Oud 25-10-2018, 22:26
PussyDestroyerr
PussyDestroyerr is offline
Na een tijdje twijfelen over waar ik deze vraag moest stellen heb ik toch maar gekozen voor de term "recht" (verplaats deze topic maar als hij verkeerd staat)

Ik wil dus uit het buitenland een model van een wapen uit een videogame importeren. Het wapen ziet er behoorlijk phantasy-achtig uit, en zal denk ik niet als echt wapen beschouwd worden (zie link) maar het is wel op ware grootte gemaakt. Nu vroeg ik mij af of dit wapen toch onder de wapenwet (wwm) zal vallen als nepwapen.

Mijn vraag is: heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand waar de grens tussen een nepwapen en een onschuldig modelletje ligt?

Alvast bedankt

Link naar foto: https://i.redd.it/lwbzv904wtm11.png
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-10-2018, 23:24
Verwijderd
Als je er niet mee rond gaat lopen is dit volledig toegestaan verder.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2018, 00:09
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Je kunt voor € 15 een speelgoedpistool kopen dat 1:1 op een echte lijkt dus dit bestellen zal geen probleem opleveren. Als je er maar niet mee buiten gaat lopen zoals hierboven al gezegd.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 26-10-2018, 00:12
Verwijderd
Wat is dat nou weer voor dom antwoord

Als je iets bestelt en het is in het buitenland dan is de kans dat het door de overheid geinspecteerd wordt en als onwettig wordt beschouwd door iemand die zes jaar MAVO heeft gehad behoorlijk groot, mocht het binnen Schengen gekocht zijn dan is dat risico bijna niet bestaand en als het in NL is besteld dan is het risico nihil.

Denk je wel eens na voordat je dit soort dingen post of laat je je vingers gewoon de vrije loop in het algemeen?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2018, 09:37
PussyDestroyerr
PussyDestroyerr is offline
Citaat:
Denk je wel eens na voordat je dit soort dingen post of laat je je vingers gewoon de vrije loop in het algemeen?
Ik heb al wat onderzoek gedaan, maar ik wist niet zeker waar de grens lag tussen legaal en illegaal, aangezien ik niet wist of dit wapen als echt beschouwd zou kunnen worden vanwege de incomplete loop enz
Met citaat reageren
Oud 26-10-2018, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Ik heb al wat onderzoek gedaan, maar ik wist niet zeker waar de grens lag tussen legaal en illegaal, aangezien ik niet wist of dit wapen als echt beschouwd zou kunnen worden vanwege de incomplete loop enz
Ik heb het niet tegen jou eah
Met citaat reageren
Oud 26-10-2018, 11:47
PussyDestroyerr
PussyDestroyerr is offline
Oh, haha
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.