Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2009, 16:32
aDamzKi
aDamzKi is offline
hallo daar.

Ik heb al eventjes zitten zoeken naar een HBO geschiedenis opleiding.
waar ik elke keer op uit kwam was of de universitaire Geschiedenis opleiding of de opleiding voor leraar geschiedenis 2e graads.

nou ligt mijn interesse er meer bij om een hbo opleiding te volgen waarmee ik kan doorstromen naar de universitaire geschiedenis opleiding of eventueel archeologie.

is er een meer algemene hbo opleding in de geschiedenis sector ipv leraar 2e graads?

bvd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2009, 16:10
Juffrouw Jansen
Avatar van Juffrouw Jansen
Juffrouw Jansen is offline
Ik heb daar ook naar gezocht, maar volgens mij is daar geen mogelijkheid voor.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 08:01
aDamzKi
aDamzKi is offline
Er moet toch wel een andere opleiding in die richting zijn?
Want het hele leraar gedeelte aan de HBO opleiding trekt mij eigenlijk geheel niet.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2009, 10:38
Tim_Riswick
Avatar van Tim_Riswick
Tim_Riswick is offline
Als ik me niet vergis kun je nadat je jou eerste jaar hebt gehaald op de HBO (maakt niet uit welke opleiding) instromen op universitair niveau. Heb het nog even opgezocht voor je bij mijn eigen opleiding (Geschiedenis, aan de Radboud universiteit).
Citaat:
Je wordt direct toegelaten tot de propedeuse geschiedenis wanneer je in het bezit bent van
- een VWO-diploma (alle profielen) of
- een HBO-propedeusegetuigschrift.

http://www.ru.nl/geschiedenis/inform...ting_tot_de_0/
Ik gok erop dat je dus geen VWO-diploma hebt anders kon je meteen instromen.

Is er een meer algemene hbo opleding in de geschiedenis sector ipv leraar 2e graads?
Zover ik weet niet. Alle geschiedenis opleidingen op HBO leiden je op tot geschiedenisleraar 2e graad.

Maar dus wil je Geschiedenis of Archeologie studeren (weet goed wat je wilt want geschiedenis is een echte letterenstudie en dus heel anders dan Archeologie) dan heb je (denk ik) het meeste voordeel als je je propedeuse haalt op geschiedenis HBO (1e jaar) en daarna doorgaat op een van de twee universitaire opleidingen.

p.s. Als je meer vragen hebt over de universitaire opleiding Geschiedenis in Nijmegen kun je me pmen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:40.