Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2009, 08:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Waarom zie ik toch telkens de woorden "blank" en dingen als "white man". We praten toch over Marokkanen? Ik ben ook gewoon blank.
de hardcore lokale nationalist vindt iedereen met buitenlands bloed een niet-blanke
Bezoek eens voor de grap het forum op stormfront. Hele theorieen daarover. Zelfs over "blanke joden met blonde haren en blauwe ogen" hebben ze 'geweldige' theorieen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2009, 11:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En dit snap ik dus niet zo goed. Hiermee verschuif je, althans het "turkse deel" van het probleem op naar de volgende generatie. Dat is natuurlijk exact wat er met de huidige generatie marokkaanse etterbakjes ook gebeurde. Dus is het "turkse deel" van die onaangepaste kindjes een net zo urgent probleem.
Mwo, qua gevolgen in de samenleving minder urgent. Als je de daadwerkelijke situatie wilt genezen, dan stuit je voor een deel op het recht op eigen domheid. Er is namelijk vanwege de achterstelling wel een probleem dat binnendringen in de persoonlijke sfeer van die gezinnen rechtvaardigt, maar dan zouden we tegelijkertijd ook op moeten treden tegen de bible belt, en de CU en SGP die een dergelijke rollenpatroon actief promoten.

Dat gaat sowieso dus pas onder de volgende regering worden aangezien de huidige regering precies dat archaïsche samenlevingsmodel wil promoten.
Citaat:
Waarom zie ik toch telkens de woorden "blank" en dingen als "white man". We praten toch over Marokkanen? Ik ben ook gewoon blank.
Maar fenomenen als contraracisme, occidentalisme en het white man syndrome richten zich wel langs die termen.

Ondanks dat het natuurlijk voor racistische allochtonen ook een soort zelfhaat is omdat alle Arabieren net zo goed onder het Kaukasische ras vallen, maar goed, niemand zal ooit beweren dat racisme rationeel is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-05-2009, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Mwo, qua gevolgen in de samenleving minder urgent. Als je de daadwerkelijke situatie wilt genezen, dan stuit je voor een deel op het recht op eigen domheid. Er is namelijk vanwege de achterstelling wel een probleem dat binnendringen in de persoonlijke sfeer van die gezinnen rechtvaardigt, maar dan zouden we tegelijkertijd ook op moeten treden tegen de bible belt, en de CU en SGP die een dergelijke rollenpatroon actief promoten.

Dat gaat sowieso dus pas onder de volgende regering worden aangezien de huidige regering precies dat archaïsche samenlevingsmodel wil promoten.

Jawel, ik snap wel wat je bedoelt. Maar de huidige probleemjochies uit marokkaanse kringen, zijn ook mede ontstaan doordat voorgaande generaties niet in hoefden te burgeren. Dat er ongebreidelde ( neef-nicht ) importhuwelijken toegestaan waren. Nu weten we ( en dat wisten we 8 jaar geleden ook al ) dat dat dus mede de oorzaak is van onaangepastheid ( ook al omdat dergelijke figuren gebrekkig Nederlands spreken ). Dus ik denk juist dat ook deze regering er op moet toezien dat de komende generaties deze problemen niet hebben, en gaan opleveren. Dat is vooruitzien...

De figuren van de biblebelt, hebben 1 voordeel: die spreken allemaal vloeiend Nederlands...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2009, 15:47
Verwijderd
Citaat:
En toch faal je dat verband aan te tonen.
Hmm, misschien is het verband niet overduidelijk, maar ik baseer mijn mening ook uit persoonlijke ervaring. Ik merk gewoon dat een miljoenenstad als Hong Kong, met haar vele migranten (ook de illegale, die gewoon niet geregistreerd staan) een veel fijnere plek is, op het gebied van veiligheid, om te wonen. Maargoed, ik begon off topic te posten, ik zal het hiermee dan ook eindigen .


Citaat:
Alles, maar dat is geen vrijbrief om je als mindere te behandelen, slechts een vrijbrief om jou te verzoeken afstand te doen van 1 van de 2 nationaliteiten.
Zolang, het niet illegaal is om 2 nationaliteiten te hebben, houd ik ze lekker allebei. Tijdens mijn reis vorig jaar, kwam het handig van pas, aangezien je met een turks paspoort in sommige landen zonder visum kan verblijven.

Citaat:
Nee dat in tegenstelling tot een relatief hoger veroordelingscijfer zegt helemaal niets.
behalve dan dat ze in hun kortere leventje dus relatief NOG vaker worden opgepakt.
In elke maatschappij, maakt niet uit welke, maakt niet uit wat de etnische verhoudingen zijn en hoe die eruit zien, geldt: lagere sociaal-economische klasse leidt tot meer criminaliteit.

Citaat:
en je sociaal-economische crap kan je helemaal houden aangezien ik minder te besteden heb dan de gemiddelde allochtoon en ook niet doorlopend op het criminele pad zit.
Gelukkig hebben we allemaal een bepaalde mate van keuzevrijheid in onze levens. En laten we eerlijk wezen, de meeste mensen in een lagere sociaal-economische klassen gaan ook de criminaliteit niet in.

Citaat:
Niet meer in die wijk aangezien mr Bandell met een bulldozer de wijk gevlakt heeft, maar in de wijk waar ze nu zitten crabbehof, ja wel degelijk.
Dus zij bepalen, of ik er mag wonen, en hoe ziet het er verder uit dan?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 09:33
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Om de resultaten van dit topic nog hier en daar aan te stippen vond ik deze nog;
Citaat:
Boefjes later vaak echte boeven
AMSTERDAM - 08-05-2009 - Kinderen onder de twaalf die crimineel gedrag vertonen, lopen een grote kans om later echte boeven te worden. Voorspellen welk kind later de criminaliteit in gaat, is echter moeilijk.

Psycholoog en jurist Lieke van Domburgh, verbonden aan het VU medisch centrum in Amsterdam, stelt op basis van onderzoek van gegevens van de politie dat kinderdelinquenten wel vaak jongens zijn, dat de kinderen meer uit de grote steden komen en uit buurten met een lage sociaal-economische status. Ook zijn kinderen van niet-westerse origine oververtegenwoordigd in de registratiesystemen van de politie.

Verder is ongeveer de helft van de onderzochte kinderen afkomstig uit een gebroken gezin, was er bij de moeder vaak sprake van tienermoederschap en waren er veel psychische problemen bij zowel de ouders als de kinderen.


Spijbelen
Bijna een derde van de jonge boefjes gaat als jongvolwassene door met crimineel gedrag. Welke factoren een rol spelen is niet eenvoudig aan te geven, maar wel is er nogal eens een verband tussen zaken als spijbelen en gedragsproblemen. Verder blijkt dat moeilijkheden in het gezin en sociale contacten een rol spelen.

Volgens Van Domburgh is het belangrijk informatie van verschillende bronnen zoals school, jeugdzorg en politie te combineren zodat er een beter begrip van het delictgedrag mogelijk is. Ze promoveert woensdag bij VU medisch centrum.

© Tiscali/ANP
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 12:54
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Hmm, misschien is het verband niet overduidelijk, maar ik baseer mijn mening ook uit persoonlijke ervaring. Ik merk gewoon dat een miljoenenstad als Hong Kong, met haar vele migranten (ook de illegale, die gewoon niet geregistreerd staan) een veel fijnere plek is, op het gebied van veiligheid, om te wonen. Maargoed, ik begon off topic te posten, ik zal het hiermee dan ook eindigen .
Dat zal best maar daarmee is een vergelijking tussen een west europese gemeenschap met oostblok, arabische en caribische voorbeeldgroepen en een zuid oost aziatische gemeenschap met eveneens zuid oost aziatische immigrantengroepen niet gerechtvaardigd.

Citaat:
Zolang, het niet illegaal is om 2 nationaliteiten te hebben, houd ik ze lekker allebei. Tijdens mijn reis vorig jaar, kwam het handig van pas, aangezien je met een turks paspoort in sommige landen zonder visum kan verblijven.

In elke maatschappij, maakt niet uit welke, maakt niet uit wat de etnische verhoudingen zijn en hoe die eruit zien, geldt: lagere sociaal-economische klasse leidt tot meer criminaliteit.
Natuurlijk maar dat verklaard nog niet waarom het relatief zo is dat autochtonen in diezelfde klasse minder vaak veroordeeld worden (nog niet eens opgepakt of crimineel zijn)
Of het moet zijn door een selectief politiebeleid of omdat allochtonen dommere criminelen zijn?

Citaat:
Gelukkig hebben we allemaal een bepaalde mate van keuzevrijheid in onze levens. En laten we eerlijk wezen, de meeste mensen in een lagere sociaal-economische klassen gaan ook de criminaliteit niet in.
Ik zie daar geen progressie in, ik neem aan dat arbeid vervangen blijft worden door techniek en dat de elite hun macht uitbreiden waarmee de sociale onderlaag groter wordt.

gelukkig gaan de meeste de criminaliteit niet in, beroepsmatig, maar het is een manier om aan 'resources' te komen als je bewegingsvrijheid beperkt is, al is het maar incidenteel met iets onschuldigs als het verkoop van het een of ander.

Citaat:
Dus zij bepalen, of ik er mag wonen, en hoe ziet het er verder uit dan?
Flatjes 3/4 hoog gaten in je ruit optioneel, wat bedoel je?
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 13:31
Verwijderd
Keihard aanpakken en in plaats van al die geldverslindende projecten, waar ik als belastingbetaler voor moet betalen, vervolgen en een paar jaar opsluiten.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 13:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dus zij bepalen, of ik er mag wonen, en hoe ziet het er verder uit dan?
Da's toch duidelijk? Als je eenmaal iets fout hebt gedaan, bijvoorbeeld hand in hand lopen met een andere man, dan volgen er geweld en treiterijen.

De politie reageert niet of nauwelijks, en als je zelf wat terugdoet of je verdedigt dan ben jij opeens de boeman die de zielige achtergestelde en door de blanke maatschappij zo onbegrepen marokkaantjes discrimineert.


Waarvan akte in je eigen posts die de achtergrond van de daders aangrijpen om de zaken te vergoelijken en de maatschappij de schuld te geven.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Keihard aanpakken en in plaats van al die geldverslindende projecten, waar ik als belastingbetaler voor moet betalen, vervolgen en een paar jaar opsluiten.
Kruimeldieven jarenlang opsluiten kost inderdaad geen geld. Ook zijn ze na die jarenlange opsluiting natuurlijk modelburgers.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 13:57
Verwijderd
Heeft de nieuwe coalitie de boel al opgelost?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Kruimeldieven jarenlang opsluiten kost inderdaad geen geld. Ook zijn ze na die jarenlange opsluiting natuurlijk modelburgers.
Tja, het is natuurlijk wel statusverhogend voor die knaapjes. Politie meer geweld laten gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 17:12
juno
Avatar van juno
juno is offline
Gevangenisstraffen zijn statusverhogend. Geen goede optie. Taakstraffen zijn op dit moment te lief en te zacht en te licht, niet naar genoeg.

Daar valt denk ik wel winst te behalen. Langere taakstraffen de bovendien echt heel vervelend zijn om te doen, dus statusverlagend, in een echt ouderwets zwart wit streepjes boevenpak. Dat ze zich helemaal rotschamen.

Police brutality schijnt in de landen van herkomst een redelijk probaat middel te zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 19:21
Verwijderd
Ik heb eigenlijk geen idee wat de beste aanpak zou zijn. Zoiets is natuurlijk ook lastig te meten, want het gaat ook om lange termijn-effecten van 10 jaar of langer. Als jongeren zijn ontspoord is het vaak al te laat.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 19:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Mwo, we hebben toch TBS om zieke geesten te corrigeren? Hoezo is datzelfde model van gedwongen therapie niet toepasbaar op zieke geesten die zo ziek zijn geworden door culturele factoren in plaats van een geestesziekte?

Er is zelfs al iemand geweest die zijn vrouw met een bijl probeerde te vermoorden en daarvoor bovenop zijn straf 15 jaar TBS kreeg. Geestesziek bleek hij later niet, maar behandelen konden ze hem wel.
Als alleen opsluiting of alleen therapie niet werkt, combineer de beiden, liefst terwijl de luxe dingen die Nederlandse cellen bieden niet standaard geleverd, maar via nuttig werk verdient moeten worden. Bescherming van de samenleving, correctie van de dader, en bovendien lage kosten voor opsluiting doordat de productie verkocht kan worden, dat bovendien niet eens een al te dwingend karakter heeft.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 19:45
Verwijderd
Tewerkstellen van gevangenen vind ik op zich een prima idee, de vraag is of de kosten van de supervisie daarvan echter niet hoger zijn dan de productie van de "arbeiders".
Met citaat reageren
Oud 10-05-2009, 09:32
Verwijderd
Enkelbanden met stroomstootunits erin. Knopje drukken en gevangenen gaan neer.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2009, 09:43
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
Daar valt denk ik wel winst te behalen. Langere taakstraffen de bovendien echt heel vervelend zijn om te doen, dus statusverlagend, in een echt ouderwets zwart wit streepjes boevenpak. Dat ze zich helemaal rotschamen.
Als je op die manier redeneert verhoog je juist ''de status'', want als ze eruit komen hebben ze dit allemaal weerstaan en zijn ze ''gehard.''
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2009, 10:40
Verwijderd
Citaat:
Mwo, we hebben toch TBS om zieke geesten te corrigeren? Hoezo is datzelfde model van gedwongen therapie niet toepasbaar op zieke geesten die zo ziek zijn geworden door culturele factoren in plaats van een geestesziekte?

Er is zelfs al iemand geweest die zijn vrouw met een bijl probeerde te vermoorden en daarvoor bovenop zijn straf 15 jaar TBS kreeg. Geestesziek bleek hij later niet, maar behandelen konden ze hem wel.
Als alleen opsluiting of alleen therapie niet werkt, combineer de beiden, liefst terwijl de luxe dingen die Nederlandse cellen bieden niet standaard geleverd, maar via nuttig werk verdient moeten worden. Bescherming van de samenleving, correctie van de dader, en bovendien lage kosten voor opsluiting doordat de productie verkocht kan worden, dat bovendien niet eens een al te dwingend karakter heeft.
Elektroshock therapie om het episodisch geheugen te resetten lijkt me ook niet verkeerd
Met citaat reageren
Oud 10-05-2009, 15:51
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
haha status.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 11-05-2009, 20:38
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Enkelhalsbanden met stroomstootunits erin. Knopje drukken en gevangenen gaan neer.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2009, 21:23
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
of van die halsbanden die ontploffen als je buddy te ver van je af gaat en dat je niet weet wie je buddy is
hoe heet die film ook alweer?
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2009, 21:26
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
of van die halsbanden die ontploffen als je buddy te ver van je af gaat en dat je niet weet wie je buddy is
hoe heet die film ook alweer?
?
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 07:30
Verwijderd
Citaat:
of van die halsbanden die ontploffen als je buddy te ver van je af gaat en dat je niet weet wie je buddy is
hoe heet die film ook alweer?
Wedlock

Maar bij wat ik voorstel gaan gewoon alle gevangenen ineens neer. De good of the many outweighs the good of the few. Het lijkt me een haalbaar voorstel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.