Oud 17-11-2018, 14:57
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Hey allemaal!
Ik vind Biologie, Geschiedenis etc, dat soort trieste vakken echt vervelend. Met name Biologie is heel moeilijk voor mij te begrijpen. Hebben jullie tips voor mij om biologie beter te leren?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2018, 15:11
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wat vind je lastig? De theorie, namen van verschillende dingen onthouden? Begrijp je de stof wel en is het onthouden lastig, of snap je niet wat de docent/ je boek vertelt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 17-11-2018, 15:13
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Oefenen, video's kijken over dat onderwerp, uitwerkingen maken.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2018, 15:13
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Wat vind je lastig? De theorie, namen van verschillende dingen onthouden? Begrijp je de stof wel en is het onthouden lastig, of snap je niet wat de docent/ je boek vertelt.
Inderdaad
Met citaat reageren
Oud 17-11-2018, 17:42
Mi123
Avatar van Mi123
Mi123 is offline
Bij geschiedenis is het heel handig om samenvattingen te maken (bij alles eigenlijk). Begin met de titels en tussentitels enz. op te schrijven. Je kan het interessant maken door geschiedenis echt als een verhaal te zien. Als je samenvatting af is, breng het dan voor alsof je zelf leerkracht ben. Praat luidop en vertel het (tegen je hond ofzo). Het is bewezen dat, hoe meer manieren je gebruikt om iets te leren, hoe beter je het onthoudt. Je kan het dus leren door het terwijl te proberen begrijpen, op te schrijven, lezen en luidop te vertellen.

Als je biologie wilt leren en je snapt er al direct niks van, dan zou ik het eerst proberen te leren in grote lijnen. Zoals: 'Alles bestaat uit moleculen. Moleculen zijn de bouwstenen van stoffen. Die zijn dan weer opgebouwd uit verschillende atomen die met elkaar verbonden zijn.' Zo ga je telkens dieper en gedetailleerder in het onderwerp. Je leert dan heel gestructureerd te werken.

Probeer ook altijd logisch na te denken en niet gewoon iets van buiten te leren.

Als je een datum moet onthouden (bv 1475), zoek er dan een truc voor. Het kunnen heel domme trucjes zijn zoals: De 5 komt na de 4 en de 7 komt 2 cijfers na de 5. Daarom staat die op de tweede laatste plaats en de 1 natuurlijk op de eerste plaats.' Dit lijkt heel ingewikkeld maar hoe ingewikkeld het ook lijkt, zo onthoud je het echt! Als je de volgorde van methaan, ethaan, .. moet leren, kan je gewoon telkens de eerste letter nemen van het woord en er een zin of een ander woord van maken.

Veel succes en als je nog vragen hebt, kan je die altijd stellen!
Met citaat reageren
Oud 17-11-2018, 21:20
Arrow
Avatar van Arrow
Arrow is offline
Citaat:
Hey allemaal!
Ik vind Biologie, Geschiedenis etc, dat soort trieste vakken echt vervelend. Met name Biologie is heel moeilijk voor mij te begrijpen. Hebben jullie tips voor mij om biologie beter te leren?
Veel vragen aan de docent, oefeopdrachten maken (heb je ook veel op het internet), veel lezen, filmpjes kijken enz.
__________________
HANDTEKENING
Met citaat reageren
Oud 17-11-2018, 23:36
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Bedankt allemaal voor jullie geweldige adviezen!

Maar ik ben iets vergeten te vertellen... (alvast excuses daarvoor)
Mijn bio en geschiedenis docent is een en de zelfde docent D: Daardoor hebben we dus voor die 2 vakken dezelfde leermethodes. De google Drive. Jammer genoeg werkt die niet bij mij, idk waarom, zelfs de ICT van de school begrijpt het niet. Maar in ieder geval, de docent weigert om dingen uit te leggen (volgens de directie mag het(ja dat is heel raar)) Omdat hij gewoon 1 zin zegt. "Alles wat je zoekt, staat op de drive" Maar als je de drive niet kan openen, HOE DE FUCK MOET JE HET DAN LEREN/SNAPPEN?! (sorry voor mn taalgebruik) Daarnaast, heeft hij alle boekenleveranciers gevraagd geen boeken meer te leveren aan onze school voor die vakken omdat ze "niet nodig zijn" Maar ja, een week was de wifi/internet eruit, toen had ie ineens geen les meer om te geven. Het is dus met name de docent die mij zo hard dwarszit met werkelijk ALLES, dat het heel moeilijk is om het vak te leren beheersen.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2018, 23:56
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Weet je mentor hier vanaf?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 18-11-2018, 00:03
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Ja, zelfs de hele school weet dat die docent niet goed bezig is. Niemand haalt hoger dan een 6,5 bij hem (vaak een 3). Maar ja, hij blijft. Ik heb 1 jaar les gehad van een andere bio docent, toen stond ik een 7,4 gemiddeld. De andere jaren heb ik hem gehad, en nu heb ik hem dus weer -_-
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2018, 00:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ja, zelfs de hele school weet dat die docent niet goed bezig is. Niemand haalt hoger dan een 6,5 bij hem (vaak een 3). Maar ja, hij blijft. Ik heb 1 jaar les gehad van een andere bio docent, toen stond ik een 7,4 gemiddeld. De andere jaren heb ik hem gehad, en nu heb ik hem dus weer -_-
De school moet gewoon zorgen dat jij toegang hebt tot de lesmaterialen, als ICT niet weet hoe, dan moeten ze maar een andere oplossing daarvoor bedenken!

Is de directie van de school op de hoogte van deze rare situatie? Heb je iets zwart op wit (op papier of in een e-mail staan) waaruit blijkt dat de docent het jouw probleem vindt dat je niet bij de Google drive kunt? Zo ja, stap hiermee naar de directie/ ouderschapsraad/ onderwijsinspectie.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Masturbatie Tips Voor Mannen
kevinbi
25 11-06-2020 22:45
Algemene schoolzaken Leren en begrijpen van Latijn
Janne II
16 15-08-2015 12:37
Algemene schoolzaken Meerdere vragen.
beethoven
5 07-08-2012 20:37
Algemene schoolzaken Tips om te leren
Associated
19 05-01-2011 15:15
Eindexamens 2008 Tips
flyaway
66 27-05-2008 20:53
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Help! frans!
sublime
7 06-12-2001 23:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37.