Oud 17-09-2019, 21:33
baapzeep
baapzeep is offline
Hallo, ik ben een meisje uit 3 gymnasium en ik moet over een paar maanden mijn vakkenpakket kiezen, en ik twijfel heel erg over mijn toekomst en studie. ik weet dat het veel te vroeg is voor mij om daar nu al aan te denken maar mij is verteld dat veel mensen te laat waren met hun keuze en er niet goed over hadden nagedacht en later spijt kregen. Ik wil later graag geneeskunde met natuurkunde gaan studeren, maar natuurkunde is niet echt mijn beste vak en ik vind het erg lastig. In de tweede stond ik een 6.8 voor nask en ik weet dat ik met zulke cijfers geen school kan binnenkomen. Ik ben erg bang dat mijn cijfers in de vijfde slechter zullen zijn.. daarom heb ik wat advies nodig. Is het wel zo’n goed idee om met deze cijfers NG&NT te kiezen?

X

Laatst gewijzigd op 17-09-2019 om 21:50.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2019, 21:55
Verwijderd
Niet zo bang zijn, schouders d'ronder, hup hup. Beetje in jezelf geloven

baapzeep.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2019, 22:08
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Hallo, ik ben een meisje uit 3 gymnasium en ik moet over een paar maanden mijn vakkenpakket kiezen, en ik twijfel heel erg over mijn toekomst en studie. ik weet dat het veel te vroeg is voor mij om daar nu al aan te denken maar mij is verteld dat veel mensen te laat waren met hun keuze en er niet goed over hadden nagedacht en later spijt kregen. Ik wil later graag geneeskunde met natuurkunde gaan studeren, maar natuurkunde is niet echt mijn beste vak en ik vind het erg lastig. In de tweede stond ik een 6.8 voor nask en ik weet dat ik met zulke cijfers geen school kan binnenkomen. Ik ben erg bang dat mijn cijfers in de vijfde slechter zullen zijn.. daarom heb ik wat advies nodig. Is het wel zo’n goed idee om met deze cijfers NG&NT te kiezen?

X
Het is een voldoende. Dus ja.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2019, 22:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben het eens met deadlock. Ik was ook niet goed in natuurkunde, vergelijkbaar cijfer als jij maar ik wilde super graag biomedische wetenschappen studeren. Ik heb toen toch gekozen voor N&G (destijds was dat biologie, wiskunde B, natuurkunde en scheikunde). Ik heb er keihard voor gewerkt, ging voor elke belangrijke schoolexamen toets bij mijn tante logeren voor bijles. Ik ben niet met geweldige cijfers geslaagd en werk nu met heel veel plezier op een ziekenhuislab. Dit is waar mijn hart ligt en ik ben zo blij dat ik me niet heb laten tegen houden om een richting te kiezen die ik niet echt wilde.

Als je het wil, ga ervoor! Het zal niet het enige of het laatste in je leven zijn waar je hard voor moet werken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2019, 22:56
Verwijderd
Ja. baapzeep. Inderdaad. baapzeep.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2019, 23:17
Verwijderd
Gewoon doen
Met citaat reageren
Oud 19-09-2019, 12:35
Verwijderd
Ik heb geen recente gesprekken met scholieren over natuurkunde gehad, maar vroeger kon je natuurkunde in de tweede totaal niet vergelijken met natuurkunde in de vijfde. En een 6,8 is gewoon een (ruime) voldoende. Go for it qua vakkenpakket.

Wel vraag ik me af of je echt bedoelt dat je later Geneeskunde én Natuurkunde aan de universiteit tegelijkertijd wilt studeren? Dat lijkt me vooral ook qua planning een grote uitdaging, zijn volgens mij beide studies waarbij je de contactmomenten niet wil missen. En valt nooit onder dezelfde faculteit dus rekening houden met rooster van de andere studie zal niet zo maar gebeuren. Zijn ook beide studies die volgens mij erg tijdsintensief zijn - ook als je slim bent en het snapt is geneeskunde veel leerwerk, en natuurkunde veel oefenen. Het zijn geen pretstudies waar een slimme student met 10 uur in de week hoge cijfers haalt.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2019, 00:47
Kjelt
Avatar van Kjelt
Kjelt is offline
Gewoon ervoor gaan. Miss bereid zijn net ff wat xtra te doen maar ik zou er gewoon voor gaan
Met citaat reageren
Oud 30-09-2019, 20:25
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Ik heb me daardoor ook tegen laten houden. Je moet doen waar je hart ligt, dan komt t goed. Als ik nog eens had mogen kiezen, dan wist ik t wel. Waarschijnlijk ook, omdat zowel eco-pakket als het bio-pakket me leuk leek en ik twijfelde
Met citaat reageren
Oud 01-10-2019, 17:05
baapzeep
baapzeep is offline
Citaat:
Ik heb me daardoor ook tegen laten houden. Je moet doen waar je hart ligt, dan komt t goed. Als ik nog eens had mogen kiezen, dan wist ik t wel. Waarschijnlijk ook, omdat zowel eco-pakket als het bio-pakket me leuk leek en ik twijfelde
Ah dat is heel jammer, hoe is het nu afgelopen daarmee?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2019, 20:40
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Ah dat is heel jammer, hoe is het nu afgelopen daarmee?
Nou, ik zit in mijn eindexamenjaar, dus dat is al heel wat . Ik heb het niet altijd even gemakkelijk gehad met bepaalde vakken, maar heb toch een opleiding gevonden waar (hopelijk) mijn hart ligt.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2019, 19:28
Sam de Bruin
Avatar van Sam de Bruin
Sam de Bruin is offline
Gewoon doen!
Als je weet wat je wilt ben je al een heel eind.
Een 6.8 moet goed genoeg zijn, maar als je een 6.8 kunt halen, kun je volgens mij ook een 7.5 halen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2019, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geen recente gesprekken met scholieren over natuurkunde gehad, maar vroeger kon je natuurkunde in de tweede totaal niet vergelijken met natuurkunde in de vijfde. En een 6,8 is gewoon een (ruime) voldoende. Go for it qua vakkenpakket.

Wel vraag ik me af of je echt bedoelt dat je later Geneeskunde én Natuurkunde aan de universiteit tegelijkertijd wilt studeren? Dat lijkt me vooral ook qua planning een grote uitdaging, zijn volgens mij beide studies waarbij je de contactmomenten niet wil missen. En valt nooit onder dezelfde faculteit dus rekening houden met rooster van de andere studie zal niet zo maar gebeuren. Zijn ook beide studies die volgens mij erg tijdsintensief zijn - ook als je slim bent en het snapt is geneeskunde veel leerwerk, en natuurkunde veel oefenen. Het zijn geen pretstudies waar een slimme student met 10 uur in de week hoge cijfers haalt.
Bij geneeskunde zijn op vele plekken ruim de helft van alle college's met verplichte aanwezigheid of maximaal 3 per jaar missen en daar zit je soms sneller aan dan je denkt. Van natuurkunde weet ik dat niet eigenlijk. Kan me ook voorstellen dat uitval daar gewoon hoog is omdat het heel complex is. Geneeskunde is vooral veel en als je goed bent in politiek maakt het dat wel een stuk makkelijker. Vandaar dat het volgens mij ook een bepaald type mens is wat zich daar goed in thuis voelt en dat mensen zoals jouw geniale chick een beetje de buitenbeentjes zijn. Of hopelijk is het iets van de huidige generatie en die daarna
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.