Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2007, 11:44
Verwijderd
Beste forummensen,

Ik wil een huisje huren in Haaksbergen. Maar daar geldt de regel als je boven de 20.000 euro per jaar verdient je een huisje moet huren van 343 euro of hoger.

Bij ons in Haaksbergen heb je daar bijna geen huizen voor. Die prijzen gaan meteen naar de 400 euro per maand of meer. Ik heb ook geen recht op huursubsidie omdat ik daar weer te veel voor verdien. (volgens de belastingdienst) Ik heb berekend dat als ik een huisje van 400 euro huur en mijn hobby's nog wil blijven houden dan kan ik zeer moeilijk rondkomen.

Dus ik wil het liefst een huisje huren van rond de 300 euro. Hoe kan ik dit het beste doen of zit ik gewoon vast aan een huisje van 343 euro of meer.


Oja, ik ga ook nog steeds 1 dag in de week naar school. Maar heb geen recht meer op studiefinanciering.

Laatst gewijzigd op 03-10-2007 om 12:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2007, 14:07
Verwijderd
Je hebt dus iedere maand iets minder dan €1700 netto? Als dat zo is ben ik wel benieuwd naar je hobby's....
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Je hebt dus iedere maand iets minder dan €1700 netto? Als dat zo is ben ik wel benieuwd naar je hobby's....
Nee, dat is bruto.

Ze gaan uit van je bruto jaarsalaris.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 15:21
Verwijderd
Handig dat je dat er even bij vertelt, inderdaad

Wat heb je dan iedere maand te besteden? Rond de €1000,-?

Natuurlijk zou het fijn zijn als je goedkoop een fijne woning zou kunnen huren, maar de goedkoopste woningen zijn voor mensen die echt niets duurders kunnen betalen. Jij kan dat wel. Oké, misschien moet je dan wat minder uitgeven aan je hobby's, maar als je dat een beetje goed plant, moet dat vast wel lukken.

Heel misschien valt er nog particulier te huren, maar voor rond de €300,- wordt dat denk ik wel lastig... Sowieso in Haaksbergen, neem ik aan, dat is niet erg groot. Je zou naar andere plaatsen kunnen kijken als je niet zo aan Haaksbergen vast zit...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 16:38
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Hier is niet echt omheen te komen vrees ik, tenzij je een woning met lagere huur zonder eisen zou vinden. Maar de wetgeving omtrent huursubsidie is dan ook ronduit onrechtvaardig.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk zou het fijn zijn als je goedkoop een fijne woning zou kunnen huren, maar de goedkoopste woningen zijn voor mensen die echt niets duurders kunnen betalen. Jij kan dat wel. Oké, misschien moet je dan wat minder uitgeven aan je hobby's, maar als je dat een beetje goed plant, moet dat vast wel lukken.
Ik snap je punt. Maar als ik 2 avonden in de week thuis ben dan is dat al veel. Voor de rest werk ik en ben ik bezig met mijn hobby's buitenhuis.

Verder ben ik helemaal niet materialistisch ingesteld. Dus het boeit me niet echt of het nu een groot huisje is of niet. En of het het nieuwste van het nieuwste is.

Citaat:
Heel misschien valt er nog particulier te huren, maar voor rond de €300,- wordt dat denk ik wel lastig... Sowieso in Haaksbergen, neem ik aan, dat is niet erg groot. Je zou naar andere plaatsen kunnen kijken als je niet zo aan Haaksbergen vast zit...
Zit eigenlijk wel vast aan Haaksbergen. Al mijn vrienden wonen in haaksbergen. Heb daar ook mijn sport en hobby's.

Verder heb ik nagedacht over particulier huren. Dat is zeer zeker een optie voor mij. Maar helaas is er vrij weinig van te vinden wie nu wat en waar particulier verhuurd.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Maar de wetgeving omtrent huursubsidie is dan ook ronduit onrechtvaardig.
Ja, want die bestaat niet meer...

Offtopic: jij vindt ook alles onrechtvaardig
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Ja, want die bestaat niet meer...
Jawel hoor.

Alleen vanaf 1 januari 2006 regeld de belastingdienst de huursubsidie, en niet meer het VROM.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 19:33
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Jawel hoor.

Alleen vanaf 1 januari 2006 regeld de belastingdienst de huursubsidie, en niet meer het VROM.
en heet het huur TOESLAG
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 23:53
Verwijderd
Citaat:
Hier is niet echt omheen te komen vrees ik, tenzij je een woning met lagere huur zonder eisen zou vinden. Maar de wetgeving omtrent huursubsidie is dan ook ronduit onrechtvaardig.
Jij vind alles onrechtvaardig wat jij niet kunt uitvreten
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 09:31
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
je kunt toch in de plaats er naast gaan wonen
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 09:35
Verwijderd
Citaat:
Jawel hoor.
Ik bedoelde inderdaad dat het nu huurtoeslag heette
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoelde inderdaad dat het nu huurtoeslag heette
Zeg dat dan.


Maar ik vind het een beetje belachelijk die regeling. Want ik werk momenteel 6 dagen in de week. En ik zit nog op school. Dus ik ben eigenlijk de dupe omdat ik wil werken en dus boven die grens van 20.000 euro zit. (bruto )

Dus kan beter een jaar minder gaan werken. Dus minder verdienen. Zodat ik onder de grens van 20.000 euro zit. Dan een huisje huren, en daarna weer meer gaan werken. Want als je 1x in het huisje zit dan kunnen ze er niks meer aan doen. Ook al zit je later boven die 20.000 euro grens.

Nederland ook met z'n regels.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 11:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dus kan beter een jaar minder gaan werken. Dus minder verdienen. Zodat ik onder de grens van 20.000 euro zit. Dan een huisje huren, en daarna weer meer gaan werken. Want als je 1x in het huisje zit dan kunnen ze er niks meer aan doen. Ook al zit je later boven die 20.000 euro grens.
Ik geloof inderdaad niet dat je daarna verplicht je huis uit zou moeten. Huursubsidie die je dan kan krijgen verlies je het jaar daarop dan uiteraard weer, maar voor de rest is het een constructie die zou kunnen werken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 11:49
Verwijderd
Citaat:
je kunt toch in de plaats er naast gaan wonen
Zou kunnen. Maar voor mij niet echt een optie. Heb mijn sport, werk, vrienden in Haaksbergen. Café's waar we vaak heen gaan in Haaksbergen.

Mijn hobbby's zijn auto's. Dus heb een schuur in Haaksbergen waar mijn auto's staan.


Dus is voor mij zeer omslachtig om uit Haaksbergen weg te gaan.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof inderdaad niet dat je daarna verplicht je huis uit zou moeten. Huursubsidie die je dan kan krijgen verlies je het jaar daarop dan uiteraard weer, maar voor de rest is het een constructie die zou kunnen werken.
Ja, je huursubsidie (toeslag) ben je daarna inderdaad kwijt. Maar het is wel lastig om eerst een jaar minder te gaan verdienen dan wat ik gewend was.

Iemand anders nog goede opties? Sta overal voor open.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 13:18
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
kraken
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 13:19
Larry Flint
Larry Flint is offline
Kun je niet een dag of 2 dagen per week minder gaan werken? Dan net onder die grens zitten en dan wel huurtoeslag krijgen?
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-10-2007, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Kun je niet een dag of 2 dagen per week minder gaan werken? Dan net onder die grens zitten en dan wel huurtoeslag krijgen?
Ik zal wel 1 dag per week minder kunnen werken. Maar dan nog zit ik boven die grens van 20.000. 2 dagen per week minder lukt niet. Heb namelijk een contract voor 38 uur per week.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 16:49
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Je wilt/ kunt geen (goedkope) etalge/ appartementje kopen..?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Je wilt/ kunt geen (goedkope) etalge/ appartementje kopen..?
Heb ik idd ook na gekeken. Hier in Haaksbergen zijn maar weinig appartementen te koop. (het is meer een groot dorp) Dan moet ik helaas buiten Haaksbergen kijken. Bijvoorbeeld Enschede, Hengelo of Almelo.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 11:04
Verwijderd
Iemand anders nog ideetjes?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 23:57
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Antikraak misschien?

Edit: hoewel ik niet denk dat er in haaksbergen veel te antikraken is, aan jouw beschrijving te horen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 12-10-2007, 07:20
Verwijderd
Ken je niet iemand die ook woonruimte zoekt? Dan kunnen jullie misschien een huis (en dus ook de huur) delen
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Ken je niet iemand die ook woonruimte zoekt? Dan kunnen jullie misschien een huis (en dus ook de huur) delen
Nee, zou zo niemand kunnen bedenken die ook wat wil huren.

Of zoek jij nog een huisje?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2007, 21:09
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Volgensmij woont Sarah niet in de buurt...

Hier in Helmond komt in december nog een huisje vrij...
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 08:18
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Dus kan beter een jaar minder gaan werken. Dus minder verdienen. Zodat ik onder de grens van 20.000 euro zit. Dan een huisje huren, en daarna weer meer gaan werken. Want als je 1x in het huisje zit dan kunnen ze er niks meer aan doen. Ook al zit je later boven die 20.000 euro grens.
Dat klopt. Daardoor woont een vriend van mij in een huisje van €280 per maand, omdat hij destijds niets verdiende. Ook heeft hij nog een jaar lang huurtoeslag gekregen terwijl hij al een fulltime baan had (en meer dan 20.000 bruto verdiende), omdat ze als datum een jaar vroeger pakken ofzoiets.
Hij hoeft nog steeds zijn huis niet uit, ook al werkt hij nu al meer dan drie jaar
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht De tegenhanger: huis huren, tips?
Adore
27 10-09-2009 07:55
Werk, Geld & Recht Huis huren met studenten.
Dhr.Janssen
5 08-07-2009 12:13
Werk, Geld & Recht Huis huren in Utrecht
Thommos
5 02-06-2009 10:24
Werk, Geld & Recht stelling: een huis huren is geld weggooien
Maurice
25 21-06-2005 12:23
Werk, Geld & Recht Te hoge huur, iets aan doen?
iamcj
4 19-09-2004 17:41
De Kantine Een huis huren met 2 a 3 vrienden om in te wonen
BendeBen
19 03-02-2004 11:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.