Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2003, 09:02
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Wat zijn de regels omtrent militaire dienst tegenwoordig? Ik kan mij herinneren dat ik toen ik 17 werd/was een brief gehad waarin stond dat ik ten tijde van nood/oorlog opgeroepen kon worden voor het leger. Nu lijkt mij dit niets. Als Nederland zou besluiten troepen naar Irak te sturen, zou ik dan ook opgeroepen worden? Wat zijn de straffen voor het niet deelnemen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2003, 09:06
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Ik geloof 6 maanden cel, maar dat weet ik niet zeker....
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 09:07
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Ik heb geen idee, maar nu ben ik blij dat Nederland nog niet zo geëmancipeerd is dat vrouwen ook opgeroepen kunnen worden.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 09:09
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Ik heb geen idee, maar nu ben ik blij dat Nederland nog niet zo geëmancipeerd is dat vrouwen ook opgeroepen kunnen worden.
Idd...ik zou er echt alles aan doen om niet het leger in te hoeven!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 09:15
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Evito schreef:
Idd...ik zou er echt alles aan doen om niet het leger in te hoeven!
Krijg dan een een of andere ziekte, waardoor je niet hoeft.
Ik moet er ook niet aan denken, maar ik denk dat vrouwen nog niet zou snel worden opgeroepen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 09:18
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
ieke schreef:
Krijg dan een een of andere ziekte, waardoor je niet hoeft.
Ik moet er ook niet aan denken, maar ik denk dat vrouwen nog niet zou snel worden opgeroepen.
Moeten enigskinderen nog in het leger? En mensen die wagenziek zijn? Ik heb wel eens gehoord dat dat smoezen waren. Maar ja, dan zetten ze je wel in de keuken neer ofzo, zodat je geen gevaar loopt.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 09:43
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Evito schreef:
Wat zijn de regels omtrent militaire dienst tegenwoordig? Ik kan mij herinneren dat ik toen ik 17 werd/was een brief gehad waarin stond dat ik ten tijde van nood/oorlog opgeroepen kon worden voor het leger. Nu lijkt mij dit niets. Als Nederland zou besluiten troepen naar Irak te sturen, zou ik dan ook opgeroepen worden? Wat zijn de straffen voor het niet deelnemen?
Denk (en hoop) niet dat ze dat gaan doen.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 09:56
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Ik heb geen idee, maar nu ben ik blij dat Nederland nog niet zo geëmancipeerd is dat vrouwen ook opgeroepen kunnen worden.
Hm, eigenlijk slaat dat nergens op, maar ik ben inderdaad blij dat het zo is

Ik denk niet dat je opgeroepen wordt als Nederland troepen naar Irak stuurt. Daar zijn beroepsmilitairen voor. Als een ander land Nederland zou aanvallen is het een ander verhaal. Het lijkt me trouwens ook niet slim om mensen die niet in dienst zijn geweest naar een oorlogsgebied te sturen...
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 10:02
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
*Burning water* schreef:

Ik denk niet dat je opgeroepen wordt als Nederland troepen naar Irak stuurt. Daar zijn beroepsmilitairen voor. Als een ander land Nederland zou aanvallen is het een ander verhaal. Het lijkt me trouwens ook niet slim om mensen die niet in dienst zijn geweest naar een oorlogsgebied te sturen...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 10:14
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Ik heb geen idee, maar nu ben ik blij dat Nederland nog niet zo geëmancipeerd is dat vrouwen ook opgeroepen kunnen worden.
Me 2 !!! Maar k vin het eg nie tjill als al die gozers hier wegmoeten...dan ga ik wel mee....


Maar k denk trouwens ook niet dat je hiervoor opgeroepen kan worden!
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef:
Ik heb geen idee, maar nu ben ik blij dat Nederland nog niet zo geëmancipeerd is dat vrouwen ook opgeroepen kunnen worden.
in israel doen ze dat al jaren, dienstplicht voor zowel mannen als vrouwen.

Maar hier word je alleen op geroepen als de landsgrenzen bedreigt worden.
En volgens mijn laatste informatie ligt irak niet aan onze lands grens.

Citaat:
Martian zei:
"Ik geloof 6 maanden cel, maar dat weet ik niet zeker...."
Ja dat klopt in vredes tijd wel te verstaan.
Maar zodra hier oorlog uitbreekt gaan er anderen wetten (de militaire wetten) werken.
En staat er voor dienst weigering gewoon de doodstraf (Het vuurpeleton of je word opgehangen)

ps: de brief die je hebt gekregen steld inprencipen niets voor.
Die heb ik ook een paar jaar geleden gehad, en maakte me daar een berg zorgen over je wilt het niet weten.
Er staat namelijk dat de dienst plicht is op geschort dus niet af geschaft zoals ze zeggen.
Maar waarom niet zou je zeggen:
De dienstplicht staat in de Nederlandse grond wet en kan dus niet zo 123 verandert (lees afgeschaft) worden dus hebben ze een minder tijd verslindend altanetief bedacht Ze hebben de dienstplicht opgeschort.


Groeten,
The marshall

Laatst gewijzigd op 12-02-2003 om 10:22.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 10:21
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
the marshall schreef:

En staat er voor dienst weigering gewoon de doodstraf (Het vuurpeleton of je word opgehangen)

In NL
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 10:24
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
the marshall schreef:

Ja dat klopt in vredes tijd wel te verstaan.
Maar zodra hier oorlog uitbreekt gaan er anderen wetten (de militaire wetten) werken.
En staat er voor dienst weigering gewoon de doodstraf (Het vuurpeleton of je word opgehangen)



Groeten,
The marshall
Ik kan me dat niet voorstellen. Er zullen namelijk heel wat mensen weigeren.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 10:25
Verwijderd
ja zeker Atje85.
Ik heb het ook niet over het civile rechts systeem waar wij nu ondervallen.
Maar zodra de landsgrenzen worden bedreigt dan gaat het militaire rechts systeem werken.
En daar staat in het weigeren van dienst in een nationalen noodsituatie is het zelfde als verraad en word bestraft met de dood.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 10:33
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Op landverraad staat heus niet de doodstraf hoor

nare Man
helpt!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 10:38
Atje85
Atje85 is offline
Ik geloof t niet echt. Wordt een beetje een massamoord hier dan
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 10:49
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Martian schreef:
Ik geloof 6 maanden cel, maar dat weet ik niet zeker....
Liever 6 maanden cel dan 6 maanden Irak...
Citaat:
the marshall schreef:
Maar zodra de landsgrenzen worden bedreigt dan gaat het militaire rechts systeem werken.
En daar staat in het weigeren van dienst in een nationalen noodsituatie is het zelfde als verraad en word bestraft met de dood.
Gelukkig worden onze landsgrenzen niet bedreigd.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 12:44
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
Evito schreef:
Op landverraad staat heus niet de doodstraf hoor

nare Man
helpt!
Tijdens militair recht is dienstweigering volgens mij hoogverraad, en geld inderdaad de doodstraf. Dat weet ik wel zeker.

Er geld trouwens in bepaalde situaties ook standrecht, bijvoorbeeld bij insubordinantie onder vuur, waarbij je dus zonder proces geexecuteerd mag worden.

Oorlog is wel even iets serieus, als we echt aangevallen worden zal iedereen moeten verdedigen. Zou je dat weigeren? Ik niet.
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-02-2003, 12:46
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
naam onbekend schreef:
Liever 6 maanden cel dan 6 maanden Irak...

Gelukkig worden onze landsgrenzen niet bedreigd.
Je word niet naar Irak gestuurd, je moet Nederland verdedigen, en het komt waarschijnlijk neer op geweren schoonmaken en aardappels schillen

Je zegt het al: alleen als onze landsgrenzen worden bedreigt, niet in het geval van een oorlog in Irak.

Overigens is opgeroepen worden in oorlogstijd volgens mij voor onbepaalde tijd, oftewel tot de dreiging over is. Normale dienstplichttijd is 18 maanden.
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 12:47
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
Martian schreef:
Tijdens militair recht is dienstweigering volgens mij hoogverraad, en geld inderdaad de doodstraf. Dat weet ik wel zeker.

Er geld trouwens in bepaalde situaties ook standrecht, bijvoorbeeld bij insubordinantie onder vuur, waarbij je dus zonder proces geexecuteerd mag worden.

Oorlog is wel even iets serieus, als we echt aangevallen worden zal iedereen moeten verdedigen. Zou je dat weigeren? Ik niet.
Ik zou dat weigeren ja! En ik zou de woorden zeggen:

'Ik weigerde een ander iets aan te doen, en werd opgesloten, ik weigerde de wapens op te pakken, en mijn handen werden afgehakt, ik weigerde iets te doen behalve liefhebben, en ik werd ter dood veroordeeld'
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 12:56
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
Evito schreef:
Ik zou dat weigeren ja! En ik zou de woorden zeggen:

'Ik weigerde een ander iets aan te doen, en werd opgesloten, ik weigerde de wapens op te pakken, en mijn handen werden afgehakt, ik weigerde iets te doen behalve liefhebben, en ik werd ter dood veroordeeld'
Het gaat over verdediging van Nederland he? Dat zijn we toch eens? In het geval van een oorlog ergens anders zou ik het volledig met je eens zijn; jezelf verdedigen vind ik een heel andere zaak. Dat weigeren is inderdaad gewoon landsverraad.
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 13:01
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
Martian schreef:
Het gaat over verdediging van Nederland he? Dat zijn we toch eens? In het geval van een oorlog ergens anders zou ik het volledig met je eens zijn; jezelf verdedigen vind ik een heel andere zaak. Dat weigeren is inderdaad gewoon landsverraad.
Ik vereenzelvig mijzelf niet met Nederland. Ik ben vooral een mens, en toevallig geboren in Nederland. Dat andere mensen zo kortzichtig, harteloos en dom zijn om mensen binnen bepaalde grenzen aan te gaan vallen, betekent niet dat ik daaraan mee zou moeten doen omdat ik toevallig ook binnen die grenzen geboren ben. Ik ben vooral een mens, en daarmee niet geschapen om andere mensen te doden.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 13:02
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Evito schreef:
Moeten enigskinderen nog in het leger? En mensen die wagenziek zijn? Ik heb wel eens gehoord dat dat smoezen waren. Maar ja, dan zetten ze je wel in de keuken neer ofzo, zodat je geen gevaar loopt.
Ik bedoel dan iets waar je dan medicijn afhankelijk bent. Bijvoorbeeld diabets of iets in die richtig. Verder als je iets lichamelijks hebt, maar ik heb nu zo even geen vb daarvan.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 13:14
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
Evito schreef:
Ik vereenzelvig mijzelf niet met Nederland. Ik ben vooral een mens, en toevallig geboren in Nederland. Dat andere mensen zo kortzichtig, harteloos en dom zijn om mensen binnen bepaalde grenzen aan te gaan vallen, betekent niet dat ik daaraan mee zou moeten doen omdat ik toevallig ook binnen die grenzen geboren ben. Ik ben vooral een mens, en daarmee niet geschapen om andere mensen te doden.
Ik denk niet dat we hier uit gaan komen, maargoed

Jou land is zeg maar jou 'groep' die je nodig hebt om te overleven. Beschermen van die groep en daarvoor willen vechten is juist iets typisch menselijks. Het beschermen van je eigen bestaan tegen een agressor vind ik absoluut niet verkeerd, hoe erg ik het daadwerkelijke vechten ook zou vinden.

JJe bent een mense zeg je; je bent dus ook geschapen met de wil om te overleven. Maar je wilt daar niet voor vechten? Ik vind dat vreemd.

Je bent niet geschapen om anderen te doden, daar ben ik het mee eens. Maar ik maak een onderscheid tussen zelfverdediging, en landsverdediging IS zelfverdediging IMHO, en doden op andere manieren.

En moet je je voorstellen wat er gebeurt was als alle Amerikanen van 20 zo gedacht hadden als jij nu in 1944. Dan was de VS ingenomen door Japan, en hadden de Duitsers rustig alle joden/homo's/zigeuners/gehandicapten etc. etc. kunnen afslachten. Jou weigering om te doden had dan dus nog veel meer leed en dood veroorzaakt. Ik vind jou in dat geval de misdadiger, en niet de soldaat die een ander neerschiet om dat te voorkomen.
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 13:55
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
*Burning water* schreef:
Hm, eigenlijk slaat dat nergens op.
Nee, klopt. Het slaat ook nergens op. Het was alleen mijn eerste gevoel. Was Nederland maar meer geëmancipeerd... Maar dat is een andere discussie, dus ga hier maar niet op in. Dank u.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2003, 13:56
Verwijderd
je wordt alleen opgeroepen (als je die brief gekregen hebt) als er bv een invasie in europa komt en dus echt nederland verdedigd moet worden...anders niet... (zie niet snel zoiets gebeuren maarja..) dus ook niet naar irak , of de balkan of wat dan ook
voor de rest is het een vrijwilligersleger, waar je dan nog wel betaald krijgt
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 13:58
Verwijderd
maarre waarom zouden jullie er alles aan doen om NIET in dienst te hoeven? te lui ofzo?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 14:01
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Ik wil best in het leger gaan als ze me anders de doodstraf geven, maar ze moeten niet verwachten dat ik ga vechten oid.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 14:02
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Ik wil best in het leger gaan als ze me anders de doodstraf geven, maar ze moeten niet verwachten dat ik ga vechten oid.
Hey! Leuk

dat heet insubordinatie en dan mag je zonder proces ge-executeerd worden, als je dat op het slagveld doet
maar als je niet naar het slagveld hoeft, dan niet dus
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 14:04
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:
Ik wil best in het leger gaan als ze me anders de doodstraf geven, maar ze moeten niet verwachten dat ik ga vechten oid.
goh nee, stel dat er op je geschoten wordt he
je hebt op straat meer kans een ongeluk te krijgen of slachtoffer worden van zinloos geweld dan neergeschoten worden in het leger... (aangezien onze soldaten toch nooit vechten en alleen als blauwhelm zich moeten laten gijzelen)
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 14:07
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Alsof dat een goede reden is om geweld te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 14:09
Verwijderd
ehm of WAT een goede reden is..?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 14:15
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Evito schreef:
Hey! Leuk

dat heet insubordinatie en dan mag je zonder proces ge-executeerd worden, als je dat op het slagveld doet
maar als je niet naar het slagveld hoeft, dan niet dus
Ja net alsof je dat proces wel wint als je dienst weigert

Bovendien is het op het slagveld lastiger controleren en wil ik wel zoiets als gewonden verzorgen ofzo doen. Omdat ik dat dan weer niet (zo) slecht vind zeg maar.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 14:16
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
goh nee, stel dat er op je geschoten wordt he
je hebt op straat meer kans een ongeluk te krijgen of slachtoffer worden van zinloos geweld dan neergeschoten worden in het leger... (aangezien onze soldaten toch nooit vechten en alleen als blauwhelm zich moeten laten gijzelen)
Daar gaat het helemaal niet om. Het probleem is dat ik gewoon geen andere mensen wil vermoorden of pijn doen.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 14:22
JizzyKid
JizzyKid is offline
Als ik opgeroepen zou worden, zal ik zeker niet weigeren. Als Nederland echt actief in oorlog zou zijn, ga ik misschien uit mezelf wel.

Dat verhaal van The Marshall is natuurlijk pure onzin. Het vuurpeleton, yeah right! Misschien in de Middeleeuwen.
__________________
The older you get the more rules they are going to try and get you to follow. You just gotta keep on livin man! L-I-V-I-N!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 14:27
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:
Daar gaat het helemaal niet om. Het probleem is dat ik gewoon geen andere mensen wil vermoorden of pijn doen.
in oorlogstijd heet dat niet bepaald vermoorden, je kan natuurlijk ook gewoon niet schieten en wachten tot je zelf doodgeschoten wordt
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-02-2003, 14:27
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik heb die brief dus ook gehad. Mochten we in oorlog raken en de mensen nodig hebben dan roepen ze ons op.

Dan laat ik mezelf wel afkeuren ofzo. Makkelijk gedaan voor mij. Ik zal niet door de psychologische test heen komen (borderline) Ik heb bronchitis. Ben bijziend, heb platvoeten en ik heb een zwakke maag ()

Maar voor de mensen die wel helemaal gezond zijn. Veel plezier in irak
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 14:31
Verwijderd
als er oorlog komt in irak worden jullie heus niet opgeroepen hoor, hahaha dacht je dat serieus , daar hebben we een beroepsleger voor...
alsof ze al hun hollandse boeren gaan sturen dat is meer zelfmoord dan
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 14:35
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
in oorlogstijd heet dat niet bepaald vermoorden, je kan natuurlijk ook gewoon niet schieten en wachten tot je zelf doodgeschoten wordt
Voor mij blijft het vermoorden hoor of het nou in oorlogstijd is of niet en ja dan denk ik dat ik liever zelf doodgeschoten word.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 14:36
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Voor mij blijft het vermoorden hoor of het nou in oorlogstijd is of niet en ja dan denk ik dat ik liever zelf doodgeschoten word.
Je kunt ook achter een radarscherm gaan zitten
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 14:41
Verwijderd
tis maar hoeveel zin je hebt in het leven he , ik schiet dan liever die ander dood, maargoed..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 15:47
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
maarre waarom zouden jullie er alles aan doen om NIET in dienst te hoeven? te lui ofzo?
nee, te laf
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 15:55
dystopia
dystopia is offline
Jezus.. ik vraag me af wie er hier nu idioot lult? Heeft er iemand ooit gehoord van 'gewetensbezwaren'? Je kunt je beroepen op gewetensbezwaren. Dan kom je mogelijk wel alternatief werk te doen waarmee je het leger bijv indirect helpt. Bijv stel je een ziekenhuis voor. Als ik word opgeroepen voor het leger zou ik me zeker beroepen op gewetensbezwaren en ik laat me dus eeeecht niet afschrikken door iemand die hier zegt dat je de doodstraf dan krijgt (rofl). Het is imo echt complete BULLSHIT dat je de doodstraf krijgt wanneer je dienst weigert. Graag een bron daar van.

En ach, tenzij je een inburgeraar bent zal het zo'n vaart niet lopen...
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 16:51
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Jezus.. ik vraag me af wie er hier nu idioot lult? Heeft er iemand ooit gehoord van 'gewetensbezwaren'? Je kunt je beroepen op gewetensbezwaren. Dan kom je mogelijk wel alternatief werk te doen waarmee je het leger bijv indirect helpt. Bijv stel je een ziekenhuis voor. Als ik word opgeroepen voor het leger zou ik me zeker beroepen op gewetensbezwaren en ik laat me dus eeeecht niet afschrikken door iemand die hier zegt dat je de doodstraf dan krijgt (rofl). Het is imo echt complete BULLSHIT dat je de doodstraf krijgt wanneer je dienst weigert. Graag een bron daar van.

En ach, tenzij je een inburgeraar bent zal het zo'n vaart niet lopen...
Het gaat over oorlogstijd he, die straf voor dienstweigering.

Maar ik heb idd geen bron
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 17:34
dystopia
dystopia is offline
Dan kom je afaik alternatief werk te doen. Bijvoorbeeld ook in het leger, maar dan bijv administratief werk. Of iets anders dat nodig is bijv in het ziekenhuis.

Helden die dienst weigeren in Israel
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 18:06
tacidvs
tacidvs is offline
Ik denk dat het wel mee zal vallen met opgeroepen worden tegenwoordig... Stel dat we aangevallen worden; Komen er dan massaal idioten met machinegeweren het land binnenrennen?

Om even kort aan de tweede wereldoorlog hier te herinneren: in tien dagen overgave van het Koninkrijk der Nederlanden en waardoor? Niet door de verliezen aan de Grebbelinie, maar doordat de grote steden verast waren.

Tegenwoordig zal dat alleen maar zwaarder wegen, luchtaanvallen. Gaan het opperbevel lekker idioten oproepen die niet eens weten hoe een geweer vast te houden laat staan een luchtdoelinstallatie bedienen... Jaaaaaaaaaa! Zo gek zijn ze ook niet.

Of toch: Operatie theezakje? (andere tijden)
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 12:52
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Evito schreef:
Alsof dat een goede reden is om geweld te gebruiken.
Die is er. Meer geweld en meer doden en gewonden voorkomen. Verdediging wanneer je aangevallen wordt.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 12:54
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
*Burning water* schreef:
Die is er. Meer geweld en meer doden en gewonden voorkomen. Verdediging wanneer je aangevallen wordt.
Precies
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 12:56
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
maarre waarom zouden jullie er alles aan doen om NIET in dienst te hoeven? te lui ofzo?
Omdat ik het niet eens zou kunnen zijn met de reden voor de oorlog. Omdat ik niet van vechten en al helemaal niet van het vermoorden van andere mensen houd, ongeacht uit welk land ze komen. Omdat het me niet leuk lijkt, en liever mijn bezigheden ongedwongen uitvoer.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 18:30
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo'n brief heb gehad. Volgens mij is militaire dienst al een paar jaar geleden volledig afgeschaft.
Tip: als ik het mis heb, en er toch militaire dienst bestaat, moet je zeggen dat je homo bent, dan willen ze je niet
tenminste zo gaat het in Amerika geloof ik...
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Mobiele diensten voor de toekomst
frvneste
10 04-02-2007 14:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [STELLING] Een beschaafd land hoeft geen geheime dienst.
Verwijderd
86 22-05-2005 11:00
Werk, Geld & Recht Hoe gaat dat in zijn werk als je voor een koeriers dienste werkt?
G.T.C.
6 07-07-2004 12:54
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap dienst Juliana
Donald Duck
12 30-03-2004 17:17
Software & Hardware Digitale Video ( en foto) camera weigert dienst
Poor twisted me
3 17-08-2003 23:55
Software & Hardware Gratis internet Diensten Crash: Heerlijk
klootzak2001
1 06-04-2002 20:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:25.