wil niet zeggen dat je mag bepalen wie er wel of niet mag wonen. Het is inderdaad de politie die meer had moeten doen, maar vooralsnog zwaaien ze er niet het skepter.

Citaat:
Oftewel, je hebt geen bronnen en probeert het met een dooddoener af te doen.
Moet ik weer voor je googlen? Nou vooruit:

http://www.wereldomroep.nl/actua/nl/...212-islamofoob

Citaat:
De haat oftewel het contraracisme ontstaat dan ook via de culture of poverty.
Ik denk dat de meeste mensen niet bekend zijn met het begrip: leg eens uit

Citaat:
Nee, daaruit volgt dat er meerdere bestaan. Jouw denkfout, die je maakt omdat je niet kunt accepteren dat iets islamitisch geassocieerd wordt met iets negatiefs, is dat je denkt dat omdat er ook islamitische rollenpatronen bestaan waarin het niet fout gaat, dat er ook geen rollenpatronen bestaan waarin het wel fout gaat.
Precies er bestaan meerdere! En daarom kun je alleen spreken over vele verschillende Islamitische rolpatronen, die natuurlijk persoonlijk en cultureel worden ingevuld. Je kunt de moslims in Nederland dus niet blamen voor wat bijvoorbeeld een fout Islamitisch gezin doet.

Citaat:
Terwijl niet-patriarchale moderne islamieten in de context van Nederland juist een kleine minderheid vormen.
Wat versta je onder niet-patriarchaal? De Nederlandse samenleving is zelf zo patriarchaal als de pest. Dat kun je zien aan de hoeveelheid mannen die hoofdkostwinner zijn, of het aantal vrouwen in het kabinet, hoge functies etc. Dus hoe kun je de moslims in Nederland van iets beschuldigen, waar we zelf allemaal schuldig aan zijn?

Citaat:
Me geen woorden in de mond leggen is een slechte tactiek. Ik ga er ook natuurlijk niet op in.
Ik citeer: " Die zijn ook niet opgebracht in een schizofrene cultuur waar seks aan de ene kant een groot taboe is, en vrouwen aan de andere kant inferieure wezens zijn die je best lastig mag vallen als dat je als door allah als superieur aangewezen man (koran 4 en nog wat) zin in hebt." Vervolgens vroeg ik je naar welke cultuur je refereerde, en je zei: "De Marrokaans-islamitische cultuur"

Citaat:
Bestaat die dan? Er zijn geen regionale verschillen? Geen verschillen tussen berber-arabische cultuur? Stad en platteland? Nomaad en niet-nomaad? Geen overname van de Nederlandse cultuur? Zij zijn bewijs van spreke nog steeds dezelfde mensen als dat hen voorouders 50 jaar terug waren?
Citaat:
Het verergert alle integratieproblemen en bevordert polarisatie. Tevens leidt het tot schending van de grondrechten van burgers omdat men de behoefte ontwikkeld om onheilsprofeten de mond te snoeren. Zie het politieke proces tegen Wilders bijvoorbeeld.
Hoe definieer je politiek correctheid? Wanneer ben je politiek correct? Mij is altijd geleerd dat je je correct dient te gedragen.

Citaat:
Je bent hiermee wel kinderachtig bezig. Ik zoek het netjes op, jij geeft een google link. Ik onderbouw, jij geeft dooddoeners.

Voeren we nu een discussie, of ben je bezig met vertragingstactieken om te voorkomen dat men de juiste verbanden legt omdat die verbanden je slecht uitkomen? Ik twijfel onderhand wel.
Ik bewijs je dat het in steden vrijwel altijd om de kleine harde kern gaat die voor overlast veroorzaakt, en je bent het er niet mee eens? Leg eens uit? Waar gaan deze politiechefs de mist in? Hebben ze het aantal "straatterroristen" niet goed geteld?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2009, 10:08
juno
Avatar van juno
juno is offline
Correct is als menselijke eigenschap goed, maar politiek correct is nare dingen onder het tapijt vegen omdat de waarheid erover geen leuk nieuws is. De term suggereert dat dat goed is, maar dat is het niet. Het verzwijgen, ontkennen, verleggen of bagatelliseren van problemen zorgt ervoor dat er niet actief naar oplossingen gezocht wordt en dat dezelfde problemen onderhuids blijven voortduren en alleen maar groter worden. Politiek correct gedrag gijzelt alle deelnemers aan het maatschappelijk debat, omdat het politiek niet opportuun is om te breken met de politiek correcte handelwijze. Zodra een politieke tegenstander namelijk iets negatiefs uit over bijvoorbeeld allochtonen, de multiculturele samenleving of het cultuurrelativisme, komt er meteen een pavlovreactie op gang met als teneur: dat mag je niet zeggen, want dat is racistisch! Dus durft niemand het nog te zeggen, uit angst voor dergelijke kritiek.

Politiek correct is eigenlijk politiek hypercorrect.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2009, 10:16
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
Correct is als menselijke eigenschap goed, maar politiek correct is nare dingen onder het tapijt vegen omdat de waarheid erover geen leuk nieuws is. De term suggereert dat dat goed is, maar dat is het niet. Het verzwijgen, ontkennen, verleggen of bagatelliseren van problemen zorgt ervoor dat er niet actief naar oplossingen gezocht wordt en dat dezelfde problemen onderhuids blijven voortduren en alleen maar groter worden. Politiek corect gedrag gijzelt alle deelnemers aan het maatschappelijk debat, omdat het politiek niet opportuun is om te breken met de politiek correcte handelwijze. Zodra een politieke tegenstander namelijk iets negatiefs uit over bijvoorbeeld allochtonen, de multiculturele samenleving of het cultuurrelativisme, komt er meteen een pavlovreactie op gang met als teneur: dat mag je niet zeggen, want dat is racistisch! Dus durft niemand het nog te zeggen.

Politiek correct is eigenlijk politiek hypercorrect.
Ik weet niet wie je allemaal dingen verwijt, maar het zou eens kunnen dat men niet overdrijft en de dingen ziet, zoals ze zijn. Dat is namelijk eerder realistisch dan politiek correct.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.

Laatst gewijzigd op 06-05-2009 om 10:23.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2009, 13:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
oor iets wat ze zelf doen? Sure. Maar vind je het heel raar dat ik dit argument aanvoer? Immers jij komt met importbruiden en het gebrek aan respect voor vrouwen in de Marokkaanse gemeenschap.
Waar kwam ik daar mee? Ik wees erop dat traditionele islamitische rollenpatronen daarin denken. Veel te veel Marrokanen denken op die manier, maar dat aantal is aan verandering onderhevig. Waarmee ik tevens voorkom dat we ons blindstaren op een bepaalde etniciteit. De Turkse gemeenschap kent ook grote misstanden vanwege Islamitische rollenpatronen. Het draait hier om de aanpak van dergelijke integratieproblemen.
Citaat:
Maar ik mag niet hetzelfde doen door het grote aantal westerse sekstoeristen te benoemen? Leg eens uit, waarom dat niet mag?
Omdat dat vingertje wijzen is, dat A offtopic is, en B, zal stuiten op two wrongs don't make a right. Daarnaast is altijd naar de blanken wijzen een racistische manier van denken die men na de jaren '70 had moeten begraven.

En dat past in een zelfhaat-orgie zoals je bij de gemiddelde discussie bij de Internationale Socialisten aantreft, maar ik zou het hier graag een stukje boven dat dieptrieste niveau verheven houden.
Citaat:
Iemand wegpesten, wil niet zeggen dat je mag bepalen wie er wel of niet mag wonen. Het is inderdaad de politie die meer had moeten doen, maar vooralsnog zwaaien ze er niet het skepter.
Jawel, mensen wegpesten die er niet thuishoren is dat wel bepalen. De politie is de controle over de buurt kwijtgeraakt, omdat dit kon gebeuren.

Het vereiste vele maanden en het plegen van honderden misdrijven met racistisch oogmerk. En zoals bekend is er nog geen enkele veroordeling voor geweest.

De politie is dus volslagen incompetent, en daardoor zijn ze de effectieve controle over een hele wijk kwijtgeraakt. Persoonlijk denk ik dat de korpschef en de burgemeester af moeten treden. Iemand die ergens voor verantwoordelijk is en ondanks duidelijke signalen maandenlang niet in staat is iets te bereiken heeft gefaald, en diens positie is dan onhoudbaar geworden.
Citaat:
Moet ik weer voor je googlen? Nou vooruit:
http://www.wereldomroep.nl/actua/nl/...212-islamofoob
Ik zal nogmaals een poging doen, aangezien je wederom langs me heen praat. De vraag was of er discriminatie tegen allochtonen bestaat.

Dit is niet zo, of nauwelijks zo. Bronnen van het tegendeel ontbreken volledig. Dat de Europese Commissie vind dat er geen maatschappelijk debat mag zijn doet niet ter zake, dat is immers geen xenofobie.

Citaat:
Je kunt de moslims in Nederland dus niet blamen voor wat bijvoorbeeld een fout Islamitisch gezin doet.
Wat goed dan dat ik dat nergens doe. Je kunt trouwens overwegen om voortaan te reageren op wat ik schrijf, in plaats van wat je wilt dat er staat.
Citaat:
Wat versta je onder niet-patriarchaal? De Nederlandse samenleving is zelf zo patriarchaal als de pest. Dat kun je zien aan de hoeveelheid mannen die hoofdkostwinner zijn, of het aantal vrouwen in het kabinet, hoge functies etc. Dus hoe kun je de moslims in Nederland van iets beschuldigen, waar we zelf allemaal schuldig aan zijn?
Weer dat kinderachtige vingertje wijzen naar de blanken. Vanwaar toch dat je constant dat zwaktebod gebruikt terwijl je ondertussen kan weten dat het slecht is voor je imago, en makkelijk te weerleggen is?
Je overdrijft, plus two wrongs don't make a right, voila, weerlegd.
Citaat:
Ik citeer: " Die zijn ook niet opgebracht in een schizofrene cultuur waar seks aan de ene kant een groot taboe is, en vrouwen aan de andere kant inferieure wezens zijn die je best lastig mag vallen als dat je als door allah als superieur aangewezen man (koran 4 en nog wat) zin in hebt." Vervolgens vroeg ik je naar welke cultuur je refereerde, en je zei: "De Marrokaans-islamitische cultuur"
Nu praat je weer over een heel onderwerp. Je probeerde me de woorden in de mond te leggen dat de Marrokaanse cultuur per definitie geweld rechtvaardigt. Dat is niet waar.

De islamitisch-Marokkaanse cultuur in Nederland rechtvaardigt voor velen het behandelen van vrouwen als inferieur en geweld tegen blanken. Dit komt natuurlijk vanwege de culture of poverty die er onder Marrokkaanse migranten leeft, die in combinatie met de islam een specifieke vorm van racisme en haat voortbracht.

Die haat heeft gezorgd voor het feit dat Marokkaanse jongeren vaak betrokken zijn bij asociaal en crimineel gedrag dat daar aan gerelateerd is, zoals het in groepsverband belagen van vrouwen. Dat crimineel handelen is gevormd langs islamitische en racistische maatstaven, want een gesluierde vrouw mag volgens hun denkbeelden niet belaagd worden, omdat die op de volgens hen juiste manier aangeeft inferieur en iemands eigendom te zijn.
Citaat:
Hoe definieer je politiek correctheid? Wanneer ben je politiek correct? Mij is altijd geleerd dat je je correct dient te gedragen.
Politiek-correct, oftewel dingen niet benoemen zoals ze zijn en problemen laten bestaan het zou vereisen om dingen die niet goed in het straatje passen te zeggen.

Oftewel:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Politieke_correctheid
Stoor je niet aan de fout over de Frankfurter Schule die er in staat.
Citaat:
Ik bewijs je dat het in steden vrijwel altijd om de kleine harde kern gaat die voor overlast veroorzaakt, en je bent het er niet mee eens? Leg eens uit? Waar gaan deze politiechefs de mist in? Hebben ze het aantal "straatterroristen" niet goed geteld?
Je bewees helemaal niets, je ontdook de bewijslast door een google linkje te geven.

En waarom je zo wanhopig probeert om zonder bronnen zo'n claim te doen... Ik snap het niet. Hoe groot dat percentage ook mag zijn, het blijven integratieproblemen die bestreden moeten worden, of 90% of 5% van de Marokkanen er ten prooi aan valt maakt voor die constatering niet uit.

Er zijn grote integratieproblemen.

Citaat:
Ik denk dat de meeste mensen niet bekend zijn met het begrip: leg eens uit
Zie daarvoor je eigen boek Human Geography van Daniels&Bradshaw. Kort gezegd hebben mensen het idee dat ze buitengesloten zijn, en sluiten daardoor zichzelf buiten. Ze kiezen ervoor om dan te mislukken in de samenleving, en problemen, vijandbeelden en geweld volgen.

Toegepast op deze situatie is dit de verklaring voor het ontstaan van racistische allochtonen, of bijvoorbeeld racistische islamieten die denken dat ze superieur zijn. Voorbeelden, Mohamed Enait, Tariq Ramadan, Gerard Spong, minister Ter Horst, organisaties als Artikel 1, Nederland Bekend Kleur, de Poldermoslima Hoofddoekjesbrigade, Radar...


Deze vorm van racisme en discriminatie is een gevaar voor de samenleving. Het veroorzaakt polarisatie en haat tussen bevolkingsgroepen. Het is een concrete bedreiging voor de rechtstaat omdat dit racisme zelfs is geïnfiltreerd tussen de beleidsmakers en het overheidsbeleid.

Het moet fel bestreden worden om verdere problemen te voorkomen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-05-2009, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Over criminaliteit in Hong Kong
Klopt ik was ook off topic bezig, maar alleen om een vergelijking te trekken. De binnenstad van Hong Kong is een meltkroes van culturen, in sommige buurten ziet het er uit als de bijlmer bewijs van spreken. Dat er minder criminaliteit is in Hong Kong is een feit. De cijfers kunnen ook iets over politie efficientie zeggen, maar aangezien in Hong Kong veel meer politie op straat is als in Nederland, betwijfel ik het. Ook onder migranten (je hebt immigranten en emigranten ) is er minder criminaliteit + in hong kong is er minder vrijwel geen vreemdelingenhaat. Kortom ik zie een verband.

Citaat:
Wie beweert dat dan?

en die zullen er vast ook wel zijn, met recht overigens.
Denk dat berbers meer hekel zullen hebben aan Arabieren dan autochtonen

Citaat:
Nederlanders zijn niet te deporteren, het gaat om personen die ook nog de buitenlandse nationaliteit vasthouden.

de mist in gaan is overigens een aardige bagetalisering van de problematiek.
Wat is er mis met het hebben van twee nationaliteiten? Ik heb er nu 2, hoop binnekort een derde te bemachtigen. Maar geeft dat Nederland het recht, mij als mindere te behandelen?



Citaat:
Nou bijvoorbeeld mijn bron in het topic taakstraffen waarbij wordt opgemerkt dat het ong 50/50 is wat veroordeeld wordt terwijl autochtonen toch nog altijd 80% van de bevolking uit maken in nederland.

het feit dat 20% van de bevolking even veel wordt veroordeeld als 80% van de bevolking wil wat zeggen niet?
De levensverwachting onder allochtonen is ook lager, net zoals hun sociaal-economische situatie. Dat wil ook wat zeggen niet waar?

Citaat:
Beetje oud maar is mijn buurt dus dan sta je er wat dichterbij
bezetten van een wijk politiebureau, is dat voldoende voor je?
Zwaaien Antilianen op dit moment het skepter?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2009, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Waar kwam ik daar mee? Ik wees erop dat traditionele islamitische rollenpatronen daarin denken. Veel te veel Marrokanen denken op die manier, maar dat aantal is aan verandering onderhevig. Waarmee ik tevens voorkom dat we ons blindstaren op een bepaalde etniciteit. De Turkse gemeenschap kent ook grote misstanden vanwege Islamitische rollenpatronen. Het draait hier om de aanpak van dergelijke integratieproblemen.
Er zijn meerdere en verschillende islamitische rollenpatronen, die individueel en cultureel ingevuld zijn. Daar het probleem in zien kan alleen als je de zaak per individu bekijkt. Daarnaast is het " importeren" van een bruid of bruidegom niet per definitie verkeerd.

Citaat:
Omdat dat vingertje wijzen is, dat A offtopic is, en B, zal stuiten op two wrongs don't make a right. Daarnaast is altijd naar de blanken wijzen een racistische manier van denken die men na de jaren '70 had moeten begraven.
Dus jij bent nu racistisch bezig omdat je alleen naar moslims wijst? Ik geef alleen maar aan dat westerlingen (die niet eens perse blank hoeven te zijn), de lokale vrouwen in de filippijnen uitbuiten. Maar ik ga niet als een waanzinnige roepen dat het komt door westerse rollenpatronen of het christendom. Ik geef alleen aan dat in elke cultuur en maatschappij, je dit soort klootzakken hebt.


Citaat:
En dat past in een zelfhaat-orgie zoals je bij de gemiddelde discussie bij de Internationale Socialisten aantreft, maar ik zou het hier graag een stukje boven dat dieptrieste niveau verheven houden.
Niets met zelfhaat te maken man. Dit is slechts een constatering die ik maak. Het is walgelijk dat hier zoveel westerlingen de vrouwen aan het uitbuiten zijn.

Citaat:
Jawel, mensen wegpesten die er niet thuishoren is dat wel bepalen. De politie is de controle over de buurt kwijtgeraakt, omdat dit kon gebeuren.
Ik bepaal nog altijd zelf of ik in Overvecht woon of niet. Daar hebben die Marokkaanse jochies niets over te vertellen. De enige die inderdaad faalt adequaat op te treden is de politie.

Citaat:
De politie is dus volslagen incompetent, en daardoor zijn ze de effectieve controle over een hele wijk kwijtgeraakt. Persoonlijk denk ik dat de korpschef en de burgemeester af moeten treden. Iemand die ergens voor verantwoordelijk is en ondanks duidelijke signalen maandenlang niet in staat is iets te bereiken heeft gefaald, en diens positie is dan onhoudbaar geworden.
De gemeente heeft zin noch tijd om iets aan de problemen in probleemwijken te doen, waarom? Omdat er niets uit te verdienen valt en er toch alleen maar mensen in de lagere sociale klasse wonen. Beter richt je je kritiek op de hele maatschappij, die het heeft laten gebeuren dat dit soort wijken uberhaupt bestaan. Maar vervolgens, zou best in Overvecht mijn kinderen willen opvoeden. Ik vind de multiculturele samenleving het grootste geschenk dat we in Nederland kennen.

Citaat:
Ik zal nogmaals een poging doen, aangezien je wederom langs me heen praat. De vraag was of er discriminatie tegen allochtonen bestaat.
Ja. Je zou het eens aan mn moeder moeten vragen. Die wordt met hoofddoek op, elke dag wel beledigd op straat

Citaat:

Dit is niet zo
Bron? Met de citaten hier zwartgedrukt? Want hier klopt niets van.

Citaat:
Wat goed dan dat ik dat nergens doe. Je kunt trouwens overwegen om voortaan te reageren op wat ik schrijf, in plaats van wat je wilt dat er staat.
Nou dan zijn we het erover eens. We kunnen niet alle moslims in Nederland noch alle Marokkanen veroordelen vanwege de problemen die een harde kleine kern veroorzaken.

Citaat:
Weer dat kinderachtige vingertje wijzen naar de blanken. Vanwaar toch dat je constant dat zwaktebod gebruikt terwijl je ondertussen kan weten dat het slecht is voor je imago, en makkelijk te weerleggen is?
Kerel ik ben zelf blank, doe niet zo belachelijk. Maar de moslims veroordelen omdat ze patriarchaal ziuden zijn in een patriarchale maatschappij, is absurd.


Citaat:
Je overdrijft, plus two wrongs don't make a right, voila, weerlegd.
Wat is weerlegd?


Citaat:
De islamitisch-Marokkaanse cultuur in Nederland rechtvaardigt voor velen het behandelen van vrouwen als inferieur en geweld tegen blanken. Dit komt natuurlijk vanwege de culture of poverty die er onder Marrokkaanse migranten leeft, die in combinatie met de islam een specifieke vorm van racisme en haat voortbracht.
Wie zegt dat Marokkanen de " culture of poverty" hebben? Daarnaast hoe kom je er in hemelsnaam bij dat de Islam iets tegen blanken zou hebben? Dat is weer een absurde stellingname.


Citaat:
Die haat heeft gezorgd voor het feit dat Marokkaanse jongeren vaak betrokken zijn bij asociaal en crimineel gedrag dat daar aan gerelateerd is, zoals het in groepsverband belagen van vrouwen. Dat crimineel handelen is gevormd langs islamitische en racistische maatstaven, want een gesluierde vrouw mag volgens hun denkbeelden niet belaagd worden, omdat die op de volgens hen juiste manier aangeeft inferieur en iemands eigendom te zijn.
Marokkaanse criminele jongeren lappen alle wetten van de islam aan hun laars. Dus hoe ze handelen naar islamitische maatstaven, snap ik niet helemaal. Daarnaast is het een feit dat de grote meerderheid van de Marokkaanse jongeren, met dezelfde cultuur en religie zich wel prima gedragen. Er moet dus meer, of zelfs iets anders zijn, wat crimineel gedrag veroorzaakt bij deze groep.


Citaat:
Politiek-correct, oftewel dingen niet benoemen zoals ze zijn en problemen laten bestaan het zou vereisen om dingen die niet goed in het straatje passen te zeggen.
Dat is ook maar een label. Ik zie politiek correct als genuanceerd, en niet als een wilde oorzaken aanwijzen van problemen, zonder degelijk onderzoek.

Citaat:
Je bewees helemaal niets, je ontdook de bewijslast door een google linkje te geven.
Ik bewees dat het ging om een kleine harde kern, zoals uit de vele links van google blijken.


Citaat:
En waarom je zo wanhopig probeert om zonder bronnen zo'n claim te doen... Ik snap het niet. Hoe groot dat percentage ook mag zijn, het blijven integratieproblemen die bestreden moeten worden, of 90% of 5% van de Marokkanen er ten prooi aan valt maakt voor die constatering niet uit.
Zoals ik al zei, betwijfel ik het zeer of de oorzaak van de problemen in de islam of cultuur zou zitten, aangezien de grote meerderheid zich wel naar behoren gedraagd. Of ben je er ook voor om de westerse cultuur onder de loep te nemen, als we sekstoerisme willen aanpakken? Of is dat absurd?

Citaat:
Zie daarvoor je eigen boek Human Geography van Daniels&Bradshaw. Kort gezegd hebben mensen het idee dat ze buitengesloten zijn, en sluiten daardoor zichzelf buiten. Ze kiezen ervoor om dan te mislukken in de samenleving, en problemen, vijandbeelden en geweld volgen.

Toegepast op deze situatie is dit de verklaring voor het ontstaan van racistische allochtonen, of bijvoorbeeld racistische islamieten die denken dat ze superieur zijn. Voorbeelden, Mohamed Enait, Tariq Ramadan, Gerard Spong, minister Ter Horst, organisaties als Artikel 1, Nederland Bekend Kleur, de Poldermoslima Hoofddoekjesbrigade, Radar...

Deze vorm van racisme en discriminatie is een gevaar voor de samenleving. Het veroorzaakt polarisatie en haat tussen bevolkingsgroepen. Het is een concrete bedreiging voor de rechtstaat omdat dit racisme zelfs is geïnfiltreerd tussen de beleidsmakers en het overheidsbeleid.

Het moet fel bestreden worden om verdere problemen te voorkomen.
Ik zie geen concreet bewijs, waarom niet-westerse allochtonen in veel gevallen niet buiten gesloten zouden kunnen worden. Elke maatschappij werkt zo, als je anders bent wordt je vaak niet 100% opgenomen. Dat je een theorie neemt om een verschijnsel te verklaren, is oke, maar je moet ook gewoon empirische bewijzen hebben, en die heb je niet. Racisme en discriminatie is in veel groepen aan de orde van de dag. Deels veroorzaken ze het ook zelf door etnisch te clusteren, aan de andere kant, zijn ze gedoemd om in hun sociale huurwoning te wonen. Gelukkig doen hun kinderen het steeds beter.

Trouwens van al die figuren die je noemt, heeft geen een een racistische uitspraak gedaan. Apart dat je wel Wilders verdedigd, maar andere moslims/mensen ongenuanceerd voor racisten uitmaakt, is dat nou politiek incorrectheid?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2009, 16:01
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Klopt ik was ook off topic bezig, maar alleen om een vergelijking te trekken. De binnenstad van Hong Kong is een meltkroes van culturen, in sommige buurten ziet het er uit als de bijlmer bewijs van spreken. Dat er minder criminaliteit is in Hong Kong is een feit. De cijfers kunnen ook iets over politie efficientie zeggen, maar aangezien in Hong Kong veel meer politie op straat is als in Nederland, betwijfel ik het. Ook onder migranten (je hebt immigranten en emigranten ) is er minder criminaliteit + in hong kong is er minder vrijwel geen vreemdelingenhaat. Kortom ik zie een verband.
En toch faal je dat verband aan te tonen.

Citaat:
Denk dat berbers meer hekel zullen hebben aan Arabieren dan autochtonen
Klopt
Citaat:
Wat is er mis met het hebben van twee nationaliteiten? Ik heb er nu 2, hoop binnekort een derde te bemachtigen. Maar geeft dat Nederland het recht, mij als mindere te behandelen?
Alles, maar dat is geen vrijbrief om je als mindere te behandelen, slechts een vrijbrief om jou te verzoeken afstand te doen van 1 van de 2 nationaliteiten.

Citaat:
De levensverwachting onder allochtonen is ook lager, net zoals hun sociaal-economische situatie. Dat wil ook wat zeggen niet waar?
Nee dat in tegenstelling tot een relatief hoger veroordelingscijfer zegt helemaal niets.
behalve dan dat ze in hun kortere leventje dus relatief NOG vaker worden opgepakt.

en je sociaal-economische crap kan je helemaal houden aangezien ik minder te besteden heb dan de gemiddelde allochtoon en ook niet doorlopend op het criminele pad zit.

Citaat:
Zwaaien Antilianen op dit moment het skepter?
Niet meer in die wijk aangezien mr Bandell met een bulldozer de wijk gevlakt heeft, maar in de wijk waar ze nu zitten crabbehof, ja wel degelijk.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 06-05-2009, 16:54
Allochthony
Avatar van Allochthony
Allochthony is offline
Waarom zie ik toch telkens de woorden "blank" en dingen als "white man". We praten toch over Marokkanen? Ik ben ook gewoon blank.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2009, 07:10
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Waarom zie ik toch telkens de woorden "blank" en dingen als "white man". We praten toch over Marokkanen? Ik ben ook gewoon blank.
Ik lees ook "deporteren" terwijl dat onder de Nederlandse bevolking direct de bijsmaak van concentratiekampen heeft. "Terugzenden" zou een veel betere benaming zijn, al helemaal voor mensen die niet eens de Nederlandse nationaliteit hebben.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2009, 08:00
Verwijderd
Citaat:
Bij Turken uit het zich wellicht minder in straatterreur, maar waar haal je vandaan dat er geen schade of overlast zou zijn? Als daar patriarchaal denken wordt voortgezet en vrouwen fungeren als geïmporteerde huishoudster/sekslavin en eventueel optuioneel nog iets van liefde of een relatie, zoals de traditionele rolverdeling het graag ziet, dan is dat een groot probleem dat net zo goed onaangepaste kinderen voort zal brengen.

Bij Marrokanen zijn de problemen echter urgenter omdat ze een concreet gevaar voor de openbare orde vormen, en zoals bewezen in verscheidene incidenten, zelfs eerder dan de politie de macht hebben in sommige wijken.
Dan weet je ook dat anoniem solliciteren en andere initiatieven op kosten van de gemeenschap een totale mislukking waren, waarmee effectief bewezen werd dat discriminatie geen rol speelt.
En dit snap ik dus niet zo goed. Hiermee verschuif je, althans het "turkse deel" van het probleem op naar de volgende generatie. Dat is natuurlijk exact wat er met de huidige generatie marokkaanse etterbakjes ook gebeurde. Dus is het "turkse deel" van die onaangepaste kindjes een net zo urgent probleem.


Even maar opnieuw, want misschien heeft TID eroverheen gelezen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.